Jump to content

wat is nu de eerste cyclusdag???

Recommended Posts

Posted

Wij staan nu voor onze eerste cryo behandeling en wel in deze maand in mijn natuurlijke cyclus.

Ik moet een afspraak maken voor de echo de 12 e cylusdag...., maar nu heb ik vrijdag en zaterdag een heel klein beetje bloed verloren, zondag zette het pas door.

Ik denk dat ik dan zondag als eerste dag moet rekenen..., toch?

Ik kan natuurlijk ook voor de zekerheid vrijdag als dag 1 doen dan zit ik tenminsten wel safe.

Door de bollen was ik al 4 dagen later als normaal. Nu heb ik ook ergens op het forum gelezen van iemand die dus ook later ongi was geworden, door de bollen, maar waarbij de follikel wel weer op tijd was begonnen met groeien.

dus had ze haar eisprong veel eerder dan dat ze dachten.

Ik wist helemaal niet dat dit kon..., hebben meer dat gehad of is dit een uitzondering?.

groetjes joske

Posted

hoi joske, mij is altijd gezegd (in verschillende ziekenhuizen) dat je eerste cyclusdag die dag is waarop de menstruatie goed doorzet en helderrood is en voor 18.00 uur.

Posted

Hai Joske

ons ziekenhuis rekent juist als eerste dag de dag waarop je met bloedverlies opstaat.....het kan inderdaad voorkomen dat je menstruatie wat tegengehouden wordt door de bollen. in jou geval zou ik denk ik zondag gewoon aanhouden.

veel succes!

Posted

Zo zie je maar, het LUMC geeft aan voor 0u00 helder bloed is cyclus dag 1

Guusje

Posted

thanks meiden,

ik ben idd maar van zondag uitgegaan en heb gebeld.

Maar...., de verpleegkundige vertelde dat iedereen op CD 10 moet komen. Nah..., ik niet zei ik, en dat staat ook in mijn brief van echt CD12! die ik van de dok heb gekregen.

nou dat vondt ze maar raar, en zij wilde dat ik toch echt op dag 10 moet komen.

Dus ik dacht; nou dan kom ik wel op dag 10 hoef ik ook niet meer na te denken of het nu dag 10 of 12 is. Nu ben ik wel safe.

Maar het houd wel in dat ik waarschijnlijk een keer vaker op echo moet komen, wat weer een hele onderneming is omdat ik overnachten moet elke keer.

sorry hoor pff..., moet ff van me af praten!

liefs joske

Posted

Hai Joske

ik weet niet waar je in behandeling bent maar bij mijn eerste cryo tp moest ik volgens de brieven ook op cd12 komen, omdat dat in het weekend viel ging ik op dag 10, was maar goed ook, moest diezelfde avond de pregnyl spuiten, follikel was toen 17,5 en de bloedwaarden al best hoog.

lastig dat je er zoveel voor moet regelen, ik wens je veel succes!

liefs

Babeth

Posted

Ik had dat precies zoals je schrijft: uitgestelde menstruatie door de u-bollen, maar wel snel weer een eisprong de volgende (ICSI) eigen cyclus.

Ik zou voor de zekerheid idd de vrijdag nemen. Zit je altijd safe.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Create New...

Important Information

Terms of Use