Ga naar inhoud

Wachtbankje oktober

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hai meiden, ik meld me ook aan! Ook ik heb vandaag de tp gehad. Ik heb er 2 aan boord! Ook beide 8-cellig. Wij horen nog of er cryo's zijn.

Doortje, het hoeft er maar 1'tje te zijn... ik duim voor je!

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ Jessica, we werden op de wachtbankjes soms best depri als je weer ongesteld was geworden en je de regels rood moest maken. Nu laten we het aan degene zelf over of ie zichzelf rood wilt vermelden maar het liefst melden we natuurlijk alleen groen!

@ Vriezen welkom ook een mooie score 17! nu hopen op veel bevruchte eicellen!

@ ricklover ook welkom op WB oktober, je hebt ook al TP gehad, jammer dat de anderen niet ingevroren konden worden. Nu hopen op groen!

Geplaatst

Hallo mede-wachters!

Vandaag in het EMC tp gehad (t was er best druk, misschien heb ik wel mede-forumgenoten gezien, zonder het te weten.....)

van 2 emmies (eentje van 8 en eentje van 7 cellen), van de 8 eicellen waren er in totaal 6 bevrucht en zijn er 5 emmies ontstaan. 3 blijven dus nog een nachtje in het lab om te kijken of ze morgen tot cryo kunnen worden gepromoveerd....

TP ging super gemakkelijk. En nu dus weer wachten...... ik mag 12 oktober testen. Ik neem aan jij ook Ricklover? En Doortje ook, dus 12 oktober wordt een spannende dag!

Mijn acupuncturiste heeft me afgeraden me teveel in te spannen, ik doe normaal ook zumba. Nu is het natuurlijk zo dat als je "gewoon" zwanger wordt (haha hoe gewoon is gewoon!!!! zo gewoon is dat helemaal niet!!!) je het nu nog niet weet en dus alles kunt doen.

Maar wij zijn natuurlijk niet "gewoon" bij ons gaat iets niet helemaal goed en dus is het wellicht wel verstandig om gewoon lekker rustig aan te doen totdat we zeker weten dat onze emmies zijn ingenesteld en goed vast zitten. Vanavond wel nog een afspraak voor acupunctuur (net als vanochtend voor de tp) en vrijdag weer. Fingers crossed dat het idd bijdraagt!

@ spaatje: succes morgen!

De rest: veel succes met wachten!

Nog 1 vraagje: wanneer is een emmy eigenlijk van topkwaliteit??

Liefs,

Lot

p.s oh ja, en mocht ik 12 oktober positief testen (let's hope so) dan ga ik me niet direct overhevelen naar het "Uitgerekend in juni 2011" -forum. Ik zie veel te vaak in de andere "uitgerekend" forums de berichtjes over elkaar heen rollen van wel zwanger en alle felicitaties van dien, naar diepe, diepe teleurstellingen. Ik wacht het af tot ik goede echo's heb gehad met kloppende hartjes (of eentje natuurlijk). Ik kan me heel goed voorstellen dat je het direct van de daken wilt schreeuwen, maar het is die eerste drie maanden nog zo vreselijk kwetsbaar. Ik vind dit lijstloze wachtbankje een goed idee.

Geplaatst

Nou meiden spannend allemaal!

@ Lot..dankjewel!! ik was er niet hoor....mag vrijdag naar het EMC, punctie is morgen in een zgn transportkliniek....en wat je zegt wij zijn niet "gewoon" wij zijn heeeel bijzonder, ik heb ook nog even contact gehad met de accupuncurist of hij er rond de TP nog wat naalden in wil stoppen...was niet nodig volgens hem ben ik er helemaal klaar voor

@ Jessica, lijstloos..omdat een aantal van ons ( waaronder ik ;-) ) er stress van krijgen ...

Geplaatst

Nog 1 vraagje: wanneer is een emmy eigenlijk van topkwaliteit??

Liefs,

Lot

grade 1: embryo met heldere blastomeren van gelijke grootte zonder fragmenten;

grade 2 : ongelijk gevormde blastomeren gepaard gaande met fragmentatie maar minder dan 10% van het volume van het embryo of waarvan de blastomeren granulair zijn;

grade 3: ongelijk gevormde blastomeren gepaard gaande met fragmentatie van 10 tot 50% van het volume en waarvan de blastomeren granulair zijn;

grade 4 : ongelijk gevormde blastomeren gepaard gaande met meer dan 50% fragmentatie en waarvan de blastomeren granulair zijn.

Of deze site engels maar wel duidelijk omschreven http://www.advancedfertility.com/embryoquality.htm

Geplaatst

Jeemienee, er zijn in korte tijd al heel wat puncties en terug plaatsingen geweest.

Voor allemaal (kan ff niet al die namen onthouden hoor, sorry) heel veel succes met het hele spannende wachten!

Op onderstaande sites kun je informatie vinden. (er is via google echt veel te vinden over embryo's etc.)

http://www.menselijkembryo.tk/

http://www.umcutrecht.nl/subsite/IVF/ICSI/Laboratoriumfase-ICSI/ICSI-en-embryos-kweken.htm

http://nl.wikipedia.org/wiki/Morula

Geplaatst

Hey,wat wordt hier veel geschreven,kon ik niet bijhouden :)

Ik wil iederen heel veel succes wensen met wachten en laten we met z'n alle een groene maand van maken!

Wij gaan morgen lekker naar de zon(Turkije),nog nooit geweest.Last minute geboekt(vanochtend).Morgen middag zitten we daar.We zijn ook op mijn test datum terug!

Ik vind het heel erg leuk en heel erg spannend!

Ik "zie" jullie over 1 week(weet niet of ik online kan komen)

Groetjes,Violeta

Geplaatst

Violeta,

Ga ervan genieten!!!

Misschien gaan de wachtdagen in Turkije wel sneller dan hier in dit koude kikkerlandje?

Maar dan gaat de vakantie ook sneller voorbij.....Mmmmm, lastig hoor. Hihi!

Geplaatst

@Violeta: Een hele fijne en gezellige vakantie gewenst.

@Alle meiden die een TP hebben gehad........ heel veel succes met die "slopende" wachtweken.

Groetjes

Daniella

Geplaatst

Dames geniet nog maar even van jullie rust. Vanaf maandag kom ik de rust weer verstoren.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Dit moet gewoon het groenste bankje worden van het jaar.......................

Liefs en heel veel succes met de wachthell!!!

Geplaatst

Violeta fijne vakantie, je zal wel heerlijk afgeleid zijn!

Neem je een zwangerschapstest mee of wacht je tot je terug bent?

Meiden we gaan er nog steeds voor he; allemaal groen!

Groetjes Sheenara

Geplaatst

Ha die Witje,

Hoop dat we je a.s maandag welkom mogen heten, heel veel succes voor de punctie en het spannende wachten of er een tp zal zijn.

Ik ga heel hard voor je duimen!!!

Je zult met open armen ontvangen worden!!!!

Geplaatst

Hey dames

ja dat is ook zo van dat lijstje ik vond dat ook altijd zo stress vol.

meiden succes hopen op groen!!!!

Violetta fijne vakantie ben je ook wel aan toen.

Liefs jessica

Geplaatst

Hallo lieve meiden!

Ik heb nog helemaal niks gelezen hier, daar ga ik morgen even voor zitten :)

Ik ben vanmorgen weer voor de eerste FM geweest en mag morgen weer komen.

Wij gaan voor onze laatste cryootjes.

Liefs Annemarie

Geplaatst

Hoi Annemarie,

Morgen dus weer terug voor een Fm, dan schiet een evt. tp wel op.

Ik ga voor je duimen dat de cryo's goed ontdooien!

Succes!!!

Geplaatst

Goedemorgen dames!!

Zometeen de punctie, betrap mezelf erop dat ik loop te zingen onder het fohnen en tutten....als de dag zo doorzet hoor je mij niet klagen!! Zou het allemaal door de accupunctuuur komen....

Geplaatst

Lekker zo relaxed blijven spaatje, komt alleen maar ten goede van de punctie en het herstel en hoe je het ervaart!!!!

Nogmaals succes!!

Geplaatst

Spaatje, zet hem op! Succes en we horen van je hoe het is geweest.

Ik ben inmiddels begonnen met het twee keer per dag inbrengen van die bolletjes. Ik heb er zo'n plastic ding bij gekregen waarmee je ze kan inbrengen. Wat een onding zeg. Zo hard en in vind het ook onhygienisch. Wat is jullie ervaring? En bij de terugplaatsing, dan zitten die bolletjes er toch ook nog van sochtends????

Groetjes Vriezen

Geplaatst

@ Spaatje: heel veel succes vandaag! Zet m op. Op naar een mooi resultaat!

@ Vriezen: Ik moet die bolletjes 3 keer per dag in brengen (2 stuks), maar doe het niet met dat plastic ding. Vind ik ook niet fijn. Ik heb gewoon sterilium in de badkamer staan, zodat ik altijd schone handen heb. Het is wel een beetje plakkerig op een gegeven moment, maar je handen kun je gewoon wassen natuurlijk.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden