Ga naar inhoud

Wie Start er ook in November 2010??

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Raba,

Jij ook weer van harte welkom!

Ik had je hier natuurlijk liever niet gezien/gesproken maar

ik hoop zeker dat deze behandeling mag gaan slagen!

Nog even en dan kan de deca spuit er weer in...

T.K.

Voor of na het eten maakt niet uit, doe gewoon waar

jij je goed bij voelt.

Als je maar elke dag rond hetzelfde tijdstip prikt.

Ik zelf spuit altijd om 7.00 uur 's morgens en ik haal hem

er dan een half uur van te voren uit.

Maandag de startecho.......

Voor iedereen veel succes en sterkte en op naar een groene wachtbank!!

Hermien

Geplaatst

@T.K. ik heb nooit mijn medicatie een half uur van te voren uit de koelkast gehaald, hoeft niet persé hoor. Ik prik ook savonds om 19.30 uur, dan ben ik meestal wel thuis. Volgens mij maakt het niet uit voor of na het eten spuiten als je iedere dag maar op hetzelfde tijdstip spuit.

@sky, mooi dat je echo goed was!

@Raba, wat balen meis dat je ongi geworden bent, dikke knuffel!!! Je had geen cryo's? Succes met de volgende ronde!

Ik heb 2 drukke werkdagen achter de rug, gisterenavond nog naar mijn schoonvader geweest en daarna op bed tv gekeken en vroeg gaan slapen. Morgen nog 1 werkdag te gaan en dan lekker weekend.

Gisteren voor echo naar het ziekenhuis geweest, het ziet er allemaal mooi en rustig uit. Ik dacht het wel maar toch was ik opgelucht dat er geen cyste zat. Ik mag gewoon verder met mijn schema, vrijdag aan de hormonen!

Dit was mijn eerste uitgangsecho in dit ziekenhuis, was wel apart ging allemaal heel snel en in de stoel zaten geen been beugels, die doen ze alleen bij een punctie. Voor ik het wist stond ik weer buiten. Ze zag wel dat mijn blaas vol was hahaha......ik durfde niet meer te gaan plassen ze liep al 20 min. uit en we konden ieder moment geroepen worden. En toen weer terug naar mijn werk, volgens mij had de manager me niet eens gemist hahaha........

Ik ben maandag ook naar acupunctuur geweest, zij heeft er ook een heel goed gevoel over, deze behandeling moet hem gewoon gaan worden!

Toen ik weg ging zei ze ineens ik ga je gedag zeggen en ik kreeg een zoen op mijn wang van haar. We hebben ondertussen ook wel een leuke band opgebouwd en leven met elkaar mee.

Liefs Roossie

Geplaatst

Heej dames,

Ik ben vandaag ongi geworden en dat wil zeggen dat ik morgen ga beginnen met spuiten!! Ik heb nu echt wel de kriebels :D

Ik ga trouwens spuiten rond 18:00 uur. Op mijn schema staat dat ik tussen 16:00 en 22:00 uur moet spuiten.

Liefs Elke

Geplaatst

Raba; 16 november Beginnen met prikken Super spannend weer. Veel succes... Als een datum vast staat dan kan je ernaartoe werken...

Roossie; Jij hebt lekker ook bijna weekend. Je laatste dag...

Fijn he dat je ee leuke band hebt met je acupuncturist..

Elke; fijn he ongesteld worden haha.

Vandaag gaan spuiten spannend...

Ik heb gisteren mijn eerste prik gedaan.

Ik vond het spannend maar het is gelukt...

Geplaatst

Meiden, gister heb ik helaas negatief getest, maar gelukkig mag ik gelijk door voor onze volgende cryo TP. Dus ik kom me hier even melden.

Vanavond zal ik even alles gaan lezen.

Liefs Guusje

Voortraject (start pil, lucrin/decapeptyl, puregon/gonal F/menopur of iets anders natuurlijk)

Gaby: start Glonal-f 15 okt.

Diane: start pil 17 sept. okt. t/m 14 okt. start Deca 11 okt.

Roossie: start deca 15 okt., t/m 22 okt. pil

Sanne: start deca 14 okt., start Puregon 27 okt.

Hermien: start pil 3 okt. t/m 24 okt. start Deca 21 okt

Elke: Start pil 5 okt. t/m 24 okt. start Deca op 2de nieuwe cyclus dag

Danielle..: start Pil 1 okt. t/m 25 okt., start Deca 22 okt.

Lottepot: start pil 30 sept/ 11 nov. start Deca 8 nov.

Mart: start Pil ca. 20 okt. t/m 17 nov., start Lucrin 14 nov., start Puregon 26 nov.

T.K: Start Deca 27 okt..

Uitgangsecho

(in een aantal ziekenhuizen doen ze dit wel en een aantal doen ziekenhuizen niet)

Gaby: 5 okt.

Diane: 19 okt

Hermien: 1 nov.

Danielle..: 2 nov.

Lottepot: 16 nov

FM (Follikelmeting):

Sanne: 4 nov. (1e)

Roossie: 5 nov.

Guusje: 8 november

Mart: 3 dec. (1e)

Punctie:

Cryo cyclus:

TP (Terugplaatsing)

Testen:

Geplaatst

Voortraject (start pil, lucrin/decapeptyl, puregon/gonal F/menopur of iets anders natuurlijk)

Elke: Start pil 5 okt. t/m 24 okt. start Deca op 2de nieuwe cyclus dag

Mart: start Pil ca. 20 okt. t/m 17 nov., start Lucrin 14 nov., start Puregon 26 nov.

Uitgangsecho

(in een aantal ziekenhuizen doen ze dit wel en een aantal doen ziekenhuizen niet)

FM (Follikelmeting):

Diane: 29 okt. (1e)Sanne: 4 nov. (1e)

Roossie: 5 nov.

Mart: 3 dec. (1e)

Punctie:

Diane: 4 november

Cryo cyclus:

TP (Terugplaatsing)

Diane: 8 november

Testen:

Morgen de 1e fm.... spannend.

liefs, Diane

Geplaatst

Elke: Start pil 5 okt. t/m 24 okt. start Deca op 28 okt,

Uitgangsecho

FM (Follikelmeting):

Roossie: 5 november

Elke: 5 november (1ste)

Mart: 3 december (1ste)

Punctie:

Cryo cyclus:

TP (Terugplaatsing)

Testen:

[/color]

Ik heb mij eigen FM er ook even bij gezet! :-)

Liefs Elke

Geplaatst
Ik heb gisteren mijn eerste prik gedaan.

Ik vond het spannend maar het is gelukt...

Spannend T.K! We gaan gelijk op!

Wanneer heb je je eerste FM??

Liefs Elke

Geplaatst

Oorspronkelijk geplaatst door Diane180

T.K: Start Deca 27 okt

Miekske: Start Suprefact 22 okt, start Menopur 24 nov.

Uitgangsecho

FM (Follikelmeting):

Punctie:

Cryo cyclus:

TP (Terugplaatsing)

Testen:

[/color]

Heb mezelf ook even in het lijstje gezet!

Hier flink bezig met Suprefact snuiven 6x per dag. Jullie krijgen allemaal dus Deca om te onderdrukken.

Lijkt me wel een stuk makkelijker 1x per dag! Het lastigste is namelijk nog om er aan te denken om de 3 uur te snuiven!

Verder voel ik me nog prima dus geen klagen!

Liefs Miekske

Geplaatst

Hoi TK,

Suprefact is een neusspray welke de cyclus stil legt. Het heeft dus dezelfde werking als decapeptyl.

Je moet dus om de 3 uur een snuifje nemen en dat 6 x per dag.

(Wat wel apart is, is dat als je de bijsluiter van suprefact leest het eigenlijk bedoeld is voor mannen met

prostaatkanker! Het remt de aanmaak van testosteron om zo de tumor kleiner te maken. Maar voor vrouwen heeft het dus de werking dat je cyclus wordt platgelegd!) In Belgie werken ze hier vrijwel altijd mee!

Voordeel is dus dat je jezelf niet hoeft te prikken, maar het is wel belastend om er om de 3 uur aan te denken! En op mijn werk moet ik het ook wel een beetje plannen. Ik werk nl op de OK en als ik sta te opereren kan ik dus niet ff snuiven! Soms lastig dus maar toe nu toe gaat het goed.

Geplaatst

Jeetje Mieske, om de 3 uur? Ook s'nachts?

Ik heb ook een neusspray gebruikt, maar dan Synarel 2x per dag. Ik vond het wel makkelijk

Geplaatst

nee Guusje niet s'nachts! haha dat zou helemaal mooi zijn!

6x per dag dus 7.30-10.30-13.30-16.30-19.30-22.30

Die synarel is wel makkelijker 2x per dag! Had je veel bijwerkingen?

Geplaatst

Raba: 16-11 start deca, 3 dec start gonal F

Uitgangsecho

FM (Follikelmeting):

Punctie:

Cryo cyclus:

TP (Terugplaatsing)

Testen:

Geplaatst

Miekske,

Goh, daar had ik ook nog nooit van gehoord, snuiven hahaha.

Ach als het maar werkt, daar gaat het toch om!

Succes!!

Diane,

Veel succes morgen!!

Hermien

Geplaatst

Hoi Hermien,

Dankje, we zijn erg benieuwd.

Gaat het spuiten nog steeds goed ? En niet vergeten hoor ;-)

groetjes, Diane

Geplaatst
nee Guusje niet s'nachts! haha dat zou helemaal mooi zijn!

6x per dag dus 7.30-10.30-13.30-16.30-19.30-22.30

Die synarel is wel makkelijker 2x per dag! Had je veel bijwerkingen?

Geen last van bijwerkingen gehad. Jij wel met jou snuifspulletje?

Geplaatst

Wat wordt het druk hier nu iedereen begint :) leuk om de verhalen allemaal te lezen!!

@ Miekske > dan gaan we inderdaad gelijk op! Ik vind het best spannend, vooral of er uiteindelijk zaad gevonden wordt!

Raba: 16-11 start deca, 3 dec start gonal F

Rosaly: Start Deca 14 nov, start Gonal 2 dec

Uitgangsecho

FM (Follikelmeting):

Elke:
5 november (1ste)

Rosaly: 10 december (1ste)

Punctie:

Cryo cyclus:

TP (Terugplaatsing)

Testen:

Geplaatst

Hoi allemaal

Nou vanmorgen de fm gehad.

Aan de ene kant 2 (misschien 3) en aan de andere kant 4 follikels. Totaal dus 6 (misschien 7).

Waarvan de grootste al 17 mm was. Maandag heb ik weer een echo en waarschijnlijk donderdag of vrijdag de punctie.

Het schiet op !! ;-)

liefs, Diane

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden