Ga naar inhoud

Waar doen ze dat??

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Embryo glue wordt volgens mij in Belgie wel eens gebruikt. Geen idee waar precies en wat het zou kosten. Het schijnt ook niet heel erg succesvol te zijn.

Assisted hatching doen ze in Belgie en Duitsland wel. Overigens is ook daarvan het succes omstreden.

Misschien kom je met googlen iets verder?

Henne

Geplaatst
Embryo glue wordt volgens mij in Belgie wel eens gebruikt. Geen idee waar precies en wat het zou kosten. Het schijnt ook niet heel erg succesvol te zijn.

Assisted hatching doen ze in Belgie en Duitsland wel. Overigens is ook daarvan het succes omstreden.

Misschien kom je met googlen iets verder?

Henne

hoe weet je dat het niet echt succesvol is? en waarom bestaat dat als het niet echt werkt?

Geplaatst

Heb er eens een onderzoek over gelezen, weet helaas niet meer waar. En waarom bestaat het? Tja, van het hele ivf proces is de innesteling het onderdeel waar nog veel kansen liggen voor verbetering. Van alle teruggeplaatste embryo's blijft maar een deel zitten, dus de wetenschap is hard op zoek naar methodes om dat percentage te vergroten. Asssisted hatching, embryo glue, verschillende combinaties van hormonen.....het wordt allemal ontwikkeld en onderzocht. Als het op grote schaal blijkt te werken, dan zal het t.z.t. wel in de standaard procedure worden opgenomen. Valt het resultaat in de praktijk tegen, dan verdwijnt het vanzelf weer.

Vergelijk het met de videorecorders, daar waren eerst ook twee systemen voor, eentje werd groot. Maar later ook weer vervangen door dvd's. Lp's werden vervangen door cd's, maar de minidisc is nooit echt wat geworden. Alles wat uitgevonden en verzonnen wordt moet zich in de praktijk waarmaken.....

In een ander topic zag ik trouwens dat embryo glue in Dusseldorf wel gebruikt wordt, dus je kunt er altijd een belletje of mailtje aan wagen als je het wilt proberen.

Geplaatst

Meiske11

in ieder geval wordt het in Nederland niet toegepast, in NL wordt pas sinds een jaar of 2 Tese uitgevoerd en nog maar in 2 ziekenhuizen, kun je nagaan.

Ik heb in Brussel destijds gevraagd naar Assisted hatching maar volgens Brussel was niet bewezen dat het verschil maakt dus zijn ze ermee gestopt.

In DD wordt A.H. wel toegepast maar wordt met name geadviseerd te doen bij oudere vrouwen omdat daar de schil wat stugger kan zijn waardoor een innesteling bemoeilijkt kan worden. Nu zijn wij onlangs in DD geweest, we hebben de arts gevraagd wat hij ons qua behandeling adviseeerde en dat was Icsi + Imsi, een manier om nog beter het juiste zaad te selecteren, via deze techniek wordt het zaad tot 6500x vergroot. In Duitsland is gebleken dat deze wijze nog meer succesvolle zwangerschappen tot stand brengt.

A.h. werd niet over gesproken, wellicht omdat ik 35 ben en al eerder zwanegr geraakt ben.

Wat embryo glue betreft, er is al vaker hier over gesproken en toen gaf IVF-vader ook al aan: op die manier wil je een embryootje dwingen om zicht te nestelen maar wie weet is het genetisch niet in orde. Ik kan me hier ook in vinden en zou er ook niet voor kiezen, zelfs niet als het me aangeboden wordt.

groetjes

Babeth

Geplaatst

Ik snap niet zo goed waarom ze dit allemaal doen!

Ze gaan steeds verder.En als een embryootje niet innestelt waarom zal je het dan met speciale lijm laten plakken!!Naar mijn idee is er dan iets niet goed met het embryootje!!

Wij zouden dit ook absoluut niet doen.

Geplaatst

Nederland loop een beetje achter met sommige methodes.

Embryo glue schijnt wel weer riskant te zijn omdat sommige embryo's normaal niet zouden blijven zitten en door de lijm wel. Vraag me af of deze methode wel verstandig is.

Geplaatst

Weer zo'n moeilijk vraag. Ik zou je goed laten informeren voordat je eraan begint.

Ik begrijp dat dit je intresse gewekt heb. Bij mijn schoonzus bleven de eitjes niet plakken die is toen op aanraden bij de acupuctuur geweest en daarvan moest ze kruiden thee drinken die speciaal voor haar werd afgestemd. Zij gelooft dat dit heeft gezorgd dat ze nu door ivf cryo mijn nichtje heeft. Misschien is dit ook een idee voor jou.

Geplaatst

Embryo glue kun je in Dusseldorf laten doen.

Het is alleen belachelijk duur (ruim 300 euro) en de arts daar geloofd niet in de werking.

Het is trouwens ook geen lijm wat ze gebruiken. Embryo Glue is slechts de merknaam van het product. Embryo Glue is een enzym waar het embryo eerst ff ingedipt wordt voordat je het geTPt krijgt.

Hoewel mijn arts niet geloofd in de werking is het daar wel: 'wie betaald, bepaalt'. Oftwel: als jij perse dit wilt, dan kun je dat ook krijgen.

Wij zouden eerst ook het zgn Embryo Glue laten toepassen, maar vanwege de kosten EN omdat de arts het zo afraadde omdat het alleen een hoop geld zou kosten, maar geen nut zou hebben, hebben wij er de laatste keer niet voor gekozen. Ik denk er toch wel aan om het de volgende keer eventueel wel te laten gebruiken.

Ik las trouwens iemand iets lezen dat het een risico kon zijn dat je een 'niet goed' embryootje dwingt zo om te gaan innestelen. Dat is onzin.

Net zoals dat het altijd aan het embryootje zou liggen dat het wel of niet innesteld. Er zijn zo ontzettend veel dingen waar we geen weet van hebben...

Ik heb zelf vorige week immunologische onderzoeken laten uitvoeren. Met die onderzoeken kom je een hele hoop te weten over je immuunsysteem en het schijnt zo te zijn dat een hele hoop lichamen het innestelen tegenhouden, hoe goed het embryootje ook is... Helaas...

Ik zou je willen adviseren om gewoon te gaan doen waar JIJ je goed bij voelt. Als JIJ Assistent Hatching wilt, of Embryo Glue wilt: dan moet je het gewoon doen. Laat je door niemand weerhouden om dit te gaan doen.

Beide methodes kunnen geen schade aanrichtingen.

Je zult voor deze methodes wel naar het buitenland moeten, want in NL wordt dit niet toegepast.

Overigs, als je het laat toepassen: laat de verzekering het dan niet weten en dien het factuur weer AH of Embryo Glue op staat niet aan je verzekering zien want dan krijg je geen cent meer van je hele IVF vergoed en zul je ook de medicijnen terug moeten betalen aan je verzekering. Dit is overigs niet omdat deze methodes niet veilig zouden zijn. Nee, dit is alleen maar omdat NL erg conservatief is.

Wederon een helaas...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden