Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi meiden

Esther wat fijn dat je zo snel mag beginnen, geweldig, je dacht nog wel dat er een wachtlijst zou zijn toch? heerlijk, heel veel succes!!!

Sandra, de klusser, hje bent lekker bezig zeg, en je klinkt weer erg positief, top!!!!!

Nico, wat goed dat je het gaat proberen met de herbalife, knap!!! de cafeiine heb ik ook afgezworen, en ben gek op koffie, met name van vers gemalen bonen......maar goed, drink ik niet meer, het gaat jouw ook vast lukken hoor!

Ursela, ik vind het mooi om te lezen wat je schrijft, de beslissing moet nog wel genomen worden maar ik ben ervn overtuigd dat jij ook genoeg liefde te geven hebt en zo fijn dat je met cryo´s aan de slag kan gaan.....dan hoef je toch nog niet aan de hormonen, alleen wel de spannende wachtweken...maar wellicht zijn die minder moelijk met Merel op je arm? succes met het nemen van de juiste beslissing!!!

Sylvie, ik houd je nog even gezelschap hoor, vandaag op cd2 de echo in DD gehad en ja hoor: een cyste, die te groot is om te mogen starten 22mm! de arts liet weten dat het geen kwaad kan maar met dit formaat op cd is het niet de verwachting dat die binnen 2 dagen weg is. Zwanger worden kan dan wel maar het probleem is dat er met de cyste aan die kant geen follikels kunnen groeien. Ik heb de pil meegekregen, moet 12 dagen 2x daags slikken, dan wordt ik 4 dagen na de laatste ongesteld, weer een nieuwe echo en indien goed weer starten op cd3......

was even schrikken maar ben wel blij dat het geconstateerd is.

liefs

Babeth

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Esther, haha, je gaat net als Caroline nog een beetje op me voorlopen. Wat fijn zeg dat jullie direct mogen beginnen. Hier het gevraagde topic http://www.ivfmoeders.nl/showthread.php?12824-wat-doen-jullie-met-overgebleven-medicijnen

Babeth, Jeetje een cyste! Dat is best even schrikken zeg. Hopelijk lijkt het na de pil allemaal goed en kun je daarna direct weer door.

Meiden het begint er op te lijken dat een aantal meiden hier in de maand november/december weer een nieuwe poging tegemoet gaan. Wat toevallig dat het net zo uitkomt.

En de meiden die nog even wat langer moeten wachten...gewoon even de kunst afkijken, want we geven natuurlijk het goede voorbeeld:-)

Geplaatst

Hoi Esther en Martha

was zeker schrikken en nog nooit eerder gehad maar volgens de arts was het niets ernstigs en komt het vaker voor. Ik maak me ook niet druk, ik hoop dat ie met de volgende echo weg is. ben al erg blij dat we snel doorkunnen.....

sjonge jonge die apothekers...we waren onderweg uit DD, toen maar onze apotheek gebeld en die dame wist met te vertellen dat het een duur medicijn was en niet voorradig, als het op voorraad zou zijn bij de groothandel en het recpet voor 16,00 uur verwerk was dan zouden we het morgen kunnen hebben , anders overmorgen of vrijdag...had er weinig vertrouwen in, vorige keer deden ze ook moeilijk met een recept uit Duitsland

Ik heb meteen maar met de apotheek van het ziekenhuis gebeld, ze zochten ehet uit en belde me na 10 minuten terug; wat denk je, wordt in nL standaard gebruikt alleen onder een andere naam! kosten € 14,21 (tsja nu is "duur" natuurlijk een relatief bericht!).. Ik ervaar nu zelf dat het inderdaad vreemd is om de pil weer te slikken als je met je grootste wens bezig bent....

Esther, ik zag jouw berichtje over de medicatie in een ander topic, heb je al in je eigen ziekenhuis geinformeerd of zij medicate die teruggebracht is opnieuw uitgeven aan dames die zelf de kosten moeten dragen? wie weet!

anders is het mogelijk een idee om met je recept naar Belgie te gaan, ik gebruik Menopur en indien ik die zelf moet kopen ben ik hier € 31 per ampul kwijt en in België € 19,16.

de Orgalutran staat niet met een prijs vermeld, maar met de term "met andere" wellicht omdat het in combinatie gaat?

zier hier de kosten van een pakket

Puregon 600 IE/0,72ml € 228,80

Puregon 900 IE/1,08ml € 339,57

Orgalutran 0,25mg/0,5ml € 0,00

Pregnyl 5000 IE/ampu € 3,81

Utrogestan 200mg/caps. € 0,40

Geplaatst

He babeth,

Ik schrik altijd een beetje als ik zulk soort dingen lees, cystes enzo. Weet eigenlijk niet waarom. Nou ja, de arts weet het tenslotte, fijn! Ben wel benieuwd hoelang het duurt voordat zoiets weg is.

Ik heb vandaag idd gevraagd in het ziekenhuis hoe dat werkte met de medicatie, evt. wat krijgen of wat ruilen maar de arts die ik sprak zei dat ze dat niet deden. Ik zou evt. nog met de verpleegkundigen kunnen bellen, zij beheren de medicijnen. Wie weet kan ik bij hen wat lospeuteren?

Belgie is wel een eind weg. Misschien is dat een idee voor een evt. vijfde behandeling? Als we het dan wat ruimer van tevoren weten wanneer we gaan starten, dan hebben we tijd om naar belgie te rijden?

Geplaatst

Hai Esther

ik schrok eerst ook wel maar was al snel gerust door de reactie van de arts, net nog even gegoogled en het schijnt veel voor te komen als "bijverschijnsel" van de behandelingen. Behalve follikels kunnen onder invloed van de medicatie ook cysten groeien vochtophoping.

Bij de fm die ik had voor de cryo tp zag men 2 follikels groeien, een van 11.5 en een van 13.5 (eigen cycklus met lichte ondersteuning) Nu denk ik dat een van de twee de cyste al was.

ziet er ook net als een follikel uit....

Ik maak met niet druk (nog niet) haha, ik hoop alleen dat ie met de volgende menstruatie wel weg is.

Ik heb inmiddels al heel wa berichjes gelezen, de meeste verdwijnen met een nieuwe menstruatie, soms worden ze als laatste aangeprinkt bij een punctie. We wachten maar af.... ik slik al zoveel, 2 capsules omega3, 1 x vit. B100, apart vit.B6, zwangerschapsvit. van Puur mama, Q10.....dan kunnen die 2 kleintjes er ook wel bij haha

Geplaatst

He Babeth balen zeg die cyste, gelukkig hebben ze het ontdekt. Net wat de arts zegt, dan kunnen er daar geen follikels groeien. En daar doe je het voor, helaas nog ff wachten. Succes met Pilletjes slikken. Ik vond 1 per dag al een hele onderneming.

Weet trouwens niet of je met een Nederlands recept in België je medicijnen kan kopen. Zou het eerst ergens navragen voor je de reis voor niks maakt. Dat zou balen zijn. Ik had in Gent begrepen dat ze alleen recepten van hun eigen ziekenhuis accepteren. Maar er zijn apotheken genoeg nietwaar?

Geplaatst

Babeth als ik lees wat je allemaal slikt................ ik denk soms wel eens het kan ook te veel zijn natuurlijk. Je eet er toch ook gevarieerd bij? Dan is al dat extra toch niet nodig denk ik altijd.

Maar ja ieder moet doen waar die zich goed bij voelt natuurlijk en dan kunnen die 2 andere kleintjes er ook nog wel bij.

Geplaatst

Sandra, dat is ook een punt wat ik ook lastig vind hoor. Ik ben vanmiddag samen met mijn man naar het kruidvat geweest. Ik heb weer foliumzuur gekocht, vit. pillen kruidvat merk voor als je zwanger wilt worden, omega 3 en tarwekiemoliecapsules. Wat is nou goed en wat niet? Baat het niet dan schaad het niet? En welk merk? Wat is het verschil tussen dure merken en de eigen merken? Volgens de verkoopster van het kruidvat is er geen verschil. Lastig.

Geplaatst

Ook ik heb de wereld aan vitamines in huis hoor. Alles wat je teveel krijgt, scheidt je lichaam toch meestal vanzelf weer uit?

Ik heb:

- Foliumzuur - sinds 2 weken terug weer mee gestart

- Davitamon Compleet plus inclusief Omega 3 Visolie - slik ik continue door

- De pil - sinds 4 dagen

- Tarwekiemolie -start ik mee als ik begin te spuiten

- Ultra B-Plex "100" van Essential Organics -gebruik ik zo af en toe tijdens het stimuleren

Verder heb ik nog in huis, maar twijfel ik aan:

- Vitamine E

- Melatonine, omdat ik bijna 39 ben (alleen tijdens de stimulatie).

En ik twijfel ook nog aan de

- Ascal 80 mg (is alleen op doktersrecept verkrijgbaar)

M'n vriend heb ik voor de zekerheid ook aan de Davitamon Compleet plus Visolie en Selenium Zink gezet...

Nou, dat is ook wel weer 's wat of niet:-)

Geplaatst

Niet alles wat je teveel binnenkrijgt plas je weer uit. Er zijn wel degelijk overdoseringen van vitamines die niet goed voor je zijn, maar ja welke????? Overal waar TE voor staat is niet goed. Maar wanneer is het TE??

Vind dat ook altijd moeilijk. Ik slik voor en tijdens ook van ETOS Zwanger worden multi vitamines en foliumzuur. Is dat dan genoeg of moet er nog meer bij?? De artsen in het ziekenhuis zeggen dat het allemaal niet nodig is op de foliumzuur na als je gevarieerd eet. Je wilt zo "goed" mogelijk de poging in en een optimale situatie creëren voor de behandling. Aan de andere kant er zijn er genoeg die zwanger worden met een heel slecht eetpatroon zoals iemand al eerder aangaf.

Moeilijk moeilijk

Geplaatst

Hoi meiden, ik reageer even snel op de vitamines. Ben nogal een oude rot daarin, aangezien ik al 20 jaar bij een orthomoleculair arts loop ;-)

Vitamines die alleen in vet oplosbaar zijn, plas je niet zomaar weer uit als het teveel is. Overschotten daarvan sla je op in je vetweefsel wat gevaarlijk kán zijn. Uit mijn hoofd moet ik even nadenken welke dat ook alweer zijn, in ieder geval vitamine E. Daarvan moet je dus zeker niet over de adh heengaan (aanbevolen dagelijkse hoeveelheid). Tarwekiemolie bestaat voor het grootste deel uit vit. E dus die hoef je nooit beiden te slikken.

Vitamines die in water oplosbaar zijn, vitamine C en volgens mij alle B vitamines,plas je idd bij een teveel in principe weer uit. Maar dan nog is té veel natuurlijk nooit echt goed.

Vitamine B12 slikken kan een tekort aan foliumzuur maskeren, dus als je veel B12 gebruikt, dan moet je zeker op je foliumzuur letten.

Met wat wij normaal eten krijg je meestal wel genoeg vitamine C en B binnen, maar vooral essentiele vetten zitten vaak te weinig in ons dieet. Tenzij je echt veel vette vis eet bijvoorbeeld. Het is interessant om eens op te schrijven wat je in een week eet en na te gaan welke vitamines en mineralen waar in zitten. Er zijn wel boekjes waar dat allemaal in staat, ik zal eens zoeken.

De meeste reguliere artsen zijn niet zo van voedingsaanvullingen en vitamines. Maar ze vergeten dat eigenlijk niemand het ideale dieet van het voedingscentrum haalt, met twee maal vette vis per week, netjes de hoeveelheden groente en fruit en eiwitten dan ook nog variatie daarin. De meeste mensen eten toch voornamelijk (snelle) koolydraten. En natuurlijk worden de meest ongezonde mensen zwanger, maar wij kunnen alle extra hulp gebruiken die beschikbaar is toch? Ik zou niet zomaar van alles gaan slikken, maar een multi voor zwanger worden, evt. wat extra foliumzuur (maar neem dan en lage dosis of een half tabletje ofzo), omega3 en tarwekiemolie kunnen volgens mij echt geen kwaad. Ga alleen nooit over de aanbevolen dosis heen en check daarom ook even wat er van je extra al in de multi zit!!! En daarnaast een beetje op je voeding letten kan natuurlijk ook geen kwaad. De C1000 heeft heerlijke zalm in de diepvries, op de markt even een verse haring scoren, savonds wat fruit (smoothie maken) ipv koekjes? Ik vreet ook die zak chips leeg hoor, maar eigenlijk is het heel weinig moeite om dat niet te doen.

Geplaatst

Babeth wat een tegenvaller een cysyte en ook nog zo groot zeg. Ik had er een bij de eerste ivf maar die hebben ze leeg geprikt, was van de medicijnen en maar een kleintje.

Dus dan moet je weer 1 cyclus overslaan en nu aan de pil. Blijft natuurlijk tegenstrijdig, de pil slikken terwijl je zw wilt worden.

Ik slik Puur Mamma van VSM, zit alles in en deze "boer" ik niet omhoog. Van het kruitvat kon ik niet tegen met mijn maag. Probeer er ook af en toe vit. B6 extra bij te slikken maar dat lukt niet altijd.

Esther misschien maar goed dat het nu opeens zo snel gaat dan heb je minder tijd om na te denken, go with the flow en laat het over je heen komen.

Sandra wat ik zo typisch vindt is dat ik bij elke poging heel voorzichtig heb gedaan met eten en drinken behalve bij de 2 pogingen waarbij ik zw was.

Heb af en toe lekker een borrel gepakt en "foute" dingen weg lopen knagen.

Wat is wijsheid! De volgende poging doe ik weer lekker relaxed met dingen en zie het allemaal wel.

Het is een dezer dagen 6 jaar geleden dat we besloten om voor kinderen te gaan, loop nu tegen de 36. Heb een beetje het gevoel geleefd te worden en dat ik toch dingen mis in het leven. Tijdens mijn pauze jaar had ik een vrij gevoel, niets plannen om spuiten en echo's, niet onder de invloed van hormonen. Eindelijk weer normaal kunnen werken, niet meer zo opgefokt.

Baal er zo van dat ik nu weer in de wacht sta, kan hier heeeeeeel slecht tegen.

Morgen mag ik werken van mijn man zolang ik me "gedraag", misschien weer eens wat stoom afblazen bij de psycholoog.

Geplaatst

Sylvie misschien is het idd even verstandig om wat stoom af te blazen bij de psycholoog. Die wacht waar je in staat lijkt me ook heel frustrerend....... gedraag je morgen maar dan mag je weer werken hihi.

Ik heb nu lekker een lang weekend. Mijn eerste werkweek zit er weer op nu. pffff of ik niet weg geweest ben. Toch ook weer lekker om weer mee te draaien in de "echte" wereld.

Vanavond of morgen gaan we kijken of we een mooie nieuwe bank kunnen vinden. Hopelijk hoeven we op een bestelde bank niet te lang te wachten. We hebben onze bank aan de nieuwe koper gegeven zonder er goed bij stil te staan of we er zelf wel even 1 konden vinden. Niet dus, voorlopig na de verhuizing op de tuinstoelen zitten. Gelukkig zijn het wel luxe tuinstoelen dus dat valt al weer mee.

Liefs

Geplaatst

Hoi dames

wat de vitaminen betreft,ik had apart B12 vernoemd maar bedoelde B6, heb het in het oude bericht aangepast.

de Q10, (boek Zita West) deze neem je niet uit voeding op, vandaar via pilvorm

de VSM van puur mama is de enige multivitamine met o.a. de vitaminen die alleen in vetoplosbaar zijn, Henne, het gaat om de vit. A, D, E, en K, geheugensteuntje. Kade:happy8:

Ik ben dit gaan slikken opaanraden van de acupunctuur arts.

De eventuele teveel aan B6 en B(100) wordt inderdaad uitgeplast.

de Omega3 werd me ook aangeraden door de acupuncturis en Zita West benoemt het ook, kan geen kwaad, ook niet als je niet bezig bent om zwanger te raken.

de melatonine slik ik niet, ik verplicht mezelf optijd naar bed te gaan, gaat best goed haha.

Verder eet ik inderdaad gevarieerd, volkoren producten, wissel af met fruit, gebruik niet te veel zuivel

Geplaatst

Hei!

Oooh, wat een gezonde vibes hier. Ik ben vegetarier en laat mezelf 1x per 2 jaar op b12 en andere vitamines prikken. Was altijd prima. Heb tijdens de zwangerschap ook puur mama geslikt. En jarenlang foliumzuur. Toen de gyneacoloog zei, gefeliciteerd...bla bla....ik raad je aan om folium te slikken moest ik heel hard lachen. Vertelde hem dat ik volgens mij tot mijn oren vol zat met folium na al die jaren met foilumtabletten. Maar dat is dus niet waar lees ik nu, dat heb ik er allemaal weer uitgeplast.

Bedankt voor jullie reacties op mijn brusjevraagstuk. Ik twijfelde of ik het zou schrijven hier omdat het zo'n luxe-twijfel is. Ik bedoel, ik besef dat ik het geluk heb gehad dat ik hierover na kan denken. Het voelt zo overtrokken als ik me jullie situaties voorstel. Hoop dat het niet confronterend overkwam.

Sylvia, dat is een supermooie leeftijd. Ik was ook 30 toen we besloten voor kinderen te gaan en 35 toen ik zwanger werd. Nee, serieus, ik snap dat je die jaren voelt wegtikken, zeker als je er niet voor kiest om nu in de wacht te staan. Moeilijk. Lijkt me een aanrader, om met een psycholoog te gaan stomen, je hebt veel om te verwerken.

Sandra, fijn dat het je 'goed' hebt gedaan om te werken. Moest wel lachen om je bankverhaal, klinkt niet zo slim....maja, je zat met je gedachtes ergens anders de laatste tijd toch?

Henne, vind je dat snel reageren? Is toch een heel vitamineverhaal..

Nico, hoe gaat het met lijnen? Ik ben begonnen met het uitzwaaien van brood, pasta, aardappels. kocht vandaag een pak knackebrød die er heel vies en droog en hard en gezond uitzagen en ik was helemaal verbaasd toen het lekker smaakte. Maja, misschien smaakt alles lekker als je honger hebt.

Geplaatst

He meiden,

Babeth, even een reactie op de cyste. Ik had deze keer ook een cyste, kon ook geen kwaad, ben alleen later begonnen met stimuleren.Ik had zelfs vrij vocht in mijn buik, dat vond ik wel eng, maar dat was na een weekje weg, pff!

Ik heb vooraf wel 4 weken met decapeptyl gespoten, ze dachten dat de cyste dan ook wel zou slinken. Hij was eerst 24 mm en na 4 weken decapeptyl 18 mm, dit schoot dus niet echt op en ik kreeg barstende koppijn van de decapeptyl. Jij krijgt daar ook hoofdpijn van toch? De pil is vast een beter idee!

Uiteindelijk zijn we wel begonnen, bij 15 mm vond ze het ok, toch zijn we met 18 mm begonnen met de gonal-f. Ik ben slecht te stimuleren maar toch had ik uiteindelijk nog 5 follikels aan de kant van de cyste en 2 aan de andere kant (7 eicellen).

Maak je niet teveel zorgen, ik dacht dat ik er slecht voor stond en baalde enorm. Ik hoop dat de cyste over 2 weken koest is!

Dikke knuffel Mia

Geplaatst

goeiemorgen dames,

heb een klein spiekbriefje gemaakt...hoop dat ik alles goed genoteerd heb...

Mart...fijn dat het goed is gegaan met je vader...er zal nog veel op hem afkomen...mijn vader is ook hartpatiënt en moet iedere dag pillen slikken..heeft ook al een bypassoperatie gehad...en als je je vader dan ziet na de operatie met al die slangetjes in zijn lijf, dan schrik je toch wel, 't is toch je vader...jouw grote voorbeeld...het beeld blijft me wel altijd bij, maar gelukkig gaat het nu weer helemaal goed met hem! dus met jouw vader komt ook alles goed!!!

Mia...ik zie dat je afgelopen dinsdag positief getest hebt...proficiat meid!!!

Babeth...balen van die cyste en dat je nu dus pas later mag beginnen. Naast alle vitaminen etc wat je al slikte nu dus nog 2 pilletjes per dag erbij...moet kunnen toch???hihihi...heel veel succes en ik hoop dat de cyste gaat slinken en dat jullie dan in november/december kunnen beginnen!!

Esther...jeetje...dat is effe een omschakeling...maar wel super nieuws!!! eerst helemaal ingesteld op een half jaar en dan opeens krijg je te horen dat je over 2 weken al mag beginnen...waah...kan me voorstellen dat je een beetje van slag bent! succes meid en dat gaat helemaal goed komen!!!

Ursula...kan me toch wel er iets bij voorstellen dat het een lastige beslissing is, wel of niet nu al een brusje erbij, maar is het niet fijner om nog even te wachten en effe nog te genieten van Merel? het is uiteindelijk jullie beslissing en ik wil je ook niet voor het hoofd stoten, maar ik kan me ook voorstellen dat zo'n kleine mup toch nog veel aandacht vraagt nu ze nog zo jong is en ook wel energie verbruikt...maar voor hetzelfde geld krijg je wel energie ervan als je weer de mmm in gaat...succes met het maken van een beslissing!

Henne...10 weken alweer...wat gaat dat snel...dat je toch nog af en toe onzeker bent, logisch...maar ik ben ervan overtuigd dat het goed blijft gaan!!! en dat je over 30 weken een beebje in je armen hebt!

Witje...hihihi...dat zou ook een Nico-actie kunnen zijn geweest met die bank...hahahaha...ik hoop dat jullie snel een nieuwe bank vinden en ook in huis hebben...

Sylvie...gedraag je maar goed vandaag, zodat je kunt/mag werken! hihihi...6 jaar alweer...tijd vliegt en ik begrijp je volledig...ik heb ook het gevoel dat mijn leven stil staat, zeker toen ik begonnen ben met de onderzoeken en iedere keer op nieuw te horen kreeg..probeer het nog maar eens 6 maanden zelf, als het dan niet gelukt is, kom je maar weer terug voor een afspraak...duhuh...

Mart.....daar hou ik je aan...jullie geven ons het goeie voorbeeld en wij volgen in januari!!!

Wat betreft de vitaminen. Ik slik VSM mama puur zwanger worden, mama puur visolie en tarwekiemolie...daarnaast begin ik vanaf maandag ook nog met vezels&kruiden van herbalife en multivitaminen van herbalife...

het lijnen gaat nog niet snel, maar dat hoeft ook niet...vanaf maandag begin ik met shaken...heb gisteren alles binnen gekregen en ben ook gisteren volledig opgemeten, gewicht, bmi, vetpercentage, vetmassa, spiermassa, omtrek van nek, borst, taille, buik, heup, bovenbeen, bovenarm...en over 2 weken wordt dit weer opgemeten....hopelijk met een goed resultaat, dus dat ik in cm's ben afgevallen en ook wel in gewicht...hihihi...

jullie hebben ook nog even over namen gehad...toen wij net gestopt waren met de pil (ik dus eigenlijk), vroeg ik aan mijn vriend wat hij een leuke jongensnaam vond en onafhankelijk van elkaar zeiden we dezelfde naam...dus dat gaat hem ook worden als het een jongetje wordt...een meisjesnaam zijn we nog in dubio...vinden er een paar leuk...maar wel moeilijker om een meisjesnaam te bedenken...ik zou graag iets willen waardoor zijn zus (die overleden is) herdacht wordt en hij vind dat ook wel iets hebben, maar we zijn er nog niet uit...

morgen heb ik een workshop waar ik een koe van papier machee ga versieren...mijn twee nichtjes geven deze workshops en je kunt ook dierenhoofden op deze manier versieren (met verf, behang, knipsels, etc)...ben benieuwd...ik zal het resultaat hier op zetten...hihihi...

nou meiden, ik hoop niet dat ik iemand vergeten...zoja...mijn excuses hiervoor!

hele fijne dag vandaag en tot gauw!

liefs,

nico

Geplaatst

Hoi Nico je spiekbriefje werkt wel op deze manier we hebben het er maar druk mee alle contacten onderhouden.

Jij gaat dus met shakes beginnen, heb je dat al eerder gedaan? Ik moet ook weer eens bellen voor een afspraak maar eerst zorgen dat ik me beter voel. Heb dus vorige week voor het eerst geshakt (schrijf ik dat goed?).

Met magere melk, ik ben helemaal geen melk drinker, wel milkshakes dus ik denk, lekker! Nou niet dus, bah wat een smerige troep zeg, kreeg het niet doorgeslikt. Was zo van streek dat ik een broodje kipsate heb moeten eten.......

Ursela moeilijk zeg om te beslissen kan je daar ook niet bij helpen. de drang is natuurlijk groot voor een tweede maar je wilt ook niets missen van de eerste. het blijft een zwaar traject.

Wel gezellig dat je met ons meekletst vanuit Noorwegen. Ben ooit in Stavanger geweest voor een beurs, helaas niet zoveel kunnen zien, zou er nog wel een keer naar toe willen. Eten en drinken duur zeg ook om zelf te koken, kip was niet te betalen per kilo.

uiteindelijk een paar keer bij de Chinees/Japanner belandt en dat was goed te betalen, ook de kreeft dat was dan weer goedkoop vergeleken bij Nederland.

Sandra hoe gaat het met de bankenjacht. wij hadden 3 jaar geleden nieuwe banken gekocht, ik ga erop zitten en ik zak meteen door de vering heen, constructie fout. Nieuw bankstel gekregen 1 week later hond springt op de bank en de veren liggen wederom op de grond. Uieindelijk wel goed gekomen maar wat een gedoe zeg.

Geplaatst

hoi Sylvie, heb al eerder geshaked maar dan met Modifast...en dat werkte ook prima voor mij...in totaal 3 keer, maar ik ga nu alles onder begeleiding doen met de Herbalife...

Ik kreeg het advies om soyamelk te gebruiken ipv gewone melk...dit had ook te maken met het feit dat de voedingsstoffen van de soyamelk niet samen zitten, maar apart en dus beter door je lichaam opgenomen kunnen worden...ik heb geen idee hoe het gaat smaken, aangezien ik maandag pas begin...

heb wel even nagevraagd of het niet een overkill wordt aan multivitaminen omdat ik ook al die van van mama puur zwangerschapsvitaminen aan het slikken ben...

ik zou idd pas een afspraak maken als je je weer wat beter voelt...

knuffel voor allen die het kunnen gebruiken!!!:aaaflowersmiley:

liefs,

nico

Geplaatst

Jij bent dus een beginneling met shaken Nico, dan wens ik je veel succes en hopelijk smaakt het bij jou beter als bij mij.

Ben benieuwd.

Geplaatst

Witje, haha wat een actie met je bank en het duurt vaak ook nog wel een aantal weken (6?) voor je je nieuwe bank in huis hebt...

Nico, je hebt even flink je best gedaan zie ik. Dat scheelt weer, want dan hoef ik het zelf niet allemaal meer bij te houden10_1_8.gif

En wat betreft je shakes. Zelf heb ik nooit aan herbalife gedaan, maar af en toe als crashdieet van een weekje wel modifast.

Zelf vind ik het helemaal niet vies, juist wel lekker. Het is alleen zo snel op. En sojamelk is ook prima te drinken hoor. Ik drink sowieso geen gewone melk meer, op aanraden van m'n acupuncturist (tijdje geleden alweer). Kaas en melk moet zoveel mogelijk vermeden worden als je zwanger wilt worden.

Ik ben benieuwd naar je papiermacheekoe. Wat een creativiteit!!!

Sylvie, haha jij bent ook een mooie, een broodje kipsaté i.p.v. de shake. Dat is wel weer het ander uiterste:-)

Ben je trouwens al weer aan het werk? Zo ja, dat is een goed teken!!

Ursula, gewoon blijven meeschrijven hoor als je er behoefte aan hebt!

Esther, hoe gaat het met je. Al een beetje bekomen van de schrik. Heb je je medicijnen inmiddels al wat bijelkaar gesprokkeld?

Mia, fijn dat je je verhaal even doet over je cyste. Is net wat Babeth even nodig heeft volgens mij. Ik vind het trouwens zo geweldig voor je dat je weer zwanger bent na wat je hebt meegemaakt! Ech super!!!

Babeth, hoe gaat ie?

Henne, hoe gaat het met jou? Je voelde je wat onzeker toch? Ik denk niet dat je zorgen moet gaan maken, want volgen mij voel je de hele zwangerschap door van alles.

Ik denk dat het juist een goed teken is.

Henne en Babeth, nog bedankt voor jullie aanvulling op de vitamines. Elke keer moet het toch weer even opnieuw helder zijn voor me. Het vergeet snel.

Hier gaat het wel oké, maar de pil begint zoals gewoonlijk weer vervelende uitwerking te krijgen. Buikpijn en constant vloeien. En dan ben ik nog maar net begonnen.

Ik zal blij zijn als ik daar weer vanaf ben.

Zometeen de kleren aan en dan even shoppen, maar niet te veel want we hebben gisteravond tijdens een gezellig uitje casino net even teveel vergokt....STOM!!!!!!

Fijne dag allemaal!!!

sig.jsp?pc=ZSzeb098&pp=ZSman000

Geplaatst

Hé meiden,

Ben ik weer. Gisteren de hele dag bezig geweest om medicatie bij elkaar te sprokkelen. En ik ben helemaal happy want dat is gelukt! Ik heb precies voldoende puregon voor deze behandeling! Ik ga een hogere dosering spuiten dan de vorige keer en toen had ik 14 stimulatiedagen, het zal allicht nu een dag minder zijn maar ik ben voor de zekerheid maar uitgegaan van die 14 dagen. Ik heb van drie lieve meiden via dit forum e.e.a. aangeboden gekregen en via een andere site ook nog een ampul van 600 eh! Helemaal super!

En ik heb net de apotheek gebeld voor de kosten van de orgalutran, ik krijg drie spuiten van iemand dus heb er nog ong zeven nodig en ze zijn 40 euro per stuk. Dat is dus nog wel aardig wat maar staat niet in verhouding tot de puregon. En de rest valt qua kosten wel mee.

Maar nu voel ik dat ik ongesteld ga worden vandaag of morgen. Wel heftig want dat is dus wel eerder dan gepland. Ik zal straks even het ziekenhuis bellen of dat een probleem is. Ik moet wel zeggen dat ik een beetje van pad af ben hoor door alles. Het voelt wel heel erg gek allemaal. Stel dat ik dit weekend dus ongesteld ben dan hebben we dus over twee weken al de punctie, dat is bizar snel! Nou ja, we gaan gewoon door en zien het wel. Wat ik wel jammer vind is dat ik dus niet echt lang van tevoren de vitamines heb kunnen slikken. Daar baal ik een beetje van maar goed, maar niet te groot punt van maken.

sandra...lastig van die bank! Ook al heb je een lekker tuinset, een bank zit toch anders niet? Kun je niet bij de kringloop voor zolang een bank charteren?

Nico...wel heftig zo'n crashdieet. Is dat wel gezond? Als het werkt is het natuurlijk super. Het lijkt mij ook smerig trouwens, ik heb ook wel eens van die shakes gehad in een ver verleden...blegh. Maar misschien zijn ze ondertussen beter te eten? Ik weet wel dat ik na twee dagen al enorm verlangde naar een boterham met kaas! Een gebakje was dat! Maar heel veel succes meid!

sylvie...heftig om even thuis te zitten of ervaar je dat niet zo?

Mart...oei, dat lijkt me heftig om geld te verliezen in het casino! Nog nooit gegokt eigenlijk. Lijkt me doodeng.

Wat rot dat vloeien! Ik heb echt een broertjedood aan de pil. Ben blij dat ik het korte protocol kan volgen nu.

Ik ga nog even teruglezen. Volgend mij mis ik de helft. Er wordt zo druk geschreven hier!

Geplaatst

Nou werken is een groot woord ik ben aanwezig en probeer rustig en kalm te reageren en dat is het begin.

Heb even mijn administratie opgeruimd en dat is wel lekker. Even gezellig met mijn schoonmoeder zitten beppen en om 12.00 richting huis.

Kan er wel goed tegen hoor om even thuis te zitten, ben ook heel moe heb trouwens nog steeds een temp. tussen 37.5 en 38.0, blijf erbij dat dit nog door de hormonen komt maar dat vreet toch wel wat energie.

Dit weekend onze sleurhut weghalen van de camping dat wordt dus veel opruimen, wassen en schoonmaken, pfuhhh eerlijk gezegd geen puf voor maar wat moet dat moet.

Esther fijn dat je alle medicijnen hebt dat scheelt wel een stress, laat die ongi maar komen toch???

Mart ik ben altijd zo blij geweest dat ik geen pil hoef te slikken, daarom heb je jezelf gisteren even laten gaan in het casino, ligt aan die pil, kun je niets aan doen.

Ja en dat broodje kipsate, dom dom dom.....

Geplaatst

@Ursela:

Mag je al zo snel weer door dan? Ik las op de website van de VU, waar ik onder behandeling ben geweest, dat je pas aan IVF voor een 2e kindje mag beginnen als het eerste kindje 1 jaar oud is... is dat specifiek iets van de VU? Ik heb op dit forum wel vaker mensen gezien die al snel weer voor een volgend kindje gingen, dus blijkbaar wel??

Of het te snel is kun je alleen zelf beoordelen: sommige mensen vinden het prachtig twee kleintjes met weinig leeftijdsverschil, maar ik vind het met nummer 1 al zo zwaar dat ik het liefste nog een jaar of vier wacht. Hoewel dat geen optie is ivm de leeftijd van mijn man, dus het zal voor ons bij 1 kindje blijven, maar dat terzijde. Ik ben benieuwd wat je besluit, voor je dochtertje is het vast erg leuk en ook goed om een broertje of zusje te hebben!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden