Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ Babeth, dat is inderdaad een flinke dosis. Ik zit vanaf de vorige keer al op 250 Puregon. Laten we hopen dat het goed aan slaat deze keer.

@ Henne, je hoeft ook echt niet ieder keer op iedereen te reageren. Ik vind het al super dat je af en toe om het hoekje komt kijken hoe het met ons gaat. We hopen allemaal dat we net zo moe worden als jou, vanwege hetzelfde kwaaltje:-) Lekker slapen!

@ Nico, ik hoop dat je een gezellige avond hebt gehad en inderdaad die drankjes kun je maar beter even laten staan als je er een paar kilootjes van af wilt.

Hier alles oké. M'n vader heeft het er goed vanaf gebracht.

In ieder geval is geconstateerd dat een kransslagader dichtgeslibt is en dat er nog eentje flink vernauwd is.

Morgenochtend horen we wat verder de bedoeling is, maar hij zag er in ieder geval al weer blozend uit en dat is toch fijn om te zien!

Lekker slapean allemaal!

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Mart wat fijn dat het weer beter met je vader gaat. Spannend wat ze verder nog gaan doen. Dichtgeslipte aders is gelukkig goed wat aan te doen.

Henne wij worden uiteraard allemaal net zo moe als jou door dezelfde rede......... hopelijk.........

Babeth, spannend weer he beginnen. Dat het nu maar een "gewoon" mag lukken na alles wat jullie al op je bordje gehad hebben!!!!!

Geplaatst

Mart goed nieuws dat je vader zich beter voelt.

Lijkt me heerlijk om moet te zijn met een reden en geen lamlendigheid :-)

Fijne dag allkemaal.

Geplaatst

hoi Nel, had nog niet op jou gereageerd, maar voel je zeker geen inbreker hier...en wat een tegenvaller dat je nu een laparascopie moet laten doen...sterkte en ik hoop dat het allemaal goed komt!

Mart...wat fijn dat je vader er goed doorheen is gekomen en zich weer wat beter voelt en er blozender uitzag! ze hebben gisteren dus alles 'verholpen' en vandaag krijgen jullie dus te horen hoe het nu verder moet, toch? als ik het goed begrijp... sterkte!!

de film was leuk...en ook een beetje voorspelbaar...eat pray love...maar wel leuk om te zien...het etentje daar voor was ook heel gezellig en lekker...en meteen weer een kilo erbij...hahahahaha...morgen nog een etentje en dan is het echt afgelopen...hahahaha...maar ik moet ook nog ongesteld worden, dus ik zal ook nog wel wat vocht vasthouden...

Babeth, een hoge dosis, ik heb bij mijn ivf's 250 IE Puregon moeten spuiten...hoop dat alles goed gaat en dat het goed blijft gaan!!! duim voor je !

liefs,

Nico

Geplaatst

Hi lieverds, ach ja...ik wil eigenlijk niet klagen in dit topic, maar ik voel me af en toe gewoon lamlendig. Weet soms echt niet waar ik het moet zoeken van moeheid. Het huis is een puinhoop, omdat ik de puf niet heb om dingen op te ruimen en mijn man ook niet overal tijd voor heeft. In de logeerkamer ligt al het kinderspeelgoed dat we hebben op de grond omdat we twee kasten verwisseld hebben, er ligt een stapel zwangerschapskleding die ik uit moet zoeken, in de slaapkamer liggen overal stapels kleren omdat ik bij de winterkleren moest terwijl de zomerkleren nog vooraan in de kast lagen... Het is in een paar uurtjes opgeruimd en schoon maar ik kan me er niet toe zetten, zo stom. En dan moet ik volgende week beginnen aan een nieuwe baan!! Vier uur meer dan m'n vorige job terwijl ik dat de laatste weken nog maar net volhield... Beetje een dip hier dus. Ik ben echt blij dat het gelukt is, maar ik kan gewoon nog niet blij zijn met wat er met m'n lijf gebeurt en daar voel ik me heel erg schuldig over. Speelt denk ik wel mee dat ik vanaf m'n 15e last heb van chronische vermoeidheid. Ik ben een aantal jaar totaal bedlegerig geweest en mijn grootste angst is dat dit weer gebeurt. Dus als ik continue moe en misselijk ben, dan brengt dat gewoon ook hele slechte herinneringen, en dus angst, boven. Moet echt tegen mezelf knokken om gewoon dingen te doen en niet als en zielig hoopje de hele dag in bed te kruipen. DUS: ik ga nu douchen en dan heel rustig beginnen met opruimen en dan zie ik wel hoe ver ik kom. De bank is ook altijd nog geduldig en wat niet gaat, dat gaat nu eenmaal niet.

Mart, heel erg fijn dat je vader er beter uitzag en dat alles goed is gegaan. Weet je inmiddels al meer over evt. verdere behandelingen of onderzoeken?

En voor alle andere meiden gewoon even een hele dikke knuffel,

Henne

Geplaatst

Henne het is toch normaal dat je je zo kan voelen????? Wel heel vervelend hoor en zeker die angst achter in je hoofd bah.

Ze zeggen dat de moeheid na een week of 12 of 16 (heb ik ook maar van horen zeggen of lezen hoor) afneemt en je dan juist heel actief kan zijn????

Neem lekker je rust, de "rommel" blijft echt wel liggen en wat niet gaat gaat niet toch? Zolang het alleen maar rommel is en geen viezigheid zal het wel loslopen hoor!!

En als mensen er last van hebben geef je ze gewoon een emmertje sop en laat ze hun gang maar gaan hihi. Heb je geen vriendin of familie die je eventjes kan steunen en samen ben je sneller klaar en is nog gezellig ook!!

Jij ook een hele dikke knuffel terug meid en je mag echt wel eens klagen hier hoor. Je hoort echt nog bij ons in het clubje (net als de rest), zo kunnen wij alvast wennen aan het idee dat wij dat straks ook hebben.......

Liefs

Geplaatst

Henne sterkte! En klaag maar lekker hier, anders mis ik alles want ik lees maar een paar topics momenteel. Inderdaad: wat niet gaat dat gaat niet, jammer dan.

Knuffel terug, Caroline

Geplaatst

Caroline ik lees ook bijna alleen dit topic, voel ik me toch niet zo alleen hihi.

Spannend nog een week of 3 en dan gaan jullie weer van start!!!!!!!!

Geplaatst

Ja, ik ben gisteren ongesteld geworden dus een kleine 4 weken...

Morgen naar Eurodisney met moeder en dochter dus nu druk aan het inpakken! Dan nog een weekend Ardennen (wat heb ik het slecht :-)) en dan... moet nog van alles regelen: medicijnen ophalen, bellen met het ziekenhuis hier wat de echo's kosten, omdat ik dat toch wel handig vind om hier te doen, bellen om een startecho af te spreken, achterhalen wat de kosten zijn in het Maasstad/Zuider... Maar eerst effe weg, we gaan het toch doen, wat het ook kost, dus dat komt wel. Kan me nog niet voorstellen dat ik over minder dan een maand mijn eerste spuit weer zal zetten...

Geplaatst

Bedenk net dat het de 26e is....dat betekent dat Esther het gesprek heeft. Esther hoe is het gegaan!!!???!!! Hoop dat je een positief gevoel hebt en jullie snel kunnen starten.

Caroline veel plezier met de uitjes. En succes met al het geregel voor de nieuwe poging. Gaat nu toch opeens weer snel.

Half drie.....best een goede tijd voor een middagdutje :yeswink-1:

Geplaatst

Zo moe zijn dat je er misselijk van wordt is vreselijk.

Ik ben onder curatele gezet wat werk betreft ben nog steeds erg hormonaal en met de nieuwe hormonen erbij gaat het dus lekker.....niet.

Vanmorgen lekker in de clinch gelegen met een werknemer die ook meteen mijn schoonmoeder is dus ik ben verplicht thuis op de bank.

Moeilijk om "ziek" te zijn maar ja.....

Esther idd ik hoop dat jullie met een goed gevoel het zkh verlaten ben erg benieuwd.

Henne slaap lekker.......

Geplaatst

Hai meiden

wat wordt hier veel geschrevennnnnnn moet straks even bijlezen!

Henne, die 2 tintjes dommer klopt niet hoor, welicht 2 tintjes stunteliger? haha wat die vermoeidheid betreft, dat hakt er bij de een harder in als bij de ander en dan met jouw chronische vermoeidheid...... logisch dat je je wat lamlemdig voelt maar goed rusten, des te beter groeit de kleine uk!

Sylvie, bij jou valt het niet mee zeg, werken met je partner is al een prestatie op zich, en jij dan nog met schonnmams en een dosis hormonen, jeetje, petje af!

wat betreft bij mij de hoeveelheid menopur, normaliter spuit ik 225 maar omdat sinds de bevalling de eerste hehelft van mijn cyclus langer duurt krijg ik in DD meer, ik ben benieuwd. We hadden gisteren de afspraak gemaakt om zaterdag de uitgangsecho te laten maken omdat ik zondag mijn menstruatie verwacht en wat denk je, vanmorgen was het bingo!! ik was totaal verbaast, geen klachten, alleen de trek in chocolade.... zucht

Maar goed, vanochtend DD gebeld en we kunnen morgenmiddag terrecht, als alles okay is begin ik overmorgen de 28ste met stimuleren.....

ik ga nu effe verder met het eten, ben er straks weer!

Geplaatst

@ Henne, natuurlijk blijf je hier gewoon meeschrijven! En dat je af en toe even wilt zeuren omdat je niet zo fit bent als dat je graag wilt, dat mag ook nog 's een keer. Is dat niet mooi! Ik kan me goed voorstellen dat de vermoeidheid nu gewoon heel erg vervelend is, en dat je je er niet toe kan zetten om je troepjes op te ruimen...

Duh, jammer dan!!!

Gewoon de aankomende weken lekker even de boel de boel laten en als je daarna weer wat meer energie hebt, kun je altijd nog opruimen.

Want het loopt echt niet weg hoor:-)

Nu eerst jezelf even verwennen en de veranderingen in je lichaam even over je heen laten komen. Je moet jezelf denk ik even de tijd gunnen hieraan te wennen.

@ Caroline, wat spannend. Volgens mij lopen we straks echt bijna gelijk... hoe is het ook al weer, volg je het korte of het lange protocol?

Heel veel plezier in Eurodisney. Ben ik een jaartje of 15 geleden ook geweest. Vond het toen echt geweldig, was net een klein kind (haha)

@ Sylvie, nou dat gaat lekker dus. Goed op jezelf passen hoor en probeer als je de woede voelt opkomen (tenminste dat gevoel ken ik) eerst even tot tien te tellen of loop af en toe even weg. Maar goed je bent nu dus onder "curatele" gesteld. Puur ter zelfbescherming neem ik aan. Ik hoop echt dat je je straks weer snel beter voelt, want die kl*te hormonen maken je echt een ander mens.

Vanmiddag heb ik samen met m'n moeder m'n vader opgehaald.

Hij heeft vanochtend nog een extra echo gehad, waarbij ze vanaf een andere kant de aderen nog konden bekijken.

Gistermiddag zijn ze op een gegeven moment gestopt met de katheterisatie omdat de kans aanwezig was dat door het vloeistof een aantal kiezelachtige steentjes los zouden schieten.

Het vervolg is nu nog niet helemaal duidelijk, maar er werd wel gezegd dat hij er rekening mee moet houden dat er waarschijnlijk nog een bypassoperatie achteraan komt.

Dit heeft ermee te maken dat een kransslagader helemaal verstopt zit. We wachten het maar af. En misschien valt het alsnog mee en kunnen de medicijnen het goed oppakken???

Daarnaast heeft ie een diëtiste op visite gehad i.v.m. z'n te hoge cholesterol en beginnende diabetes.

Een totaal nieuw leven dus. Best heel sneu voor een lekkere zoetekou als m'n vader (banketbakker...).

Wat mijzelf betreft, ik ben inmiddels aan de pil begonnen en tot nu toe voel ik me er goed bij.

Verder zit ik te denken aan een behandeling bij de Osteophaat. Iemand hier ervaring mee?

Geplaatst

Tjee Mart, dit is dus echt nog maar het begin voor je vader. En dan geen suiker meer als je banketbakker ben (geweest)...oei...

Wat betreft de osteopaat: ik kom er al jaren vanwege rug/schouderklachten en in de loop van de tijd zijn ook m'n prikkelbare darm en m'n hormoonhuishouding meegepakt. In relatie tot de ivf vind ik het niet zo (zichtbaar) effectief als acupunctuur, maar het is verder wel een erg goede behandeling. En dat mijn onderrug losser zit en mijn bekken, dat zal beslist ook geen negatieve invloed hebben gehad op het hele proces. Mijn man is juist bij osteo geweest ipv acu en ik vermoed zelf dat de verbeterde zaadkwaliteit voor een groot deel daarvan komt. Kan niks anders bedenken dat zoveel anders is geweest deze laatste keer. Dus al met al best aan te bevelen.

Babeth lekkere snelle! Jij dacht ook, als we toch mogen, dan maar gelijk haha. Het begint hier zo wel weer spannend te worden zo!

Geplaatst

He allemaal,

Ben ik weer even. Net de twee logeetjes uitgezwaaid. Gezellig dagje gehad met ze, koekjes gebakken, chocolaatjes gemaakt, filmpjes gekeken, patat en poffertjes gegeten en croissantjes. Leuk hoor!

Maar ik moet morgen pas naar het ziekenhuis hoor! Lief dat jullie eraan denken. Ik zal morgen even verslag doen!

Henne...die moeheid herken ik wel heel erg bij mijn zusje en haar zwangerschappen. Bij haar is het ook drama de eerste drie maand (en ook tijdens haar verdere zwangerschap trouwens, al is het dan wat minder). Mijn andere zussen hebben dat minder erg. Je kunt er weinig mee, behalve misschien je hb even laten checken? Bij mijn zusje is die altijd al laag en tijdens haar zwangerschap helemaal, i.c.m. een te laag vitamine b12 gehalte waarvoor ik haar tijdens haar zwangerschap standaard injecties geef. Kleine moeite misschien om het even na te laten kijken? Maar je kunt verder weinig anders dan op z'n tijd eraan toegeven (als je de mogelijkheid hebt, en dat wordt dus lastig straks met een nieuwe baan). Moet wel zeggen dat mijn zusje, nu ze zwanger is van de vierde, gewoon geen tijd heeft om zich eraan toe tegeven. Je moet dan wel door, drie kinderen en drie dagen werken per week...geen mogelijkheid om eraan toe tegeven zeg maar. Zij ervaart dit echter niet als vervelend, juist omdat je door moet sla je je er op de een of andere manier beter doorheen. Sterkte meid!

Nico...joh wat schrikken als je weegschaal zo genadeloos hard is! Heftig hoor! Zie je het zitten om er een paar kilo vanaf te krijgen?

Babeth...spannend weer morgen starten. Je kijkt er wel naar uit hé?

Mart...is dotteren geen optie meer voor je vader? Omdat ze nu al praten over een bypass? Schrokken jullie hier erg van?

Sylvie...wat balen zeg dat je uit moet stellen, je kijkt er toch op de een of ander manier enorm naar uit hé, tegenvaller hoor.

Ik heb nog veel meer gelezen waar ik even op wou reageren maar dat staat op de vorige pagina...hou het allemaal niet bij, sorry hoor!

Geplaatst

Huh? Het is toch vandaag de 26e? Of ben ik nu meer dan 2 tintjes dommer geworden? ;-0 In ieder geval dan superveel succes morgen Esther!

(Hb en van alles is geprikt vorige week, krijg bij de 12 weken de uitslag maar kan wel vast even bellen of het laag was. Eet moeilijk op het moment, groente gaat slcht, maar ik slik wel een multi met veel ijzer en apart nog B12 dus op zich zou het mee moeten vallen...)

Geplaatst

Gunst ja, ik zie het staan die datum. Klopt dus niet, het is dus morgen!

Als je een te laag vit. b12 gehalte hebt dan helpen tabletjes niet of te weinig. Tenminste dat zei mijn huisarts toen (vorig jaar had ik ook een enorm te laag vit. b12 gehalte). Joh, je kunt er altijd even achteraan bellen toch?

Geplaatst

@ Oh Babeth, ik heb jouw berichtje nog even gemist. Wat goed zeg dat je al weer mag beginnen. Jeetje wat gaat dat in een rap tempo. Ben je er weer helemaal klaar voor?

@ Esther, dotteren hebben ze het in eerste instantie niet over gehad volgens m'n vader omdat het "mankement" op twee verschillende plekken zit. De ene zit dicht en de andere is flink vernauwd. Wij hebben er overigens helemaal geen verstand van, dus volgen de artsen in eerste instantie braaf. Maar wie weet, wordt er alsnog voor dotteren gekozen. We weten het nog niet precies. Natuurlijk zijn we geschrokken, maar we waren wel op alles voorbereid. We vinden het in eerste instantie al mooi dat er iets aangedaan kan worden.

@ Henne, dank je voor je info over de Osteo. Voor m'n rug en bekken is het sowieso niet verkeerd. Afgelopen voorjaar is er artrose bij me geconstateerd, dus wie weet kan ie alles een beetje soepel maken. Is naar mijn idee niet verkeerd voor een evt. zwangerschap!!

En er wordt hier inderdaad een heleboel geschreven. Sorry als ook ik soms mensen vergeet, maar het gaat hier zo snel allemaal!

Dikke knuffel voor iedereen die het nodig heeft.

Geplaatst

Wat een drukte kan het ook allemaal moeilijk bijhouden.

Mart jou vader banketbakker(mjam) zal nog moeilijk worden. Een bypass is best heftig als dat moet gebeuren. Hij zal idd anders moeten gaan leven zal best moeilijk zijn.

Babeth zal je ook altijd zien. Wel fijn dat je meteen terechtkunt. Hoelang duurt het met rijden?

Henne toch nog scherp en bij de pinken, Esther is er een beetje vanaf......

Geplaatst

Hoi meiden

het is bijna niet bij te houden hier haha

Martha, jeetje, ineens wordt er vanalles ontdekt bij je vader, goed om te lezen dat hij weer wat kleur op zijn wangen heeft maar kan me voorstellen dat het allemaal veel is!! ik heb zelf geen ervaring met een ostheoptaat, wel ging een kennis van ons er naartoe in de tijd dat hij zich nog niet durfde te laten opereren aan zijn rugjhenia. Hij was er erg tevreden over. Ik hoop dat je er baat bij hebt!

Sylvie , inderdaad, ik was allang blij dat ik zaterdag terrecht kon en dan zonder menstruatie, maar ja, het is niet anders. Gelukkig krijgen we het geregeld, ook qua werk. Voor ons is het 1,5 uur enkele reis. De echo zou ook hier mogen maar voor de uitgangsecho ga ik liever naar DD. Ik weet niet of zij op dezelfde zaken letten als dat men dat hier doet.

Esther, veel succes morgen!!!! ben erg benieuwd. Ik kijk echt weer naar deze poging uit ja, (iedere poging) maar dat is voor mij een manier om door te kunnen gaan zeg maar.

Caroline, veel plezier in Eurodisney!!!

liefs

Babeth

Geplaatst

Dank jullie wel! Mijn moeder zou komen slapen vanavond zodat we vroeg weg kunnen maar ze is eigenlijk al meer dan een week aan het hoesten en voelt zich nog steeds niet lekker dus slaapt liever in haar eigen bed. Is ook wel relaxed eigenlijk, kan ik zometeen lekker Desperate housewifes kijken... Hopen dat ze morgen echt beter is!

Martha, ik ga weer het korte protocol doen, maar heb de puncties steeds op dag 17 of 18 gehad dus wel vrij lang spuiten. Leuk dat we bijna gelijk oplopen straks, het gaat stiekem toch weer snel nu!

Fijne avond allemaal!

Caroline

Geplaatst

Caroline, ik hoop dat je moeder zich morgen wat beter voelt. Is toch wel zo leuk met zo'n gezellig uitje!

Ik denk dat je dan straks toch nog ietsje op me voor gaat lopen, want mijn stimulatie duurt ook altijd wel zo'n 15/16 dagen.

Maar het zal niet veel gaan schelen. Het gaat inderdaad best wel snel nu.

Is ook wel weer prettig hoor!

Geplaatst

Oh meiden wat spannend...zover ik nu kan tellen zijn er in elk geval al drie onder ons die zeer binnenkort gaan starten...babeth, martha en caroline. poehé...

Ik hoop zo enorm voor jullie dat jullie met z'n drieen door kunnen schuiven naar een volgend topic en dan hier blijven hangen om ons een hart onder de riem te steken!

Caroline...nogmaals veel plezier...nog nooit in euro disney geweest maar wat zal dat een keer leuk zijn!

Geplaatst

Hoi Hoi

Wat goed om te lezen dat er weer een aantal aan het begin van een nieuwe kans staan, en dan ook bijna gelijk met elkaar.

Hopelijk gaat het allemaal de goede kant op!

Mart, goed om te lezen dat je vader al meer kleur op zijn wangen heeft. Wel vervelend dat hij veel lekkere dingen niet meer zo veel mag.

En Esther morgen het gesprek, succes!

Hier vanmiddag de ivf arts aan de telefoon gehad.

Ik moest vandaag nog bloed laten prikken op tumormarkers. Dus dat gelijk vanavond nog gaan doen.

En dan maandag bij de gyn komen, om te kijken welke kant het op gaat. Is het goedaardig of niet?

Afhankelijk daarvan krijg ik een laparoscopie of buikoperatie.

Het is dus erg spannend en voel de stress goed in mijn lijf.

Met mezelf af gesproken dat ik morgen ga bellen voor een lekkere massage en een proefles pilates. Lijkt me wel goed voor mezelf. Iemand hier ervaring met pilates?

Ook mijn teamleider gemaild. Moet straks 4 diensten draaien en daar zie ik eigenlijk erg tegenop.

Dus hopelijk kan ik wat aangepast werk doen, dat ik niet veel hoef te praten, want de tranen zitten erg hoog.

Caroline veel plezier

Groetjes

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden