Ga naar inhoud

Wie Start er ook in November 2010??

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Norwegian sky...ik had jou nog geen succes gewenst...zet hem op! Geniet nog van een rustig dagje zonder spuiten en hormonen en dan op naar morgen!

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Bedankt voor jullie reacties meiden! Aan de andere kant moet het toch ook meevallen, ik heb al een bevalling doorstaan.. Al bouwt je lichaam dan natuurlijk al ook pijnstiller op waardoor je in een roes zit. Hoop dat het met de morfine moet goed komen!

Over die 1 ivf vergoeding: ik zag op twitter dat dat voorlopig even van de baan is! Goed nieuws dus voor ons! Hopen dat het van de baan blijft!

Geplaatst

Miekske,

Ik kan me goed voorstellen dat je geen zin meer had om

je vrienden te vertellen dat je bezig bent met behandelen.

Oh, maar wat lijkt me het dan moeilijk om je gevoelens voor

je te houden.

Jammer dat anderen zich niet kunnen voorstellen hoe het voelt

als je liefste wens niet in vervulling kan gaan.

Misschien zou je ze op een ander moment kunnen vertellen hoe het bij jullie

zit en waarom het zo belangrijk is dat er 3 behandelingen worden vergoed.

Sterkte meisie!

EDR,

Morgen weer een fm, spannend

Misschien hebben ze morgen wel de juiste grootte en

heb je dan woensdag de punctie?

Ik zal voor je duimen

Diane,

Nu komen de spannende dagen voor jou ook weer aan!

Succes he' en sterkte met wachten.

Loes,

Veel succes dinsdag!

Babij,

Morgen het verwachte telefoontje, hopelijk met super nieuws.

Het is wel fijn dat je rustig bent, misschien een goed teken!

Chantal,

Hoe gaat het bij jou?

Ik zie dat je morgen al een bloedtest mag doen?

Wat spannend zeg, en voel je al wat?

Voor de rest van de dames die wachten, heel veel sterkte!!!!

Hermien

Geplaatst

Hey meiden,

Ik knal er nu even een ego in, want we gaan zo richting UMCU.... Wat betreft de eerste vergoede poging vanuit het basispakket: ik ben belangenbehartiger bij Freya en wij weten inderdaad dat het in 2011 van de baan is. Plan is om het in 2013 te gaan uitvoeren, maar de minister kijkt nog naar alternatieve vanuit de aanvullende verzekering. Hier gaan verzekeringsmaatschappijen, maar ook Freya zich voor hard maken.

Vanochtend werd ik om 09.50 uur gebeld en kreeg dezelfde laborante aan de lijn als tijdens het inleveren van de semen en het tellen van de eitjes. Ze vertelde me dat ik inderdaad (had ze gisteren ook al verteld haha) 11 goed bruikbare eicellen had en dat het UMCU dit altijd na ruim een uur doorgeeft (ze tellen namelijk direct).

Van de 11 bruikbare eicellen zijn er 10 bevrucht geraakt, maar er waren er 6 goed genoeg om in te vriezen en 1 krijg ik teruggeplaatst (straks). We hadden dus in totaal 7 top embryo's volgens de laborante! Dus er liggen nog 6 emmy's in de vriezer, maar hoop ze niet nodig te hebben!

Ik reageer straks allemaal op jullie, jullie zijn schatten!

Liefs,

Babii

Geplaatst

Babij,

Wat een geweldig nieuws!

Ik ben echt ontzettend blij voor jullie en zoals je

schrijft hopelijk heb je de cryo's nog lang niet nodig!

Houd je emmie maar heerlijk warm bij je en op naar een

mooie groene bank!

Liefs Hermien

Geplaatst

hallo dames

Babii, wat een mooie score zeg!!! geweldig, jullie emmietje zit nu denk ik heerlijk bij je, veel succes!

Diane, voor jou is de eerste week bijna voorbij, wat spannend, de innesteling zal nu geweest zijn, ik hoop echt dat het nu lekker aan het groeien is!

Miekske, wat een ongelofelijke horken zeg, en wat knap dat je ze niet de volle laag gegeven hebt, ik denk dat ik ze er heel graag aan had herinnerd hoe hun kleine op de wereld was gekomen..het trieste is dat veel mensen die de ervaring zelf niet hebben nogal makkelijk en snel oordelen: als ze dat niet kunnen ophoesten dan moet je ook niet aan kinderen beginnen, wat een bull-shit! Hoeveel mensen zijn er niet die op bijstandsniveau leven en hun kinderen met veel liefde en zorg grootbrengen!??? sjonge jonge.... ik vraag me af of die mensen die zo spreken zelf wel duizende euro´s ervoor over zouden hebben om überhaupt kans te maken op een zwangerschap, onvoorstelbaar!

Ik heb het ook meegemaakt hoor, een meisje werd net voor de start van de eerste ivf-behanldeing op de valreep zwanger met een clomid-utrogestan behandeling, ook zij reageerde of mensen die geen € 1500,- konden opbrengen wel aan kinderen moesten beginnen. Ik werd erg boos maar liet me niet gaan gelukkig (zij weet overigens van onze behandelingen). Wel maakte ik haar duidelijk dat er ook nog zo´n € 1500 a € 2000 aan medicatie bij komt kijken + dat er nog geen verzekering is van succes. Mensen hebben vaak niet in de gaten dat de emotionele en lichamelijke belasting ook van invloed is.

Ik kan me voorstellen dat je behoorlijk uit je evenwicht gebracht was, die suprefact is ook een lekker middeltje (not) maar bij mij verdwenen de klachten toe ik erbij ging stimuleren, ik hoop dat dat bij jou ook het geval zal zijn.

Hermien en N-Sky, heeeeeeeeeel veel succes morgen met de punctie!

alle andere dames, ook heel veel succes

liefs

Babeth

Geplaatst

Jezus (sorry) Miekske, wat een vrienden heb jij zeg! En dat je je in hebt kunnen houden,ongelooflijk.

Ik had ze toch wel een even flink de waarheid gezegd! Wat een capsones. Ze vinden zichzelf nogal geweldig zeker in hun eigen opvoeding. Tsjongejonge...niet te geloven dat er mensen zijn met zulke gedachten.

Geplaatst

Babii wat een goed nieuws, fijn hoor!!

Rosaly, succes met je eerste spuit vandaag. Kan me goed indenken dat je hier een beetje zenuwachtig over bent maar komt vast goed. Fijn dat je na zo'n lange tijn nu eindelijk "echt" kan beginnen.

Hermien en NS alvast heel veel succes gewenst voor morgen.

Meiske 11; gelukkig heb je het achter de rug en hopelijk ben je al weer wat opgeknapt! Ik heb dezelfde ervaring als anderen ook al schreven wat puncties betreft; het verschilt gewoon per keer. Bij mij was de eerste prima te doen en de tweede viel vies tegen, ook na die tijd.

Miekske wat een vreselijke reactie... en daar zit je dan... Heb helaas zelfde soort ervaringen. Dat we dit allemaal doen met de belastingcenten van anderen... (overigens van iemand die wel wist waar we mee bezig zijn). En dat doet zeer. Kan me goed voorstellen dat je dan je eigen verhaal voor je houd, het voelt bijna of je je moet gaan verdedigen.

Roossie, kan me ook goed voorstellen dat je er voor kiest niet aan zo'n onderzoek mee te doen. Weet van mezelf dat ik er hoe dan ook toch veel mee bezig ben en dan ben ik het nu hopelijk op een iets nuttiger manier (wie weet hebben anderen hier in de toekomst profijt van?). Ben al eens eerder gevraagd voor een bepaald onderzoek en toen ook de keuze gemaakt het niet te doen omdat ik dan het risico liep die bolletjes te moeten gebruiken. En als ik ergens last van heb gehad is het wel die bolletjes... En goed vooruitzicht heb je; eind van de week vakantie, lekker hoor!

Zou iemand mij nog eens uit willen leggen hoe ik mezelf in het schema kan zetten? Eerder pogingen zijn jammerlijk mislukt ;-)

Geplaatst

Meiden thanx voor jullie reakties! Doet me goed! Snap gewoon echt niet hoe hun dit kunnen zeggen, en vraag me serieus af of ik dit nog wel 'vrienden' kan noemen....Want mensen met zo'n denkwijze daar kan ik gewoon niet tegen. Gelukkig zagen we ze al niet vaak....

Wordt leuk als wij straks op tv komen met Babyboom!!! haha hoe zullen ze dan reageren?! Zal eens flink uit de doeken doen wat we er allemaal voor moeten doen, en wat het onszelf nog gaat kosten!!!

Babii wat een superscore meid!!! 7 mooie emmies helemaal geweldig! Nu lekker broeden!

Pien je kunt onder het bericht van iemand met het schema erin, klikken op 'met citaat reageren' en dan aanpassen met jouw gegevens erin. Ik denk dat je ook wel het schema kunt selecteren met je linker muisknop en dan kopieeren en plakken in een nieuw bericht, en dan aanpassen. Maar ik ben er ook niet zo goed in......

Groetjes Miekske

Geplaatst

@ Babii > wauw!!! Wat goed zeg :) gefeliciteerd!!!

@ Raba > veel succes morgen!!! Jij moet ook langer deca spuiten zie ik, ik ook... Ze zeiden eerst 2 weken maar nu is het 18 dagen...

@ Miekske > wat een rotopmerkingen zeg!! Alsof je een kind kan kopen....!!! Of je nou veel of weinig geld hebt, liefde maakt een kind gelukkig volgens mij.

@ Pien > je kunt het schema selecteren, dan ctrl-c (=copy) dan in het vak staan waar je normaal typt en ctrl-v (=plakken) doen. Hieronder heb k m nog even voor mezelf aangepast!

Voortraject (start pil, lucrin/decapeptyl, puregon/gonal F/menopur of iets anders natuurlijk):

Miekske: Start Suprefact 22 okt, start Menopur 15 nov.

NKM: start Deca 12 nov

Mart: start Pil ca. 20 okt. t/m 17 nov., start Lucrin 14 nov., start Puregon 26 nov.

Huanne: start Deca 25 okt, start Gonal-F 8 nov

Meiske74: start Menopur 14 nov.

Rosaly: start Deca 14 nov, start Gonal F 2 dec

Raba: start Deca 16 nov., start Gonal F 3 dec

Esther: start Deca 18 nov, start Gonal F 3 dec

Uitgangsecho:

(in een aantal ziekenhuizen doen ze dit wel en een aantal doen ziekenhuizen niet)

Meiske74: 13 nov.

Miekske: 15 nov.

Lottepot: 16 nov

Sonnie: 16 nov.

FM (Follikelmeting):

Norwegian-sky: 8 november (1e)

Esther/EDR: 10 november (1ste)

Danielle..: 10 Novemer (2de)

Guusje: 11 november (2e)

Hermien: 13 november (3e)

Huanne: 17 november (1e)

T.K..: 18 november (1e)

Meiske74: 18 november (1e)

Miekske: 22 november (1e)

Mart: 3 december (1ste)

Rosaly: 10 december (1ste)

Esther: 12 december (1ste)

Punctie:

Hermien: 15 november

Cryo cyclus:

Guusje: 16 nov ontdooien 2 eskimo's

TP (Terugplaatsing):

Babii: 14 november

Guusje: TP 2 eskimo's

Hermien: 19 november

Testen:

Chantal: 15 november bloedtest in ZH

Diane: 22 november

Roossie: 25 november

Elke: 26 november

Babii: 1 december

Hermien: 3 december

Geplaatst

Voortraject (start pil, lucrin/decapeptyl, puregon/gonal F/menopur of iets anders natuurlijk):

Miekske: start Menopur 15 nov.

Mart: start Puregon 26 nov.

Rosaly: start Gonal F 2 dec

Uitgangsecho:

(in een aantal ziekenhuizen doen ze dit wel en een aantal doen ziekenhuizen niet)

FM (Follikelmeting):

Punctie:

Cryo cyclus:

TP (Terugplaatsing):

Testen:

Babii: 1 december

Geplaatst

Miekske: start Menopur 15 nov.

Mart: start Puregon 26 nov.

Rosaly: start Gonal F 2 dec

Uitgangsecho:

FM (Follikelmeting):

Punctie:

Cryo cyclus:

TP (Terugplaatsing):

Testen:

Babii: 28 november

Zal nu even op iedereen reageren!

Geplaatst

@ Miekske, wat een vreselijke rot reactie heb jij van je vrienden gehad zeg! Je had moeten zeggen: als je een auto koopt heb je de garantie dat die auto elke dag voor de deur staat en dat je de auto daadwerkelijk krijgt. Als je IVF/ICSI ondergaat kom je in een emotioneel en psychische rollercoaster terecht. Alles is onzeker, want je weet immers nooit of het lukt. Daarbij is een auto en een IVF poging appels met peren vergelijken. Je hebt namelijk geen garantie en btw, een kind kost niet zoveel als een IVF behandeling dus de vergelijking die je nu maakt is ronduit belachelijk en niet doordacht!

@ Loes, jazeker is een BMS van 10.5 mm goed! Die van mij was 7.4 en normaliter 1 á 2 mm. Vanaf 7 mm kan een embryo innestelen (ook met een iets dunner BMS, eigenlijk vanaf 5) maar vanaf 7 heb je een goede kans. Heel veel succes met de pregnyl zetten en op naar een punctie met veel eitjes en vooral bevruchte eitjes!

@ Diane, pffff die wachtweken zijn killing he? Heb je wel een goede afleiding meis? Hoop onwijs dat dit de ronde is!

@ EDR, ben onwijs benieuwd naar je FM morgen. Alvast heel veel succes meid!

@ Raba, ik zie dat jij morgen start met je eerste spuit deca. Ik wil je heel veel succes wensen tijdens het spuiten en op naar een paar prachtige eitjes en bevruchtingen!

@ Mart, hoe is het met jou meis? Had het al gevraagd, maar misschien heb je eroverheen gelezen ;-).

Dank jullie wel lieverds! Mijn manneke was niet mee (had onwijs veel pijn in zijn knie, lopen gaat al moeilijk), want had toch verteld dat je helaas niets ziet (geen echo en geen foto van het embryo). Hij had wel graag meegewild, maar had z'n pijn dat ik zei: liefje blijf maar thuis. Daar baalde hij onwijs van, maar een vent die niet kan lopen helpt ook niet echt haha.

De toekomstige Oma wilde heel graag mee en is dus meegegaan. We werden vrij snel binnengeroepen en ik had een lieve arts (blonde vrouw, naam vergeten).... De laborante kwam binnen en zei: uw emmy is net iets verder als een 8 cellig embryo en dat is super goed.

Nu weet ik niet wat iets verder is en wat het embryo nog allemaal voor hindernissen moet afleggen, maar dit zoek ik wel even uit op internet. Alle emmy's waren overigens zo.... De laborante gaf al aan dat het tot nu toe voorspoedig loopt en dat ze hoopt dat dit de ronde wordt!

TP deed geen zeer, maar de eendenbek was wederom geen pretje. Ze hadden gelukkig al de kleinste klaarliggen en het ging vrij goed moet ik zeggen. Oma had tranen in haar ogen en feliciteerde ons al haha en ik heb manlief opgebeld met de mededeling: je wordt Papa haha. Die is ervan overtuigd dat het goed gaat (ik niet), maar als Oma er blij mee is hihi....

Toch apart, ons embryo is teruggeplaatst op de dag van mijn miskraam in 2006. Hoe heeft dat zo kunnen zijn!?!

Geplaatst (aangepast)

egg.jpg

Oocyte = eicel

Zygote = dag bevruchting

4 cell = dag 2

8 cell = dag 3 (in de meeste gevallen de dag van tp)

Morula = dag 4

Blastocyste = dag 5

In sommige gevallen gaat de celdeling sneller en dit is positief.

Als het niet helemaal klopt, pas het dan maar aan hoor.

De bevruchting en de 2 weken daarna

De eisprong zal meestal 14 dagen na de laatste menstruatie optreden. Het eitje bevindt zich nog in de eileider als het winnende zaadje zich naar binnen dringt. Van de talloze zaadcellen die tijdens de geslachtsgemeenschap zijn uitgestoten in de schede van de vrouw zullen er maar een paar de moeilijke tocht door de baarmoederhals naar de eicel helemaal volbrengen. Daarvan zullen maar een paar zaadcellen door de buitenkant van de eicel heen kunnen dringen. Zodra er eentje binnen is verandert de oppervlakte van de eicel diret, zodat er geen andere zaadcellen binnen kunnen dringen. Op deze manier kan er altijd maar één set chromosomen bij de eicel binnenkomen! De "winnaar" is die zaadcel die er het eerst in slaagt om zijn kern met de kern van de eicel te laten versmelten (door met zijn staart zo te draaien dat zijn kopje zich als het ware het celmembraan van de eicel in "boort").

De zaadcel verliest nu zijn staart. De kern van de zaadcel (waarin het erfelijk materiaal zit) en eicel smelten samen en de 23 chromosomen van de moeder hechten zich aan de 23 chromosomen van de vader en maken op deze manier de allereerste cel die de kenmerken bevat van het nieuwe individu (zygote). Vanaf nu ligt vast of het toekomstige kindje bruine of blauwe ogen zal hebben en of hij wel of geen aanleg zal hebben voor een bepaalde ziekte. Ook het geslacht is al bepaald. Al is er nog niets van te zien, het staat al vast of het toekomstig kindje een jongen of een meisje wordt. In de rest van de tekst zullen het voor de leesbaarheid alleen nog maar over "hij" hebben.

De eerste dag na de bevruchting heeft de bevruchte cel zich gedeeld in twee cellen. Ongeveer 30 uur na de bevruchting zijn dit er al vier geworden. De komende tijd zal dit zo doorgaan, om de twaalf tot vijftien uur zullen de cellen zich verdubbelen. Het vruchtje groeit razendsnel: ongeveer 6 dagen na de bevruchting bestaat het vruchtje al uit 100 cellen.

Het bevruchte eitje beweegt zich na 4 dagen door de eileider naar de baarmoeder. Na ongeveer 7 dagen begint het eitje zich in te nestelen in het slijmvlies van de baarmoeder. De buitenkant van de eicel hecht zich aan de baarmoederwand, deze hechtvlokken zullen later uitgroeien tot de placenta. In de baarmoeder is genoeg ruimte voor het bevruchte eitje om verder uit te groeien tot een voldragen baby.

Op de dag dat de moeder normaal gesproken weer ongesteld zou worden (de 14e dag na de bevruchting) is het bevruchte eitje volledig ingenesteld in de baarmoederwand. De moeder kan soms een klein beetje bloed verliezen als bij dit proces een klein bloedvaatje wordt geraakt. Dit is een zogenaamde innestelingsbloeding en kan verder geen kwaad.

De ingenestelde vrucht, die nu blastocyste heet, geeft een seintje af aan de rest van het lichaam om de zwangerschap kenbaar te maken: er worden zwangerschapshormonen aangemaakt die zorgen dat het vruchtje wordt beschermd. Het lichaam zal hierdoor gaan veranderen. Onder invloed van progestoron wordt het baarmoederslijmvlies dikker en de baarmoedermond wordt afgesloten door een slijmprop. Ook stijgt je lichaamstemperatuur met een halve tot een hele graad. Dit zal zo blijven tot het einde van je zwangerschap.

De spieren in de baarmoederwand worden zachter en elastischer. Bovendien zorgen de hormonen ervoor dat er geen menstruatie meer zal plaatsvinden. De zwangerschapstest slaat positief uit als er genoeg van het hormoon HCG in de urine gevonden wordt. Helaas zorgt dit hormoon er niet alleen voor dat de zwangerschap zich goed ontwikkelt maar soms ook voor de bekende misselijkheid bij zwangere vrouwen. Na ongeveer drie maanden wordt het werk van het HCG-hormoon overgenomen door andere hormonen. De misselijkheid verdwijnt dan meestal.

Zo'n week of twee na de bevruchting (week 4 van je zwangerschap) gaan de cellen in het vruchtje differentiëren. Bestond het vruchtje eerst nog uit een heleboel cellen die precies hetzelfde waren, nu "weet" iedere cel wat zijn uiteindelijk bestemming is. Cellen die later het skelet gaan vormen gaan naar de buitenkant van de cel, cellen die ingewanden gaan vormen beweging zich juist naar binnen.

aangepast door Mart
Toevoeging
Geplaatst

Woow! Wat machtig mooi om te zien Mart! Wat ongelofelijk knap dat dit zo kan he??? Dus ik heb een morula aangezien die van mij het 8 cellige stadium al voorbij is? En dan moet hij morgen een blastocyst worden of ben ik nu van de pot gerukt hihihih.

Geplaatst

Ja mooi hè Babii.

Het is jammer dat ze niet gezegd hebben hoeveel verder dat je embryootje al was, maar het kan natuurlijk ook zijn dat ie op het moment van de tp tussen de 8-cellige en de morula in zat.

Geplaatst

hai Martha

wat een mooie beelden weer! helpt ook bij het visualiseren he, super!

Babii, wat bijzonder die data, ik hoop dat het een teken is....

succes!

liefs

Babeth

Geplaatst

Ze zei alleen dat hij het stadium van de 8 cellig al gepasseerd was..... Geen idee wat er daarna komt, waarschijnlijk de morula. Ik bel morgen wel even in welk stadium het teruggeplaatst is :-).

@ Meiske, het is inderdaad heel bijzonder die data.... Het kan goed uitpakken, maar ik ben me er ook zeker van bewust dat het echt niet de eerste IVF poging raak zal zijn. Alleen heb ik nu voor het eerst een goed BMS dus hoop het zooooooooo.

Binnen hoeveel dagen nesteld een embryo in, want die van mij is toch al 3 dagen oud?

Geplaatst

@ EDR morgen weer een fm, spannend !

@ Babii goed nieuws !!

@ Meiske, het schiet op, morgen zit ik op dag 7.

@ N-sky en Hermien, heel veel succes met de punctie.

Liefs, Diane

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden