Ga naar inhoud

Augustus/September 2010 mama's

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Och wat worden ze groot! Ik kom even hoi zeggen dames!

Alles prima hier, op wat snotjesverkouden na dan af en toe van Cas. Nog geen tanden hier, groente, fruit en flesjes gaan er vlot in! Denk zelfs dat onze man over zijn koemelk allergie heen aan het groeien is. Geef hem wel eens een laatste slok van mijn optimel, zonder huilbui erna! Mooi dus. Brood Jan Cas niet weggeslikt krijgen, maar kont vanzelf. T is trouwens echt een acrobaatje aan t worden! Draait alle kanten op en maakt kruipbewegingen. Wat is het toch super hè! Groeten sabke

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey Sabke..leuk weer eens wat van je te lezen!

Wat fijn dat Cas over zijn koemelk allergie gaat groeien...maakt t een stukje makkelijker

allemaal he.

Ook al; kruip pogingen...oh oh nog even en we kunnen er achter aan vangen! ;-)

F@bi probeert t ook al regelmatig..hup op de knietjes en dan zakt ze weer terug.

Hier alweer 2 slapeloze nachten...brullen. Vandaag voelde ik toch idd iets scherps..volgens mij komt de eerste tand door.

Morgen gelijk even wat ophalen en heb de bijtringen in de koelkast gelegd alvast.

Ze is er een maandje later mee dan haar broer. Morgen weer naar gemeentehuis. Wou een id kaart laten maken 2 weken geleden voor haar.

Bleek dat ze de 2de naam niet hadden overgenomen in de geboorteakte. Deze wil ik er wel bij hebben ..ze is vernoemd.Aanvraag gedaan bij officier van Justitie om de naam alsnog aan te passen. Ze heeft voor mij gebeld en gevraagd of t voorrang kreeg omdat we de 2de paasdag naar Engeland vertrekken. Gisteren langs gegaan..was nog niks binnen. Begin m te knijpen nu want t aanvragen van een id kaart gaan ook nog weer 5 werkdagen over heen. Morgen laat ik gewoon maar alvast een id kaart maken alleen op haar roepnaam en dan later nog 1 met volledige namen. Kost voor kind maar zón 9 euro of zo. Ga geen risico lopen dat t er straks niet op tijd is..knijp m nu al een beetje of t allemaal op tijd goed komt.Het loopt op een of andere manier altijd anders met ons..heel gek..heerst een vloek op of zo..

Nou dames, hoop dat t goed gaat met jullie allen en de kids natuurlijk.

bye bye

Geplaatst

hallo,

wat een mooie foto's manon, geweldig.

hier nog geen kruipbewegingen of wat dan ook.

hij is erg lui.

als we 'm rechtop neerzetten, weet hij niet hoe snel hij weer moet gaan liggen....grrrr, hhahahaaha.

ook nog geen tandjes, ben eens benieuwd hoelang 't nog gaat duren....

maar heb wel ff een vraagje aan jullie,

hebben jullie het bedje nog laag opgemaakt, of inmiddels niet meer????

hier kruipt meneertje iedere nacht omhoog, en iedere nacht om ong. 4 uur is het schreeuwen geblazen, ligt hij dus overdwars in zn bedje, met de benen tussen de spijlen door.

en wil dan ook gelijk eten hebben.

dus nu wil ik 'm graag bovenin z'n bed leggen, maar is denk ik toch nog te gevaarlijk hé!!!!

omdat hij zich ook nog niet van buik naar rug kan rollen.

groetjes!!

Geplaatst

Hopen dat het goed komt met de id kaart manon. Wel een gedoe weer.

Poppie ik zag het al helemaal voor me kind met beentjes tussen de spijlen.. s-t-a-n kan ook niet terug rollen van buik naar rug. Vind dat nog steeds eng.. want soms als ik smorgens boven kom, ligt hij weleens op zn buik.. en dan heel moeilijk te doen omdat hij niet terug kan draaien.

S-t-a-n deed al heel snel de dekentjes weg trappen dus hij ligt al een hele tijd in een slaapzakje. Die leg ik helemaal beneden en dan het onderste randje doe ik tussen het matras en bedje schuiven. En dan doen wij ook een dun lakentje over zn buik geklemt.. weet niet hoe ik het kan beschrijven hier.. maar het is een soort zelf gemaakte band zeg maar.. zodat hij dus 'vast' ligt.. (aan 2 kanten tussen het matras doen)Hoewel meneer toch wel kan omrollen.. Alleen niet zo snel..en we vinden hem niet meer boven in bed.

Gister mn nog rot geschrokken.. als ik de was vouw dan ligt hij altijd op ons grote bed.. Nu dus ook gedaan en ik draai me 1 tel om naar d droger en bam.. daar lag meneer op de grond.. gelukkig wel op de vloerbedekking en hij ging gelijk hard huilen .. was ook zo weer over.. maar toen besefte ik me meteen extra.. dat hij veel meer kan.. want hij lag in het midden van het bed.. opletten geblazen dus!

Kruip pogingen doet hij ook wel... wel leuke fase dit.

Hier trouwens al 4 tanden.. 2onder en 2 hoektandjes boven.. denk nu dat zn voortandjes ook door komen..

Fijne avond.

Groetjes Peggy

6x iui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

25 augustus bevallen van ons wonder S-T-A-N

Geplaatst

Ik leg Cas laag in bed, maar hij ligt altijd dwars bovenin na een tijdje... Hij rolt wel van buik naar rug en omgekeerd, ondanks het slaapzakje en de dekens die ik strak erover leg. Persoonlijk ben ik er niet echt bang meer voor, hij is al zo sterk! Maar ik denk dat je moet doen waar je je goed bij voelt. Succes!

Geplaatst

Nu THE wat, Cas is al een keer van de bank gerold, bovenop de hond die dus zijn val brak! Je kunt ze geen seconde meer uit het oog verliezen!

Geplaatst

safe t sleep kan een goede oplossing zijn..deze gebruikte ik voor mijn zoon ook al.Heb er nog 3 in de kast liggen.

Zijn ook wel op marktplaats te krijgen..ideaal!

Hier voldoet de bakerzak nog tegen omdraaien en met gewone trappelzak doet ze t ook nog niet in bed. Maar zodra dat ze t gaat doen

pak ik de safe t sleep lakens weer.

vandaag toch duidelijk zicht op de 1ste tand. Al 3 nachten liggen we wakker met zijn allen...

peggy idd nu opletten he...soms doe ik ook wel ff iets heel snel maar eigenlijk kan t niet meer.

ga zo weer naar gemeentehuis...ging toch langer duren om de naam aan te passen ...ambtenaren!

dus nu een id kaart maken op 1 naam en na de vakantie als ze 7 letters er bij hebben kunnen zetten dan nog maar eens 1 laten maken met 2 namen.

groetjessss!

Geplaatst

hoi meiden

Hier weer eens een berichtje van mij...!

druk druk druk...!

Met Noa gaat het harstikke goed, je ziet ze met de dag groeien en ontwikkelen.

Noa kan ik ook niet meer even alleen laten op bed of op de bank dan zou ze er ook af kunnen vallen, ze is heel bewegelijk.

Van de week heeft ze zich voor het eerst van rug naar buik gedraaid, had ze nog gedaan.

Buikliggen gaat nu ook ies beter ze vind het leuker en ze houd het langer vol.

Het 3de tandje komt ook door links boven.

verder wil ze alles hebben en poakken en in haar mondje stoppen.

eten en drinken gaat ook wel goed, alleen zit ze nog steed sop 4 flessen per dag.

ze heeft er ook behoefte aan.

diksap geprobeerd en gewoon water maar daar speelt ze alleen maar mee hoogstens 10/20 cc en dan klaar.

verder fruithap en groente en pap.

brood lukt nog niet blijft hangen achterin in haar mondje.

de laatste fles (de 4de) geven we een pyama papje en dat vind ze heerlijk, gaat helemaal op.

Hier ook nog geen kruipbewegingen, ze vind het niet zo heel leuk op buikje maar dan doet ze wel haar kontje omhoog hahah.

Noa slaapt al een tijdje alleen in de slaapzak, ze trok de lakentjes over haar heen dus gauw weggehaald.

Manon

leuk dat haar 1ste tandje doorkomt

Sabke en peggy

ja we moeten ze nu goed in de gaten gaan houden, zodat ze nergens vanaf vallen

liefs claudia

Geplaatst

Hoi meiden,

We moeten ze nu idd in de gaten houden. Jesse draait zich sinds vanmorgen om. Heeft het een keertje eerder gedaan, maar geloof dat dat puur toeval was. Nu een kleed op de grond gelegd en kijken wat hij deed. Nou binnen no time lag die om. En toen vond ie het zo leuk, maakte er een spelletje van kon het bijna niet op de film zetten. Alleen hij kan zich nog niet terug rollen. Dus dan ligt hij op zn buik en op den duur wordt zn hoofdje zwaar is die er zat van en is het brullen geblazen. Geef ik hem een klein duwtje dat hij weer op zn rug ligt...en je kijkt weer en hij ligt weer op zn buik....leuk spelletje dus haha....En hij maakt ook al van die kruipbewegingen, al een tijdje. Gaat dat kontje omhoog en zakt weer weg...leuk hoor.

Jesse heeft 2 voortandjes. Dacht vanmorgen ook even dat er boven wat door aan het komen is, maar kan het niet goed zien, we wachten af. Verder eten en drinken gaat goed. Fles krijgt ie 3 keer op dag. S morgens pap, s middags gewoon fles en 's avonds avond biscuitje pap ofzo. En verder krijgt ie fruit en warme maaltijd (wel potje horo) en vind het heerlijk. Tussendoor eens wat diksap en evt een klein stukje koekje.

Poppie: Jesse heb ik wel hoger in het bedje maar niet zo hoog dat hij onder de dekens kan kruipen. Jesse ligt al heel lang in slaapzak. Er zit eens een dag bij dat hij ineens boven in bedje ligt over overdwars. Maar meestal valt het wel mee. Heb de dekens er erg stevig in en ook nog een laken erover heen die ik onder het matrasje doe. Zoals ik lees hetzelfde idee als Peggy.

Sabke leuk om ook weer wat van jou te horen en over jullie kleine man Cas. Mooi dat alles zo goed gaat. Lekker genieten!

Jaja Manon, ambtenaren he.....ik weet er alles van, want ben dr zelf een hahaha!

Maar wel vervelend dat het zo lang duurt, en je straks weer een moet laten maken. Maar je hebt wel een lekker vooruitzicht, schiet al op!

Claudia mooi dat het met Noa ook zo goed gaat. Ook al 3e tandje. Wat zijn die tandjes scherp he...pffff....heb ze al paar keer flink gevoeld.

Peggy dat was vast even schrikken dat hij ineens van bed viel. Moet er ook om denken hoor, dat ik niet meer weg kan lopen, vergeet ik nog al eens....dus wie weet overkomt mij ook nog wel eens zoiets.

Zal Jesse even uit bed gaan halen, nog even paar boodschapjes doen!

liefs

Geplaatst

Hey dames,

Hier eigenlijks niks bijzonders..denk gewoon even ons topic levendig houden hahahaa

Lekker in de pyjama , met een bakkie koffie achter de pc. Zoon op de grond van alles aan t bouwen van zijn lego, man op de bank liggend met kleine dame

aan t ravotten, dochter van manlief (bijna 19) is weer eens een weekend hier en ligt nog lekker te maffen op zolder.

Zo maar eens kalmpies aan wat broodjes in de oven gooien en de tafel dekken. Heerlijk zondags gevoel..alles op zijn 11 en 30st ;-)

Ik heb voor de vakantie van de week een Travel cot aangeschaft (van Marktplaats..1/3 van de nieuwprijs en is als nieuw!).

Heel leuk en makkelijk slaaptentje. We hebben wel een campingbedje maar vind dat zoveel ruimte in nemen als we volgende week weg gaan naar Engeland.

Zolang ze nog niet gaan staan kan dit prima...rits open maken en er uit kruipen zie ik ook nog lang niet gebeuren hahaaa.

ID kaart op 2 namen is dus niet gelukt..ging toch langer duren bij officier van Justitie. Nu dus 1 aangevraagd op 1 naam en hopelijk woensdag klaar.

Zeven letters bijschrijven..jaja..dat gaat nog wel een aantal weken duren hoor ;-)

Nou interessant nieuws weer van deze kant..neuhhhhh wens jullie een fijne zondag..volgende week ook heerlijk weer voorspelt ..lekker genieten!

Geplaatst

Heerlijk he Manon, zo'n lekker luie zondag!

Hier ook hoor. Net met zn drietjes de formule 1 gekeken. Ja Jesse vond het ook erg leuk, geluid erbij dat ie had!

Vanmiddag even op kraamvisite. Vriendin van mij is bijna 4 week geleden bevallen van een dochter.Voor de rest lekker rustig.

Nou hier dus ook helemaal geen nieuws!

fijne zondag iedereen en geniet van het mooie weer!

liefs

Geplaatst

Och wat ben ik toch slecht om dit topic bij te houden zeg....:-P

Ben niet meer hier geweest sinds we naar Disneyland zouden gaan en dat was 8 maart.

Maar goed heb even terug gelezen hier (heb overigens niet al te veel gemist zag ik, ben dus niet de enige die niet zo vaak schrijft).

Fijn dat het met jullie kleintjes ook allemaal goed gaat.

Met Ruben gaat het namelijk erg goed, vriend is vorige week weer naar het cb geweest...hij is nu 70cm en weegt zo'n 7,2 kg!

Hij eet ook echt alles;

's morgens tussen 06.30 en 08.00 (ligt aan onze werktijden) een fles van 200 of een bordje pap

10.30 fruit

12.30 sneetje brood met smeerworst en fles melk

16.00 klein flesje roosvicee of melk met een stukje rijstewafel/soepstengel

18.00 warm eten (hij eet gewoon met ons mee en als wij iets eten wat hij nog niet mag krijgt 'ie een potje)

's avonds (ergens na het warme eten en uiterlijk om 21.00, tijd verschilt per dag) nog een fles melk

Verder las ik dat er kindjes zijn die moeilijker terug kunnen rollen van buik naar rug. Bij Ruben is het net andersom, hij rolt af en toe op zijn buik maar kan heel erg goed terug rollen op zijn rug. Verder nog echt geen kruipbewegingen hier. Ook het zitten gaat nog niet echt van harte, hij zit wel gewoon in de kinderstoel maar los op de grond zitten heeft hij pas een paar keer gedaan.

Alleen is Ruben helaas geen echte slaper....overdag is hij dan ook regelmatig wakker. Hij wil ook echt alles in de gaten houden! Gelukiig slaapt 'ie 's nacht wel goed.

Verder is Ruben een vorige maand erg verkouden geweest, als hij ademde piepte hij helemaal...zo zielig :-(

Hij had er zelf totaal geen last van maar had het toch maar even gezegd tegen de arts op het cb. Moest het van haar wel goed in de gaten houden want het zo nog weleens kroep kunnen zijn aangezien hij in het begin ook last van zijn longetjes had. Gelukkig bleef hij goed drinken en kreeg hij geen koorst, was dus blijkbaar toch echt alleen maar een flinke verkoudheid. Het is ook weer over gegaan maar helaas is het nu weer raak.

Even een ander nieuwtje tussendoor....

Wij hebben 6 mei weer een afspraak staan in het ziekenhuis! Eerst een gesprek en dan hopelijk gelijk weer starten voor een broertje of zusje.

Er is in ieder geval geen wachtlijst.

Nu ga ik mijn bedje in, morgen naar de tandarts :-(

Geplaatst

Toch nog even een vraagje....

Wij hebben van onze 2e IVF poging nog 1 cryo over. Als we mogen starten zouden we deze terug laten plaatsen (als 'ie tenminste goed ontdooit).

Hebben we daarna dan nog een 3e poging? Of word er na een zwangerschap en uiteindelijke bevalling weer opnieuw gestart met tellen?

Ik weet het ff niet meer en op dit moment ook geen puf meer om het op te gaan zoeken. Misschien weet iemand van jullie zo het antwoord.

Voor nu echt welterusten! ;-)

Geplaatst

Hallo mama27

Er word weer opnieuw geteld na een bevalling zelfs al na 12 weken zwangerschap!

Dus jullie hebben nu weer recht op 3 pogingen en dan nog de cryo erby!

Succes

Liefs Claudia

Geplaatst

Hoi Marjon,

Mooi dat het zo goed gaat met Ruben. Het blijft er bij ons allemaal een beetje bij het schrijven hier. Heb van die momenten, dan ben ik even fanatiek en dan blijft het er weer bij.

En wat een leuk nieuwtje... gaan voor een broertje of zusje voor Ruben. Wat Claudia zegt klopt...na 12 weken zwangerschap beginnen ze weer opnieuw met tellen, dus 3 pogingen en de cryo. Hopelijk de cryo.... Voor nu alvast heel veel succes en we horen het wel!

Hier gaat alles zn gangetje. Jesse heeft met die warmte wat moeite met in slaap komen. Is ook erg warm op zn kamertje....schuin dak...

Iedereen een heel fijn paasweekend!

Manon heel veel plezier in Engeland!

groetjes

Geplaatst

Wat een leuk nieuwtje hier...Marjon wat leuk voor jullie!

Hoop dat de cryo meteen aanslaat en niet onbelangrijk ..eerst goed uit t ontdooi proces komt.

Zal een hele toer weer schelen ...is er bij jullie ook een wachtlijst dan weer waar je op moet voor ivf?

Jesse ..houd je hoofd koel he manneke !

Annie thanx..gaan zeker genieten

..lekker even er uit!

Fijne paasdagen iedereen!!

Geplaatst

Hoi meiden, ik had een heel verhaal getypd en datis dus weg zie ik nu....

Dan maar even een kort berichtje van mij! Heerlijk he dat mooie weer... hoewel ik dit wel weer extreem vindt hoor.. Ik kan daar nooit zo goed tegen.. Helaas heeft s-t-a-n ook een hele warme kamer dus ook moeite met in slaap komen..

Hoe denkt de rest over een 2de (of 3de haha) Ik lees hier dat ruben misschien een broertje of zusje hopenlijk in aantocht komt...

Mijn man is er echt nog niet aan toe.. Die vindt dit al heel pittig... Je leven is nu toch echt van half 7 tot half 7 op de kleine gericht.. Gaat wel erg goed nu met s-t-a-n gelukkig!! Eten ook prima.. brood, en zo nu en dan met ons mee -eten. En de flesjes ook nog wel.. maar door de andere dingen wel veel minder!

Ik heb al 3 weken zn hoofdpijn.. het is precies de hoofdpijn die ik had toen ik van s-t-a-n zwanger was.. Ik slik nu wel de pil.. maar hoorde laatst dat een kennis van mij ook zwanger is nu.. door de pil heen.. Niet dat ik echt denk dat het nu zo is.. maar toch is het door mn hoofd gegaan.. als de hoofdpijn blijft aanhouden en als ik bij de fysio ben geweest en het is niet weg.. dan ga ik wel bloed laten prikken.. meteen op zwangerschap.. je weet het nooit.

Gister nog wel met mn man er over gehad.. als je snel op elkaar 2 kinderen krijgt is het voor hun wel leuk later en je zit maar 1 keer in de kleintjes/luiers enz.. Maar ja wij weten allemaal hoe wonder het is... mochten er ooit een volgende komen..

Fijne paasdag nog.

Groetjes Peggy

6x iui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

Geplaatst

Hoi,

iedereen leuke dagen gehad? Wat een weertje he, heerlijk genieten ook met de kleintjes. Alleen de nachten/avonden drama. Zo warm op Jesse's zijn kamertje. Gelukkig is het vandaag weer wat afgekoeld boven.

Manon hoe was jullie weekend Engeland? Of zitten jullie er nog? weet het even niet meer.

Peggy hoe is het met je hoofdpijn. Kan me voorstellen dat een evt zwangerschap wel door je hoofd gaat dan, zeker als het dezelfde is als toen met je zwangerschap van

S-T-A-N. Je kan even een testje doen, weet je het ook gelijk.

Tja over een tweede zijn wij ook wel over aan het nadenken. Aan de ene kant kriebelt het soms wel weer, aan de andere kant denk ik. Het bevalt me nog prima. Niet bezig zijn met zh/traject/spanning. En stel dat het wel vrij snel lukt vind ik het best snel op Jesse. Dus blijft lastig. Wanneer is het juiste moment??? Als Jesse een jaar is dat we dan langzaamaan eens gaan kijken? Ik ben met IUI zwanger geraakt, dus weet ook niet of het allemaal weer wat langer duurt voordat je weer terecht kunt in zh dan bijv bij ivf. We zien het wel.

Lekker weer 2 dagen vrij. Morgen komt mijn nicht langs. Donderdag met Jesse naar CB. Ben benieuwd hoe zwaar die is.

liefs

Geplaatst

wat leuk om te lezen hoe iedereen ermee bezig is, over een volgende zwangerschap.

wij zijn er ook nog niet uit.

van de ene kant willen we het graag, aan de andere kant, zoveel problemen gehad, en de leeftijd natuurlijk.

dus we moeten het ons goed overwegen.

en nu meteen wil ik 't ook nog niet, deze kleine spruit heeft ook nog de nodige aandacht nodig op 't moment.

zo, vandaag niet teveel hooi op mn vork nemen, heb me toch weer een pijn aan mn rug.

gister flink in de tuin gewerkt, en nu weer flink last.

vanavond lekker met een vriendin uiteten, gezellig.

liefs XX

Geplaatst

Even heel kort even een berichtje van deze kant. Annie we zitten er idd nog..net iets langer een short break...vrijdag weer naar huis.

Lekker idd er even uit te zijn. Nog mooi wee..vanmiddag zelfs ge bbq. Morgen wordt t mionder en vrijdag komt er regen..zelfde geloof ik in nl.

Vrijdag meer....bye bye

Geplaatst

Volgende week toch maar naar de fysio. Ik ken deze fysio goed en ik belde hem vandaag en hij zei meteen dat het toch vrijwel zeker van mn nek komt. Hoop dus dat als hij mn volgende week behandeld het dan snel beter gaat.

Ook bij ons zal het nog wel even duren hoor... mn man is er zeker nog niet aan toe.. en bovendien was het een pittig weekje met onze kleine man. Mn gastouder is op vakantie en daarom moest hij 2 dagen naar de oma's.. wat een drama.. mijn moeder doet het wel zo als ik het vraag.. Volgens s-t-a-n zn schemaatje maar helaas mn schoonmoeder doet gewoon waar ze zelf zin in heeft.. Niet laten slapen enz... s-t-a-n is helemaal van slag.. Gelukkig is volgende week mn gastouder er weer! En ben ik zelf een weekje echt vrij..

Fijne koninginnedag allemaaal.

Liefs Peggy

6x iui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

Geplaatst

Haha Peggy toch..heb je je schoonmoeder nou nog niet uit t raam gegooid?

Gooi je schoonmoeder uit t raam met de wasmachine er acheter aan...ohh schoonmoeders?!! hahahaaaaa

Ja als ze zo klein zijn dan is vast ritme idd erg belangrijk....

als ze ouder zijn trouwens ook...

Hier grote man erg hyper de pyper van de vakantie..man man...wat een verschrikking.

Mannetje kan niet tegen dit soort dingen...bouwt de spanning voor zich zelf zo op...weet van gekkigheid niet meer wat hij moet doen..zo hyper.

Morgen ben ik jarig en woensdag hij zelf..nou we vertellen hem niets meer ..niet meer hebben over nog zoveel nachtjes slapen....

Woensdagmorgen komt hij beneden en dan hangen er in eens slingers...surprise!!!!

Vakantie was lekker.Jammer dat je alleen wat minder kunt bekijken met kids op reis. Niet meer zoals voorheen "even" tig km rijden om iets te zien ...

Komt wel weer over heel veel jaartjes haha. Kleine heeft t voorbeeldig gedaan. Pas op de terug weg toen we 12 uur op pad waren (2 uur en 20 min extra door stil staan in Antwerpen) begon ze een paar km voor huis wat te jammeren dat ze t zat was....erg knap!

Heen weg hebben we er 4 uur over gereden met een tussenstop van een half uur. Daarna kon ze haar rug weer zón 2 uur strekken in de buikdrager en los op de boot.

Daarna was t nog maar een 15 min rijden..dus prima te doen....(als je dus geen files treft)

F@bi heeft haar2de tandje daar er bij gekregen...zo in eens was ie er door had m niet zien aan komen.Kruipen doet ze bijna...als we haar aanmoedigen dan straalt ze helemaal!

Over een brusje....ik ben er toch uit....t blijft zo. Moet mijn verstand laten spreken en mijn gevoel uitschakelen omtrent de cryo's. Het is druk genoeg zo en

financiën moet je niet uit t oog verliezen. Eerste jaren gaat t makkelijk maar dan de studie's...nee 2 is ook duur zat. Plus mijn leeftijd..t is goed. Morgen 40...wie had dat gedacht..ik had mezelf max 38 gegeven tijdens bevalling.

Wel grappig dat het bij een ieder toch een beetje begint te spelen nu die vraag...

Over kinderen dicht op elkaar krijgen...ik heb er natuurlijk geen ervaring mee..er zit 4 jaar en 4 maand tussen hier...

Ik vind dit best fijn. Oudste wat zelfstandig. Als de 1 nog een dreumes is die alle kanten uit vliegt en waar je achter aan moet vangen en dan een baby er bij...lijkt me erg vermoeiend. Bij ons is t natuurlijk ook noodgedwongen zoveel tijd er tussen en dat is moeilijk van wanneer begin je dan weer...t kan meteen raak zijn maar misschien lukt t heeeel lang niet. Hoe oud ben je...ben je nog erg jong of al wat ouder...tja best moeilijk.

Hoe ist met de hoofdpijn nu Peggy...en inmiddels misschien een testje gedaan?

Poppie...lekker even een vriendin avondje..gezellig...welk soort restaurant is t geworden?

Nou dames..geniet van t mooie weer (hopelijk niet zoveel "regen"van stuifmeel en meeldraden als hier !)

Geplaatst

hartelijk gefeliciteerd Manon!!!!

hopelijk heb je een mooie dag.

etentje was lekker, en erg gezellig, en daar gaat het om.

hier is ook het 1e tandje aan het doorbreken, jippie.

wat hebben we een nacht achter de rug, hopelijk gaat de komende nacht beter.

fijne avond iedereen XX

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden