Ga naar inhoud

En dan....ICSI

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Hoi Karin,

Spannend he ? en het lijkt zeker eeuwen te duren voordat de oproep komt....staan jullie op een wachtlijst ?? ik wist niet dat ze ook behandelingen deden in eigen cyclus..Maar dan heb je toch maar 1 eitje waar ze de ICSI Mee gaan doen??? sorry hoor voor alle vragen maar ik ben gewoon heel benieuwd, we houden zeker contact laat me maar weten wanneer je de oproep krijgt !

T.K. jij begint toch in november ?? moet jij ook met de pil beginnen ?

Groetjes vlinder

Hoi Vlinder,

Ze zouden geen wachtlijst hebben.... We zijn begin mei doorvewezen naar dit ziekenhuis, eind juli een intake gekregen en nu nog eens 1 a 2 mnd wachten voor een oproep. Het woordje 'lijst' is dan weggevallen maar wachten is het nog steeds! En dat zullen we helaas nog vaak gaan meemaken:dry:.

Vlg mij is het UMC Groningen het enigste ziekenhuis dat icsi in eigen cyclus doet. Ze pakken inderdaad wat er is. Het scheelt dat ik niet gelijk heel veel hormonen hoef te gebruiken. Je mag hierbij zes keer voor de prijs van 1 normale behandeling. Over deze zes keer schijnt het bij 1 op de 3 stellen te lukken.

Groet Karin

• Reacties 72
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Karin,

Dus als ik het goed begrijp staan in jou geval je 6 kansen gelijk aan 1 IVF/ICSI behandeling ? Hahaha en ja dat wachten ken ik. Ik heb oktober 2009 te horen gekregen dat het zaad van mijn man slecht was. En pas eind september horen we eindelijk wanneer we gaan starten, dus al met al bijna een jaar geduurd ! Geduld is een schone zaak wordt wel eens gezegd maar ik merk aan mezelf dat mijn geduld op begint te raken, en dat geeft ook weer stress. Mijn mannetje is vandaag ook nog eens ziek geworden en aangezien dit ook effect heeft op de zaadkwaliteit ben ik bang dat we het misschien nog eens moeten verschuiven...Ach ja het is voor een goed doel uiteindelijk.

T.K. Spannend hoor voor jou gaat het nu echt wel beginnen ! ben benieuwd hoe dat allemaal gaat in zo'n voorlichtigingsafspraak. Ben je niet bang om te prikken en wat die hormonen allemaal met je doen?

Groetjes Vlinder

Geplaatst

Hoi Vlinder,

De zaad van mijn partner is ook slecht tot onbewegelijk...

Heb geduld, voor de rest kunnen we toch niets doen. Alleen maar wachten...

Ik ben bang van naalden. Ik weet nietw at hormonen met me doen, maar ik laat alles op me afkomen, ONZE WENS IS TE GROOT.

dat kunnen jullie wel begrijpen:)

Geplaatst

Hoi T.K.

Je hebt ook gelijk, ben alleen niet zo goed in wachten :-)

Kan me goed voorstellen dat je bang bent van naalden dat heb ik ook wel. Het beste is dat je alles over je heen laat komen...meer kan je toch niet doen...Ik zie dat jij ook rond mijn leeftijd zit, ik ben 27 jaar. Zijn jullie al lang bezig ?

Groetjes Vlinder

Geplaatst

Ik ben 25 jaar.

Het wordt mijn eerste icsi spannend maar eng....

Ik ben in februari 2009 gestopt met de pil ivm kinderwens.

ik wert maar niet zwanger... Maar dacht altijd; ik heb heel lang de pil geslikt en de huisarts zei dat in veel gevallen binnen een jaar pas zwanger kan worden.

Per toeval hebben we ontdenkt dat het aan mijn patner ligt.. Erg voor hem maar ja kan er niets aan veranderen. We wachten nu al een tijdje om te beginnen. Killing die onderzoeken duurt allemaal zo lang...En nu maar afwachten wanneer ik mag prikken..

Ik ben ook een ongeduldig iemand maar je leert nog eens veel:)

En Hoelang zijn jullie bezig...

Wat voor problemen is er bij jullie?????

Groetjes

Geplaatst

Hoi T.K.

Ik ben in november 2008 gestopt met de pil, na een jaar geen resultaat zijn we naar de huisarts gegaan, doorverwezen naar het ziekenhuis. Na eerst onderzoeken bij mij bleek dat alles goed was, bij mijn man bleek het zaad niet goed te zijn ( eerst niet eens goed genoeg voor behandeling )

Het bleek te liggen aan een operatie van vroeger die gedaan is voor het indalen van een bal. Nou dan was echt een klap voor ons beide. Vervolgens meerdere zaadonderzoeken gehad en werd geadviseerd dat mijn man moest stoppen met roken. en dan na 3 maanden weer terug te komen. Zo gezegd en gedaan en de laatste onderzoek was de kwaliteit verbeterd en goed voor ICSI. We krijgen nog 1 uitslag na het opwerken van het zaad en dan gaat het beginnen.

Voor ons is het ook de eerste ICSI, en wat je zegt het is spannend maar ook eng. Vooral omdat je maar een paar kansen krijgt. en omdat je zo machteloos staat;(

Weten ze bij jullie waar het aan ligt dat de zaadkwaliteit minder is. ?

Groetjes vlinder

Geplaatst

Vlinder,

Ze konden niet zeggen waar het aan ligt...

Het kan van de geboorte zijn, of ongelukje vroeger, of door roken.

Wij moesten ook stoppen... Maar er is bijna geen verbetering een klein beetje en zoals jij het zegt was dat ook genoeg om een icsi behandeling te starten....

Na stoppen met roken kon het, daarvoor als de uitslagen hetzelfde zouden zijn als in de eerdere stadiums zouden we geen kans hebben om een kind te krijgen of via een donor.... Dat willen we niet...

Nu zijn we dus gestopt en al beweegt het maar een klein beetje, die beetje genoeg voor een icsi...

We hebben toch ongeveer dezelfde probleem lees ik...

Geplaatst

Hoi Vlinder,

Wij kunnen elkaar de hand schudden, precies hetzelfde! We hebben het hele voortraject in het Martini gedaan. Morgen krijgt manlief nog een echo voor de zekerheid. Hoop dat daarna bellen in de pc afgaan dat we willen beginnen!!!

Geplaatst

T.K. en Karin,

Ja we hebben inderdaad hetzelfde probleem, ik hoop dat het voor ons dat het gaat lukken. En we kunnen elkaar op de hoogte houden ! Karin, ik hoop voor jullie dat de uitslagen goed zijn en dat jullie ook snel kunnen beginnen :) Weten jullie misschien nog iets wat het zaad kan verbeteren, ik heb ergens iets gelezen over zink en extra vitamines??

groetjes

Geplaatst

Ik heb van de arst gehoord dat mijn man ook foliumzuur moest slikken. Dus dat hij dan ook braaf elke dag.

Verder heb ik ooit ergens gelezen dat zink tabletten en extra vitamine C ook de zaadkwaliteit kunnen verbeteren. Heb gelijk een pot gehaald, proberen kan geen kwaad ;)

Geplaatst

Ik heb wel ergens gelezen dat foliumzuur dekwaliteit van de zaad kan verbeteren. Maar dat heb ik niet gehoord/gevraagd aan mijn gynacoloog...

Geplaatst

Hoi,

Het fijne van dit forum is dat je er zoveel te weten komt over de behandelingen en wat er allemaal mogelijk is. Het is vooral fijn om te lezen dat er veel succesverhalen zijn!!!

Ik moet vrijdag weer naar het zkh, dan wordt er een fm gedaan. Nog geen idee wanneer de punctie en de terugplaatsing is, maar dat zal wel heel binnenkort zijn. Ik zie wel tegen de punctie op, dat lijkt me wel pijnlijk. Hoop maar dat ze goeie verdoving hebben...

groetjes,

Miranda

Geplaatst

Hoi Mermaid,

spannend hoor ! Je bent dus al begonnen met prikken etc....Hoe heb jij het ervaren?? Ben benieuwd wanneer de punctie is en de terugplaatsing, en daarna wordt het pas echt spannend..`hoelang ben je nu al aan het spuiten?

Vind het trouwens ook fijn dat er zoveel te lezen is op dit forum, je komt steeds meer te weten en gelukkig zijn er inderdaad ook succesverhalen en dat geeft je toch weer hoop !

Groetjes vlinder

Geplaatst

Hoi,

Ik ben sinds vorige week vrijdag bezig met prikken en het valt allemaal reuze mee. De eerste was wel even eng, je prikt toch in jezelf en een naald is een naald... Maar het gaat steeds beter, ik voel me steeds koelbloediger :)

Morgen naar het zkh voor follikelmeting, hoop dan ook meer te horen over het verdere verloop.

Wij hebben ook te maken met zwak zaad. Goed om te lezen van die vitaminepillen, die worden hier ook verslonden.

Leuk om op de hoogte te blijven van ieders ervaringen!

groetjes,

Miranda

Geplaatst

De follikels waren nog niet zo groot als verwacht. Medicatie is aangepast, meer stimulans en minder afremmen. Hopen dat het aanslaat. Dinsdag moet ik terug voor een volgende echo.

Geplaatst

Hoi,

Ik las jullie problemen rond slecht zaadkwaliteit en wat zou kunnen helpen om het te kunnen verbeteren.

Mijn acupuncturiste behandeld ook weleens mannen met slecht zaadkwaliteit. Ze krijgen dan een paar behandelingen en kruiden voorgeschreven, dat schijnt wel te kunnen helpen.

Geplaatst

Vanmiddag bij de FM bleek dat er maar 2 follikels voldoende gegroeid waren. De rest bleef erg achter. We hebben besloten de poging te staken en het een volgende keer weer te proberen. Wel ontzettend balen, je weet wel dat de kans er in zit dat het niet lukt maar je hoopt toch op goed nieuws...

Geplaatst

Hey Marmaid,

Wat een teleurstelling! Je hoopt natuurlijk dat je de uitzondering bent en dat alles in 1 keer geweldig gaat. Lijkt me erg moeijlijk steeds met die teleurstellingen om te gaan. Veel sterkte en op naar de volgende poging.

Groet karin

Geplaatst

Hey Vlinder, Karin en de andere meiden.....

Mijn man heeft precies het zelfde..

Ik zal even wat vertellen over onze situatie.

Mijn man en ik zijn getrouwd in september 2007 ( ik heb nooit de pil gebruikt) na een jaar waren we nog niet zwanger zijn we naar de huisarts gegaan en na de eerste test bij mijn man was het al gelijkt bekent zijn zaad was zeer slecht toen zijn wij de molen ingegaan en afgelopen maart waren wij begonnen met onze eerste icsi in het amc in amsterdam.

Helaas moesten we stoppen met de behandeling omdat en een nieuwe wet gemaakt was dat ze de eicellen niet meer mochten in vriezen (dit zouden ze bij ons doen omdat mijn man de ene x wel 1 zaadje heeft en de andere x niet)...

Toen hebben we nog een afspaak gehad en daar zijn we uitgekomen dat we TESE behandeling gaan doen.

Net als bij jou man Vlinder had mijn man ook geen ingedaalde balletjes bij zijn geboorte hier is hij aan geopereerd toen hij 3 maanden was.

Nu 10 september hebben we weer een afspraak bij de uroloog om alles nog een x na te kijken..

We hebben nu een half jaartje rust gehad wat ons goed heeft gedaan we zijn lekker op vakantie geweest..

We kunne er weer voor de volle 100% tegen aan

Hopelijk op een mooi wondertjen voor iedereen hier

Gr Moedeloos

Geplaatst

Hoi Vlinder,

Mijn man en ik hebben afgelopen donderdag gehoord dat ICSI voor ons de enige optie is.

We zijn dus nog ook helemaal "nieuw" in de bandelingen.

23 september gaan we terug voor verdere uitleg.

Verder hebben we alvast bloed moeten laten prikken om HIV en hepatites etc uit te sluiten.

Liefs Sneeuwwitje

Geplaatst

Hoi Sneeuwwitje,

Aan de ene kant natuurlijk slecht nieuws dat jullie op icsi zijn aangewezen. Aan de andere kant fijn dat er nu actie kan worden ondernomen en dat ze je niet nog een tijdje 'laten proberen'. Ik hoop voor jullie dat jullie een beetje snel mogen starten. Veel sterkte

Groet karin

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden