Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Goeiemorgen dames! Mart, dat is weer nieuw voor mij: open baarmoedermond? Jeetje, geen idee, waarom is dat niet goed? Ik had gister en vanochtend wat moeite met inbrengen van de proppenschieter maar dat kan ook slordigheid zijn (vanochtend om kwart over 7 half slapend natuurlijk).

Ik had gister een goeie dag, met zon en sneeuw en zie dat het vandaag weer mooi weer is dus ga ik er gewoon weer zo'n dag van proberen te maken! Bevalt me een stuk beter dan dat sombere gedoe. Ik weet het toch pas maandag, wil niet mijn weekend latern verpesten (heb mezelf streng toegesproken). Heb alleen nog steeds keelpijn en vandaag weer hoofdpijn, dat is jammer, maar zal nu wel van de spanning zijn.

Fijne dag, vooral voor jou Martha! (Toch raar, woon je in het noorden, heb je als enige geen sneeuw...)

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Heb het nog even opgezocht, maar met een lage baarmoeder kan het zowel vriezen als dooien, zoals altijd.... Ach, ik moet het ook maar gewoon afwachten.

Als het mislukt, dan word ik toch altijd vrij snel ongi.

Dank je wel Miki. Je bent lief.

Caroline, fijn dat je je weer wat beter voelt. That's the spirit. Maak er een leuk weekend van!!! En inderdaad heel gek dat wij hier helemaal geen sneeuw hebben. Is heel vaak zo. Vaak kan men in Utrecht al de wereld uitschaatsen, zwemmen hier de eendjes nog vrolijk in de sloten...

Geplaatst

Het is ook niet zo koud, hier zwemmen de eendjes ook nog vrolijk rond, maar wel aardig wat sneeuw! Ik denk ook maar in clichés natuurlijk: in het noorden wordt de Elfstedentocht gereden dus daar is het altijd kouder maar ik weet wel dat het niet zo is.

Het lijkt een beetje of wij stuivertje gewisseld hebben: eergister was ik 1 brok ellende en jij optimistisch en nu ben ik een stuk vrolijker en jij weer heel onzeker... Pfff, het blijft een drama en ik vind het ook zo lang duren deze keer! Wanneer ga jij testen?

Iets anders: de ene keer kan ik wel invullen hoe ik me voel linksboven en een smiley erbij zetten en de andere keer niet, heeft iemand anders daar ook last van? Nu is het bij mijn naam weer weg namelijk.

Geplaatst

Caroline, als je net gereageerd hebt, dan zie je inderdaad je smiley niet, maar een ander ziet het wel. Was mij ook al opgevallen.

Ik zit niet echt in een dip hoor, maar het voelt alleen niet zo goed. Kan het niet zo goed uitleggen.

Hier nog even info over je baarmoedermond/-hoogte. Conclusie: je kunt dus niet voelen of je zwanger bent of niet. Gelukkig maar...

Baarmoedermond

De positie van je baarmoedermond kan je veel vertellen, maar je hebt iets meer geduld nodig voor je inzicht hebt in hoe het precies in elkaar steekt. Dit duurt vaak langer dan één cyclus omdat je dan kun vergelijken. Je baarmoedermond verandert tijdens je cylcus telkens van plaats, zachtheid en hij gaat open en dicht.

baarmoedermondOm erachter te komen wat te stand van je baarmoeder is zul je met een of twee vingers je vagina naar binnen moeten om zo te voelen hoe het ervoor staat. Dit is het gemakkelijkst door op je hurken te gaan zitten of iets door je knieen te zakken en dan te voelen. Belangrijk is dat je het elke dag op dezelfde manier en rond hetzelfde tijdstip doet. Dit omdat de stand door de dag heen ook nog wel wil fluctueren.

Tegen het einde van je menstruatie is een goed moment om te beginnen. Je zult dan voelen dat je baarmoedermond redelijk hoog zit en een klein beetje open staat. Als je menstruatie voorbij is zul je merken dat de baarmoedermond zakt, hard is als het puntje van je neus en gesloten is. Als je al een keer bevallen bent zal je baarmoedermond voelen alsof er een spleetje inzit, dat altijd een beetje open staat. Ben je nog nooit bevallen dat zit je baarmoedermond ook echt helemaal dicht.

Als je vruchtbare dagen eraan komen zul je merken dat de baarmoeder hoger komt te zitten en dat hij zachter wordt en een beetje open komt te staan. Soms komt hij zo hoog te zitten dat je er niet meer bij kan om te voelen. Als dat het geval is bij jou zal je de meest vruchtbare dag(en) moeten gokken. Voel je hem nog wel, hoog in je schede, dan zal je voelen dat hij steeds verder open komt te staan en dat er steeds meer slijm omheen zit. Op de dag van je ovulatie zal de baarmoedermond het hoogste punt bereiken. Hij voelt nu zo zacht als je oorlel en staat open.

Na je ovulatie zal de baarmoedermond binnen een tot enkele dagen weer laag, gesloten en hard zijn. Je kan dan stoppen met het voelen tot na je volgende menstruatie. Helaas is het niet mogelijk om aan je baarmoedermond te voelen of je zwanger bent of niet.

Geplaatst

Oh ja, je mag trouwens niet veel voelen aan je baarmoeder hoor, want dit geef infecties. Toevallig dat ik vanochtend zonder bollenschieter de bollen heb ingebracht en toen voelde ik het.

Caroline, ik weet nog niet wanneer ik ga testen. Heb in ieder geval nog niks in huis.

Zelf denk ik woensdag mits ik nog niet ongi ben, maar ik vind het wel moeilijk deze keer om me in te houden.

Komt door alle positieve verhalen hier op dag 8/9.

Geplaatst

Ik was niet van plan om te gaan voelen hoor, was helemaal niet met mijn baarmoedermond (wat een woord, leuk voor galgje, raden ze nooit ;-)) bezig maar jij schreef er iets over... Ik dacht net: goed dat mijn vriend niet achter me stond met dat fraaie plaatje... die zou meteen flippen haha!

Ik heb laatst testen gekocht omdat ik bij het Kruidvat was. Was gister bijna in de verleiding gekomen op dag 8, had de verpakking open en dacht nee, ik wacht toch tot maandag. Voelde me net weer beter en als ie dan negatief zou zijn...

Maar ik zie het helemaal niet meer nu, dus kan ik ook niet veranderen dat het nu wachtdag 9 is? Zie jij het wel bij mij dan?

Geplaatst

Je hebt wd 8 staan.

Maar je kunt het wel aanpassen bij je eigen profiel.

Ik zit er zelf ook aan te denken vandaag wat testjes te halen, maar ik ben bang dat ik me niet kan beheersen.

Dus weet het nog niet.

Wacht maar lekker tot maandag Caroline, dat is toch ook je officiële testdag?

Geplaatst

Hoi dames

wat is er weer veel geschreven op de vroege morgen!

Kaartje, nog bedankt voor de felicitatie hoor! en wat fijn dat jij nu ook weer begonnen bent, heel erg veel succes!

Mikki, wat heb je een mooi berichtje geplaatst, sorry dames, maar ik houd het dan echt niet droog....geeft niets, vind het zo lief van je!

Nel, als je bij een behandeling het korte protocol volget (starten met stiumuleren op dag 2 of 3) dan kun je meestal cd1 aanhouden, maar als je rekent de dag van de puctie +38 weken zit je zeker goed.

Caroline, fijn te lezen dat je een goede dag hebt gehad, en je hebt jezelf erg wijs toegesproken! geniet van het weekend en de sneeuw.

Sylvie, jij ook een relaxes weekendje met je snowboots toch?

Hier ligt best wel wat sneeuw moet ik zeggen, dadelijk even wat boodschappen doen

liefs

Babeth

Geplaatst

Nou, de officiele testdag van het Maasstad is de 24ste, zij houden 18 dagen na de punctie aan, maar ik vroeg het bij de TP in het EMC en die arts zei: je kan rustig maandag de 21ste testen, 2 weken na de punctie... Dat is dus dag 11, maar dan zou er wel iets te zien moeten zijn natuurlijk als het goed zit. En ik vind ook dat ik dan lang genoeg heb gewacht...

Ik heb trouwens toch nog een vraagje, kan het niet laten, aan de wachtenden en ex-wachtenden: hebben jullie altijd een wit inlegkruisje? (Kan ik wel vragen toch, na het verhaal + plaatje van de baarmoedermond). Ik bedoel, ik weet dat het door die bollen iets gekleurd kan zijn maar ik twijfel af en toe of het gewoon bollenrestjes zijn die ik zie of al iets dat op geel/bruinverlies lijkt...

Geplaatst

het verschilt nogal per ziekenhuis

in Brussel hanteren ze dag 17 na de punctie en in Düsseldorf dag 16.

Wij hielden nu zelf ook dag 14 aan, als alles immers spontaan zou luken dan zouden we dat ook doen.

mijn duimen draaien voor jullie!!!

Geplaatst
Nou, de officiele testdag van het Maasstad is de 24ste, zij houden 18 dagen na de punctie aan, maar ik vroeg het bij de TP in het EMC en die arts zei: je kan rustig maandag de 21ste testen, 2 weken na de punctie... Dat is dus dag 11, maar dan zou er wel iets te zien moeten zijn natuurlijk als het goed zit. En ik vind ook dat ik dan lang genoeg heb gewacht...

Ik heb trouwens toch nog een vraagje, kan het niet laten, aan de wachtenden en ex-wachtenden: hebben jullie altijd een wit inlegkruisje? (Kan ik wel vragen toch, na het verhaal + plaatje van de baarmoedermond). Ik bedoel, ik weet dat het door die bollen iets gekleurd kan zijn maar ik twijfel af en toe of het gewoon bollenrestjes zijn die ik zie of al iets dat op geel/bruinverlies lijkt...

Ik heb ook een wit inlegkruisje. De bolletjesresten zijn niet helemaal wit, beetje crêmig. Het inlegkruisje is witter zeg maar. Lekker hoor:-)

Geplaatst

mart....wat heb je dat mooi verwoord,kreeg er kippenvel van toen ik het aan het lezen was....en nu voel je je onzeker...meissie...ik geef je een dikke knuffel...:hugs2:

Gelukkig trouwens dat je collegaatje weer uit de coma is, maar wel erg dat ze het kindje (waarschijnlijk?) verloren heeft...33 graden is inderdaad niet erg hoog...zegt iemand met een basale lichaamstemperatuur van 36.2/36.3...zal wel door mijn gesport komen...

van mij krijg je :bpotda:

Caroline....wat goed van je dat je de knop hebt omgedraaid...laat je niet gek maken de laatste paar dagen...

Sylvie...ik kan je helaas geen raad geven. Zou het zelf ook effe niet weten...maar zoals is voorgesteld, probeer haar anders te bellen en even met haar te spreken...dat je denkt dat er nu meer speelt, zijn de RET-gedachten misschien...je hebt een sms gestuurd...het heeft lang geduurd voordat zij er op gereageerd heeft. je denkt...zou ze boos zijn, waarom heeft ze nog niet gereageerd...wat is er aan de hand...in je hoofd spelen er zich dan allerlei scenario's af, die misschien helemaal niet zo zijn...ik begrijp je gevoel wel. Probeer echter als je er niet voor de volle 100% achter staat haar te laten weten dat je het moeilijk vindt om te komen en dat je een andere keer langskomt. Denk even aan jezelf!!! jij gaat nu even voor...en wat anderen ervan denken, moet je even niet bij stilstaan..ook voor jou een knuffel...

Ursula...wat lief dat je kerstavond de eenzamen gezelschap gaat houden..en moet dat dan met suiker voor diabetici...hihihi....grapje...heel fijn dat je dit doet...:good1:

Marjan...je hebt gisteren de tp gehad....je hebt er maar eentje nodig in principe..natuurlijk hoop je liever op meer...nu de wachtweken in...zoek veel afleiding, maar dat is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan...weet hoe moeilijk het is...hahaha...

uhm.....ik ben er beslist een paar vergeten..

oja...nel...18 januari is dus de operatie....dat is een dag na mijn startecho...ik zal aan je denken...als ik het goed begrijp kan ie dus ook later plaatsvinden als je gyn er niet volledig achterstaat of het nog niet de tijd ervoor vindt? Wanneer zou je dit dan horen???

moet weer even een sportverhaaltje vertellen...hihihi...

gisteren zou ik eigenlijk de club power (spierverstevigende les, de nederlandse versie van Body Pump) moeten opstarten omdat mijn fitnesscollegaatje later zou zijn...helaas is de les niet doorgegaan..er waren maar 2 deelnemers...en tja...dan gaat ie niet door...maaaaarrr....ik had dus energie te veel..de les erna (om half 8) zou een step/shape les zijn...in eerste instantie 2 deelnemers, dus zou ie ook niet doorgaan, maar uiteindelijk (met mij) erbij toch nog 4 deelnemers...we hebben er een combiles van gemaakt: shape en zumba...ik heb de zumbanummers gegeven...was weer lachen...tijdens de warming up van de shape (beetje aerobics achtig) deed ik steeds rare bewegingen erbij maken...moest ja mijn energie kwijt...dus lag mijn collegaatje weer dubbel op het podium...bij de zumba ging het net zo...ik heel energiek over het podium aan het bewegen...springt opeens een knoopje van mijn shirtje open..hahahaha...dus weer dichtmaken, maar het zijn hele ienieminie knoopjes dus dat ging niet goed...hahahaha...ook weer het kerstliedje All I want for Christmas gedaan...een grote hit...hihihi...

daarna was het tijd voor de club yoga les...ondanks het weer gaat deze les nu altijd door...vorig jaar was dat wel anders...stond ik daar met al mijn energie op het podium...en voor yoga moet je net rustig zijn...hahaha...dus af en toe tussen de nummers door maak ik dan een gek sprongetje...eigenlijk moet je erbij zijn...mijn lessen zijn altijd heel erg lachen...ik entertrain en dat is gewoon geweldig...om te zien hoe de mensen meedoen en mee lachen en plezier hebben...daar doe ik het voor...:wibel:

en toen was de les voorbij...voorzicht naar huis gereden, want het was me toch een partij glad, twee keer ging de achterkant van de auto (ondanks de winterbanden) op een rotonde toch de andere kant op...ws wel effe hartkloppingveroorzakend...maar goed...veilig thuis gekomen en toen nog effe naar HP en naar Lord of the Rings kijken..hebben jullie dat ook???je hebt ze waarschijnlijk thuis op dvd en toch kijk je ze nog een keer op de tv...met die misselijke reclames ertussen...hahahaha...tijdens HP lag ik echter al te koppen...oftewel te headbangen..hahaha...

jeetje...een heel verhaal...

ik vond die kattenfilmpjes trouwens geweldig...ik zal eens kijken of ik filmpje van die van mij erop kan zetten...

vanmiddag ga ik de stof halen voor mijn carnavalspakje voor de optocht...jippie...als het klaar is, komt er zeer zeker een foto op te staan...

lieve lieve meiden...voor iedereen een hele dikke knuffel :circle2::knuf:

liefs,

Nico:wave:

Geplaatst

Wat lief van je Nico. Een mooie award! Ik zal er heel voorzichtig mee zijn:-)

Lijkt me inderdaad erg leuk om bij jou les te hebben. Jammergenoeg woon je een beetje te ver weg, anders was het zeker een overweging waard...

Heerlijk lijkt me dat dat je er zoveel energie van krijgt. Door sporten voel je je sowieso wel een stukje gelukkiger. Het is voor mij ook wel weer tijd voor wat meer beweging, maar tijdens ivf sport ik liever niet.

Geplaatst

hee....nee...heb deze keer ook besloten om vanaf de punctie tot aan de testdatum niet te gaan sporten en ook halve dagen te gaan werken...

graag gedaan...hoop dat je er een mooi plekje voor vindt, voor je award...hihihi...

je vroeg me trouwens naar mijn vriendin....zij is ook mijn collegaatje en beste vriendin...en op dit moment heeft ze het moeilijk...ze heeft woensdag gezegd thuis dat ze wil scheiden, het ging al langer niet meer goed tussen hun, hij is redelijk dominant geworden en eigenlijk zijn ze ook uit elkaar gegroeid...maar voor de kids heeft ze het altijd weer willen proberen, maar nu was helaas de grens bereikt en heeft ze het besluit genomen...en donderdag hadden we de kerstborrel op het werk en daar zijn we weer eens naar toe gegaan (al een paar jaar niet kunnen gaan, omdat zij eigenlijk niet op donderdagmiddag werkt en ik de afgelopen 2 jaar studieverlof had op donderdagmiddag)...af en toe spring ik inderdaad van de hak op de tak...hahaha...net als de koolmeesjes die we hier in de struiken hebben zitten en die hier heerlijk van ons vetbolletjes aan het genieten zijn...

nu moet ik me gaan klaarmaken...want heb om 1 uur afgesproken.

liefs en tot later!!!

Nico

Geplaatst

Wat ontzettend verdrietig voor je vriendin. Dat hakt er behoorlijk in, vooral tijdens zulke dagen.

Mijn scheiding heb ik ook als vreselijk ervaren. De pijn die ik toen voelde is niet te omschrijven ondanks dat het mijn eigen keuze was.

Heel veel sterkte toegewenst voor je vriendin.

Meiden ik ga nu even genieten van de zaterdag. Waarschijnlijk kom ik vandaag nog wel 's om het hoekje kijken.

Veel plezier vandaag!

Geplaatst

Meiden ik wil nog even goed nieuws met jullie delen, de brief van het EMC lag net in de bus en wonder boven wonder: ik heb 2 cryo's!!!!!!!!!!!!!! Nog nooit cryo's gehad, dus ik ben zo blij! Had er 8 over dus had iets meer kunnen zijn maar niet zeuren nu, ik heb er 2!!! Ik denk trouwens wel dat ze samen in een rietje zitten, volgens mij doen ze dat altijd bij het EMC, maar dat staat er niet bij dus maandag even bellen.

Jeetje, met trillende handjes de brief opengemaakt en ik zit nog te shaken... had niet gedacht dat het kon bij ons...

Geplaatst

Ha!! ik zei het toch!! Ik wist het zeker dat het deze keer zou lukken. Alle voortekenen leiden je deze poging telkens naar de verkeerde conclusie, hopen maar dat dat zo doorgaat!! Als je maandag belt kun je misschien gelijk iets anders doorgeven :-)

Geplaatst

Hai dames

Caroline wat een goed nieuws!!! hier had je echt niet op gerekend he, super zeg!!!! dat moet wel een heel erg goed gevoel geven.

wat het inlegkruisje betreft, op zich wel wit, maar het lijkt wel dat het wat smoeziger wordt van de bolletjes

Geplaatst

Hey Caroline wat een supergoed nieuws! Hoewel je ze natuurlijk helemaal niet nodig gaat hebben dit keer :-) Alles zit mee en bovendien, jeetje vandaag dag 9 en nog geen aankomende menstruatie? jajajaja, dit gaat echt goedkomen!

Hou nog even vol!

En jij natuurlijk ook Mart en sterkte die laatste nare dagen!

Voor de rest een prettig weekend!

groetjes Sab

Geplaatst

Caroline wat een goed nieuws, dan zijn het wel hele goede embryo's vooral bij het EMC. We blijven duimen dat je ze voorlopig niet nodig hebt.

Mart voor jou wordt ook flink geduimd, jammer dat jezelf toch een slecht gevoel er over hebt. Kunnen alleen maar hopen dat je ernaast zit.

Nico ik wel ook wel een keer komen lessen, lijkt me erg gezellig. Leuk dat je ons hebt laten zien je beweegt.

Bedankt voor je raad. Dit weekend even goed over nadenken.

Babeth hoe staat het met de zw kwaaltjes. Echo komt dichterbij, spannend. Samen aftellen met Sandra, ben zo benieuwd.

Boodschappen zijn binnen, nu heerlijk op de bank met een foute kerstfilm.

Geplaatst

Geweldig Caroline, maar gelukkig heb je ze niet nodig;-)

Geplaatst

Sab, geen aankomende menstruatie zegt bij mij niks: de bollen houden het altijd tegen. Maar het is wel fijn dat de brief van het EMC nu kwam, dat geeft in ieder geval meer rust, dat het nog niet afgelopen is, mocht het nu niet gelukt zijn, pfieuw...

Geplaatst

Caroline vervelend he? bij mij hebben de bollen het 1x tegengehouden, maar ik kan me voorstellen dat de brief je rust geeft, alleen ik ga er ook vanuit dat ze voorlopig uit logeren blijven!

Sylvie, het gaat goed hoor, de symptomen zijn er volledig, de ene dag meer als de ander maar het stelt met iets gerust. We kunnen de dagen wel vooruitkijken

Mijn man is er best nerveus voor, vooral voor het aantal. Ik heb dat juist weer niet, maar ben wel nerveuzer of alles wel goed is. Maar ja, deze periode overleven we ook weer toch?

Wij hebben de boodschappen ook weer binnen, gelukkig! mijn man gaat vanavond naar een verjaardag van vrienden, ik ga niet mee, er wordt volop gerookt, zeker met die kou, dan staat iedereen binnen en de deur slechts op een kiertje.Ik durf het niet aan, misschien ben ik een aanstellerige muts maar wil alles echt zo optimaal hebben en zoek het niet op.

Geplaatst

He Babeth,

groot gelijk dat je daar geen zin in hebt, zou ik ook niet doen.

En ja de dagen zijn soms niet vooruit te branden vooral als je echt op iets wacht, vreselijk is dat.

Net 5 kilo friet staan te snijden en bakken, gooi ik de vriezer en voor vanavond met moules a la creme, heerlijk.

En een wijntje natuurlijk :-)

Geplaatst

Zie nu je bericht Mart, we waren vanmiddag tegelijk aan het typen... Dank je, wat een heerlijke, opbeurende zin... als je toch 's gelijk had... Leuke dag gehad vandaag?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden