Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hi Sylvie,

Zelf het huishouden: heel goed :-) Ik heb deze week ook weer eens mogen proeven aan zelf het huishouden doen :-(. Hier in China is het heel makkelijk om een huishoudster te hebben en zij doet dan ook werkelijk alles: de was, strijken, schoonmaken en soms zelfs boodschappen!!! Wij hebben dus al een paar jaar niets gedaan.... Nu was ze twee weken vrij, om terug te gaan naar haar 'hometown' voor chinees nieuwjaar. Is een mooi voorproefje voor hoe het in Ierland zal zijn: gewoon weer zelf de handjes uit de mouwen steken. PPfff, ben er allemaal niet zo goed in geloof ik: ik ben erg van 'visueel' schoon, als het voor het oog maar goed is, haha. Ach ja.... wat dat betreft weten we ook dondersgoed dat we het hier wat dat betreft super luxe hebben gehad!

Meiden, jullie slapen allemaal nog, hier is de dag begonnen, ik ga op pad!

Groetjes!

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Zo, ongeveer een half uur geslapen vannacht....Ik lig nu met knallende hoofdpijn in mijn bed.

De kramp is afgenomen, de bruine afscheiding is er nog wel maar is niet meer geworden, mijn borsten zijn juist iets gevoeliger geworden en de digitale clearblue (ja, ik heb geen goedkopere testen meer in huis), geeft binnen 20 seconden nog steeds zwanger aan.

Ik lig in bed alleen maar schietgebedjes te doen, wat een hel zeg.

Sylvie en ivfsh, jullie ook bedankt voor jullie berichten. Ivfsh, jij hebt natuurlijk ook al twee keer meegemaakt dat het mis is gegaan, wat vreselijk. Ik ga proberen rustig te blijven, mijn vriend gaat me afmelden op mijn werk vandaag (hij kent mijn baas ook, dus dat komt wel goed), en ik ga proberen nog wat te slapen denk ik....

Liefs, Laika

Geplaatst

Laika...dat is effe schrikken...goed dat je vandaag niet gaat werken...doe maar rustig aan. Het kan idd oud bloed zijn of nog van een innesteling...

lees wel mee, maar heb op de een of andere manier weinig puf om te schrijven en/of te reageren...

het gaat dus op en af...we wachten eerst het weekend af...

Esther...carpe diem....dat zeggen ze wel eens vaker...en daar ben je op dit moment mee bezig...volg je gevoel, sluit het verdriet niet uit, blijf communiceren met Gerard en dan komen ook jullie er wel...dikke knuffel...

En nu ik dit zo schrijf, bedenk ik dat ik dit ook op mij moet betrekken...

heb met een wow-gevoel jullie discussie gelezen...wat zijn jullie al vergevorderd in jullie denken. nu op dit moment denk ik nog steeds...bijf het proberen totdat ik erbij neerval, maar een kindje van onszelf zullen we krijgen...het idee van ongewenst kinderloos ben ik nu nog niet aan toe...laatst bij mijn ouders lag de Margriet open op een artikel over ongewenst kinderloos...ik moest dit maar eens lezen van mijn moeder...pfff...had ik echt geen zin in...heb het boekje wel meegenomen, maar inkijken ho maar...en dan denk ik...jeetje Nico...je bent pas 36...dat is nog jong...nog te jong om kinderloos te blijven (zo denk ik er nu over!, wil niemand voor de kop stoten!!!!)...ik wil ook weer zo graag verder...

ben nog steeds niet ongi...hoe lang gaat dit duren???

ik had gevraagd wat er eigenlijk gebeurt met niet aangeprikte follikels. Volgens haar groeien die door en springen ze vanzelf...dus ook weer een sprankje hoop want we hebben natuurlijk toch weer gewoon knuffelplezier met elkaar gehad...

gisteren weer begonnen met zumba te geven...al heeft mijn collega/baas de les gegeven...had geen puf...en zij heeft allemaal nieuwe leuke nummers en de deelnemers waren ook wel weer toe aan nieuwe nummers...was wel fijn achteraf om mee te doen, maar was gebroken toen ik thuis kwam...ben ook meteen onder de douche gegaan en in bed gekropen...vriend had dartwedstrijd...die was denk ik pas rond 1 uur thuis of zo...geen idee...nog 2,5 uur werken en dan heb ik weekend...heerlijk...

ga er weer vandoor!

liefs,

nico

Geplaatst

Poeh Laika .....ik weet hoe het voelt. heb ook een hele dag wanhopig in bed liggen huilen vanwege bruinverlies. Achteraf denk ik dat het bij mij kwam door het inbrengen van de utrogestan, dat ik daarbij een vaatje geraakt had. Alles is nu veel beter doorbloed en door de utro ook gevoeliger. Gebruik jij nog bolletjes? Misschien kan het dan daardoor komen?

En ook de kramp is herkenbaar. De eerste weken heb ik meer paracetamol geslikt dan ooit voor een menstruatie. Dacht ook elke keer dat het dan wel mis zou gaan. Toen het uiteindelijk wel mis ging was die kramp al lang weg.

Kruip lekker in bed, probeer wat te slapen. Bel evt even het ziekenhuis, ze hebben mij toen wel redelijk gerust kunnen stellen, voor zover dat nu kan want het ís een ***onzekere tijd.

Hou je taai daar! Dikke knuffel,

Henne

Geplaatst

hee meiden,

Laika: doe inderdaad nog een dag rustig aan, bel het ziekenhuis anders ook even, dan kun je kijken wat zij zeggen. Daarna doen wat goed voelt voor je! Toen ik de tweede keer niet wist of het goed zat, ben ik juist veel dingen gaan doen, thuis blijven maakte het alleen maar moeilijker voor me. Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk: doen waar jij je beter bij voelt en proberen niet te negatief te denken!

Nico: hoe gaat het nu? Heb je het gesprek met de arts kunnen laten bezinken? Zijn jullie er al uit wat jullie volgende stap wordt, of gaan jullie daar nog eens rustig over nadenken? Goed dat je het sporten weer hebt opgepakt: ik geloof dat jij dat echt nodig hebt je!? Doe inderdaad maar rustig aan, en volg je eigen advies aan Esther op :-)

Henne: hoe is het met jou? Moest lachen om je ikea verhaal :-) Wij hebben hier een logeerbed van Ikea, dat was door iemand anders opgezet en die had de schroefjes van dat metalen 'kruis' onder de bedbodem (dat de boel stabiel houdt) niet aangedraaid. Dus er zijn verschillende mensen door dat bed gezakt. Wij ook schelden op Ikea, totdat we erachter kwamen dat het niet goed in elkaar was gezet, haha.

Ik ben hier alle kasten op aan het ruimen: hoeveel spullen kan een mens verzamelen....... dus ook veel weg! pfff, vraag me echt af hoe we eraan komen...

Fijne dag iedereen!

IVFSH

Geplaatst

Ivfsh het is dan nu avond bij jullie toch.

Ja als je luxe gewend bent is het moeilijk om daar afsscheid van te nemen maar moet zeggen dat ik gisteren erg voldaan was.

Laika hou moed meid wat er nu gebeurt is zo frustrerend, moeilijk om in ons lichaam te geloven soms. Hopelijk kun je nog wat bijkomen in bed.

Nico 36 is ook nog jong en het blijft toch ook positief dat julle zw zijn geweest. Dat gevoel van doorgaan totdat je er bij neervalt heb ik niet meer maar dat komt door verschillende redenen.

In die 6 jaar dat wij nu bezig zijn veranderd natuurlijk je leven en je kijk op dingen. Genoeg is genoeg en dat heeft niets met opgeven te maken.

Het blijft een grote teleurstelling dat er niet eens een tp is geweest.

Hou je taai!

Net de eerste babyverhalen aangehoord van mijn schoonmoeder, heb gisteren nog met mijn schoonzusje zitten smsen, ze vindt het allemaal mooi maar ook zwaar.

Afgesproken dat we volgende week contact opnemen, dan zijn ze ook wat meer gewend, laat ze nu rustig even bijkomen.

Hier een werkdag....

Geplaatst

Laika wat een rotdagen zul je nu hebben. Kan ik wel zeggen dat het me allemaal heel bekend in de oren klinkt maar dat neemt jou onzekerheid en angst niet weg. Ik ga heel hard voor je duimen dat het goede pijntjes zijn. Dat oude bloed daar moet je je niet al te druk om maken (makkelijk gezegt) 50% van de zwangere heeft last van bloedverlies.....

Syl lijkt me mooi en moeilijk tegelijk die blije babyverhalen, hou je goed.

Geplaatst

mogguh meisjes.

Ben er even kort, zit op mijn werk en tis chaotisch druk. Net een beurs gehad en alles moet verwerkt worden. Gister was mooi maar zwaar, laat thuis. Maandag bellen voor de uitslag van het zaad, toch wel engig weer...

Laika, hou je sterk meisje.

Kan verder even niks bedenken, sorry.

Probeer later nog even wat uigebreider te reageren. Maar vanavond komt de oppas vroeg omdat wij een feestje hebben en dan internetten is lastig en onbeleefd natuurlijk haha. Morgenvroeg naar de kapper en daarna ook druk, dus ik hoop dat jullie niet te veels chrijven en spannend dingen meemaken hoor!

tot snel xx

Geplaatst

Hi allemaal,

Nou, uiteindelijk ben ik vanochtend onder ' As the world turns' in slaap gevallen (dat soort programma's wekken de slaap wel bij mij op). Ik werd om 12 uur weer wakker. De bruine afscheiding is niet meer geworden dan gisterenavond, het is bij het afvegen en ik zie een zweempje op mijn inlegkruisje (die ik gebruik omdat ik nog utrogestan bolletjes gebruik). De krampen zijn zo goed als weg, ik heb nu alleen nog dat gekke, niet menstruatie-achtige pijntje dat ik al een paar dagen heb. Gek genoeg vind ik dat wel fijn want doordat pijntje dacht ik voor het eerst dat het misschien wel gelukt was dus ik hoop dat dat nu nog steeds betekent dat het nog goed zit.

Verder voel ik me nog steeds vreselijk, ik ben er helemaal trillerig van. Maar ik kan niet anders doen dan afwachten. Mocht ik na het weekend nog steeds bruine afscheiding hebben dan ga ik het ziekenhuis bellen en vragen of ze volgende week nog een keer mijn bloedwaarden kunnen checken.

Henne, ik gebruik inderdaad nog wel de bolletjes, ik heb alleen niet echt het idee dat het daar van komt. Ik vind het wel fijn om te horen dat jij er ook last van had (klinkt raar maar je begrijpt vast wel hoe ik het bedoel), net als jouw ervaringen, Sandra. Dat zegt toch wel dat het vaker voorkomt en niet altijd het ergste hoeft te betekenen. Dank voor jullie verhalen!

Liefs, Laika

Geplaatst

Laike, sterkt meis, kan me voorstellen dat de stress niet te "meten" is, doe rustig aan en denk aan jezelf...KNUFFELKNUFFEL ;-)

Syl-vie...lees ik nu in het tijd van gaan topic van Sannie dat je gaat Hyven...miss moeten we een pauze meisjes weer in de race en zeer gezellig hvve aanmaken ;-)

Geplaatst

Spaatje ik heb een Hyves acc en ook Facebook en Linkedin, laatste doe ik nog het meeste mee maar toch eigenlijk ook weer niet. Ben hier het actiefst.

Heb op Hyves ook maar 5 vrienden en Facebook 15, haha eigenlijk heel sneu......

Geplaatst

hihi Syl, des te meer "vrienden" heb je hier!!!!

Laika, helas weet ik ook uit ervaring hoe ellendig het is en je schrikt je lam!! inderdaad, je hcg was erg mooi, het is lastig he? vor je geruststelling zou ik inderdaad om een bloedafname vragen. Ik kreeg het bruinverlies met 8weken en 6dagen. Lokaal is er naar gekeken en voor mijn gemoedsrust ook nog in DD. Bij mij kwam het naar alle waarschijnlijkheid van de punctie, dat stolsel dat ontstaan was is dus gaan loslaten zeg maar. alles bij elkaar heeft het verlies 10 dagen geduurd.

NIco, 36 is inderdaad nog helemaal niet oud!!! en zolang jij het gevoel hebt om door te willen en kunnen gaan dan denk ik dat dat de beste optie is. geef jezelf de tijd, ik denk serieus dat jij je kansen weer rooslkleuriger ziet als je een andere arts hebt gesproken.

Syl, flink aan het poetsen geweest zo te lezen, kan me voorstellen dat het een goed gevoel geeft en wel grappig te lezen dat je werr met inspiratie komt. Fijn dat ook je schoonzusje begrip heeft voor jullie situatie, maar zo de verhalen van schoonmoeders kunnen natuurlijk knap lastig zijn, hou je taai!!!!

Ivfsh, haha zou niet s voor mij zijn zo regelmatig verhuizen, net wat je zegt, zonder dat je het in de gaten hebt verzamel je zo veel!!! trouwens, is ivf in Ierland tzt een optie? dat scheelt wel wat gereis, alhoewel het niets is vergeleken met China natuurlijk.

wat je zegt van dat bed, ik zal mijn man eens tippen.....mijn neefje zakte ook door ons logeerbed oepsss

Gisteren heb ik de arts nog gesproken, het was een prettig gesprek! wat ik totaal niet had verwacht maar de kans is er groot dat de cerclage niet doorgaat woensdag. Hij gaf aan dat hij wil dat er minimaal 5 dagen geen bloedverlies is geweest, ook geen oud....nu zag het er vanmorgen goed uit maar helaas, net weer wat oud.....

Hij staat eigenlijk pas 2 maart op de o.k. ingepland maar wil persé de ingreep bij mij doen en dan ben ik ruim 16 weken...maar nu regelt hij dat hij op een zogenaamde "klusjesdag" de o.k. even kan lenen zodat het de 23ste kan.

Toch vreemd dat ik dinsdag nog hoorde dat i me geen zorgen hoefde te maken en dat de ingrep gewoon door kon gaan, stel je voor ik had geen contact met de gyn opgenomen dan had ik me de 16de bij de ok gemeld, echt, co-assistenten moeten er zijn maar blijf echt mijn eigen (wijze) gevoel volgen!

Toch werd ik vanochtend weer wakker met zo´n rotgevoel. Ik had gisteren al besloten om vandaag ook vrij te nemen, dus gisteravond mijn collega ingelicht een een werkoverdracht gedaan.

Vanmorgen weer met het zkh. gebeld en ik heb om 12.00 uur een echo gehad. Was spannend want de kleine lag heerlijk te slapen en dus stil en het hartje zag ik niet....jeetje, beeldinsteling veranderd en daar was het duidelijk te zien, de kleine even wakker gemaakt en mama kon ook weer ademhalen.

Ze kon tevens zien dat het bloed echt niet bij de baby zat en de placenta lag nog steeds dichtbij de baarmoedermond, ik had het ook niet anders verwacht.

Tevens was de uitslag van de combinatietest binnen, deze was erg goed 1;4100, ik was helemaal verbaasd omdat de nekplooi nu 1,1 was en bij de jongens 0,9 en ik nu een jaar ouder ben maar blijkbaar is de bloedsamenstelling nu anders.

Maar het belangrijkste is de goede echo uiteraard!

Hier is het huis ook enorm uitgebreid gepoetst, schoonmoeder is geweest en die doet het echt enorm grondig!! heerlijk. Mijn schoonvader heeft de hond 1,5 uur meegenomen dus die ligt nu voor pampes....

fijne avond allemaal!!

Geplaatst

hallo dames,

Ik heb van daag de gyn ook nog even gesproken. Dit ging erom hoeveel embryo's we terug willen zetten.

Als er 2 zijn zou dat gewoon kunnen en mogen. Men ziet geen enkel probleem daarvoor.

Dus nu nog een besluit nemen. Vind dat toch moeilijk. Iemand een advies hierover.

Verder moeten we ook nadenken over als we wel cryo's hebben en die niet gebruiken wat we ermee doen. Ook dat vind ik moeilijk.

hoe lang blijft een cryo goed in de vriezer???

Verder gaan we morgen 10 km lopen. Dan nog 2 wedstrijden dit weekend en verder zien we wel wat we doen. Regelmaat erin houden voor het eten. Anders gaat het mis.

Succes iedereen. Heb helaas even geen tijd om uitgebreid te reageren.

Groetjes

Ruby

Geplaatst

Even een kort baalberichtje, zit er helemaal doorheen. Man heeft vanochtend ziekenhuis gebeld en het gaat gewoon niet lukken deze maand. Ze kon zo 123 niet zien of de uitslagen er waren en er moet sowieso altijd een echo worden gemaakt op dag 12 etc etc etc. Procedures waar ik nu gewoon geen boodschap aan wil hebben. Kan het allemaal heel rationeel relativeren dat het goed is dat ze grondig zijn en dat we nu te overhaast willen e.d. maar emotioneel voelt het gewoon helemaal fout. Ik wil door en al dat vage gedoe maakt me ook nog eens heel erg onzeker over de uitslagen. En als ik ergens niet tegen kan dat zijn het wel onzekerheid en afhankelijkheid..... De hele dag geprobeerd gewoon te werken, maar kwam huilend thuis. Nu gewoon heel boos. Boos dat het zo moet, boos dat het fout is gegaan, boos dat het nu allemaal zo lang duurt.... Bah, bah, bah.

Geplaatst

Och lieve Henne... weet niet goed wat ik tegen je moet zeggen, want rationeel weet je alle verklaringen wel. Snap zo goed dat je je helemaal machteloos voelt nu, je had je er zo op ingesteld dat je wel door zou kunnen deze maand. Maar probeer er toch - hoe moeilijk ook - een klein beetje het positieve van in te zien. Ze zijn grondig inderdaad, en ze hebben het beste met jullie voor, al wil je dat nu niet horen, dat snap ik. Probeer ook geen overhaaste conclusies te trekken over de uitslagen, misschien zijn ze er echt nog niet, of was degene die je man gesproken heeft al met zijn of haar hoofd bij het weekend en heeft diegene niet goed gekeken. Dat ze niks zeggen hoeft echt niks negatiefs te betekenen. Laat je emoties maar de vrije loop, het moet er gewoon uit. Onzekerheid en afhankelijkheid vereten aan je, aan ons allemaal, maar helaas hebben we dit te accepteren. Dikke knuffel meis, ik denk aan je.

Ruby, wij hebben er voor gekozen om in principe 1 emmy terug te laten plaatsen, tenzij het bijvoorbeeld b-kwaliteit emmy's zijn, dan willen we er 2. We vinden het risico op een meerling te groot, te meer omdat ik zelf deel van een tweeling ben (dat is overigens misgegaan en mijn tweelingbroer / -zusje is nooit geboren). Cryo's kunnen volgens mij jarenlang goed blijhven. Ze worden ingevroren op -180 graden ofzo.

Babeth, het mag bij jullie niet gaan zoals het hoort te gaan geloof ik... goed dat je je gevoel gevolgd hebt, intuitie is niet te onderschatten, dat zag je ook bij de cryo's van caroline. Fijn dat alle uitslagen in ieder geval goed waren.

Niko, fijn om te lezen dat je je strijdlust weer terug krijgt. Hebben jullie al besloten wat je gaat doen? Of ga je eerst lekker carnavallen en zie je dan verder?

Esther, schijnt bij jou de zon al weer een beetje, al is het maar een waterig zonnetje? Hoop dat Gerard en jij wat tijd voor elkaar vinden om te praten. Het helpt zo veel als je deze last samen kunt dragen.

Syl, uitgepoets en nu uitgeblust? Zijn jullie al weer een stap verder zakelijk? Het laatste dat ik las was dat jullie toch de publiciteit wilden opzoeken?

Laika, meis, wat killing is het toch allemaal. Ik lees het bij meerdere meiden hoor, na de ellendige wachtweken denk je dat je op je roze wolk kunt klimmen, maar volgens mij is de onzekerheid dan juist nog groter.

Hier alles prima verder. Gisteren hebben we allebei de vragenlijst voor de gyn ingevuld die met name in ging op de psychische belasting. Toch fijn om te zien dat we - onafhankelijk van elkaar - vrijwel dezelfde dingen ingevuld hebben. Eind van de maand 2x naar nijmegen. Ben heel benieuwd, vooral ook naar mn eigen lichaam en in hoeverre dat van plan is mee te werken (lees, wanner ik ongesteld ga worden). Weet nog steeds niet wat ik zal doen. In principe kan ik de deca natuurlijk prima meenemen naar new york, maar of ik dat wil? Maar als ik wacht tot we in rustiger vaarwater zitten, dan moet ik eigenlijk ook mn reisje naar london nog afwachten en beginnen we dus pas eind april. AARGHHH! Ik weet het allemaal niet meer!

By the way, vind het altijd mooi om te lezen dat er meiden afscheid nemen om de reden die Sannie opgaf, maar zal haar wel missen. Toch gek, je kent elkaar niet en toch heb je zoveel steun aan elkaar.

MEIDEN: HET IS WEEKEND!!

geniet er van!

Geplaatst

Hier ook aan het bankhangen. Net film gekeken. Blij dat het weekend is hoewel we toch ook op kantoor zitten is het toch wat rustiger.

Fijne avond ben er morgen weer.

Geplaatst

ja, inderdaad, volgens mij is iedereen lekker het weekend aan het inluiden!!

Babeth meid, wat een spanning, maar gelukkig is het goed afgelopen zeg! Goed dat je meteen kon komen en gelukkig een enthousiast hartje hebt gezien en ook de nekplooi mooi was. Fijn weer!!

Nico, gelukkig weer vooruit aan het kijken. You go girl! Ik vind 36 niet oud hoor! Ben zelf ook al 38... Heb het nooit erg gevonden om ouder te worden, totdat ik 35 werd, hoorde op die dag dat mijn broer vader ging worden en ik me realiseerde dat ik er nu toch wel eens werk van moest gaan maken. Dus 36 is prima!

Syl, de eerste babyverhalen weggeslikt? Even diep adem halen denk ik. Wel lief van je dat je de verhaaltjes toch aanhoort, met gemengde gevoelens kan ik me voorstellen. Hoe is het verder bij jullie? En met het bedrijf?

Laika, van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Vanaf nu geen gekke dingen meer hoor! haha

Henne, wat jammer dat je niet doorkan deze keer... pfff, wat is dat geduld toch een veel te schone zaak he, kon je het maar doorspoelen totdat je weer verder kunt. Ja, boos omdat het zo moet, en boos omdat je afhankelijk bent en het zo lang duurt, gooi het er maar even lekker uit. Ik wens je veel sterkte.

Dank voor jullie reactie's op het verhaal van mijn vriendinnetje. Ze heeft gemaild met de dokter over haar vragen dus heeft ze wel wat meer duidelijkheid gekregen, maar is toch nog wel steeds geschrokken. Ze moet nu haar pilstrip leegmaken en dan weer aanmelden om te kijken of ze mag starten. Ze gaan de dosis hormonen opvoeren en hopen dan dat het goed komt. Jullie vroegen hoe groot de eitjes waren, die waren toch wel volgroeid volgens mij, allemaal tussen de 15 en 20 waarvan er twee al groot waren...

Waar denken jullie aan dan?

Fijn weekend meiden.

Liefs,

jeegeetje.

Geplaatst

Nou hier ben ik dan ook nog even. Gezien het tijdstip zal ik wel alleen zijn hier hihi.

Babeth wat een spanning weer. Fijn dat het allemaal goed is zeg. Jij blijft net als ik maar kwakkelen.

Hier net een avontuur in het ziekenhuis gehad op de kraamafdeling. Ik heb late dienst gehad en zat nog even lekker met Paul op de bank te kletsen. Ik voelde ineens iets lopen tussen mijn benen dus snel naar de wc. Mijn inlegkruisje helemaal doorweekt van het bloed en een stolsel ter grote van de deksel van een jampotje in het toilet. Paniek!!!! Gebeld met de vlos van dienst en mochten gelijk langskomen. Alweer een spoedbezoekje....

Met de dopler kon ze zo snel geen hartslag vinden dus het echo apparaat kwam tevoorschijn. Gelukkig was de kleine nog aanwezig en het hartje klopte mooi. De kleine beetje wakker geschud en die begon te bewegen.

Ik ben het allemaal zo beu..... en zo bang. Kan niet slapen nu maar ben zo moe, heb buikpijn, voel me niet lekker en paul ligt lekker te snurken. Moet het even rustig aan doen heb zondag een vroege dienst en maandag een activiteit. Eerst maandag middag afwachten wat de gyn zegt...

Hopelijk hebben we allemaal een goed weekend.

Geplaatst

Hoi lieve dames,

Lang niet hier geweest. Ben zo druk met werk, lange -maar ook leuke- dagen. En niet elke dag denken/praten over zwanger worden... bevalt errrrg goed! Zal voorlopig dus niet veel hier zijn denk ik.

Waar het op neerkomt is dat hij ons een lage dosis superfact (neusspray wat ook ipv deca wordt gebruikt) voorschrijft voor na de eisprong in onze eigen cyclus, 2 pufjes. Dit omdat ik op zijn vragen aangaf dat mijn lutaele fase 12/13 dagen is en al na 7 dagen ik een slijmprop verlies en vanaf dan licht geel naar licht bruin heb tot de ongi doorbreekt. Soort van spotting. Zijn aanname is dat een lage dosis Superfact de hypofyse stimuleert en daarom past hij het sinds 8 jaar in specifieke gevallen toe, bij dames met een rommelige 2e fase. Hij ziet dan nog wel eens dat dit werkt. We gaan het daarom nu 3 maanden testen in eigen cyclus. Dan doen we die vitamines uit Gent van dr Decleer voor ons beide en dit. Iets heel anders, maar zeker niet stilstaan. Kan ik "gewoon" lekker werken en dan komt de cryo later. We weten niet of we nieuwe hoop moeten hebben, maar zijn zo blij dat er nu beter geluisterd is naar iets dat ik al zo lang aangeef bij artsen. Of het werkt? We shall see. Voorlopig ook lekker geshopt in DD, een supermooi suede rokje. En die neemt niemand mij meer af. :)

Laika, nog van harte! Geniet ervan meis.

Henne, knufflel. Ik weet hoe onmachtig dit is. Je wilt zo graag. Geduld meissie, jullie tijd komt weer.

Babeth, schrikken zeg. Wel goed dat je er zelf zo strak op zit. Sterkte de komende periode!

Esther, benieuwd hoe de pillen bevallen. Hoop dat de rust een beetje is wedergekeerd en het geloof terug is. Je hebt al mijn reacie op je vragen he? x

Fren, jullie molen gaat weer draaien. En dan ook nog al die tripjes! Zet hem oo he, jij vrouw van de wereld. :)

Nico, benieuwd naar jullie stappen verder. Ik vind je ook jong hoor!

Sen, meissie... ik hoop dat je de teleurstelling weer een plek kunt geven. Je bent sterk, ik vertrouw daarop!

En sandra, wat zul jij ook zijn geschrokken (las het net pas). Meid we duimen, het moet goed blijven gaan hoor!

Geplaatst

Goedemorgen dames,

Sandra meid wat verschrikkelijk dat dit nu weer zo moet gaan. Het zit jou en Babeth niet mee en dat vindt ik bizar dat jullie beide zoveel bloedverlies hebben.

Ook al is vastgesteld dat dit niets met jullie spruit te maken heeft is het weer schrikken zeg. Misschien omdat je nu een stolsel bent verloren dat het nu eens ophoudt.

Hopelijk heb je nog wel kunnen slapen zeg. Doe het rustig aan, kun je anders niet vrij nemen, dienst wisselen zondag en maandag totdat je bij de arts bent geweest.

Babeth is het bloeden gestopt, mag wel eens meezitten bij jullie dat alles volgens schema loopt.

Lekker dat je schoonmoeder heeft gepoetst.

Even teruglezen voor de rest....

Geplaatst

Nou, het dringt nu ook pas goed tot mij door. Hoe heftig de zwangerschappen verlopen van de meiden hier. Alsof jullie niet al genoeg hebben meegemaakt!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden