Ga naar inhoud

Wie Start er ook in November 2010??

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Voortraject (start pil, lucrin/decapeptyl, puregon/gonal F/menopur of iets anders natuurlijk):

Miekske: start Menopur 15 nov.

NKM: start Deca 12 nov

Mart: start Puregon 26 nov.

Huanne: start Deca 25 okt, start Gonal-F 8 nov

Rosaly: start Gonal F 2 dec

Raba: start Deca 16 nov., start Gonal F 3 dec

Esther: start Deca 18 nov, start Gonal F 3 dec

Uitgangsecho:

(in een aantal ziekenhuizen doen ze dit wel en een aantal doen ziekenhuizen niet)

Miekske: 15 nov.

Lottepot: 16 nov

Sonnie: 16 nov.

FM (Follikelmeting):

Norwegian-sky: 8 november (1e)

Esther/EDR: 10 november (1ste)

Huanne: 17 november (1e)

T.K..: 18 november (1e)

Meiske74: 18 november (1e)

Miekske: 22 november (1e)

Mart: 3 december (1ste)

Rosaly: 10 december (1ste)

Esther: 12 december (1ste)

Punctie:

Hermien: 15 november

Cryo cyclus:

Guusje: 16 nov ontdooien 2 eskimo's

TP (Terugplaatsing):

Babii: 14 november

Guusje: 17 november, TP 2 eskimo's

Hermien: 19 november

Testen:

Chantal: 15 november bloedtest in ZH

Diane: 22 november

Roossie: 25 november

Elke: 26 november

Babii: 28 november

Hermien: 3 december

Wel zo handig als ik de datum van TP er bij zetten :-)

Sorry meiden dat ik niet zo veel mee schrijf. Maar ik zit op dit moment niet zo lekker in mijn hum. De teleustelling van de laatste keer kwam toch harder aan dan ik dacht. En daarnaast heb ik weer een bloeding gehad, hiervoor ben ik in aug geholpen (bevriezen van baarmoedermond) maar dit heeft blijkbaar niet geholpen (voor jan lul de TP 3 maanden verschoven, en pijn moeten lijden tijdens de behandeling). Echt happy ben ik helaas niet. Hoop dat dat snel anders gaat worden.

Ik lees uiteraard wel hier, dus voor iedereen toi toi toi.

Liefs Guusje

Geplaatst

Voortraject (start pil, lucrin/decapeptyl, puregon/gonal F/menopur of iets anders natuurlijk):

Miekske: start Menopur 15 nov.

Uitgangsecho:

(in een aantal ziekenhuizen doen ze dit wel en een aantal doen ziekenhuizen niet)

FM (Follikelmeting):

Punctie:

Norwegian-sky: 15 november

Cryo cyclus:

TP (Terugplaatsing):

Norwegian-sky: 18 november

Testen:

Norwegian-sky: 30 november bloedtest in ZH

Geplaatst

Even een snelle update van mij, ik reageer een andere keer weer op iedereen. Ik wil vanavond even rustig aandoen om morgen weer te kunnen werken.

Met mij gaat het al weer een stuk beter, ben weer bijgekomen van al die pijnlijkheden van gisteren.

Ik heb gisteren zelfs zitten huilen bij kinderen voor kinderen. Ze zongen over moederdag en ineens flink janken, wat ook weer pijn aan mijn buik deed.

Ik miste mijn moeder ineens onwijs, misschien ook het idee om moeder te worden zonder mijn moeder.

Daarna nog een keer bij de jubilieumshow veel later toen ze ter afsluiting kinderen voor kinderen zongen, daarbij moest ik erg aan vroeger denken aan mijn kindertijd.

Nu heb ik nog wel een gevoelige onderbuik en van zitten naar staan gaat moeilijk net of alles weer op zijn plek geschoven moet worden en dan doet het lopen geen pijn.

En het rechtop zitten op mijn stuitje doet soms nog pijn, misschien nog de wond van de slagader.

Morgen ga ik maar weer eens proberen te werken, 2 dagen en misschien nog een dag eens kijken of het lukt en daarna lekker met vakantie.

Liefs Roossie

Geplaatst

@Roossie, snap dat je je moeder mist... Dat is ook een steun en toe verlaat! Succes met werken en dan vakantie!!!

@Hermien en norwegian-sky, heel veel succes morgen!!!

Ik ben nu al af en toe zenuwachtig en ik zit pas op wd 2...!

Liefs Elke

Geplaatst

Hallo Dames,

Chantal mag vandaag testen zie ik. Spannend. Groen Groen Groen Groen..

Babii; Hou je emmy lekker warm in je buik. Ook voor jou gaan we voor groen groen groen...

Raba; vandaag mag je weer beginnen met prikken. ik wil jou veel; succes wensen.

Rosaly; Jij bent ook begonnen, succes..

Alle meiden succes......

Ik mag aanstaande donderdag komen voor mijn echo.. Ik vind het spannend maar ook heel erg eng.... Ik hoop dat alles goed zit binnen in mijn buik..

Groetjes T

Geplaatst

Hoi allemaal,

Chantal veel succes met testen vandaag! Ik ga duimen voor een positieve uitslag!!!

Vanmorgen de startecho gehad en het zag er allemaal goed uit! BMS 4 mm, rechts 10 follikels, links ongeveer 12 follikels allemaal onder de 1 cm. Krijg vanmiddag een telefoontje uit Brussel of ik kan starten met de menopur.

Op zich toch wel fijn zo'n uitgangsecho want je weet al ongeveer hoeveel follikels er gaan groeien. Of kan dit nog helemaal veranderen? Nou kom maar op met die spuiten ben er helemaal klaar voor!

Liefs Miekske

Geplaatst

@ Mart, ik heb het laboratorium gebeld met de vraag of ze weten hoeveel cellig het embryo was…. Ze had mijn status niet en kon dit niet vertellen. Ze gaf wel aan dat als hij al meer als 8 cellig was, hij tussen de 9 en 12 cellig was. Geen idee of dat goed is? We wachten maar af.

Ik zit namelijk een site te zoeken hoe de exacte celdeling gaat, want als hij 8 is, moet hij toch 16 worden en vanaf 16 32? Maar blijkbaar kan het dus ook naar 9 cellig of 12 cellig gaan en dan verdubbelen… Wat is nieuw leven ingewikkeld zeg!

@ Chantal, heeeelll veel succes met testen! Ooo meid, ik hoop dat je op groen mag!!!

@ Roosie, rustig aan hoor! Neem de tijd om te herstellen en probeer rustig aan weer te werken.

@ T.K., wauw aanstaande woensdag voor een echo! Ben reuze benieuwd hoor, ben benieuwd hoeveel prachtige follikels je hebt.

@ Miekske, super fijn dat alles er goed uitzag en je nu mag starten. Heel veel sucecs!

@ NS, meid hoe was je punctie?? Hoop dat je niet teveel pijn hebt.

@ All,

SJIPSSS!!!!

Ik ben in een emotionele achtbaan terecht gekomen en weet niet meer hoe of wat! Verdorie, wat maakt dit traject je onzeker!!

Geplaatst

Babii, ik mag donderdag voor mijn echo.. Ik ben zo benieuwd.

Ik hoop zo dat het goed gaat binnen, maar dat hoor ik donderdag pas. Nu begint het te komen..

De tijd ging maar niet totdat ik begon met prikken... Nu mag ik donderdag komen voor echo.. Maar nog 3 dagen pfffff... Ik vind het eng nog nooit gehad hehe...

Geplaatst

TK merk je wat van de hormonen? Klachten?

Spannend hoor donderdag! Heb je nog nooit een echo gehad? Succes alvast!

Hermien en N-Sky hoop dat alles goed gegaan is met de punctie! Denk aan jullie!

Geplaatst

Miekske; ik heb het soms heel erg warm eventjes en hooftpijn heb ik veel. Voor de rest af en toe krampjes. Ik weet neit of dat door mijn hormonen komt. Misschien zijn ze daarbinnen aan het groeien wie weet. haha Het is mijn eerste behandeling dus eerste echo... Ik vind het spannend

Geplaatst

hi meiden,

ik ben weer thuis! punctie viel qua pijn wel mee maar was een beetje angstig

dus heb wel wat tranen gelaten.

ze hebben 6 eicellen gevonden alleen het zaad was vrij slecht want hij moest nog

een keer produceren.

ik maak me wel een beetje zorgen of het wil gaan lukken.

lig nu een beetje versuft op de bank.

woensdag mag ik bellen of er wat bevrucht is.

xx sky

Geplaatst

Hoi Sky,

Je hebt het weer achter de rug!

Lekker bijkomen en relaxen.

Hopelijk heb je veel bevruchtingen.

liefs, Diane

Geplaatst

@ T.K., sorry meid. Ik schrijf weer iets verkeerd haha. Ben onwijs benieuwd en blijf goede moed houden. En de spanning is normaal hoor…

@ NS, poe meid, het is toch logisch dat je een traan laat? Je moest eens weten wat voor emmer water ze bij mij hebben opgevangen ;-).

Wel balen dat het zaad van mindere kwaliteit was, maar ik ga zeggen wat jij ook altijd tegen mij zegt: je hebt er maar 1 nodig! Ik heb goede hoop meid!

Geplaatst

Hallo allemaal!

Misschien val ik wat laat in. Hoop niet té laat, want ook ik kan wel een steuntje gebruiken:nerves:Mijn punctie en terugplaatsing hebben afgelopen week plaatsgevonden en ik zit nu in de verschrikkelijk lange wachtweken samen met mijn man en Utrogestran-capsules.

@ T.K.; kan me voorstellen dat je het spannend vindt hoor; de "klachten" die jij omschrijft had ik ook hoor, sinds ik niet meer hoef te injecteren is dat al een stuk minder, ook mijn depri-gevoel. Bij mij voelde het als een soort gloeilampen links en rechts die met een dimmer feller gedraaid werden. Iig heel veel succes met je eerste echo a.s. donderdag!

@ Sky: dit stukje heb je gehad; fijn dat je morgen (toch?) al mag bellen of het allemaal goed is. 6 eicellen is een mooie score (ik had er weliswaar 16, maar daardoor verhoogd risico op overstimulatie, vond ik heel erg eng). Hoop zo dat je goed nieuws krijgt!

@ Roosie, Elke en Babii: volgens mij gaan wij een beetje gelijk op; ik ben zo benieuwd hoe jullie je afgezien van de zenuwen nu voelen! Wij mogen op vrijdag 26 november testen; vorig jaar zijn we op vrijdag 27 november getrouwd. Het zou toch een prachtkado zijn...:icon_flower:

@ Alle andere meiden: ook voor jullie natuurlijk ontzettend veel sterkte en succes de komende tijd. Ik duim met jullie mee!

Geplaatst

~Jellybean; Welkom en veel succes met wachten.

Wachten zal wel niet mee vallen. Nu ben ik nohg aan het prikken dan heb ik het gevoel dat ik er veel aan doe straks heb je je emmy in je buik en wachten maar dat zalw el het zwaarst zijn..

Ik ben net een lopende bom. Niet normaal..

Geplaatst

Miekske: start Menopur 16 nov.

Uitgangsecho:

FM (Follikelmeting):

Punctie:

Cryo cyclus:

TP (Terugplaatsing):

Testen:

Net telefoontje gehad uit Brussel! Alles is goed en ik mag morgen starten met de menopur!

Maandag heb ik dan de 1e FM en dan gaat babyboom ook mee om te filmen. De rest van de dag komen ze bij ons thuis nog opnames maken voor het programma. Spannend dus! Ook ff schema weer aangepast.

Liefs Miekske

Geplaatst

Hallo allemaal,

Nou wij hebben de punctie ook weer achter de rug!

Alles is goed gegaan en zelfs met maar een kwart van de verdoving.

Ze hebben er 15 uitgehaald en het zaad was ook goed en voldoende.

Woensdag worden we gebeld of er bevruchtingen zijn en zo ja dan

heb ik vrijdag de tp!

Sky,

Wat fijn dat het zaad als nog goed is en nu maar hopen op bevruchtingen!

Veel succes!!

Miekske,

Wat fijn dat je nu ook kunt gaan starten en dan maandag de 1e fm en ik

lees dat er dus een filmploeg meegaat?

Wat, waar en wanneer is dit te zien? ben erg benieuwd?

Jellybean,

Welkom hier en heel veel sterkte met wachten!

Guusje,

Veel succes voor morgen gewenst!

Voor de rest van de dames veel succes en sterkte!

Liefs Hermien

Geplaatst

Miekske: start Menopur 16 nov.

Uitgangsecho:

Meiske74: 13 nov.

FM (Follikelmeting):

Punctie:

Cryo cyclus:

TP (Terugplaatsing):

Testen:

Geplaatst

Hé meiden...

Sky en Hermien...heerlijk, jullie hebben de puncties achter de rug. Nu een paar spannende dagen...wachten op dat enge telefoontje. En je lekker laten verwennen en met een kleedje op de bank...Vind ik altijd een fijn momentje!

En sky...niks niet gek hoor als je even emotioneel werd, ben ik ook altijd even na de punctie. Bij mij altijd een soort ontlading zeg maar.

Miekske...fijn jij ook weer in de race. Succes meid!

Jellybean...welkom hier en heel veel sterkte deze dagen/weekjes. Misschien nog leuk voor je om je aan te sluiten bij het topic wachtbankje november...daar zitten allemaal meiden die ook in de wachtweken zitten.

TK...hoezo lopende bom? Al die hormonen?

Ik heb vandaag mijn derde en laatste fm gehad. Vanmiddag gebeld dat ik woensdag om 11 uur de punctie heb dus vanavond om 23.00 de pregnyl en dan hebben we dat weer even achter de rug!

Geplaatst

EDR,

Geweldig toch? woensdag de punctie!

Komt het dan misschien toch nog goed uit voor het weekend?

Ik wens je alvast veel succes, maar waarschijnlijk ben ik hier

morgen ook nog wel even te vinden!

Liefs

Geplaatst

Hermien goede score hoor! Fijn dat het allemaal goed is gegaan! Nu hopen op veel mooie emmies!

Ja wij doen mee aan het nieuwe programma van BabyBoom van de NCRV. Er doen nog 2 meiden meer mee

van het forum hier. Zie ook het topic 'nieuwe serie Babyboom'! Het wordt vanaf april 2011 uitgezonden.

Sky gelukkig dat het zaad toch goed was! Nu maar weer afwachten. Zijn we ondertussen wel gewend......

Op naar een mooie TP!

Guusje heel veel succes morgen! Ik ga duimen dat die 2 kanjertjes goed gaan ontdooien!!!

Esther fijn hoor woensdag de punctie! Nou ja fijn...je begrijpt wel wat ik bedoel! Heb je veel grote follikels?

Vanavond pregnyl en dan morgen even lekker niks!

Liefs Miekske

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden