Ga naar inhoud

Uitgerekend in mei 2011!!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo meiden,

Pauline, hou vol meid, ze moet er een keer uit, ze kan immers niet blijven zitten! Ik kan me wel voorstellen dat je het spug zat bent..... Zeg maar tegen je buik dat we hier in dit meitopic ook klaar zijn voor haar komst. hup hup hup.... trekt finn het nog een beetje?

Jeanine: en....????? Ik ben zo nieuwsgierig.. Ik hoop dat het allemaal goed gaat en meevalt..

Miep: Jeetje meid, respect, jij gaat het gewoon alleen doen. Ik vind het zo knap!!!!!!! Lekkere gewichten hebben ze nu, fijn dat je dat spul niet meer hoeft te geven. Moeten jullie vaak naar het ziekenhuis?

We hebben het consultatiebureau gebeld ivm bobbeltje in nek van Lev. Het is waarschijnlijk een kliertje, hij had namelijk ook een pusoogje... zoo zielig... Echt hoor! we zijn aan het spoelen met water met een beetje zout en het gaat al een stuk beter. Dinsdag komt de wijkverpleegkundige kennismaken... zij zal meteen even kijken, ik maak me nu maar niet teveel zorgen. Hij heeft geen koorts en drinkt goed. Hoe ga jij het ochtendritueel straks doen als Miepman weer aan het werk is? En met voeden, hoe doe je dat... ik ben duidelijk nog erg opzoek naar tips..

Hier gaat alles goed, de jongens zijn eigenlijk ontzettend zoet... ze drinken, groeien en slapen. Het enige moment dat voor ons lastig is is als we tegen een uur of 11 naar boven gaan om te gaan slapen, dan gaan zij in hun wiegjes op onze kamer en vaak wil er 1 dan niet echt inslapen. Ze wisselen elkaar af, dat is wel vermoeiend, vaak kunnen we vanaf half 2 alle vier lekker slapen. In totaal slapen we wel zo'n 6 uur per nacht en in de middag gaan we ook gezellig met zijn vieren plat.. al is het maar voor een uurtje...

Verder ben ik weer buiten aan het lopen, elke dag een stukje verder. a.s dinsdag gaan we voor het eerst op stap, mijn schoonmoeder is jarig. We gaan kijken of we erheen kunnen, het is een halfuurtje rijden. Volgend weekend hebben we eigenlijk een familieweekend op een camping, als de jongens het goed doen en ik voel me goed, gaan we misschien wel 2 uur op bezoek. Het is alleen een takkeneind rijden, zo'n kleine 2 uur.

Mijn schoonmoeder is trouwens helemaal verliefd op onze jongens, dus wij geven haar een mooie ingelijste foto en een digitale camera.. hahahha

Nou lieve meiden, ik trek een oud bruin open en val een zakje gezondheidsmix aan.... Alles voor de boys! Bovendien is er voetbal op tv en in dit mannenhuishouden, moet je toch een beetje mee met je tijd...

Pauline en Jeanine... zet hem op..... ik duim voor voorspoed en pijnloos!:happy7: het tweede is waarschijnlijk kansloos.

Voor alle jonge moeders of oudemoeders natuurlijk, geniet ervan.

En ik vind het een goed idee om echt te gaan beppen in het meimoeders topic op het moment dat alle meiden bevallen zijn, wel een heel leuk initiatief...

X Marjo

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Marjo dank je wel voor het hart onder de riem. Ti's gewoon afwachten, ben off maandag pas uitgerekend. Ben alleen even jaloers op Jeanine die al wel lekker mag creperen terwijl we gelijk uitgerekend zijn. Maar dan denk ik aan haar misselijkheid en alle andere mankementen en dan vind ik het ook wel weer eerlijk.

Heb om mezelf te 'troosten' net een bakfiets cadeau gedaan, komtkomende week en dan kan ik straks iig met beide kiddo's op pad.

Voel af en toe een kramp maar is meer menstruatiegevoel dus is nog nix..

Alle moeders, slaap lekker vannacht! Hoopdat alle kiddo's lekker doorslapen :-)

Geplaatst

Ach Pauline de laatste zijn is in dit geval niet leuk. Zeker niet als je er zo naar uit kijkt. Wat een domper zeg dat je kleine mannetje het mis had :happy:

Ondertussen vind ik het wel spannend hoe het met Jeanine gaat....

Geplaatst

O, Jeanine bezig??? Spannend!!!! Zet m op, jeanine!

Pauline, wat een twijfelachtige eer om de hekkensluiter van het meitopic te zijn.... Hopelijk wordt het toch nog mei voor jullie!

Marjo, we houden een heel strak schema aan. Om iets voor 10 geef ik ze nog in hun bedje de ferro. Dan eerste eruit, aankleden en naar beneden, tweede eruit, etc. Dan na elkaar voeden - wie het wakkerst is krijgt het eerst en ik probeer Noor en Anna allebei minstens een keer per dag bv te geven, dus hoop altijd dat ze nog even slapen als ik de anderen voed ;). Dan flesjes omspoelen en weer vullen, kolven en even rust... Om 14 weer voeden en kolven, voor 18 uur bedjes vast klaarmaken en om 18 u weer voeden. Daarna gaan ze naar boven. Ze zijn dan meestal tot de volgende voeding aan het spoken, neem ze dan vaak in bed. Om 22 u voeding, dan komen ze rond 2u/2.30 weer, 6u weer en om 10 uur begin ik weer van voor af aan. O, en 6x

Geplaatst

Oeps... Zes keer per week badje (alledrie twee keer) doen we nu voor de voeding van 10 u, maar gaan we straks denk ik 's avonds doen. Vanmorgen wel twee badjes en alle voedingen alleen gedaan - was om 11.30 klaar en voelde me toen wel een beetje supermum, hahaha. Moet weer door voor de voeding van 22u!

Geplaatst

Met de uitgerekende datum morgen gebeurt hier nog niets. Net terug van de midgetgolf, even lekker met de mannen buiten gespeeld. Ga zo maar even plat. Ben zo benieuwd hoe het met Jeanine is, ligt ze nog in diak, is alles goed gegaan, hoe heet het mannetje etc etc

Geplaatst

Zooo spannend zeg!! Ik ben ook erg benieuwd :-)

Het is hier rustig zeg!!

Of mijn baarmoeder is aan het zeuren om niks, of ik ga alweer ongesteld worden. Kan dat wel na 3 1/2 week??? Moet komende week de verloskundige bellen voor de nacontrole (vanwege mijn baarmoeder die niet goed wilde zakken).

Selma heeft een voorkeurshouding naar rechts. Nooit ligt ze naar links te kijken. Ik hoorde van iemand van een kussen. Nu heb ik die wel op mp gezien. Heeft iemand hier ervaring mee of ken jullie mensen die zo'n kussen gebruikt hebben??

Marjan

Geplaatst

@Leeuw: van harte gefliciteerd met jullie zoontje Ties! Fijn he, om hem nu eindelijk in je armen te hebben?

@Jeanine en Pauline: nog even volhouden, ik heb met jullie te doen! Ik hoop dat de slaappillen en pijnstilling in ieder geval helpen zodat je de laatste loodjes vol kunt houden.

Het is hier inderdaad rustig, ik merk dat ik zelf ook nauwelijks tijd heb om te internetten omdat Morris me helemaal opslokt. Borstvoedin gaat heel goed, maar hij is een hongerig type. Ik maak genoeg aan en hij groeit er ook prima van, maar ik ben al gauw anderhalf uur kwijt aan 1 voeding! En dan komt hij vaak ook weer eerder voor de volgende... De eerste paar nachten thuis was hij ook wat aan het spoken, maar het gaat nu beter. Ook omdat we eerst geen fopspeen durfden te gebruiken, aangezien dat wordt afgeraden als je bv geeft. Nou, als ik hem 's nachts eerst anderhalf uur aan de borst heb gehad en vervolgens heeft manlief een half uur met een pink in zijn mond gestaan en het is nog niet goed, dan is een fopspeen echt een uitkomst! Gelukkig hadden we een hele fijne kraamhulp, een oudere vrouw met veel ervaring die zich de kop niet gek laat maken. En zij zei dat het juist prima is om hem te helpen bij het slapen. Vandaag de laatste dag zorg gehad, wel nog 2 extra dagen gekregen ivm keizersnee. Vanaf nu zijn we dus volledig op onszelf aangewezen, spannend!

Kraamvisite is gelukkig nog erg beperkt, ik ben vooral op de bovenverdieping gebleven en probeer zoveel mogelijk mijn rust te pakken. Het gaat eigenlijk heel goed qua herstel, ik ben blij dat rupturen me bespaard zijn gebleven moet ik zeggen... Wel moet ik oppassen met traplopen, dat gaat prima maar als ik het teveel doe gaat mijn wond wel trekken.

Komende week is manlief vrij, dus dat is wel heel fijn, hopelijk ben ik na die tijd weer heel wat verder opgeknapt.

Het mei-topic dus bijna op zijn einde maar al een nieuw topic dat klaar staat, super! Eerst hier nog even Jeanine en Pauline supporten.

Ook jandig om het lijstje weer es bij te werken. Ik zal kijken of ik hem terug kan vinden!

Geplaatst

Hey Marjan,

Ik noemde dat kussen, de babysleep, maar toen ik zelf op zoek ging waar ik het kon krijgen las ik zoveel verhalen over de onveiligheid ervan. Is wel ok als je erbij bent, maar niet voor 's nachts. Ik ga dus wat anders verzinnen. Maar het kussen heet baby sleep en is online te krijgen.

Groetjes Pauline

Geplaatst

Oke hier is ie weer, ik moet wel nog even berichtjes terugzoeken om hem qua data aan te passen...

Uitgerekend:

Jolieneke: 7 mei 2011 Meisje!!

Mama-Ree: 9 mei 2011

Aafke: 9 mei 2011 (14/12: meisje, 4/2: oh nee toch een jongetje!)

Junior: 11 mei 2011

Boogie: 11 mei 2011 (verassing!!)

Liselot: 12 mei 2011 Jongen !!

Miepie80: 13 mei 2011 (34 weken = 1 april = due date!)

Surf: 17 mei 2011 2 jongens.

Tess: 20 mei 2011

ivfmoeke: 20 mei 2011

Object: 20 mei 2011

Leeuw: 21 mei 2011

Jeanine: 29 mei 2011

Pauline: 30 mei 2011

Bevallen

Miepie 26 februari: Rutger, Noor en Anna!!!

Jeannet 15 april Megan

Mama-Ree 1 mei: Beau

Jolieneke 4 mei: Selma Lynn

Boogie 9 mei: Evi

Junior 11 mei: Orlivano Rifilino

Surf 15 mei: Lev Corne en Dex Hein

IVFMoeke 17 mei: Caz

Liselot 19 mei: Stan

Aafke 20 mei: Morris Dexter Daniël

Leeuw 25 mei: Ties

Geplaatst

Hallo,

Aafke en Leeuw nog gefeliciteerd met jullie zoontjes!

Jolieneke: we hebben een zijligkussen van delta baby gekocht. Het bestaat uit twee kussentjes in de vorm van een driehoek, die met een doek aan elkaar zitten. De grote driehoek gaat in de rug, zodat de baby niet terug kan draaien en de kleine voor de buik, zodat ze niet op de buik kunnen draaien. Voor Megan was het wel wennen, maar nu slaapt ze wel in. Ben benieuwd!

groetjes,

Jeannet

Geplaatst

Hallo meiden hier ben ik dan eindelijk !!!!!!!! en bevallen van zoon Storm Winston afgelopen vijdag 27 mei om 23.01 uur !!!!!!! We zijn zo blij met hem en bijna op de uitgerekende datum bevallen. Ik heb t/m vanmiddag in het ziekenhuis gelegen vandaar dat ik het nu pas kan melden.

Had ik een zware zwangerschap de bevalling was nog een tandje erger en er zat veel tegen. Om half 9 ś ochtends was ik in het ziekenhuis nadat ik de hele nacht buikpijn had gehad en de baby niet voelde, In het ziekenhuis constateerde ze 2 cm ontsluiting. en rond 10.00u 3 cm. Toen mocht ik naar de kraamsuite. Daar had ik vlot veel pijnlijke weeen. Omdat ik de nacht ervoor niet geslapen had zei ik al ik trek het niet zonder ruggeprik of pijnstilling. Ik kreeg heel veel weeen achter elkaar zonder pauze. De anethesist kwam en ik kreeg een ruggeprik wat een verademing. Tevens een infuuspomp voor de pijnstilling en morfinepomp die ik zelf mocht bedienen nadat na 4u de ruggeprik uitgewerkt was. Ik kreeg steeds meer pijn dus dacht dat ding werkt niet voor mij. Toen bleek dat de draad in mń rug eruit lag geen wonder dat ik niets merkte van de pijnmedicatie. Vervolgens had ik elk uur 1 cm ontsluiting en vond de weeen erg zwaar omdat de morfine niet werkte. En ik had zulke pijn in m'n kont wist niet dat ze bestonden kontweeen. Bloeddruk werd goed in de gaten gehouden net als temperatuur en ineens had ik hoge koorts. Dus gelijk aan de antibiotica via infuus. De baby had ook koorts door mij. Om 21.00u had ik volledige ontsluiting maar mocht niet persen. Omdat ze allemaal dachten dat ik een groot kind zou krijgen tussen de 8 en 9 pond moest ik de baby zo laag mogelijk in het bekken zien te krijgen door de persweeen op te gaan vangen.dat was erg zwaar kan ik zeggen. Rond 22.00 zeiden ze we gaan het weeeninfuus hoger zetten want je weeen zijn nu maar 3 per 10 min. Nou toen gingen ze weer als een tierelier. Eindelijk persen en toen bleek de hartslag van Storm als een raket naar beneden te gaan nu opschieten dus. Het werd een vacuumpomp verlossing en omdat alles geen tijd had om te rekken kreeg ik een knip en van binnen veel gescheurd. Storm was zo blauw toen hij geboren werd maar huilde wel gelijk. De placenta kwam vrijd snel en ze zijn wel een half uur aan het hechten geweest. En het gewicht ? Viel reuze mee 3656 gram niks reus ! Ik verloor veel bloed totaal 1115 mml ruim een liter dus. Maar onze zoon was helemaal gezond ! Ik bleek na bloedprikken een HB te hebben van 4,5 normaal is 7,5. Ben slap en erg moe. Het ergste vind ik nog dat ik vreselijk pijn onder in mń rug heb en sinds vanmiddag in mń buik. Ik heb inmiddels 3 nachten niet geslapen en ben op. Vanmiddag mochten we eindelijk naar huis Ik heb pijn medicatie voor de rug gekregen maar dat helpt niets. Hoe blij ik ook met de baby ben de pijn is echt niet te harden nu. Maar ook iets positiefs hoera ik ben niet misselijk meer en lust weer koffie ! Tot zover mijn verhaal ik plaats snel een foto hoor !

t

m

Geplaatst

Oh yes Jeanine, daar is hij dan.... Storm! Gefeliciteerd met jullie mooie manneke!

Wat een verhaal, maar wat fijn dat je nu van alle kwalen af bent. Hopelijk herstel je snel, zodat je nog meer kunt genieten van je kleine mannetje.

Geniet ervan!

Pauline, lest best... hopelijk dient het bij jou n u ook gauw aan. Succes met de laatste loodjes.

Geplaatst

Owwwww jeanine!!

Van harte meid!!! fantastisch!! Storm, ik vind het een bijzondere naam:-) (zoontje van mijn collega heer ook zo).

Maar wat heb je een zware bevalling gehad, dat kon er ook nog wel bij!!! Jee.... Petje af hoor!

(ja, hihi... Kontweeen; ik weer precies wat je bedoelt. Ik noem het steeds lage rugweeen, haha!! Ik dacht ook echt dat dat gedeelte van mijn lichaam zou breken!!! Man man man, wat een pijn!!)

Erg vervelend dat je nu nog zoveel last hebt. Doe heel rustig aan, en laat je door de kraamverzorgster en man flink verwennen. Dat slapen, of beter gezegd, niet slapen, is herkenbaar. Jij geeft ook flesvoeding hè? Als je man flexibel is (ook qua werk) hem de nachtvoeding laten doen. Ik slik elke avond melatonine pilletjes, heb ook wel echte slaappillen gekregen, maar dit werkt beter ( is veel minder heftig!!). Ik sliep ook zeer slecht, hoorde alles. Stomme hormonen!! O ja, 2 paracetamolletjes voor het slapen gaan werkt ook goed!! Zorg voor rust, doen hoor!! ;)

Wat veel mannen in mei!!

Nog maar 1 te gaan!!!!! Pauline, you go girl!!

Marjan

Geplaatst

Hey Jeanine,

Van harte gefeliciteerd meid, het wachten is eindelijk voorbij!!! Leuke naam ook, ben benieuwd naar de foto. Je bevalling klonk inderdaad heftig, maar vooral vervelend dat je nu nog veel pijn hebt. Het wordt vast snel beter, in ieder geval kun je weer van je koffie genieten!

Geplaatst

[ATTACH=CONFIG]1479[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1478[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1477[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1476[/ATTACH]

De foto van de weegschaal is onjuist hij stond toen nog niet goed stil z'n echte gewicht is 3656 gram !!!!!!!

Geplaatst

oj jeanine van harte meid, ook dat is allemaal weer niet vanzelf gegaan maar fijn dat jij je weer beter voelt! Vanaf nu vooruit kijken en genieten van jullie lieve Storm, leuke naam en een mooi kereltje. Jullie zien er happy uit, mooi om te zien!

aafke, die Morris lijkt wel wat betreft gedrag op Caz. Maar er is hoop, afgelopen nacht had meneer het zuigen op de speen uitgevonden en voor het eerst tijdens het spookhalfuurtje in zijn eigen bedje gelegen, we hebben hem om 22.00 uur een fles met bv gegeven 130cc zodat we zeker wisten dat hij voldoende te drinken had!dat was prima voor meneer; en toen kon hij op de speen zuigen! dus nu gaan we uitproberen is het de speen of de hoeveelheid voeding of beide!

vandaag moeten we naar de osteopaat voor zijn nek; duidelijke voorkeurshouding en vk en lacatatiedeskundige vonden het toch noodzakelijk. dus mama alleen vandaag met hem op stap.

de kilo's vliegen er momenteel even niet vanaf maar goed op 12 dagen tijd 13 kilo :) BLIJ!!!

hoest verder met de moeders? wat een prachtig weer hé maar dan weet ik wel niet wat ik Caz moet aantrekken!?

pauline je bent de laatste, Saving last for best! ik denk aan je en hoop dat het niet meer lang op zich laat wachten

Geplaatst

Oh Jeanine wat een heftige bevalling, maar wat heerlijk dat jullie mannetje er gezond en wel is.

Nu lekker gaan genieten.

And then there was one piggy legt ;-)

Denk dat een deel van de juni meiden menog voor gaat zijn. Vandaag officieel uitgerekend, maar geen teken van dat er iets op stapel zou staan.

Ach, dan maar genieten van het mooie weer vandaag! Geniet allemaal van jullie mooie kindjes!

Geplaatst

Oh Jeanine daar is hij dan: Storm. Het klinkt inderdaad als een zware bevalling zeg. Nu maar hopen dat je goed zult herstellen. In ieder geval heel hartelijk gefeliciteerd!!! Kontweeën had ik niet maar ik had wel het gevoel dat Evi via mijn kont is geboren moet ik zeggen. Ik heb meer pijn van mijn stuitje en billen gehad dat van de andere kant.

Mijn vader vroeg ook hoe het was gegaan: Nou of ik een buffetkast uit mijn kont heb geduwd :laugh:

Geniet heerlijk van je mannetje!

@ Aafke,

Dat klinkt wel zwaar zeg. Maar drinkt hij niet effectief dan dat je zo lang moet voeden? Evi krijgt 10 minuten links de tijd en 10 minuten rechts. Als ze daarvan 4 minuten heeft liggen slapen ga ik tegenwoordig haar broek verschonen. Is ze weer lekker wakker en dan gaan we weer verder. Al met al ben ik max 3 kwartier bezig. Want als ze in slaap valt heeft ze blijkbaar geen honger denk ik dan maar. Maar dit kan allemaal omdat ze erg 'makkelijk' is denk ik. Ondertussen groeit ze ontzettend goed, heeft altijd een natte luier of een poepluier dus ze doet het er goed op. Ik vind het wel erg bijzonder borstvoeding en geniet er echt van.

Je vader zal ook wel een trotse opa zijn of niet? Die heeft er zo over in de war gezeten allemaal ;-)

Ik heb vannacht de hele nacht kunnen slapen!!! Evi heeft van 23:00-6:00 geslapen!! Wat een heerlijkheid zeg. Toen gedronken en weer door tot 9:00. Ik heb weer even lekker bijgetankt.

Nu genieten van het mooie weer.

Geplaatst

Wow jeanine, prachtige foto's!! Lekker genieten!

IVFmoeke: qua kilo's hier net zo. Ben binnen 2 weken ook zo'n 10 kilo kwijt geraakt maar het stagneert hier ook ;) volgens mij is mijn lichaam alweer bezig ongesteld te worden.

Boogie: jaloers!!!! Echt, jij hebt een super baby! Niet normaal wat een mak schaapje ;). Kan me voorstellen dat je dan kunt genieten.

Hier blijft het wisselend. Selma heeft moeite met zich overgeven aan de slaap; ze blijft vechten zeg maar. Nu eindelijk na 2 dagen weer een poepluier, en wat voor 1!! Als we niet meteen verschonen, zou het nooit in de luier passen!! Ze poept 'live' ook nog eens heel veel ( en nu lekker over de handen van mama haha).

Straks belt het cb weer en wil toch kijken wat zij zeggen over andere voeding. Selma huilt meteen na een fles! Lijkt me niet normaal!

Marjan

Geplaatst

@ Jolieneke,

Ik besef dat ons meisje wat dat betreft echt heel bijzonder is. En net wat je zegt, het is makkelijk om zo van haar te genieten. Ze is zo rustig en tevreden. Ze heeft vanmorgen 5 minuten gekreeuwd omdat ze dorst had en het niet snel genoeg ging maar verder heb ik haar nog niet gehoord. Ik kan boodschappen met haar doen, winkelen, echt alles want ze is toch zoet.

Ik denk dat je inderdaad advies kan vragen bij het consultatiebureau want na 2 uur al weer honger is natuurlijk niet de bedoeling. Misschien is ze een hongerige baby? Daar heb je toch ook weer voeding voor?

Ik heb behang uitgezocht voor de slaapkamers in het nieuwe huis. Woensdag krijgen we de sleutel. Superspannend allemaal. Voor Evi haar kamer ben ik er nog niet uit. Ik denk toch dat ik voor ruitjes en stipjes wil gaan maar heb ook nog maar even het PIP behang boek meegenomen. Dat vind ik zo mooi. Ook lekker duur maar kijken kost niets ;-)

Geplaatst

Leuk die foto's!

Ik zal er ook 2 plaatsen van ons mooie mannetje. Ik vind dat hij er heel gaaf uitziet - hoezo objectief ;) - en vooral dat hij op mij lijkt, in ieder geval qua neus!Hoera, het Indo-bloed is dus een beetje terug te zien!

@Boogie: jij bent dus al weer op stap met je kleine meid?? poeh, petje af hoor, ik zie het mezelf nog niet doen, haha. Waarschijnlijk ergens volgende week es een blokje wandelen. Gelukkig zit Morris al wel weer bijna op zijn geboortegewicht. Op zich drinkt hij wel goed hoor, maar hij is bij tijd en wijle gewoon heel erg hongerig. Op andere momenten heeft hij aan heel weinig genoeg. Ik probeer hem maar gewoon zoveel mogelijk aan te leggen (het is niet dat ik veel anders te doen heb...) want ik vind het zieloig als ie gaat huilen terwijl hij gewoon aan de borst wil. 's nachts geven we nu op aanraden kraamverzorgster wel evt een flesje gekolfde melk zodat we inderdaad zeker weten dat hij genoeg binnen heeft en het gaat dan wat sneller.

Verder vind ik het ook wel een heel makkelijk ventje, hij huilt niet veel. Hij wordt alleen vreselijk driftig als iets niet lukt (lees= aanhappen) vooral als hij moe is. Wordt dan zo nijdig en gefrustreerd dat hij zichzelf alleen maar verder uit positie schopt zeg maar. Ook wel schattig om te zien, maar het belloft wat qua temperament...

[ATTACH=CONFIG]1485[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]1484[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]1486[/ATTACH]

Oh ja, het lijstje even bijwerken na de bevalling van Jeanine:

Uitgerekend:

Jolieneke: 7 mei 2011 Meisje!!

Mama-Ree: 9 mei 2011

Aafke: 9 mei 2011 (14/12: meisje, 4/2: oh nee toch een jongetje!)

Junior: 11 mei 2011

Boogie: 11 mei 2011 (verassing!!)

Liselot: 12 mei 2011 Jongen !!

Miepie80: 13 mei 2011 (34 weken = 1 april = due date!)

Surf: 17 mei 2011 2 jongens.

Tess: 20 mei 2011

ivfmoeke: 20 mei 2011

Object: 20 mei 2011

Leeuw: 21 mei 2011

Jeanine: 29 mei 2011

Pauline: 30 mei 2011

Bevallen

Miepie 26 februari: Rutger, Noor en Anna!!!

Jeannet 15 april Megan

Mama-Ree 1 mei: Beau

Jolieneke 4 mei: Selma Lynn

Boogie 9 mei: Evi

Junior 11 mei: Orlivano Rifilino

Surf 15 mei: Lev Corne en Dex Hein

IVFMoeke 17 mei: Caz

Liselot 19 mei: Stan

Aafke 20 mei: Morris Dexter Daniël

Leeuw 25 mei: Ties

Jeanine 27 mei: Storm Winston

Geplaatst

Wat een schatje Aafke!

Finn heefft vandaag studiedag dus is hele dag thuis. Mijn moeder komt zo om beetje te helpen, vind hele dag nu fysiek wel erg zwaar!

Dan even langs WKZ waar Finn bloed moet laten prikken (zielig) en dan gaan we als beloning naar vliegtuigmuseum in Soesterberg.

Verder hier hetzelfde als alle dagen, niets aan de hand dus....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden