Ga naar inhoud

Wie Start er ook in November 2010??

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Vandaag telefoontje gehad met jammer genoeg niet zo goed nieuws. Van de 19 eicellen heeft maar 1tje zich bevrucht. En kan er dus morgen maar 1 teruggeplaatst worden. Ze vertelde dat in het tese materiaal de spermacellen er abnormaal uitzagen en ze heel weinig konden vinden die zich normaal bewegen en er normaal uitzagen. Ze vertelde ook dat als het deze keer niet lukt ik er niet mee moet rekenen dat de volgende verzoeken een ander resultaat zullen opleveren (dus meer bevruchtingen). Ik voel me op dit moment zo hopeloos en heb het gevoel dat ik nooit moeder zal worden.

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ Sarah > wat een k*t nieuws!! Kan me voorstellen dat je even geen idee hebt hoe het verder moet. Laat dit ene embryo'tje HET embryo'tje zijn!!

Geplaatst

@Laloutje, ik heb 14 dagen na de TP getest, eerder durfde ik het niet, was zo bang voor een negatieve uitslag!

Ik denk dat de pregnyl maandag wel uit je lichaam is hoor!

@sarah, oh meis wat een naar bericht! Ik hoop heel erg dat deze ene emmy het voor jullie echt gaat worden!!!! Dikke knuffel!!!

@Rosaly, wat een spannende dag heb je gehad! Balen dat je moest hyperventileren en dat het zo'n pijn deed, maar dat er goed zaad is gevonden bij je man! Mooi aantal 9 eicellen die geinjecteerd zijn!!! Succes zaterdag!!!

@nkm, wat heerlijk dat het allemaal zo goed gegaan is bij je! En wat goed zeg 6 emmies en morgen 1 TP! Volgens mij mag je de 31ste testen, dat is precies 2 weken na je TP, heb toen ook getest. Het ziekenhuis neemt het voor de zekerheid ruim denk ik. Heel veel succes morgen met de TP!

@Dees, mooi zeg 17 follikels, heel veel succes morgen!!!

Nou dames ik mag gaan plassen voor MvM.

Net is een mevr. langs geweest, was een leuk gesprek.

Liefs Roosie

Geplaatst

@ Roossie > je zet je dus meteen weer in voor t goede doel!!! :)

Weet jij, of iemand anders, hoe je moet berekenen wanneer je eventueel zult bevallen? Weet natuurlijk dat het nog lang zover niet is, maar een beetje fantasie... Moet je 40 weken rekenen vanaf de punctie..??

Geplaatst

@Rosaly, ja goed hé het is ook één van de dingen waar ik naar uit gekeken heb om mee te doen met MvM! Fijn om wat voor een ander te kunnen betekenen met een zwangerschapswens en ik vind het zonde om het zo door de wc te spoelen.

Je krijgt 2 weken cadeau als je zwanger bent, men rekent altijd van je 1e ongi dat van je laatste ongi. Maar omdat we met zo'n behandeling dat niet precies weten, reken je 2 weken voor je punctiedatum.

Ik had bijv. op 8 nov. mijn punctie, 2 weken er voor is 25 okt., 25 okt is dan mijn 1e ongi dag van mijn laatste ongi.

Heb een mooie site gevonden waarop ze dat voor je uitrekenen http://www.babybytes.nl je vult je 1e ongi dag in en je ziet je uitgerekende datum al verschijnen. Je zou het nu dus ook al uit kunnen rekenen. Het is een mooie site, je kan er ook de verloop van je zwangerschap erin bekijken. Maar doe dit allemaal wanneer je eraan toe bent hé!

Liefs Roossie

Geplaatst

@sarah: wat een kl*te nieuws zeg! Ik hoop dat dit je gouden ei blijkt te zijn! heel veel sterkte en succes!

@Rosaly: Rot zeg dat je veel pijn had bij je punctie! Maar mooi aantal qua opbrengst en inseminatie hoor! duim voor je!! succes!!

@nkm: mooie score hoor 6 bevrucht! heel veel succes en houdt je eitje maar lekker warm bij je!

@Roossie: Leuk jho dat je meedoet.. ik was de vorige keer ook al meteen begonnen.. maar helaas na 3 dagen sparen ging het mis!

Maar ga ook meteen weer meedoen als het weer zover mag komen!

Welk leuk kadootje kon je uitkiezen?

Nou hier een vrij pijnlijke punctie achter de rug. het ging wel iets beter met de rapifen als met de dormicum.. alleen om bij mijn rechter eileider te komen moest ze door grote bloedvaten heen dus toen het klaar was en ze de echoapparaat eruit haalde stroomde het eruit en begon het op een slachthuis te lijken.. ben best wel wat bloed verloren en voel me ook nog een beetje duf dus ga nu nog ff lekker mijn bedje opzoeken! Vanavond de eerste pregnyl spuit 2500 zetten. de laatste zet ik op 25 dec.. weet iemand hoelang dat duurt voordat het uit je bloed is? zou de 2e januari mogen testen!

Morgen om 11.00 hoor ik hoeveel eitjes er gevonden zijn, of ze goed bevrucht zijn en wanneer de tp is! laat het jullie nog ff weten!

Lfs Priscilla

Geplaatst

sarah! zo dat is echt heeeeel weinig. nou hopen dat deze het gaat worden!

nou hier een dag zonder spuiten wel heel erg moe nu en zenuwachtig aan het worden!

kom snel weer even spieken!

knuff..!

Geplaatst

@RPB, jeetje wat een nare ervaring zeg om zoveel bloed te verliezen tijdens je punctie!

Doe maar lekker rustig aan en ga iets van biefstuk eten!

Wat hoor je dat snel zeg of er een bevruchting heeft opgetreden, heel veel succes morgen en sterkte met je buikkie!

Ik mocht kiezen uit een armband of een ketting, heb voor de ketting gekozen.

Moet wel opletten wanneer ik die draag, hangt de druppel het symbool van MvM aan.

Geplaatst

@Sarah: Wat een vervelend nieuws als je dat zo even medegedeeld wordt.

Ik begrijp dat je je momenteel moedeloos voelt, maar probeer positief te blijven en houdt moed.

Wie weet heb je straks geen volgende behandeling meer nodig en blijft deze ene emmie lekker bij je zitten vanaf morgen voor de komende maanden.

Heel veel succes morgen met je TP en ik duim voor je.

@Priscilla: Jeetje meid, dat is ook wat. Doe het idd eventjes rustig aan en kom weer wat op krachten voordat je je TP krijgt.

Hoop op mooie bevruchtingen voor je morgen. Heel veel succes.

Groetjes

Daniella

Geplaatst

Hoi dames

Sarah, wat een erg rot nieuws, probeer toch nog je positieve energie te richten op dit wondertje, dit embryootje is door de keuring heen gekomen en wie weet gaat deze jullie enorm verrassen!!! houd goede moed meid!

Rpb, jeetje, klinkt heftig, pas maar goed opjezelft, veel rusten hoor, houd er rekening mee dat je 2500 zo´n 7 dagen meetbaar kan blijven in je bloed, wellicht korter hoor. heel erg vel succes alvast!

Geplaatst

RPB Wat vervelend dat je zoveel bloed bent verloren.

Doe rustig aan!

Sarah,wat balen zeg! Hopelijk geeft dit ene embryootje jullie het geluk van de wereld.

Succes!

Hier gaat het weer niet zo goed vandaag! Gister een dag gehad zonder buikpijn en sinds vandaag is het weer terug. Baal enorm! Heb vanmorgen het ziekenhuis gebeld en die zeggen afwachten zolang je vaginaal geen bloedverlies hebt is er niks aan de hand.

De emoties zijn niet te houden en vrees het ergste!

Groetjes Jolanda

Geplaatst
duf dus ga nu nog ff lekker mijn bedje opzoeken! Vanavond de eerste pregnyl spuit 2500 zetten. de laatste zet ik op 25 dec.. weet iemand hoelang dat duurt voordat het uit je bloed is? zou de 2e januari mogen testen!

Morgen om 11.00 hoor ik hoeveel eitjes er gevonden zijn, of ze goed bevrucht zijn en wanneer de tp is! laat het jullie nog ff weten!

Lfs Priscilla

na 6 dagen is pregnyl uit je bloed.. daarna kun je testen.

na hoeveel dagen hebben jullie de tp? wij al zondag en dan zou ik ook 2 januari mogen testen, denk dat ik het de 31 dan ga doen, mocht ik niet zwanger zijn kan ik gewoon lekker aan de moscato:D maar aan de andere kant, misschien is de test dan 2 dagen later wel positief! vorige keren was het op dag 8 positief.

suc6 met het afwachten.hier draaien de duimen voor je, op naar een mooie bevruchting en een posi test, misschien hebben we beide geluk in het nieuwe jaar.

liefs

Desiree

Geplaatst

Meiden bedankt voor jullie lieve reacties! Het was idd heftig maar gebeurde wel vaker zei ze! Je hebt natuurlijk ook nog medicatie ingenomen waardoor het bloed vaak iets dunner is geworden! Maar goed ze heeft het snel kunnen stoppen dus is helemaal goed gekomen! Durf alleen niet goed iets te doen wat druk zet op de buik haha ben bang dat ie weer open gaat of is dat stom haha! oja ff uitleggen voor degene die dit lezen en nog moeten! Dit is natuurlijk niet bedoeld om jullie angstig te maken he! mijn linker kant die net zo is al iedereen anders valt altijd 100% mee.. tuurlijk voel je het maar het is altijd goed uit te houden vind ik! maar mijn rechter eileider zit onder mijn baarmoeder en is extreem moeilijk te bereiken voor de gyn.. Dit keer had ze de keus..of door de baarmoeder en dat kan uiteraard niet of door de bloedvaten die in de weg zaten. dus laat je door mij niet ontmoedigen ik ben een uitzondering!

@Roossie: ja horen we idd erg snel he.. gelijk de dag na de punctie al.. of we cryo's hebben horen we op de dag van de tp zelf.

Leuk joh een ketting.. maar idd moet je dan wel ff oppassen ja anders weet iedereen het al haha! Succes met het inzamelen!

@Dees: Heel veel succes met je punctie morgen! ik hoop op een mooie opbrengst voor je! Wanneer wij de tp hebben horen wij morgen pas. is meestal 2,3,4 of 5 dagen na de punctie dus zal uiterlijk dinsdag zijn maar ik denk zaterdag of maandag want zondags zijn ze gesloten. Maar leuk hoor dat we op dezelfde dag mogen testen! Ik hoop voor jou ook op een mooie groene test! dat we beide met een super kado het nieuwe jaar in mogen gaan!

@sarah: bij mij wordt er ook maar 1 teruggeplaatst hoor.. bij vers 1 en bij cryo 2! Succes morgen!

Ik maak verder dus op dat ik echt niet eerder kan testen dan 2 januari.. dat is 7 dagen na mijn laatste pregnyl spuit! Maar dat geeft niet! hoop dat ik zover mag komen om te testen!

Lfs Priscilla

Geplaatst

Veel sterkte Sarahtunis. Is inderdaad een tegenvaller, ken het gevoel. Had 15 eicellen bij de punctie, dus harstikke blij, vervolgens hoorden we dat er 9 waren bevrucht, wij nog steeds blij maar bij de terugplaatsing hoorden we dat er maar 2 waren overgebleven om in te vriezen! echte tegenvaller. Maar ja eentje zou voldoende moeten zijn :) we blijven hopen op een wonder.

Geplaatst
Als je hormoonwaarde heel erg laag was, moet je er maar vanuit gaan dat het niet meer heel snel stijgt. Hoe hoog was je waarde dan? Weet je dat?

En er zijn uiteraard meerdere meiden die dit hebben meegemaakt, maar een zwangerschap niet een feit was.

Het is nl. mogelijk dat de embryo zich eventjes heeft ingenesteld en direct weer is afgestoten.

Vervelend dat je thuis zit me overstimulatie.

Heel veel succes en hopelijk heb je snel meer duidelijkheid.

Ik heb geen idee wat de waarde was, nog steeds geen menstruatie, tegen beter weten in blijf ik toch hopen op een wonder :) Morgen zal ik wel meer weten. Nu ik het ergste nieuws heb kunnen verwerken, zal ik morgen wel in staat zijn om meer vragen te stellen.

Geplaatst

Punctie:

Dees: 17 december

Cryo cyclus:

-

TP (Terugplaatsing):

Dees, 19 december

Priscilla: 20 december

Testen:

Chantal: 15 november bloedtest in ZH

Diane: 22 november

Roossie: 25 november

Elke: 26 november

Guusje: 26 november bloedtest zkh

Babii: 28 november

Kaykay: 29 november

Norwegian-sky: 30 november bloedtest in ZH

meiske11 30 november

Hermien: 3 december

Loes: 3 december

Angélique: 7 december

Meiske74: 8 december

Sonnie: 19 december

Martha: 24 december

Sanne: 25 december

Priscilla: 2 januari

Geplaatst

@ Dees: Hey meis! hoe is de punctie vergaan? Mooie score? Heel veel succes Zondag met de tp!

@Karamanli: Hoe is het vandaag gegaan? heb je al meer nieuws? Duim voor je!

Hier heb ik goed nieuws! Ze hebben 7 eicellen gevonden, 3 daarvan zijn bevrucht met icsi en overige 4 hebben ze met ivf gedaan en daar zijn er 2 uitgekomen! In totaal dus 5 bevruchtingen. Maandag wordt er 1 teruggeplaatst en dan hoop ik dat de anderen goed genoeg zijn om in te vriezen! Alleen wel jammer dat ze ze niet alle 7 met icsi hebben gedaan dan had ik er miss wel 7 gehad, maar ja met 5 ben ik ook hardstikke blij hoor! Op naar maandag en dan die vreselijke ww! Ik hoop dat dit hem is!

Liefs Priscilla

Geplaatst

Hey meiden vandaag de terugplaatsing gehad van het embryotje viel reuze mee. 20 minuten ervoor en erna accupunctuur gehad ik vond het verschrikkelijk haaha. Ook moest ik een half uurtje aan het infuus omdat ik een beginnende overstimulatie blijk te krijgen. De embryo was 2 cellig en van a kwaliteit nou maar hopen dat het lukt alhoewel ik niet teveel hoop heb eerlijk gezegd.

Succes dames.

Geplaatst

Hoi Sarah

houd goede moed hoor! ik had een tp van 2 emmies, beide goed van kwaliteit, een was er 5 cellig en de andere 2.

Ik was wat tleurgesteld omdat die ene pas 2-cellig maar dr. S liet weten dat het niets zegt, de beoordeling was van in de ochtend en kon goed al weer an het doordelen gegaan zijn

Houd je vast aan die A kwaliteit, heel erg veel succes en goed rusten he

groetjes

Babeth

Geplaatst

@Jolanda, succes met afwachten meis! Hou moed, heb ook buikpijn gehad in mijn wachtdagen! En nog af en toe krampen, maar dat hoort erbij, emmy maakt ruimte om te groeien.

@Dees, spannend dat je zondag je tp hebt!!!

@Sarah, gefeliciteerd met je emmy! Houdt moed hoor, soms zegt het niets het aantal cellen.

ik heb 1 emmy teruggeplaatst gekregen, daar heb ik zelf voor gekozen. 1 emmy zit in de vriezer. Ben dus wel van die ene emmy zwanger geworden! In totaal waren 9 eicellen gevonden en 5 bevrucht. Vorige ivf 14 eicellen en geen enkele bevruchting. Het is soms al snel een afval race met je eicellen opbrengst.

@Priscilla, gefeliciteerd met je 5 emmy's, erg goed hoor van de 7 eicellen 5 bevrucht! Misschien waren die andere eicellen niet rijp genoeg? Komt ook wel voor. Hopelijk zit er nog een cryo bij! En deze ene emmy gaat hem helemaal worden!

Kan me je gevoel heel goed voorstellen dat je bang bent dat de bloedvaten weer opengaan. Ik had dat ook na mijn punctie, was bang dat die slagader weer zomaar open kon gaan. Manlief zei nee dat kan niet zomaar, anders zou je dat heus wel voelen en je niet zomaar naar huis laten gaan, maar eng vond ik het wel! Volgens mij geneest iets wel snel in je lichaam.

Liefs Roossie

Geplaatst

@ Sarahtunis > je embryo zag er helemaal goed uit toch, vandaar a kwaliteit!! Nu ie lekker warm bij jou is, deelt ie vast snel verder!!

@ Dees > is je punctie goed gegaan?? Hoop dat het meegevallen is en dat er nu een stel goede emmy's ontwikkelen.

@ Babeth > volgende week je echo?? Gaat het verder goed met je?

Punctie:

Dees: 17 december

Cryo cyclus:

-

TP (Terugplaatsing):

Rosaly: 18 december

Dees, 19 december

Priscilla: 20 december

Testen:

Chantal: 15 november bloedtest in ZH

Diane: 22 november

Roossie: 25 november

Elke: 26 november

Guusje: 26 november bloedtest zkh

Babii: 28 november

Kaykay: 29 november

Norwegian-sky: 30 november bloedtest in ZH

meiske11 30 november

Hermien: 3 december

Loes: 3 december

Angélique: 7 december

Meiske74: 8 december

Sonnie: 19 december

Martha: 24 december

Sanne: 25 december

Priscilla: 2 januari

Geplaatst

@ dees: hoe is je punctie gegaan??

Thanks dames voor de lieve woorden. Ik had een vraagje ik voel me op dit moment zo opgeblazen en heb een menstruatie achtige buikpijn de arts zei dat er wel wat water achter me baarmoeder zat wat duid op een overstimulatie vandaar ook de infuus.. ik moet 3 liter per dag drinken maar ben alsnog bang dat het erger word. Had iemand van jullie dit ook na de punctie?? En kan dit een eventuele zwangerschap beinvloeden?

Geplaatst

hai Sarah

ik neem aan dat het een eventuele zwangerschap niet zal beinvloeden anders zouden ze denk ik niet tot een tp overgaan. Houd je lichaam goed in de gaten, ook iedere dag wegen en in de gaten houden of je goed kan plassen en niet kortademig wordt.

In Brussel kregen we het advies om veel eiwitrijk voedsel te eten, sterkte!

Rosaly het gaat goed hoor, dank je, de bekende zw-symptomen en aftellen naar de 23ste, jij ook erg veel succes!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden