Ga naar inhoud

Augustus/September 2010 mama's

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Heel even snel een berichtje tussendoor.....

Vandaag een fietsstoeltje wezen kopen voor Ruben, gelijk uitgeprobeerd natuurlijk. Leuk dat hij het vond! Alles bekijken natuurlijk.

Ga nu snel wat taarten bakken. Morgen vieren we de verjaardag van Yordi, mijn andere zoon, die word maandag alweer 11!!!

Fijn weekend allemaal!

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hoi mama27

Wij hebben ook al fietsstoeltje gekocht, maar Noa kan nog niet zelfstandig zitten,

dus we moeten nog heel eventjes wachten.

Het lijkt ons idd ook erg leuk voor der om alles te bekijken hihi.

veel fietsplezier ermee!

Liefs Claudia

Geplaatst

Marjon: Leuk hoor een fietstoeltje. Dus al heerlijk wezen fietsen. Zo voorop de fiets lekker alles bekijken.

Wij hebben al wel een fietsstoeltje van de buurvrouw gekregen, op zich prima ding alleen twijfel nog even om zelf nog een nieuwe te kopen. Ik heb hem dus ook nog niet op mijn fiets, dat moet nog even maar het lijkt me ook erg leuk om samen te gaan fietsen. Jesse zit ook nog niet helemaal zelfstandig, maar ach een klein stukje kan volgens mij geen kwaad...zal van de week eens even kijken of die erop kan.

Manon: Nee nog geen fysio geregeld. Weet eigenlijk dat dat beste is even maar geen zin in eigenlijk...lui dus....

Jesse kan zich dus ook niet omdraaien van buik op rug...dus inderdaad worden ze moe en jengelig....in bed valt hij dus wel eens zo in slaap dan. Heb al lakentje geprobeerd erover heen om vast te zetten, maar het lukt hem nog om er onderuit te komen. Moet even iets anders verzinnen.

Zo zie je maar weer de verschillen he qua ontwikkeling. Bij jullie mooi om te zien omdat je dat dan mooi met de oudste kunt vergelijken. Ach het komt vanzelf, al zou het omrollen van buik op rug erg handig zijn...hahaha...

fijne zondag!

Geplaatst

S-t-a-n zit alweer een paar weken in het fietsstoeltje.. ook hij vindt het prachtig...

Hier is het trouwens even een mindere periode... meneer heeft al 3 dagen slaapproblemen.. en vandaag ook savonds.. hij huilt heel hard... ik troost hem wel, maar haal hem er niet uit... nu duurde het ook een dik uur voordat hij sliep.. en zo gaat het de afgelopen dagen ook overdag.. heftig weer vind ik.. Hebben jullie nog tips...

Volgens de boeken is het weer een periode.. en hebben ze vaak met een maand of 9 verlatingsangst.. denk ook dat het daar mee te maken heeft... hoop dat het snel voorbij is. Ik zal nog even een aparte disussie openen of iemand nog tips heeft.

Groetjes Peggy

6x iui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

25 augustus bevallen van ons wonder S-T-A-N

Geplaatst

Denk dat ik t fietsstoeltje ook eens van zolder ga halen en op de fiets ga zetten. Al zal t een heel klein rondje eerst zijn. F@bi zit al wel in de kinderstoel met eten 3 keer daags

dus. Gaat wel goed maar niet te lang dan gaat ze scheef hangen. Maar echt lang zal t nu niet meer duren voordat ze mee kan op de fiets om haar broer van school te halen.

Peggy..hier af en toe een beetje t zelfde verhaal. Vooral sávonds als ik haar naar bed breng. Ze wringt zich met bakerzak aan en in de safe t sleep toch nog steeds op buik dan. Brullen natuurlijk.Of t nu verlatingsangst is...misschien een heel klein beetje ..vanmiddag had ze t ook toen ze me even niet zag toen ze in de auto zat en ik een vieze luier op een parkeerplaats in een container moest gooien. Sóchtends heeft ze t niet..maar ja alle babys hebben wat meer moeite met alles in de namiddag he?!

Heb ook al gekeken of er weer een tandje aan komt maar kan niks ontdekken. In de box vind ze t eind van de dag ook niet meer leuk. Sóchtends kan ze rustig zelf spelen maar s'middags eind van de dag wil ze de kamer door kruipen...en snel ook..actie!. Doe t maar niet al te vaak..alleen eind van de dag anders wil ze straks helemaal niet meer de box in ;-)

Ik heb verder geen tips Peggy..zoals je al schreef lijkt me dat je t goed doet toch en idd als ze zooo hard verscheurend huilen kan ik t niet laten hoor om haar even op te pakken. Bovendien laten brullen..ja hoe lang..heb er nog 1tje boven slapen...

Hoop dat je nog wat tips krijgt verder op je topic. Zal vast even duren en dan is t weer voorbij...is vaak zo.

Sterkte er mee iig..

Geplaatst

Nou hier een kleine met koorts....vanmiddag ging ik hem ophalen bij mijn schoonmoeder. Normaal lacht en brabbelt Ruben altijd, zit ook nooit stil. Vanmiddag kwam hij tegen mij aanhangen en hij gloeide ook helemaal. Eenmaal thuis even temp. opgenomen; 39,7. Heb hem gelijk een zetpil gegeven, mijn vriend heeft hem vanavond i.p.v. warm eten maar een fles gegeven alleen dronk hij deze ook niet helemaal leeg. Hij ligt nu nog lekker te slapen maar hij is nog heel erg warm. Als hij straks wakker word toch nog maar even temperaturen. Ik weet niet of het komt omdat zijn 2 boventanden doorkomen? Die zijn nu al een stukje door maar nog niet helemaal, hopelijk komt het hierdoor want dan weet ik dat het weer overgaat.

Ruben kruipt nog niet overigens, af en toe gaat wel zijn kontje omhoog of hij gaat achteruit maar nog (steeds) niet de goede kant op.

Ruben zit al wel een paar maanden in de kinderstoel...we hebben zo'n tripp trapp met een babyzitje en daar kon hij al snel in zitten. Het heeft nog wel een tijdje geduurd voordat hij zelf los op de grond kon zitten. Gelukkig kan hij het nu wel, lekker fietsen!

Als we boodschappen gaan doen zit hij voortaan ook voorin het winkelwagentje. Heel mooi rechtop en hij houd zichzelf ook echt beet, zo lief om te zien ;-)

Ik moet overigens woensdag 1 juni naar het ziekenhuis voor een echo....spannend! Hopelijk ziet het er goed uit en kan ik de week erop een tp krijgen.

Geplaatst

Hier vanmiddag het fietsstoeltje erop gezet, klein stukje gefietst, prachtig vond ie het. Toen ik hem eruit haalde brullen. hahaha.....

Marjon, spannende weken komen eraan voor jullie! Houd ons op de hoogte, ga voor jullie duimen dat het in een keer gaat lukken! Succes meid!

Sterkte met jullie zieke mannetje, niks aan! Hopelijk zakt de koorts gauw!

liefs

Geplaatst

Sterkte in het ziekenhuis marjon en natuurlijk met je kleine man.. Hopenlijk is het het tandje..

Ik had al wat geschreven over s-t-a-n zn slaapritme-tje.. Heb ik in een aparte discussie bij babyweetjes gezet.

Moet vrijdag eindelijk weer naar de fysio... hopenlijk gaat het dan weer wat beter.. S-t-a-n moet gewoon wat geholpen worden met zn ontwikkelingsfases..

Groetjes peggy

6x iui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

Geplaatst

Nou het zijn bij Ruben waarschijnlijk toch niet z'n tandjes geweest.

Vanmiddag had hij opeens wat rode vlekjes in zijn gezicht....toen ik hem in bad wilde doen zag ik dat zijn buik en rug ook al aardig vol zitten.

Natuurlijk gelijk even gegoogled en ik denk dat het de zesde ziekte is. De eigenschappen daarvan zijn namelijk; plotseling hoge koorts tot 40 graden die een paar dagen aan blijft houden en dan net zo plots overgaat als dat het gekomen is, vlekjes in gezicht maar meestal op de romp, komt voor bij jonge kinderen vanaf 6 maanden tot 3 jaar.

Nu heb ik morgen en zondag verjaardagen waar ik eigenlijk wel heen moet (2 nichtjes van mijn vriend, mijn schoonmoeder en mijn neefje). Ik weet niet of daar ook kleine kindjes (onder de 3 jaar) komen, heb namelijk gelezen dat het besmettelijk is totdat de vlekjes verdwenen zijn. Wat zal ik nou doen? Gewoon gaan of toch maar niet?

Geplaatst

Hoi marjon,

S-t-a-n heeft het ook gehad en we wisten ook niet echt was het was toen. Nu inmiddels wel dat het dat is geweest. Maar hij was toen ook gewoon bij de creche. Ik zou doen waar je je zelf goed bij voelt en bovendien voelt ruben zich wel oke?? Als s-t-a-n niet lekker is ga ik niet naar een verjaardag, maar dat moet je uiteraard zelf beslissen. Sterkte en ik hoop dat ruben snel weer de oude is.

S-t-a-n heeft eindelijk zn voortand de andere voortand is ook bijna door. Hij had namelijk al 2 onder tandjes en de 2 tanden naast zn voortanden had hij ook. En dat is meestal niet zo. Vaak komen eerst de voortanden.. maar s-t-a-n heeft het om gedraaid.

Misschien was ie daarom wel zo onrustig vorig weekend. kan natuurlijk.

Vandaag weer bij de fysio geweest. Weer heel fijn. Er zijn meteen weer wat spanningen afgezakt en de hebben weer wat oefeningen meegekregen s-t-a-n moet gewoon een beetje geholpen worden met de verschillende fases.. Hij kan het bijna.. kruipen.. Over 3weken weer terug naar de fysio.

Fijn weekend allemaal!

Liefs Peggy

6x iui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

Geplaatst

mamma 27, merel heeft ook de zesde ziekte gehad (heet hier vijfde ziekte). De dokter vertelde mij dat deze besmettelijk is twee weken voor de uitbraak. Daarna neemt het af en als de vlekjes komen zijn ze 'genezen', in ieder geval helemaal niet besmettelijk meer. Ik heb hier erg nadrukkelijk naar gevraagd omdat ik zwanger ben en besmetting eventueel gevaarlijk voor haar nog niet geboren broertje kon zijn. Ik was niet besmet. Het duurde alleen nog wel een paar dagen voordat merel in haar normale doen was. Maja, drie dagen met hoge koorts ging haar niet in de koude kleren zitten. Na een paar dagen was haar eetlust, speellust en drinken weer normaal. Wij zijn de dag na de komst van de vlekjes met het vliegtuig naar nld gereisd. Dat ging ok.

Geplaatst

Marjon..Ruben weer helemaal ok?

Lijkt erg die vlekjes..schrikt er even van van wat nu maar in wezen is alleen de koorts even vervelend maar de vlekjes

verder doen weinig. Waterpokken is minder leuk.

Hier eigenlijk weinig nieuws.

F@bi gaat nu ook 1 keer per dag mee op de fiets naar school om haar broer op te halen..dikke schik!

Ze is net als haar broer nu snot verkouden..dikke groene bellen aan de neus. Dit is eigenlijk de 1ste keer dat ze echt goed verkouden

is..verder maar 2 keer 1 dagje verhoging/koorts gehad. Gezonde dame dus gelukkig.(afkloppen)

Moet nu echt t woordje nee leren....ze kan aan spullen op de tafel komen (hebben wij wel een lage tafel) Ze ziet t een beetje als een spelletje en voelt zich juist uitgedaagd

maar even afleiden weer met een ander speeltje en dan gaat t goed. Ze trekt zich op aan de spijltjes . Zit dan mooi op de knietjes..af en toe probeert ze te gaan staan maar dat wil nog niet ;-)

oeps..tijd..zoon naar school brengen...fijne dag!

Geplaatst

Ruben is weer helemaal beter....alleen eet hij nu slechter dan voordat hij ziek was, maar goed hij geeft echt aan dat 'ie genoeg heeft dus dan zal dat wel zo zijn.

Gisteren is mijn vriend weer met hem naar het cb geweest; 8,66 kg en 71,5cm, hij was gisteren overigens precies 9 maandjes oud.

Verder ben ik vanmorgen naar het ziekenhuis geweest; bms zag er goed uit maar moet vrijdag (of heel misschien morgen) weer terug komen voor een echo. Waarschijnlijk volgende week ergens een tp :-). Nu hoop ik alleen niet op een woensdag, we hebben dan net een dagje Phantasialand (Duitsland) gepland met de oudste. Zou het lullig vinden om dat af te zeggen...zeker omdat hij nu ook niet weet dat we weer bezig zijn, moet ik een ander smoesje verzinnen. Dus eigenlijk hoop ik dat het vrijdag nog niet zover is...dan is de kans groter dat ik pas vanaf donderdag de tp heb.

Ruben kruipt nog steeds niet, heel af en toe zet 'ie z'n knietjes eronder. Mijn schoonmoeder zei pas; "Als 'ie op z'n vader lijkt dan duurt dat nog wel even, die was zelf erg laat met alles". Kreeg overigens vanmorgen in het ziekenhuis weer de standaard opmerking....goh wat lijkt hij veel op zijn vader, 2 druppels water. Echt waar? Dat wisten we zelf ook nog niet! hahaha. Het is wel zo Ruben heeft totaal niks van mij weg maar lijkt echt sprekend op zijn papa. Oh ja, geschatte lengte voor Ruben; 1.90m (ook dat hadden we zelf al verwacht, papa is ook 1.90m).

Nu ga ik gauw nog eventjes paar uurtjes werken en dan vanmiddag met de oudste kranten bezorgen. Hij wilde gaan sparen voor een nieuwe pc dus tja, dan moet je geld gaan verdienen hè? Vandaar dat hij sinds een paar maanden een krantenwijk (weekkrant) heeft. Meeste doet 'ie alleen, ik rij alleen mee voor de verre adressen. Dan vind 'ie mama toch wel lief! ;-)

Fijne dag verder allemaal

Geplaatst

Fijn dat Ruben weer beter is..op geen trek na dan...

Spannend weer voor jullie naar t ziekenhuis.

Een vraagje uit nieuwsgierigheid....als deze cryo nu niet wat wordt (niet goed ontdooit of aan slaat) gaan jullie dan ook meteen door weer

voor opnieuw IVF? Wel een hele persoonlijke vraag realiseer ik me nu ik dit ter plekke typ...als je daar geen antwoord op wil geven dan snap ik dat..maar dit vroeg ik me zo af...

Wij zijn alle spullen aan t verkopen op marktplaats..kinderwagen, maxicosi (vervolg stoeltje gaat van zolder...kan ze lekker naar buiten kijken> kunt hem toch ook in lig stand zetten), fietskar..ampert gebruikt enz enz.

Gek idee zij ik vandaag tegen mijn vriend...zet nu alles op MP omdat ik vind weg is weg en dan staat t me niet meer in de weg..lekker zolder leeg maken enz. voordat we na de vakantie een renovatie krijgen van keuken/douche /wc.

En als ze straks vanuit t ziekenhuyis komen met de vraag...wat wil je met de cryo's ? (zit er aan te komen juli 2 jaar geleden de ivf)...dan zegt me gevoel....contract verlengen....gek he?! Kan nog geen afstand van ze doen terwijl mijn verstand zegt..t is genoeg nu 2 gezonde kids/40 jaar..t is klaar zo.

Heel gek..kan mezelf hierin niet begrijpen.

Marjon..toch wel fijn als je kind dan op de uders of 1 van de ouders lijkt he?

Heb ik tenminste wel....

F@bi lijkt als 2 druppels water op haar broer en haar broer is uiteindelijk wel via spontane zwangerschap gekomen (tussen behandelingen/onderzoeken door)

Zie van beide van ons veel in de kinderen terug. Toch fijn..had altijd wel in t hoofd biuj een tp...ze zouden zich toch niet vergist hebben in t lab ;-)

Nou mama..lief hoor dat je je zoon meehelpt met zijn kranten;-) !

Top dat je zoon een kranten baantje heeft om te sparen voor de pc...hoeveel kids krijgen ze tegenwoordig niet zomaar ff cadeau?!

Ik ben ook zo opgevoed...vroeger altijd vakantiebaantjes..bij de boer op t land of bij de post...niks mis mee..en helemaal niet in deze tijd dat kinderen

dat doen...waarde van t geld leren kennen en sparen..

Nou hoop voor je dat je geen smoesje hoeft te verzinnen voor je zoon en dat je de tp op een andere dag krijgt ;-)!

bye bye

Geplaatst

Vandaag weer naar het ziekenhuis geweest voor een echo....was niet zo heel veel veranderd t.o.v. woensdag. Nu zitten ze te twijfelen of ik mijn eisprong al heb gehad of toch nog niet, dus maandagmiddag weer terug.

@Taurus, wij willen inderdaad gelijk doorgaan voor een volgende IVFpoging alleen is het zo dat het ziekenhuis verplicht een zomerstop heeft dus dat zou betekenen dat ik waarschijnlijk toch pas in september weer verder kan.

Ik heb wel voor mezelf besloten dat ik (wij) niet zo heel lang door wil gaan met proberen. Ik ben al superblij met 2 gezonde kids...een derde zou erg welkom zijn maar ik ga niet zo lang door als bij Ruben. Ik ben zelf 31 dus qua leeftijd zou dat nog makkelijk kunnen maar het is meer het feit dat ikzelf niet zo "oud" moeder wil worden. Waarschijnlijk komt dat doordat ik bij de eerste nog best wel jong was. Maar we zien wel hoe het loopt, eerst deze maar eens afwachten.

Ruben lijkt totaal niet op mijn oudste zoon, ze hebben ook 2 verschillende vaders. Mijn oudste zoon is half Dominicaans en is dus redelijk snel bruin, heeft bruin haar en donkerbruine ogen. Ruben daarentegen is heel erg blond (soms twijfel ik weleens of het een beetje roodachtig is), witte huid en blauw-grijze ogen.

Vind dat ook wel weer wat hebben hoor....2 totaal verschillende kids ;-)

Ik heb vroeger ook altijd zelf moeten werken voor mijn geld dus dat zit er gewoon in...ik ben ook op mijn 10e begonnen met kranten/tijdschriften bezorgen. Daar is inderdaad niks mis mee. Mijn zoon heeft ook geen spelcomputer, ds of mobieltje. Ik vind die dingen gewoon veel te duur en hij mist ze ook niet echt. Hij heeft daarentegen wel een eigen pc (oude van ons) op z'n kamer. Maar hij vind hem te langzaam en nieuwe spellen kunnen er al niet eens meer op vandaar dat hij gaat sparen voor een nieuwe.

Heeft 'ie ook veel meer aan, straks bij het huiswerk maken enz. Sinds z'n verjaardag heeft hij ons oude kleine tvtje op z'n kamer erbij. Het mooie is dat hij geen van beiden (tv en computer) aanzet zonder dat hij het aan ons gevraagd heeft....daar zijn wij zo blij mee! Hij weet dat wij het niet waarderen als hij ze zelf aanzet. Ook beneden kijkt hij nooit uit zichzelf tv. Goh, nou ik dit zo type ben ik toch echt wel trots op hem vooral als je kijkt naar sommige andere kinderen. Dan moet ik zeggen dat ik hem toch best wel goed heb opgevoed ;-) hahahaha

Geplaatst

Succes marjon met de poging... Hoop dat je maandag een beter bericht hebt en dat je alnog een tp zult hebben.

S-t-a-n doet het ook weleens het knarse tanden.. heel irritant... en hij kijkt er ook zo bij van 'kijk eens wat ik kan'

Manon jij bent dus ook van de marktplaats.. ik ook... Het lijkt wel mn 2de baan haha.. Hoewel het de laatste tijd wat minder 'druk' is. Komt vast door de zomer.. Ik verkoop alleen nog niet de kinderwagen en dat soort dingen.. want ik hoop toch wel dat het ooit nog een keer mag lukken...

Ik ben inmiddels gestopt met de pil.. maar we willen er nu nog niet voor gaan. Dat zou me te heftig lijken... en heel druk.. Is het zo dan is het weer een wonder.. maar we passen nog even op zeg maar.Ik ben meer gestopt op dit moment.. omdat ik nog steeds met de hoofdpijn klachten loop.. De ene keer denk ik.. komt het nu uit mn nek en de andere keer denk ik... nee ik stop met al die hormoon troep.. Staat ook in de bijsluiter dat je hoofdpijn klachten kunt krijgen..

Verder gaat het goed met s-t-a-n. Even op wie die lijkt... sprekend op mij hahah. En mijn kant van de familie.. maar dat kan altijd weer veranderen..

Goed dat jullie je oudere kids zo goed hebben opgevoed.. zo hebben wij het ook voor ogen!

Geniet nog van het mooie weer!

Groetjes Peggy

6x iui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

Geplaatst

Hier nog iemand die heel veel op Marktplaats te vinden is....nog niet met de baby spulletjes maar meer met de knutselspullen (sieraden en kaarten maken)

Geplaatst

Hoi meiden,

Tijdje niet gereageerd. Niet zoveel te melden geloof ik.

Hier geen marktplaats mama....heb eigenlijk niet zoveel met tweedehands. Sorry, best wel erg he.

Marjon Hoe was vandaag in ziekenhuis? al meer bekend? Hopelijk kan het doorgaan en hoeven jullie niet te wachten tot september.

Peggy vervelend die hoofdpijn klachten zeg. Verstandig om dan maar te stoppen en idd mag er nog een wondertje komen is dat alleen maar heel erg mooi toch? Je bent van S-T-A-N toch uiteindelijk via de 'normale' manier zwanger geworden? Blijf het mooi/bijzonder vinden zoveel pogingen gedaan, mislukt en ineens blijk je gewoon zwanger te zijn. Bij ons zijn nooit hele duidelijk oorzaken gevonden waarom het niet lukte en ben uiteindelijk ook met IUI zwanger geraakt dus wie weet, maar eerlijk gezegd heb ik helemaal nooit het idee dat het ineens een keer raak zou zijn. Daarom ben ik ook niet aan de pil gegaan na geboorte van Jesse. Nougoed we zullen zien allemaal. Zou mooi zijn peggy als jullie het een tweede keer zou overkomen.

voor de rest nog steeds geen nieuwshier eigenlijk. Met J_esse gaat het goed. Al vind ik het ook een best pittige leeftijd. Althans J_esse kan nog niet zoveel en hij wil wel meer en dan wordt ie opstandig. Krijgt ook echt een eigen willetje wat ook zeker niet altijd makkelijk is. Maargoed verder blijft het een heerlijk knulletje en genieten we iedere dag nog volop van hem. Over 3 maand alweer een jaar. Waar blijft de tijd.

fijne avond!

groetjes

Geplaatst

Marjon..hoe staat t er voor....haha we willen alles op de voet volgen he dat begrijp je wel! ;-) Wel naar Phantasialand vandaag?

Geen broodjes gezond gegeten daar hoop ik...kijk maar uit met de ehec bacterie ;-)

Annie..dat gefrustreerde van willen en niet kunnen herken ik wel..onze zoon had t ook erg weet ik nog.Zou ik zelf ook hebben..als ik iets in de kop heb heb ik t ook niet in de kont maar als t dan ook niet kan of wil..ja zou ik ook frusti raken ;-)

Nog veel aan t fietsen ? Rugklachten nog zo erg?

Hier niets bijzonders..ja F@bi vandaag 9 maand. Houd t toch altijd bij he op de datum af. Ik gebruik de datum om de meterstanden op te schrijven. De eerste van de maand vergat ik nog wel eens..dus nu gebruik ik de 8 ste als datum om de standen op te schrijven...haha die dag vergeet ik niet.

F@bi staat sinds maandag zelf in de box...ze hijst zich op en ploep daar staat ze achter de tralies..haha..grappig gezicht. Kan de babywalker misschien wel van zolder halen.

NOu ga eens een bakkie koffie zetten...bye bye! (vanavond weer babyboom he?!)

Geplaatst

Even een update speciaal voor Taurus ;-)

Ik ben afgelopen week al 5x in het ziekenhuis geweest maar zonder resultaat. Normaal werd ik echt om de 4 weken ongesteld maar de afgelopen keer toen ik erop zat te wachten kwam het natuurlijk niet. Nu is het ook wachten tot de eisprong. Bms is al prima maar de rest nog niet, nu is het maar de vraag of het gewoon wat later komt deze keer. Soms blijkt het eitje ook weleens gewoon niet te springen, hoop niet dat dat bij mij nu het geval is.

Morgen weer terug en hopelijk weet ik dan weer wat meer.

En inderdaad vandaag naar Phantasialand geweest, was super!

Geplaatst

Jee dat is balen...vaak zo als je er op zit te wachten?! Had ik ook vaak als ik moest wachten op de menstruatie om weer een nieuwe afspraak te kunnen maken...net of je t door psyche kunt uitstellen... :-(

Mooi dat jullie t leuk hebben gehad in Duitsland!

geen nieuws ....

Geplaatst

Pfff morgenmiddag weer een keer terug voor een echo. Het ziet er allemaal nog prima uit, eitje groeit nog steeds dus de kans dat 'ie gaat springen is nog wel aanwezig.

Hier wel weer wat nieuws....Ruben zwaait nu echt en hij trekt zich op aan de spijlen van de box om te gaan staan, verder kruipt hij echt bijna...hij komt in ieder geval wel vooruit maar om dat nu al kruipen te noemen.

Morgen kom ik nog wel even een update geven nadat ik in het ziekenhuis ben geweest.

Fijne avond verder!

Geplaatst

Hoi marjon.. ik volg je ook hoor! Hoop dat het vanmiddag wel goed is.

S-t-a-n trekt zich ook op in de box en in bed. En kan als een speer door de kamer tijgeren. (buikschuiven) Maar begint sinds deze week ook de echte kruiphouding aan te nemen. Maar vaak gaat hij dan weer op zn buik. Dat vindt hij makkelijker hahaha.

Volgende week lekker een midweekje weg in een huisje. Heerlijk! Hopenlijk mooi weer!

Groetjes Peggy

6x iui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

Geplaatst

Goed nieuws!

Voordat ik de echo kreeg zei ze dat als ik vandaag nog geen eisprong had gehad dat we deze cyclus maar verder moesten overslaan. Het zou dan geen goed uitgangspunt zijn voor een tp. Gelukkig zag ze dat het nu eindelijk wel zover was....dus gelijk door naar de verpleegkundige om daar een afspraak te gaan maken voor de tp (in overleg met het ziekenhuis in Tilburg). Woensdagmiddag om 14:15 uur gaan we er weer voor! Toch best wel weer spannend hoor, beetje kriebels in mijn buik.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden