Ga naar inhoud

Uitgerekend Juni 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hè lieve meisjes!

Was er even niet, onverwachts ski uitje!!! Man blij, lekker relaxed en super gegeten!!!

O ja, ook wat geskied, ha ha!

Leuk, allemaal naar K's verjaardag!!!! Ik moet nog even naar mijn rooster kijken op het werk, ik geloof dat april nu wel gepland staat. Lijkt me leuk om jullie (en graag meer dames) te zien met alle schattepatatjes erbij natuurlijk!

Is vikash weer opgeknapt? Lijkt me best spannend als je kind zo ziek is. Jullie hebben het allemaal al meegemaakt he?

P, is de hele dag bezig met klap eens in je handjes, zo schattig! Ik moest gewoon janken toen ze voor het eerst mee deed!!! Ik ben zo soft geworden sinds ze er is! Het is echt een kadootje!

Hebben jullie al leuke zomer vakanties geboekt?

Ik heb vandaag een late dienst, vind ik heftig maar wat later beginnen terwijl P bij de oppas is, is ook niet verkeerd. Even wat klusjes wegweerken en hier schrijven!

Meiden fijne dag!

Kissie Mia

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hey meissies!

@ Mia: lekker even eruit! Was P mee of niet?

Weet je, laten we gek doen: gewoon 10 juni met zijn allen bij mij thuis! Heb er de ruimte voor, zelfs honden kunnen mee!

En de mannen met elkaar kennis laten maken in onze huisbar!

oh en het nieuws van de dag: K staat! Ze trekt zich aan de rand van de box omhoog (gelukkig hadden we na veel aandringen van een overbezorgde oma bed en box al lager gezet).

En ja.... ik jank ook om alles, wat een zaligheid!

Liefs en dikke zoen voor allen,

Lot

Geplaatst

Ha ha, gekke lot!!

Waarom al die wilde wijven bij jou thuis op de verjaardag van K!!

Afspreken kan natuurlijk wel een keertje bij jou of bij mij thuis, geen gek idee. Maar jullie vieren dan toch gewoon een feessie met jullie meissie en Fam./vrienden?

Ze kan al staan joh?!? Wauw, snelle tante hoor!

Nu even de dwdd kijken!

Kissie

• 3 weken later...
Geplaatst

Hallo mama's!

En zo zijn we, sinds de laatste post in dit topic, al weer een jaar ouder! En wat een super verjaardag, met een mooi cadeau van K.

Bij het wakker worden kijkt ze me aan en zegt: mama! En weer een emo breakdown, dat snap je!

Ik vind het zo snel gaan.... inmiddels staat madammeke stevig in de box, moet nog wel leren niet zomaar los te laten...... au, boem.

Verder kan ze heel veel dingen aanwijzen: Waar is...... je schaap, fop, vlinder, bus, paard, papa, en de hondjes natuurlijk, zo knap! Ben echt heel trots!

Hoe is dat met jullie wondertjes?

Verder gaat het eten echt super, ze is dol op fruit en drinkt verse jus, zo uit een beker, of biologische troebele appelsap, wel een grote hydrofiel eronder, wat het gaat nog niet zonder knoeien natuurlijk. Hoeveel/vaak geven jullie eten/drinken? Vind het nog een beetje puzzelen, want haar eetlust is zo goed, dat ik haar af en toe mijn kleine caviaatje noem, eten tot je knapt....

Wat afspreken betreft: ik ben van het "hoe meer zielen" principe, dus de uitnodiging voor K's eerste verjaardag blijft hoor! En anders: dames, gooi eens wat data in de groep?

Hoop gauw updates van jullie te lezen!

Liefs,

Lot

p.s. nog twee dagen, dan is ze langer uit mijn buik dan dat ze erin heeft gezeten, bizar!

Hieronder: wel zitten, wel staan, maar kruipen..... mooi niet! En een bedachtzaam momentje.

[ATTACH=CONFIG]3723[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3724[/ATTACH]

Geplaatst

Hai Lot,

Wat een leuke foto,s en wat een schatje.

Het gaat zeker hard.

Dingen aanwijzen, nee dat doet Max nog niet.

Hij babbelt wel veel, vooral iets wat lijkt op papa.

Hij vindt ook echt alles lekker, gisteren haring en hij vond het heerlijk.

Hij kruipt achteruit en kan nog niet echt staan, maar wil het wel graag.

Hij kan zo lief schaterlachen.

Alleen had hij vorig weekend alweer oorontsteking voor de vierde keer, dus maar

weer antibiotica.

Ik geniet echt verschrikkelijk van hem, hij is zo lief...........

Hij vindt de babyschommel ook al helemaal leuk.

Geplaatst

He dames!

Lot, nog van harte!! Wat een prachtig kado van je zeer bijdehandte dochter!!! Tjonge, ze is best snel met een aantal dingen! Leuk hoor!

P zit erg goed, zwaait, klapt in de handjes, danst als ze muziek hoort, lacht veel (tegenwoordig vaak naar mannen, hnmmm

Geplaatst

Sjonge, even een verkeerde beweging op mijn telefoon en daar staat mijn verhaal niet af, ha ha!

P, is een heerlijk grietje en het gaat heel goed!

Lot, wat betreft eten, vind ik ook best lastig. Ze eet wel veel nu, ze eet zo alles van je bord. Moet echt alles buiten haar bereik houden, ze grijpt het!

Ze drinkt 3 x per dag nog opvolg melk, ong 500 cc per dag. Waarvan 1 keer pap. 1 of 2 boterhammen met smeerworst, kaas of banaan. Ze eet al veel soorten fruit, koek, yoghurt. Avondeten gaat er ook in als pap. Ze krijgt alles nog zoutloos, als geef ik haar wel een dingetjes te proeven waar het een en ander in zit. Ze krijgt ook nog geen zoete, suikerhoudende dingen. Ze drinkt tussendoor water, vind ze lekker, tja.

Hoe doen jullie dat, hoor ik ook graag!

Rachel, wat een pech met die oortjes van je kleine man. Zwakke plek. Lijkt me zo zielig!!!

Lot, leuke foto van jullie meisje! Wat een lekker bekkie heeft dat grietje!

Bedankt voor de uitnodiging! Het is sowieso leuk om elkaar te zien, dus als er meer kunnen?!?

Hoe is het met de anderen? Volop genieten van de moppepopjes?!?

Fijne avond!

Kissie mia

Geplaatst

Goedemorgen meisjes!

Hebben jullie het ook gelezen van Esly? Verschrikkelijk, voor de 2e keer een vroeggeboorte. Vind het zooo k*t, dit is waar ik ook zo bang voor was. De kans op herhaling is namelijk best aanwezig. Ik besef me dat ik ongelooflijk veel mazzel heb gehad, dat het de 2e keer goed gegaan is.

Ik leef met ze mee en hoop dat ze dit over een tijdje weer te boven komen.

Meisjes, geniet van jullie pollewopjes, het is ons gegeven. Wauw!

Fijne zaterdag!

Geplaatst

Goedemorgen,

Ja wat een afschuwelijk bericht van Esly, het houdt me ook al sinds gisteren bezig. Wat een verdriet, zo oneerlijk.

En wat zijn wij dan gezegend inderdaad. Zojuist aan het ontbijt met een klein dametje dat (sinds donderdag) ook klap eens in je handjes speelt. pffff, wat een tegenstrijdigheid. En Mia, ja, ik kan me goed voorstellen dat het je op meerdere punten heel er bezig houdt, en wat te doen met je eskimootje.... heftig hoor, weer zo een spannende tijd in gaan met alle onzekerheden van dien of niet. Lastige keuze lijkt me.

Zei donderdagavond tegen mijn hubbie, toch nog maar wel een brusje proberen? Maar alles in overweging nemend, nee, definitief niet. Vind mezelf te oud en ben heel erg blij met ons gezonde grote wonder, durf het risico niet te nemen.

Liefjes:

Droom van morgen, herinner je gisteren, maar leef vandaag!

Kus,

Lot

Geplaatst

Knuffel Lot. Hoe gezegend je ook bent, het blijft moeilijk afscheid nemen van nog een keer een kans op al dat moois. Hou elkaar en jullie meissie goed vast!

Geplaatst
He dames!

Lot, nog van harte!! Wat een prachtig kado van je zeer bijdehandte dochter!!! Tjonge, ze is best snel met een aantal dingen! Leuk hoor!

P zit erg goed, zwaait, klapt in de handjes, danst als ze muziek hoort, lacht veel (tegenwoordig vaak naar mannen, hnmmm

@ Mia: ja bijdehand is ze zeker... het naar bed brengen/uit bed halen duurt ook steeds langer, eerst moet alles aangeraakt worden en benoemd.... en oh ja zelf licht aan en uit natuurlijk..... het is een heel protocol hoor elke keer, maar zo grappig.

@ Testr: dank je wel lieverd en have fun vanavond!

Gisteren trouwens nog een foutje met eten maken: ging voor de couscous uit het Opperdepop kookboek, had alleen niet gezien dat ik gekruide couscous had gekocht. Het is schoon opgegaan en gelukkig tot nu toe zonder gevolgen......'t loopt met een sisser af en niet met een knal haha! Ze vond het trouwens (hoe kan het ook anders) heel erg lekker en 't is schoon opgegaan. Net als het stukje jonge kaas van de kaasboer op de markt.....

Even nog voor de volledigheid het eetschema:

's ochtends fles 210/7

tussendoor, broodkorstje en fruit met slokjes sinaasappelsap

's middags boterham (1) zonder de korstje want die heeft ze dan al op en beetje melk 150/3 (dat is niet de juiste verhouding, dat weet ik, maar ze heeft zoveel voeding niet nodig, gezien al het andere dat er in gaat)

tussendoor, rijstwafeltje, berenkoekje of fruit met wat biologische appelsap van de lokale fruitschuur (dus ongezoet, ongefilterd)

's avonds warme hap

en tenslotte voor het slapen gaan een

210/7 fles met 4 schepjes pap

Dat laatste ga ik binnenkort omruilen met de ochtendfles, dan wordt dat een bordje pap met los nog een flesje melk.

Zo en nu ga ik mijn visjes in bad doen, aquarium kan wel een schoonmaakbeurt gebruiken....

Fijne zaterdag,

Lot

Geplaatst

Oeh, wat is hier weer veel geschreven! Heerlijk! @Lot: wat gaat K hard!! Goed zeg! En wat een raar idee he, dat ze zo snel groot worden... En dat ze al langer uit je buik zijn dan erin (bij mij is dit alweer een tijdje geleden, haha). Wat betreft drinken: ons CB zei dat kindjes nooit te weinig kunnen drinken, tenzij ze heel erg ziek zijn en het dus echt letterlijk niet kunnen. Teveel drinken ook niet, komt het vanzelf weer terug. Met eten is dat wat lastiger inderdaad, hoe weet je wat genoeg is...? Hier geven ze het duidelijk aan als ze niet meer willen, maar soms denk ik: heb je nu eigenlijk wel genoeg gehad? Het bord is leeg!! Zal zo even ons schema oplepelen, misschien heb je er iets aan.@Mia: P gaat dus al ook al zo goed, fijn om te horen!! En inderdaad, wat een vreselijk bericht over Esly... Las het gisteravond net voor het naar bed gaan, wat een verschrikkelijk nieuws. We mogen onszelf zó gelukkig prijzen met onze wondertjes, dat besef je op een dergelijk moment des te meer. Pas geleden keek ik naar een herhaling van een (volgens mij NCRV-)documentaire over kindjes die te vroeg geboren werden, voor ons heel herkenbaar. Hoewel die kindjes er veel heftiger aan toe waren dan die van ons. Toen ik de eerste beelden van de koef al zag, begonnen de tranen al te vloeien en ben ik stilletjes even naar boven geslopen om naar mijn slapende bokkepootjes te kijken. Wat een geluk...! Dat realiseer je je des te meer op momenten dat je geconfronteerd wordt met de (moeilijke) situaties van anderen...@Rachel: vervelend, Max zijn oorkwaal! Zielig voor het manneke! Is buisjes niet een optie? Dat krijgen kindjes met herhaalde oorontsteking toch vaker aangeboden?Hier is het momenteel heel heftig. De meisjes doen het prima hoor (gelukkig!), maar we hebben afgelopen week gehoord dat mijn schoonmoeder een zeer agressieve vorm van kanker heeft en helaas niet lang meer bij ons zal zijn. Ze voelde zich al een tijdje niet lekker, maar dit hadden we nooit verwacht... Wat een klap! Veel verdriet dus. Dat ze de tweeling niet op zal zien groeien, en zij dus nooit hun oma zullen kennen, doet ook veel pijn, met name bij manlief. Aan de andere kant draait het leven gewoon door, juist vanwege de meisjes. Heftig.Verder doen ze het prima! S is van haar helmpje af!!!!! Jeeeeeeeuuuuujjjjj! Wat een opluchting! Ze is binnen een paar dagen los gaan zitten, dus ik verwacht dat het hard zal gaan. Verder staat ze bijzonder stevig op haar beentjes, heel grappig. E buikschuift overal naar toe, danst op haar manier, zingt op haar eigen manier. En ze doen samen alles na: gekke bekken die ik trek, tong uitsteken, dingen nazeggen. Mama, papa, neeneenee, jajaja. Verder herkennen ze inderdaad dingen, maar wijzen doen ze (nog) niet. Ze weten wie papa is, wat een poes is. Boekjes lezen is hier favoriet, met name Lieve Lievebeest. Het schema:'s ochtends boterham (incl korst) + fles 150/5tussendoor fruithap met tuitbeker water - hoeveel ze drinken moeten ze zelf weten's middags boterham (incl korst) + fles 150/5tussendoor 2 mariabiscuitjes met flesje water met klein beetje diksap (hoeveel ze drinken moeten ze zelf weten)'s avonds warme hap met yoghurt als toetje en als ze willen nog wat water uit een tuitbekerZe mogen max 300 cc aan melkproducten, eigenlijk incl toetje, maar daar heb ik eigenlijk een beetje lak aan. Al die regeltjes word je wel eens een beetje geschoffeld van... Eigenlijk zouden ze nu ook al de fles moeten afbouwen, maar dat komt vanzelf wel hoor. Alles op zijn tijd :).Het weekend van 10 juni is bij ons een (lokaal) feestweekend, zo meldde manlief mij. Idee is eigenlijk om (als de situatie met mijn schoonmoeder het toestaat) lekker te gaan feesten en de tweeling uit logeren te sturen, haha! Maar als de andere meiden wel kunnen, moeten jullie gewoon de 10e samenkomen hoor! Bij ons is het nu toch wat lastig plannen met de situatie in de schoonfamilie... Meiden, goed weekend! Vokgende week schijnt het weer heerlijk weer te worden hè!! Genieten!!

Geplaatst

Hoo is, wat is hier enorm veel geschreven zeg!

Wat fijn om te lezen dat de kleintjes het allemaal zo goed doen en al zoveel kunnen, ze ontwikkelen zich razend snel nu!

Vikash eet niet zoveel hoor, smorgens fles 200 (eerst altijd pap, maar dat wil hij niet meer), 10 uur fruit, pot of vers, 12 uur fles 200 en naar bed, 3 uur fruit, 5 uur warm, potje of vers, net wat wij eten, toetje erbij en nog een klein flesje melk en naar bed half 9 fles 200 melk met rijstebloem, tussendoor geef ik hem weleen een koekje, crackertje ofzo, brood eten doet hij nog niet, ik probeer wel stukjes, maar hij doet zooooo lang over 1 stukje, dat 1 boterham waarschijnlijk de hele dag in beslag neemt, hij heeft ook nog geen tanden en kan ook nog niet zitten, hij is erg makkelijk en vind alles wel best, kan wel redelijk staan en brabbeld ook al erg veel, en dansen doe ie ook, als ie in zijn stoel zit gaat dat koppie heen en weer heel schattig!

Meertje wat erg van je schoonmoeder, sterkte de komende tijd!

Over 10 juni, weet ik nog niet, zou wel leuk zijn natuurlijk, maar moet even kijken hoe het loopt, wij gaan begin juni ook op vakantie (weet niet precies welke datum)

Nou meiden fijn weekend, als het goed is komt er mooi weer aan, dus genieten maar!!

Geplaatst

Hallo meiden!

Meertje, wat erg voor jullie! Dat hakt er wel in, poehee. Wat een oneerlijk allemaal.

Kan me voorstellen dat die documentaire veel indruk op je gemaakt hebt, heb het ook gezien. Bokkepootjes, ha ha, klinkt goed. Geen helmpje meer, wat fijn!!!

Ralletje, vikash is een lekker makkelijk mannetje dus, hij klinkt heel relaxed! P heeft ook nog geen tanden hoor!

Leuk om te horen hoe het met jullie kleintjes gaat!

Fijne avond!

Geplaatst

Jeetje Meertje, wat een vreselijk bericht en wat een nare tijd ligt voor jullie. Weer die afschuwelijk K-ziekte die zomaar onverwacht een heleboel levens op zijn kop zet. En wat verandert er dan weer veel in een jaar. Zo tegenstrijdig.

Wel een positief bericht over S, fijn zonder helm!

@Ralletje: Vikash klinkt lekker relaxed, fijn!

@ Rachel: hoe gaat het met de oortjes? Hopelijk weer over, zo zielig voor dat kleine mannetje.

Zo te horen gaat het 10 juni niet worden voor onze reünie. Snap dat het voor Meertje sowieso een onzekere tijd gaat worden, maar misschien moeten we toch wat data op tafel leggen om elkaar dit voorjaar toch nog te kunnen zien?

Ik werk niet op woensdag en vrijdag, dus die dagen kan ik altijd.

Wat een heerlijke zonnige dag trouwens vandaag, echt genieten, lekker buiten. Morgen weer aan het werk, bleeh.

Fijne avond nog!

Liefs,

Lot

• 2 weken later...
Geplaatst

Even een ego-berichtje, maar moet even door mijn dipje heen.

Vandaag, alweer 13 jaar geleden maar het is als de dag van gisteren, op de eerste lentedag van 1999 overleed mijn vader plotseling. Geen afscheid kunnen nemen, in zijn slaap overleden. Op zich mooi, maar niet als je pas 58 bent en je eerste kleinkind dat zelfde jaar wordt verwacht. En dit jaar hakt het er bij mij gigantisch in, wat had ik hem graag aan zijn prachtige kleindochter voorgesteld.

Ik ga naar buiten met haar, de zon in, uitblazen, ben zo gelukkig, maar vandaag zo verdrietig.

En dit 500ste bericht op dit fijne forum, waar altijd zoveel steun is, is voor jou pap, ik mis je.

Geplaatst

Ooooooh, lieve lieve Lot! Een mooie dag, vol zonneschijn... Maar wat had je je eigen zonnestraaltje graag aan je vader laten zien! Hij ziet haar vast, ergens ver weg. Veel sterkte vandaag en een hele dikke knuffel, ook voor je mooie dametje!

Liefs!

Geplaatst

Lieve lot,

Ik zie het nu pas. Meis, hij is vast super trots op zijn prachtige kleindochter. Maar het gemis is er niet minder om!

Hele dikke knuffel!

Geplaatst

De emotionele rollercoaster gaat nog even door.... morgen crematie van onze lieve vriend Mark die ceremoniemeester was tijdens ons huwelijk (zondag 1 jaar geleden). Vijf maanden geleden diagnose hersentumor gehad en 25 maart overleden, 44 jaar oud, zo oneerlijk.

Meiden, hoe is het met jullie? Het is weer heel erg stil....

Liefs,

Lot

Geplaatst

Nee lot, wat verschrikkelijk!!

Gatver, wat kan het leven toch bruut zijn!!!

Heel veel sterkte morgen.

Kus

Geplaatst

Zag het op Fbook, Lot, vreselijk... Heel veel sterkte! Ik hou me even gedeisd, heb even de kracht niet om 'gezellig' te doen nu, na toch wat lichtpuntjes in de afgelopen vier zware weken, mijn lieve dappere schoonmoeder en trotse oma van onze mooie dochters op sterven ligt. Het is heel erg hard gegaan... Ik houd me dus even gedeisd tot ik merk dat ik weer behoefte heb om mee te doen, zeg maar. Als ik terugkijk op de afgelopen twee jaar en wat we daarin hebben meegemaakt qua hoogte- en dieptepunten, vind ik het een wonder dat we nog op onze benen staan. Ik wil zo graag rust en ongeremd kunnen genieten van onze prachtwonders... Sorry voor de ego!!

Liefs!

Geplaatst

dat is toch niet ego?

Wat heftig allemaal Lot en Meertje.

Sterkte voor jullie.

Bij ons zijn er ook aardig wat diepte punten geweest, maar momenteel is het

even rustig.

Geplaatst

He meiden!

Lieve meertje, dankzij die kleine meisjes staan jullie nog op de benen! Wat is het snel gegaan met je schoonmoeder, ik hoop dat jullie nog wat waardevolle momenten met haar mogen meemaken deze dagen. Heel veel sterkte.

Lot, hoe was de uitvaart? Zorg goed voor elkaar!

Dikke kus voor jullie allemaal!

Kissie mia

Geplaatst

Lieve mama's,De uitvaart was prachtig, persoonlijk, een lach en dikke tranen.Heel eigen, mooi en goed. Rammstein snoeihard in het crematorium, kon niet stil blijven staan, K. die naar de kist zwaaide, een kist van blank geschaafd vuren volgeschreven en getekend met persoonlijke boodschappen en bij de laatst groet heb ik samen met K een van haar knuffels op de kist achtergelaten. 's Middags bier, baco's, witte wijn en borrelhapjes, veel gedronken...... maar een echt afscheid à la Mark.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden