Ga naar inhoud

Ben in de war

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

ik vroeg me af wat mij cyclus is ? en ik heb clear bleu digatal gekocht. weet niet welke dag ik moet testen? (lees maar) op 7 feb 2010 tot 9 maart duurt mij cyclus 31. en van 9 maart tot 2 april is me cyclus 25. en van 2 april tot 26 april is me cyclus 25. en van 26 april tot 25 mei is me cyclus 30. en van 25 mei tot 19 juni is me cyclus 26. en van 19 juni tot 27 juli is me cyclus 39. en van 27 juli tot 30 aug is me cyclus 35. is dit dan regelmatig cyclus of onregel matig? normaal heb ik altijd 28.. als het regel/onregelmatig is op welke dag kan ik dan testen?? hoop dat iemand mij een antwoord geeft

Geplaatst

ik heb wel eens gehoord dat je cyclus de ene maand langer duurt dan de andere.

als je wil na gaan wanneer je een eisprong hebt dan reken je 11 dagen bij je eerste menstuatie dag dat is de dag van de eisprong ongeveer en dat twee week er bij en dan kan je testen volgens mij zit het zo

ze zeggen ook altijd als je normaal zwanger wil raken dat je dan gemeenscgap op dag 11 13 15 17 enz

ik hoop dat het wat helpt

liefs jessica

Geplaatst

Je cyclus is regelmatig als je niet meer dan vijf dagen verschil hebt tussen de langste en kortste cyclus. Bij jou is nu de kortste 25 en de langste 35 dagen. Dat is in principe onregelmatig, maar je schrijft dat je normaal altijd 28 dagen hebt. Weet je ook waardoor het nu in de war is? Na een ivf/icsi kan het een tijdje van slag zijn...

Normaalgesproken komt je menstruatie ongeveer 14 dagen na je eisprong. De fase voor je eisprong kan varieeren. Als je dus een langere cyclus hebt, heb je (meestal) een iets langere aanloop naar je eisprong. Bij een cyclus van 28 dagen is het keurig verdeeld in 14-14 dagen, maar dat is bij bijna niemand zo. Om te weten wanneer je kunt testen kun je het beste 14 dagen bij je ovulatiedatum optellen, áls je weet wanneer die geweest is. En anders uitgaan van de langste cyclus.

Overigens geldt dit allemaal voor een natuurlijke cyclus. Ik kan uit je berichtje niet opmaken of je iui of ivf hebt gehad? In dat geval zou je een testdatum van het ziekenhuis moeten hebben gekregen. En anders kun je aanhouden dat je op zijn vroegst 14/15 dagen na de punctie of inseminatie zou kunnen testen.

Succes.

Geplaatst

Meiske,

in de tijd dat wij nog niet wisten dat er een probleem was om spontaan zwanger te raken deed ik ovulatietesten, mijn cycli varieerden van 26 tot 30 dagen, ik begon meestal op dag 10 met de ovulatietesten. het eventueel testen voor een zwangerschap liet ik afhangen van het moment waarop ik na eerst een positieve ovulatietest gehad te hebben weer een negatieve had.Vanaf die dag rekende ik 14 dagen verder als eventuele testdatum. Heb het niet vaak gedaan, omdat ik het wel voelde als de menstruatie eraan kwam.

Het klopt dat je cyclus ontregeld kan raken van een hormoonbehandeling.

De testdatum van je huidige cyclus kun je echt niet bepalen adhv. voorgaande periodes, de een duurt immers langer of korter als de ander.

Als je je eisprong moment niet weet zou ik zeker de langste dag die je ooit hebt gehad afwachten, dat is bij jou 35 dagen dus testen op cyclusdag 36.

En wat Henne zegt, het ziekenhuis geeft de datum mee maar jullie zijn toch bezig met Icsi? dus dan heb je het nu over een eventuele spontane zwangerschap.?

Zou erg mooi zijn!

Geplaatst
ik heb wel eens gehoord dat je cyclus de ene maand langer duurt dan de andere.

als je wil na gaan wanneer je een eisprong hebt dan reken je 11 dagen bij je eerste menstuatie dag dat is de dag van de eisprong ongeveer en dat twee week er bij en dan kan je testen volgens mij zit het zo

ze zeggen ook altijd als je normaal zwanger wil raken dat je dan gemeenscgap op dag 11 13 15 17 enz

ik hoop dat het wat helpt

liefs jessica

dus op dag 11 moet ik gaan klussen zeg maar? op die blaadje van clear bleu digital staat erop duur van uw cyclus dagen dus heb je cyclus van 21 dagen of korter begint u de test op dag 5 . dus die van mij is langer ik weet niet welke dag ik kan testen? maandag was ik ongesteld dus paar dagen terug moet ik volgende week donderdag testen dus de 9de? heb ik het goed? en de 13 is op zat klopt dat? moet ik altijd een dag overslaan met klussen?

Geplaatst
Je cyclus is regelmatig als je niet meer dan vijf dagen verschil hebt tussen de langste en kortste cyclus. Bij jou is nu de kortste 25 en de langste 35 dagen. Dat is in principe onregelmatig, maar je schrijft dat je normaal altijd 28 dagen hebt. Weet je ook waardoor het nu in de war is? Na een ivf/icsi kan het een tijdje van slag zijn...

Normaalgesproken komt je menstruatie ongeveer 14 dagen na je eisprong. De fase voor je eisprong kan varieeren. Als je dus een langere cyclus hebt, heb je (meestal) een iets langere aanloop naar je eisprong. Bij een cyclus van 28 dagen is het keurig verdeeld in 14-14 dagen, maar dat is bij bijna niemand zo. Om te weten wanneer je kunt testen kun je het beste 14 dagen bij je ovulatiedatum optellen, áls je weet wanneer die geweest is. En anders uitgaan van de langste cyclus.

Overigens geldt dit allemaal voor een natuurlijke cyclus. Ik kan uit je berichtje niet opmaken of je iui of ivf hebt gehad? In dat geval zou je een testdatum van het ziekenhuis moeten hebben gekregen. En anders kun je aanhouden dat je op zijn vroegst 14/15 dagen na de punctie of inseminatie zou kunnen testen.

Succes.

ja heb icsi gedaan 1 x en dat is mislukt dat was 2 maanden geleden. en en heb nu rust maand. en ja heb nu lange cyclus op welke dag kan ik dan testen volgende week donderdag?

Geplaatst
Meiske,

in de tijd dat wij nog niet wisten dat er een probleem was om spontaan zwanger te raken deed ik ovulatietesten, mijn cycli varieerden van 26 tot 30 dagen, ik begon meestal op dag 10 met de ovulatietesten. het eventueel testen voor een zwangerschap liet ik afhangen van het moment waarop ik na eerst een positieve ovulatietest gehad te hebben weer een negatieve had.Vanaf die dag rekende ik 14 dagen verder als eventuele testdatum. Heb het niet vaak gedaan, omdat ik het wel voelde als de menstruatie eraan kwam.

Het klopt dat je cyclus ontregeld kan raken van een hormoonbehandeling.

De testdatum van je huidige cyclus kun je echt niet bepalen adhv. voorgaande periodes, de een duurt immers langer of korter als de ander.

Als je je eisprong moment niet weet zou ik zeker de langste dag die je ooit hebt gehad afwachten, dat is bij jou 35 dagen dus testen op cyclusdag 36.

En wat Henne zegt, het ziekenhuis geeft de datum mee maar jullie zijn toch bezig met Icsi? dus dan heb je het nu over een eventuele spontane zwangerschap.?

Zou erg mooi zijn!

nee ben niet bezig met icsi en wil nu spontaan doen en heb dit nooit gedaan dat clear bleu digital. dus ik moet op 36 dag testen? dus 19 dagen? vanaf je eerste dag van je ong tellen tot 19 dagen?

Geplaatst

ik weet niet wat de testen zeggen en dag voor je ei sprong of ongeveer zelfde dag de ene vrouw heeft de eisprong de 11 je moet er een dag tussen laten dus je begint met gemeenscgap de 11 de en dan en dan niet en dan weer wel is wel een gedoe maar een vrouw die ook moelijk zwanger word dee dat zo en nu heeft ze twee kids ik hoop dat je er wat aan hebt

dus de 11 de dag is voor jou vrijdag

liefs en heel veel succes jessica

Geplaatst
ik weet niet wat de testen zeggen en dag voor je ei sprong of ongeveer zelfde dag de ene vrouw heeft de eisprong de 11 je moet er een dag tussen laten dus je begint met gemeenscgap de 11 de en dan en dan niet en dan weer wel is wel een gedoe maar een vrouw die ook moelijk zwanger word dee dat zo en nu heeft ze twee kids ik hoop dat je er wat aan hebt

dus de 11 de dag is voor jou vrijdag

liefs en heel veel succes jessica

dank je wel jessica bij mij is de 11de op donderdag? en de vrijdag is de 12de? of reken ik het verkeerd? ja ik ga ook doen om de dag of ik kan vanaf de 11de dag en dan dagen gaan testen?

Geplaatst

ja de ovulatie testen toch ?

zwangerschap test niet.

vanaf de dag dat je goeie menstruatie hebt kan je 11 dagen erna ik ben niet zo goed in rekenen haha.

heel veel succes ik zal voor je duimen.

liefs jessica

Geplaatst
ja de ovulatie testen toch ?

zwangerschap test niet.

vanaf de dag dat je goeie menstruatie hebt kan je 11 dagen erna ik ben niet zo goed in rekenen haha.

heel veel succes ik zal voor je duimen.

liefs jessica

dank je wel. nee geen zwangerschaptest haha maar ovulatie ok dat word dan volgende week donderdag dus 9 sep kan ik ovulatie test doen spannend. het best is s morgens he? voor 12 uur zeg maar? en als ik een lachend gezicht zie dat betekend dat ik moet gaan klussen en dat wel binnen 48 uur ? dus 2 dagen zeg maar. dus als ik donderdag een smile gezicht zie dan begin ik en dan weer op zat? maar ben 2 dagen vruchtbaar in de maand is het niet beter dat ik donderdag en vrijdag doe? dan is 48 al voldaan?

Geplaatst

het zaad blijft 3 dagen goed in je kan je beter de test doen en dan je vruchbare dagen maar daarna ben je ook vruchtbaar dus is zal zeggen doe je best maar 1 dag er tussen is beter voor het zaad maar als je ovu test zegt nu ja dan zal ik er ook 2 dagen voor gaan maar erna ook je weet maar nooit

toi toi toi en ja s'morgens is beter dan is je tempratuur hoger.

liefs

Geplaatst
het zaad blijft 3 dagen goed in je kan je beter de test doen en dan je vruchbare dagen maar daarna ben je ook vruchtbaar dus is zal zeggen doe je best maar 1 dag er tussen is beter voor het zaad maar als je ovu test zegt nu ja dan zal ik er ook 2 dagen voor gaan maar erna ook je weet maar nooit

toi toi toi en ja s'morgens is beter dan is je tempratuur hoger.

liefs

dank je wel voor al je antwoorden

Geplaatst

graag gedaan ik hoop dat het wat opleverd ik hou je in de gaten en ik zal heel veel voor je duimen.

liefs

ps en tijdens de gemeenschap niet nadenken dat heeft negatieve gevolgen op je zelf

Geplaatst

oww Meiske11

je hebt het over ovulatietesten, was niet duidelijk.

ik dacht dat je het over een zwangerschapstest had.

Ik begon met mijn ovu-testen in ieder geval op dag 9 en op het moment dat de teststreep net zo donker was als de controle streep kon ik binnen 24-48 uur de eisprong verwachten.

de testen deed ik overigens iedere ochtend met ochtendurine en vanaf dag 9, ik begon voor de zekerheid op die dag met testen voor het geval ik een keer een kortere cyclus had.

veel succes!

ps. nu wil je het spontaan proberen maar je bent toch in afwachting van je 2de icsi-behandeling of ben ik het spoor helemaal bijster???

Geplaatst

Meiske dat begrijp ik er ook uit, dat meiske11 nu extra wil gaan klussen tussen de icsi pogingen door.

Waarom zoveel geld uitgeven???????? Gewoon lekker klussen als jullie er zin in hebben, jullie doen niet voor niks icsi, dan is spontaan toch al bijna niet mogelijk??? Om al je kansen te vergroten wel lekker klussen, maar maak er geen obsessie van hoor!!!! Die stress is ook niet goed. En geen zin is geen zin, het is al zo beladen.

Succes!!!!!!! en ik zou mijn geld sparen voor de kinderwagen straks..........

Geplaatst
graag gedaan ik hoop dat het wat opleverd ik hou je in de gaten en ik zal heel veel voor je duimen.

liefs

ps en tijdens de gemeenschap niet nadenken dat heeft negatieve gevolgen op je zelf

dank je minoes! en dank je wel voor je tip!

Geplaatst
oww Meiske11

je hebt het over ovulatietesten, was niet duidelijk.

ik dacht dat je het over een zwangerschapstest had.

Ik begon met mijn ovu-testen in ieder geval op dag 9 en op het moment dat de teststreep net zo donker was als de controle streep kon ik binnen 24-48 uur de eisprong verwachten.

de testen deed ik overigens iedere ochtend met ochtendurine en vanaf dag 9, ik begon voor de zekerheid op die dag met testen voor het geval ik een keer een kortere cyclus had.

veel succes!

ps. nu wil je het spontaan proberen maar je bent toch in afwachting van je 2de icsi-behandeling of ben ik het spoor helemaal bijster???

dank je meiske74! dus vanaf dag 9 begon je al met testen? had je ook cleau bleu digital? want deze test zie je geen donker maar een cirkel of een glimlach?

ja wil spontaan doen en ja ben in afwachting ik kan pas over een maand beginnen. en miss hoeft het al niet meer dat hoop ik dan.

Geplaatst
Meiske dat begrijp ik er ook uit, dat meiske11 nu extra wil gaan klussen tussen de icsi pogingen door.

Waarom zoveel geld uitgeven???????? Gewoon lekker klussen als jullie er zin in hebben, jullie doen niet voor niks icsi, dan is spontaan toch al bijna niet mogelijk??? Om al je kansen te vergroten wel lekker klussen, maar maak er geen obsessie van hoor!!!! Die stress is ook niet goed. En geen zin is geen zin, het is al zo beladen.

Succes!!!!!!! en ik zou mijn geld sparen voor de kinderwagen straks..........

ja we doen het niet elke dag vandaar dat het steeds mis is. komt goed!

Geplaatst

nou vandaag is dag 10 heb 2 x een test gedaan en totaal mislukt of teveel plas of te weinig ik heb totaal geen verstand van .pfff . ik heb de ochtend urine nog steeds maar het is bijna ander half uur geleden is het nog geldig???

Geplaatst

hey babeth

graag gedaan dat werd mij verteld toen ik nog zo zwanger wou raken.het is heel raar als je er niet bij nadenkt en gewoon laat gaan dan kan je zo spontaan zwanger zijn.

succes

meiske 11 ook heel veel succes ik kan je geen antwoord geven op die test

liefs jessica

Geplaatst
hey babeth

graag gedaan dat werd mij verteld toen ik nog zo zwanger wou raken.het is heel raar als je er niet bij nadenkt en gewoon laat gaan dan kan je zo spontaan zwanger zijn.

succes

meiske 11 ook heel veel succes ik kan je geen antwoord geven op die test

liefs jessica

dank je

Geplaatst
nou vandaag is dag 10 heb 2 x een test gedaan en totaal mislukt of teveel plas of te weinig ik heb totaal geen verstand van .pfff . ik heb de ochtend urine nog steeds maar het is bijna ander half uur geleden is het nog geldig???

Meiske11

als je test blanco blijft wil dat zeggen dat je nog geen naderende eisprong hebt. Als op een bepaald moment het LH hormoon gaat toenemen zul je een lichte verkleuring gaan zien, kan best zijn dat je pas licht positief test (en de dag erna donkerder) als je bv. op dag 12 of 13 bent.

OMdat je cyclus niet altijd gelijk is begin je dus voor de zekerheid vroeger met testen. Maar met een cycluslengte van 35 dagen zal je eisprong dus omstreeks dag 21 zijn.

ps. let op. niet met iedere ovulatietst moet je met ochtndurine testen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden