Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Twinklestar

Ik zie dat je nog steeds geen reacties hebt gekregen.

Ik denk dat eroverheen gelezen wordt.

Er zullen best genoeg meiden zijn die hier antwoord op kunnen geven.

Ik kan je helaas niet helpen, omdat ik niet in Nederland woon.

Hoop dat je snel wat reacties krijgt.

Groetjes

Daniella

Geplaatst

Twinkelstar, er zijn wat ivf betreft heel weinig verschillen in verzekeringen. Op dit moment vergoedt (voor zover ik weet) alleen ONVZ (en een onderdeel daarvan, PON oid) meer dan de drie pogingen uit het basispakket. Zij nemen je echter niet meer aan als je al in de medische molen zit. En het is natuurlijk ook maar afwachten wat ze eind van het jaar gaan doen met de nieuwe polisvoorwaarden. Bij Unive zijn een aantal dames hier daar behoorlijk mee benadeeld toen Unive opeens de extra pogingen uit het pakket gooide terwijl ze speciaal daarvoor waren overgestapt.

Waar nog wel verschillen in zitten, zijn vergoedingen van bijvoorbeeld alternatieve geneeswijzen. Als je overweegt om iets als acupunctuur te gaan doen, kan het flink schelen wat je vergoed krijgt.

En waar ik zelf nog niet erg op gelet heb, is het onderdeel zwanger zijn. Ik kan me zomaar voorstellen dat er verschillen in vergoedingen voor kraamzorg e.d. zitten.

Overigens gaat het dan natuurlijk wel altijd om aanvullende verzekeringen, dus je moet ook goed kijken of de hogere premie de extra's wel waard is. Sowieso zou je pas in januari over kunnen stappen. In november komen meestal de nieuwe voorwaarden en kun je op allerlei vergelijkingssites makkelijk orienteren.

Groetjes,

Henne

Geplaatst

Bedankt voor je reactie. Ik kon al weinig verschillen vinden in de verzekeringen. Ik blijf voorlopig maar waar ik nu zit. Bovendien kan overstappen nog niet en tegen die tijd zitten we waarschijnlijk al in de MM (nu alleen nog onderzoeken gehad).

Geplaatst
Twinkelstar, er zijn wat ivf betreft heel weinig verschillen in verzekeringen. Op dit moment vergoedt (voor zover ik weet) alleen ONVZ (en een onderdeel daarvan, PON oid) meer dan de drie pogingen uit het basispakket. Zij nemen je echter niet meer aan als je al in de medische molen zit. En het is natuurlijk ook maar afwachten wat ze eind van het jaar gaan doen met de nieuwe polisvoorwaarden. Bij Unive zijn een aantal dames hier daar behoorlijk mee benadeeld toen Unive opeens de extra pogingen uit het pakket gooide terwijl ze speciaal daarvoor waren overgestapt.

Waar nog wel verschillen in zitten, zijn vergoedingen van bijvoorbeeld alternatieve geneeswijzen. Als je overweegt om iets als acupunctuur te gaan doen, kan het flink schelen wat je vergoed krijgt.

En waar ik zelf nog niet erg op gelet heb, is het onderdeel zwanger zijn. Ik kan me zomaar voorstellen dat er verschillen in vergoedingen voor kraamzorg e.d. zitten.

Overigens gaat het dan natuurlijk wel altijd om aanvullende verzekeringen, dus je moet ook goed kijken of de hogere premie de extra's wel waard is. Sowieso zou je pas in januari over kunnen stappen. In november komen meestal de nieuwe voorwaarden en kun je op allerlei vergelijkingssites makkelijk orienteren.

Groetjes,

Henne

Wat Henne zegt klopt, alleen niet dat een maatschappij uit het basispakket meer dan 3 pogingen vergoed. Het basispakket (basisverzekering) is bij iedere maatschappij het zelfde. Dit is door de overheid samen gesteld. Als je een natura verzekering hebt, dan krijg je 3 pogingen volledig vergoed, maar alleen bij gecontracteerde instanties/ziekenhuizen. Mocht je naar een niet gecontracteerde instantie/ziekenhuis gaan, vraag dat aan de maatschappij wat de vergoeding is. Vaak is dat een lagere vergoeding.

Maar wat Henne zegt over de aanvullende verzekeringen is bij iedere maatschappij anders, en verstandig om daar eens naar te kijken wat voor jou van toepassing is.

Half november is iedere maatschappij verplicht zijn paketten bekend te maken (en premies), dus vanaf die tijd kan je gaan vergelijken.

Het overstappen per 01-01-2011 is nooit een probleem, alleen als je een premie achterstand hebt, dan mag je maatschappij de beeindiging weigeren. En je moet zelf voor 01-01-2011 schriftelijk beeindigen.

En kijk ook goed na of je voor een aanvullende verzekering een medische selectie hebt! Want ze mogen je voor een aanvullend pakket weigeren. Niet voor de basisverzekering.

Zo mijn werk zit er weer op ;-)

Groetjes Guusje

Geplaatst
Wat Henne zegt klopt, alleen niet dat een maatschappij uit het basispakket meer dan 3 pogingen vergoed. Het basispakket (basisverzekering) is bij iedere maatschappij het zelfde. .......

Zo mijn werk zit er weer op ;-)

Groetjes Guusje

Oorspronkelijk geplaatst door Henne viewpost.gif

Twinkelstar, er zijn wat ivf betreft heel weinig verschillen in verzekeringen. Op dit moment vergoedt (voor zover ik weet) alleen ONVZ (en een onderdeel daarvan, PON oid) meer dan de drie pogingen uit het basispakket.

;-) Had het iets duidelijker moeten formuleren Guusje, da's waar, hihi. Zit je in de verzkeringswereld, dat je het over je werk hebt? Wel handig als we experts op bepaalde gebieden vertegenwoordigd hebben. :sign13:

Geplaatst

Wij zijn collectief via mijn werk verzekerd bij CZ en zijn er heel tevreden over. Wij zijn onder behandeling in het UZ Gent en de pogingen zijn daar toch een stuk duurder dan in Nederland en hebben al onze 3 de pogingen helemaal vergoed gekregen tot de laatste cent, dat hoor ik van bv Unive niet, die vergoed maar tot een bedrag van 1700 en nogwat en de rest is dan voor eigen rekening heb ik van horen zeggen van vrienden.

Wij hebben hierbij het top aanvullende pakket en daar zit voor ons genoeg aanvullend is zoals fysio, acupunctuur en chiropractie. En dat was voor ons belangrijk.

Succes met het zoeken naar een voor jullie goede verzekering qua prijs kwaliteit!!! Dat zal voor een ieder persoonlijk zijn.

Liefs

Geplaatst
Oorspronkelijk geplaatst door Henne viewpost.gif

Twinkelstar, er zijn wat ivf betreft heel weinig verschillen in verzekeringen. Op dit moment vergoedt (voor zover ik weet) alleen ONVZ (en een onderdeel daarvan, PON oid) meer dan de drie pogingen uit het basispakket.

;-) Had het iets duidelijker moeten formuleren Guusje, da's waar, hihi. Zit je in de verzkeringswereld, dat je het over je werk hebt? Wel handig als we experts op bepaalde gebieden vertegenwoordigd hebben. :sign13:

Klopt Henne, ik werk voor een zorgverzekerings maatschappij. Altijd handig ja :-)

• 4 weken later...
Geplaatst

Hoi Twinklestar,

Ik denk dat alle maatschappijen nog moeten komen met de nieuwe polisvoorwaarden voor 2011. Je zou de sites even in de gaten moeten houden waar je aanvullende pakketten e.d. kunt vergelijken. Maar ik vrees dat er nog weinig maatschappijen zijn waar je uit een AV een poging 4 of 5 vergoed zult kunnen krijgen. En dan is ook nog de vraag of je geaccepteerd zult worden voor zo'n pakket als je al bezig bent met behandelingen.

Als daar weinig verschil in zit dan moet je kijken naar hoe makkelijk je maatschappij is en hoe klantvriendelijk. En als DSW nog net zo werkt als een jaar of 8 terug, dan zit je daar zeker goed (heb er namelijk met veel plezier gewerkt).

Succes in ieder geval.

• 2 weken later...
Geplaatst

Hoi,

Weet iemand hoe het zit met het overstappen naar een andere verzekering, of ze dan rekening houden met het aantal IVF-vergoedingen die je al hebt gehad ?

Is het zo dat als je overstapt je weer 3 pogingen vergoed krijgt bij de nieuwe verzekering.

Ik ben nl. begin dit jaar overgestapt van de IZA naar Unive. En ze tellen de pogingen gewoon door.

Dus geen 3 keer nieuwe pogingen vergoed. Dit omdat IZA een onderdeel geworden is van Unive.

groetjes, Diane

Geplaatst

hallo dames

als je overstapt naar een andere verzekering tellen ze inderdaad door.Ongeacht of maatschappijen gelieerd zijn aan elkaar. Het kán zijn dat je bij een maatschappij voor de aanvullende verzekeringen geen vragenlijst hoeft in te vullen maar over het algemeen wel.

Midden van dit jaar heb ik telefonisch contact gehad met ONVZ, zij hebben op dit moment nog een zogenaamde topfit verzekering waarmee heel wat pogingen vergoed (onbeperkt?!) worden.

Die dame vertelde mij dat als je eenmaal in de ivf-molen zit je niet meer geaccepteerd wordt voor hun aanvullende verzekeringen maar in mijn situatie gaf ze aan om toch te proberen omdat er immers sprake is geweest van een doorgaande zwangerschap.

Het is ontzettend vervelend dat er zoveel onduidelijkheid is mbt. het aantal vergoedingen straks met het nieuwe kabinet.

Zelf heb ik me bij independer ingeschreven om zsm. op de hoogte gebracht te worden van de nieuwe voorwaarden, ik heb me ook bij mij eigen zorgverzekeraar aangemeld.

groetjes

Babeth

Geplaatst

Hallo Twinklestar,

Volgens mij maakt het voor een IVF of ICSI behandeling niet zoveel uit bij welke verzekeraar je verzekerd bent als je in Nederland onder behandeling bent. Als je naar het buitenland gaat kan de vergoeding per verzekeraar wel veel verschillen. Ook eventuele extra pogingen na zwangerschap of mislukte punctie verschillen wel per verzekeraar. Ik ben zelf verzekerd bij Zilveren Kruis Achmea en ik vind ze daar heel erg coulant (ik werk zelf ook bij Achmea maar niet bij de divisie Zorg). Tot nu toe heb ik zes ICSI behandelingen gehad en zijn ze allemaal door Zilveren Kruis vergoed. Ik heb nu zelfs nog twee pogingen van de verzekering tegoed. Als je bij Zilveren Kruis een 4 sterren aanvullende verzekering hebt, krijg je in het buitenland 25% bovenop het Nederlandse tarief. Dat scheelt ook al weer wat. Alleen bij de laatste poging hebben ze niet alles uitbetaald omdat het Nederlandse tarief in 2010 naar beneden is gegaan (hier ben ik nog over in gesprek met Zilveren Kruis). Ze hebben een aparte afdeling Buitenland met een gewoon netnummer en geen 0900-nummer waar je veel voor moet betalen. Je hangt ook niet lang in de wacht als je wil bereiken. Ik heb alleen de Assisted Hatching, het bewaren van de cryo's en de IMSI zelf moeten betalen maar die kosten worden door geen van de verzekeraars vergoed.

Ik weet dat de duurste aanvullende verzekering van Menzis 200% van het Nederlandse tarief voor buitenlandse behandelingen vergoed. Die vragen wel om een behandelplan en daar moet je geheimhouden dat je Assisted Hatching hebt gedaan. Bij Zilveren Kruis dien ik gewoon de nota van Assisted Hatching in (helaas wordt deze wel iedere keer afgewezen haha).

Net als voor je IVF of ICSI behandeling geldt (helaas) voor je zorgverzekering ook dat je assertief moet zijn om zaken voor elkaar te krijgen.

Succes met het maken van je keuze voor een verzekering! Kijk goed naar alle voorwaarden van de zorgverzekeringen voor 2011.

Groet,

Breden

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden