Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Esther "geniet" van je shot!!!!! succes.

Sylvie, ik probeer mijn tranen niet meer te bedwingen bij goede vrienden. Waarom zouden zij hun blijheid wel mogen uiten en wij ons verdriet niet?? Ik heb die fase dus al gepasseerd. Onze instelling is, als mensen niet tegen ons verdriet kunnen (is iets anders dan er ongemakkelijk tegen over staan) dan is dat hun probleem en dan vind ik het niet waard om er met die mensen verder over te praten.

We gaan er allemaal anders mee om, het belangrijkste is dat je doet waar je je goed bij voelt. Ik ben wel van mening dat ook wij het van de andere kant moeten bekijken. Elk verhaal en elk probleem heeft 2 kanten.

Liefs

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Sylvie...ik herken mezelf wel in wat je verteld over je schoonzusje. Mijn zusje ik ook weer zwanger van een vierde kindje. Ik merk dat ik ook iets meer afstand neem van haar, hoewel ik dat eigenlijk helemaal niet wil. Mijn zusje is mijn beste vriendin, we delen alles samen en dit wil ik ook graag zoveel mogelijk met haar delen. Haar derde zwangerschap ben ik ook meegeweest met de 20 weken echo. Toch ontkom ik er niet aan dat onze relatie iets anders is op het moment dat ze zwanger is...en dat geeft ook niet, zolang je dingen maar bespreekbaar houdt. Daar zit voor mij de crux. Ik wil zoveel mogelijk transparant blijven naar anderen toe in hoe ik mij voel, hoe ik dingen ervaar. Dat maakt ook denk ik dat je dingen open houdt, ruimte laat voor emoties van beide kanten.

Aan de andere kant is er bij mij ook al wel een stuk gewenning hoor. Ik heb nu van mijn broers en zussen 18 neefjes en nichtjes dus heb vaker emotioneel met dit bijltje gehakt. Het slijt ook wel enigzins...

Ik zit lekker op de bank met een plaid, kopje thee en een curly wurly (kennen jullie die trouwens...die zijn zoooooo lekker, kun je kopen bij de kruidvat. Een soort 'reep' met chocola en caramel en dat voor maar 100 kcal!).

De punctie hebben we achter de rug...de oogst is zes eicellen dus dat is helemaal prima.

Ik moet wel heel eerlijk zeggen dat ik de punctie t.n.t. de heftigste vond van alle puncties die ik gehad heb. Ik ben naar mijn idee geen pieperd maar het deed gewoon echt zeer....en ik heb nu enorme krampen in mijn buik. Alles voor het goede doel...weet ik wel, maar dit vond ik echt, echt, echt niet grappig BAH. En ik baal altijd zo van dat eind weer terug rijden in de auto...elke hobbel steekt door je buik en dat een uur lang.

Nou ja, het is weer gebeurd...nu wachten tot zaterdag en tot die tijd....zennnnn

(zo...moest even klagen, sorry hoor ben nu weer een en al optimisme en positiviteit)

Geplaatst

Goed zo, 6 eitjes! Niet te geloven dat je nu nog eerder bent dan ik, ik moet soms nog wel eens denken aan je berichten van vorig jaar en moet je nu zien... Wat is dat snel gegaan!

Succes met wachten tot zaterdag!!

Geplaatst

ja bizar hé. In het ziekenhuis vroeg de arts ook hoe we tot deze keuze zijn gekomen. Het voelde gewoon niet goed na de zomervakantie.

En dan nu alweer zover idd. Maar toch durf ik de gedachte dat het misschien wel eens zou kunnen gaan lukken niet toe te laten hoor. Zei vanmorgen ook tijdens de punctie tegen de arts dat ik in mijn hoofd alweer bezig ben met de volgende behandeling!

En dan blijf ik het ook wel lastig vinden hoor; wanneer gaan we dan nu wel stoppen? Ik las vandaag dat Diane haar behandeling ook weer is mislukt, zij gaat stoppen. Tja...dat is wel heel heftig, dat moment gaat voor ons ook een keer komen.

Maar goed...voor nu positief. Op naar zaterdag!

Geplaatst

Esther wat een goed resultaat 6 eicellen. Daar moeten gewoon 2 super bevruchtingen uitkomen.

Is je Curly Wurly al op....

Je mag klagen, daar hebben wij ook recht op, je bent al sterk genoeg dat je soms even je gal mag spugen.

18 neefjes en nichtjes, nou nou die zitten niet stil. Wel fijn dat je contact met je zus goed is en begrijpelijk dat het tijdens een zw anders voelt. Dingen bespreekbaar houden is heel belangrijk.

Je leest ook wel eens dat er complete familieruzies ontstaan door dit, helaas ook hier op het forum te lezen. en zoals Sandra zegt het gaat 2 kanten op.

Ik heb ze vanmorgen een sms gestuurd, daar zat ik al bij te snotteren, ben benieuwd wat reactie is, nog niets gehoord en ben nogal ongeduldig.

Lekker uitrusten op de bank gezellig met een kaarsje aan en wachten tot zaterdag.

Geplaatst

Esther, wat goed zeg...6 eicellen!! wanneer krijg je dan te horen of er bevruchting is geweest? toch niet pas zaterdag? of is dan de tp???

enne...18 neefjes en nichtjes...poeh heij...dat zijn er toch wel heel erg veel!

Sylvie...wat goed van je dat je toch een sms hebt gestuurd...als ze vandaag niet reageert, zal ze morgen wel reageren...hier in Kerkrade zeggen we: Kunt waal jod...komt wel goed!

vanavond lekker stukje vis, met spinazie en wat röstirondjes uit de oven...en daarna op bezoek bij een vriendin gezellig bijkletsen...

ga er nu vandoor...ga lekker naar huis naar onze katten...

liefs,

Nico

Geplaatst

you go girl....

Goed zeg dat je gesms't hebt!

Ik kom zogezegd uit een enorm vruchtbare familie :) Nee, wat problemen betreft is eigenlijk alles wel bespreekbaar bij ons. Ik heb met alle broers en zussen een goed contact, met de 1 meer dan met de ander natuurlijk maar dat geeft niet. Als de nood aan de man is zijn we er allemaal voor elkaar. En als er dingen zijn die ons dwars zitten dan wordt dat even stevig uitgepraat! Heerlijk ruzie kunnen maken met de wetenschap dat je elkaar toch niet kwijt raakt en van elkaar houdt!

Geplaatst

Nico...ik hoor idd zaterdag pas of er bevruchting plaats heeft gevonden, niet eerder. Ik word tussen tien en elf gebeld of ik een tp heb. Hoezo dan? Hoor jij het altijd eerder?

gerard gaat zo lekker chinees ophalen...nasi met sateh! Heerlijk!

Fijne avond nico en geniet van je vis! Is gezonder dan mijn chinees. Maar ik heb gisteren vis gegeten met taghliatelli, spinazie en een sausje. Was ook best gezond!

Geplaatst

Ik durf daar ook nog niet aan te denken, aan stoppen. Ik kan ook niet, zoals sommigen hier schrijven, zeggen: dit is de laatste keer! Financieel is het bijna niet op te brengen, maar ja, ik heb in mijn achterhoofd wat de arts zei: in principe heb je nog een goeie kans, zeker tot en met 6 keer...

Ik vind het heel sterk en moedig om te stoppen, maar brrr moet er nog niet aan denken!

Zeker moet je proberen positief te zijn nu, Succes nogmaals!!

Geplaatst

hallo meiden

Ik moest even bijlezen hoor!

Esther, wat een mooi resultaat!! 6 eicellen, nu hopen op tenminste 2 mooie embryo´s, balen dathet deze keer het pijnlijkste was maar je hebt het maar weer voor mekaar, op naar een mooie tp zaterdag!

Syvlie, ik herken wel wat in wat je schrijft, nu had jij wel al contact met je schoonzusje en wij eigenlijk niet, de relatie is nog zo kort. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet echt het contact opzoek.Maar misschien wel een idee om haar te vertellen hoe je je voelt, wellicht begrijpt ze het erg goed? Erg lastig in ieder geval, zeker ook omdat je je er zelf ook niet prettig bij voelt, maar contact opnemen voor de vorm voelt ook zo als een verplichting. Moeilijk! Ik hoop voor je dat je een manier vind om het contact op te pakken op de manier die voor jou het minst vervelend voelt.

Martha, jeetje, het duizelde bijna toen ik je verhaal rondom je werk las.....en dan nog een behandeling tussen de bedrijven door.... Maar je schrijft al dat je jezelf voorop stelt en dat is het belangrijkste, voor nu in ieder geval erg veel afleiding, ik hoop dat de bijwerkingen van de pil nu snel verdwenen zullen zijn!!!

Henne, hoe gaat het met je? kon je man bij je zijn gisteren? sterkte meid!

dames, even gauw een shotje zetten.....

Geplaatst

Henne, was op zoek naar een berichtje van je en las in je profiel dat de curretage gelukkig 'meeviel'. En dat je je richt op herstellen en verderkijken.

Dat klinkt als een goed plan.

Ben blij dat de curretage je is meegevallen.

Liefs uit het noorden,

Geplaatst

ja...ik ga het in mijn hoofd houden!!!

Lees trouwens dat jij morgen alleen naar dd moet. Bah zeg, niks aan. Hoelang is het rijden voor jou?

Geplaatst

Het is voor mij 1,5 uur rijden en dan nog terug maar goed, de afspraak is om pas in de middag dus zal wel redelijk door kunnen rijden.Vind het wel jammer dat ik na de meting mijn man niet direct kan spreken maar goed, ik sms wel het resultaat.

Muziekje op, zat net te denken om de cd van Zita West me te nemem maar misschien ontspan ik dan net iets té veel haha.

Moet zeggen dat ik erg benieuwd ben....ik voel wel het eea maar heb geen idee hoe groot of hoeveel.

Geplaatst

Esther, topresultaat!

Op naar goede berichten zaterdag...

Heftig Henne, heftig Diane... sterkte, ieder op jullie eigen manier/om verschillende redenen...

Geplaatst

Esther mooi resultaat. Ik duim voor veel en mooie bevruchting!!! Pff tot zaterdag wachten, dus veel heel veel afleiding zoeken.

Sylvie al wat terug gehoord van je schoonzusje??? Moeilijk he? Ik hoop dat jij/ jullie toch goed contact kunnen blijven houden.

Babeth jammer dat je alleen moet morgen, ik hoop dat je een sms'je met mooi nieuws naar je man kan sturen!!!!! Idd lekker muziekje op en voor je het weet ben je er en ben je weer thuis.

caroline ben jij al weer begonnen, of heb ik ergens iets gemist?

Hier een rustige avonddienst gehad en nu lekker thuis aan de thee. Lekker relaxen........

Geplaatst

Babeth succes morgen. Ik vind het heerlijk om alleen in de auto te zitten maar voor een fm is het natuurlijk fijner om niet alleen te zijn.

Sandra ik heb een heel lief smsje terug gekregen. Ze heeft het momenteel lichamelijk nogal moeilijk met bloeddruk, ijzer vermoeidheid dus ik ga proberen deze week nog te bellen om iets af te spreken, hoop ik. Ze is nu 29 wk dus dat schiet nu op.

Dadelijk nog even terug smsen.

Met jou woorden in mijn achterhoofd en de 18 neefjes en nichtjes van Esther in gedachte moet dit lukken. :-)

Ben niet de enige en dat geeft moed.

Geplaatst

Hallo Dames,

Ik ben niet zo'n actieve schrijver maar ik volg het wel allemaal.

Ik ben vorig week woensdag gestart met Deca & Puregon, vandaag hebben we onze 1ste fm gehad, 2 zijn al 15mm en 6 van 12mm.

Vrijdag moet ik terug voor de tweede meting en als het goed is heb ik maandag of dinsdag de punctie.

Ik vind het super spannend.

MvG, Raaut

Geplaatst

# Ik klim even over het hekje #

Esther, superoogst!!! Nu lekker rusten en op naar een mooi resultaat a.s. zaterdag.

Henne, 'fijn' dat het is meegevallen... nu veel sterkte met je herstel. Gun het de tijd!

# Ik klim weer terug over hekje, naar mijn bedje #

Lfs

Geplaatst

Sandra ik spotte net wat rozigs dus morgen gaat het waarschijnlijk beginnen! Maar kan ook overmorgen zijn, voor een poging duurt het altijd langer dat het doorzet en het moet, heb ik inmiddels geleerd, echt rood zijn om te starten.

Brrr... begin nu een beetje de kriebels te krijgen! Heb net nog aan de wijn en likeurtjes gezeten op de Intratuin Ladies night, was leuk en dacht goed dat ik nog niet begonnen ben, mijn laatste alcohol voorlopig!

Welterusten allemaal!

Geplaatst

Hahaha Elinorac, ik zit juist sinds vanavond aan de rosé nadat ik een paar weken geen alcohol gedronken heb.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden