Ga naar inhoud

Positieve test, maar zo onzeker...

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi meiden.

Ik heb eergister licht positief getest, een half uur erna een veeg rode bloed op het wc-papier. Ik dacht, ik was ff zwanger en nu word ik ongi, had dat gevoel de hele tijd. Niet alleen de krampjes, maar de steekjes bij me baarmoedermond en anus, en ook een branderig gevoel als ik moet plassen en soms tussendoor. Ik weet het hele rara ongi tekekenen, maar die heb ik nu eenmaal.

Tot mijn verbazing was de streep gister donkerder en de bloedtest was positief met een hcgwaarde van 132. Geen kwaaljes, niet misselijk, niet overdreven moe, borsten een beetje gevoelig, maar goed ik gebruik Utrogestan.

Schrok net wakker van de kramp in mijn buik en arm. Ik dacht meteen, dit was het dan voor ons. Ik rende naar de wc omdat ik echt het gevoel had dat ik moest poepen. Ik heb dit volgens mij vaker gehad deze week. 10 min op de wc, helemaal niks. Weer naar boven, kramp is daarna een beetje weggetrokken. pfffff ik ben zo bang dat het misgaat. We hebben zo een lange weg afgelegd en hoopte nu stiekem dat we er waren. Ik weet niet waarom, maar vanaf het moment dat ik die lichte positieve test zag, of nee eigenlijk de dag van de tp met die bloeding toen ik thuiskwam dacht ik dat het ging mislukken. Ik wil heel graag positief zijn, maar mijn gevoel zegt dat het echt misgaat en we over 8 maanden nog steeds met lege handen zitten. Die ongi-krampen en steekjes maken het niet makkelijker voor me.

Wie had dit ook en had toch een goede echo?

Liefs een onzekere junior

Geplaatst

Oh Junior wat is dit killing. Heel veel succes met het wachten naar meer zekerheid.

P.s. van harte met je zwangerschap!!!!!!

Liefs

Geplaatst

Hee Junior,

Ik snap je volledig! Hier ook iemand MET positieve test, maar heel onzeker. Ken mezelf gewoon niet terug. Vind mezelf normaal toch wel een redelijk stabiel, nuchter denken persoon, haha, maar nu..... poeh..... onzekerheid alom.

Voel me ook echt wel een soort van ‘ondankbaar’. Er zijn genoeg meiden die die tweede streep nog nooit hebben zien verschijnen, en ik zie de tweede streep (heb al heel wat testjes gedaan en de streep verschijnt telkens opnieuw, wordt ook wat donkerder) en nog steeds kan ik niet blij zijn.

Misschien ook een tip voor jou: ik heb vandaag (twee dagen na de eerste keer HCG prikken) weer bloed geprikt om te zien of er een goede stijging is. Mijn waarde de eerste keer (4 weken en 3 dagen zwanger) was 150, dus dat is ongeveer hetzelfde als bij jou. Als de waarde vandaag goed is gestegen, kan ik er denk ik geruster op zijn.

Maar wat een rotgevoel he, die onzekerheid! Het blijft gewoon een heel spannend proces!! Dat bloeverlies lijkt me ook vervelend, maar kijk eens hoe vaak daar al over is geschreven: super veel meiden met gezonde zwangerschap hebben bloed verlies in de eerste maanden, weet de percentages niet meer, maar weet wel nog dat ik ze verbazingwekkend hoog vond.

Waar je wel ook aan kunt denken (dat helpt mij): ik zie de heel icsi behandeling wel als een aaneenschakeling van ‘beslis momenten’, klinkt een beetje zakelijk, maar zo is het wel. Eerst moet het stimuleren goed gaan à dan moeten er mooie eitjes uit de puncties komen à dan bevruchten à dan goed doordelen, à dan de positieve test à dan de eerste echo om te zien of het op de goede plek zit en hartje klopt à dan 12 weken à enzovoorts tot we die kleine in onze armen hebben. Gaat er ergens iets mis, dan stopt automatisch het hele proces. Wij hebben tot nu toe alle stapjes die goed moesten gaan, ook goed doorlopen, dus daar moeten we in elk geval maar vast heel blij van worden!

Ik blijf hard duimen voor ons allebei en hopelijk hebben we heel snel meer zekerheid en kunnen we meer gaan genieten!

Lieve groet,

IVFSH

Geplaatst

Hee Junior,

Ik snap je volledig! Hier ook iemand MET positieve test, maar heel onzeker. Ken mezelf gewoon niet terug. Vind mezelf normaal toch wel een redelijk stabiel, nuchter denken persoon, haha, maar nu..... poeh..... onzekerheid alom.

Voel me ook echt wel een soort van ‘ondankbaar’. Er zijn genoeg meiden die die tweede streep nog nooit hebben zien verschijnen, en ik zie de tweede streep (heb al heel wat testjes gedaan en de streep verschijnt telkens opnieuw, wordt ook wat donkerder) en nog steeds kan ik niet blij zijn.

Misschien ook een tip voor jou: ik heb vandaag (twee dagen na de eerste keer HCG prikken) weer bloed geprikt om te zien of er een goede stijging is. Mijn waarde de eerste keer (4 weken en 3 dagen zwanger) was 150, dus dat is ongeveer hetzelfde als bij jou. Als de waarde vandaag goed is gestegen, kan ik er denk ik geruster op zijn.

Maar wat een rotgevoel he, die onzekerheid! Het blijft gewoon een heel spannend proces!! Dat bloeverlies lijkt me ook vervelend, maar kijk eens hoe vaak daar al over is geschreven: super veel meiden met gezonde zwangerschap hebben bloed verlies in de eerste maanden, weet de percentages niet meer, maar weet wel nog dat ik ze verbazingwekkend hoog vond.

Waar je wel ook aan kunt denken (dat helpt mij): ik zie de heel icsi behandeling wel als een aaneenschakeling van ‘beslis momenten’, klinkt een beetje zakelijk, maar zo is het wel. Eerst moet het stimuleren goed gaan à dan moeten er mooie eitjes uit de puncties komen à dan bevruchten à dan goed doordelen, à dan de positieve test à dan de eerste echo om te zien of het op de goede plek zit en hartje klopt à dan 12 weken à enzovoorts tot we die kleine in onze armen hebben. Gaat er ergens iets mis, dan stopt automatisch het hele proces. Wij hebben tot nu toe alle stapjes die goed moesten gaan, ook goed doorlopen, dus daar moeten we in elk geval maar vast heel blij van worden!

Ik blijf hard duimen voor ons allebei en hopelijk hebben we heel snel meer zekerheid en kunnen we meer gaan genieten!

Lieve groet,

IVFSH

Geplaatst

Ik snap je onzekerheid. Het is verschrikkelijk zenuwslopend!

Geplaatst

Wat een onzekerheid Junior. Ik snap je wel. Toch hoeft er niets aan de hand te zijn ook omdat je al een bloeding had na de tp.

Ik duim dat het ondanks je nare gevoel toch allemaal goed gaat komen.

Sterkte en succes!

Geplaatst

Hoi junior,

Ook ik begrijp je helemaal en ben zelf ook super onzeker geweest tot de eerste echo bij 7 weken. Ik heb ook in de eerste weken bloedverlies gehad, wel bruin.

Heel veel succes met wachten.

Geplaatst

Bedankt voor jullie lieve woorden.

Ivfsh, wat fijn dat je positief hebt getest. Gefeliciteerd. Ik denk ook heel vaak dat als het misgaat ik iig een positieve test had en dat ik wel zwanger kan worden. Ik dacht na 7 tp dat het niet meer mogelijk was en zat al na te denken over een draagmoeder. (erg he)

Ik wacht het nog ff af.

Liefs junior

Geplaatst

Hoi Junior,

heel herkenbaar... ik heb die krampen en buikpijn wel tot een maand of drie gehad, heel vervelend, het maakt je superonzeker.

Het voelde exact hetzelfde als mijn menstruatiepijn...

Ik heb toen ook twee keer wat bloed verloren, 1 keer rozerood en 1 keer bruin.. nou toen was de zekerheid helemaal ver te zoeken.

Het is gewoon afwachten, je kunt er niks van zeggen, maar het hoeft zeker niet te betekenen dat het misgaat!

succes..

Geplaatst

hey junior

het kan ook innestel bloed zijn. en als je een positieve test hebt is dat alleen maar goed.

en als de echo goed is dan komt het wel goed.

ik had ook krampen en dat is de baarmoeder zeiden ze tegen mij.

ik wou dat ik de onzekerheid weg kan nemen ik wens je heel veel sterkte.

liefs jessica

Geplaatst

Junior,

Jou verhaal det mij erg denken aan een ervaring die ik eerder heb meegemaakt bij een van de (2)buitenbaarmoedelijke zwangerschappen die ik heb gehad, ik zal vragen om een spoed echo om het uit te sluiten. Ik wil je niet bang maken maar pijn in je arm/schouder en de drang om te poepen zonder te hoeven is een van de symptomen op een bbz. Ben je verder ook weeig ofwel duizelig/zweterig? Je verhaal was zo herkenbaar dat ik je het niet wil onthouden. Sorry als ik je bang maak, maar trek aan de bel!!

Geplaatst

Hoi Junior

nogmaals van harte gefeliciteerd!!!

Je hebt vreemde klachten maar toch zijn opspelende darmen een bekend symptoom, de een heeft last van opstipatie en de ander juist meer krampen en dunnere ontlasting, dat was ook bij mij het geval.

Ik begrijp je onzekerheid maar probbeer je vast tehouden aan de mooie hcg waarde en het feit dat er een stijging is (donker wordende testen)

Helaas kan niemand veel voor je doen, een vroege echo laat alleen zien of het vruchtje op de juiste plaats zit en voor het zien van hartactiviteit is het nu echt te vroeg.

Misschien een idee om bv. donderdag nogmaals bloed te prikken, kijken of de stijging goed doorzet?

dat je geen last heb van misselijkheid wil niets zeggen, slecht 1 op de 3 vrouwen heeft er last van, ik had het zeer lichtjes en pas vanaf een week of 8.

liefs

Babeth

Geplaatst

Gisteren naar de huisarts geweest omdat ik HCG wilde prikken. NU blijkt dat ik gewoon een blaasontsteking heb. Vandaar dat branderig gevoel. Maar de steekjes en drang om een grote boodschap te doen niet te verklaren.

Vandaag gebeld met de fertiarts, die zei dat deze tekenen bij een prille zwangerschap horen. Maar ik ben zo bang geworden van het berichtje van Celine dat ik toch een bbz wil uitsluiten. Ik weer gb naar huisarts en ik mag langskomen. Ik laat het jullie weten.

Liefs junior

Geplaatst

Hi junior!

Mooi dat de artsen denken dat het een blaasontsteking is, laten we hopen dat dat oom het geval is. Mooi dat je naar de husarts gaat, soms moet je even het heft in eigen hand nemen om geruststelling te krijgen. Ik duim en hoop je snel te zien in het mei mama's topic!

Groetjes,

Ivfsh

Geplaatst

Hoi meiden,

De steekjes bij me billen en de drang om naar de wc te gaan horen bij de blaasonsteking. over een paar dagen moet het over zijn. Als dat niet is gaan ik alsnog een echo vragen.

Ivfsh, hoe gaat het met jou? Al last van kwaaltjes? Ik alleen last van drukkend gevoel bij mijn rechter-lies. En ik slaap heel erg slecht, maar mischien komt dat door de spanning. Grappig dat jij 1 dag voor mij de tp hebt gehad. We zullen waarschijnlijk alle echo's en hopelijk de bevalling rond dezelfde tijd hebben. Leuk!

Liefs junior

Geplaatst

Hee junior,

Zeker leuk dat we precies samen oplopen! Hier wei ig kwaaltjes hoor, voel alleen mijn borsten, lijkt of ze een beetje branden. Ook zijn de aders op mijn borsten duidelijker geworden. Dus ik zal glimlachend voor de eerste keer weer boven de pot hangen :-). Vorige zwangerschap werd ik misselijk bij ongeveer zeven weken, dus eens zien hoe dat dit keer gaat. Had vandaag niet de kans om het ziekenhuis te Belle. (tenminste niet zonder dat mijn collega's me konden horen, haha). Dus dat ga ik morgen doen, ben benieuwd wanneer ik terecht kan voor eerste echo.

Groetjes en succes!

Ivfsh

Geplaatst

Een blaasontsteking wat vervelend maar toch ook wel geruststellend voor je.

Nu heb je tenminste een oorzaak.

Nu even een beetje rustig aan en uitzieken.

Geplaatst

He Junior,

Goed dat je al de bel trekt. Ik voel me wel lullig, maar het was zo herkenbaar en ik dacht destijds ook dat het erbij hoorde. Gelukkig zijn het ook symptomen bij de blaasontsteking (in dit geval "gelukkig")

Als je je niet goed voelt heb ik geleerd dat je tijdig aan de bel moet trekken het heeft mij namellijk 2 eileiders gekost en dat gun ik niemand. Mocht de pijn in rechterlies, schouder/arm, de drang en bloedverlies aanhouden echo gewoon regelen. Uiteraard hoop ik dat de kwaaltjes en blaasontsteking snel over gaan zodat je volop van je zwangerschap kan genieten!

Geplaatst

Hey Celine,

Je hoeft je niet schuldig te voelen. Ik ben alleen maar blij dat je zo eerlijk bent. Bedankt daarvoor, ik had er zelf nog niet aan gedacht. Dus als het wel zo was, zou ik je dankbaar zijn dat ik er dankzij jou op tijd bij zou zijn.

Ik had die dag kramp omdat ik op mijn arm had gelegen en het bloedverlies is sinds die dag gelukkig nog niet teruggekomen.

Zie dat je ook zwanger bent, fijn dat het deze keer goed is gegaan. Geniet er nog van!!

Liefs junior

Geplaatst

Hey Junior,

IK vond het wel fijn te lezen wat je zo onzeker maakt en hoe je je voelt. Ik heb precies hetzelfde, ook van die menstruatie achtige krampen en dan schiet er steeds door je hoofd oh jee.. het zal toch niet. Getsie, wat een akelig gevoel he? Gelukkig krijgen we hier steeds meer bevestiging dat het er blijkbaar bij hoort...

Veel sterkte en probeer tussen de onzekerheidsmomentjes ook lekker te genieten van dat bijzondere "zwanger zijn"-gevoel!

Mama-Ree

Geplaatst

Mama Ree,

Kom er gezellig bij in het meitopic :) Want jij bent, als het goed is, ook uitgerekend in mei toch?

Groetjes

Geplaatst

Hi Sonja,

Ja, op 8 mei inderdaad. Ik hoop zo dat het goed blijft gaan, het is mijn 1e keer dat ik zwanger ben. Alles nog zo onwerkelijk en wat je voelt aan kramp en steekjes maakt je zo onzeker..pff.

Ik zal me aanmelden bij het Mei-clubje, gezellig!

Groetjes,

Mama-Ree

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden