Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Syl...succes met de kraamvisite vanmiddag!!

en morgen met de weegschaal...al is het maar een klein beetje dat eraf is, het is er in elk geval van af...zo moet je het zien!

en ja...daar lijkt het idd wel op...dat de aanbiedingen uit de lucht komen vallen...hihihihi...het nichtje van mijn vriend valt al af, want het is bloedverwantschap...haar moeder is mijn vriends zus...maar dan nog....2 eiceldonoren...wow...dat feit alleen al brengt toch wat rust in de tent...en ik merk ook nu dat ik van het ene gevoel naar het andere schiet...nu op dit moment wil ik weer verder, maar van de andere kant zie ik ook weer op tegen de ivf...is eiceldonatie wel de juiste optie? is het wel goed dat we toch eerst zelf willen proberen...we zijn er dus nog niet uit...dat is een ding wat duidelijk is...zolang ik met mijn emoties en gevoelens en gedachten van hot naar haar spring, ben ik er nog niet aan toe...eerst zorgen voor rust in de tent en in het kupke...

Rubster....knap...2,5 kg in 3 weken...bij mannen schijnt het altijd sneller te gaan...wel balen van je oogontsteking. beterschap...hoop dat het zalfje helpt!!!

Babeth...hoe laat moest je gaan??? nogmaals sterkte en succes!

Voor het lijstje: gisteren zelfgemaakte gehaktballen met spinaziestamppot...mmmmm

liefs,

Nico

Geplaatst

IVFSH jij zit toch midden in de verhuizing? Gaat alles een beetje voorspoedig. We horen het wel als je weer in Europa tijd zit.

Ik heb gisteren friet gehaald, was alleen thuis dus lekker makkelijk.

Geplaatst

Babeth...sterkte vandaag. Hoelaat moet je in het ziekenhuis zijn? En hou je ons op de hoogte?

Laika...hoe is het met jou vandaag? Ben je de nacht een beetje doorgekomen? En houdt het vloeien nog steeds aan?

Nico...die kilo komt wel goed joh! Roerige week zo te lezen voor jullie. Kun je het allemaal nog een beetje overzien?

Rubster...knap hoor dat jullie zo goed afvallen!

Ik ben sinds gisteren geveld door het norovirus. Afgelopen weekend vier patienten verzorgd met noro. Ik heb zo enorm op de hygiene gelet en toch misgegaan. Balen. Ik ben sinds gisteren enorm aan de diarree en overgeven. bah.

Geplaatst

Laika, hoe is het met je meis? Geen enkel probleem dat het hier gksteren en vandaag om jou draaide - daar zijn we juist voor!!

Babeth, spannende dag, ik denk aan je, maar als je dit leest is alles waarschijnlijk al achter de rug.

Esther, balen! Diaree, ik heb er zo een hekel aan...

Syl, succes met de kraamvisite. Ben je alleen? Maw, kun je je emoties tonen, of zit het huis vol?

Geplaatst
Sylvie...moeilijke momenten zo'n kraamvisite. Hoe sta je er nu in? Zie je er erg tegenop?

Weet het eigenlijk niet, veranderd per uur laten we maar zeggen...haha....

Vindt ook dat ik niet zo moet zeuren soms het hoort er nu eenmaal bij, uiteindelijk heeft het ook geen directe bloedband met mij en daar ben ik blij om maar toch ook weer verdrietig dus ik ga qua gevoel echt alle kanten uit.

Vervelend Esther dat jij nu ook last hebt, is er iemand om jou te verzorgen?

Ik denk dat babeth al weg is naar het zkh, zal best allemaal heftig zijn, nu ook bijna 1 jaar geleden van de jongens, pfuff blijft moeilijk.

Geplaatst

Fran we zijn alleen met de mannen erbij dus genoeg privacy, anders had ik dit ook niet gedaan. Het is nu 1 week oud en ze hebben ook nog geen geboortekaartjes verstuurd.

Ze houden echt heel veel rekeing met mij dus ik ga wel proberen vrolijk te doen vanmiddag met misschien een traantje, wil dat het eens om hun draait en niet om mij.

Heb mij zelf aangemeld voor die veiling site en voor de grap ergens op geboden, een concert om te kijken hoe werkt dat maar het zweet brak me uit toen niemand ging bieden, uiteindelijk kwamen er nog 3 biedingen binnen in de laatste 30 seconden anders had ik Jeroen moeten uitleggen waarom we naar Ne-Yo zouden gaan......helemaal in een deuk gelegen daarna.

Geplaatst

Zeuren doe je natuurlijk absoluut niet. Dat moet je niet zeggen hoor. Ga je alleen op kraamvisite of loop je het risico dat er nog meer mensen zitten? Dat zou ik vervelend vinden nl. Maak het voor jezelf niet te lang. Het is voldoende toch als je je gezicht hebt laten zien? En niet alles opkroppen hoor! Zij zijn blij en dat is fantastisch maar voor jou is het moeilijk en die emoties mogen er ook zijn! Sterkte!

Gerard is werken en verder ben ik lekker alleen thuis. Als ik ziek ben heb ik liever niemand om me heen hoor. Ik voel me ook al wat beter dan gisteren...toen was het echt een paar keer per uur racen naar het toilet. Ik heb appeltjes en appelsap en bisquitjes...komt helemaal goed hier. Ik mag trouwens de hele week niet werken. Noro is erg besmettelijk en vanaf het moment dat ik klachtenvrij ben mar ik 72 uur niet werken...dus ik ben vrij t.m maandag. Vrijdag weekendje weg.

Ja, moeilijke tijd voor Babeth...weet je dat ik echt niet weer waar zij doorheen moet? Welke emoties er boven komen drijven...het zal allemaal zo zwaar zijn maar ik kan me er zo slecht een voorstelling van maken.

Geplaatst

sorry we typten tegelijk...

Ik ben gisteravond ook aangestoken door jullie...ben gaan bieden op een overnachting in brabant...hotel plein 5. Zag het in de laatste twintig seconden en dacht...ziet er best leuk uit. Dus ik voor de gein, impulsief gaan bieden...30 euro...

En toen had ik hem dus! Helemaal niet de bedoeling...

Geplaatst

Babeth, heel veel succes en sterkte vandaag!

Esther, oeh, het norovirus, die heb ik ook weleens gehad, daar wordt je goed ziek van! Beterschap!

Nico, wauw, twee eiceldonoren! Wat geweldig dat dit je wordt aangeboden (ook al valt er sowieso eentje af). En ook al weet je nog niet of je er gebruik van wilt maken, het is toch al heel fijn dat je uberhaupt over de mogelijkheid kunt nadenken toch?

Ruby, das zeker knap, 2,5 kilo! Wel vervelend dat je een oogontsteking hebt zeg.

Sylvie, succes met de kraamvisite vanmiddag, dat zal wel even slikken zijn....

Hier gaat het redelijk. Het vloeien is weer afgenomen (is er nog wel, maar minder). Ik heb het gevoel dat mijn lichaam altijd erg veel moeite heeft met 'loslaten' (ja, mijn hoofd zeker, maar waarom doet mijn lichaam daar dan ook aan mee?). Ik merk wel dat rust heel erg goed doet. Ik heb net een enorm lange overdracht geschreven voor mijn werk, omdat ik mijzelf echt even de tijd wil geven. Alleen toen ik net zag wat ik allemaal moet overdragen, schrok ik wel een beetje. Ik ga mijn collega's nog een burnout in helpen.....Nou ja, het is wel fijn om het nu letterlijk van me af te hebben geschreven, en ik moet er maar vertrouwen in hebben dat mijn collega's het goed overnemen.

Ik lig nog in mijn bedje en krijg zo ontbijt op bed van de liefste man van de wereld. Dat is wel heel fijn!

En oh ja, jullie zijn ook heel lief!

Liefs, Laika

Geplaatst

wat goed laika dat je nu echt voor jezelf kiest! Echt de tijd neemt samen. Hoe is je man eronder? Trekt hij het een beetje?

Geplaatst

Zeuren is het verkeerde woord, dit is de eerste keer dat ik met dit bijltje had, de meeste hebben al neefjes en nichtjes daarom, loop een beetje achter.

Als er zover in de zw iets mis gaat krijg je denk ik vooral de waarom vraag. Kan alleen voor mezelf spreken dat het dan beter vroeger in de zw mis kan gaan dan later.

Wij dus met 8 wk. Het is met 22 wk allemaal zo echt, je voelt ze, hebt er een band mee, bent uit de "gevarenzone" denk je.

Kan me er wel een voorstelling van maken tot op een zekere hoogte natuurlijk. Het is allemaal zo intens als het misgaat.

Verplicht een paar dagen vrij is mooi meegenomen, vooral als je er niets aan kunt doen. Zonnetje schijnt iig dus dat wel wat gezeligger.

Geplaatst

Zeker een moeilijke tijd voor Babeth en haar man. Hopelijk geeft de cerclage hun de nodige rust om toch van deze zwangerschap te genieten.

Esther het noro he bah, beterschap. Wel lekker dat je vrij bent tot maandag en dat je een weekendje weg gaat.

29 maart trouwen wij, op een dinsdag om kwart voor 10. Is lekker gratis. Het was eerst de bedoeling dat we stiekum met onze getuigen zouden gaan maar nu gaan we het toch doen zoals we het oorspronkelijk ooit in onze gedachten hadden.

Naar het gemeentehuis komt iedereen die wil. Daarna gaan we met onze familie en een paar goede vrienden bij ons thuis koffie en taart eten. Net na de middag laten we een cateraar een buffet brengen en dan gaan we met zijn allen uitgebreid lunchen. Daarna kan een ieder zijn weegs weer gaan.

Oorspronkelijk wilden we met die groep gaan uit eten, maar dat gaat te duur worden, vandaar het bufet. We vinden het toch wel leuk om er wat aan te doen. We gaan er van uit dat we maar 1 x trouwen. Dus hebben we allebei nu 2 getuigen en mijn broertje doet foto's. Nu alleen nog even uitzoeken hoe we de taart gaan doen. Zit ook te denken om van die kleine petit fourtjes te laten maken met een foto van onze ringen erop, of het wordt 1 grote, daar zou de foto denk ik wel het mooiste op uit komen. We hebben nog een paar weekjes de tijd om die keus te maken.

Ga over een week of 2 met mijn schoonmoeder op zoek naar iets leuks om aan te trekken. Ik hoop zo dat er een mooi zwanger buikje te zien is op ons trouwen, dat zou ik wel heel bijzonder vinden.

Geplaatst

Goed voor jezelf zorgen is het allerbelangrijkste Laika en fijn dat je zo'n lieve man hebt die goed voor je zorgt.

Werk moet even het laatste zijn waaraan je denkt.

Esther wat een bak zeg, nou moet je ook gaan, waarschijnlijk harstikke leuk.

Geplaatst

Net terug van de huisarts, mijn bloeddruk is iets omlaag maar toch nog te hoog... ze wil me volgende week weer zien, als het dan nog zo is wat onderzoekjes doen, cholesterol, dat soort dingen. Verwacht daar niet veel van, maar heb natuurlijk wel overgewicht dus je weet het niet. Ben eindelijk weer een beetje tot mezelf gekomen, wel twee weken alleen maar met mijn vriendin en haar situatie bezig geweest, pfff verlaagde weerstand heeft me maar weer eens een fikse verkoudheid opgeleverd...

Ik heb gevraagd aan de huisarts wat ik moet doen met de plannen voor de cryo's en ze zei gewoon doorgaan. Want volgende week verwacht ik weer een positieve ovulatietest, op de dag dat ik naar haar toe moet of een dag later... Ze zei: mocht je zwanger worden, dan plannen we daar wel omheen, er zijn ook medicijnen die je mag hebben. Jij hebt toch medicijnen tegen hoge bloeddruk Sandra?

Nou ja, hopen dat ik volgende week nog iets relaxter ben...

Geplaatst

Laika wat heb je idd een hele lieve man. Maar dat zal je vast wel verdienen!!!! Zo ongelooflijk fijn dat jullie samen een weekje vrij hebben.

Sylvie het is nooit makkelijk om op kraamvisite te gaan als je zelf nog steeds niet zo ver bent. Je gunt het iedereen maar jezelf toch echt wel het meeste. En dat is volkomen terecht. Ben gewoon jezelf en hou je niet flink, gooi het er gerust uit als je die behoefte hebt, het is voor hun ook niet makkelijk. Zij zijn zo blij en tegelijk ook zo verdrietig voor jullie.

Ik denk dat een zw die niet loopt altijd heel veel verdriet brengt en dat het dan niet uitmaakt hoe ver je dan bent. Je hebt er aan mogen ruiken en dan is het weg. Dat moet niet mogen!!!!!!

Geplaatst

Caro ik heb idd medicatie. Methyldopa. Het is een heel oud middel en er is heel veel over bekend, kan voor de vrucht geen kwaad en dat is het allerbelangrijkste toch?? Het enige nadeel is dat je dit meerdere keren per dag moet slikken, dit in tegenstelling tot de modernere middelen. Ik sta nu sinds maandag op 3x 500 mg. Gyn vond het net aan goed dus wilde toch nog iets naar beneden krijgen. Het is belangrijk om voor de 16e week de bloeddruk mooi stabiel te hebben begreep ik van hem.

Hoge bloeddruk later in de zwangerschap kan zwvergiftiging opleveren of erger. Dat moeten we zien te voorkomen nietwaar??

Spannend, volgende week misschien al een tp.

Geplaatst

Ik heb in mijn zwangerschap 7 jaar geleden hoge bloeddruk gehad maar gek genoeg kreeg ik toen geen medicatie, alleen elke week controle, aan de CTG. Was wel eens onhandig maar wel elke week een echo dus naar de baby kijken!

Volgende week nog geen TP hoor, ga maandag pas beginnen met ovulatietesten, dat is dag 10, dus hopelijk over 2 weken TP!!

Geplaatst

caroline wat spannend zeg. Het gaat allemaal weer dichterbij komen. En die bloeddruk...goed dat ze dat zo in de gaten houden. Hoe sta je erin nu? Jij hebt natuurlijk zelf ook een hele heftige tijd achter de rug waarin je heel veel hebt gegeven aan anderen. Trek je het zelf op dit moment? Gaat het goed met je?

Fran...suffig hé! Zo mutserig van me, vreselijk impulsief! Nou ja, hotel ziet er leuk uit en 30 euro voor een nachtje weg samen incl. ontbijt is natuurlijk geen geld. We hebben in maart een lang weekend samen vrij maar dan willen we ook echt een lang weekend weg, van vrijdag t/m maandag. Dus dan zullen we hem niet gaan gebruiken. Misschien een nachtje weg tijdens de volgende behandeling, altijd lekker een beetje afleiding dan. In maart wil ik echt naar iets heeeel leuks, iets romantisch, kleins en heel mooi ingericht.

Geplaatst

Toch komt het al weer dichtbij Caroline, heerlijk.

Esther ik wou dat ik eens zo inpulsief durfde te zijn. Wil zo graag samen eens weg, maar vind alles te duur. En zo'n veiling is niks voor mij helaas.

Geplaatst

Sandra...waarom durf je dat niet? Zo'n veiling? veel heb je niet te verliezen...het enige wat je uitgeeft is wat je zelf biedt!

Vind je 30 euro voor een nachtje in een leuk hotel ook te duur?

Geplaatst

Nee dat is niet duur maar ik ben niet zo van bieden en veilingen. Misschien zou ik gewoon eens een gokje moeten wagen........

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden