Ga naar inhoud

Wie Start er ook in November 2010??

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ Sarahtunis > ditzelfde had ik ook, op dag 6 ongeveer al. In het ziekenhuis zeiden ze dat het kwam omdat je eierstokken groter groeien... Kan geen kwaad zeiden ze tegen mij.

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hoi allemaal.

Bedankt voor de lieve berichtjes! Fijn dat iedereen zo meeleeft!

vanmiddag terugplaatsing gehad van een top emmie! Toch weer spannend en nu ook erg raar!

Mag inderdaad 25 december testen, maar ivm kerst pas 27 dec bloedtest en 28 dec bellen voor uitslag. Maar nu twifel ik ook weer, want tel je vanaf de punctie 2 weken of vanaf terugplaatsing? als het vanaf punctie is d

Geplaatst

hoi allemaal.

Bedankt voor de lieve berichtjes! Fijn dat iedereen zo meeleeft!

vanmiddag terugplaatsing gehad van een top emmie! Toch weer spannend en nu ook erg raar!

Mag inderdaad 25 december testen, maar ivm kerst pas 27 dec bloedtest en 28 dec bellen voor uitslag. Maar nu twifel ik ook weer, want tel je vanaf de punctie 2 weken of vanaf terugplaatsing? als het vanaf punctie is dan mag ik de 22ste al testen! (14 dagen na punctie) Bij mijn zoontje heb ik ook pas 19 dagen na punctie positief getest. We zullen het wel zien, kijken hoelang ik kan wachten!

We gaan in ieder geval volgende week vrijdag tot maandag naar disneyland parijs, Even bijkomen van alle stress. Ik heb er zin in!

X sanne

Geplaatst

@Sanne: Wat geweldig meid dat je vandaag een toppertje teruggeplaatst hebt gekregen.

Dat deze ook weer tot een mooi wondertje uit mag groeien.

Heel veel succes in je wachtweken. Je hebt iig een leuk vooruitzicht naar disneyland parijs, heel veel plezier gewenst.

@Martha: Meid, ook ik hoop zo voor je dat het deze keer gaat lukken.

Ik wens je heel veel succes in je wachtweken en ik duim voor je.

Alle meiden........... heel veel succes met waar jullie mee bezig zijn op het moment.

Groetjes

Daniella

Geplaatst

@Sanne, gefeliciteerd met je TP!!! Succes met de wachtdagen!

@Mart en Sonnie, duim me hier rot voor een onvergeetelijke kerst!!!

@Sarah een gevoelige buik is normaal hoor als je veel eitjes hebt, nog even volhouden meis en succes woensdag met de punctie.

@NKM, succes dinsdag met de punctie!!!

Liefs Roossie

Geplaatst

Meiden dank jullie wel. Wat een lieve reactie.

Zelf ben ik hier niet teveel aanwezig deze keer, maar dat ligt 'm niet aan jullie hoor!

En ik wens jullie allemaal natuurlijk ook heel veel succes toe!

Geplaatst

Voortraject (start pil, lucrin/decapeptyl, puregon/gonal F/menopur of iets anders natuurlijk):

-

Uitgangsecho
:

(in een aantal ziekenhuizen doen ze dit wel en een aantal doen ziekenhuizen niet)

-

FM (Follikelmeting):

Sarahtunis, 8 december (2e)

NKM: 10 december (3de)

Esther: 12 december (1ste)

Raba : 12 december (1ste)

Dees: 13 december (2de)

Rosaly: 13 december (2e)

Priscilla: 14 december(3de)

Punctie:

NKM: 14 december

Cryo cyclus:

-

TP (Terugplaatsing):

-

Testen:

Chantal: 15 november bloedtest in ZH

Diane: 22 november

Roossie: 25 november

Elke: 26 november

Guusje: 26 november bloedtest zkh

Babii: 28 november

Kaykay: 29 november

Norwegian-sky: 30 november bloedtest in ZH

meiske11 30 november

Hermien: 3 december

Loes: 3 december

Angélique: 7 december

Meiske74: 8 december

Sonnie: 19 december

Martha: 24 december

Sanne: 25 december

Geplaatst

@ Sonnie, Mart en Sanne, Succes met jullie wachtweken en ik hoop dat jullie je mooiste kerstkado ooit krijgen!!

@Sarah en NKM, succes met jullie punctie van de week! op naar een mooie opbrengst!

@ Dees en Rosaly, Succes morgen met jullie 2e fm.. hoop dat je de punctie snel mag!

Ikzelf moet nog ff door, ze waren nog niet allemaal groot genoeg dus ik mag dinsdag weer terug komen voor mijn 3e fm.. ondertussen spuit ik gewoon het zelfde door! Hoogstwaarschijnlijk zal dan donderdag of vrijdag de punctie zijn!

Lfs Priscilla

Geplaatst

Lieve Mart,

Wat lees ik nu? Je hebt al TP gehad. Vasthouden die emmies!!! Ik leef zo met je mee, dit keer moet het lukken, je verdient dit echt! Rustig aan hé.

Dikke knuffel

Geplaatst

@ NKM > succes morgen!!!!

Wij zijn vandaag naar Nijmegen terug geweest voor de 2e fm. Zag er allemaal erg goed uit, tegen de 30 folikkels waarvan er zo'n 20 meedoen voor de punctie. Punctie is aanstaande woensdag om 10uur. Aan de ene kant wel een opluchting dat het eindelijk allemaal over is. Aan de andere kant.. over 48 uur weten we of we ooit kinderen kunnen krijgen van onszelf!!!

Voortraject (start pil, lucrin/decapeptyl, puregon/gonal F/menopur of iets anders natuurlijk):

-

Uitgangsecho:

(in een aantal ziekenhuizen doen ze dit wel en een aantal doen ziekenhuizen niet)

-

FM (Follikelmeting):

Punctie:

Rosaly: 15 december

Cryo cyclus:

-

TP (Terugplaatsing):

-

Testen:

meiske11 30 november

Geplaatst

Zo Rosaly, dat zijn er nog al 's een paar. Pas je daarna wel op voor overstimulatie, want je hebt er wel heel erg veel.

En ik wil je natuurlijk absoluut niet ontmoedigen, maar je folikels geven je nog geen garantie dat je er daadwerkelijk een kindje van krijgt.

Er kan nog heel veel misgaan. Wat we natuurlijk absoluut niet hopen, maar het kan natuurlijk wel...

In ieder geval heel veel succes alvast woensdag!!!

Geplaatst

@ Mart > ik dacht dat overstimulatie altijd tijdens de periode van spuiten was... maar dat kan dus ook daarna??

Met de zin: 'over 48 uur weten we of we ooit een kindje krijgen van onszelf', doel ik meer op mijn man. Woensdag ontdooien ze het rietje van voor de chemo en doen ze eventueel een directe tese. Dat is bij ons eigenlijk het spannendste, of het uberhaupt kan wb het zaad...

Voel jij je verder goed?? Duim voor jullie!!

Geplaatst

Hey dames!! Vandaag de 4e follikelmeting en ik heb superveel follikels alleen zijn heel veel nog klein en aangezien de arts bang is voor overstimulatie wilt ze het hierbij laten vanavond half 9 spuit ik brevactid 5000 (dit zorgt ervoor dat een eisprong plaatsvind) En woensdag is de punctie super spannend dus. Ze vertelde dat ze rekent met 20 eicellen. Nou maar hopen dat dat ook daadwerkelijk zo is. Vrijdag is de terugplaatsing en de punctie zal geheel onder narcose plaatsvinden.

Succes meiden met spuiten, fm, punctie, terugplaatsing en natuurlijk de wachtweken (ik zie er super tegenop!)

Geplaatst

En ik heb ook mijn 2de fm gehad.. 14 follikels aan elke kant 7, waarvan er 4 al eigenlijk klaar zijn voor de punctie. woensdag 3de fm en ze zei ook dat ik dan al mocht stoppen met de spuiten en rekenen moet op vrijdag punctie. Ik ben blij dat ik er niet zoveel heb maar wel al snel veel grote, aangezien ik net een week aan het spuiten ben en daarom heb ik ook zon buikpijn.

maar minder follikels betekend natuurlijk wel betere kwaliteit eitjes aangezien ik de eerste 2xen heel veel eitjes had, en de laatste (3de waaruit Julian is ontstaan)net zoveel als nu.

dus duimerde duim.. op vrijdag alweer de punctie! super spannend.. begint nu wel te kriebelen hoor!

Sarah, spannend de punctie, hoop wel dat ze dan wat goede eitjes vinden omdat je vertelde dat ze nog wel klein zijn.

@ mart hoe is het? voelt het allemaal een beetje goed.. Ik heb 3x in die helse wachtweken gezeten maar poehh ik moet zo ook weer. rustig eronder? of voel je de druk wel dat het de laatste kans is op een kindje?

@ sonnie ik lees in je onderschrift dat je ongesteld bent geworden? wat vroeg! bij mij komt het meestal de dag voor de testdatum. maar je weet nu iig waar je aan toe bent! sterkte en een dikke knuff..!

nou ik ga even afwassen, mijn man is aan het werk tot 8 en de kleine is net in bad geweest en die ligt op bed.

daarna voetjes omhoog en gtst kijken;) enn tegenlicht.. daar komt mijn man ook op als het goed is.. ze hebben gefilmt bij het voetbalveld en hij is keeper;) dus.. als jullie nog nieuwsgierig zijn waar ik woon;D

Geplaatst

@Rosaly, wow 30 follikels en 20 grote, wat zul je een gevoelige buik hebben! Spannend joh woensdag hopelijk hebben jullie mooi zaad uit het rietje, heel veel succes! Overstimulatie kan ook na de punctie ontstaan omdat de follikels zich dan weer met vocht vullen. Doe het rustig aan na de punctie neem een paar dagen vrij en vooral ook heel veel drinken.

@Sarah wow jij ook heel veel follikels! Jij ook heel veel succes woensdag en vrijdag!

@Dees, ik duim dat het idd een goed voorteken is dat je net zoveel follikels hebt als toen bij Julian! Succes vrijdag!

Ik volg ook gtst lekker hé zo'n half uurtje! En wat leuk dat je man gefilmd is!

@Sonnie, ahneeeeeee ongi geworden meis! Doe het rustig aan de komende maanden, veel sterkte met deze diepe teleurstelling!

@Mart hoe is het met jou, hou je het wachten nog een beetje vol?

Geplaatst

Rosaly, oké je bedoelde het dus iets anders. Wel spannend voor jullie zeg. Nu maar hopen inderdaad dat het zaad van je man goed is! Heel veel succes! En inderdaad de overstimulatie is juist na de punctie heel goed mogelijk. Zie de informatie die ik 's geplaatst heb http://www.ivfmoeders.nl/showthread.php?12603-Wat-is-OHSS-(overstimulatie).

Dees, het is inderdaad ontzettend spannend, nu het de laatste keer is. Eigenlijk durf ik er niet teveel over na te denken, zo vreselijk vind ik het.

Maar volgens mij hebben jullie best heel veel follikels hoor. 14 is een prachtig aantal. Zo zien ze het in het ziekenhuis het liefst. Vrijdag misschien de punctie? Dat gaat het weer echt worden hè?

Roossie, ik zit nog maar op wd 3, dus is het nog vol te houden. Alleen merk ik wel dat ik wel wat gefixeerd ben op een evt. innesteling. Elke keer weer lastig deze weken.

Saratunis, ook al zoveel folikels. Ongelooflijk zeg. Ook maar heel veel succes! Misschien voor jou ook handig even de link hierboven te openen. Weet je in ieder geval wat je in de gaten moet houden.

Geplaatst

-

Uitgangsecho:

-

FM (Follikelmeting):

Punctie:

Rosaly: 15 december

Cryo cyclus:

-

TP (Terugplaatsing):

-

Testen:

meiske11 30 november

Ja, jullie hebben het goed opgemerkt; ik ben gisteren ongesteld geworden...helaas.

Het is vroeg op dag 7, maar aan de andere kant weten we wel waar we nu aan toe zijn.

Woensdag hebben we een evaluatiegesprek in het ZH. Voorlopig willen we 'even niks'.

Over een paar maand gaan we voor icsi deel 3.

Iedereen veel succes, sterkte liefs gewenst!

Geplaatst

Sonnie, dat is wel erg vroeg zeg? Heel veel sterkte!

Heb je voor de zekerheid nog een testje gedaan?

Geplaatst

Ik vind het gewoon zo vroeg. Is het al echt helemaal doorgebroken?

Geplaatst

Ik wil je geen valse hoop geven natuurlijk, want je weet zelf vaak maar al te goed hoe het normaal gesproken voelt, maar dag 7 is heel vroeg en als je nog niet heel erg vloeit zou er dan nog een kansje kunnen zijn dat het de innestelingsbloeding is?

Geplaatst

Ik heb daar zelf ook wel even aan gedacht.

Maar dan zou het bloeden wel moeten stoppen, lijkt me.

Ik heb het vandaag doorgegeven aan het ziekenhuis, en ze reageerde er niet echt op dat het al op dag 7 gebeurd is.

Kan eventueel morgen nog wel ff een test kopen, dan is het in ieder geval duidelijk.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden