Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Gister op mijn werk zei iedereen steeds dat ik zo straalde............. Paul zegt ook steeds dat ik zo loop te grijnzen...... Ben zo ongelooflijk gelukkig. Heb er het volste vertrouwen in en geniet echt met volle teugen.

Niet te geloven dat wij dit echt meemaken nu, nog steeds onwerkelijk.

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Appelsap is ook heel lekker hoor vooral als je het met een reden drinkt.

Ben blij dat ik gisteren naar huis ben gegaan het is hie spekglad.

Nu naar de persconferentie en kijken wat er daarna allemaal gebeurd.

Geplaatst

Kan het me voorstellen... je bent al zo lang bezig ergens naartoe te werken en als je er dan bent... bijna niet te geloven! Maar het is zo meid!!!

Ik werd vannacht zwetend wakker met een dikke keel... helaas toch verkouden geworden dus, kan ook bijna niet anders met die ziekenboeg thuis. Beetje in de stress: ik mag geen koorts hebben, dus maar 2 paracetamols genomen, vanmorgen wel beter, alleen nog keelpijn en beginnende neusverkoudheid. Als het daar bij blijft kan het geen kwaad toch?

Gisteravond ineens een paar minuten keiharde steken aan de zijkant van mijn linkerborst... iemand dat wel eens gehad? heel pijnlijk en vreemd... meteen hopen dat het een goed teken is natuurlijk maar voor hetzelfde geld is het een bollenbijwerking, kan het me van de andere keren alleen niet herinneren. En af en toe het gevoel dat er in mijn buik iets gaande is, beetje krampjes...Zucht... dag 6...

Geplaatst

ach jeetje Caroline...de ww zijn echt slopend...mijn uren draaien overuren voor jou en Martha...ook voor jullie gaat het lukken...ik ben ervan overtuigd!!!

Sandra...ben ook zo blij voor jullie...zie je gewoon stralend door de straten lopen....als een lichtgevend mensje...hihihi...met de carnaval hebben we een uitdrukking: kom hei op aa, kom hei op aa...hei brent de lamp... wat eigenlijk wil betekenen...kom hierheen, kom hierheen, hier speelt het zich allemaal af...hihihi...

Henne...lekker effe shoppen en een verzorgingkje gehad...je moet je van tijd tot tijd effe verwennen...groot gelijk!!!

balen van de gestolen scooter...hoop dat jullie hem nog terugkrijgen...mij zijn al 3 fietsen gestolen (eentje gewoon uit het trappenhuis waar ik gewoond heb, zat aan de trap met een kettingslot vast...en nog is ie verdwenen..stomme junks...dat ze toch met hun poten van andermans spullen afblijven...ik vermoed dat het bij deze fiets namelijk junks zijn geweest omdat we toen naast een dealer woonden en men rustig jan en allemaal naar binnenliet die aanbelde als de dealer niet reageerde...behalve wij...ik deed dat niet...kende die gast niet die op bezoek kwam...dus dan laat ik hem ook niet binnen...punt...

sorry...weet het effe niet meer...kom later nog eens terug...moet maar weer even met spiekbriefje gaan werken...

liefs,

nico

Geplaatst

Balen Caroline dat je het toch te pakken hebt. Let wel op dat je gen neusspray oid gebruikt, dat mag niet als je zwanger bent. Wel gewonen zoutoplossing, moet je even goed op de verpakking kijken (of zelf even maken). Over steken enzo zeg ik maar niks, wat de één voelt of niet voelt is voor de ander toch niet relevant weten we inmiddels. Nog een weekje volhouden meis, net als Mart....kanjers!

Sandra wat heerlijk dat je zo straalt. Drink maar lekker appelsap meid!

En Nico, woehoe, goed resultaat zeg!!! Wat is eigenlijk een normaal vetpercentage? Ik heb een weegschaal waarmee ik dat kan meten (als ik de gebruiksaanwijzing nog kan vinden), ben wel benieuwd. Echt top dat je BMI ook gezakt is, dat geeft denk ik wel een flinke drive om door te gaan. Op naar de volgende behandeling en en zwangerschap!

Fren pas jij ook goed op jezelf? Een stapje terug voor het te laat is? Ik las vd week in Psychologie magazine een interessant artikel over verschillende stresstypes, hoe je lijf reageert en wat je qua voeding en bewegen dan het beste kunt doen. Als ik vanmiddag puf heb zal ik daar wat van overtypen. Het was voor mij akelig herkenbaar en dat gebeurt niet vaak met dat soort dingen.

Sen, lekker brutaal, zelfs uit de voortuin. We hebben hier in de burut zo'n golf gehad met fietsen, die kon je geen kwartier buiten laten staan. Bizar toch, in je eigen tuin!

Marjan, veel succes vandaag!

Esther, we hebben gisteravond definitief besloten mee te doen. Mijn man is nog niet 100% overtuigd, maar ergens lijkt het hem wel leuk. Dus we zullen zien hoe het uitpakt en hoeveel hij in beeld zal komen ;-)

Mart, hoe was het gisteravond? En hoe is het met je buik?

En Babeth, met de kwaaltjes?

Volgens mij vergeet ik nog meiden, het wordt een steeds grotere club hier. Is het handig de link voor de meeting nog een keer te vermelden?

Ik ga weer even braaf oefeningen doen voor mijn rug (buikspieren) en dan hoop ik vandaag eens iets te kunnen gaan doen met onze trouwfoto's. Is er niet van gekomen doordat ik zo moe was, maar wil voor onszelf en mijn (schoon)ouders nog een leuk album maken en verder wat foto's doorsturen naar de verschillende gasten. Een omvangrijke, maar wel leuke klus.

Groetjes!

Geplaatst

Ik heb net toevallig op de verpakking van Otrivin Menthol gekeken, wat ik normaalgesproken altijd gebruik en daar staat op dat je het mag gebruiken, maar niet langer dan een week en bij borstvoeding is het niet bekend, dus voorzichtig zijn, mmm... Klinkt niet erg betrouwbaar inderdaad. Om niet ziek te worden heb ik wel een paar keer Vicks First defense gebruikt, daar twijfelde ik toen ook al over, maar dat was tijdens het spuiten nog.

Vooralsnog heb ik het niet nodig, zo dicht zit mijn neus (nog) niet, ik hoop dat het een lichte verkoudheid is.

Terecht dat je niks zegt over steken enzo, ik weet het heus wel, ook in mijn buik kan het gewoon nog een eierstok zijn die zit te vervelen... maar af en toe moet je je het toch kwijt he, en dat kan eigenlijk het beste hier, dus ga ik maar weer een beetje spuien...

Geplaatst

Hai meiden

Witje, ik herken je gevoel en beleving, als ik het lees moet ik er echt om lachen, ik vind het zo mooi! ik moet zeggen dat ik het nu iets gelatener ervaar maar we zijn er net zo blij mee uiteraard en enorm dankbaar!

Klaartje, je vroeg naar mijn kwaaljes, die verschillen per dag, de ene dag voel ik mijn baarmoeder wat, dan weer niet, de misselijkheid gaat ook op en af, de ene dag nagenoeg niets en maak ik me wat druk, de andere dag lijkt het er dubbel en dwars weer te zijn. Ik moet zeggen dat ik tot op heden toch wel wat meer onzeker ben dan ik van te voren gedacht had.

Leuk dat je met de trouwfoto´s aan de slag gaat, kan me voorstellen dat het een hele klus is maar het levert wel iets moois op.

Caroline, killing he, morgen is de eerste ww voorbij (zucht) de steek in de borst zegt me niets maar wat je zegt..het ka van het een maar ook van het ander zijn, erg moelijk. Balen dat je je ook niet fit voelt. Voor de keelpijn durfde ik ook niets te nemen, ik heb een zoutoplossing gemaakt waar ik mee gegorgeld heb: gekookt water af laten koelen, wat zeezout erbij, een slok achter in de keel en gorgelen. Erg vies maar het ontsmet en het was in no time weg. Beterschap!

Marjan, ja jij hebt vandaag de punctie, veel succes!

Martha, hoe gaat het bij jou?

liefs

Babeth

Geplaatst

Oh spuien mag altijd hihi ;-) Weet ik, ik wéét niet eens meer precies wat ik welke poging voelde. Heb nog wel eens op het forum terug zitten zoeken wat ik de vorige keer ook alweer gezegd had haha!

Geplaatst

Even snel.

Caroline...zucht die wachtweken...

Mijn buikpijn is momenteel weg en sinds vandaag voel ik eerlijk gezegd ook helemaal niks meer. De buikpijn kwam waarschijnlijk nog voort uit de punctie, maar ik vind het niet echt gerustellend dat ik niks voel.

Maar goed, nog even doorzetten...dag 5...

Geplaatst

He mart, kop op, ik voelde ook niets toen ik zwanger bleek van merel. Heb nooit opgezette borsten gehad of dergelijke dingen. pas als het hcg goed op gang komt wordt ik misselijk en dat duurt een ruime maand. Nog maar 1 weekje!!!

Geplaatst

even Mart en Caroline een hart onder de riem steken...kom op meiden...hang in there...spui wanneer je wil, 't is zo zenuwslopend...we denken aan jullie!!:positive energie:

Klaartje...nou...uhm...mijn vetpercentage is eigenlijk nog te hoog...de weegschaal waar ik gisteren op heb gestaan, is eentje die vanaf je voeten meet dus voor het vetpercentage beneden en nog een aparte handmeter voor het vetpercentage boven...gemiddeld is het dan 38%...maar eigenlijk moet het zo tussen 18 en 28% zitten....maar het voornaamste is voor mij nu persoonlijk toch het bmi en mijn gewicht...van de ene weegschaal krijg je ook een overzicht van je spiermassa: 48, bijna 49 kilo spiermassa...kitjing......meer dan de helft van mijn lichaamsgewicht dus:new_shocked:...ik ga zo'n uitdraai dus wel meenemen naar de startecho en het ze laten zien dat ik gewoon veel spiermassa heb en mede daardoor dus ook meteen een hoger bmi...ik vind dat ze daar gewoon vanaf moeten stappen...punt...maar goed...daar hebben we het al eens over gehad...

mijn affirmatie heb ik nog niet binnen...ben benieuwd of ik hem überhaupt doorkrijg...hahahaha...we zullen zien...

liefs,

Nico

Geplaatst

De ww zijn heel erg. Sterkte caroline en mart.

Ik denk aan een ieder die het nodig heeft.

Bij mezelf gaat het niet zo lekker.

het is 1 grote chaos in mijn hoofd. Ontzettend moe en toch moeten we werken. Dus we gaan gewoon door

Sorry dat ik niet zoveel op het forum ben, maar lees wel alles hoor.

Sandra, gefeliciteerd met je prille zwangerschap ook jou gaat het lukken hoor om een kleintje te krijgen.

succes iedereen en tot gauw.

Ik ga voor de aapjes groephug.

Groetjes

Rubster

Geplaatst

ja die beruchte ww, we kennen ze allemaal. En alles wat we voelen of niet voelen kan er bij horen en kan alles betekenen. Heel frustrerend.

Rubster wat vervelend dat het een chaos in je hoofd is. Plan je dan prive je agenda vrij?? Dat doe ik dan altijd wel. Doe dingen alleen als ik er echt zin in heb en niet te ver vooruit plannen. Sterkte!!

Ga nu naar de dietiste, ben benieuwd. Niet aangekomen, niet afgevallen.

Geplaatst

Henne, ik doe mn best, wil heel graag pas op de plaats maken, maar weet niet hoe. Heb al tegen Vin gezegd dat ik de komende tijd echt op tijd naar bed ga., Niet heel gezellig, maar anders stort ik echt in denk ik.

Caroline en Mart, hang in there meiden!! Ik weet nog hoe killing ik de wachtweken vond. Jullie gaan toch allebei de 21 testen, of vergis ik me nu?

Sandra, babeth en Ursula, ik snap die glimlach helemaal hoor, ik kan alleen maar zeggen GENIET, GENIET, GENIET!!!

Snel weer door!

Fran

Geplaatst

Martha, de eerste wachtweek voelde ik ook niets behalve mijn eierstokken.

als ik terugkijk had ik de eerste misselijkheid ´s avonds op dag 8 (na de punctie) , na het avondeten. Op dag 9 barste ik in tranen uit bij afscheid nemen van een collega. Toch ging er bij mij totaal geen lichtje branden, de tranen bij het afscheid kwam voor mijn gevoel van de toegediende hormonen. Op dag 12 na punctie toen meende ik de misselijkheid wel te herkennen maar goed mede omdat ik bepaalde geurtjes heel sterk rook.

Ik reageer er blijkbaar heftig op, dat is iedere keer nog zo geweest, maar over het algemeen merken maar weinig mensen iets. Houd erg goede hoop meid!!!!

Rubster, wat vervelend, pas je op dat je niet aan jezelf voorbij gaat?

Fren, dank je wel!!!!

Geplaatst

Thanx meiden! Ik zit ook nog maar op dag 5 hè, dan voel je ook nog niks.

Maar van de 1e keer kan ik me herinneren dat ik ten tijde van de innesteling 's nachts erge buikpijn heb gehad. En daarna heel erg koude rillingen had. Oh ja en erge obstipatie.

De 2e keer heb ik het niet gevoeld, maar wel last van diarree en dan weer obstipatie. Een afwisseling in een paar dagen tijd.

Beide keren waren dus ook anders.

Geplaatst

Gisteren een "vriendin" gezien, is in mei bevallen van haar eerste kind. Onze vriendschap is van mijn kant nogal bekoeld nadat ze altijd zei dat ze geen kinderen wilde en daarna opbelde dat ze in verwachting was.

Veel moeite mee gehad, ik hou niet van mensen die verhaaltjes vertellen, heb het verhaal wel eens uitgebreider geschreven op het forum.

Maar lang verhaal kort te maken toch een lange vriendschap en toch best gezellig.

Ze was gestopt met roken 2-3 wk nadat ze wist dat ze zw was, dus in de eerste weken zw gerookt, ze mag al helemaal niet roken met haar ziekte (ms) en medicijnen en ik dacht dat ze helemaal gestopt was met roken maar niet dus.

Prima moet ze zelf weten.

Gaat ze zitten vertellen dat ze bij 34 wk zoiets had van ach kan toch geen kwaad meer en is dus weer doodleuk gaan roken.

Sorry maar kan daar echt niet bij met mijn verstand en heb daar ook best moeite mee.

Wij proberen er alles aan te doen om onzelf en een toekomstige baby alle kansen te geven en dan hoor je zoiets!!!

Geplaatst

oww Sylvie dat meen je niet!? ongelofelijk wat een dom wicht, ik weet zo even niet meer of ze ook van jullie situatie op de hoogte is, maar als ze dat weet is zo ook nog behoorlijk gevoelloos.

niet te geloven zeg :violent1:

Geplaatst

Ongelooflijk hè hoe makkelijk mensen "denken". Zelf vind ik het ook afschuwelijk als ik een zwangere zie lopen met een sigaret aan de mond. Misselijkmakend!

Geplaatst

O Sylvie, ik kan daar ook zo boos om worden. K heb zelf ook gerookt, maar (zelfs toen we nog niet wisten dat het 'niet zomaar'kon) ik wist altijd dat ik meteen zou stoppen, als ik ook maar dacht dat ik zwanger zou zijn. Dat was dus vorig jaar.... nou geen centje moeite, ik vind altijd 'je doet het dan niet alleen jezelf aan' . Mijn buuvrouw; van de zomer zwanger van de 3de, miskraam.... roken... als een ketter.

Nu dus weer zwanger, en ze KAN gewoon niet stoppen zegt ze.... Nou, ik vind het onzin!! Zeker omdat ik zelf ook gerookt heb, weet ik gewoon, als je maar WIL kan je gewoon stoppen. T is gewoon pure egoIsme.

Maar, weet je, het zijn vaak de mensen die er 'wel weer 1tje willen..... ff wippen....zwanger..., die denken er toch wel ietsje pietsje anders over dan wij!!

Meid, lekker laten bezinken, en denk maar gewoon 'je bent niet wijzer'.

liefs

Geplaatst

Ik heb ook gerookt en ben sinds maart 2008 gestopt voordat wij met de eerste behandeling begonnen dus ik weet wat het is.

Met wilskracht kom je een heel eind.

Geplaatst

Ik vind het ook onzin. Zelf ben ik ook weer gestopt vorig jaar om deze reden. Als je moet en als je wilt, kan het echt wel. Vooral voor zoiets.

Geplaatst

Ik zou er geen energie aan verspillen Sylvie, ze moet het zelf weten, iedereen doet wat ie zelf denkt dat goed is. Kan me voorstellen dat je je eraan ergert hoor, maar het is zo zonde...

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden