Ga naar inhoud

Augustus/September 2010 mama's

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Manon

Zeker handig om een pakje kunstvoeding in huis te hebben , je weet maar nooit!

Ik heb ook voor de zekerheid staan, alleen nog niet nodig gehad

Wel crisimomenten gehad, maar extra kolven en drinken en dan had ik toch weer genoeg voor de volgende fles (kolf fulltime)

Noa deed haar lange slaap ook verkerde periode van 20.00 tot 3.00

nu sinds 2 dagen (hopelijk blijft het zo) wil ze ook een fles om 23.00 en dan horen we haar pas om 7.00

dat is wel fijn, omdat je dan na de laatste fles zelf ook gaat slapen en je dus een lange onderbroken slaap maakt (heerlijk)

Alleen mijn borsten doen dan wel heeeeeeel zeer pffffff

Liefs Claudia

Geplaatst

Poppie... ik heb de gemiste keer niet afgekolfd..ik had op dat moment geen tijd om te voeden..(ik was niet ter plekke...en onderweg in de auto dus dat lukt niet)

Toen ik thuis kwam (2 uur na t pakje..waarvan ze overigens 130ml van dronk..ook eens leuk om te weten hoe veel) heb ik haar aangelegd omdat ze nog zat te smakken.

Toen dronk ze de spanning er een beetje van af..alleen s'nachts voelde ik t wel even.

Ik heb trouwens en pest hekel aan kolven..heb zón handkolf.

Heb wel t idee dat ze krampen krijgt van die pakjes.

Dit was de 2de keer dat ze een pakje heeft gehad uit nood..beide keren na 2 dagen flinke krampen...veel windjes laten..persen maar geen ontlasting (terwijl t altijd zo dun is)

Ben vandaag de hele dag met haar in touw geweest..geen infacol en buikmassage's die hielpen. Ze heeft gewoon de hele dag niet geslapen.paar hazenslaapjes.

Ze slaapt nu pas sinds een klein half uurtje goed.

Poppie..zón pakje tijdens de regeldagen lijkt me niet verstandig. Wil niet betweterig over komen hoor...begrijp me niet verkeerd..

maar de regeldagen zijn juist bedoeld dat je je kindje vaker aan gaat leggen als ze zich meld. Door haar vaker aan te leggen gaat de melkproductie om hoog en krijgt ze de opnieuw weer nieuwe afgepaste hoeveelheid die ze nodig heeft. Door haar bij te voeden met nutrilon gaat je borst niet meer produceren terwijl ze dat juist nodig heeft.

Regeldagen zo rond de :

• 10 dagen
  • 3 weken
  • 3 maanden
  • 4 maanden
  • 6 maanden

Claudia...jeetje las t ook al in t nieuwe topic over borstvoeding...jij kolft continu he?!

Jeetje wat knap dat je dat vol houdt op die manier!!

Je hebt zeker dan wel een elektrische kolf of niet?

Mag ik vragen waarom t aanleggen niet wou?

Leuke foto's trouwens van Noa.

Hier t zelfde slaappatroon...helaas niet t zelfde aantal uren ;-(

Ook hier slaapt ze voor de nacht t langste stuk (soms 5 uur) en na middennacht weer om de 3 uur.

Heb haar ook wel eens wakker gemaakt tussendoor (om 11 uur) in de hoop dat ze dan wat langerder zou door slapen..maar dat had dus geen effect..jammer.

Marjon..zag ook leuke foto's van Ruben in t fototopic..erg leuk. Lekker zo in bad drijven.

Annie...weer helemaal ontspannen/fris en fruitig na je weekendje sauna e.d ?!

Stelde t nagesprek nog wat voor bij de vk?

Sabke..fijn dat t met je vriend weer wat beter gaat. Mooie bijkomstigheid idd dat hij nu wat meer kan genieten van zijn zoon.

nou ga zo mijn nest opzoeken..ben helemaal munt!

Wat een dag...ben blij dat die kleine eindelijk een keer slaapt. Nu ik nog ;-)

bye bye

Geplaatst

Hey hey,

S-t-a-n reageert goed op de nieuwe voeding. En slapen overdag gaat ook beter. Ik merk echt dat het huilen nu af neemt. Ik hoop uiteraard dat het zo blijft. Ook hoef ik hem minder in zn draagzak te doen. Heerlijk! Eindelijk weer genieten!

Ik had jullie een tijd geleden verteld dat ik het helemaal niks vind dat mn schoonmoeder op past. En dat is vanaf volgende week ook niet meer. Ze wonen niet echt in de buurt en ik vond het gewoon een te veel gedoe na mn werk. Ook is het voor s-t-a-n rustiger denk ik als hij 2 dagen bij de gastouder is dan is het het zelfde voor hem niet niet zo onrustig.. Voor mij is er een spanning van me af gevallen. Toen ik het vertelde nam ze het goed op, maar nu heeft het toch een staartje gekregen en moeten mijn man ik vanavond op gesprek met zn ouders.. Ben benieuwd.. hoop dat het niet al te veel toestanden oplevert.

Respect hoor voor degene die nog borstvoeding geven!!! Super knap!

s-t-a-n zoekt ook zn duim, maar lukt nog niet echt. De afgelopen dagen doet hij het weer met zn speentje.

Allemaal alvast fijn weekend.

Liefs Peggy

Geplaatst

Oh Oh..peggy!

Weet je wat ik denk?.....ze hebben een huis gekocht 2 straten achter jullie!!! Mwoehahaaahahahaha

Kan ze alsnog op passen!!

gemeen he;-)

Wordt vervolgd?...ben benieuwd..leuk even zón soapverhaal!!

Geplaatst

Manon

Ja ik heb idd een elekrische kolf (van Ameda) en ook nog dubbel, super handig, ben meestal met 20 minuten wel klaar! en dan heb ik gemiddeld/meestal zo 150cc

en dat bied ik Noa ook aan soms drinkt ze ook 150 maar meestal laat ze wel een bodempje staan!

Waarom aanleggen niet gelukt is in het begin had ze de zuigkracht nog niet, ze was ook nog maar erg klein!

laatst nog geprobeerd aan te leggen, ze hapte wel grettig en lukte ook alleen ze dronk niet door, ze liet steeds los en dat was niet fijn voor mij!

Wat ontlasting betreft, BVpoep is idd dun, kunvoedingpoep kan vrij stevig zijn en wat verstopping geven

En het wisselen van voeding kan krampen geven omdat de darmpjes aan de andere voeding moeten wennen!

Peggy

Succes vanavond!!

Liefs Claudia

Geplaatst

Peggy wat fijn dat S-T-A-N het goed doet op de andere voeding. Lijkt me ook erg vermoeiend hem steeds overal bij je hebben, kom je zelf ook nergens aan toe. Ben benieuwd wat je schoonouders vanavond gaan zeggen...het is wat....moest wel lachen om Manon haar stukje..hahaha...hoop dat het mee valt.

Claudia, dus jij geeft ook nog bv..knap hoor. En mooi dat je er zoveel uit krijgt. En ze drinkt goed dus. En dat met de ontlasting klopt idd. Hier dus flesvoeding, maar zoals gister merkte ik aan hem dat hij weer wat last had, want het poepen zat hem dwars. Toen dat eruit was was het weer goed. Hij had maandag voor laatst ontlasting gehad, dus het moest ook wel weer even. Een vriendin van mij geeft BV en die heeft soms wel 4 of 5 poepluiers op een dag en ook van die spuitluiers.... lekkkerrr...

Poppie inbakeren zou kunnen helpen tegen het spartelen. En als je niet zo'n inbaker ding hebt, ik doe het gewoon met een badcape, moet wel een beetje een grote zijn. Lukt ook prima om hem daar stevig in te wikkelen.

Manon, Elysium was heerlijk. Echt even heerlijk bijgetankt en een heerlijke massage gehad. Echt voor herhaling vatbaar.

Zal mijn mannetje even uit bed halen en de fles geven, krijgen zo nog verlate kraamvisite..

fijn weekend

Geplaatst

haha wat een leuke reacties allemaal. maar hier ben ik dan eindelijk met het vervolg van de soap.

Ik heb mn man het woord laten doen en hij heeft zn ongenoegen uitgesproken en zn ouders zeiden niet zo heel veel. Het zijn geen praters.. alleen dat ze het niet begrepen dat we het op deze manier wilde doen. En dat het ons kind is en wij weten wat het beste is. Ze moeten het accepteren!!! Het liep dus met een sisser af.. er is nog weinig gepraat eigenlijk gaat heel anders als bij mijn familie.. daarom heb ik me ook op de achtergrond gehouden anders heb ik het gedaan!

Ik ga nu even koken.. fijn weekend allemaal!

Liefs Peggy

6x iui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

25 augustus bevallen van ons wonder S-T-A-N

Geplaatst

hallo dames,

begrijp me niet verkeerd, ik leg ook altijd aan in de regeldagen!!!

maar ik ben bang dat ik een keer te weinig produceer, en daarom heb ik voor de zekerheid een pak kunstvoeding gekocht.

maar is ook nog steeds ongebruikt.

ik kolf meestal 10 minuten, en heb dan meestal 170 cc.

meer als genoeg, maar produceer al vanaf dag 1 in t ziekenhuis veel.

maar toch vind ik het ook heel speciaal als hij aan de borst drinkt, dat doen we zowieso iedere ochtend en avond, zo fijn.

en inbakeren wil hier niet lukken.

ik heb zo'n ding gekocht, de woombie, maar hij schreeuwt echt alles bij elkaar, zo zielig, dus dat doe ik niet meer.

2x geprobeerd, zonder succes, helaas.

maar sinds gister (op mn verjaardag zelfs) heeft hij 2 nachten doorgeslapen, hopelijk houdt hij dit vol, zo fijn.

mooi kado hé van m'n kleine ventje.

en ik heb nog een tattoobon van 'm gekregen en een kaartje erbij.

om iets moois te laten maken van hem!

zooooó lief.

heeft hij samen met z'n papa uitgezocht, hihihihi.

net is hij in badje geweest, daarna gegeten, en nu ligt hij heerlijk te slapen.

vanavond allemaal visite op mn verjaardag, dus nu slapen maar.

oh Peggy, goed dat je man het heeft opgelost, erg fijn.

wij vrouwen hebben het toch altijd gedaan bij de schoonfamilie.

morgen hebben we een doopfeest, van de kleine van mn neef.

druk druk druk.

maandag ook weer kraamvisite...

ik wens jullie allemaal een fijn en super gezellig weekend, doei doei.

Geplaatst

Poppie nog van harte gefeliciteerd!! Fijne avond vanavond en hopen dat de kleine lekker doorslaapt. Wat lief dat je al wat van je kleintje gekregen hebt..hihi...

Peggy mooi dat het met een sisser af is gelopen...mooi dat je man lekker het woord deed, want is vaak zo dat jij dan de boosdoener bent en van zoonlief begrijpen ze het dan beter. Bij mij is dat toch anders als er eens iets is, gelukkig niet vaak. Want mijn vriend is echt een mama's kindje...want zij kan echt nooit iets fout doen in zijn ogen dusja dat zijn dan leuke discussies haha...gelukkig komt het niet zo vaak voor.

groetjes

Geplaatst

Gooi je schoonmoeder uit t raam...en de wasmachine er achter aan..lalalallla ..laaaallllaala...

Nou gelukkig Peggy...daar ben je klaar mee..dat heb je maar weer gehad.

Poppie..gefeliciteerd met je verjaardag.

Wat een heerlijk cadeau...doorslapen van je kleine!!

Wens je een leuke verjaardag toe vanavond!

Hier bezig met kleine schoencadeautjes in te pakken...jaja die ouwe met rode puntmuts hebben we weer welkom geheten hier

dus tja..dan verwacht t menneke wel wat in de schoen he. Leve de Wibra..paar leuke kleine dingetjes gekocht op de valreep.

Geplaatst

PS. tip tegen koude handjes in bed...paar sokken om de handen doen hahaha

Is geen gezicht..net of ze stompjes heeft maar vind t altijd zo zielig als ze van die koude handjes krijgt omdat ze lekker

relaxed ligt te slapen met de armpjes omhoog. Ze had heerlijk warme handen vannacht.

fijne zondag iedereen.

Geplaatst

Hallo dames,

goede tip, Manon, dat ik daar zelf nog niet op gekomen ben. Ze heeft echt steenkoude handen, maar ik stop ze onder de dekens en nog geen minuut later zijn ze er al weer onderuit.

Poppie, nog gefeliciteerd met je verjaardag, en wat een top kado!

Charlie slaapt inmiddels ook al lekker door, ik ben grieperig en ben vroeg naar bed gegaan gister en daardoor had ze om half negen de laatste fles en om half zeven meldde ze zich pas weer vanochtend.

Krijgt ze de laatste fles later dan komt ze meestal tussen 7 en 9, dus dat is super relaxed!

Fijne zondag allemaal!

Geplaatst

Hier doen wij ook regelmatig sokjes om de handjes van Ruben.

Hij krijgt namelijk heel snel koude voeten en handen en ze worden dan ook heel snel blauw/paars.

Waarschijnlijk omdat hij toch wat kleiner is en nog niet echt vet heeft om hem wat warmer te houden.

Inderdaad geen gezicht maar het helpt prima!

Ruben slaapt nog helemaal niet door. Hij krijgt nog steeds een fles zo rond 12 uur 's nachts en word dan meestal om 03.30 uur weer voor het eerst wakker.

We geven hem dan geen fles en uiteindelijk valt 'ie dan wel weer in slaap zodat we om (uiterlijk) 06.30 uur de fles weer kunnen geven.

Vannacht heeft hij overigens iets langer geslapen. Hij heeft gisteren bij de laatste voeding wat meer in de fles gekregen en kreeg dit gelukkig ook op.

Vanmorgen werden we pas rond 06.00 uur wakker van hem....hopelijk gaat het de komende nachten ook zo, zodat we langzamerhand wat meer aan slapen toekomen.

Ik moet volgende maand weer gaan werken en moet dan 2 dagen in de week om 06.00 uur beginnen (dus om 05.00 uur mijn bedje uit). Als ik dan nog steeds een fles om middernacht moet geven en ook weer om half 4 wakker word en dan om 5 uur er weer uit....dat ga ik niet lang volhouden :-( Dus maar hopen dat het de komende dagen beter gaat.

Dinsdag moet ik weer naar het cb....ben erg benieuwd. Hij is flink aan het groeien gegaan, hij krijgt al wat dikkere beentjes. Dat merk ik aan de sokjes....sommigen blijven nu tenminste aan i.p.v. dat ze van zijn voeten afzakken hahahaha.

Geplaatst

Hoi dames,

ik heb misschien ook nog wel een tip..... of 2!

Cas slaapt altijd in een slaapzak, ik heb sinds 3 weken een grotere maat gekocht ivm dat ie uit de 56 uitgegroeid was....(wat vliegt de tijd he...).

Deze nieuwe is nog 2 maatjes te groot, wat je eigenlijk vooral merkt aan de te lange mouwen. En dus, hij heeft lekker warme handjes én kan zichzelf niet krabben 's nachts. Dubbel nuttig dus.

Tip 2, las ik in een of ander populair moederblad geloof ik. Alle mensen, ook babies dus, worden ergens midden in de nacht wakker, dat hoort bij de slaapcyclus. Je kunt dus proberen of ie gewoon weer verder slaapt, na 5 minuutjes jammeren. En echt, het werkt! Niet altijd, want als ie echt huilt is het hongerdebonger, maar hij slaapt nu toch soms echt langer door, soms een uur of 7 achter elkaar dus das lekker.

Cas is vandaag naar het bureau geweest. Gelukkig was ik er niet bij met die 2 spuitjes.....

Hij weegt inmiddels 5,9 kilo en is 60 cm lang.

En ik ben nu over op de Nutramigen, want Pepti hielp wel, maar nog niet helemaal.

Alles komt goed zo langzamerhand.

Blij te zien dat jullie ook zo ongeveer allemaal een ritmetje krijgen. Ik moet eerlijk zeggen, het is best een klus om je beeb uit te vinden. Maar wel leuk!

Geplaatst

Sake..klopt wat je zegt..en terug denkend was dat met onze zoon ook dat we m op een gegeven moment even lieten gaan en dat hij dan weer in sliep.

Wat kun je dingen snel vergeten. Ook van wat ze bij zoveel maanden allemaal komt..wanneer rollen, kruipen, voeding enz...vergeet heel snel.

Nou ik heb t vannacht uitgeprobeerd.

Half 10 had ze nog een voeding gehad..toen wou ik naar bed en toevallig deed ze d'r ogen open dus ik dacht huppatee..meteen voeden ipv laten slapen en dat ze dan komt als ik net lekker ligt te pitten. Vervolgens mooi 3 uur later kwam ze weer ..half1.

Ik denk ...neuhhh..want Sabke heeft gezegd..... Maar daar had ze mooi maling aan dus.

Wij weer lekker verder pitten na t voeden...prompt half 4 ..weer 3 uur later....

Shit was net zo leuk aan t dromen...droomde dat ik met Simon (dat is toch die lange van nick en simon?) aan t zoenen was...mwoehahahaaa

Ik heb helemaal niks met die 2 !! Maar goed t was best spannend aan t worden..was net de paparazzi belachelijk aan t maken en mwehehee daar was ze dan weer.

t is hier heel gehorig boven...dus wil de buren ook niet wakker laten worden dus pak haar dan maar weer snel op en geef haar een voeding.

Nou huilt ze niet zo heel hard hoor..en eigenlijk heel weinig.Ze is heel geduldig met alles..als ze huilt heeft ze echt honger of een volle broek of pijn..anders niet.

Buurvrouw zei laatst nog...we horen haar s'nachts nooit. Maar goed ik ben ook altijd meteen wakker voordat t huilen eigenlijk al begint.

Maar vanavond gaan we t weer proberen Sabke...die 7 uur van jou zijn wel erg aanlokkelijk.

Jij hebt t mooi bekeken...en ander laten gaan voor de prikken..haha..ik moet donderdag...ahhh..weet ook dat bij mij de tranen in de ogen springen dan...helemaal omdat ze er 2 moeten (toch?..in elk been 1 ?) Dan denken ze dat ze t gehad hebben en dan tjakka nog 1 in t andere been..ohh zielig!

Marretje..griep niet doorgezet hopelijk?

Marjon..fijn dat Ruben wat aankomt..hij moest ook van ver komen he. Maar weet je wat ik dan wel altijd vind..je hebt wel langer een baby..ze groeien al zo snel..baby gaat er al zo snel weer af vind ik. Vriendin van mij had ook een klein kindje...ook licht bij de geboorte..ze bleef zo lekker lang baby ;-)

Als ik F_@bi nu zie..dikke onderkin..bolle koppie en dikke rillen in de bovenbenen...haha..gaat zo snel. Michelinpopje ;-)

Nou zal eens even naar zolder..wat strijkgoed weg werken...erg fijn ;-(.

bye bye

Geplaatst

oh oh..... tipje niet helemaal goed dan.... sorry!!!

Misschien werkt het alleen zo met jongetjes dan. hihihihi!

Ik heb me gisteren weer even slim gevoeld, moest over op de nutramigen maar echt, het stinkt en Cas spugde het echt zo weer uit. Geen mogelijkheid dat ie dit ging drinken. Nog nooit zo'n zuur gezicht gezien van mn vriendje.

Dus ik denk, ik fop m gewoon, dus heb een beetje infacol door het flesje gedaan want dat vindt ie heerlijk dat sinasappelsmaakje. En ja hoor, hele fles in 1 teug leeg! Milk % fruit dus, vind mama ook veel lekkerder!

Geplaatst

Nou Taurus...ik heb te hard geroepen...dat baby zijn gaat hier toch hard achteruit hoor hahaha.

We zijn vanmorgen naar het cb geweest; Ruben is nu precies 11 weken, is 54cm lang en weegt 3970 gram!!

Laatste keer, en dat was 5 weken geleden, woog hij nog 3090. Hij is dus duidelijk aan het groeien.

Maar goed het is inderdaad nog gewoon een kleintje, nog steeds onder de groeicurve maar dat zal voorlopig nog wel even blijven.

Hij groeit tenminste wel evenwijdig met die lijn mee dus dat zit wel goed.

Verder zijn we een tijd bezig geweest om te kijken naar de voeding. Ruben drinkt nu 6 flessen van ongeveer 120ml per dag maar hij heeft zijn fles eigenlijk altijd met 10 minuten (hooguit) wel leeg. En dan hebben we al een speen met een heel klein gaatje. Hij drinkt dus veel te snel waardoor hij ook meer kans heeft om te spugen.

Ik ga nu over op 5 flessen per dag (proberen tenminste) 1/2 nutrilon standaard en 1/2 nutrilon omneo. Kijken of dat al een stuk beter gaat en indien nodig gaan we helemaal over op omneo....alleen zijn die krengen van pakken weer €4,- duurder dan de gewone.

Maar na al het gepraat kwam het, hij moest zijn 2 prikjes hebben. Die vrouw zo; ach gossie en dat bij zo'n kleintje ;-) Ik zei hij heeft al vaker prikken gehad hoor, er is namelijk toen 'ie in het ziekenhuis lag regelmatig bloed geprikt en natuurlijk ook een paar keer voor het infuus. Maar het blijft inderdaad zielig. Last van tranen had ik niet, vond het toen in het ziekenhuis erger Maar hij was toen nog zo klein, echt huilen doen ze dan nog niet dus dat scheelde. Vandaag moest hij toch wel even flink huilen....echte tranen kwamen eruit. En dan inderdaad nog het andere beentje erachter aan. Daarna speentje gegeven en hij is als een blok in slaap gevallen. Heb hem nog even getemperatuurd omdat ik dacht dat hij wat warmer aanvoelde maar temperatuur was helemaal prima. Het is toch altijd maar even afwachten hoe een kindje erop reageert.

Taurus.... jij succes donderdag!

Geplaatst

Jeetje Marjon Ruben heeft echt een groeispurt....goed hoor. Geloof niet dat ie veel onder Jesse zit denk ik hoor. Nou fijn dat hij nu lekker aan het groeien is.

Sabke slim bekeken van die infacol. Jesse vind het ook heerlijk!! Jesse ligt nog in een slaapzakje zonder mouwen. Hij is zo warm van zichzelf, dat als ik hem ook nog een slaapzakje met lange mouw aan trek begint ie te zweten, dan moet ik de dekens achterwege laten. Maar het idee is beter.....staat ook beter dan sokjes om de handjes hihi...En slapen gaat al een tijdje goed bij Jesse. En het wil inderdaad wel eens voorkomen dat ik hem 's nachts wat hoor, maar geloof dat ie dan nog niet echt wakker is en vervolgens is het na een tijdje weer stil, dus dat van die slaapcyclus zou heel goed mogelijk zijn. Gelukkig hoeven wij er eigenlijk 's nachts nooit meer uit dus dat scheelt.

fijne avond iedereen

Geplaatst

ik ben jalours op iedereen die een doorslaap baby heeft, haha.

ons manneke heeft laatst 3 nachten doorgeslapen, heb hem zelfs 1x wakker moeten maken 's ochtends voor zn voeding, en nu alweer 2 nachten niet doorgeslapen, snik.

het was zo heerlijk....

hij slaapt nu zelfs nog korter dan voorheen, echt balen.

meestal meld hij zich om ong. half 3/ 3uur, en om half 5 loopt de wekker weer af voor manlief, en tussen 6 en 7 uur meld de kleine zich weer, ik ben kapot.

maar verder doet hij het goed, en is ook heel erg lief.

hij huilt echt nauwelijks, alleen bij honger of af en toe bij krampjes.

niet eens voor een vieze luier, helaas.

ze zeggen dat dat beter is, zijn ze er ook sneller vanaf, maar wie weet komt dat nog, hoop ik.

nu wachten dat meneertje zich meld voor de laatste voeding, en dan gaat mama ook slapen.

fijne avond allemaal.

Geplaatst

Poppie..hier ook geen door slaper hoor.

Al heeft ze wel nu zón 3 nachten dat ze van 20:00 tot 02:00 uur tussen de voeding heeft..7 uur dus.

Helaas niet van 23:00 tot 06:00. Heeft ook geen zin om haar om een uur of 23:00 wakker te maken voor een voeding...dan komt ze 3 uur er na weer.

Na 2:00 uur s'nachts komt ze ook alweer om 4:30/5:00...dan ineens weer 2,5 / 3 uur er tussen.

Geen idee hoe ik dit kan verschuiven...volgens mij kun je er verder weinig trucjes op los laten en komt dat nachtritme vanzelf (en snel een beetje hoop ik ;-) )

Op t bureau zei ze ook al..he getver 2 keer wakker..nou ik zei ben al niet anders gewend aan gebroken nachten...

Is t niet gesnurk van mijn vriend waardoor ik wakker word..dan misschien wel een zoon die moet plassen (Of heeeel soms een keer per ongeluk in bed geplast heeft).

Zoonlief loopt overigens wel zelf naar de wc om te plassen hoor..maakt hij ons niet meer voor wakker maar vroeger natuurlijk wel. Bovendien wordt ik misschien wel wakker om 5 uur als mijn vriend er uit moet als hij een vroege dienst heeft en zo rond 6 uur is zoon lief wel weer wakker...dussssssssss

dacht dat ik zo langzamerhand na 4 jaar wel gewend ben aan gebroken nachten hahahaaa

Ik heb er niet zo veel moeite meer mee..ben geen nachtbraker meer een ochtendmens dus ga er gewoon op tijd in en haal op die manier mijn uurtjes slaap wel.

Meisje heeft de 2 prikken gehad..zielig even maar vind haar best een bikkel. nog even jammeren met aankleden en toen was ze stil. Ging meteen slapen.Heb haar nu maar beneden liggen kan ik haar in de gaten houden als ze ook wat koortsig wordt. Zoonlief blijft over dus alle rust in huis nu.

oh ja gegroeid van 4616 naar 5516....900 gr in 4 weken was netjes en van 55.5 naar 59 cm....alles mooi met de lijn mee..iets boven gemiddelde lijn.

Fijne dag weer!

Geplaatst

hoi allemaal,

helaas heeft de griep wel doorgezet maar begin weer aardig op te knappen!

Gelukkig heeft mijn meisje nog nergens last van!

Morgen ga ik haar voor het eerst voor 2 uurtjes alleen achterlaten op het kdv.

Ik heb even foto's gemaakt voor de kerstkaartjes, ik wilde ook bij het kruidvat van die kerstballen laten maken, maar helaas ze zijn uitverkocht!

[ATTACH=CONFIG]254[/ATTACH]

Geplaatst

Marretje, ik heb zo'n kerstballen gekocht bij de Prenatal, kun je er zelf een foto in doen!

en daar zijn ze nog een stuk goedkoper ook, 2.99.

hier heeft wakker maken om 23.00 uur ook geen zin, dan meldt hij zich ook gewoon weer 3 uur later.

nu heeft hij meestal rond 21.30/22.00 uur z'n laatste voeding, ligt hij 23.00uur in bed en dan komt hij rond 4.30/5.00 uur.

vandaag gaan we voor het eerst babyzwemmen, kijk er zelf al de hele week naar uit.

hopelijk vindt de kleine het ook leuk, hahahaaha, daar gaat het om.

in het badje vindt hij het heerlijk, dus ben benieuwd vanavond.

gelukkig gaat papa ook mee, anders weet ik niet hoe ik het moet doen na het zwemmen, met douchen en omkleden!

verder ook weinig nieuws, groetjes

Geplaatst

Leuke foto marretje...super zón klein kerstvrouwtje!

Leuk idee.

Meeste baby's vinden t hartstikke fijn in t water dus jouw kleine vast ook.

Idd wel handig om met zijn 2en te gaan. Eerst 1 zelf om laten kleden en die de kleine dan laten afdrogen en aankleden dan kan de ander zich ondertussen ook weer in de kleren hijsen..anders sta je zo zelf te druppen en te blauwbekken....alhoewel...meestal is t bloedheet in die zwembaden dus zal wel mee vallen bedenk ik me net.

Veel plezier vandaag...wordt vast leuk!

Hier geen last van de prikken gehaald.Heb preventief paracetamol in huis gehaald maar was niet nodig gelukkig.

Ze heeft veel geslapen gistermiddag/avond...ze was gewoon haar huil uurtjes vergeten er door... ;-)

Zo zoontje naar school brengen en dan dametje even wassen. Denk dat ik even een grotere Hema opzoek..heb nog cadeaupasjes..evn iets passends bij een broekje zoeken wat ik heb gekregen. Heb ook nog pasje van Prenatal...dus leuk op andermans kosten shoppen ;-)

Fijne dag vandaag!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden