Ga naar inhoud

Uitgerekend Juni 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Lot, ik geef het korstje brood aan mn zoontje, hij stopt het het liefst helemaal in zn mond. Ik help hem uiteraard en heb er wat diksap bij zodat het makkelijk wegspoeld. Dat gaat prima.

Mia, ik werk 3 dagen en dat gaat prima, vindt het fijn ook m'n eigen ding te doen. En de dagen thuis zijn heerlijk, ik geniet volop van mijn lachebekkie!

Meiden, hoeveel slapen jullie kindjes nog overdag?

Hier ongeveer (tijden wijken altijd wel wat af):

06.30 wakker

08.00-09.00 slapen

12.00-14.00 slapen

16.00-17.00 slapen

19.00 naar bed

Dit gaat nog goed alleen het vroege ochtend uurtje wordt steeds lastiger dan wil meneerje niet echt meer slapen. Ik ben benieuwd!

Groetjes Jetje

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ha Jetje,

Leuk dat je ook weer "langs" komt.

Ik wacht het toch nog even af met de korstjes, eerst de berenkoekjes maar ns onder de knie krijgen.

Qua slaapritme doet K. het zo:

wakker ergens tussen 07.30 en 08.30

dan als volgt:

11.00-12.30 slapen

15.00-17.00 slapen

20.00 naar bed.

Als ze n keer echt vroeg wakker is (06.30) dan gaat ze gelijk na t flesje nog terug tot 09.00 en dan pakken we het ritme weer op.

We zitten nu lekker in de sneeuw voor n weekje, lekker sleeën!

Groetjes,

Lot

Geplaatst

Tjee, meiden, ik zie nu pas dat hier weer geschreven is, hoop dat iedereen fijne dagen heeft gehad!

Vikashje eet ook al wat vaste dingetjes, nog geen brood, maar wel af en toe een korst of een lu cracotte of lange vingers of rijstekoekje, wonderbaarlijk hoe zo´n baby zonder tanden in no time een rijstekoekje weg heeft, hahaha, tijdens de jaarwisseling heeft meneer heerlijk doorgeslapen, morgen moet ik naar het cb, zal dan nog wel even verder verslag doen, afgelopen vrijdag was hij alweer 6 mnd. ppfff, wat gaat het hard! O, ja en Enrique is sinds 2 weken zonder luier!! joepie!!

Meiden geniet allemaal van jullie heerlijke kindertjes, ze worden zo snel groot!

Zijn er ook al meiden die nadenken over een brusje, trouwens??

Geplaatst

Hai meiden,

Heb ik net een heel bericht geschreven druk ik het weg.. handig met een kleintje op schoot typen ;-)

We beginnen gewoon opnieuw.

Lot, ik ben benieuwd hoe jij het ervaart in de sneeuw met K. Wij slaan de wintersport dit jaar over. Ik zag het niet zitten die lange reis en wij gaan altijd met vrienden zonder kinderen dus ja dan blijft er altijd iemand achter zeg maar. De tijden van het slapen komen wel redelijk overeen zie ik. Vandaag wil ie niet naar bed, gezellig...een eigen willetje heeft ie nu al!

Marielle, wat lekker dat de oudste uit de luiers is! Heb je lang geoefend voordat het goed ging?

Wij hebben ook al nagedaacht over een brusje. Voorlopig hoeft het van mij nog niet. We kijken na zn eerste verjaardag wel verder. Maar dat we het willen proberen staat vast ook al is het wel weer een heel traject.. We hebben nog 1 cryo dus die proberen we uiteraard!

Geplaatst

Leuk er wordt weer geschreven

Voor jullie allemaal de allerbeste wensen voor 2012.

Max is inmiddels bijna 9 kilo en 71 cm.

Rond de kerst heeft hij 3 keer oorontsteking gehad, echt heel zielig.

Nu na de antibiotica is hij weer helemaal opgeknapt.

Hij is super vrolijk, echt een heerlijk ventje.

Qua slapen overdag hebben we niet echt een ritme

Hij gaat om 20.00 uur slapen en wil om 02.00 uur nog een voeding.

Dan is hij rond 07.00 weer wakker.

Broodkostjes en andere harde dingen durven we nog niet te geven.

Wel heeft hij al 4 tandjes, heel stoer.

Verder eet hij veel fruit en pap en groenten, het gaat steeds beter.

Hij zit ook al in de loopstoel en gaat steeds zijn grote broer achterna lopen.

Om zijn broer moet hij zo verschrikkelijk lachen, echt heel zoet.

Voor ons geen brusje meer.

Ik heb accoord gegeven om de laatste 6 cryo's te gebruiken voor de wetenschap.

Geplaatst

Hee, er wordt weer geschreven!

lot, hoe was het in de sneeuw? Zag wat foto's voorbijkomen op FB, leuk hoor! Moet er zelf niet aan denken om met die twee grappenmakers op vakantie te gaan, zie het al voor me, kunnen we een vrachtwagen van erkende verhuizers meenemen voor alle zooi die meemoet, haha! Zal er voorlopig wel niet inzitten... Maar wat in het vat zit, verzuurt niet :).

Ralletje, hoe was het op het CB? Goed gegroeid?

Rachel, wow, al in een loopstoel? Cool! Breekt die nachtvoeding je niet op? Lijkt me best heftig!

Mia, mooi te lezen dat alles goed gaat!! Ik werk inderdaad nog niet en geniet elke dag van de kleintjes! Ik wil op termijn wel weer gaan werken, maar voorlopig niet. De meiden zijn snel over hun toeren als ze in een andere omgeving zijn, we kunnen hooguit een uurtje met ze weg. Schijnt vaker voor te komen bij prematuur geboren kinderen. En S heeft natuurlijk nog het nodige extra meegemaakt. De 3 R's hanteren we dus voorlopig strak en dat werkt prima.

Wij hebben niet echt een vast ritme qua slapen. Alleen de opsta-tijd en de naar-bed-gaan-tijd zijn nagenoeg elke dag gelijk: 7.00 uur uit bed, 19.30 uur naar bed. Tussendoor verschit het per kind en per dag. Hier eten ze nu echt alles; tussen de middag allebei een hele boterham inclusief korstjes (ja, zelfs S doet nu ZELF haar mond open, haha!) en daarna een flesje melk. Qua groentehap pureer ik het nog want prakken durf ik nog niet aan met ze (vlees is een stuk taaier dan brood heb ik het idee).

Een brusje, tja... Ik zou heel graag nog een keer 'gewoon' zwanger willen zijn, d.w.z. van een eenling. Met een tweeling is het toch een risicozwangerschap. Aan de andere kant zal ik een eventuele volgende zwangerschap sowieso bij de gyn moeten doorbrengen vanwege de groeiachterstand die de tweeling had in mijn buik. Dus tja, dat wordt dus wéér geen 'normale' zwangerschap. Ook weet ik niet of ik weer de MMM in wil (wij hebben nooit cryo's gehad)... Het was zooooo zwaar en ik was mezelf echt kwijt. Willen we dat nog een keer? Bovendien hebben we nu twee gezonde, prachtige dochters... Mag ik nog wel hopen op een derde kindje? Ik denk dat we gewoon de natuur zijn gang laten gaan en niet meer de MMM in stappen. Mocht het dan toch lukken, is het een prachtig extra wonder!

Geplaatst

Ha Meiden,

Even een berichte uit een zonnig, koud Frankrijk. Het is heerlijk, schitterende sneeuw, prachtige pistes en de hele dag strak blauwe lucht.

Heb al heerlijk geskied. K. gaat super, lekker in haar sleetje, altijd vrolijk. We hebben inderdaad een buslading spullen meegesleept, helft eigenlijk niet nodig..... maar met een tweeling... auch, dat moet echt veel zijn! De reis hier naartoe ging vlekkeloos, meisje heeft bijna de hele rit geslapen, we hebben het wel in twee keer gereden, steeds ongeveer 5 uur en dat ging prima. Mijn hubbie staat nu op de piste en ik ga vanmiddag weer mee naar boven, dan past mijn schoonzus (we zijn met 4 stellen) op. Goed geregeld dus.

K. gaat vandaag voor het eerst aan de gekookte kip, ik heb het met een vork helemaal fijn geprakt samen met gekookte pompoen. Ben benieuwd.

Bij thuiskomst gaan we toch de korstjes maar proberen.

Inmiddels zit mevrouw helemaal los, en rollen heeft ze toch ook nog maar opgepakt. Alleen het terug rollen wil nog niet zo lukken.

Een brusje..... beetje een emo-vraag..... nee, dat zit er niet in, ben over 6 weken 43 en wil de MMM niet meer in, was, zoals Meertje ook al zei, zo vreselijk heftig, ik moet me gelukkig prijzen met een prachtige gezonde dochter. Maar de wetenschap nooit meer dat fantastische gevoel te hebben van zwanger zijn, pffff, zit me heel hoog, moet er nu weer om huilen. Ik vond het zo onvoorstelbaar onvoorstelbaar....... dat gevoel van dat mini-mensje in je buik. Maar goed, niet zeuren, count your blessings zeggen we dan.

Meiden, tot gauw (en Jetje, mocht je je op Facebook bij ons aan willen sluiten, stuur me dan even een pb-tje).

Liefs,

Lot

Geplaatst

Wat gezellig meiden, leven in de brouwerij hier!

Lot, wat heerlijk dat je lekker op wintersport bent met de familie! Wij slaan helaas ook een jaartje over. Als het aan mijn hubbie ligt, gaan we minstens 2 keer per jaar. Ach, nu even andere prioriteiten! Maar ik ben wel een beetje jaloers!

Hoe was de kip/pompoen?

Gevoel en verstand werken niet altijd (meestal niet) goed samen meis, heel erg logisch dat het pijn doet. Je had gewoon een hele mooie zwangerschap en nu geniet je elke dag van zo'n mooie dochter. Niet gek dat je dat nog een keer zou mee willen maken.

Meertje, ik snap dat je geen zin hebt in een volksverhuizing, ha ha! je hebt heel wat nodig voor die kinders, maal 2! Hoe gaat het met S? Heeft ze geen last van het helmpje? Moet deze regelmatig vermaakt worden?

Goh, een spontane zwangerschap, dat zou wat zijn?! Ach, vb middelen zijn toch niet zo romantisch, je weet maar nooit.

Wat heerlijk dat je nog lekker bij je meiden thuis bent, je hebt groot gelijk! Had ook nooit verwacht van mezelf dat ik het zo fijn zou vinden om thuis te zijn met mijn meisje.

Rachel, die Max is al een hele kerel aan het worden. en dan die tanden, al 4!!!!! P, heeft nog niks!!! Hoe is dat bij de andere kindjes?

Leuk zeg, die interactie tussen de broers! Wat zielig al die oorontstekingen, fijn dat hij nu weer opgeknapt is.

Jetje, jullie gaan dus ook voor die ene cryo!! Over een tijdje dus. Wij hebben er ook nog eentje, die laten we daar ook niet liggen.

Marielle, grote man uit de luiers, dat is lekker! kostte het veel moeite? Lijkt me best lastig hoor. Vikash is ook al lekker aan het happen. Heeft hij nog steeds het "kapsel"? Was wel echt heel cute!

P, doet het erg goed. elke dag geniet ik van ons mooie meisje. Wat een heerlijkheid. Ze slaapt nog 3 keer per dag. s'nachts van 19.00 tot 7.00, dan van 9 tot 10, van 12 tot 14.00 en dan nog ergens een half uurtje in de namiddag.

Vandaag heeft ze voor het eerst een boterhammetje (zonder korstjes) met een heel klein beetje kinder smeerkaas gehad. Ze vond het super lekker. Ze vind fruit niet heel bijzonder, ze heeft liever groente, kip, aardappelen. Ze krijgt nog 3 flessen opvolgmelk per dag. Het is een heel tevreden meisje, alleen het avond eten kan haar niet snel genoeg gaan, ze gaat echt zitten mopperen als ik niet snel genoeg ga.

Ik zou best wel nog een kindje willen. Vond het ook heel bijzonder om het mee te maken en vind de liefde voor dit meiske ook zo overweldigend. Ik vraag me wel stiekem af of ik net zoveel van een 2e kindje zou kunnen houden. Maar er zijn hier vast een paar moeders die uit ervaring weten dat dit onzin is. Ik weet ook niet of dit circus nog een keer aan ons besteed is, als ging het bij ons best snel, dus ik klaag niet. Maar we hebben nog een cryo en wie weet, de natuur?!!! Maar misschien is het nu nog een beetje vroeg?! Ik zal zeker niet klagen als het bij deze mooie Pretletter blijft, eigenlijk is het geluk als 2 keer met ons geweest. Er was een periode waarin ik dacht dat mijn eicellen echt verschrompeld en op waren. Dus, ik zeg ook zeker, count your blessings!!

Meiden, ik wens jullie een heerlijk weekend!

Kus Mia

Geplaatst

Girls, wat is hier weer veel geschreven!!

Rachel, wat is Max al flink zeg! Gaat het weer beter met zijn oortjes?

Meertje, ik zie jullie al helemaal gaan, met verhuiswagen vol voor de twins op vakantie, hihi, moet eerlijk zeggen dat ik best tegen onze vakantie op zie, wij gaan in juni naar Gran Canaria, maar met 2 kids in de nacht naar schiphol en vliegen enz enz, begin al te zweten als ik eraan denk......

Mia, ja hij heeft nog steeds dat kapsel, whahahaha, ja we zijn lang bezig geweest met Enrique voordat hij op de wc ging, maar troost je, meiden zijn sneller zindelijk zeggen ze....

Lot, ohhh lieverd, ik wilde je niet verdrietig maken met die brusjes vraag, sorry, sorry, sorry, voel me beetje lullig nu, begrijp heel goed dat dat pijn doet, ik wist dat er mensen met cryo`s waren dus vroeg me gewoon af of er al aan gedacht werd......

Wij gaan in ieder geval de mmm niet meer in, ik ben in juni 2010 geopereerd en technisch gezien is alles weer mogelijk, we laten het lekker op zijn beloop, ben heel blij met mijn 2 kereltjes, dus inderdaad, count your blessings!

Meiden tot snel!!

Geplaatst

Hey Meissies!

@ Ralletje: geeft niks hoor meis, voor mij is het helaas n fact of life, een van de velen waar je niks aan kunt veranderen. Het slijt vanzelf.

Intussen gaat het genieten van kleine hump onverminderd en overweldigend voort, ik geef toe dat het heel vermoeiend is, kom echt niet aan huishouden toe.... ga dus opzoek naar hulp in de huishouding want dit is geen doen. Onze verbouwde boerderij is gewoon te groot (luxe probleem, dat wel :))

De kip/pompoen vorige week is helemaal opgegaan, maar pas nadat ik m toch gepureerd had. Ze vond de geprakte stukjes te groot. Berenkoekjes (al zit er meer op haar trui dan in haar mond) gaan goed. Zo schattig. En inmiddels (en de FB gebruikers hebben de foto al gezien), zit mevrouw helemaal los. Ze kan zo wel een half uur zitten spelen, totdat ze moe wordt en scheef gaat hangen (en dus uiteindelijk omkukelt).

Volgende week weer baby-APK bij de huisarts (zoals jullie weten gaan wij niet meer naar het CB). Ben heel benieuwd naar gewicht en lengte, want sommige kleertjes gaan al richting mt 80! Vandaag 32 weken..... ik bleef elke vrijdag opnieuw al was het 10 juni.... gek of heel normaal??

Meiden, geniet van het weekend!

Liefs,

Lot

• 2 weken later...
Geplaatst

Hallo mama's, druk hè......

Gisteren is K. weer helemaal goedgekeurd tijdens de APK, 8500gram, 72cm. Ben nog steeds heel blij met de keuze om gewoon bij de HA te zijn voor de periodieke controles ipv bij het CB.

Sinds gisteren ook aan de broodkorstjes en.....'t is alsof ze nooit anders heeft gedaan..... ging heel makkelijk, niet verslikt, en ook weer zo schattig om te zien.

Hoe is het met de tandjes? Volgens mij hebben de meisjes van Meertje er al en Max toch ook?

Hier wel sterk zure luiers en veel kwijl, maar nog geen tandje in zicht, zal ook weer een hele verandering zijn, geen mummelmondje meer maar met tandjes!

Ben benieuwd hoe het met jullie gaat.

Liefs,

Lot

Geplaatst

Tandjes?? Wat zijn dat? :) Hier nog twee tandloze dametjes hoor, volgens mij komt er ook nog niets aan... Dentinox in huis, we zijn voorbereid! :)

Fijn dat K het zo goed doet! En idd lekker dat je gewoon naar je huisarts kan! Alhoewel ik het CB nu al een stuk relaxter vind dan eerst; de laatste keren hadden ze prima adviezen!

Hoe is het met de andere meiden??

Hier alles ok, meiden zijn nu 8,8 kg en 72 cm (E) en 8,1 kg en 70 cm (S) alhoewel het met S lastig meten is met die helm. Daar schatten we op de gok 350 gram voor in en 1,5 cm, dus kan ook zijn dat S langer en zwaarder is :). Verder draait E om haar as, schuift achteruit, en zit zelfstandig. S rolt alleen, zonder daarbij haar hoofd op te tillen (vanwege die helm). Verder kletsen ze de hele dag raak: toetoetoet, jajaja, neeneenee, mamamamama. Heel grappig! CB-arts was ook onder de indruk, haha!

Hoe koud is het bij jullie op de babykamer?? Bij ons knippert de indicator op het display van de babyfoon vervaarlijk dat het te koud is (14 graden). Maar ja, ze liggen in een warme winterslaapzak en daaroverheen een deken... En om nou de verwarming aan te zetten... Zit me niet lekker, vind dat niet zo'n fijn idee eigenlijk. Zelf hebben we hem ook nooit aan op de slaapkamer en ik heb het ook niet koud onder mijn dekbed. Vroeg me af hoe jullie met de kou omgaan ;).

Oh ja Mia, jij typte iets over smeerkaas voor kinderen? Bestaat dat? Ik smeer al wekenlang gewone smeerkaas op hun brood dus ben benieuwd wat het verschil is! :)

Meiden, fijn weekend alvast en geniet lekker van de witte wereld!

Geplaatst

Ha meiden!

Hier al volop tanden, 2 onder en 4 boven! Echt een mooi gezicht als ie lacht. Hij heeft vrij weinig last gehad met de tanden. In december een keer een dag verhoging maar toen kwamen er 3 tegelijk aan.. Verder geen kapoote billen of iets dergelijks.

Meetje, ik houd ook niet van de verwarming aan maar nu heb hem toch een tikkie aan hoor. Ik zorg dat het 19C is ongeveer. Als hij niet slaapt doe ik even een rooster of raampje open. Mijn zoontje ligt in een trappelzak en onder de dekens. Ik heb de mouwen eraf geritst.

Hier een stevige man, al ruim 10 kilo en 75cm. Hij eet ook erg goed, boterham tussen de middag, warm eten. Hij kan zo met de pot mee gaan eten.

Zitten jullie kindjes al zelfstandig?? Hier gaat het redelijk, druk aan het oefenen is meneertje. Ik heb hem nog niet in de kinderstoel wat hij kan nog niet echt zelfstandig rechtop blijven zitten.

Ben ook benieuw naar de smeerkaas..in de ouders van nu stond pas dat er erg veel zout in gewone smeerkaas zit. Ik geef wisselend smeerkaas/ worst en appelstroop!

Fijn weekend!

Geplaatst

Jetje, hier kan alleen E zitten, maar ook niet lang genoeg om in de kinderstoel rechtop te zitten. Ze liggen daarom nog in hun stoelen (heb de Bloom stoelen). Blij te horen dat mijn kindjes niet de enige zijn :). Wat een grote zoon heb je, heerlijk! 10 kilo, jeetje!

Ik heb kindersmeerkaas van Eru gevonden!! En ik las gister dat ze ook vleeswaren mogen, dus heb ham gekocht vandaag. Verder eten ze hier ook jam, vinden ze heerlijk! Ze eten samen 4 boterhammen per dag, heb de pap vervangen want die 'fliebertjes' bleven in de speenhangen en verstopten de boel.

Ik ga overdag toch de verwarming maar wat aanzetten! Blijft 14 graden, brrrr. Hun nekjes zijn warm 's ochtends maar hun handjes ijskoud... Er zitten wel wantjes bij hun slaapzak maar ja, ze duimen allebei ;).

Fijn weekend nog!!

Geplaatst

Hè meiden!!

Wat leuk om dit allemaal te lezen!!

P zit ook nog niet echt heel stevig hoor en ook nog helemaal tandenloos, ha ha! Take is easy is vast haar moto en

Gelijk heeft ze! Ze zegtbwel papa mama zonder een clou te hebben over wie of wat ze het heeft, maar ze brabbelt wat af, ze zwaait trouwens de hele dag, net Bea!!!

De kindersmeerkaas is gevonden dus, ach het gaat om kleine likjes op het brood. Ze is ook gek op een likje kips smeerworst op het brood. Heel handig in van die mini verpakkinkjes! Dan hoef je het niet zo snel weg te gooien! Hebben julli ook het kookboek opperderpop? Of had ik dat al een keer gevraagd?

Vandaag lekker een boswandeling in de planning met de hond, kind en vrienden van ons (met hond en kindjes), gezellig dus!

Zijn jullie weer helemaal op gewicht? Ben een maandje geleden begonnen met minder koolhydraten maar wel meer vetten en ik ben 5 kilo kwijt en ben weer op gewicht! Ben wel blij, het bleef een beetje hangen. Toch ziet mijn lichaam er wel heel anders uit dan daarvoor, ha ha! Ach, who cares!

Ik ga mijn sneeuwlaarzen aantrekken en op pad!!!

Liefs,

Mia

Geplaatst

Hé meiden,

Ziekenboeg hier, man en meissie allebei koorts. K voor t eerst echt ziek, net 39,7°c! Maar ze drinkt en eet gewoon en is hangerig maar wel alert. Wel zielig. We gaan zodra ze is opgeknapt de flesjes verminderen naar 180/6 en dan de boterham toevoegen.

Op gewicht........ Ja ik weeg net zo veel als vóór ik zwanger werd maar dat is dus nog steeds 15kilo te veel.....moet er echt wat aan gaan doen.

Nou, eerst weer even met de ziekenboeg bemoeien.

Liefs, Lot

Ps ja, opperdepop is hier favoriete leesboek!

Hè meiden!!

wat leuk om dit allemaal te lezen!!

P zit ook nog niet echt heel stevig hoor en ook nog helemaal tandenloos, ha ha! Take is easy is vast haar moto en

Gelijk heeft ze! Ze zegtbwel papa mama zonder een clou te hebben over wie of wat ze het heeft, maar ze brabbelt wat af, ze zwaait trouwens de hele dag, net Bea!!!

De kindersmeerkaas is gevonden dus, ach het gaat om kleine likjes op het brood. Ze is ook gek op een likje kips smeerworst op het brood. Heel handig in van die mini verpakkinkjes! Dan hoef je het niet zo snel weg te gooien! Hebben julli ook het kookboek opperderpop? Of had ik dat al een keer gevraagd?

Vandaag lekker een boswandeling in de planning met de hond, kind en vrienden van ons (met hond en kindjes), gezellig dus!

Zijn jullie weer helemaal op gewicht? Ben een maandje geleden begonnen met minder koolhydraten maar wel meer vetten en ik ben 5 kilo kwijt en ben weer op gewicht! Ben wel blij, het bleef een beetje hangen. Toch ziet mijn lichaam er wel heel anders uit dan daarvoor, ha ha! Ach, who cares!

Ik ga mijn sneeuwlaarzen aantrekken en op pad!!!

Liefs,

Mia

Geplaatst

Hey meiden, wat is hier weer veel geschreven zeg!

Nou, Vikash is nog helemaal tandloos en blijft totaal niet zitten, moet hem echt vast houden en dat terwijl Enrique met 6 mnd al op de fiets mee ging, die kon heel snel zitten, maar ja Vikashje is ook wel heel relaxed, volgens mij vind hij het allemaal wel best, hij rolt wel om en probeerd te kruipen alleen er gebeurd niks, het kontje gaat omhoog meer niet, maar wel een schattig gezicht.

Ik ben een paar weken geleden begonnen met hardlopen, ben eigenlijk allergisch voor iedere vorm van sport, maar goed, ik vond ook dat ik echt iets moest gaan doen, samen met mijn buuf is het goed te doen, ik ga 4 avonden in de week...en ja, ook met deze vrieskou, het vergt wel enige zelfdicipline, maar ik ga ervoor, volgens mij ben ik nu 2,5 kilo kwijt.

Wat de verwarming betreft, op Vikash zijn kamer is het niet zo koud, maar ik denk dat dat komt omdat de zon de hele dag op de achterkant staat en met deze mooie dagen geeft dat best wat warmte, ik heb de termostaatknop op zijn kamer op 2,5 staan da`s rond de 18 en hij slaapt onder een dekentje dubbel en een lakentje, hij heeft geen slaapzak aan, als hij wakker is zet ik lekker het raam open, frisse lucht slapen ze goed op en voor hij naar bed gaat leggen we een kruikje erin, zodat zijn matrasje lekker warm is en als hij ligt leg ik het kruikje lekker bij mijzelf, hahaha.

O, ja de vorige keer op het cb was hij bijna 8 kilo en 68,5 cm lang, maar ik moet de 13e weer dus hij zal nu wel weer gegroeid zijn.

Nou meiden geniet allemaal van het prachtige winterweer! Tot gauw!

Geplaatst

Max heeft bijna 4 tandjes boven en 2 beneden. Heel stoer.

Hij babbelt ook wat af. Momenteel oefent hij de p.

Ook probeert hij te kruipen, maar het is meer zwemmen wat hij doet.

We hadden een bumbo gekocht, maar daar klimt hij uit.

Hij zit mooi rechtop maar houdt het niet heel lang vol.

Sinds 2 weken slaapt hij helemaal door gelukkig.

Overdag slaapt hij nog steeds weinig.

Vannacht gaan we toch de verwarming maar aanlaten, het idee dat hij het koud zou hebben,

vind ik verschrikkelijk.

Ik zit nog steeds ver onder mijn gewicht van voor de zwangerschap, maar dat komt door de borstvoeding.

Daar ben ik nou sinds een maand vanaf.

Verder ben ik zo verschrikkelijk aan het genieten van mijn 2 wondertjes.

Ze hebben de grootste lol samen.

Lars die verzint van alles, gisteren was Max de prinses in het kasteel.............

Geplaatst

Hallo Meiden,

Even een update vanuit de ziekenboeg. K gisteren echt heel zielig, na een lange lange nacht van zondag op maandag, wilde op een gegeven moment ook niks meer drinken, huilde hartverscheurend om elk geluidje in huis, zorgen dus. Gisteravond ging het ineens beter en rond 22u30 was haar temp gezakt tot 37.5! Wat een bijzondere wezentjes toch, die minimensjes. Vanochtend weer het oude vertrouwde zonnetje in huis, nog wel wat moe, maar verder helemaal opgeknapt. Verbazingwekkend. Moet wel zeggen dat ook dit weer heel bijzonder was, die nacht met zijn tweetjes bij haar op haar kamertje in de bedstee, alleen maar kroelen en wachten tot ze in mijn armen in slaap viel, reden niet leuk, maar oh wat een genot, dat kleine hulpeloze, aanhankelijke wondertje in mijn armen.

Hubbie nog steeds hondsberoerd. Last van zijn evenwicht, schijnt een ontsteking in zijn "labyrint" te zitten, labyrinthitis dus. Heel erg vervelend en vooral erg vermoeiend. Morgen voor uitgebreider onderzoek terug naar de HA.

Ik kan gelukkig veel thuiswerken en overal een oogje in het zeil houden. Schipper tussen meissie, hubbie, huis, hondjes en oh ja, werk.

@Rachel: super leuk, die twee mannen van je, volgens mij maakt Ralletje zo ongeveer het zelfde mee met die twee van haar!

Zie overigens net een berichtje op FB voorbij komen van Meertje, dat het eerste tandje is gespot!

Overigens..... de tijd gaat zo snel, moeten we niet iets vast gaan leggen ergens in april/mei om elkaar weer te zien? Als we tijd plannen, kunnen Jetje en wellicht Moki dit keer ook mee? Hoop dat Moki ook weer wat van zich laat horen.

Tot gauw weer, plicht roept!

Liefs,

Lot

Geplaatst

Lieve Lot,

Fijn dat de kleine meid beter gaat en dat mama

helemaal in haar rol (en stiekem ook element) is! Wel sneu voor man.

Hopelijk snel weer de oude iedereen en jij de dans ontsprongen!

Xxx -M

Geplaatst

Lot, wat zielig dat K zo ziek is geweest!! En manlief natuurlijk ook. Gelukkig is ze nu weer in haar doen! Verbazingwekkend hoe 'resilient' (kom ff niet op het NL woord) die kleintjes zijn, hè!

Hier idd het eerste tandje (althans, wat daar nu voor door moet gaan) doorgebroken bij E. Zusje S. houdt het spannend, nog niks te voelen! Heb de tandenborstels en babytandpasta klaarliggen! :)

Goed plan, alvast een datum prikken! Mijn ukjes zijn eind april jarig, de rest volgens mij in juni of later toch? Weet niet of we het weer op een vrijdag plannen? Of een keer in het weekend op een zondag ofzo? Het zal hoop ik tzt weer lekker zonnig weer zijn, sleep ik mooi manlief mee voor een wandelingetje Rhijnauwen! ;) Ik heb in april en mei verder niets gepland, behalve het laatste weekend van april (hun 1e verjaardag, joehoe!!!! Wat klinkt dat gaaaaaaaaaaf!!!).

Fijne avond meiden!!

Geplaatst

Meertje, goed idee, wij gaan alleen 26 mei op vakantie en zijn 3 juni weer terug, dus als het kan ergens voor of na die week en dan bedoel ik niet 25 mei, want dan heb ik natuurlijk inpak stress, hahaha.

Man mee,...goed idee, laten we de mannen rijden, kunnen wij aan de wijn!!! (dat zal het wel niet gaan worden, maar het idee leek me leuk, hihi)

O, ja, Vikash is nu heel erg ziek, 40 graden koorts en vannacht de hele nacht liggen brullen, hoop dat het vannacht beter gaat, heb hem nog nooit zo meegemaakt...

Geplaatst

@ Ralletje, ach gossie, Vikash ook al.... hoop dat hij snel opknapt, 't is zo zielig.....

@ Meertje, advies van mijn tandarts: wachten met tandpasta (ook kindertandpasta) tot de eerste kiesjes er zijn, tot die tijd gewoon borsteltje en water gebruiken, hij gaf aan dat ze toch teveel fluoride binnen zouden krijgen. Misschien ook nog even bij je eigen tandarts checken?

Ik heb nu al zin in Rhijnauwen! Ik gooi wat data in de groep:

vrijdag 20 april

vrijdag 11 mei

zondag 13 mei

of natuurlijk zondag 10 juni, maar dan gezellig bij mij thuis op K's 1e verjaardag!

Mia, Jetje, Moki, Rachel (Suus?? Vriezen??) agenda's voor de dag halen!

Liefs,

Lot

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden