Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Vanmiddag Daybreakers gekeken over vampiers, erg vermakelijke film.

Weet nog niet wat we eten, nergens zin en weinig inspiratie. Goed voor de lijn.

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Caro ik was aan het testen in de hoop dat... en toen nog maar even doorgegaan om de timing voor volgende maand in te kunnen plannen. Weet graag waar ik aan toe ben, kan ik vast wat dagen vrij houden van afspraken enzo. Met een marge van een dag of drie kom ik dan meestal wel goed uit en dat scheelt een hoop stress. Lucky shot doen we niet meer aan. Veel hoop, weinig resultaat.

Geplaatst

nee, geen vertaalapp, maar verslaafd aan angry birds.

Ook handig trouwens: menustruatie cyclus bij houden, vind ik erg prattig, maar ben dan ook erg onregelmatig. Heb sinds ik deze app heb gemerkt dat er regelmaar in mn onregelmatigheid zit :-)

Geplaatst

pakje lijkt een beetje op mijn profielafbeelding...kan opeens geen foto's meer invoegen, tenzij via een url...

Geplaatst

Hier ben ik weer!!

Bij ons is alles goed. bloeddruk nog te hoog, medicatie opgehoogd, spruitje was heel beweeglijk, groeit goed is nu 7 cm en nekplooi was ook mooi 1.3 mm dus waarschijnlijk niets bijzonders, maar dat weten we pas als de bloeduitslagen binnen zijn. Er was in de hele baarmoeder geen bloed te zien, dus dat was positief. Mag tot ik een paar dagen bloedvrij ben niet werken. Dus dan ga ik op therapeutische basis 4 uurtjes aanwezig zijn. Beetje afleiding!!!!

Sab supper van je test zeg!!

Laika wat killing, weet precies hoe je je voelt en het is zo oneerlijk dat je niks anders kan doen dan afwachten..... sterkte

Geplaatst

San, fijn te lezen dat alles met de ukkepuk zo goed gaat !!! en wat je zegt, 4uurtje therapeuthische afleiding.

Syl en Fren, bedankt voor de tip, echt erg maar tot op heden gebruikte ik de iphone echt alleen om te bellen en mail te lezen.....ik zoek het op!!!

Mijn man is net thuis en fijn dat hij zo blij is dat het woensdag gaat gebeuren, hij zag het anders al een lange week worden.

Laika, utrogestan houdt een mk niet tegen en hoe lastig ook, echt lieverd, bruin = oud en met name in het begin van de zwangerschap had ik ook zo´n menstruatieachtig gevoel.

Hoe moeilijk het ook is, probeer echt goede hoop te houden en niet stoppen met de utro hoor!

Lieve Nico, de drive om er weer voor te willen gaan komt echt wel weer, dat concentreren even niet lukt is tocg niet vreemd? alles van de afgelopen mmm ben je wellicht op zijn plek aan het zetten. Ben niet te streng voor jezelf.

Sab, ben je je kater weer te boven?

ik hoor net dat mijn eten klaar is, ik durf het bijna niet te schrijven maar een broodje met verse zuurkool!!! haha mijn man doet niet mee, helemaal niet erg.....

Geplaatst

hoi meeden,

Ben net uit mijn werk.het weekend zo druk gehad (uit eten, verjaardag, en veel leren en huiswerk maken) tussendoor wel gelezen, maar niet gereageerd.

Sandra fijn dat spruitje zo aan het bewegen is ;-)

Laika kan helaas geen zinnig woord tegen je zeggen behalve veel sterkte en rust toegewenst

Henne, vind het altijd leuk dat je zo "plannerig" bezig bent, fijn om te zien dat ik niet de enige ben

Nico..je profiel foto is te klein...kan niet zien wat het is maar komt vast nog wel een goede grote foto

ga zo lekker eten en dan verder lezen....en het lijstje met vragen voor donderdag maken...mijn hoofd zit vol nu nog even uittikken, vandaag laatse werkdag :=) moet nu wel thuis veel doen maar da's niet zo erg!

Geplaatst

Dacht ook al niet dat jullie zelf voor een lucky shot zouden gaan hoor Henne, doen wij ook al lang niet meer, was toch ruim 7 jaar geleden bij ons... Ik ga altijd uit van dag 12 of 13 voor het glimlachje en dat klopt bijna altijd dus dan tel ik voor de volgende maand gewoon de dagen in mijn agenda, stuk goedkoper! Maar ja, ik gebruik dan ook de dure Clear blue testen, jij hebt iets van internet toch?

Eet smakelijk allemaal, mijn lasagnette zit in de oven, duurt helaas nog twintig minuten, heb honger, de kunst is nu om niet te gaan snaaien! Ben weer 2 kilo afgevallen... dus zou zonde zijn.

Geplaatst

Ik gebruik ook Clearblue hoor. Heb een verpakking van twintig stuks :-D Eigenlijk test ik nu alleen om te checken wat m'n cycluslengte is na de miskraam. Daarvoor gebruikte ik ze alleen met een cryo poging. Zit altijd tussen 28 en 31 dagen, dus da's redelijk goed in te schatten.

De burgertjes waten errug lekker: (mager) gehakt, eitje, zakje fijne soepgroente, flinke lepe tomatenpuree, zout, peper en dan nog wat oregano of wat je in huis heb aan kruiden. Mixen, als te nat is wat bloe erbij. Burgertjes van maken, paneren (ik gebruik maismeel ivm geen tarwe) en lekker bruin en gaar bakken. Deed zoiets als wel vaak met lenteui, knoflook en sojasaus, ook yummie.

Sandra heerlijk dat alles in orde is!

Spaatje ik ben erg van 't plannen en regelen, soms te erg. Komt ook een beetje door m'n chronische vermoeidheid, moet wel plannen anders gaat het mis. En zolang je maar niet in de stress schiet als het anders loopt, is plannen toch helemaal niet erg?

Caroline je eten is klaar!!

Geplaatst

Henne en Caro, ik heb vandaag ook de clearblue digital gekocht, ik wil mijn eisproing niet missen want ik moet bloed laten prikken deze cyclus anders wordt het april en dan pas starten in mei, dat duurt echt te lang. Weet alleen niet wanneer ik erop zal wagen, misschien toch a.d.h.v mijn temperatuur...? Doe het ook met de 2de ochentdurine hoor. Ga niet 4 uur niets drinken, jullie doen dat wel??

En thanks meiden, er zit hier een hele hele blije man naast me. Als er iemand niet geloofde in pillen nemen etc dan is het Sander wel, maar hij zei nu tegen me: hmmm ik ga er toch in geloven :-)

lachen he?

Babeth, kater is weg maar wel heeeeeeeeeeeeeeeel erg moe, dus zo lekker douchen, taartje eten (jammieee haha) en dan lekker naar bedje!

Geplaatst

Ik doe het met de eerste ochtendurine hoor, tegen 8 uur en had op dag 13 een mooie smiley! Kijk maar op de gebruiksaanwijzing, daar staat niet dat het niet gewoon met ochtendurine kan.

Eten was heerlijk, zit wel vol nu, pfff...

Geplaatst

allrigthie, ga ik ook doen, maar geloof pas over 2 dagen hoor, moet nog even kijken, zit nu op dag 12 en vorige cyclus was 31 dagen. thanks, nu weer csi verder kijken ;-)

Geplaatst

Ik kreeg een temp schema mee en moest een x aantal dagen na temp verhoging bloed prikken (progesteron). Weet niet of dat ook op basis van ovu testen kan. Als het om cryo's gaat doe ik braaf met 2e ochtendurine. Je hoeft geen 4 uur niet te drinken, alleen moet je een aantal uur niet plassen. Ik ga dan naar het toilet als de wekker gaat (rond half zeven) en dan om tien uur op m'n werk. Niet erg handig, maar het wordt nu eenmaal op deze manier voorgeschreven. Als ik alleen zelf m'n cyclus bij wil houden doe ik gewoon eerste ochtendurine en ook niet perse op dezelfde tijd. Je kunt misschien ook met 1e urine doen en bij een positieve nog een keer dubbel checken vier uur later?

Geplaatst

Helemaal off topic maar ben zo happy, het weekend ernstig aan het huiswerken geweest, en vandaag de resultaten binnen, drie opdrachten alle drie een 10 ;-)

Geplaatst

Spaatje helemaal geweldig, je harde werken is beloond en daar mag je best trots op zijn!!!!!

Wij gaan toch niet stiekum trouwen. We gaan toch de directe fam en close vrienden uitnodigen. Na de huwelijksvoltrekking koffie met taart en daarna laten we een lekkere lunch brengen. Dus toch nog een leuk feestje!!!!!! Toch best heel leuk om te doen en heel bijzonder. Wel grappig om het allemaal in korte tijd rond te krijgen. We willen op onze "bruidstaart" een foto van onze trouwringen laten maken bij de bakker.

Heel lief, mijn schoonmoeder komt 1 keer in de week/ 14 dagen een ochtendje poetsen. Zodat de zware dingentjes gedaan zijn. Heel moeilijk maar ook heel fijn. Heb dingen graag in eigen hand.

Geplaatst

leuk Sandra , geen megafeest maar lekker intiem..leuk idee van de taart ook. En geniet van de hulp van je schoonmoeder..het is voor het goede doel ;-)

Geplaatst

Leuk Sandra, het is een bijzondere dag en die vier je graag met mensen die wat voor je betekenen. En op deze manier kun je op die dag ook echt contact maken met deze mensen, ipv dat ze in een massa van een feest en receptie verdwijnen. Ook leuk, daar niet van ... ;-)

Fijn dat je schoonmoeder komt helpen. Toen ik zwanger was heb ik één ding geleerd: hulp die geboden wordt aannemen! Ik was altijd zo van 'nee, is niet nodig', maar toen heb ik echt overal ja op gezegd. Helpen schoonmaken, boodschappen voor me doen, koken voor in de diepvries.... iedereen die iets voorstelde heb ik aangenomen en netjes bedankt :-D

Spaatje knap om voor het saaie deel dan toch nog van die goeie resultaten te halen!

Half tien geweest, tijd om braaf naar bed te gaan hier. Slaap lekker allemaal!

Geplaatst
nee, geen vertaalapp, maar verslaafd aan angry birds.

ben niet wakker hoor...ik lees tot 3 keer toe vertaalaap.... en niet snappen wat er staat natuurlijk :happy8:

Henne, het saaie was gelukkig ook makkelijk ;-)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden