Ga naar inhoud

Uitgerekend in mei 2011!!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hier gerommel dames! Sinds gisteravond 22u bloederig slijmverlies en vannacht van 1u tot 4u wakker gelegen van krampen. Daarna weer afgezakt en in slaap gevallen.....stilte voor de storm nu....gevoel dat het elk moment weer kan losbarsten, we wachten af...

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Leeuw wat spannend, hoop dat je nu bezig bent en dat het voorspoedig verloopt! Succes!

Hier alles as usual rustig. Vanochtend met de klas van Finn naar het museum geweest, was wel inspannend dus net even uur geslapen. Om kwart over 3 is deschool uit dus haal ik hem weer op.

Hoe gaat het met alle babies? Krampjes mi der geworden?

Jeanine, succes dadelijk bij ha ik hoop dat ie je kan helpen!

Geplaatst

Oeh leeuw!!! Ik denk aan je!!

Jeanine hoe is het met je knie??

Pauline: best heavy met een 'kleine' erbij hè? Ik vind het dapper dat je nog zo actief bent in je zwangerschap! Straks moet je ook je zoontje naar school brengen. Krijg je hulp??

Hier zijn de krampjes niet minder!! Selma heeft gisteren echt vreselijk gekrijst. Uren lang!! Gaat door merg en been. Ik moet er echt bij weglopen, maar is moeilijk als manlief er niet is .... Je voelt je zo machteloos!!

Selma slaapt vandaag overdag super..... Hoop niet dat we vanavond/vannacht hetElfde te verduren krijgen!!

Selma heeft 1 poepluier en dat is een spuitluier. Hele harde scheet of scheten en dan waterige smurrie. Sorry voor de details. Zo zielig!!

X Marjan

Geplaatst

Jeetje Paulien, wat goed van je zeg dat je dat nog gedaan hebt! Was het gezellig? Hoe oud is Finn ook alweer?

@ Marjan,

Wat ontzettend zielig zeg voor jullie kleine meid. Je wilt zo graag dat je kindje 'tevreden' is en als ze dan huilen (heb ik tenminste) ben ik zo bang dat ik iets niet goed doe. En dat Johannesbroodpitmeel of zoiets? Of is dat iets voor oudere babies? Dat is toch ook tegen krampen??

Spuitluiers zijn mij inmiddels wel bekend maar wel 4x op een dag. Als ik hoor dat ze bezig is moet ik als een gek verschonen want anders loopt het overal langsheen. Met kruidvat luiers is het al meerdere keren mis gegaan ook met plassen. Dus ik blijf toch nog maar even bij pampers.

Geplaatst

Hi boogie,

Finn is bijna 6 (augustus) dus al een hele man!

Hij voorspelde tijdens avondeten dat de baby vrijdag komt, hoop maar dat ie gelijk heeft ;-)

Marjan wat rot dat Selma zou moet huilen, gaat door merg en been hè?

Sterkte!

Boogie, fijn hè die spuitluiers. Ik vond Kruidvat altiid fijner dan pampers, gek eigenlijk aangezien pampers de kruidvatluiers maakt...

Kan niet wachten om ook met zo'n friemellijfje in de weer te mogen!

Geplaatst

Oh ja en Marjan, straks brengt en haalt mijn man Finn van school, dus daar hoef ik me geen zorgen om te maken. Ik breng en haal nu zodat manlief nu extra uren kan maken en straks als de baby er is lekker veel thuis kan zijn!

Geplaatst

De huisarts zei weer dat buiten je bekken je op meer plekken weke delen kan hebben tijdens de zwangerschap. Hij heeft mń knie ingetaped en ik moet blijven smeren met pijngel . Mag alleen paracetamol en af en toe 20 min lang een zak ijsklonten op mḿ knie dat voorspoedigd ook de doorbloeding. Hij hoopt dat ik gauw mag bevallen anders ik wel ha ha !!!! Heb net weer zitten janken van de pijn het is net of ze met een mes in je knie zitten te hakken. Nou ben ik wel wat gewend maar dit is zo pijnlijk.

Verder kreeg ik weer mail er is weer iemand van de zwangerschapsgym bevallen nummer 2 ! Lange aanloop qua weeen die niet goed doorzetten toen naar het het ziekenhuis waar ze graag een ruggeprik wilde ivm slechte vorige bevalling maar daar was geen tijd voor binnen een uur bevallen.

Marjan, ach gossie je kleine meid heeft het dus niet makkelijk. Ik hoop dat ze vannacht redelijk rustig is kunnen jullie een beetje slapen.

Pauline, jeetje wat goed zeg dat je zo ver in je zwangerschap nog mee bent geweest met het uitje naar het museum ! Ik ben benieuwd of je zoon gelijk heeft dat de baby vrijdag komt ! Als ik dan ook zover ben zitten we in het zelfde ziekenhuis ! Mń schoonvader is morgen jarig en ik wil absoluut morgen niet bevallen vind ik voor het kind niet leuk altijd te moeten horen je bent op dezelfde dag jarig als opa.

Geplaatst

Hey dames,

Kort berichtje: ben vanmorgen ontslagen uit ziekenhuis en heeeeel blij weer thuis te zijn!

Heb nu eindelijk weer internet dus morgen hopelijk wat tijd om bij te lezen en te schrijven. Kon ia mobiel man nauwelijks iets echt lezen, zo'n gepriegel. Wel nog gezien dat Liselot ook bevallen is en Marjo 2 jongens heeft, gefeliciteerd!

Ik ben nu wel heel moe, maar herstel op zichzelf aardig. Heb afgesproken dat ik de komende week vooral op de bovenverdieping blijf en bezoek blijft beperkt (zorgt manlief voor)

Morris is eenn geweldig ventje en doet het heel goed. eerste 48 uur mocht ik geen bv geven vanwege alle heftige medicatie die hij via mij binnen zou krijgen maar loopt nu eigenlijk al heel goed. Ben ook fantastisch geholpen in ziekenhuis, superlieve medewerkers stuk voor stuk.

Nu lonkt eigen bedje weer, ga weer lekker slapen...

Geplaatst

Fijn dat jullie weer thuis zijn Aafke!

Jolieneke, moeilijk hoor, dat Selma zo blijft huilen. Anna huilt ook veel, maar heeft gelukkig ook goeie dagen. Vandaag was niks goed, alleen van bij mij liggen werd ze rustig. Na de fles van 10 uur gelukkig wel goed gaan slapen - na 10 min huilen - en zij slaapt nu als enige nog. Moet haar zo dus wakker maken voor de nachtvoeding...

Leeuw, Pauline, jeanine, hopelijk mogen jullie ook snel!!

Geplaatst

**ik breek even in (ach hoor hier toch ook een klein beetje)**

Zou Selma misschien lactose intolerant kunnen zijn? Heb er verder weinig verstand van hoor, maar ken iemand wiens zoontje dit had. Was echt een drama, toen lactosevrije voeding gegeven en het was opeens een hele blije baby... Sterkte!!

**breek uit**

Oh en allemaal natuurlijk onwijs gefeliciteerd met jullie wondertjes!

Geplaatst

meiden hoe is het hier met iedereen? heb weer veel bijgelezen.

de bevallen dames: iedereen heeft het er maar druk mee op zijn of haar manier. Een kindje krijgen is fantastisch maar brengt ook de nodige zorgen met zich mee zoals ik wel bij ieder van ons lees.

Aafke: fijn dat je thuis bent, lukt het genieten?

de wachtende dames: moeilijk om te lezen dat bijna iedereen zijn kindje inmiddels heeft. Jullie willen ook zo graag hé! nog even geduld en dan komt het mooi wonder ter wereld en begint het genieten.

veel succes met de bevalling dames, ik denk aan jullie

ons mannetje doet het steeds beter. Het drinken heeft hij nu echt uitgevonden en gisteren meldd hij zich om de 2 uur, pittige dag gehad. Vannacht 5 uurtje geslapen en Caz gelukkig ook. Ik blijf het moeilijk vinden om te slapen en hoop dat het deze lijn inzet anders wat halen voor het slapen.

Hele fijne dag, ik heb nu nog twee daagje kraamzorg extra gekregen omdat we nog niet veel geoefend hebben met badje, tummytub etc. Dus laat me nog even verwennen, alleen krijg ik nu een ander, das wel jammer

Geplaatst

IVFmoeke wat fijn dat Caz het zo goed doet nu! Kun je er ookeen beetje van genieten?

Leeuw, hopelijk ben je bevallen en geniet je nu van je baby. Ben erg benieuwd.

Jeanine, heb je een beetje kunnen slapen ondanks die pijnin je knie?

Zou wat zijn als we tegelijkertijd in Diak liggen :-)

Hier is het echter zo rustig dat ik vrees dat het nog wel maanden kan duren ;-)

Slaap ook goed dus het is echt nog rustig. Nou ja, straks lekker lunchen met 2 vriendinnen.

Groetjes Pauline

Geplaatst

Meiden het is hier te stil :-)

Jeanine waar hang je uit, ben je aan het bevallen??

Leeuw ben zo benieuwd hoe het je vergaat!

Moeders: hoe is het met alle beebjes?!

Geplaatst

Hee!!

Idd rustig! De meeste mama's zullen het wel druk hebben!! En de nog zwangere dames misschien ook wel. Het is wel genieten buiten!! Wat een weertje!!

Selma heeft een goede nacht gehad en wij dus ook hahaa! Dat doet een mens goed. Vanmorgen en vanmiddag helaas weer minder maar na de poepluier is ze lekker gaan slapen. Meisje heeft last vd darmpjes!!

Hoe gaat ie verder hier?? Trouwens, als er mama's zijn die ook kindjes hebben die onrustig slapen (maaiende armpjes ed) wij hebben positieve ervaring met de puckababy. Selma ligt er nu ook weer in. Een zak waarin de armpjes nog wel kunnen bewegen maar niet meer in het gezicht kunnen slaan. Geeft ze een geborgen gevoel!!

De pro biotica doen hun werk. De poepluier was weer eens wat dikker!!! Niet meer alleen maar waterige poep!!

Pauline, leeuw en jeanine hoe is het verder??

Marjan

Geplaatst

Hier gaat het allemaal goed hoor. En ja het is druk maar vooral met kraamvisite. Ik vind het ook wel gezellig hoor. En wat wordt Evi verwend echt ongelooflijk.

Op dit moment ligt ze in de box te kijken naar de babygym of te luisteren is het eigenlijk.

Morgen gaan we wegen bij het consultatiebureau. Ben errug benieuwd.

Fijn Marjan dat het iets beter lijkt te gaan met Selma. Dat hadden jullie wel nodig.

Pauliene wat laten jij en de baby ons toch lang in spanning. Maar ik wacht nog maar rustig af.... ;-)

Geplaatst

Lieve meiden,

Hier ben ik weer even, heb vanmiddag een paar uur op de triage gynaecologie afdeling gelegen in Utrecht. Ik had vanochtend vochtverlies met wat bloed erin en voelde de kleine minder bewegen. Heb een tijdje aan de hartslagmeter gelegen en het vocht is onderzocht. Bleek na lang wachten geen vruchtwater te zijn waarschijnlijk urine ? Maar dat bloed konden ze niet echt verklaren. Maar was niet helderrood maar meer ranja door de urine zeg maar. Het hartje deed het goed gelukkig. Ik mocht net weer naar huis en morgen weer terugkomen voor controle. Tevens werd er gezegd dat het een groot kind is ! AArrgghhh !!! Nou ja we zien wel.

Vanavond weer babyboom kijken. Nu ff liggen ben zo moe en wat een drukte op de weg zeg.

Geplaatst

Hee boogie!!

Jullie hebben zeker veel vrienden ;) wij hebben mondjesmaat visite. Ik wil het ook gewoon niet!! Heb genoeg aan mezelf. We plannen gauw een 'babyshower' (als iemand me kan vertellen waarom dat zo heet???) en dan hebben we de drukte in 1 keer!!

Vandaag wel 3 collega's op bezoek gehad overigens. :-)

Jeanine: hè bah. Wat eng weer. En toch geen vruchtwater. Chips!!! Op zich zou dat dan een teken zijn dat het zou beginnen. Nu moet je weer verder wachten.

Hihi een groot kind..... uhhh hoe groot schatten ze het??

Zal Selma wakker maken!! Die ligt nog lekker buiten in de wagen!!

Marjan

Geplaatst

Haha boogie, kan zomaar een juni baby worden, ben net als jeanine pas maandag uitgerekend. Zou heerlijk zijn als mei kindis, maar ja natuur laat zich niet dwingen hé....

Jeanine, wat een spannende middag en wat balen dat het nog niet bevallen inhield... Misschien morgen?

Collega's hebben vanmiddag voorspeld dat baby dit weekend komt, ach we zullen zien. Ik stel me in op 10 juni, kan het alleen maar meevallentoch?

Geen krampen, geen gek gekleurde afscheiding, geen 'tekenen' in mijn gezicht die ergens op duiden, schiet mij maar lek.

Ook straks lekker babyboom kijken!

Geplaatst

Jolieneke/Marjan, ze schatten hem wel 8 pond ! Ik zeg hoe kan dat nou ik kots alleen maar waar haalt hij de kilo's vandaan ? Hier waren toch meer mensen op het Forum waar de baby groot geschat werd en het achteraf wel mee viel ? Manlief zegt wel leuk zo'n sumo worstelaartje ! Nou ja zeg ik niet ik wil geen reus ik moet hem er ook nog uit zien te krijgen !

Pauline, ik ben bang ondanks vochtverlies dat het ook een juni baby wordt hoor !

Geplaatst

Ja, boogie en ik zouden gigantische kids krijgen!!

Viel uiteindelijk mee, toch?? 8 pond is te doen hoor hihi!!

Misschien een rare vraag aan de dames die al bevallen zijn en net als ik uitgescheurd zijn (of geknipt), hoe verloopt jullie herstel??

Vandaag 3 weken terug bevallen en al ruim een week geen last meer van de 'onderkant'. Ik had behoorlijk veel hechtingen maar het geneest wonderbaarlijk snel. Bij jullie ook?,

Marjan

Geplaatst

He Jolieneke/Marjan,

Ik ben bijna een week geleden bevallen en was ook uitgescheurd, het ging bij mij immers zo snel. Heb nog wel last van onderkant hoor, 't trekt en doet. Volgende week zal weer stuk beter gaan denk ik zo.

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik had niet alleen een supersnelle bevalling, maar heb nu ook een superzoete zoon. Stan slaapt veel, eet goed. Hij komt qua gewicht alleen nog niet veel aan, dat moeten we dus even in de gaten houden. M'n dochter Maud (iemand van jullie vroeg naar haar naam) is heel lief voor hem, maar soms ook best dwars voor de kar. We laten haar maar even, ook zij moet wennen aan de nieuwe situatie.

Hoe is het met de nog zwangere meiden ? Rommelt er al wat ?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden