Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Babeth, wat een lieve hond hebben jullie, tenminste...ik denk dat ie lief is...hij ziet er in elk geval leuk uit!

Sylvie...een beetje balen dat je niet naar de diëtiste kunt gaan, maar met dit weer misschien wel beter zo...als je al over 3,2 km 25 minuten hebt gedaan, jeetje..en ik zie jullie hondje ook al bibberend in de sneeuw staan...

Ursula...dank je wel voor je uitleg...wel grappig hoe iedereen er toch anders op reageert op dit weer...wel effe schrikken zeg van die ongelukken...gelukkig dat je man niets heeft!!!

Mart...het is dus weer wachten voor je vader? hoop dat hij wel redelijk snel geholpen kan worden als jullie eenmaal bericht hebben. Hij voelt zich verder dus wel weer iets beter, voor zover mogelijk?

heb geen zin meer om te werken...

liefs,

Nico

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
hai dames

Martha, duurt nog even ja maar ik heb ook nog een "gewone" besteld. Leuk om te horen dat het zo´n geslaagde avond is geweest! is er ook nog nieuws over je collegaatje?

Ik heb je topic aangevuld, goed joh, zelf schrijf je dat je nog niets voelt maar dat is toch ook normaal? er zijn er velen die niets voelen.

Sylvie, groot gelijk dat je het eea. afzegt, het weer schijnt echt bagger te zijn nu

Fren, het klinkt niet erg goed, ik wens je veel succes om alles geregeld te krijgen!

M'n collegaatje is gister wonder boven wonder uit haar coma ontwaakt.

Naar horen en zeggen leeft het kindje wat ze bij haar droeg niet meer (maar dat weet ik niet zeker) en was haar lichaamstemperatuur woensdag nog maar 33 graden.

Ze hebben haar dan ook heel langzaam opgewarmd omdat ze natuurlijk sterk onderkoeld was.

Nu nog hopen dat ze goed uit haar coma gekomen is. Maar daar hebben we nog niet zoveel over gehoord.

Ze werkt normaal gesproken op een andere locatie, dus dan hoor je niet altijd alles.

Maar we hopen en duimen allemaal keihard dat ze er weer bovenop komt.

Geplaatst

Jeetje Mart, hopen dat ze er enigszin ok vanuit komt... hoe dsn ook heel erg verdrietig als ze de kleine verloren heeft.

Voor je vader en jullie weer geduld dus, sterkte.

Ook met alle symptonen.

Sen van harte met baan! Esther jij ook met drukte. Hopelijk samen op bankie weer!!!

Geplaatst

Ik ben naar huis gekropen, toen ik langs Schiedam centraal kwam stond daar een bus tegen een auto aan. Niet helemaal goed gegaan, kwam bijna hier de straat niet in.

Auto staat veilig voor de deur en daar staat die prima, afspraak is afgezegd.

Kayla vond het wel leuk in die sneeuw, moet zegggen dat de kou ook wel meevalt. Ga nu wandelen want volgens mij komt er weer een pak aan als ik de lucht zo bekijk.

Mart het afscheidsfeestje was dus erg gezellig. Goed nieuws dat zij uit haar coma is, erg verdrietig als het kindje niet meer leeft.

Geplaatst

ohh Martha, natuurlijk erg goed nieuws dat ze ut haar coma ontwaakt is maar wel heel erg verdrietig als ze haak kindje verloren heeft. Jeetje 33 graden...maar het beste van hopen!

Geplaatst

Ben een beetje overgevoelig. Wilde nog graag met mijn schoonzusje afspreken voordat ik haar bij een verjaardag zie met de rest van de familie einde van het jaar.

Had al aangegeven even een kopje thee en weer weg maar blijkbaar heeft ze allemaal afspraken staan en geen tijd en dat valt verkeerd bij mij, zit tranen met tuiten te huilen.

Hoezo niet meer homonaal. Kan er niets aan doen, voel me een beetje gepasseerd en dat is ook weer niet eerlijk naar haar toe. Heb het idee dat ze er geen energie voor heeft maar dan heb ik liever dat ze dat zegt.

Het duurde ook al 3 dagen voordat ze reageerde op mijn sms en normaal reageert ze meteen dus dan denk ik meteen dat er meer speelt.

Moeilijk heb al tegen man gezegd dat ik dus niet naar verjaardag ga als ik haar niet van te voren zie want dat trek ik niet.

Als iemand raad heeft graag.

Geplaatst

owwwwwwww Lieve Sylvie

ik heb denk ik geen raad voor je, ik kan me je gevoel wel indenken, het is dan ook wel erg confronterend om haar dan pas weer te zien en dan met allerlei mensen.

Kan alleen maar zeggen dat je echt aan jezelf moet denken, en als je het te moeilijk vind dan ga je toch niet? Zij denkt aan zichzelf, wat op zich niet erg is maar dat mag jij toch ook zeer zeker? Ik vind het wel erg jammer dat ze geen halfuurtje vrij kan regelen....het betekent zoveel voor je!

Ik heb met je te doen!

liefs

Babeth

Geplaatst

He Silvie... blegh. Knuffel meis.

Ik beslis zo min mogelijk van te voren meer, kijk hoe ik me op de dag voel. Dus als je op de dag van haar verjaardag haar nog niet gezien hebt, en je je niet goed (genoeg) voelt, dan ga je niet. Maar als het enigszins wel gaat, dan wel. Gewoon niets beloven, ben je ook niemand verschuldigd. Alleen naar jezelf, om naar je gevoel te luisteren.

Geplaatst

Verjaardag is met ouders en broers van man en schoonzus dus kan haar ook niet ontlopen.

Misschien heb ik alleen een slecht dag of week en denk ik er morgen anders over.

Het is voor haar ook niet makkelijk, er hangt toch een wolkje boven haar zw en dat is niet leuk voor haar.

Poeh wat is het leven soms toch moeilijk.

Knuffel terug.

Geplaatst

Nou, ik heb vaak genoeg dingen ontlopen als ik me niet goed voelde hoor, ook met familie zo dichtbij. Ik gaf dan wel aan dat ik het ff te moeilijk had, ze begrepen het maar al te goed (ook al gingen ze zich dan wel zorgen maken).

Het is ook sneu voor haar, maar met alle respect... voor jou is het moeilijker! Bovendien heeft ze er minder last van wellicht als je er niet bent, dan dat ze de spanning voelt van het elkaar wel zien.

Of zit ik krom en moeilijk te doen? Heb nogal een kater van drank en korte huilnacht.

Geplaatst

Nee, je slaat de spijker op zijn kop. Voor haar zal er idd ook wel spanning zijn daarom wilde ik het vooraf doen.

Jij hebt ook tranen met tuiten gehuild, de alcohol versterkt het nog eens allemaal. Even goed alles eruit gooien. Wat zul jij je beroerd voelen maar je voelt je gegarandeerd morgen een stuk beter.

Of je moet vanavond weer aan de boemel gaan.....

Ik heb nog Menopur maar verkeerd gekeken, dacht nog houdbaar tot 05-11 maar dat is 05-10, is dit teveel over datum???

Geplaatst

Hi meiden, even melden dat ik er nog ben. Lees mee, maar lukt niet om te reageren, hersens zijn kennelijk met andere dingen bezig. Of ik weet gewoon niks zinnigs en opbeurends te zeggen, dat kan ook. Op zich gaat het met mij wel goed hoor, wel veel behoefte aan rust.

Voor iedereen een dikke knuffel en ik probeer snel weer een echte bijdrage te leveren ;-)

Klaartje

Geplaatst

Pff, crisis bezworen, in ieder geval tot maandag. Sylvie, ik heb gemerkt dat het het beste is om je gevoelens hierover gewoon op tafel te gooien, ik stond in ieder geval verbaasd over alle lieve reacties. Maar snap ook absoluut dat je haar eerst wilde zien, heb hetzelfde met het vriendinnetje waarvan ik de zwangerschap moeilijk een plek kan geven; heb een afspraak met anderen erbij volg week afgewezen en met haar een date een op een gemaakt. Even de emotie eraf halen en eruit gooien. Hebben we allebei behoefte aan.

Klaar, fijn dat het goed gaat, we zien je vanzelf weer vaker!

Mart, gelukkig eindelijk goed nieuws, zij het met een donker randje... Hoop dat ze er weer bovenop komt.

Vanavond surpriseparty voor m'n broer die 30 wordt, hoop dat er wel mensen komen... M'n schoonzusje wil het perse door laten gaan, ondanks de enorme bergen sneeuw...

Meiden, het is weekend!!!!!!!

Geplaatst

Wat een moeilijk situatie Sylvie.

Als het niet lukt om een afspraak te maken, is het dan misschien een idee om eerst (hoe onpersoonlijk ook) telefonisch even contact met elkaar op te nemen.

Sms-en is nog onpersoonlijker en moeilijk om direct op elkaar te reageren.

Als ik jou was, zou ik de eerste stap zetten Sylvie, heb jij je best gedaan!

Geplaatst

Sylvie, doen waar jij je goed bij voelt, logisch dat zij aan zichzelf denkt maar jij ook, dat zal ze toch ook wel begrijpen? Succes in ieder geval, er komt vast een oplossing!

Net bijna 2 uur gesleed, nou ja, ik zelf niet, dochter met vriendinnetjes. Hoewel het met het verkeer lastig is, is het zo toch wel erg leuk de winter! Goeie afleiding in ieder geval!

Geplaatst

Even voor jullie allemaal, het is iets wat mij en waarschijnlijk wel meer van jullie opvalt de laatste tijd.

En ik wil hier graag iets over zeggen, althans ik probeer het. En ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel.

Want het is goed bedoeld en ik wil graag dat jullie allemaal stuk voor stuk weer lekker in jullie vel zitten, want zolang wij met elkaar schrijven zijn we toch ook om elkaar gaan geven niet waar?

Meiden, wat zijn jullie momenteel erg emotioneel.

Het emotionele en het negatieve neemt momenteel erg de overhand en het lijkt moeilijk ons nog ergens aan op te kunnen trekken wat ons positiever maakt.

Ik weet niet precies waar het allemaal vandaan komt, maar dat de feestdagen er aan zitten te komen, is in ieder geval een feit (de donkere dagen voor Kerst).

Probeer echter niet in een negatieve spiraal terecht te komen door hetgeen we meemaken en de akelige informatie die van buitenaf naar jullie toekomt naar jullie toe te trekken.

Probeer met name van het laatste zoveel mogelijk afstand te nemen, maar wel begripvol en meelevend!

Probeer eerlijk en open te zijn naar alles en iedereen om je heen. Zodat zij jou begrijpen en zodat ook jij hun begrijpt.

Doe dit zo snel mogelijk en loop er niet te lang mee rond.

Dit geldt overigens niet alleen voor het probleem waar wij mee zitten, maar ook voor hetgene kennissen of vrienden mee te maken hebben (hetgeen wat van buitenaf naar ons toekomt).

Als het moeilijk voor je is en je niet weet hoe hiermee om te gaan.

Waag de stap en neem het voortouw, pas daarna kun je weer los te laten!

Alles wat ons nu alleen maar extra negatieve energie oplevert zoveel mogelijk direct proberen op te lossen.

Wees een open boek!

Deze periode van feestdagen, het gezellig samenzijn met de familie, is nu eenmaal de meest vervelende periode voor ons, maar niet alleen voor ons natuurlijk, maar voor nog vele anderen die op deze wereldbol rondlopen.

Ons is geleerd van jongs af aan dat deze periode de tijd van het jaar is waarin we liefde krijgen en waarin we liefde kunnen geven aan al onze dierbaren om ons heen.

De media doet ons geloven dat dit de meest prachtige periode is van een jaar, waarin we allemaal vrolijk moeten zijn. Een mooie wereld waarin gezongen, gedanst, gegeten en gedronken wordt.

Helaas is door vele gebeurtenissen in ons leven en weer die vele andere mensen dit al lang niet meer het geval.

Er is een schaduw over deze periode heen gevallen, want we zijn iets heel erg dierbaars kwijt geraakt of we dreigen het binnenkort te verliezen.

In ons geval van kinderloosheid herinnert het er elke keer aan dat we met lege handen staan.

Dat is moeilijk, dat is vreselijk, dat is een grote leegte in ons leven! Een groot verlies!

Meiden het is afschuwelijk, maar pas wel goed op jezelf en zorg ervoor dat je er niet aan onderdoor gaat, want er is meer.

Probeer dit te ontdekken en geniet van alles wat we hebben!

Het komt nu misschien over alsof ik het allemaal niet zo moeilijk vind en de negatieve emoties vervelend vind, maar ook ik heb ik het vreselijk moeilijk en ik weet zeker dat ik inelkaar stort als deze poging ook mislukt blijkt te zijn. Ik zal dan ook zeker m'n emoties de vrije loop laten op dit forum, maar ik wéiger dat dit me zo klein krijgt dat ik zelfs niet eens meer kán voelen.

Ik wil daarna leven, leven als nooit tevoren, want wat de mooiste periode van ons leven hoorde te zijn, is ons simpelweg al afgepakt en heeft een diep litteken achtergelaten.

Maar meer dan dat wil ik het dan ook niet laten zijn, want we moeten verder!!!!

En zo ook jullie.

Een hele dikke kus voor jullie allemaal!

Geplaatst

Dank je wel Mart. Het is goed om af en toe zo'n beticht te lezen waarmee alles in perspectief wordt geplaatst. Het neemt de pijn niet weg, maar maakt het iets draaglijker.

Een goede kerstgedachte!

Geplaatst

Het komt niet eens vanuit een kerstgedachte (het past er overigens wel prima bij), maar recht vanuit m'n hart.

Ik vind het heel erg voor degenen die zich de negatieve emoties teveel naar zich toe trekken.

Ik wil dat we sterk zijn in dit proces, maar ook na dit proces.

Fijn dat jullie het waarderen.

Geplaatst

Mart, mooi gezegd. Niet altijd makkelijk voor ogen te houden. Daarom fijn dat iemand het even opschrijft. Ik kies er hier altijd voor om met kerst te werken. Kerstavond is de avond die het belangrijkste is voor noren. Ik werk in de thuisverpleging. Ik mag van mijn cheffin tussendoor naar huis omdat er veel patienten niet zijn (familie zorgt voor ze). Dat doe ik niet, ik kies er voor om wat langer bij eenzamen te blijven, koffie te zetten, gezellig te kletsen. Ik neem een doos sjokolaatjes mee (van die vieze voor diabetes, bweh) en die deel ik dan. Op dergelijke avonden besef ik altijd wat ik heb (en nu met merel natuurlijk helemaal). Dat ik een warm huisje heb om naar toe te gaan, met mijn lieve man, met mijn gezonde lichaam.

A.s. dinsdag mag ik voor een termijnbepalingsecho. Ik ben erg benieuwd. Ik heb ook een doorverwijzing gekregen voor nekplooimeting en bloedproef. Nog goed over nadenken dit weekend wat we daarmee gaan doen.

Sylvie, testr, dikke knuffel!

Geplaatst

Ursula, wat top dat je dat doet voor de eenzamen die achterblijven. Groot respect!

A.s. dinsdag al je echo!!! Jippiiee, ik ga er vanuit dat het helemaal goedkomt. En dan die nekplooimeting en bloedproef...moeilijk hoor. Ik hoop dat jullie hierin een goeie keuze kunnen maken.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden