Ga naar inhoud

Uitgerekend in mei 2011!!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Marjo You did it! maar wat een verhaal, ongelooflijk en ook ik kreeg de rillingen toen ik het las!

Super leuke namen en klinkt ook zo leuk bijelkaar.

Ik wens jou een voorspoedig herstel en geniet idd van jullie boys.

Onze Caz is sinds vanmiddag thuis, de borstvoeding is super op gang en het drinken lijkt nu met tepelhoedje ook veel beter te gaan, benieuwd hoe de 1e nacht vergaat :)

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

He ladies, alweer veel te lang geleden!

Aafke, gefeliciteerd met Morris! Wat fijn dat ie er eindelijk is! Hoe is het nu met je?

Liselot, jullie ook gefeliciteerd! Wat een turbobevalling.... Wat een contrast met doe van Aafke en Marjo dan hè.

Marjo, jaaaaaa! Eindelijk bericht van je! Gefeliciteerd met Dex en Lev, en heel veel sterkte met je herstel....neem echt alle rust die je kan pakken en alle hulp die je kan krijgen aan!

Zwangeren: succes met de laatste loodjes.

Krampjes: tussendoor een paar keer pauze inlassen tijdens het drinken en laten boeren helpt hier wel iets (ook tegen reflux). En als ze beneden zijn leggen we ze bij krampjes op hun buikje...maar moet zeggen dat ze uiteindelijk vaak bij een van ons op de borst belanden, enige dat echt helpt ;).

Babyfoon: heb er wel een, maar alleen aangehad om te testen of ie het doet, haha. Ze kreunen door hun prematuriteit nogal, dus zou er gek van worden als ie aan stond. Bij echt huilen word ik wel wakker, bik in de slaap kreunen of piepen niet.

Hier alles ok

Geplaatst

Oeps... Hier alles ok, maar druk en erg veel last van mijn rug en bekken. Morgen de fysio maar weer eens bellen...

Gisteren voor het eerst gaan wandelen, heerlijk met dat mooie weer. Verder zijn N d'r oogjes dinsdag ook goedgekeurd en is donderdag R voor de MRI een dag en nacht in het WKZ geweest. Als we al iets haan merken van de hersenbloeding dan zal dat een stijfheid aan de rechterkant zijn waar we met fysio een hoop aan kunnen doen.

Net gehoord dat Miepmans oma - amper twee weken na opa- is overleden. En mijn oma in februari ook al.... Ze waren wel oud, maar gaat wel snel ineens. En kan weer niet naar de begrafenis :(.

Geplaatst

Ivfmoeke, wat fijn dat Caz weer thuis is! En super dat het drinken zoveel beter gaat. Hier drinken ze ook met tepelhoedje, zOnder lukt ze niet.

O, we zijn donderdag over gegaan naar zes voedingen, wat heerlijk! Nu twee uur 'voor mezelf' tussen de voedingen en kolven door, wat fijn!

Geplaatst

Jee miepie, heftig van het overlijden van oma en opa natuurlijk ook. Ook al zijn ze oud, je wilt ze niet missen. Sterkte!!

Heb net ergens gelezen dat niet liggend voeden ook goed kan helpen tegen krampjes. Dit gaat bij bv natuurlijk niet op!!

Hier zitten we met een voorkeurshouding die we er niet uitkrijgen. Best lastig. We doen er van alles aan, maar Selma draait elke keer weer naar rechts!! Cb komt niet echt met duidelijke tips! Speeltjes heeft ze nog niet echt, dus dat werkt niet echt. Qua licht valt het ook nog tegen....

Zal Jolien van bed halen, die ligt nog op 1 oor: maar ja, had ook anderhalf uur liggen stieren in bed haha!

Marjan

Geplaatst

Marjan, als ze beneden ligt / in je zicht ligt een opgeronde handdoek aan één kant van het hoofdje leggen zodat ze niet die kant op kan rollen met haar hoofd ;).

Wij voeden ze alledrie op hun zij zodat er iets minder makkelijk melk het mondje inloopt zodat ze wat langzamer drinken, ze hebben dan wel minder krampjes (en verslikken zich minder, spugen minder) dan op hun rug, maar weg is het niet helaas....

Geplaatst

Jolieneke/Marjan ik doe precies hetzelfde als Miepie. Een dekentje of iets dergelijks oprollen en in de rug leggen, zodat ze niet terug kan draaien. Werkt alleen als je erbij bent, dus niet 'snachts of als ze alleen boven ligt. Volgens cb is dat voldoende om scheefgroeien te voorkomen.

groetjes,

Jeannet

Geplaatst

Wat leuk zeg om van iedereen te lezen hoe ze alles aanpakken. Zo kan ik nog eens wat leren. Wij leggen 's nacht het kruikje (niet warm) in Evi haar ruggetje zodat ze goed op haar zij blijft liggen. Ik weet dat ze inmiddels ook op haar rug mag liggen maar ben erg bang voor plat achterhoofd. Dus we wisselen alle houdingen af :happy:

@ Miepie,

Dat is altijd verdrietig en zeker zo snel achter elkaar. Met 3 van die kleintjes en de voeding kun je er natuurlijk niet heen.

@ IVF moeke,

Wat fijn dat Caz weer op de plaats is waar hij hoort. Ja dit nachtje zal dan wel even wennen zijn maar komt helemaal goed! En nu tijd om van jullie manneke te genieten!!

@ Liselot,

Gaat alles goed met jouw en Stan??

Geplaatst

Volgens mij zijn er ook speciale kussens te koop waar je je baby zeg maar tussenklemt, te koop bij prenatal.

Ga er zelf deze week ook een halen. Bij Finn werkten we inderdaad ook nog met een kruik in de rug.

Tis wel raar nu met bijna iedereen die al bevallen is en over babies kletst, terwijl ik hier nog met dikke buik op de bank zit (wat wsch de komende 2 weken nog wel zo is). Ach alles op zijn tijd.

Vandaag Finns kamer flink opgeruimd en gepoetst en toch ook maar wiegje opgemaakt. Alles is klaar, nu de baby zelf nog ;-)

Fijne avond!

Geplaatst

Hihi Pauline,

Ja moet gek zijn om ons over van alles al te zien schrijven over de kids en jij hebt het nog lekker ingepakt zitten!!

Selma ligt op de rug. Op de zij hebben we twee dagen gedaan maar is niks voor haar. Ze vindt het niks!!

Ja we hoorden al van een kussentje om de voorkeurshouding tegen te gaan. Maar even overleggen met cb binnenkort.

Op zich valt het wel mee met platte hoofdjes hoor!! Dat zie je vooral bij kindjes die (te)veel in de maxi cosi liggen. Ze laten hun koppie vaak wel 1 kant op hangen:)

Nou, manlief is nu aan het voeden en we hopen dat ze dan straks een lange ruk kan maken!! We proberen steeds haar zelf te laten komen 's nachts, dat gaat soms aardig. Helaas gaat de voeding erna vaak minder... Wil ze niet slapen!! Niet leuk om 3 uur 's nachts!

Laiverds: lekker sliepe voor straks (combi van Gronings en fries hihi....)

Marjan

Geplaatst

Meiden, heel even een vraag hierzo (in juni is er nog niemand bevallen :)) - wat is nu eigenlijk een ode slaaphouding? Sowieso op de rug, maar mogen ze plat op hun achterhoofdje liggen? ik leg mijn meiden op hun rug en dan alsnog met het koppie naar opzij gedraaid... In het zkh waren ze zijligging gewend maar van de kraamhulp moest ik ze op de rug leggen met het hoofdje opzij. E.mma draait haar hoofdje wel eens naar het midden, dus vandaar mijn vraag. Kan dat kwaad?

Geplaatst

@Marjo: eeeeeeiiiiindelijk goed nieuws van jou, zat steeds te spieken ). GEFELICITEERD!!! Gelukkig is alles goedgekomen, maar meid wat een verhaal zeg...! En wat een rijkdom hè? Heerlijk! Ben je met BV begonnen of niet? Geniet lekker meis, echt een topprestatie! X

Geplaatst

Meertje, nog gefeliciteerd! Bij ons lagen ze in het zh ook wel op hun buik of zij, maar daar gaven ze aan dat ze thuis in bed op hun rug moesten. Zolang ze zelf hun hoidd niet draaien leg jij het opzij (van kant wisselen), maar zodra ze dat zelf doen maakt het niet uit en mogen ze dus ook best op hun achterhoofd liggen - af en toe wel goed zelfs om te voorkomen dat ze een heel lang achterhoofd krijgen/houden (die van mij hebben dat nog een beetje door het constant op de zijkant van hun hoofdje liggen icm een prematuur, dus heel zacht, schedeltje).

Geplaatst

Ik breek even in bij jullie ivm de voorkeurshouding. Onze dochter heeft ook sinds week een voorkeur naar rechts. Wij hebben ook met rolletjes geprobeerd, maar ze is nu zo sterk dat ze zich daar gewoon uit draait. Ik ben afgelopen week met haar bij de kinderfysio geweest en nu blijkt dat ze twee wervels scheef heeft zitten. Hierdoor zoekt ze een houding op die voor haar niet pijnlijk is. Dit zal echt niet bij alle kindjes het geval zijn, maar ik wil het wel even meegeven. Verdere symptomen zijn veel huilen bij het aankleden en korte slaapjes overdag.

Geplaatst

Wat rustig hier vandaag.... Jeanine, leeuw, gebeurt er iets?

Hier alles rustig, ben snipverkouden en dat is niet fijn. Vanmiddag controle bij gyn. Verder niets spannends dus...

Geplaatst

@ Paulien,

Het is wel een raar forum zo. Nog maar 3 wachtenden en de rest is al voorzien van baby. We moeten binnenkort maar eens verkassen naar een ander topic. Succes bij de verloskundige!!

Ik ben vreselijk druk met kraamvisite. Gisterenmiddag had ik een oom en tante met kids en 2 vrienden met kids gepland. Uiteindelijk zat het hele huis vol. Mijn man z'n ouders kwamen onverwachts en z'n opa en oma. Iedereen was er om half 4 maar gingen pas om kwart over 6 weg!! Ik was zo nijdig. Ze verwachten een biertje/wijntje en een chippie. Ik word hier echt heel pissig van. Zijn ouders bleven in de kraamweek ook al een keer tot 10 uur. Mijn man zat gewoon te slapen. Hebben ze nu echt niet door dat we hier niet op zitten te wachten. Ze mogen Evi altijd komen bewonderen maar dit wordt me echt te gortig.

Ik probeer het echt superstrak te plannen. En dan heb je dit....

Weet echt niet hoe ik het aan moet pakken maar dit wil ik niet weer. Ik ga er eens over denken.

Geplaatst

Pauline, had wel wat krampjes gisteren maar dat zullen wel mń darmen zijn geweest ha ha !!!!!! Verder niets aan de hand hier. Vanochtend de vaatwasser uitgeruimd, was opgevouwen en bed verschoond en toen weer gaan liggen. En ja hoor de deurbel had ik uitgezet maar de telefoon dus niet. Dus ik lag net te slapen ging de telefoon gggrrrrrrr !!!!! Vandaag 39 weken en donderdag weer voor controle. Ik ben bang dat ik de 40 weken met gemak haal ! En jij ? voel je al wat ? Ik denk het is voor jou de 2e die zal wel ietsje eerder komen ? Niet dus. Ik krijg ondertussen de zenuwen van het wachten dus doe maar wat klusjes wat lukt en slaap/rust veel de hond doet weer gezellig mee. Manlief is relaxed zoals altijd maar ja die heeft het al 2 keer eerder in zń leven meegemaakt. Vervelend dat je verkouden bent kun je nu niet gebruiken. Ben benieuwd of alles goed was bij de controle vandaag ? Of moet je nog ?

Geplaatst

Ik ga zo weg naar Utrecht voor controle. Helaas is tweede zwangerschap geen garantie voor eerder bevallen. finn was geplande keizersnee dus de natuurlijke weg is bij mij ook nog onbegaan. Hier nauwelijks een krampje, behalveanipverkouden voel ik me nog helemaal 'ok'...

Geplaatst

Pfff uur gewacht voor ik aan de beurt was, bloeddruk 110 over 65 dus keurig, verder geen nieuws... Afwachten dus maar weer. Gyn zei gelukkig wel dat het niet hebben van kramp niets zegt, dat je bij wijze van spreken over vijf minuten zomaar weeën kan krijgen. Daar hou ik me dan maar aan vast...

Geplaatst

Hooiiii!!

Ja rustig hier. :)

Boogie: getsie, daar kan ik ook niet tegen!!

Wij hebben nog helemaal geen echte kraamvisite gehad. Ik wil het graag in 1 of 2 keer hebben. Zijn we er in 1 keer van af!!

Wij gaan Selma aan de pro biotica doen!! Infacol aan de kant. Ik wil het gewoon proberen!! Selma krijst vaak na een voeding; duidt op krampjes oid. . In overleg met cb gaan we dit proberen. Dure troep maar kan me niks schelen!!

Marjan!!

Geplaatst

Hier gebeurt er ook nog niks hoor meiden.....ik vind dat wachten maar gek...begin me toch wel lichtelijk te vervelen nu. Pien, fijn dat de controle weer goed was, wat irritant dat je een uur moest wachten zeg! En waarschijnlijk binnen een kwartier weer buiten stond. Jeanine, ook nog niks?

Alle andere dames, veel succes met jullie baby's. Er staat ons heel wat te wachten als ik het zo lees over die krampjes....vermoeiend hoor!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden