Ga naar inhoud

En dan....ICSI

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi allemaal,

Ik hoor nog nergens echt thuis want ik heb vrijdag pas te horen gekregen dat we in aanmerking komen voor ICSI. Eind volgende maand krijgen we nog een uitslag en daarna gaan we beginnen volgens de dokter. Dus ik zit nog in een begin stadium en moet nog informatie krijgen etc.... Misschien zijn er meer mensen die nog aan het wachten zijn ?? of die hier alvast wat willen neerzetten...

Groetjes van vlinder27

• Reacties 72
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Vlinder ik ben ook een wachtende maar ik heb mijn gezamelijke voorlichting 9 september... Ik wens je veel succes:)

Geplaatst

Hoi T.K.

Wat spannend zeg 9 september...ben heel benieuwd ! je leest er op internet zoveel over dat het soms een beetje begint te duizelen. Dus dit is voor jullie ook de 1e keer ?

Geplaatst

Hoi Vlinder

Welkom hier op dit fijne forum.

Spannend hoor, de eerste keer ICSI behandeling.

Ik wens je alvast heel veel succes.

Groetjes

Daniella

Geplaatst

Dan mag ik mij bij dit forum ook aanmelden :)

Wij zijn wel iets verder vlinder, ik heb net dit weekend een brief gehad dat we in November starten met ICSI. 30 September hebben we het 2de intake gesprek bij de verpleegkundige. Ga dan in oktober aan de pil en zal met spuiten waarschijnlijk in Noverber starten.. Dat horen we de 30 ste van September.. Maar, wel dus voor de eerste keer ICSI.. Echt zooooo spannend!!

Geplaatst

Vlinder en Danielle welkom en heel veel succes met jullie eerste ICSI poging!

Geplaatst

heel erg fijn dat er een forum bestaat om dingen te delen en andere ervaringen te lezen... en iedereen heel erg bedankt voor jullie lieve reacties.. Ik vind het spannend maar ben ook best onzeker met wat ons allemaal te wachten staat.. Maar ik ben blij dat er geen wachtlijst is en dat we na de volgende uitslag gelijk kunnen beginnen EINDELIJK ;)

Danielle: ik las dat je aan de pil moet beginnen en ik heb dit eerder gelezen? moet dit altijd voordat je gaat beginnen aan ICSI???

Geplaatst

Hoi vlinder,

Wij zijn net begonnen met de eerste icsi poging en ik vind het ook zooooo spannend!

Afgelopen vrijdag ben ik begonnen met spuiten, ik hoefde niet aan de pil. Maar er is zoiets als een kort en lang protocol, geloof ik. Hangt een beetje van het zkh af, denk ik. Vind het prikken trouwens reuze meevallen. Vrijdag weer een echo om te zien hoe de eitjes zich ontwikkelen, daar kijk ik wel naar uit.

Veel succes!

groetjes,

Miranda

Geplaatst

Hoi Miranda,

Nou dan hoop ik dat ik een kort protocol krijg, want je geduld wordt echt wel op de proef gesteld haha.

Gelukkig dat het prikken bij jou tegenvalt want daar zie ik eigenlijk beste wel tegen op ! Ik hoop voor je dat de echo een goede uitslag geeft, weet je al wanneer ze teruggeplaatst gaan worden?

Geplaatst

Meiden dank jullie wel, echt een warm welkom :) Doet me echt goed om met anderen hier over te praten..

Vlinder, ik moet aan de pil omdat ik vanuit mij zelf geen regelmatige cyclus. Als ik geluk heb word ik uit me zelf 2 keer per jaar ongesteld.. :S:S

Om de proceduren dus te versnellen en niet te wachten op mijn eigen cyclus ga ik een maand aan de pil.. Verder heb ik geen idee van korte of lange protocollen..

Mermaid, spannend!! Ben benieuwd of je al wat kan zien bij je fm??

Geplaatst

Hoi Danielle,

Oke dan begijp ik het dat je met de pil moet beginnen... Het is nog zo onduidelijk af en toe, weet gewoon niet wat er allemaal nog gaat komen...Maar misschien beginnen wij wel ongeveer in dezelfde maand aangezien ik eind september de 2e uitslag krijg en daarna meteen kan beginnen (volgens mij op dag 21 van je cyclus en bij mij is dat dan ergens in oktober), zou wel leuk zijn ! Weet jij nog een goede site waar informatie staat? want ik heb z'on boekje meegekregen maar het staat er zo onduidelijk in.

groetjes Vlinder

Geplaatst

Ja misschien wel Vlinder..

Zou zeker leuk zijn.. Ik heb al een topic geopend over starten in November :):)

Even denk hoor, er bestaan wel erg veel sites over ivf, ik heb dat gewoon ingetikt in google en dan komt er zo een hele lijst te voorschijn. Zelf ben ik ook verpleegkundige dus weet wel van het één en ander af. Op deze site staat er ook heel veel beschreven over icsi!!

We houden contact :)

Geplaatst

Hoelang de behandeling duurt? Volgens mij 1 cyclus..

Je start met spuiten als je nog ongie bent, en dan moet je voor FM naar het ziekenhuis rond de 14de dag in dan de punctie en dan meestal drie dagen later de terugplaatsing en dan 10 tot 14 wachtdagen..

Volgens mij gaat het zo ongeveer, Groetjes!

Geplaatst

He Danielle, Bedankt voor je reactie. Ik ben al wat wijzer geworden. (lijkt af en toe wel een complete studie) en we moeten allemaal maar wachten ook, maar ik hoop voor ons allemaal dat het wachten beloond wordt!

Groetjes vlinder

Geplaatst

Hoi Sylvie,

Bedankt voor je reactie, het doet me goed te weten dat ik er niet alleen voor sta.

jij bent ook al een tijdje bezig zie ik, en hebt ook al het nodige meegemaakt ! vind het altijd zo knap dat mensen toch doorgaan omdat het emotioneel gezien heel zwaar is. Ik hoop voor je dat het eind dit jaar positief zal uitpakken :)

groetjes vlinder

Geplaatst

Welkom Danielle en Vlinder,

Ik zit ongeveer in dezelfde fase. Wij wachten op een oproep om te starten, ik verwacht dat die deze maand komt. Wanneer we kunnen starten weet ik niet, ik houd er maar rekening mee dat het ook nog wel even kan duren. Wij gaan voor icsi in eigen cyclus. Houdt in dat ze bij mij het eitje weghalen dat er 'natuurlijk' zit. Ik hoef dus nog niet te stimuleren voor heel veel eitjes. We houden wel contact deze periode! Succes

Geplaatst

Hoi Karin,

Spannend he ? en het lijkt zeker eeuwen te duren voordat de oproep komt....staan jullie op een wachtlijst ?? ik wist niet dat ze ook behandelingen deden in eigen cyclus..Maar dan heb je toch maar 1 eitje waar ze de ICSI Mee gaan doen??? sorry hoor voor alle vragen maar ik ben gewoon heel benieuwd, we houden zeker contact laat me maar weten wanneer je de oproep krijgt !

T.K. jij begint toch in november ?? moet jij ook met de pil beginnen ?

Groetjes vlinder

Geplaatst

Hoi Vlinder,

Ik heb 9 september mijn voorlichtingsafspraak die week wordt ik ongesteld. Als het meezit mag ik dan eind september begin oktober beginnen met prikken...

En anders de volgende cyclus wachten dan wordt het idd november.... Ik hoef dus niet aan de pil..

Geplaatst

Vlinder & Danielle, welkom op het forum!

Heel veel succes gewenst bij jullie ICSI poging. Dat jullie maar snel een wondertje mogen verwachten.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden