Ga naar inhoud

Uitgerekend Juni 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

He meiden!

hier nog "zo'n" moeder, kind in wipper voor de tv (herhaling intocht Sint, is toch cultureel verantwoord) en moeders kan even op het net! Tja, gemak mag de mens best dienen! Al vind ze kookprogramma's ook heel leuk! Dat komt ook heel goed van pas later!

De vakantie was super. Het is een heel makkelijk en gezellig meisje. Al die geschrokken koppies van onze medepassagiers in het vliegtuig waren voor niks! Niemand wil een jankend babietje naast zich, maar P was super stil en lief! Alleen wel 2 keer een poepluier van groot formaat. Heel handig in een klein vliegtuig wctje! Ach, ik heb me niet verveeld!

We zitten nu op 4 voedingen van 180 water, 6 scheppen en de ochtend fles is pap. In de middag krijgt ze een fruitje. Lijkt heel goed te gaan, al lijkt er soms meer fruit in de wasmachine terecht te komen, ha ha!

Wat gewicht betreft, tja. Ik ben ook nog wat aan de grote kant! Maar dat is nog niet helemaal mijn eerste prioriteit. Ik sport wel en eet ook gezond, het zijn gewoon die laatste kilo's. Dun ben ik nooit geweest, gewoon een hollandse meid!

Lot, mooie keuken hoor! Beetje rommel is ok toch! Het is een onwijs leuk meisje om te zien, lekker rond koppie!

Gisteren hebben we ook een kinderstoel gehaald. Wat worden ze groot!

Fijne zondag meiden!

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ Mia: super dat de vakantie en de vlucht zo goed zijn gegaan! En lief ook van P dat ze je heeft geëntertaind tijdens het vliegen, gaat de tijd lekker snel.

Gisteren met kleine K op mijn schoot intocht zitten kijken, en pfff, die zwangerschapshormonen zijn nog niet weg..... had tranen in mijn ogen bij het samen liedjes zingen. Ze is echt het mooiste cadeau ever! En uiteraard gisteravond ook schoen gezet natuurlijk. Zo schattig, die maat 44 All-star van haar grote broer naast maatje 16..... Grote broer (18) vond het helemaal niet erg om zijn schoen te zetten, lekker hoor, maakt niet uit hoe oud ze zijn, schoen zetten blijft n feest!

[ATTACH=CONFIG]2841[/ATTACH]

Meiden, fijne zondag!

Liefs,

Lot

Geplaatst

@Lot, wat een geweldige foto van het schoen(tje) zetten!

@Mia, goed om te lezen dat alles goed is gegaan met de vakantie. Wij willen ook graag gaan vliegen maar ik denk dat wij wachten tot volgend jaar. Ik zie al snel overal obstakels terwijl dat helemaal niet zo is/ hoeft te zijn. Fijn dus om jouw positieve ervaring te lezen!

Hier nog geen slofje gezet (hij heeft nog geen schoen) maar komt wel! Net een goede winterjas maat 68 gekocht maar vrees dat ik er niet lang mee ga doen. Hij groeit zo vreselijk hard!

Meiden veel plezier vrijdag met elkaar en kids!!

Groetjes Jet

Geplaatst

Meiden, nog even over vrijdag: ik ben toch later... Geef ze de fles toch thuis. Ben nu twee dagen afgeweken van wat 'normaal' is bij ons, maar het is gewoon zielig om te zien hoe met name S. daarop reageert. He-le-maal overstuur, snikken, schokken... Misschien tik van wat ze heeft meegemaakt de afgelopen weken, ze waarschuwden er al voor. Ik kom wel naar Bunnik, maar kan er pas om 13.30 zijn. Ach, al zien we elkaar maar heeeeel even...!

Geplaatst

Meertje, ik geef je groot gelijk. Rust en regelmaat gaat voor alles, zelfs voor een dikke-buiken-after-party. We zien je wel verschijnen, denk niet dat we op 13:30u al uitgepraat zijn.....

tot vrijdag,

Lot

Geplaatst

meiden ik heb weinig tijd gehad om te reageren maar ik zie jullie morgen.

Om 12.00 uur ben ik er en zal er tot 14.00 uur zijn en ik neem lars niet mee.

gezellig om jullie te ontmoeten.

Geplaatst

Ha Rachel,

Zeker leuk ook om jou en je kleine mannetje in levende lijve te ontmoeten. Ik kijk nu al uit naar onze zomersessie!

Hebben een lang consult gehad bij de dierenarts. Ondanks dat mn teckeltje helemaal vol klonk, zijn haar longen gelukkig schoon en is het geen longontsteking (een veel voorkomende kwaal bij een slokdarmverlamming). Gedacht wordt, gezien de klachten, dat ze toch ook last heeft van n reflux en dat daarom de slokdarm zo pijnlijk wordt dat ze het slijm niet meer op durft te geven (wat nodig is om m schoon te houden, omdat door de verlamming t speeksel niet voldoende naar de maag doorstroomt en ze dus t teveel uit moet spugen). Hondje gaat dus aan de Gaviscon. Verder heeft ze een injectie met n pijnstiller gehad en voor de zekerheid ook antibiotica en nu is ze al een stuk rustiger en ze heeft ook al wat gegeten. Beter gaat ze nooit worden, want die verlamming gaat nooit over, maar we proberen haar wel zo lang mogelijk een mooi leventje te geven.

Overigens petje af hoor, dat je nog steeds bv geeft en dat zo vaak per dag!

Groetjes en fijn weekend!

Lot

Geplaatst

Ik vond het ook leuk! Jammer dat het wat kort was, we doen het nog een keertje!!!! We zijn ook zooo druk met die moppies!

Lot, nog bedankt voor de super leuke attentie!! Fijn van je teckeltje!!!

Fijn weekend dames!!!

Geplaatst

Hey meiden!

Ik vond het super leuk vanmiddag!

Rachel, ik vind het ook erg leuk dat we jullie ontmoet hebben!

Lot, hopelijk krijgt jullie hondje een beetje rust in haar lijfje, ik vind het zooo zielig....en je kunt zo weinig doen hè...

Gezellig als je binnenkort een keer komt buurten na je werk!!

Nou dames, ik kan niet wachten tot de volgende keer, lekker in de lente, hoop dat we een datum kunnen vinden dat er geen mensen met vakantie zijn, want dat krijgen we dan weer, tenminste wij gaan meestal in mei/juni, nou ja dat zien we dan wel!

Fijn weekend allemaal en tot gauw!

Geplaatst

Meiden, ik vond het ook superleuk om jullie weer te zien! Kort maar krachtig van mijn kant, en dat terwijl die heerlijke pannenkoekenlucht errug hongerig maakte! heb nu al zin in het voorjaar, zullen we alvast een plek reserveren met tig kinderstoelen erbij? :)

Geplaatst

Goedezaterdagmiddag dames,

Weer al n hele week voorbij, dus even een update vanuit t Brabantse land; met kleine teckel gaat het weer een stuk beter, waarom weten we niet, ze reageerde net als de vorige keer erg snel op de injecties en nu gaat het al weer n week goed. Fingers crossed.

Met K. gaat het super, ze heeft haar eerste banaantje gegeten. Eerst had ik een potje olvarit geprobeerd (zat in een van de cadeaudozen), maar dat vond ze niks. Kan ook wel begrijpen waarom want een vers geprakte banaan is zoveel lekkerder! En gisteravond voor het eerst de papfles vervroegd naar 21:30u en....... madammeke werd vanochtend om 08:00u wakker, wat heeft ze dat weer goed gedaan.

Begreep van Rachel dat ze heel erg tobt met de nachten van Max, hij is meerdere malen per nacht wakker. Iemand n idee wat zou kunnen helpen?

Ik hijs K zo in de draagdoek, lekker even aan de wandel en daarna BANAAN!

Fijn weekend meiden,

liefs,

Lot

Geplaatst

Lot wat fijn dat je teckel weer helemaal ok is.

Lief van je dat je vraagt over het slapen van Max.

Inderdaad heeft Max al bijna 3 weken last van slijmvorming en wordt daardoor gemiddeld 4 tot 6 keer wakker per nacht.

We zijn momenteeel behoorlijk gesloopt.

Max heeft al een week een puffer maar die hielp niet, nu heeft hij sinds 2 dagen een andere maar vannacht kwam hij weer

om de 2 uur.

Ik heb vorige week al een waarschuwing gehad op mijn werk dat ik te weinig energie heb en te veel fouten maak.

Gisteren 210 cc nutrilon gegeven om 20.00 uur maar om 23.30 uur was hij alweer wakker.

Verder is hij niet ziek en supervrolijk.

Geplaatst

Hey Rachel, dit vond ik in de Arbo-regels voor wat betreft je werk:

Lukt het niet om uw werk volledig uit te voeren? Maak dan met uw werkgever afspraken over aangepaste werk- en rusttijden. Hier heeft u recht op:

• regelmatige werk- en rusttijden
  • extra pauzes (maximaal 1/8 deel van uw werktijd)
  • een geschikte, afsluitbare ruimte om te kunnen rusten (met bed of rustbank)
  • geen verplichting tot overwerk en nachtdiensten
  • zwangerschapsonderzoek in werktijd.

Tot zes maanden na de bevalling gelden deze regels (behalve de onderzoeken).

Max is nog geen 6 maanden, dus misschien kun je het met je werkgever bespreken.

Liefs,

Lot

Geplaatst

Hai Lot wat lief van je, maar ik vermoed dat als ik daar mee aankom, ik gelijk mijn tas

kan pakken en naar huis kan gaan.

Het slapen gaat nog steeds slecht.

Gisteren weer naar de dokter geweest en een puffer erbij en een neusspray.

Max wil 's nachts ook weer drinken, terwijl hij juist zo lekker doorsliep.

Als het nou volgende week weer zo erg is, ga ik me maar eens ziekmelden.

• 3 weken later...
Geplaatst

oh meiden, wat is het hier ontzettend stil geworden..... hoe is het met jullie en de wonderkinderen?

Hier gaat alles zeer voorspoedig, de hapjes (van alles wat, maakt niet uit wat je K voorzet) gaan vlot en enthousiast naar binnen en...... mevrouw zit los! Het omrollen heeft ze overgeslagen, maar zitten gaat al heel goed!!

Rachel, komt het al in wat rustiger vaarwater met M? Gaat t slapen al beter? Ik hoop het maar. K slaapt sinds twee weken helemaal door, van 19u tot meestal 6 of 7. Ben heel trots op haar. Inmiddels 8 kg en 70cm! Maat 68 inmiddels te klein.....

Lieve juni 2011 mama's, ik hoop gauw jullie verhalen te kunnen lezen.

Liefs en alvast een super kerst toegewenst,

Lot

Geplaatst

Hai Lot,

Wat worden ze al groot en wijs he?

Max kan ook al zitten en wil dat ook alleen nog maar.

Hapjes doen we bijna alleen nog een fruithapje de rest lukt nog niet zo.

Sinds 2 weken gestopt met borstvoeding en dat geeft toch een hoop ruimte.

Max heeft net een flinke oorontsteking gehad aan beide oren, dus het was weer even helemaal mis.

Nu slaapt hij van 20.00 uur tot 03.30 uur en daar zijn we al heel blij mee.

Om de beurt doen we de nachtvoeding en dat is prima te doen.

Mijn vriend heeft gelukkig ook weer een nieuwe baan.

Meiden hele fijne dagen allemaal

Geplaatst

Hey meiden!

Zo, het juni-topic leeft weer!

Tjong tjonge, wat gaat het hard hè, met die kleine frummels, Vikash is een super vrolijk kereltje, helaas heeft hij nu oogontsteking, zijn linkeroog kan bijna niet open, ben al dagen aan het tobben, maandag ha geweest en als het vandaag niet minder was moest ik weer bellen, nou ik haalde hem vanmorgen uit bed....zitten allebei zijn ogen potdicht, kind heeft anderhalf uur met dichte ogen gezeten, kreeg het bijna niet schoon, zooo zielig en nog gewoon vrolijk zijn ook hè! Ik dus weer de ha gebeld, volgens de assistente niks aan te doen...nou dat dacht ik dus niet!! Ik heb geeist dat ze druppels of iets dergelijks voorschrijven en die heb ik dus ook gehad, kijken hoe het morgen is.

Verder gaat het super met de mannen, Vikash krijgt een half potje fruit per dag en nog 2 of 3 keer bv, maar altijd een fles erna, want hij heeft er niet genoeg meer aan, 21:00 de laatste papfles en dan slapen, dan wordt ie wakker om een uur of 9 smorgens, heerlijk!

Vikash is 1 keer op zijn buik gerold en wel al vaker terug, los zitten gaat nog niet helemaal, maar duurt niet lang meer denk ik.

Lot, leuk dat K. zo lekker kan eten al, nieuwe smaken proeven is ook zo leuk, dan trekken ze van die gekke snuitjes.

Rachel, fijn dat Max weer wat langer slaapt, dan is 1 zo'n nachtvoeding geod te doen en gelukkig heeft je vriend een nieuwe baan gevonden, dat geeft toch weer even wat meer rust in je lijf, lekker met een goed gevoel op naar de feestdagen!

Lieve meiden, ik wil jullie met jullie gezinnen allemaal een ontzettend zalig kerstfeest wensen en een voorspoedig 2012!!

Geplaatst

Ha! Leuk weer wat te lezen! Hoewel de nu typende dames ook op Fbook zitten, hihi! Alleen Mia nog niet gesignaleerd ;).

Ralletje, hoe is het nu met de oogontsteking? Wat achterlijk dat ze daar niks voor willen geven! Goed dat je vol hebt gehouden, hoop dat het helpt!

Rachel, lekker dat Max langer doorslaapt! Hopen dat het een voortdurende trend blijkt! :)

Lot, ik heb ook het Opperdepop boek van AH gekocht! Leuke recepten staan daarin hoor! Daar mesten we ze wel mee vet, haha! Knap dat K al zit!!

Hier alles goed! E is echt een scheet, een heerlijk makkelijk kind! 69 cm en een week geleden 8,3 kilo. Het is een enorme kliko, eet alles wat je haar voorschotelt (behalve rode bietjes, daar moet ze bij huilen, haha!). Verder snaait ze bij de lunch een complete boterham weg met daar achteraan een fles. Supergezellig vind ik dat, met zijn 3-en lunchen. S is ook een onwijze scheet, maar heeft wat meer een 'gebruiksaanwijzing'. Ze slaapt wat moeilijker, eet ietsje moeilijker (altijd wat minder dan E en ze eet nog maar 3 hapjes brood). Ze drinkt ook nog wat meer melk dan E (omdat ze wat minder brood eet). Aan de andere kant kun je veel meer met haar dollen, het is zo'n lachebekje! S is ook 69 cm en een week geleden 7,6 kilo, dus 7 ons lichter dan haar zus.

Ze willen allebei niet uit een tuitbeker drinken, dus kreeg ik van het CB de tip om een gewone beker te proberen. Nou, dat was de uitvinding! Leuk dat ze het vinden! :) E kan bijna zelf zitten, S niet (vanwege die helm). Het rollen gaat hier wel, van rug naar buik, maar verder niet. Denk dat ze het over gaan slaan en gelijk gaan zitten en kruipen straks. Ze slapen allebei van 19.30 uur tot 7.00 uur (ok, ze beginnen vaak om 6.00 uur al te kletsen samen) maar dat doen ze al weken. Heerlijk hoor! De drie R's zijn voor hen (en voor ons) gewoon heel belangrijk, dus daar houden we ons aan, ook al is de buitenwereld daar niet altijd even begripvol in.

Meiden, fijne feestdagen gewenst! De eerste keer Kerst met onze wondertjes, vorig jaar zaten ze nog warm in onze buik!

Veel liefs!

Geplaatst

Ha meiden,

Ook hier gaat het prima! Wat worden ze snel wijs he! Ons mannetje is ook net een kliko, hij vindt alles lekker (behalve witlof haha) Hij is inmiddels ruim 8,8 kilo en 71,5 cm. Een flinke jongen dus. Hier nog steeds 4 flessen en fruit en groente. Ook een broodkorstje of berenkoekje is heerlijk. Alles zit er dan wel onder maar ach... de wasmachine draait wel :-)

Vandaag voor het eerst wat diksap gegeven ook dat vond ie lekker!!

fijne dagen!

Geplaatst

Het huis nog in diepe rust, mn meisje net terug in haar bedje, heerlijke ochtend met zijn tweetjes....wat een rijkdom..... zucht....

@ Meertje: ja dat Opperdepop kookboek is een groot feest! Tuitbeker lukt hier nog niet, ze vindt m eng geloof ik! Hoe doe je dat dan met een gewone beker?

@ Jetje: leuk om van je te horen! Heb je al geprobeerd om de witlof te mengen met n beetje appel en aardappel?

Berenkoekjes staan hier nu ook op t menu, broodkorstjes durf ik nog niet, vind het een beetje eng, hoe doe je dat?

@ Ralletje: gaat het al weer wat beter met Vikash nu die wel medicijnen heeft?

@ Rachel: fijn dat je vriend weer een baan heeft, dat is toch een hele zorg minder!

Mama's: n hele fijne tweede kerstdag gewenst!

Liefs,

Lot

Geplaatst

Hee Lot,

Met een gewone beker geef ik ze steeds kleine slokjes water, ze vinden het prachtig! Ik laat ze de beker (nog) niet zelf vasthouden, dat is nog te onstabiel.

Broodkorst kun je eerst in 1 geheel geven (alleen de korst, zonder brood) kunnen ze erop kauwen en aan brood wennen. Ik geef nu brood in relatief kleine 'blokjes' inclusief korst (ze soppen het brood dan zompig en dan slikken ze het zo door). Als je geen korst geeft, loop je volgens ons CB het risico dat ze het later niet meer eten. Ik vond het wel een beetje eng, maar ben inmiddels wel aan het idee gewend ;).

Iedereen fijne dagen gehad? De griep heerst geloof ik, hoop dat we e.e.a. ontlopen! Zal blij zijn als al deze drukke dagen vol bezoek voorbij zijn en we weer gewoon in het ritme kunnen komen...!

Geplaatst

Lieve meiden!!

Ik ben er nooit, sorry!!! Ik hoop dat jullie fijne dagen hebben gehad. Wij zeker! Eindelijk kerst met ons kind, heerlijk. Ik heb natuurlijk lekker uitgepakt met leuke kerst outfits voor ons meisje, zo cute!

Ik begrijp dat jullie op fb kletsen, tja daar ben ik niet zo van. Heb een tijd geleden alles gestopt, lekker rustig, ha ha!

Het gaat hier prima, ze drinkt ook uit tuit, eet broodkorstjes en lacht de hele dag! Ze weegt nu 7350 gram en is 68 cm. Een heerlijk grietje, wat er elke dag voor zorgt dat ik wel een paar keer extra in een deuk lig! Ze heeft nu al humor! Kind van haar vader!

Hoe is het verder met jullie en het werken, gaat het goed in combi? Meertje, jij bent nog even thuis toch?

Fijne dag meiden!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden