Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Syl nu weer pech met de auto. Wat kan er nog meer bij?????? Nu is het afgelopen met de tegenslagen hoor, nu is het tijd voor alleen maar goede dingen. Als ik toch eens een toverstafje had.......

Esther let goed op jezelf hoor. Als je denkt het allemaal niet te trekken en je er niet alleen (of samen met Gerard uitkomt) aan de bel trekken hoor. Een gesprek met een professional kan zo opluchten!!!

Ik kijk nu naar de achter neef en nichtjes zo van, dat gaat ons kindje straks ook doen. Ik kan het niet goed uitleggen, niet dat ik minder of meer van ze houd maar het is gewoon "anders". Er ligt niet meer zo'n verlangen omdat er nu bij ons iets moois onderweg is. Het verdriet is weg, ik denk dat ik het zo het beste kan omschrijven.

Nou Spruitje was nogal dwars vanmorgen. Voor geen enkele meting lag hij/zij goed in beeld te krijgen hihi. Maandag opnieuw proberen.

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hi girls,

Esther...ik herken het helemaal, het gevoel van terugtrekken...heb ik op dit moment ook...wil er ook met niemand over praten, dan alleen met mijn vriend. Anderen kunnen in mijn ogen toch niets doen...

IVFSH...spannend...in maart dus weer starten...ga je weer in Maastricht? Succes!

San...hoe was de echo/nekplooimeting gegaan??

We hebben vanochtend evaluatiegesprek gehad en dat was niet goed...kortom: ik ben te oud, mijn eicellen zijn niet meer goed en de kans dat het nog gaat lukken is klein...daar kwam het eigenlijk op neer...als je naar het buitenland zou gaan, dan was het alleen maar geldklopperij in haar ogen (IVFSH: ik had Muntjewerff of zoiets, geen mensenmens in mijn ogen)....alle extra onderzoeken die daar gedaan worden zijn alleen maar om je geld af te troggelen. Want hier in Nederland worden deze onderzoeken alleen maar gedaan als er echt om gevraagd wordt of als er echt een reden voor is...

We zouden wel een 4e behandeling mogen doen bij hun, maar na 4 behandelingen stoppen ze sowieso in Maastricht...zij doen geen 5, of 6e of volgende behandeling...bij niemand...maar jeetje...wat heeft dit er weer ingehakt...het zaad van mijn vriend was zelfs beter dan de laatste keer en toen was het al prima...dus...foliumzuur helpt echt!!!!

Ik ben weer helemaal terug bij af...

draagmoederschap is dus al helemaal geen optie voor ons als het toch aan mijn eicelkwaliteit ligt...dan zouden we beter voor eiceldonatie kunnen gaan...maar...dan moeten we er wel zelf ene vinden, eentje jonger dan 35 jaar (anders heb je weer het zelfde probleem met de eicelkwaliteit), en eentje die al een volledig gezin heeft...en ook hier zitten weer heel veel haken en ogen aan juridisch gezien...pfff...wat een stom mens was het...heb geen een positief woord gehoord...

Menopur was voor mij niet van toepassing...waarom weet ik al niet meer...icsi is voor ons ook niet van toepassing aangezien het zaad gewoon goed is...leuk als je te horen krijgt dat het dus eigenlijk aan jezelf ligt en oja...natuurlijk ook wel een nadeel dat ik maar een eierstok heb...alsof ik daarom gevraagd heb...stom mens...ik heb inderdaad 17 jaar geleden tijdens de arts gezegd...wacht nog maar even met opereren, zodat ik later verklevingen krijg en bij een kijkoperatie dan mijn eierstok en eileider eruit gehaald kunnen worden door die cyste wat in die tussentijd ontstaan is...

oja...en ik moet toch ook echt wel wat aan mijn gewicht doen...als of ik aan niets anders denk...was te verbouwereerd om te reageren met mijn spiermassaverhaal...

weer helemaal terug bij af dus...

Syl....fijn dat je goed geslapen hebt...balen van je auto...dat kun je niet echt gebruiken nu...balen dat je bongi zo heftig is...

Rubster...heftig hoor....ik hoop dat jullie bij deze behandeling het geluk vinden!!! Viel het mee met het gewicht??

Sorry dat ik effe niet op iedereen reageer...

Morgen ook weer werken...bah...helemaal geen zin in...gelukkig hoef ik maar een halve dag te werken...

liefs,

Nico

Geplaatst

Jeetje Nico wat een vervelend gesprek hebben jullie gehad, zachtjes uitgedrukt. Hebben ze ook oplossingen aangedragen of willen ze alleen maar mensen helpen daar die een betere kans hebben, wat voor hun statistieken weer mooier is natuurlijk?

Nou Spruitje was nogal dwars vanmorgen. Voor geen enkele meting lag hij/zij goed om in beeld te krijgen hihi. Maandag opnieuw proberen.

Geplaatst

Nico wat een k.t gesprek moet dit zijn geweest. Jij ben t toch uit '74 en dan te oud? Toch zou ik om me geen kijken, vindt het allemaal nogal bot klinken ook de opvatting over het buitenland en geldklopperij.

Laat je nog niet uit het veld slaan meid!

Sandra nou een extra kijksessie is altijd leuk toch.

Kaartje wat extra adempauze is fijn, even geen rekening houden met spuiten, fm, echo's. Even weer anders leven.

Geplaatst

Hee meiden,

Wat wordt er hier altijd veel geschreven: gezellig hoor! Hoewel de verhalen niet allemaal zo goed zijn....

Lieve Nico: klinkt als een onprettig gesprek.... Ik heb die Muntjewerff nog nooit gehad, maar volgens mij wel al mindere verhalen over gehoord (dat ze inderdaad geen 'mensenmens' is, om het maar zacht uit te drukken...). Heel vervelend dat het zo loopt...... Vooral omdat alle anderen zo ontzettend aardig zijn in het AZM. Laat het eens allemaal bezinken en dan nieuwe plannen maken voor de toekomst: jullie moeten zelf achter de keuze staan om door te gaan of om te stoppen. Ik denk dat het AZM goede zorg biedt, maar het is zeker niet verkeerd om jullie situatie door een andere arts te laten bekijken. Second opinion is altijd goed! Je bent zelf wijs genoeg om te beslissen wat je met alle info doet. Voor nu gewoon even veel liefs voor jullie, echt heel vervelend hoe het loopt, ik had het zo graag anders voor jullie gezien....

Rubster: voor jullie ook heel spannend: ik hoop dat de volgende poging hele mooie en goede eitjes oplevert!

Kaartje: even adempauze: ik heb dat zelf soms ook wel even nodig gehad: weer even de focus op het 'normale' leven en dan weer met volle kracht een nieuwe poging in! Het is mei voordat je het weet!

Sandra: leuk dat je binnenkort weer naar die eigenwijze draaikont van jullie kunnen kijken :-) Hij/Zij zal zich toch een keer goed op moeten laten meten :-)

Esther: meid, het is zooo oneerlijk verdeeld in je familie... Fijn dat iedereen zo lief is voor jullie, maar dat maakt het ook erg confronterend. Laat die tranen vooral komen: die moeten er toch een keer uit. Ik huil zelf echt bijna nooit om het hele gebeuren, maar merk wel dat sommige tranen er nu eenmaal uit moeten...

Ursula: ik ben al een aantal keren tante van neefjes en nichtjes van mijn man en nu wordt ik 'echt' tante, dus van mijn eigen broer: heel bijzonder!

Haha, jullie hebben het al over schotland :-) Eerst maar eens Ierland verkennen! Ik moet nog bekijken hoe ik het ga doen met reizen, misschien toch wel vliegen hoor, het is tenslotte maar een uurtje (groot verschil met 12 uur plus jetlag). Dat ga ik maar eens bespreken met de arts.

Hier gaat het vuurwerk nog steeds door..... dus straks moeten alle boze geesten toch verjaagd zijn :-)!

Groetjes!

Geplaatst

nico wat een nare dag voor jullie!

Wat ik me eigenlijk altijd afvraag is waarom zulke mensen in de lieve vrede dit beroep hebben gekozen. Wat zoeken ze daar?

In elk geval heeft ze jullie een enorm rotgevoel gegeven boven op al het verdriet wat er al is.

Het is al wel vaker gezegd vandaag maar ik denk idd ook dat een second opinion nooit verkeerd is in jullie situatie! Moeilijke tijd vor jullie, sterkte met het nemen van de juiste beslissingen.

Jij bespreekt je verdriet dus wel met je partner op dit moment? Ik eigenlijk niet. Ik kan me er gewoon niet toe zetten om alles eruit te gooien. Ik weet dat hij ook heel veel verdriet heeft, zie het ook aan hem maar momenteel delen we dat verdriet niet samen. Ik merk ook aan Gerard dat ik hem er pijn mee doe maar ik kan het momenteel gewoon niet.

Sandra...vervelend dat je deze week weer moet :)

Geniet ervan!

Sylvie...balen zeg van je auto! Al helder wat het gaat kosten en wat er aan de hand is?

ivfsh...hoelang is het varen dan naar ierland? En idd ierland eerst maar eens verkennen. Staat ook nog op ons verlanglijstje! Vorig jaar naar schotland geweest...prachtig! Ook voor herhaling vatbaar! En dit jaar en vorig jaar ook naar engeland geweest, ook super. Kortom...je zit in de goeie hoek daar! Hoelang gaan jullie in ierland wonen?

Geplaatst

Oh Esther, dat laatste stukje wat je schrijft gaat echt door merg en been en ik zit echt huilend op de bank nu (gelukkig is Carolijn bij een vriendje spelen :-) ) Wat een wirwar van emoties beleven jullie en oh wat zijn dat moeilijke momenten dan met je nichtjes. En ook weer niet omdat ze zo lief voor jullie zijn natuurlijk. Ik hoop dat jullie uit het dal kunnen komen samen en dat jullie alsnog jullie zo gewenste kindje via DD kunnen krijgen.

Dikke knuf Sab

Ik ga nu weer verder lezen.

Geplaatst

Nico, wat een hufter zeg die arts. Bah! Lekker die empathie van zo'n arts na een totaal mislukte poging, zou hij/zij, is me even ontgaan, inderdaad valen van de statistieken? Ik ben zelf niet bekend met AZM, misschien dat er meerder mensen zijn die dezelfde ervaring hebben gehad? Dan kun je dat een beetje in je achterhoofd houden, dat zou mij een klein beetje helpen, pff te oud, wát een opmerking zeg. Alsof er niet nog oudere mensen zijn die met (hun eerste nb) ivf bezig zijn.

Ik hoop dat je niet alle hoop verliest door zo'n arts, want t kan natuurlijk ook een samenloop van omstandigheden zijn geweest waardoor je eitjes niet zo goed wilden...

Sandra, balen van de echo, volgende week beter :-)

Ivfsh, welkom (terug) en succes met de drukke tijden. Waar liggen jullie cryo's? Sorry, maar ken jouw verhaal verder niet vandaar.

Henne, heeeeeeeeeerlijk zoveel haar ;-) nee die kapper natuurlijk, ik ga zaterdag en voel me nu ook slonzig, dus ik snap je gevoel. Al iets gehoord over het mogen laten zien van de pilot eigenlijk?

Syl, sjonge jonge zeg, houdt t nog eens op voor jullie??

Sen, grrr wat ontzettend jammer dat t niet gelukt is joh. Hopelijk herstel je snel van weer een teleurstelling en kunnen jullie je opmaken voor een nieuwe poging.

Ursula, hoe is het met jou?? Alweer een dikke toeter?? :-)) FOTO!!!!

Vergeet de helft weer natuurlijk, sorry..

Hier alles oke, gister de familie van Sander gezien op de verjaardag van mijn neefje, ja dat gaat natuurlijk ook gewoon door, kind wordt 6 dus kun je niet zomaar afzeggen. En t hakt er wel in zo'n overleden tante van 58 jaar, brrr, 2 kids van in de 20, nog ongetrouwd en geen kindjes, ik kan dan alleen maar zo dankbaar zijn dat ik beide ouders nog heb en dat ze bij ons trouwen zijn geweest. En geboorte Carolijn natuurlijk, maar jeetje ik zie nu al tegen donderdag op....

gelukkig t weekend een groot feest, want Sander viert zijn verjaardag en dan nemen we een aantal hele speciale mensen voor ons mee uit eten, stappen, slapen en lekker ontbijten zondag. Lekker in een limousine laten vervoeren en lekker even heerlijk feesten.

Maaaaaaaaaar zover is het nog niet, eerst nog even 3 daagjes werken, moehoeee, en geen zin haha.

tot later meiden xx

Geplaatst

Laika, ik vergeet jou helemaal!!!!! Is toch een goed teken? wd 10 al? of niet...?ohhhh ben jij de eerste van 2011? jaaaa zou zo leuk zijn!!

Geplaatst

Hi Esther,

geef het nog even de tijd, maar dan wel delen met je man! Het zal nu lastig zijn, maar uiteindelijk is het samen beter te dragen dan elk apart!

wij gaan op z'n minst voor een jaar of twee naar Ierland, dan bekijken we wat we dan willen. Het zal ook sterk afhangen van hoe onze behandelingen gaan, of ik er een leuke baan kan vinden (dat is namelijk toch wel het lastige van verhuizen: weer een leuke, uitdagende baan zien te vinden), hoe het ons uberhaupt bevalt in Ierland. Het lijkt ons super leuk, we zijn er een paar keer geweest en voelden ons er erg op ons gemak: gemoedelijke mensen, mooie natuur, leuke pubs en veel cultuur.

Ik vind het wel spannend om weer te starten: we kijken ernaar uit om weer te starten, maar zijn ook wel een beetje gelaten eronder na de twee miskramen. Maar goed, we moeten we met goede moed de nieuwe poging ingaan natuurlijk.

Als ik je stukjes lees voel ik de pijn bij jou en bij jullie: zoveel frustratie dat het telkens niet lukt....

Liefs,

IVFSH

Geplaatst

Hi Sab,

Onze cryo's liggen in het AZM, yep, daar waar Nico zo'n rotgesprek had vandaag... Verder ben ik heel erg tevreden over het ziekenhuis, heb gelukkig erg prettige artsen en verpleegsters gehad.

Voor jullie een paar leuke dagen voor de boeg: ga er lekker van genieten!!!Goed om het leven te vieren!

Groetjes!

Geplaatst

Ja ja volgende week maandag weer echo. Vind het geweldig dat we dan Spruitje weer zien, maar aan de andere kant zou ik de ziekenhuisafspraken toch eens willen beperken tot eens per maand of zo. Misschien is dat voor sommige niet te snappen maar mede door alle (extra) echo's heb nog steeds niet echt kunnen genieten van het zwanger zijn. Er is elke keer wel wat.....

Maar ja als Spruitje net zo dwars en eigenwijs is als zijn ouders dan zal het maandag ook niet makkelijk te zien zijn ;)

Geplaatst

Net gebeld door de garage het kost dus 590,- ex. btw kunnen we nu echt niet gebruiken.

Net naar een nieuws bedrijfspand wezen kijken maar daar loopt de erfpacht in 2016 af wn wordt het hele bedrijventerrein op de schop genomen dus dat is ook weer een domper.

Dag begon zo goed.....

Geplaatst

Oh Nico, wat een- k-gesprek. En wat is dat voor een hork van een arts! Dat soort mensen moet lekker een andere baan gaan zoeken, het is zo belangrijk dat je arts een beejte begripvol is. Jullie hebben wel weer een hoop om over na te denken, welke stappen wil je nog ondernemen, welke kant wil je op? Ik vind het wel echt be-lach-lijk dat ze je te oud vindt, je bent nog ruim onder de 40! Meid, heel veel sterkte, met nadenken, met beslissen, met alles. Maar onthoud wel: je lijf doet dan niet alles wat je wil, maar jij blijft gewoon een leuk mens, geef jezelf niet de schuld, jij kunt hier zelf geen ene reet aan doen. Sterker nog, je doet al alles wat in je macht ligt. Bah, heb het erg met je te doen.

En Esther, voor jou is het ook allemaal zwaar niks op dit moment. Ik kan me zo goed voorstellen dat je het op dit moment heel zwaar hebt. Ik heb vorig jaar, na de miskraam, een keer met een psychologe gepraat, ik voelde me ook depressief worden en dat wilde ik niet. Maar weet je wat zij zei? Ze zei 'meid, je hebt het ook gewoon heel zwaar, het is niet niks wat je allemaal overkomt en welke teleurstellingen je moet verstouwen. Het is heel logisch dat je je kut voelt en heel erg verdrietig. Je moet jezelf niet al te zwaar aanpakken, geef je verdriet de ruimte'. En dat was voor mij wel een eye-opener. Wat wij doormaken is gewoon heel heftig en we zijn eigenlijk allemaal hartstikke sterke vrouwen ,stuk voor stuk. Dat je nu iets minder openstaat voor je familie, dat is dan maar even zo, dat komt allemaal wel weer. Je zit middenin die achtbaan en het is zo logisch dat je het op dit moment niet trekt. Je bent waarschijnlijk geen depressief persoon van nature maar de omstandigheden maken je nu heel neerslachtig, en dat is heel normaal! Heel veel sterke lieve Esther!

Nou ja, ik zit inmiddels op wachtdag 10 na de tp. Mijn vage klachtjes beginnen weg te trekken en ik maak me maar klaar voor de menstruatie.....Zucht.

Morgenochtend ga ik er wel een testje tegenaan gooien, dan weet ik het tenminste zeker en komt de uitslag van de bloedtest aanstaande woensdag niet zo hard aan.

Liefs, Laika

Geplaatst

He bah Laika weet je zeker dat het over is, ja je kent je eigen lichaam het beste.

Wat blijft het toch zuur, misschien kleine troost dat er toch nog 2 cryo's zijn.

Hopelijk heb je ondnaks dat de vorige cryo's niet gelukt zijn toch een beetje hoop.

Wij zijn ook in 2005 begonnen met proberen, tijd gaat hard zeg!

Geplaatst

Tjeempie, wat een emotionele dag weer hier...

Nico wat een hork van een arts! Zelfs al is het allemaal zo, ze kan het dan toch anders brengen???!!! Ook mij is in het EMC verteld dat het aan mijn eitjes lag, dat ik te oude was (toen net 35!!!!) en dat alles wat zij niet deden niet zou werken of onzinz was. En je ziet hoe het nu gaat. Natúúrlijk kan het heel goed een je eitjes liggen, helaas maar waar. Maar ik zou zéker een second opinion aanvragen op dat gebied. Sterker nog, als ze in maastricht zo met hangen en wurgen eventueel nog een 4e poging willen doen, ik zou ervoor bedanken daar.

Esther, lieverd wat heb je het moeilijk op het moment. Zo herkenbaar. Ik vind het soms ook vreselijk moeilijk om me tegen Jay uit te spreken. Hij wil perse optimistisch blijven, ik kan dat niet altijd. Hij geniet heel erg van onze neefjes en nichtje, ziet dat als 'vervanging'. Ik ben gek op ze, maar tante is geen moeder... En zo zijn er wel meer dingen waardoor ik me soms in mezelf opsluit.

Wat betreft de neefjes en nichtjes... we zien ze heel vaak, passen heel veel op en ze zijn echt een beetje 'van ons'. Toch merkte ik opeens toen ik zwanger was dat ik meer, anders van ze kon genieten. Dat ik blijkbaar toch altijd een klein beetje afstand bewaar, dat toen wegviel. Ons oudste neefje van bijna zeven heeft ook wel wat door. Toen we trouwden zei hij: dan krijgen jullie ook een kindje. En toen we laatst de pilot keken met m'n schoonzusje waren de kinderen er ook bij. Ze waren gewoon aan het spelen, maar hij zag opeens zijn tante en oom op tv dus keek een beetje mee. Toen hij eerst mij en daarna een echobeeld zag vroeg hij: krijg jij een baby? Hoe hij erbij komt? Vraag het me niet, maar de tranen stonden echt in m'n ogen.

Praten met een psychologe heeft ook mij enorm geholpen. Vooral wat zij zei over rouwverwerking. Zij vergeleek een mislukte poging met een sterfgeval. Het is niet iets van 'uithuilen en opnieuw beginnen' ook al doen we dat vaak wel. Het is iets dat je moet verwerken, je bent (weer) iets kwijt geraakt dat je zo dierbaar is. En ga er maar aan staan: twee 'sterfgevallen' in een paar maanden....dat is niet iets waar je zomaar overheen bent.

Lieve meiden, allemaal een dikke knuffel. We verdienen het (en nog een heleboel meer)

Geplaatst

lieve meiden, wat een rollercoaster is het hier weer! ESther, wat je schrijft gaat me door merg en been, wat erg dat je het niet op kunt brengen je verdriet te delen met gerard. Ik hoop dat jullie snel weer een modus vinden om er weer samen tegenaan te gaan.

Nico, ook al zo'n rotdag, meidje, meisje wat krijg je het voor je kiezen momenteel. Misschien och een second opinion vragen ergens?

Laika, ben heel benieuwd morgen, ga je echt testen? Ik zal snel spieken, heb er ondanks je berichten om de een of andere manier wel een goed gevoel over.

Caro, ik ben vorige week al gebeld, toen hoorde ik dat ik ook aan de spuiten bloedverdunning moet als we gaan beginnen. Nou ja, het is zoals het is. We moeten de 25 voor de prikinstructie, daarna mag ik aanmelden. Maar eens kijken hoe dat uitpakt met al die buitenlandse reizen die ik voor de boeg heb. Ik wil wel de rust hebben om het goed te doen en niet tussen de bedrijven door. Wellicht dat we dus nog een maandje extra wachten.

Texel was heerlijk, uitwaaien lukt daar wel, hoewel het te hard waaide om lekker ene strandwandeling te maken. Maar het heeft ons goed gedaan, even een weekend er tussenuit met zn tweetjes.

Vandaag de hele dag op een beurs gestaan, ben kapot! Mijn benen doen echt pijn, dus ik laat de yoga vanavond maar even voor wat het is...

Meiden, ik lees mee, maar ben even te moe om verder op iedereen apart te reageren.

Geplaatst

Oh ja Fran, dat had je wel verteld, ik ben er niet zo bij deze week. Vandaag begrafenis gehad van de man van mijn vriendin en dat heeft er behoorlijk ingehakt, ben helemaal kapot nu. Morgen een dag thuis en beetje werken en woensdag en donderdag weer naar haar toe. Ze heeft de hele week op adrenaline geleefd maar vanaf morgen komt het echte besef pas en minder mensen in je huis en daar is ze heel erg bang voor. Zo jammer dat ze anderhalf uur hier vandaan woont maar gelukkig hebben we telefoon en mail.

Ik regaeer even alleen op Nico en Esther als jullie het niet erg vinden: Nico wat een stomme arts heb jij gehad, je zou toch denken dat ze meer medeleven hebben met hun patienten in dit circuit... Sterkte en trek je eigen plan! Je zit niet gebakken aan dat ziekenhuis he!

Esther ook veel sterkte meid, vervelend hoe jij je nu voelt, pfff...

Geplaatst

Oh Caro, das waar ook. Wat een heftige dag zul je gehad hebben. Was het een mooie dag? Klinkt raar, maar heeft je vriendin op een goede manier afscheid kunnen nemen? Wat goed van je dat je er deze week weer heen gaat. Nu konen idd de moeilijke dagen en weken voor haar. Hou jezelf in de gaten, ten jezelf niet voorbij!

Geplaatst

he meiden,

hier even een teken van leven, het gaat op het moment niet goed. Ik heb gisteren tot 1 uur vanacht gehuild. De paniek sloeg toe en ik zag het echt niet meer zitten. Ik trek mezelf ook steeds meer terug maar merk ook dat mensen om me heen niet weten wat te zeggen/doen en dus gewoon helemaal niets zeggen/vragen en helemaal niets doen en daardoor wordt het wel heel erg eenzaam eigenlijk. Waarom concluderen mensen voor mij dat ik met rust gelaten wil worden? laat mij dat zelf lekker bepalen!Ik sprak gisteren een vriendin, ik vertelde haar dat het weer niet was gelukt en toen zei ze dat ze dacht dat ik was gestopt met behandelen. Ik dacht hoe komt ze daar nou bij??? ze zei omdat ik er niets meer over had gezegd. Maar moet ik dan alles uit mezelf zeggen? mensen kunnen toch ook zelf interesse tonen?

Ben vandaag met lood in de schoenen gaan werken. Mede i.v.m. de 2 zwangeren op de afdeling. Zegt één van deze collega's opeens na een telefoongesprek "potverdorie ik kan nergens mn kind kwijt" Ik dacht WTF?!!??!! blijkt dat ze aan het bellen is voor kinderopvang en geen plek kon vinden. Ze is geloof ik 4 maanden zwanger, is dat niet wat voorbarig??? maar goed, ik dacht alleen maar goh wat een drama joh.. wil je ruilen??!?! Ik kan niet veel hebben als ik me zo voel zoals nu, verdrietig, machteloos en ook boos maar voel me vooral heel erg eenzaam... gelukkig kan ik hier mn ei een beetje kwijt bij jullie

sorry is een beetje ego berichtje geworden maar heb even de puf niet om op iedereen te reageren maar weet dat ik aan jullie denk

Geplaatst

Hoi Sen, natuurlijk heb je het nu even heel zwaar en dat mag ook gewoon! Huilen hoort daarbij en hopelijk lucht het wat op.

Ik snap je gevoel naar de mensen om je heen erg goed, alleen is het, hoe raar dit ook klinkt, voor hen ook niet makkelijk om met 'mensen zoals wij' om te gaan op dit gebied. Eigenlijk doen ze het namelijk toch nooit goed, of ze bemoeien zich er net op het verkeerde moment mee, of ze vragen op het juiste moment nergens naar. En nu lijkt dat natuurlijk helemaal alsof er niemand aan je denkt. Oh ik snap je zo goed maar kan het moeilijk vertalen hier...Ik wens je enorm veel sterkte en geef het aan, aan die mensen om je heen. Praat met ze....

(ik ga je collega zeker niet verdedigen, maar ik heb Carolijn destijds aangemeld voor de creche met 12 weken en ik was al te laat ;-) zelfde geldt voor kraamzorg. Ik hoop van harte dat jij over ene jaar hetzelfde mag zeggen! )

Geplaatst

hallo dames

jeetje mina, het is ook vandaag blue monday denk ik, wat een rotberichten allemaal!!!!

Caroline, ik vroeg me van deweek nog af, wanneer de begrafenis of crematie was, maar vandaag dus. Jeetje, dan is dat echt het laatste wat ze kon doen voor haam man, erg heftig, ook voor jullie. Ik hoop dat het een mooie dienst is geweest met veel mensen die afscheid kwamen nemen.... sterkte!!!

Esther, ik ben helemaal ontdaan over de lieve woorden die je schrijft van je nichtjes......los van het feit dat jullie kinderwens nog niet vervuld is, het hebben van zulke banden met je familie is goud waard, ik vind het zo ontzettend mooi en bijzonder!!!!

Nico, wat is dat een hork van een arts, en wat die opmering over geldklopperij betreft, ik kijk daar toch wat anders tegenaan: poging na poging doen volgens het standaard protocol en na 3 pogingen zeggen, sorry, het is verder zinloos, dat is pas geldklopperij!!!! meid, het moment van stoppen bepalen jullie hoor en niet die arts daar.

Mijn bloeddruk was vanochten 130 over 70 maar momenteel 130 over 130 denk ik..... (kan wellciht helemaal niet?) maar goed, ik vind het zo lomp en gevoelloos!!

Sen, knap van je dat je weer bent gaan werken, altijd wel een stap laat staan met zwangere(n) om je heen. Zo´n opmerking is inderdaad "lekker" belangrijk, maar inderdaad, op sommige plaatsten zijn wachttijden van 12-18 maanden........en met name voor bepaalde dagen.

Ik wens ook jou heel veel sterkte en hoop dat het jou ook weer lukt om de moed weer te verzamen om door te gaan, dat zal vast wel gaan lukken!!!

Ursela, de boeren die ik bedoel zijn Richard, slappe hap Marcel en die Annemarie, een kikker is nog warmbloediger heb ik het idee.

Syl, jullie dag is inderdaad ook weer goed begonnen zeg! gelukkig heb je vannacht wel beter geslapen, kan me voorstellen dat je daar wel wat van opknapt, ik hoop dat de menstruatiepijn meevalt!

Ik ben vandaag even naar de anaesthesist geweest, men gaf de voorkeur aan een ruggeprik maar na mijn verhaal gehoord te hebben leek de narcose toch beter.

Ze zijn wel heel erg begaan met je moet ik zeggen, ik krijg een eigen kamer en mijn man mag ook de hele dag aanwezig zijn gezien de omstandigheden, dat is wel fijn moet ik zeggen.

dames, een digi knuffel voor ons allemaal!!!!

:positive energie::aaaflowersmiley:

Geplaatst

Sen wat moet jij je klote voelen zeg. Petje af dat je bent gaan werken.

Caroline voor jou ook een moeilijke dag zeg, je zult wel doodop op.

Het is hier idd blue monday.

Babeth hou je bloeddruk laag denk dat we beter de maandag links kunnen laten liggen en maar weer op dinsdag gaan kletsen.

Geplaatst

Caroline...wat een heftige dag heb je gehad...fijn dat je er zoveel voor je vriendin kunt zijn!!! sterkte!!!

Sen...meissie...heb met je te doen...een hele dikke knuffel voor jou!!! knap dat je toch bent gaan werken en ik snap je helemaal...ik zou precies hetzelfde reageren...kan ook niet echt meer goed tegen al dat zwangeren gedoe om me heen...vandaag heb ik ook alleen maar kinderwagens met pasgeboren babys gezien...die kindjes kunnen er niets aan doen...maar het doet gewoon pijn...

Babeth...je medeleven is lief, maar denk je wel aan je bloeddruk...hihihi...

Syl...dat kun je niet gebruiken die hoge onkosten voor de auto...bah...Laten we maandag inderdaad maar gewoon in het vervolg overslaan en dan meteen door naar de dinsdag...hihi...

Esther...iedereen verwerkt inderdaad zijn/haar verdriet op een eigen manier...mijn vriend heeft eigenlijk alleen maar van binnen gehuild...hij is geen 'buitenhuiler' zeg maar...hij is wel positief en ik ben dat op dit moment niet en hij weet me er toch door heen te slepen..we proberen we zoveel mogelijk te praten...lukt ook niet altijd...en soms zeg ik ook liever niets, want ik ben ook altijd een binnenvetter geweest...maar heb van een vriendinnetje geleerd dat praten toch altijd beter is...Ik hoop dat jij en Gerard toch weer met elkaar kunnen praten...mss anders met een derde neutrale partij erbij over het leed dat jullie nu hebben??? Heel veel sterkte meid!!!

laika...balen dat je dit gevoel hebt en dat je het gevoel hebt dat het voorbij is...maar wd 10...nog even en je kunt testen...en dan duim ik voor je dat het een positieve test is!!! maar je kent je lichaam inderdaad zelf het beste...blijf moed houden meid!!!

ik ben het topic over eiceldonatie aan het doorlezen..hoe meer ik hierover lees, hoe meer ik geneigd ben dat dit onze volgende stap gaat worden...het gesprek van vanochtend is me niet in koude kleren gaan zitten...zeker het nieuws over de kwaliteit van mijn eicellen...en ook iets waar we waarschijnlijk niet omheen kunnen...

beslissingen nemen gaan we sowieso nog niet doen..daarvoor is het nog allemaal te vers gebeurd...

Henne..hoe voel je je???

kaartje...hoe is het met jou??? ben het even kwijt...gaat ie weer een beetje na het slechte nieuws?

sorry als ik iemand vergeten ben!!

fijne avond verder en tot morgen!

liefs,

nico

Geplaatst

Het was een mooie dienst, met een foto slide show en goeie muziek die hij mooi vond. Heel zwaar ja, maar ik denk steeds: hoe moet zij zich wel niet voelen als ik al zo verdrietig ben... Het was heel erg druk, niet iedereen had zelfs een zitplaats en dat is altijd fijn om te zien.

En morgen is er gewoon weer een nieuwe dag... Welterusten, ik ga mijn mandje in.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden