Ga naar inhoud

Uitgerekend Juni 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey meiden!

Ohh, de doop was prachtig en ook nog eens stralend weer, het was echt een superdag!!

Hier ook redelijk druk, ik begin deze week weer een paar uurtjes, gelukkig doet Vikash het ook super, hij gaat om 21:00 naar bed en slaapt tot 7:00 heerlijk!

Dan voed ik hem lekker in bed en dan tukt ie weer door tot ong. 10:30, dan lekker badderen en voeden en dan slaapt ie tot 15:00 ongeveer, dan even naar buiten of naar de winkel en niet meer naar bed, onder het eten is hij eigenlijk het meest lastig, huil uurtje, maar verder helemaal niet, na het eten maken we nog een wandeling (als het weer mee zit) en dan de pyama aan en lekker op de bank voeden en knuffelen tot een uur of 21:00, ik houd me wel strak aan het schema, en dat werkt perfect.

Vikash krijgt nog steeds volledig borstvoeding, als ik s'avonds aan de wijn heb gezeten krijgt hij de volgende ochtend een flesje afgekolfde melk uit de vriezer, gelukkig pakt hij de fles nu wel weer, ik heb zo'n speciale gekocht die lijkt op een tepel, van nuby.

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ah, mooie foto's!!! Het is vast een bijzondere dag geweest. Wat een prachtig mannetje!

De drukt van iedereen hier herken ik wel hoor! P doet er erg goed. Ik moet volgende week weer werken en heb deze laatste week en vorige week erg weinig afgesproken en gedaan om haar overdag in een goed slaapjes ritme te krijgen. Dat is voor haar duidelijk en dus ook voor de oma's waar ze heen gaat als wij werken. Ze krijgt volledig kv, de bv liep ernstig terug en ze is nu veel meer tevreden. Ik had helaas geen vette hap voor haar!

Ze slaapt eigenlijk altijd heel goed. De laatste voeding krijgt ze om 20.00 uur dan heeft ze al een uur geslapen. Dan wordt ze tussen 7 en 7:30 wakker, eten, spelen, washandje,aankleden, slapen van 9 tot 10. Dan spelen, 11 uur voeding, weer spelen. Van 12 tot 14 slapen, eten, spelen, rond 16 slapen, 17 weer een voeding. Rond 18:30 in bad en om 19 weer slapen. Het gaat nu heel goed, ze ligt ook gerust wakker in bed te spelen, maar ik laat haar dus ook liggen tot het tijd is. Ze valt meestal wel weer in slaap. Ik laat haar ook niet langer liggen, dan raakt uit dat ritme en gaat ze de keer daarna niet slapen.

Ik denk dat we gewoon mazzel hebben tot nu toe, ze is gewoon heel rustig en kan zichzelf erg goed vermaken (heeft ze niet van mij, ha ha).

Lot, ik heb ook zin in de 18e hoor! Leuk, Rachel jij komt ook toch? Gezellig!

Echt lachen, ik heb een scooter gekocht voor mijn werk! Ben je 32 en ga je voor het eerst op een scooter rijden! Heb ik echt nog nooit gedaan, ha ha! Vind het wel erg leuk. Wil ook gaan fietsen maar het is toch best wel een eindje en daar heb ik dus niet altijd zin in.

Ben erg benieuwd hoe mijn "nieuwe" leven volgende week gaat bevallen. Werkende moeder, huishouden, opvoeden, leuke echtgenoot (nog een beetje te zwaar, ha ha) en hopelijk blijf ik onder dit alles leuk en relaxed! Hoe doen jullie dat meiden?

Meertje, hoe gaat het met de meisjes?

Ik moet nu mijn wijfie uit bed gaan halen (ben al 10 min te laat)!

Kissie Mia

Geplaatst

Ha meiden!

Mia, een scooter, briljant! Mia Holleeder, haha! Heb ook nog nooit op zo'n ding gereden, lijkt me best wennen! Maarre, waar is je stoere autootje gebleven dan?? Dus jij ook aan de KV? Vind dat je het lang hebt volgehouden hoor, net als Lot. Hulde!

Lot, gebruik jij Friso HA voor K? Ik heb hier echt nog een paar pakken (onaangebroken uiteraard) staan. Zal ik die de 18e meenemen? Kan K er nog een maandje van genieten (tegen die tijd is ze 5 maanden toch?) en ik ben er mooi vanaf :). De meiden dronken eerst Friso maar toen veranderde Friso iets aan de ingredienten en toen ging het aardig mis. Ik was het toen zo beu dat ik op Nutrilon ben overgestapt.

Ralletje, wat een mooie foto's!! Echt schattig! En jullie hadden nog superweer ook voor een 'afterparty'! Wat een tevreden mannetje is Vikash, heerlijk! Enrique is er de 18e ook wel bij toch?

Hier gaat alles wel weer zijn gangetje na de operatie. S heeft nog heelveel last gehad van het helmpje. Heeft ze eigenlijk nog steeds last van. Als ik hem opzet na het ene uurtje dat ie per dag af mag (om hem te desinfecteren), is ze heel erg verdrietig. Ze zweet peentjes met dat ding op en er zit ook een diepe drukplek (lijkt wel een brandwond) op haar wang,heel sneu. Daar doen ze verder niets aan want het helmpje moet nu eenmaal een beetje strak zitten en bovendien is het haar voorkeurskant dus zal de druk sowieso wel blijven. Heeeeeel sneu allemaal, hoop dat de helmperiode snel voorbij is. We hebben nu al zoveel met ze doorgemaakt (de zware weken in het zkh, de opname van de tweeling, het wekenlange gehuil door de reflux, daarna de operatie en nu het helmpje). Ook E is best van slag, ze krijgt er toch best wat van mee als haar zusje onrustig is. Maar goed, S lijkt eraan te wennen en dan hoop ik dat we snel weer een lekker ritme hebben! :) Verder groeien ze als kool. Allebei 63 cm en 7 en 6,5 kilo. Fruit en groenten worden hier al een tijdje gegeten, banaan en bloemkool zijn favoriet! :)

Meiden, ik ga nog even wat strijken met mijn favoriete toeschouwer: mijn oudste dochter, haha! De 18e proosten we lekker op onze mooie wondertjes!

Geplaatst

Hoi!

Mia, n scooter, briljant! Foto!!

Meertje: heel graag! Laat even weten wat je voor de Friso wil hebben, dat spul is zo klerig duur! Kan t ook omzetten in iets leuks voor de dames natuurlijk!

Heb gisteravond nog een keertje bv gegeven, te gezellig, en ik had toch nog wat zitten dus.... zonde om weg te doen, nietwaar!

Wat sneu voor S. dat helmpje, je kunt zo'n klein meissie ook moeilijk uitleggen dat t voor haar eigen bestwil is, zielig hoor.

Qua gewicht zitten de ladies precies gelijk met K. die is nu 63cm en 6,5 kilo.

Ralletje: idd wat een lieve foto's en wat een fantastisch weer hebben jullie gehad, boffen hoor!

En dan ga ik nu gezellig hydrofieltjes vouwen, want strijken daar doe ik niet aan!

liefs,

Lot

Geplaatst

Hey Meertje: super lief van je!

Heb n berichtje van Moki, die gaat vanaf 31 oktober 5 weken op vakantie, kan dus de 18e niet mee helaas.

Iedereen lekker druk in de weer? Mia weer aan t werk? Valt t mee of tegen?

Ik ben weer helemaal gewend, kan gelukkig ook 1 dag per week thuiswerken, dus hoef maar 2 dagen per week naar kantoor.

Ben wel moe, zoveel te doen in naar mijn gevoel te weinig tijd.

Met K. gaat het helemaal leuk en super, wil steeds gaan zitten, en is steeds bezig haar stem te oefenen, gillen dat ze kan!

Nou dames, ik ga weer verder! Even met de teckels buiten spelen.

Liefs,

Lot

Geplaatst

Hoi meiden,

ik ben al heel lang niet op het forum geweest, ja van de week even toen zag ik het berichtje van lot, ik heb nog geen tijd om alles bij te lezen. hier gaat alles goed we hebben een heerlijk vrolijk ventje vandaag heeft hij zijn 3e inenting gehad.

ik zat van de week te denken dat het inmiddels een jaar geleden is dat we een terugplaatsing hebben gedaan, vandaag precies een jaar geleden(de 20e) had ik voor het eerst een test gedaan die positief was het heeft een hele tijd geduurd voor ik dat kon geloven, en zelfs nu nog als ik ons wonder vast houd en naar hem kijk dan denk ik hoe is het mogelijk ik had gedacht dat we nooit kinderen zouden krijgen........

o ja nog wat grappigs we hadden op maandag 11 oktober de terugplaatsing en hij is op maandag 11 juli geboren toen ik dit tegen mijn man zei van hij is de 11e teruggeplaatst en de 11e geborgen toen zij hij PRECIES EEN JAAR!!!!! hahahahaha ik zeg ja hoor ik had een olifantendracht.

nou meiden ik ga van de week even bijlezen.

leuk dat jullie gaan afspreken ik hoop dat jullie het gezellig gaan hebben

groetjes Moki

Geplaatst

@Moki, Bijna op vakantie lekker hoor! Als je klaar bent met bijlezen en er de tijd voor kunt vinden, misschien even je ticker aanpassen, nu begint t inderdaad op een olifantsdracht te lijken :happy3:

Andere meiden: druk? Weet er alles van, probeer regelmatig wat topics bij te houden, maar dat is dan alleen lezen, aan schrijven kom ik bijna niet toe. Zit nu in mijn lunchpauze op t werk....

Zat nog even op de site van t Theehuis, ze hebben ook "groepsarrangementen" een ervan is het FREYA-menu.... hmmmm zijn er nu zoveel forumbijeenkomsten in Rhijnauwen dat ze ons een eigen menu hebben gegeven :laughing9:

Gisteren geshopt in Haarlem (ach ja wat je ver haalt....), heb er wel de rekening voor gepresenteerd gekregen, K was heel zoet de hele dag, maar achteraf was t misschien toch te veel, kon heel moeilijk in slaap komen gisterenavond en was overstuur. Duurde n hele tijd voordat ze weer rustig werd. Sneu, moet ik misschien toch anders doen volgende keer. Wel een leuke warme skimuts (met van de flapjes) voor haar gescoord. We gaan in januari naar Frankrijk.

En nog iets leuks: de verzending van overgebleven groentes uit mijn groentela heeft tot zwangerschappen en inmiddels een geboorte geleid!

Gaan we proberen ons juni topic levendig te houden, of, idee, zullen we over op facebook?

Nou ik mag weer.....

Liefs,

Lot

Geplaatst

He meiden!

Even bijlezen in de auto, ha ha!

Wat is het druk icm werken! Maar de eerte 2 weken zijn super verlopen! We hebben nooit zoveel structuur gehad!

Best lekker hoor!

Lot, ik heb geen Facebook. Ben er net zo van maar er lijkt bijna geen ontkomen aan! Wie weet, ooit!

Dat ze daar dat een speciaal arrangement hebben, weg met de taboesfeer! Eten gaan we!

Onze P doet het super, wat een schatje is het! We gaan lekker een week naar de zon. Lekker zwemmen met de kleine schat!!

Is er al iemand begonnen met hapjes??

Kissie Mia

Geplaatst

Hey Mia, ook weer even n momentje gevonden.... valt niet mee he, ik zit ook weer helemaal in t werkritme, en inderdaad een gestructureerd leven!

Vannacht is heel goed gegaan met de ingang wintertijd. K werd gewoon op haar normale tijd wakker.

Sinds gisteren geven we haar bij de middagvoeding ook n klein bordje rijstebloempap en dat gaat er prima in! Zo grappig dat eten van een lepeltje.

Ik maak een fles Friso HA van 240 ml en dan doe ik 40ml daarvan met 1 eetlepel pap in een bordje en houdt ze gewoon haar fles van 200ml over.

We wachten met fruit en groenten tot 6 maanden. Hoe zitten jullie in de kledingmaat? K heeft inmiddels 68 aan..... de kleinste kleertjes zijn opgeborgen.

Zo ga lekker even op de bank hangen, pyjama dagje!

Liefs,

Lot

Geplaatst

Max heeft ook al maatje 68.

maat 62 heeft hij maar 2 weken gehad.

Max ook op de gewone tijd wakker vanochtend.

Hij is zo blij en huilt bijna niet meer.

Vorige week heeft hij een week lang slecht geslapen met heel veel wakker worden.

Nu gaat het gelukkig weer beter.

Ik geef nog steeds borstvoeding, op 1 flesje 's nachts na.

We hebben 2 keer een fruithapje geprobeerd, maar hij had er nog moeite mee.

we wachten nu ook nog even.

Ik zou ook wel een papje willen geven, maar het kolven heb ik geen zin in.

Vrijdag voor het eerst naar babyzwemmen geweest, hij vond het prima.

Hoe is het met de rest?

Wij hebben nog steeds niet echt een ritme.

Het ligt er steeds aan hoe laat hij in de ochtend komt.

Geplaatst

Hoi hoi!

Hier ook alles lekker, Vikash heeft inmiddels ook maatje 68, hij heeft erg lange armen en benen, sinds een week krijgt hij een fruithapje, hij vind het heerlijk!

S`avonds de laatste voeding om 20:00 krijgt hij een papfles, 180 water 6 schepjes kv en een scheut rijstebloem erdoor, hij slaapt er perfect op, zo'n 10 tot 12 uurtjes.

Ik geef zo vaak ik kan borstvoeding, maar meneer wil niet meer zo graag, hij wil lekker flesje en om zich heen kijken, dat vind ik wel jammer, ik vind het zo'n heerlijk gevoel, zo met je kindje tegen je borst, maar ja kan nie voor eeuwig natuurlijk, morgen krijgt hij voorlopig de laatste prikjes, ben benieuwd hoeveel hij weegt en hoe lang hij is!

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik ben al heel erg lang niet op het forum geweest. Nu toch weereens een berichtje van mijn kant.

Het gaat hier prima, en ook al in maatje 68. Meneer krijgt al fruit en groente en dat gaat er goed in! Fruit eet hij zo een heel potje leeg en ook groente gaat die kant uit. S'avonds rond 18.30 krijgt hij een fles met rijstebloem en slaapt dan lekker de hele nacht door. Dat deed hij al vrij snel, heerlijk. Het is echt een super goede eter, wij zeggen weleens het is net een kliko haha!

Wat is het heerlijk he die kleine moppies, ik geniet ontzettend van mijn mannetje! Ook werk ik weer en inderdaad dat geeft veel structuur. Best lekker vindt ik zelf.

Ik zal proberen wat vaker mee te schrijven dat is wel zo leuk.

Geplaatst

Hey Jetje,

Lekker om te lezen dat t bij jou ook zo goed gaat. Vraagje: wat voor speen heb je op de fles met rijstebloem? Ik heb de Dr Browns flessen, en daar zit ook wel een papspeen bij (met zo'n Y-vorm), maar dat ding loopt zo snel, daar kan K nog niet veel mee. Nu krijgt ze de pap gewoon met n lepeltje, maar ik wil graag de avondvoeding een papfles maken. Hoeveel lepels rijstebloem doe je in de fles? Ik neem aan ook een 180ml water fles?

Ralletje: en jij? wat voor speen heb jij op V's papfles? Hij slaapt er iig lekker op!

Rachel: fijn, nog steeds bv, lekker dat t nog steeds voldoende is.

Vrijdag naar de baby-APK, wij gaan niet meer naar het CB (alleen voor de vaccinaties), de periodieke keuring doen we voortaan bij de HA, veel leuker.

Och, meiden, ik ben toch zo verliefd op mn meisje, kan haar wel "opeten", zo lief!

Liefs,

Lot

Geplaatst

Jeeeemig de pemig, kom ik eens een tijdje wat minder op het forum, wordt dit topic weer leven in geblazen! Leuk om te lezen hoe het met iedereen gaat! :)

Hier ook de beide dames in maat 68. Ze hebben een enorme inhaalslag gemaakt, de cb-arts stond er versteld van. Ze zitten op de lijn voor 6 maanden (dat zijn ze natuurlijk officieel ook), E. zelfs erboven! Dat is voor dysmature prematuurtjes heel erg goed (TROTS!). Ze eten hier al een maand of twee groenten, aardappels, fruit, liga, roosvicee... Alleen S moet er nog een beetje an wennen. E zou zelfs al naar 3 flessen per dag toe mogen, maar om het voor mij nog enigszins behapbaar te houden houd ik haar nog even op 1 lijn met haar zusje. E eet ook echt alles wat ze voorgeschoteld krijgt, 't is echt net een kliko. Ze rollen ook al lekker om, tot grote verbazing van de arts, haha. Aan S merken we wel dat ze een klap heeft gehad van de opname. Ze is bang voor artsen/vreemden en dat kan nog maar zo een paar maanden duren. Arme schat...

Lot, ik maak een fles van 210/7 en daar doe ik dan 2,5 schep (plastic schepje wat bij de HA- voeding zit) rijstebloem doorheen. Eerst deed ik meer rijstebloem maar dan werd het goedje te dik voor de speen. Hier hebben ze een normale L-speen want de papspeen weigerden ze (grrrrr). NOg bedankt voor het reserveren hè!! Enne, geen probleem hoor - ze zijn natuurlijk officieus juni-meisjes ook al zijn ze van april :).

Meiden, over twee weken zien we elkaar al, leuk!! Ben zooooo benieuwd naar alle babies! Ik ben qua gewicht wel verdubbeld hoor, dus schrik niet! ;)

Nou, ik ga sperziebonen, aardappels en kipfilet door de blender jassen - voorraadje babyprut aanmaken voor de komende dagen!

Geplaatst

Lot,

Ik heb een gewone avent pap fles. Daar zit al een speen op met grotere opening zeg maar.

Hij krijgt 210/7 en dan 3 eetlepels rijstebloem, of soms 240/8 en ook 3 (grote) eetlepels net hoe het loopt op een dag. Ik geef s'ochtends 240/8 en de andere flessen 210/7 soms s'avonds dus wel wat meer.

Geplaatst

Dank, Meertje en Jet, dat is toch weer handige info.

K krijgt nog steeds 5 x 180/6, ik heb vanmiddag toch weer een keer de Y-speen gebruikt en nu ging het goed met een menging van 120/4 en dan 3 schepjes rijstebloem, ze heeft m alleen binnen 5 minuten leeg! Ik heb van Dr Browns ook nog een level 4 speen die heeft gewoon n rond gaatje, misschien dat het dan wat langzamer loopt. Wil haar toch graag naar een zwaardere voeding krijgen ergens rond n uur 9 en dan doorslapen. Nu krijgt ze haar laatste fles om 12u, ze slaapt daar op tot 7u. t Is nog even puzzelen, nog 6 weekjes dan gaan we ook aan het echte eten beginnen!

De kinderstoel staat sinds vandaag aan tafel.

Jet, echt heel jammer dat we je de 18e niet gaan ontmoeten, we gaan gewoon nog n keer afspreken en dan kom je ook!

Oh en Meertje, ik ben weer gewoon mn oude ik..... en dat is toch echt maat 42/44, zal wel nooit meer 38 worden!

Liefs,

Lot

Geplaatst

Hey meiden!

Lot, ik gebruik difrax flessen en daarin zit een papspeen(L) van bibi, universele, mijn lief had de verkeerde gekocht, maar het werkt prima, ik doe 180 water 6 schepjes en 3 flinke eetlepels rijstebloem, dan laat ik de fles heel even staan dan stijft ie wat verder op, anders is het soms nog zo waterig. De rest van de dag krijgt V. ook allen nog borstvoeding, fruit en groente ben ik even mee gestopt, hij kreeg teveel kramp had ik het idee.

Nou meiden, volgende week vrijdag is het weer zover, heb er super veel zin in!!

Geplaatst

Hallo mama's,

Het gaat nu helemaal goed met de papfles, ik had uit een babycadeaudoos een grote Aventfles met 3-fasen speen.

Ik maak idd 180/6 en dan 4 schepjes rijstebloem, gaat er prima in, niet te snel, en het slapen is ook al weer langer (mocht al niet mopperen, maar we hebben er weer n uurtje bij) K. slaapt nu van 22:30u (papfles) tot 7:30u, lekker hoor!

Nog n week! Kijk er zoooo naar uit!

Lfs,

Lot

Geplaatst

Meisjes,

Even via mijn mobiel. Ben vandaag terug van vakantie gekomen. Leuk dat er hier lekker geschreven wordt! Lot, bedankt voor het reserveren! Ik heb er ook zin in! Zal dit weekend wat uitgebreider reageren, ik moet de komende dagen werken.

Kissie!

Geplaatst

@ Mia, Ben heel benieuwd hoe het weekje zon met z'n drietjes is geweest. Jammer dat je gelijk weer aan de bak moet....

Dames: deze wilde ik jullie niet onthouden:

[ATTACH=CONFIG]2795[/ATTACH]

En achteraf weet ik ook waar het grote plezier vandaan kwam..... dame kon voor de tweede keer in bad en de wasmachine kon ook weer aan....en het leuke: vandaag weer zo'n sessie gehad!! waar haaaaaaaaaaaaaaaaalen ze het toch vandaan..............

En nu ik de foto eens goed bekijk: tja druk, druk, druk, was even niet aan het opruimen van de keuken toegekomen :-)

Liefs,

Lot

Geplaatst

Mia, welkom terug! Hoop dat je het leuk gehad hebt!!

Lot, had hem al gezien op Fbook maar inderdaad echt superlief! Ik heb de meiden inmiddels in de wandelwagen zitten en dat vinden ze me toch een partij interessant! Ze liggen er een stuk warmer in dan in de maxicosis (ze konden nooit in de kinderwagen ivm de reflux). Bovendien kan ik de wandelwagen kantelen dus ze zitten niet rechtop.

Vrijdag wordt qua tijd denk ik wel wat lastiger voor mij. Voorheen was 12.00 uur perfect maar ze zitten sinds maandag op een fles minder (omdat ze 6 maanden zijn, meer fruit en groenten eten en er ook aan toe waren) en heb ik het ritme omgegooid. Ze krijgen nu om 12.30 / 12.45 uur de fles... Ik ga proberen om ze allebei in de wagen de fles te geven (1 baby afstaan gaat hem niet worden want ze pikken de fles niet van een ander behalve mijn man en mij). Misschien dat iemand mij dan mijn pannekoek kan voeren? :)

Geplaatst

Hey mama Meertje, je meiden nemen nu al n loopje met je :clap2:! Maar dan voer ik je je pannenkoek wel hoor! Zou het werken als we met zijn allen je ene meisje entertainen terwijl jij de ander een flesje geeft? Als je het in de wagen wilt proberen: de flesjes "stutten" met een opgerolde hydrofiel kan misschien ook helpen, dan heeft de fles steun en hoef je zelf iets minder te sturen..... (foute tip van een mama die haar dochtertje gerust in de wandelwagen aan de eettafel aanschuift en haar kleine meisje het zelf laat doen, foei, foei, foei, zou niet weeeeeeeten wie die mama is, maar vooruit ik ga wel even in de hoek staan voor n uurtje).

Nou, tot over n uurtje dan,

Lot

Geplaatst

Haha, schandalig die moeders van tegenwoordig! Op zich ben ik het wel gewend om ze tegelijk te voeden, zonder hydrofiel ;), alleen zitten ze dan wat hoger zodat mijn rug niet zo belast wordt. Ach, komt vast goed! E. houdt sinds gisteravond haar flesje zelf al steviger beet, dus wie weet doet ze het volgende week zelf (wishful thinking?).

Tot volgende week!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden