Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
...even een ego berichtje, ben net terug gebeld:

Onze cryo's zijn ook in 1 ritje... 1 was op dag 4 al in het stadium compactie en de ander een 8 cellig type b. Deze laatste is erbij gedaan, voor je weet maar nooit. Maar is de 1e nu gewoon een toppertje meiden? Zo ja, dan durf ik een klein beetje hoop te hebben, ook weer in mijn eitjes...

Ik sprak trouwens zo met haar dat ze vroeg of ik zelf ook embryoloog was, haha. Komt door jullie meiden en doordat we zolang bezig zijn. We worden gewoon expert.

Miki, als dit geen topper is!!! Super. Krijg je toch weer wat hoop van!

Geplaatst

Je kan inderdaad zwanger worden van een 4 cellige!

Sylvie, bij ons was de een 5 cellig en de ander 2 cellig (tp op dag 2), ik was toen nog teleurgesteld omdat de een voor mijn gevoel wat achterbleef maar dat wilde volgens de arts niets zeggen, de deling kon op het moment van de tp al weer verder zijn, gelukkig wisten dames hier mij dat ook te vertellen.

Nico, beterschap hoor! er heerst inderdaad vanalles, met name ook buikgriep.

Esther, jij hebt een erg drukke periode achter de rug, wat god dat je nu nog weinig last hebt, het is inderdaad een hele aanslag op je lichaam hoor, pas goed op jezelf!!

Goed geregeld dat je zowel eerste als tweede kerstdag vrij bent! Hoe gaat het met je zus eigenlijk?

Jeetje vanmorgen ging ik echt over mijn nek zeg, mijn man had de hond uitgelaten en onze Berner heeft uiteraard op bepaalde plaatsen lang haar....nu de sneeuw zo hoog ligt kwam zijn grote boodschap uiteraard ook "hoger te liggen" met het gevolg dat zijn lange haren bij zijn achterste ook vies werden. Mijn man geholpen in de garage, ik de hond vasthouden en hij knipte de vieze haren weg,jeetje, ik ging echt over mijn nek .

De hond is weer schoon maar ziet er wel wat gehavend uit haha, als het even lukt wat "bijpunten".

Zodadelijk nog kerstkaarten + zegels bijhalen en even naar een tuincentra, we zetten geen boom (kan me er niet toe zetten) maar wil iets van een decoratiestuk neerzetten., ow ja, even langs mijn werk voor de overdracht.....

Geplaatst

Babeth ik herken het wel met die lange haren, onze andere hond had dat ook. Vies is dat dan.

Hond van mijn schoonbroer heeft ook altijd een vies gat, sorry.

Kayla heeft ook moeite met poepen want ze kan niet gaan zitten op sommige stukken omdat de sneeuw dan tegen haar kontje aan komt.

Ze heeft dan echt een donderwolk boven haar kop hangen maar verder vindt ze de sneeuw wel leuk...

Geplaatst

Tis een echte maandagmorgen hier! Alleen maar niet-leuke dingen....

Nico, raar misschien hoor, maar ik heb ook vaak hoofdpijn als er sneeuw gaat vallen/is gevallen. Comibinatie van dingen, rook, sneeuw, aankomende behandeling en shakies.

Esther, ik heb ook pas net ontbeten hoor ;-) Soms schiet t er gewoon bij in, zolang je nergens last van krijgt is het geen probleem toch haha.

Sylvie, das een mooie prijs voor sneeuwlaarzen, fotooooo haha

Sandra: actieveling!! goed zeg, ik zit nog in mijn huiskloffie, maar ik ga zo ook eens even kijken of ik mijn auto nog open krijg en de oprit van sneeuw ontdoen...

tot later meiden, de zon schijnt hier en ik moet natuurlijk wel even sleeen van de heuvel hier, heerlijk, t lijkt wel wintersport, fantastisch hoor.

Geplaatst

hahaha Babeth en Sylvie, lekkere praatjes ;-) Ik heb zoiets eens gehoord over een langharige cavia, ieksss!!! Tis dat ik allergisch ben en dat er al geen dierenin huis kunnen maar met dit soort verhaaltjes ben ik er ook niet zo rouwig om hahaha. Succes met de kale kont Babeth :-) Misschien moet je m aankleden, schijnt hip te zijn ;-)

nu echt weg..

Geplaatst

haha die van ons krijgt geen koude kont, genoeg vacht. Nu ligt ze ook languit in de sneeuw buiten, maf beest.

Sylvie, gelukkig is ze normaliter wel schoon hoor. Wel sneu voor jullie 4-voetertje, je moet eerst een plekje sneeuwvrij maken voor haar ;-)

Geplaatst

Dank je Fren (en anderen), het sprankje hoop is er nog, maar is heel klein.

Ik heb nu steeds krampen en steekjes, dacht de afgelopen dagen dat dat misschien een goed teken was maar nu denk ik eigenlijk dat het komt omdat ik ongesteld moet worden maar het tegen zit te houden met de bollen. Zit te twijfelen of ik er nu meteen mee zal stoppen of vandaag nog opmaken?

Geplaatst

Ik zou doorgaan Caroline, ook al is de kans klein... hij is er wel. En je hebt liever spijt dat je te lang bent doorgegaan dan te kort... toch?

Geplaatst

Ja die ene dag maakt ook niet meer uit eigenlijk... Rare krampen trouwens, slaan soms door naar mijn rug en zelfs bovenbenen...

Ga nu de stad in, kerstcadeautjes kopen. Was eigenlijk van plan te wachten tot er wat minder sneeuw is maar vind het wel prettig om even helemaal ergens anders mee bezig te zijn.

Geplaatst

Ben het met Miki eens, zou zeker doorgaan. Heb ik vorig jaar ook gedaan toen het ziekenhuis zei dat de hcg te laag was en ik direct moest stoppen. Baadt het niet, het schaadt ZEKER niet!!

Geplaatst

Caroline.. meiske sterkte met het verwerken van wederom een tegenslag!

Mart.. ik las je bericht vanochtend al en vind het zo klote voor je. Ik dacht ik wacht even met reageren totdat je met een testuitslag komt, maar de uurtjes verstrijken zonder bericht van je. Als het mis is, vind ik het zo verdrietig voor je.

Liefs Pien

Geplaatst

De test was negatief.

Het bruinverlies is nu rood.

Meiden ik geef het op...

Geplaatst

Ach Martha, neeeeee! Dit kan niet. Het stokje is van jou, van jullie. Potverdorie, dit is niet eerlijk.

Op welke dag teste je vorige keer negatief, toen het later toch iets bleek te zijn? Is er echt geen enkele hoop meer?

Sjonge zeg, wat een harde klap dit. Zo voor kerst, die kan je nu wel ff gestolen worden lijkt me.

Wellicht komen de tranen nog niet, maar ik huil alvast voor je....

Veel sterkte, het is niet te geloven. Klote zooi.

Geplaatst

Miki, als het zo zou gaan als de vorige keer is er een sprankje hoop, maar ik geloof er niet meer in.

Morgen doe ik nog een test en dan is het definitief.

Geplaatst

Lieve lieve Mart,

Wat een verdriet.. dit laat zich niet wegdrukken. Dit is geen zachtzeurende pijn, maar een open wond in het diepst van je ziel.

Heel veel sterkte!

Liefs Pien

Geplaatst

Ìk begrijp en herken het. Geloof is niet meer op te brengen, de hoop is al helemaal ver te zoeken... Wat stelt het leven je nu op de proef zeg.

Mischien even een warme douche of bad? Je kan wel wat warmte gebruiken nu en een veilige plek waar de tranen kunnen vloeien. Maar ik kan me ook voorstellen dat je even helemaal gevoelloos bent nog.

Ik duim nog wel heel hard dat morgen met ochtendurine een verrassing mag brengen, ook voor Caroline, maar ik voel jullie angst voor "niet" keihard met jullie mee.

Een dikke knuf, -M

Geplaatst

Caroline, een negatieve test en een rommelende buik.

En Mart nu rood bij een negatieve test.

Meiden wat oneerlijk! Het is jullie zo gegund.

Even vanaf hier een mega dikke knuffel!

Liefs

Geplaatst

Ach mart, ik wou dat ik wat opbeurende woorden voor je had. Maar die zijn weggeslagen na het lezen van je berichtje, negatieve test en rood. Ik vind het zo gemeen en oneerlijk. Ik ben nu kerstkoekjes aan het bakken maar het beslag is helemaal verpest door de tranen die erin vallen. Ik wilde dat ik het kon veranderen, dat ik een toverstaf had en een klein wonder mocht toveren, een dikke buik voor mart.

Martha wat zal jij het nu moeilijk hebben. Heel veel sterkte. Ik wilde dat ik iets van jouw last kon overnemen..

Geplaatst

Lieve Mart, wat ontzettend triest dat deze poging mislukt is.... Al je moed, hoop en positiviteit in één klap weg. Ik wil je heel veel sterkte wensen voor de komende tijd, bah... wat is dit oneerlijk en verdrietig!!!

Dikke kuffel

Geplaatst

Meiden bedankt! Maar vergeet ook Caroline niet...

Ik heb voor mezelf een topic geopend.

Liefs,

Martha.

Geplaatst

Het hakt erin Mart, bij ons allemaal. Onwerkelijk dat je afscheid neemt. Ben er stil van. Zolang je pauze (af) meisje bent is er hoop, heb je iets om naar uit te kijken en nu even niets meer. Verschrikkelijk.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden