Ga naar inhoud

Augustus/September 2010 mama's

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik las hier iets over inbakerdoeken van Pacco.

Ik heb er één te koop dus bij interesse hoor ik het wel.

Hier trouwens ook hetzelfde over anticonceptie. Onze verloskundige raade het ook aan. Stond haar even verbaast aan te kijken want ze weet dat bij ons zwanger worden op de natuurlijke manier er helemaal niet inzit. Ik ben zwanger geraakt met behulp van een donor.

Verloskundige heeft wel vaker foute opmerkingen gemaakt terwijl ze wist dat ik zwanger was van een donor. Op een gegeven moment praate we maar gewoon met haar mee. (geen zin meer om alles steeds weer uit te moeten leggen)

Lfs Nicole

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

HoiHoi,

Rustig hier! Of is iedereen alweer aan het werk? Nee toch? Ik heb nog 5 weekjes (incl 3 weken zomervakantie) dusja eigenlijk houd mijn verlof over 2 week al op.....Gaat toch allemaal wel erg snel hoor.

Manon bedankt voor je felicitaties. Erg druk weekend gehad, maar wel erg gezellig!

Prachtige foto's van jullie kleine meid. Lijkt me ook erg leuk om zo'n fotoreportage te maken.

Sabke jij hebt ook een pracht ventje.

De nachten gaan op dit moment echt super, zo'n 8/9 uur per nacht. Zit alleen vervolgens overdag wel wat met de voedingen, kan niet overal 4 en half uur / 5 uur tussen doen, maargoed we mogen echt niet klagen hoor. Vanmiddag naar CB, hij krijgt zn eerste inentingen, best spannend. Met name hoe die er daarna op reageert.

We zullen zien.

Fijne dag!

Geplaatst

Ohh Annie..8/9 uur..benijd je !!

Hier nog steeds 3 uur...vannacht zelfs weer 2 uur..gekkenwerk. De nacht daarvoor sliep ik bij mijn zus met haar en toen melde ze zich wel om de 3 uur s'nachts maar als ik haar dan aanlegde dan ging ze weer slapen. In princiepe heeft ze toen ook wel een uur of 8 tussen de voedingen gehad...maareh wel mij wakker maken en vervolgens zelf weer gaan slapen! ;-( !

Voor een tijdje terug dacht ik ook de goede kant op te gaan met 4 > 4,5 uur gemiddeld er tussen maar dat is van korte duur geweest.

Ik keek ook in mijn agenda om te zien hoe lang t verlof nog duurde...nog 5 weken na deze week. De laatste 2 weken van t jaar weer aan t werk.

Kan best vrij nemen...nog weken vrije dagen staan maar heb echt zin om weer te beginnen. Bovendien vallen kerst en oud en nieuw in t weekend, plus mijn vriend heeft geen vrije dagen meer dus heeft verder dan ook geen nut om vrij te vragen. 16 weken is wel genoeg geweest..

Hoe is t gegaan met de 1ste prik? Zielig he..sprongen jou de tranen in de ogen?

Had ik wel de eerste keer weet ik nog ...ahh is ook sneu.

Ze kunnen wat koortsig worden he een dag er na..

Het is idd erg rustig hier ...stilte voor de storm..wennen aan de wintertijd...euhhh beetje futloos...ehuuh moeeeeder...of gewoonweg niet veel te melden...

euhh net als ik haha.

Groetjes weer!

Geplaatst

Annie, nog gefeliciteerd!

Hoe gaat het na de prikjes? Last of niet? Charlie moet woensdag, ben benieuwd. Mijn man was vroeger altijd heel erg ziek erna, dus ik hoop niet dat mijn kleine meisje dat ook heeft.

Ik heb nu (inclusief deze) nog 3 weken verlof, ik zie er echt tegenop om weer te beginnen. Dat komt ook omdat ik mijn werk echt niet meer leuk vind. Ik volgend jaar toch mijn baan kwijt ben en omdat tijdens mijn verlof de twee collega's met wie ik het heel goed kan vinden, en het meest mee te maken heb zijn overgeplaatst naar een ander kantoor. En dan moet ik ook nog mijn kleine meisje naar het kdv brengen.

Ben druk aan het zoeken voor iets anders maar helaas nog niets gevonden.

Charlie begint ook steeds langer door te slapen, echt heel fijn. Het wisselt nog wel de ene keer is het 5 uurtjes en de andere keer 7. Maar ik klaag niet hoor, zeker niet als ik Manon zo hoor.

Geplaatst

Goedemorgen,

Het is goed gegaan gister bij Cb. Hij woog nu 4900 gram dus helemaal prima. De prikjes gingen ook goed. Hij heeft zich hartstikke flinnk gehouden. Op moment van de prikjes natuurlijk brullen maar dan trooste is hem en was die heel gauw weer rustig gelukkig. We hadden de afspraak aan het eind van de middag, dus toen we thuiskwamen viel die in slaap in de box maar na een half uurtje werd hij weer wakker en vervolgens huilen, huilen...troosten hielp ook niet echt heel sneu. Tegen 18 uur de fles gegeven, heeft ie maar een beetje van gedronken en tegen 18.30 uur dachten we, we brengen hem maar op bed en zien wel wat er gebeurd. En hij viel in slaap en vanmorgen om 05.30 uur melde die zich weer! Dusja...hij was dus gewoon erg moe geworden van de inspanningen ed.

Manon erg vervelend die nachten en dat ze zich zo snel meld, dat houd je echt niet vol hoor pfff...wat vervmoeiend.

Marretje kan me voorstellen dat je er dan tegenop ziet om aan het werk te gaan, als je het werk en de collega's niet bevallen. En vervolgens idd je kleine meid ook nog moeten wegbrengen naar kdv. Ik heb dus incl deze week nog 5 week, maar op zich vind ik het dan ook wel weer prima. Ik verveel me nog niet thuis maar om weer een paar dagen aan het werk te gaan, vind ik ook niet erg. Misschien dat ik er op de eerste werkweek wel weer op terug kom maargoed.

Ik zit eigenlijk even met het volgende over voedingen, heb het gisteren vergeten met Cb over te hebben. Jesse slaapt dus 's nachts heel wat uurtjes door, gemiddeld zo/n 7/8 uur en soms wel 9 uur, maar vervolgens zit ik overdag een beetje met de voedingen en de tijd ertussen. Ik wil namelijk nu naar het schema dat hij 's avonds in badje gaat, (dat deed ik nog altijd 's morgens) ivm straks weer aan het werk en dan lijkt mij het het handigste als hij eerst in bad gaat daarna de fles krijgt en vervolgens op bed gaat. Dan lijkt mij 21 uur max de fles laat genoeg. Maar omdat we dus 's morgens vaak uitkomen dat hij zich meld tegen 05.30 uur kan ik niet tussen elke fles 4 en half uur/ 5 uur laten zitten want dan kom ik niet uit. Maar hij moet wel 5 flessen per dag hebben. Maar als ik uitkom dat hij bijv tegen 23.30 uur officieel de fles nog moet hebben en hij 's avonds al in badje is geweest dan meld hij zich dus niet want dan slaapt hij gewoon door tot midden in de nacht...dus zitten we op 4 flessen per dag. En ik wil hem eigenlijk niet wakker maken voor een voeding...want straks wend hij daaraan en het gaat nu zo goed. Maar als ik minder tijd tussen de flessen heb 3 en half uur bijv drinkt hij zn fles niet leeg.....Heel verhaal, maargoed zit er dus nu een paar dagen mee te worstelen.

Dus ja iemand een tip?

Geplaatst

nou annie, wat een luxe probleem!

hahaha, in het begin sliep cas perongeluk ook nog wel eens door, nu is het toch echt max 5 uur tussen de laatste en de eerste voeding.

Is het geen idee om zijn flesjes wat voller te doen?

ik maak Cas sinds 2 weken ook wakker om de 4 uur, want als ik dat niet doe is hij echt uit zijn doen en dit bevalt prima zo! Nu dus 7-11-3-7-11(en dan ergens nog 's nachts)

dus hij komt vaak aan de 6 flessen zo maar ok....

Veel succes!

Geplaatst

Annie...bijna t klokje rond geslapen..pff kereltje..best van slag even dus na de prikjes.

Ik kan je helaas niet adviseren met de voedingen..schema..pff ik wou dat dat woord bestond bij onze Kleine haha

Voeden op verzoek heet dat bij BV..nou ja..ongeveer 3 uur dus nog steeds..wil ook graag naar wat meer vastere tijden.

Denk dat ik ook maar eens wat meer moet gaan rekken. Wat afleiding zoeken als ze zich weer meld..of liever even daar voor.

Bedacht me gisteren om haar ook maar sávonds een in badje/tummytub te doen als ze weer die huil uurtjes heeft.

Gisteren wakker vanaf 4 uur en vanaf een uur of half 6 was t weer raak tot een uur of kwart over 8..pff . Ook last van krampjes.

Als mijn vriend vroege dienst heeft maakt t niet zoveel uit maar als hij late dienst heeft sta ik er alleen voor en dan is t wel erg lastig als ze loopt te brullen

en ik moet eten koken en die andere kabouter nog in bad/douche doen ..verhaal voorlezen en instoppen. Gaat dan allemaal zo gehaast met gebrul op de achtergrond.

Misschien dat een badje eind van de dag voor t avondeten haar wat rustig maakt zodat ik in alle rust samen kan eten en zoon naar bed kan brengen.

Theorie he...we gaan t eens uit testen of de praktijk ook zo is.

Marretje..heel wat omstandigheden waardoor ik me kan voorstellen dat je nog niet staat te springen om weer aan t werk te gaan.

Fijn dat Charlie zo wat uurtjes maakt!

Sabke..gaat t weer helemaal goed met je vriend?

Is hij nog thuis in de ziektewet?..lijkt me wel toch?

Zo vandaag samen met zoon de tuin eens even winterklaar gemaakt. Zo wat kan dat kereltje goed helpen..zo druk bezig en netjes alles opvegen.

Draait nergens zijn hand voor om en maar vragen wat moet ik nu doen?..hahaa

Heel gezellig opgewerkt samen en thee gedronken in de tuin. Ik een koek en hij en vet verdiende lolly ;-)

Gaat steeds beter met zijn buien. Ze verdwijnen een beetje naar de achtergrond ..af en toe nog wel een uitspatting maar hij komt er snel weer van terug als

we er meteen op in haken. Hij kan nu echt weer gezellig doen en heerlijk spelen en vooral knutselen. Vraagt steeds vaker of zijn zus op schoot mag.

Krijgt nu ook wat meer response nu zuslief breeduit naar hem lacht. Ze is erg op hem gericht en volgt hem helemaal...zo leuk om te zien. Als we dit benoemen dan zie je hem ook helemaal groeien.Erg mooi om te zien.

Zo ik ga alvast even de bloemkool slachten alvast en piepers jassen...voordat die kleine straks weer haar uurtjes krijgt...wie weet vandaag niet...vriend is vanmiddag een blokje om geweest. Frisse lucht doet goed voor t slapen.

bye bye allemaal.

Geplaatst

Hey allemaal,

Volgens mij zitten we allemaal een beetje met dezelfde dingetjes.. Wij proberen ook de tijden 7-11-3-7-11 aan te houden, maar uiteraard lukt dat lang niet altijd. 's Avonds en 's nachts gaat prima. Maar overdag doet hij echt hazenslaapjes. En dat vind ik wel lastig. Want overdag is hij soms behoorlijk onrustig met echte huiluurtjes. Ook in bedje leggen lukt helemaal niet dan is het even 10minten en dan krijsen. Overdag dus ook nog veel in zn draagzakje. Dan is het goed.

Deze week weer voor het eerst 3 dagen werken. Het is echt pittig hoor.. Hele organisatie vooral 's morgens als je naar je werk moet. Gelukkig morgen alweer mn laatste dagje. Op het kdv gaat ook goed.. maar wel ook het zelfde met de hazeslaapjes en huilmomenten. Vind ik wel moeilijk hoor als ik dat hoor, maar ja je bent er dan niet maar dat is dan wel weer zo..

Werken gaat wel weer goed.. alsof je niet weg geweest bent.. krijg alleen steeds rond 2 uur een dipje dan ben ik zo moe!!

Wij doen s-t-a-n altijd 's avond in badje.. voor zn laatste flesje dus meestal rond 10uur en dan half 11 en 11uur zn fles. Dat gaat prima.

Gaan jullie ook naar de jonge gezinnebeurs? Ik ga zondag.

Bij jou echt heftig hoor manon.. wil je niet over op fles? Dan is het misschien beter te plannen en minder vermoeiend voor je zelf.. maar ik weet het niet hoor. Wel fijn dat het met je zoon beter gaat.

Zielig he die prikjes.. ik moest toch vorige week maandag wel een traantje weg pinken hoe wel het hier ook goed ging. Hij had geen last.

Jullie nog even genieten van je verlof hoor!!

Liefs Peggy

6x iui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

25 augustus bevallen van ons wonder S-T-A-N

Geplaatst

Zitten de meeste hier al op 5 flessen per dag? Nou hier nog niet hoor...

Ruben is namelijk nog niet op het gewicht dat 'ie 5 flessen kan krijgen, en meer in de fles doen krijgt 'ie niet op.

Hij krijgt nu (sinds deze week) 100ml per fles en om 06.30-10.00-13.30-17.00-20.30-00.00

Soms meld hij zich voor de fles maar moet hem regelmatig wakker maken. Wat zouden jullie doen? Inderdaad wakker maken of hem laten slapen en wachten tot 'ie vanzelf wakker word? Als ik hem laat slapen word het namelijk nog veel later om de laatste fles te geven en dat is ook niet de bedoeling. Hoop dat 'ie binnenkort over mag op 5 flessen, dan is het wat makkelijker lijkt me.

Ruben spuugt nog redelijk veel, dus dat 's morgens of 's avonds in badje doen zit er bij ons ook niet in :-(

Het is gewoon in bad/onder de douche doen wanneer hij veel gespuugd heeft en soms is dat dus meerdere keren per dag.

Je laat de kleine natuurlijk niet onder die zure lucht van de melk zitten. De wasmachine draait hier ook echt overuren.

Staat eigenlijk iedere dag wel aan, met kleertjes van Ruben, kleren van mij, boxkleed, bedspulletjes, aankleedkussen en natuurlijk alle doekjes en slabbetjes die er gebruikt worden...pff. Soms heb ik wel eens zo'n dagje dat ik blij zal zijn als ik weer aan het werk kan. 13 December is de eerste dag op mijn werk, ga maar terug voor 2 dagen i.p.v. 3.Werkte namelijk eerst nog een dagje 's avonds laat maar dat wilde ik niet meer. Nu ga ik nog bij iemand thuis schoonmaken en bij mijn ouders/zus in het bedrijf ook...daar begin ik volgende week al mee. Ruben hoef ik dan niet weg te brengen, die kan gewoon met mij mee.

Ruben heeft zijn prikjes nog niet gehad moet over 1,5 week weer naar het cb (als ik het goed heb onthouden tenminste....kalender is wel nodig, al die verschillende afspraken)

Ik ga overigens niet naar de jonge gezinnenbeurs... Zou het wel leuk vinden maar dan zie ik waarschijnlijk weer een stel leuke dingen die ik wil kopen. En we moeten bij ons nu echt even de knip op de portemonnee houden. Zo zou ik ook graag naar KreaDoe willen gaan maar dat is helemaal een slecht idee hahahaha. Moet het dus nog maar even met de knutselspulletjes doen die ik al heb.

Geplaatst

Hoi Meiden,

Geloof dat ik nu een aardig ritme heb gevonden. Inmiddels werkt het nu 2 dagen goed, dus ik ben weer wat rustiger hahaha......Gemiddeld 5 uur tussen de flessen en dan drinkt hij zn flessen zo goed als leeg en 's nachts is het gemiddeld zo'n 8 uur.....En 's avonds heb ik de tijd om hem in bad te doen. Hopen dat we dit ritme een beetje kunnen vasthouden...Inderdaad Manon, de theorie is zo uitgestippeld, maar of het dan in de praktijk ook zo werkt?.....Maar tot op heden werkt het....pfff wat kan je toch soms onzeker raken zeg!

Marjon ik maak Jesse niet wakker tussen de flesjes. Hij meld zich zelf. Overdag zou ik het nog niet zo erg vinden, maar 's nachts ben ik zo bang dat ie er aan gaat wennen en dat het heel lang duurt voordat hij echt door gaat slapen. Dus ik doe het niet, maar je moet het zelf weten. Ruben moet het van wat verder weg halen, omdat ie toch wel een aantal weken te vroeg is geboren, dus kan me voorstellen met oog op de flessen dat je wel echt wil dat hij genoeg voeding krijgt. Vervelend dat Ruben zo spuugt Marjon. Heb je al eens andere voeding ofzo geprobeerd? voor spugende baby's? Ach vast wel....Sinds we bij Jesse in zijn voeding JBPM doen is het spugen stuk minder, alleen jammer dat het klonterd, het onderste van de fles krijgt ie er eigenlijk niet uit, zo dik is het dan...terwijl wij nu per fles (180 cc water) maar 1 schep van dat spul erin doen, laat staan als je nog meer erin doet......

Manon elke keer als ik jou berichtjes lees met voeden om de 2/ 3uur denk ik pffff wat vermoeiend....Vind het knap dat je het nog volhoudt hoor.....het put je lijkt me zo uit. Ik heb geen borstvoeding gegeven dus kan me er dus ook geen voorstelling bij maken hoe het is, maar ik heb al paar keer gedacht als dat mij zou overkomen, was ik overgestapt naar flesvoeding....maar wat ik zeg ik heb geen bv gegeven en het is nou eenmaal het beste voor je kind en als ze er wel goed van groeit ja...lastig...maar dat komt ook omdat ik er geen feeling mee heb, dus denk ik dat makkelijker......

Ja zo moeten we iedere keer uitvogelen hoe we het doen, voeden, baden.

Bij Jesse is het nu voorgekomen, dat hij in badje gaat en vervolgens zijn fles daarna niet leegdrinkt omdat hij eigenlijk al zo moe van het badje is geworden....volgende probleem hahaha.....dus vandaag maar proberen voor die tijd te laten slapen en hopen dat ie op tijd wakker wordt en denk dat ik hem anders wel wek, is toch begin van de avond als die daar aan wend vind ik het nog niet zo erg en hem daarna in badje doe, is die misschien wat wakkerder omdat ie net geslapen heeft.....jaja....

Peggy dus voor het eerst weer echte werkweek en alles gaat dus goed op kdv...Zal binnenkort eens even bellen om te kijken of Jesse er eens even heen kan voor een proef middag, al gaat hij er pas halverwege januari heen, maartoch.

Ik ga ook niet naar de jongegezinnenbeurs. Lijkt me trouwens wel erg leuk, maar het ligt nou niet bepaald naast de deur (Groningen-Utrecht). Een aantal vriendinnen die het wel leuk zouden vinden, lopen of op het laatst van de zwangerschap en om dan zo ver van huis te zijn lijkt me niet prettig en een andere vriendin is net bevallen en heeft haar handen nog vol aan haar kleine. Dus voor mij misschien volgend jaar, want het lijkt me echt wel een keer leuk om heen te gaan.

Vandaag lekker helemaal niets...het is ook vreselijk weer hier, donker en regen niks aan. Morgen nog weer verlate kraamvisite en dan van t weekend naar mijn nicht. Gaan van zondag op maandag naar Elysium heerlijk ontspannen. Enige nadeel ga 2 nachtjes van huis, zal ik mijn mannetje wel gaan missen....

Geplaatst

Hai Manon,

Jij de enige hier de BV geeft?

Ik geef ook BV en ook Kian komt snachts nog om de 3 uur. Heel af en toe zat daar ineens 5 uur tussen maar dat is misschien maar 1x in de week.

Overdag komt hij ook nog om de 3 uur en soms slaapt hij door. Dan laat ik daar uiterlijk 4 uur tussen en dan wek ik hem voor de voeding.

Het put mij ook erg uit...gek is dat he dat als je de borst geeft dat je dan zoooo ontzettend moe word en dan wel in slaap kan vallen. Heb jij dat ook? Het schijnt dat er dan een stofje vrij komt in je hersenen wat je heel erg moe maakt. Snachts is dat niet erg want dan val ik lekker snel weer in slaap na het voeden maar overdag vind ik het nog wel eens lastig.

Dat Kian nog om de 3 uur komt en ik moe word van het voeden en nog echt mijn energie niet terug hebt is voor mij geen reden om te stoppen. Als ik er wel eens over denk dan stop ik dat heel snel weg. Ik weet dat dit de beste voeding voor hem is en dat ik blij mag zijn dat ik hem dit geven kan. Het is handig, heb het altijd en overal bij me, op temperatuur en het kost niks. (vind kunstvoeding echt belachelijk duur zeg) Ik zou me ook een beetje schuldig voelen om te stoppen..het voelt voor mij dan nog zo egoistisch ofzo. Ik wil het niet te snel opgeven.

Even voor de duidelijkheid voor de andere dames..ik heb helemaal niks tegen kunstvoeding hoor en mocht het ECHT nodig zijn dan zou ik ook overstappen maar voor mij voelt het (nog) niet goed op de een of andere manier.

Wel merk ik ik weet niet of jij dat ook hebt Manon, dat het toeschietreflex soms aardig lang op zich laat wachten. Kian is dan ongeduldig en word dan soms boos. Hij moet dan even doorzetten en vooral bij de 2e borst wil het dan soms niet lukken.

Ik ga daarom voor de zekerheid een receptje halen bij de HA voor een neusspray. Mijn zus heeft dat ook. Als je die neusspray gebruikt dan krijg je binnen no time een toeschietreflex (het is een gewone neusspray..voor de neus dus, maar dit is een bijwerking voor als je bv geeft en het is niet slecht om te gebruiken) dus misschien een goede tip als je dit probleem ook gaat krijgen.

Kian heeft ook nog niet echt een heel vast ritme, maar het komt aardig in de buurt.

Zijn laatste voeding krijgt hij rond 23.00 uur, dat hou ik erin want dan ga ik daarna slapen en weet ik zeker dat ik even een paar uurtjes door kan slapen voor hij weer komt.

Nou, nu ga ik de bloemkool slachten en de piepers jassen :) (moest er om lachen toen ik het las)...maar eerst het speentje terug in het giecheltje van Kian stoppen...die floepert er nog wel regelmatig uit (trap op, trap af, trap op, trap af)

Lfs Nicole

Geplaatst

Hoi Colle,

Ik begrijp je wel hoor van het borstvoeden. Ik zette het misschien er ook niet zo handig neer. En het blijft gewoon het beste voor je kindje en als het goed loopt en ze groeien goed is het alleen maar beter. En idd is kunstvoeding gewoon erg duur en je gebruikt een blik per week. Maar omdat ik bewust heb gekozen om geen BV te geven denk ik dat ik makkelijker het idee heb als ik dit lees...pfff wat vermoeiend...laat maar.....Maar meiden die bv hebben gegeven maar het uiteindelijk niet meer werkte zullen daar waarschijnlijk veel minder gauw over denken dan ik.

Dus voor degene die wel borstvoeding geven, bedoel het niet in de zin van "waarom geef je bv en geen flesvoeding' had het er misschien wel iets handiger in kunnen zetten!!

Zal ons mannetje even van bed halen, ligt te huilen boven...fijne avond

liefs

Geplaatst

Dames, ik maak ons Casje echt wakker om de 4 uur, dat kan wel eens een kwartiertje meer of minder zijn, maar het bevalt ons prima om houvast te hebben. En typisch, maar meestal is hij ook ongeveer 10 min voor zijn flesje uit zichzelf wakker. Precies genoeg tijd voor een schone pamper en een pipetje infacol.

Cas drinkt op het moment 150 water en 5 schepjes pepti van nutrilon. Tot nu toe gaat het stukken beter op deze voeding, zijn uitslag in zijn gezichtje is zo goed als weg en hij slaapt stukke rustiger. Maar dat wil niet zeggen dat ie nooit zijn huilkwartiertjes heeft hoor.... vaak genoeg.

Groetjes

Geplaatst

Hoi Nicole,

Claudia gaf ook BV en geloof nog iemand maar weet dat niet meer zeker..Poppie?..zou ik terug moeten lezen.

(Jammer trouwens Poppie dat je er niet meer bij bent..vraag me wel eens af hoe t met jou is en de kleine..je vindt t nieuwe forum niks he?!)

Ik heb geen last van dat ik overdag moe word van t voeden...maar ik had al weer snel mijn energie terug en ik lees jij niet..misschien is t daarom extra vermoeiend.

Hier ook om de 3 uur en vannacht ook een keer van 10 uur tot 3 uur...ook mooi 5 uur..maar dat is idd meer uitzondering dan regel. Ik val ook meteen weer in slaap als ze op bed weer ligt..gelukkig wel. Soms schrik ik nog wel een keer wakker later en denk dan heb ik haar wel in bed liggen..dat ik niet boven op haar lig?..stom he maar dat hoor ik ook wel van anderen dat die dat hebben.

Ik heb ook zo iets van ik geef niet op en heb mezelf als doel 6 maand gesteld. Met onze zoon heb ik t 4 maand vol gehouden. Toen ik weer ging werken begonnen met sávonds een flesje te geven...ook omdat hij niet door wilde slapen. Flesvoeding ligt toch wat zwaarder op de maag dan bv. Zo beetje bij beetje kwam er een flesje bij en gaf ik alleen sóchtends en begin van de avond nog de borst. Ik vond t ook heel moeilijk om er afscheid van te nemen weet ik nog. Ik had zoiets van misschien komt t nooit terug (dat een 2de er misschien nooit zou komen). Vond dit moeilijk verkroppen...werd er bij de gedachte alleen al erg emo van weet ik nog. Het is echt een stukje afsluiten waar je dan echt aan toe moet zijn. Mijn vriend is astmatisch aangelegd en t zit ook verder in zijn familie...dit was voor mij ook een reden om BV te geven. Onze zoon heeft ook pufjes gehad voor benauwdheid..hij is er nu al een hele tijd gelukkig af. Achteraf baalde ik er van dat ik t toen niet langer heb volgehouden. Niet dat je met bv dit nu kan voorkomen maar t is wel bewezen dat t er goed tegen is. Verder is onze zoon eigenlijk haast nooit ziek. De keren dat hij echt ziek is geweest in die 4 jaar...zou op 1,5 hand te tellen zijn. Nou ben ik zelf ook eigenlijk nooit ziek..misschien in de genen..misschien door BV..zeg t maar.

Over de toeschietreflex..ik voel t niet altijd. Alleen als de borsten goed vol zijn voel ik het.

Op dit moment zijn de borsten telkens niet zo vol. Soms denk ik wel..zit er wel wat in? Maar t hoeft niet altijd vol en strak te staan las ik ergens. Als t goed is regelt dit zichzelf. Dan zit er nu afgepast aan de behoefte er in. Dan voel ik de reflex niet zo sterk maar toch klokt ze al heel snel weg dus loopt t dan wel snel door.

Dat van de neusspray had ik nog niet eerder gehoord. Zal er aan denken mocht t mij ook gaan overkomen.

Annie..ik had t ook niet raar opgevat hoor..snap jouw reactie volkomen. Mijn vriend zegt ook wel eens als ik wel eens een keer een rot nacht heb gehad zoals laatst om de 2 uur en dat ze dan weer in slaap valt..van zou je niet over willen gaan op fels?

Het is ook makkelijker..je kunt tenminste t een keer aan een ander over laten en hoeft niet zo op de klok te leven als je eens even er tussen uit bent dat je weer binnen 3 uur terug bent enz. Vind ik ook erg aanlokkelijk maar de voordelen die Nicole ook al benoemt wegen voor mij toch zwaarder om door te gaan.

Voor de weerstand, t is gratis, altijd bij de hand en op temp. en bovendien ook iets intiems..knus...een speciale binding zeg maar...t gevoel dat jij de enige bent die haar dit "homemade" kan geven. Maar best kans dat als t nog heeeel lang gaat duren met t doorslapen dat ik ook eens over ga op 1/3 flesvoeding.

Onze zoon was pas met 4 maand aan t doorslapen..heb t gevoel dat deze ook niet erg snel hier mee is ;-(

Maar voor nu ga ik nog even dapper door.

Misschien een tip voor de speen...ik zag bij prenatal van die speenknuffels. Soort peervorm (beest..weet niet zo goed heb ze niet zo goed bekeken) waardoor je bovenaan de speen kan drukken. Volgens mij zijn ze wat verzwaard. Misschien is dat wat als je die aan de zijkant van t hoofd legt zodat de speen niet zo snel kan uit vallen.(steunt dan tussen mond en speeltje in die blijft liggen omdat hij wat verzwaard is) Snap je m nog...ff moeilijk uitleggen.

Zelfde idee als een spuugdoek door de ring heen en een knoop er in..dan kan je m ook zo neerleggen dat de speen er niet zo makkelijk uit valt.

Ik ken t probleem..hadden we 4 jaar geleden ook. Voor ons een reden om niet met spenen te beginnen. Wat niet kent dat mist t niet was onze gedachten.

Blijkbaar heeft ze voldoende zuig bevrediging in de bv..ze is gewoon stil als ik haar in bed leg. Soms kijkt ze gewoon nog een hele tijd om haar heen voordat ze in slaap valt.

Onze zoon gaven we standaard een speentje in de mond en die kon ook niet zonder op een gegeven moment. Dus ook idd sávonds en overdag trap op trap af...pfff.

Hij was nogal een huil baby dus dan wil je wel snel naar een speen grijpen.

Ons meisje heeft nu (lijkt wel standaard te worden) een huiluurtje van half6 tot een uur of 8. Ik vanavond ook even geprobeerd of ze met een speentje stil te krijgen is...ze kokhalsde er van haha. Ik dacht even proberen want volgende week hebben we een crematie...en ja om 4 uur. Denk ja dan kan je niet met zón huilert daar zitten dus kijken of een speentje werkt...ben bang van niet dus. Heb haar net ook in de tummytub gedaan kijken of haar dat rustiger maakte...hielp ook niet echt.

Maar heb een hoop dat ze volgende week stil is als we haar in de maxicosie laten...meestal is ze dan wel stil...moeten maar even aanzien.

Was de bloemkool lekker? ;-)

Sabke..geef jij standaard infacol?

Heb t idee dat t dan wel beter werkt dan dat je t geeft op t moment dat de krampen er zijn of niet?

Ons meisje vindt t zo vies...huilen en ze spuugt t zo weer uit. Gelukkig heeft ze zelden krampjes dus ik geeft t haar niet vaak. Heb ook nog van VSM ddruppels dus als ze t weer krijgt probeer ik die wel. Vind t zo zielig als ze er zowat van kokhalst.

Nou heel verhaal weer...ga ff bankhangen en dan mijn nest weer in..lekker pitten.

bye bye.

P.S Anders blijf je toch lekker af en toe hier krabbelen Nicole...t is zo stil onder je topicmaatjes niet?

Best gezellig hoor.

Geplaatst

Oh Annie, je hebt niks anders hoeven zeggen hoor. Heb het berichtje gewoon geschreven..niet met een bedoeling of wat.

Het viel me op dat Manon hier de enige is die (nog) bv geeft en ik merk dat er veel mensen stoppen en de reden waarom mensen stoppen begrijp ik vaak ook heel goed hoor.

Dus mijn reactie was niet naar iemand of iemands reactie toe.

:)

Ik ben veel hier aan het meelezen omdat het in m'n oude en nieuw aangemaakte topic zo ongezellig stil blijft. Mis de gezelligheid van de meiden toen we allemaal nog zwanger waren. We hebben al contact met elkaar vanaf dat we de behandelingen ingingen en op het wachtbankje kwamen te zitten.

Manon, ik wilde al vanaf het begin niet aan een speen beginnen ook omdat als je BV geeft dat ze dan verwarring in de manier van zuigen kunnen krijgen. Maar helaas, Kian had zoveel zuigbehoefte na de borst waardoor hij heel onrustig was. Soms zoog hij op het speentje alsof zijn leven ervanaf hing hahaha. Nu is hij er aan gewend en kan zonder speentje niet slapen. Gelukkig word het traplopen een stuk minder hoor. Paar weken geleden werd ik er knettergek van dat ik vaak smiddags en s'avonds tv keek op bed...drinken erbij hapjes erbij zodat ik niet steeds de trap op en af hoefde hahaha.

Nu gaat het gelukkig beter ook omdat hij nu wat meer controle heeft over zijn bewegingen. Eerder mepte hij vaak zelf het speentje uit zijn giecheltje. (zooo zielig)

Vind het speentje nu ook wel fijn voor bijvoorbeeld als hij onrustig is. Snachts dan wil hij vaak meteen drinken en kan dan vaak niet wachten. Ik moet me dan eerst goed settelen op de bank of op bed, borst ontbloten, Kian slabbertje omdoen.... Als ik dan zijn speentje geef dan blijft hij wat rustiger. Net zoals tijdens het afdrogen van al die plooitjes na het badje hahahaha :)

Snachts slaapt hij trouwens wel vaak zonder speen, omdat hij na de borst zo moe is dat ik hem al half slapend weer in zijn bedje leg. Overdag haal ik vaak tussendoor het speentje ook uit zijn mondje als hij eenmaal slaapt. (of ik vind hem terug onder zijn wang...ook zo zielig, heeft hij een hele afdruk van de die harde rand in zijn wang of nek staan)

Oh ja die neusspray is wel een bepaalde soort. Naam weet ik zo niet meer, zal ik even opzoeken.

Niet alle neusspray's kunnen het toeschietreflex opwekken.

Mijn borsten staan ook niet meer onder spanning, soms is het maar een slappe lege bedoeling. Maar als het eenmaal toeschiet dan klokt Kian ook zo aan een stuk door. (soms verlikt hij zich er in)

Maar als de ene borst toeschiet dan doet de ander dat ook waardoor hij aan de 2e borst vaak wat moeilijk drinkt en moet wachten op de 2e toeschietreflex.

Ik wil ook blijven volhouden. Ben zelf astmatisch, gelukkig een stuk minder als vroeger..toen kon ik nauwelijks meedoen aan gym op school en had ik het al moeilijk met traplopen.

Nu gebruik ik af en toe nog een pufje bij het sporten.

Ben wel heel benieuwd hoe dat straks gaat als ik weer moet werken. Ben nu al regelmatig tussen de voedingen door aan het kolven. Ene keer komt er weinig uit, andere keer meer. Ik moet wel naar foto's van Kian op mijn mobiel kijken anders gebeurd er vaak helemaal niks of zit ik er een kwartier op te wachten.

Op woensdag en vrijdag werk ik alleen en het is maar de vraag of mijn werkgever wat voor me gaat regelen. Wettelijk zijn ze dat volgens mij wel verplicht. Ze zouden er nog op terugkomen dus ben benieuwd.

Vanaf feb. ga ik thuis voor mezelf beginnen dus heb ik Kian lekker 24 uur per dan bij me...maar ook dan moet ik me weg zien te vinden in het voeden aangezien ik dan ook de zorg krijg over andere kindjes bij mij thuis (gastouder)

Ik heb trouwens Kian vandaag 30 cc BV in een flesje gegeven (voor het eerst) eerder deed mijn vriend dat nog wel eens maar die was er nu niet en omdat mijn 2 borst weigerde en Kian nog honger had dacht ik...ik probeer het gewoon, kijken of Kian de fles van mij accepteert. Vaak hoor je dat kindjes de fles met BV weigeren van hun moeder omdat ze normaal de borst van moeder krijgen.

Kian zat me wel even raar aan te kijken maar uiteindelijk is hij toch lekker gaan drinken. Vond dat toch eigenlijk ook wel wat hebben hoor :) Vond het leuk om te doen.

Maar...mijn gevoel zegt nog: doorzetten, niet opgeven. Kian is nog geen 3 maanden. Mijn doel is ook 6 maanden..het liefst langer.

Ik heb een goed voorbeeld. Mijn zus geeft haar dochtertje al 11 maanden BV...ze is zelfs al een paar keer flink gebeten want er zitten al behoorlijk wat tandjes in het mondje van mjin nichtje hahaha.

Mijn vriend zegt trouwens ook regelmatig "waarom stop je niet" vooral op de momenten dat ik het snachts even niet trek of als Kian ongeduldig is en het niet snel genoeg gaat. Ik roep dan ook wel eens uit frustratie "ik stop ermee" De volgende ochtend voel ik me dan een stuk beter en dan snap ik neit dat ik dat gedacht heb :)

Als het niet meer goed gaat dan zou ik het eerder ook gaan combineren net zoals jij hebt gedaan. Bv en Kv.

Kian kreeg trouwens ook Infacol..nu niet meer, ik ben er mee gestopt. Kian boert nu een stuk beter en heeft geen krampen dus het is neit meer nodig.

Hij vond het wel lekker, het smakte er smakelijk bij :)

Hij rook daarna altijd heerlijk naar sinaasappeltjes :)

De druppels van VSM hielpen niks bij Kian.

Nou het is weer een lang verhaal geworden. Blij dat ik weer even een lang verhaal kon typen :)

Lfs Niek

ps: de bloemkool is in de vuilnisbak beland. Toen ik hem wou slachten leek het wel kauwgom zo taai!! Te lang in de koelkast gelegen denk ik hahaha.

Heb nu maar een pot doperwtjes en worteltjes losgetrokken want had geen verse groente meer in huis.

(moest alleen eten, manlief heeft avonddienst)

Geplaatst

Wij hebben gisteren ook worteltjes en doperwten gegeten (met vis en ribbelfrietjes)....deze gelukkig niet hoeven slachten (zaten in een pot)...zón bloederige bezigheid telkens..bah.

Eten we vandaag weer dezelfde groente? ..Breng me eens op een idee...heb nog geen flauw benul wat ik ga maken vandaag.

Jouw werkgever is idd verplicht wat voor je te regelen. Lees maar eens...

http://www.voedingscentrum.nl/nl/acties-achtergronden/borstvoeding-verdient-tijd/borstvoeding-en-werk/welke-plichten-heb-ik-als-werkgever.aspx

(Zelfs een koelkast haha..nou denk niet dat er veel werkgevers zijn die zover gaan...ligt er natuurlijk ook aan in wat voor sector je werkt denk ik.)

Een vriendin van mij werkte voorheen op een kantoor en die kreeg een soort voormalig bezemkast toegewezen als afkolf plek...moet niet gekker worden.

Baby voeden/kolven???...daar ga maar in de werkkast....achterwerk in de kast letterlijk hahaha.

Heb je vaker dat de 2de borst niet wil..of bedoel je dat 1 van de 2 moeilijker melk geeft?

F_@bie heeft vaak de puf niet meer om de andere borst ook te nemen. Heeft ze wel een tijdje gehad en toen ging er ook gelijk 4..4,5 uur tussen zitten.

Helaas ook van korte duur.Ga haar tussendoor dan verschonen om weer wat leven in de brouwerij te krijgen maar blijkbaar maar lukt vaak niet meer de 2de.

Soms denk ik dat ik gewoon moet gaan rekken naar de 4 uur als ze komt. Dan is ze misschien wat gulziger en neemt ze wel 2 borsten.

Kan ook wel een beetje makkelijk worden zo van ff een beetje drinken..euuhh slaapie doen en als ik maar een beetje dorst heb dan meld ik me weer.

Ben bang dat ik zo nooit een voeding er af kan halen en over een tijd nog op 8 voedingen sta. Klinkt een beetje grof misschien maar hoop dat jullie m snappen.

Wel fijn Niek dat je straks gewoon thuis kan werken als gastouder... stuk relaxter lijkt me dan afkolven op t werk. (in een bezemkast ;-( )

Annie..heeft J_esse verder nog koorts gehad de dag na de prikken?

Marjon...Ruben heeft ook nog heel wat in te halen he..is ook niet gek dat hij nog meer voeding nodig heeft.

En de wasmachine...haha ken dat ..hier ook 2 wassen min. per dag. Maar niet door t spugen hoor..maar ook door zoonlief die dagelijks in de bomen hangt en als de hulk thuis komt..en een vriend die hardloop verslaafd is dus dagelijks sport kleren. Word er soms niet goed van die was.

Ook lekker dat je straks Ruben mee kan nemen ! Ik begin ook de 13de weer trouwens.

Peggy..wij gaan niet naar de jongegezinsbeurs...voel me niet zo jong meer op mijn 39ste hahaa..nee flauw!

Wij hebben alle spullen nog van onze zoon..hoeven verder dus niks aan te schaffen ...daarvoor hoef je alleen niet voor heen dat snap ik maar vind t ook altijd zo druk..ben er niet zón typ voor denk ik.

Veel plezier iig zondag...laat je nog weten hoe t was..of dat je nog wat leuks hebt gescoord?

Zo..inmiddels thee bijna weer koud...ga eens even slobberen en de koektrommel op slot. Ben momenteel erg aan de koekjes en pepernoten...waar ik voorheen niet zón zoetekauw was..nu des te meer. Had de kg er mooi af en nog maar als ik zo door ga....

doei doei!!

Geplaatst

Hooi,

Wat weer een verhalen.....Gelukkig dat jullie, Nicole en Manon het niet verkeerd opvatte van de Bv. En Nicole prima als je hier meeschrijft. Is wel zo gezellig. Hier zijn ook al een aantal meiden afgevallen hoor. Begrijp het ook wel. Het is gewoon ook druk met een kleintje, of misschien wel 2 of meer. En als je er straks ook al bij gaat werken, heb je helemaal minder tijd. Ik vind het altijd wel even een ontspannend momentje zo even achter de laptop op internet neuzen en dan uiteraard ook even op ivf kijken.

Geloof Marjon dat jij nog had gevraagd wat wij zouden doen met wekken voor flesje. Toen had ik gezegd zou ik niet doen, heb gisteren toch even gegoogled en kwam wel verschillende verhalen tegen. Sommige zeggen dat je wel moet wakker maken omdat anders de bloedsuikerspiegel te laag wordt....dus toen dacht ik ook weer..hmmm moet ik hem dan toch wekken? Gisteravond ook nog weer even gekeken en toen kwam ik op een site van Nestlé en daar stond dat het niet verstandig is om hele jonge baby's (maar tot wanneer is heel jong???) niet 10 uur achter elkaar laten doorslapen omdat dan de bloedsuikerspiegel wel te laag wordt en kunnen ze gaan flauwvallen oid. Dus zelf weten, waar jij je het beste bij voelt.

Jesse is gisteravond tegen 21.15 uur op bed gegaan en vanacht tegen half 4 begon die te huilen, ben naar hem toe gegaan en heb hem strak ingewikkeld in badcape en toen was die er tegen 7 uur vanmorgen. Ik dacht als die echt honger heeft, huilt die ook wel door als die in de badcape ligt, dat was dus niet zo. Hij zal wel weer druk met de handen gezwaaid hebben, want dat gebeurd vaker en maakt ie zichzelf wakker.

Manon, Jesse heeft geen koorts gehad van de prikjes gelukkig. Hij is op tijd op bed gegaan en heeft klokje rond geslapen en de volgende dag was die weer helemaal fit, niks geen rare plekjes rond de prik...gelukkig maar...

WIj eten vandaag bami saté geloof ik, zo'n pak van Conimex. Eet iedere vrijdag bij mijn vader. Vriendlief werkt in een winkel en heeft koopavond.

groetjes

Geplaatst

hallo allemaal,

hier eindelijk weer eens een berichtje van mij!

erg druk gehad met kraamvisite, nog wel maar loopt nu wel op zn laatst, gelukkig ook maar.

heb ff snel de berichtjes gelezen, maar het is zoveel....geen tijd om alles goed te lezen, en te reageren.

maar goed, hier gaat het prima met de kleine, is nu 8,5 week, 57 cm. en hij weegt 5150 gram.

nog steeds aan de borstvoeding, en wil dit ook blijven volhouden.

gaat nu heel goed moet ik zeggen, maar ook de problemen gehad die ik hier terug lees.

maar niks van spruw of tepelkloven, gelukkig.

hier ook ff getwijfeld om te stoppen, was erg vermoeiend, en was kapot van om de 2 uur voeden.

maar nu gaat het steeds beter, en zitten we op 3 - 3,5 uur overdag en de nachten zelfs tussen de 5 en 5,5uur meestal.

maar exacte voedingstijden zijn er hier ook niet hoor!

wat fijn dat jullie nog zo actief hier aanwezig zijn, had ik echt de tijd niet voor.

ook al slaapt de kleine best veel, maar dan ben ik met het huishouden bezig of bezoek.

als hij wakker is, geef ik hem de aandacht.

het is ook zo'n lachebekkie, en vind alles goed.

vooral gek doen, haha, gaan we dansen en doe ik zingen op kindermuziek.

hij heeft eigenlijk nooit dat hij huilen moet, alleen als hij erge honger heeft, en eerst als hij weleens krampjes had.

sinds 2 dagen pas slaapt hij in zn eigen bedje.....overdag lag hij daar al in, maar 's nacht lag hij nog tussen ons in, papa vond dat zoooó fijn.

ik toch maar door blijven hameren dat hij toch wel naar zn eigen kamer moest gaan, anders slaapt hij als hij bijv. 4 is nog tussen ons in.

maar dat gaat ook goed, was wel ff bang dat hij ons miste ofzo, omdat hij gewend was ons bij zich te hebben.

ik probeer nu ook wat vaker hier te lezen en te schrijven,

liefs X

Geplaatst

Hey meiden,

Gister bij de jonge gezinnebeurs geweest. Was er leuk. Veel hebbedingetjes en al wat drinkbekers en servies voor als hij 4 maanden is en met bijvoeding mag beginnen.

Verder gaat het hier wel ok. Vanochtend voor het eerst 45 minuten in zn bedje geslapen. 's Nachts gaat het echt perfect, maar overdag lukt me het echt niet om hem in zn bedje te doen. En vanochtend dus 45 minuten geslapen. Was helemaal blij hahaha. Helaas vanmiddag lukte het weer niet. Nu wil hij alleen weer in de draagzak. Heeft hij blijkbaar toch nodig. Ik ga vandaag over op de gewone nutrilon. Heb het idee dat de nutrilon voor hongerige baby's hem toch erg zwaar valt. Ben benieuwd hoe het nu zal gaan.

Groetjes Peggy

6x iui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

25 augustus bevallen van ons wonder S-T-A-N

Geplaatst

Hey Poppie...nu staat je verhaal er wel..vanmorgen zag ik alleen Hallo iedereen.....hahaa..vandaar mijn reactie.

Leuk weer wat van je te horen. Goed om te lezen dat t bij jou ook nog op 3 a 3,5 uur zit..ben dus niet de enige.

Gisteren heeft ze voor t eerst een kant en klaar pakje van nutrilon gehad omdat ik t net niet op tijd kon redden toen ze bij mijn ouders was.

Ik was precies 3 uur weg alleen was t aan t eind van de dag en dan is ze al snel huilerig.

Ik wou t ook eens uitproberen hoe ze daar op reageerde. Ze nam de fles prima en dronk 130ml. Had geen idee hoeveel ze zou drinken.

Later na 2 uur heeft ze nog wat gedronken..ze bleef maar smakken en zuigen op haar knuisje (zuig behoefte niet vervuld door fles?)

Vervolgens heeft ze bijna 6 uur en een kwartier gemaakt. Helaas doet ze zulke dingen alleen voor middernacht en niet daarna...dan gaat ze weer over op de 3 uur.

Toch wel makkelijk om zulke pakjes in huis te hebben voor noodgevallen als ik eens niet op tijd kan zijn. Merkte wel dat ik een voeding gemist had..flinbke memmen vannacht en pijnlijk om op te liggen (ben een echte buikslaper..maar dat ging nu niet)

Peggy...dus je hebt wel leuke dingen gescoord.

Vervelend dat hij niet overdag in bed wil...lijkt me wel een gezeul zo telkens in een draagzak

Als je hem nu lekker in een strak in een badcape wikkelt en dan in bed doet?

Zo ga even met eten bezig..kerel komt straks even tussen t werk door thuis eten....

Wat eten we vandaag?? > Spinazie, aardappeltje en peperstaek met kruideboter. mmmmm

bye bye

Geplaatst

even over die infacol....

ik gebruik het nu 2 weken standaard voor elke voeding. Het lijkt prima te werken en er staat ook op de verpakking dat je het langdurig mag gebruiken.

En hij vindt het lekker!!! Het is wel makkelijk want ik heb altijd eerst schoon pampertje, dan eten-ritueel. Maar dat duurde meneertje af en toe te lang, schreeuwen van honger!

Nu geef ik hem voor de pamper een pipetje infacol en dan is ie stil, kan ie ff lekker mummelen met zn mini cointreautje, zoals ik noem. (Ruikt echt naar het likeurtje...)

Trouwens met mijn vriend gaat alles weer langzamerhand zijn gangetje, hij werkt nu weer voor halve dagen.

En elk nadeel heeft zijn voordeel, hij heeft lekker veel uurtjes met ons mannetje kunnen doorbrengen de laatste weken en dat was echt heerlijk.

Die eerste maanden doe je nooit meer over toch?!

Cas probeert nu heel heftig zijn duimpje te zoeken, soms lukt het hem een paar seconden maar dan is ie m al weer kwijt. Vanaf welke leeftijd kunnen ze echt duimen?

Vinden jullie ook dat het zo hard gaat op het moment? Ik moet 19 nov weer aan de slag....beh..........

Geplaatst

Hoi,

Sabke infacol gebruik ik al vanaf dat Jesse een week of 2/3 is. En nu dus nog steeds voor iedere voeding. En het helpt prima. Hij vind het ook heerlijk, zo lekker te smakken als hij het krijgt, hahaha. Mooi dat het met je vriend weer de goede kant op gaat en idd ieder nadeel heeft zijn voordeel want nu kan die lekker bij jullie mannetje zijn, want het gaat al zo hard. Ook alweer bijna aan het werk. Ik moet 6 december weer beginnen...3 en halve week dus. Ik weet niet vanaf welke leeftijd ze kunnen duimen. Jesse deed het al vanaf de eerste week, toen gaf ik hem nog geen speentje, daarna deed ie het niet meer, maar merk nu wel dat ie soms weer op zoek is naar zijn duim/hand...alles is lekker geloof ik...

Poppie leuk om weer wat van je te horen. En het gaat super zo te lezen. Groeit lekker jullie knulletje en heerlijk dat ie bijna nooit huilt.....heerlijk tevreden mannetje dus.

Peggy dus naar de jongegezinnenbeurs geweest en al wat dingen gescoort leuk he die hebbedingetjes. Vervelend dat hij overdag niet in bedje wil. Wat Manon zegt helpt dat niet, strak inwikkelen in badcape of als je een inbaker ding hebt daarin? Ik doe dat namelijk 's middags ook met Jesse want anders is hij ook erg onrustig en zijn het eigenlijk ook van die hazeslaapjes net als dat hij beneden ligt. En als ik hem strak in de badcape wikkel dan slaapt hij heerlijk zo'n 3 uurtjes. Jesse heeft alleen last van voorkeurshouding.....dus heb een driehoekje waar ik hem in leg, maar hij wordt al behoorlijk sterk waardoor die toch vaak zich kan omhoog duwen of toch weer op zijn rug komt en dus zn hoofdje weer naar de andere kant legt.

Hier van t weekend heerlijk naar Elysium Bleiswijk geweest. Heerlijk genoten en bijgetankt. Echt voor herhaling vatbaar maar 2 nachtjes van mijn kleine mannetje is lang genoeg hoor...was gister ook wel weer blij om thuis te zijn.

Morgen naar vk voor nagesprek oid. Ben benieuwd wat dat inhoud.

nou meiden fijne avond

Geplaatst

hoi hoi,

Taurus doe je een gemiste voeding niet afkolven dan?

ik probeer dat wel te doen, anders komt er een enorme spanning idd. te staan op je borsten.

ik heb ook nutrilon in huis, voor het geval ik een keer te weinig melk produceer, je weet maar nooit hé, zeker met regeldagen!

weten jullie wanneer er weer een regeldag kan komen?

de laatste hier was met 6 weken.

Sabke ik ben ook benieuwd wanneer ze echt kunnen duimen....hier hetzelfde, hij probeert ook steeds z'n duimpje te vinden.

maar dat lukt nog niet zo goed, en wordt hij boos.

vannacht heeft mn manneke me om de 3 uur wakker gemaakt, normaal slaapt hij toch wel ong. 5 uur, dus hoop dat hij nu ff doorslaapt nog.....maar hoor hem nog steeds door de babyfoon geluidjes maken.

hij spartelt wel nog steeds heel veel met zn armen en benen, iemand tips hiervoor??????

groetjes en fijne dag allemaal

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden