Ga naar inhoud

Wie start er in December 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

ik wist niet dat ik zo graag ongesteld wil worden!

Ik heb er zin in!

Maar goed mijn lijf nog niet helemaal..

Het is mijn natuurlijke cyclus dus het kan zomaar een dag of 2 later zijn.. dan duren 2 dagen heel lang!

Inderdaad een dun clubje maar wat mij betreft prima!

Sarah,

Wat is een tese?

KBR,

cryo? cryoTP

Het zegt me allemaal helemaal niks!

Ik ben maar een no no...

succes allemaal!

• Reacties 134
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hi tulpie,

Ik ken dat gevoel van erg graag ongesteld willen worden. Maar duurt nog zeker een week. Zou wel fijn zijn als ik deze maand weer eens een cyclus van 24 dagen zou hebben (zit bij mij tussen de 24 en 31 dagen in) dan duurt het 4 dagen korter. Maar ik vermoed naar aanleiding van de predictor test dat het toch donderdag de 16de wordt.

Nog maar weer wachten dus.

Cryo is een bevroren vruchtje die nadat het ondooit is wordt terug geplaatst (TP)

@Sarathunis hoe was de meting??

@KBR, maakt toch niet uit of het de eerste tweede of derde is, ik denk dat de wens net zo groot is en de teleurstelling ook zo.

gr Miranda

Geplaatst

@tulpie dit heb ik even van het net gekopieerd: Bij TESE nemen we een biopt uit uw teelbal. De analist onderzoekt het materiaal vervolgens op zaadcellen. Het is een chirurgische ingreep waarbij we de balzak en teelbal openen. De uroloog voert de procedure uit op de grootste van beide teelballen.

De 2e meting ging prima 12 follikels alle tussen de 8 en 11 mm vrijdag heb ik de 3e follikelmeting en waarscheinlijk maandag de punctie.

@KBR wat geweldig zeg dat de icsi bij jouw de eerste keer gelukt is dit geeft me toch een beetje hoop.. mag ik vragen hoe oud je bent?? Nou ik hoop voor je dat het de 3e keer ook direkt van een verse poging lukt!!

Geplaatst

hoi meiden,

hier weer eventjes een update.

morgen mag ik terug komen voor de 3de fm meting.

spannend allemaal want het weekend wordt de punctie vastgestelt.

ik heb niet zo heel veel folikkels 6( bij me vorige icsi zwangerschap had ik er 8). waarvan 1tje nog net geen 18mm is.

dus vandaar dat ik nu 3 echo's heb gehad.

ik spuit gonal-f en centrotide. alleen die laatste geeft nogal wat een reactie op me lichaam.

nu hard duimen dat er morgen een afspraak gemaakt kan worden..

daantje 81.

Geplaatst
hoi meiden,

hier weer eventjes een update.

morgen mag ik terug komen voor de 3de fm meting.

spannend allemaal want het weekend wordt de punctie vastgestelt.

ik heb niet zo heel veel folikkels 6( bij me vorige icsi zwangerschap had ik er 8). waarvan 1tje nog net geen 18mm is.

dus vandaar dat ik nu 3 echo's heb gehad.

ik spuit gonal-f en centrotide. alleen die laatste geeft nogal wat een reactie op me lichaam.

nu hard duimen dat er morgen een afspraak gemaakt kan worden..

daantje 81.

Spannend zeg was het bij je vorige zwangerschap direkt de eerste keer raak?

Geplaatst (aangepast)

Kijk, zo gaat het al beter, ineens flink wat reakties!

Tulpie, wij hadden van onze vorige ICSI behandeling (waaruit onze 2e zoon is ontstaan) nog 3 cryootjes (ingevroren embryo's). Was erg leuk (en een stuk makkelijker) geweest als een van de terugplaatsingen (TP) was gelukt, maar helaas.

Meezie, ik vind dat de wens wel net zo groot is als bij de eerste 2, maar de teleurstelling mocht een derde niet lukken zal niet zo groot zijn als bij de eerste; ik heb tenslotte 2 prachtige zoons gekregen dmv ICSI. En dat is wel even anders dan voor iemand waarbij het voor een eerste niet lukt. Natuurlijk zou ik het wel heel jammer vinden, de wens is er toch, en door al die behandelingen krijg je wel de hoop op een derde, dus ik moet er nog even niet aan denken dat het misschien wel helemaal niet zal lukken...

Sarahtunis, dat vind ik wel fijn om te horen; iemand anders kan natuurlijk ook wat meer hoop krijgen door mijn verhaal te lezen. Ik ben inderdaad bij de eerste ICSI zwanger geworden van onze eerste zoon, ik vond het een wonder! De poging was bijna afgebroken vanwege overstimulatie maar ze durfden toch een punctie aan, en das maar goed ook! Ik ben inmiddels 36, bij de eerste ICSI was ik 30 jaar. Toen we voor een tweede gingen, kregen we te horen dat er helemaal geen zaadcellen meer waren dus dat was schrikken. UIteindelijk een aantal maanden later toch weer een aantal, al was het echt een twijfelgeval of ze met zo weinig een ICSI aandurfden; ze moesten bij de ICSI ook moeite doen om voldoende zaadcellen te vinden. Maar ook die is uiteindelijk gelukt.

Nu dus wel twee cryoTP die mislukt zijn, maar ik hoop dat een verse ICSI het beter doet.

Daantje en Sarahtunis, voor jullie dus spannende tijden, morgen en overmogen weer een follikelmeting en dan hopelijk snel een geslaagde punctie! Ik vind elke stap weer zooo spannend, al vind ik het nu wel een hele geruststelling dat bv de bevruchting bij ons geen probleem is. Dat vond ik toen bij de eerste ICSI zo verschrikkelijk eng; je weet gewoon niet of elke volgende stap weer gaat lukken..

Daantje, jij hebt het over een vorige zwangerschap, voor jullie is het dus voor een tweede? Edit; ik lees nu dat jullie inderdaad voor een brusje gaan...

Alvast weer heel veel succes, ik ga duimen dat er dit weekend flink wat eitjes geoogst gaan worden!

Tulpie en Meezie, voor jullie dus beiden wachten op ongesteldheid, tja het blijft raar; soms wil je hem zo snel mogelijk, en later juist weer helemaal niet, haha!

aangepast door KBR
niet goed gelezen!
Geplaatst

@ KBR Dankjewel voor je lieve woorden en wat super dat je 2 mooie kindjes hebt door middel van icsi. Ik vraag me af hoe het zit met napijn na de punctie. Heb jij hier ook last van gehad?

Geplaatst
Ik vraag me af hoe het zit met napijn na de punctie. Heb jij hier ook last van gehad?

Dat vond ik heel erg meevallen, ondanks dat ik de eerste keer 36 en tweede keer 24 eicellen had... De eerste punctie viel erg mee, degene die het toen deed had flink ervaring en ging erg snel. De tweede ging niet goed, het duurde te lang en was erg pijnlijk. Meteen na de punctie had ik wel steeds flink pijn, ongeveer een uur en toen had ik echt wel pijnstillers nodig. Daarna zakt het snel weg en blijft het wel gevoelig maar is het goed te doen. Gewoon lekker gaan liggen en bijkomen is het enige wat je dan moet doen. Maar goed het is heel verschillend heb ik gehoord, dus het is gewoon afwachten.+

Geplaatst
Dat vond ik heel erg meevallen, ondanks dat ik de eerste keer 36 en tweede keer 24 eicellen had... De eerste punctie viel erg mee, degene die het toen deed had flink ervaring en ging erg snel. De tweede ging niet goed, het duurde te lang en was erg pijnlijk. Meteen na de punctie had ik wel steeds flink pijn, ongeveer een uur en toen had ik echt wel pijnstillers nodig. Daarna zakt het snel weg en blijft het wel gevoelig maar is het goed te doen. Gewoon lekker gaan liggen en bijkomen is het enige wat je dan moet doen. Maar goed het is heel verschillend heb ik gehoord, dus het is gewoon afwachten.+

Oke vervelend dat het de 2e keer pijn deed. Nou bij mij gaat het echt alleen om de napijn waar ik bang voor ben de punctie doe ik namelijk onder narcose.

Geplaatst

Hmm tja, narcose, dat lijkt mij ook wel wat, maar dat doen ze helaas niet in Nijmegen.... TOch waar weer even de kiezen op elkaar!

Volgens mij hoef je dan helemaal niet bang te zijn voor de napijn hoor, je zal het wel flink voelen, maar zoals ik al zei, gewoon lekker rustig aan doen!

HEb je inmiddels al weer een FM gehad? En, en??

En Daantje, jij weet hopelijk inmiddels ook meer?

Geplaatst
Hmm tja, narcose, dat lijkt mij ook wel wat, maar dat doen ze helaas niet in Nijmegen.... TOch waar weer even de kiezen op elkaar!

Volgens mij hoef je dan helemaal niet bang te zijn voor de napijn hoor, je zal het wel flink voelen, maar zoals ik al zei, gewoon lekker rustig aan doen!

HEb je inmiddels al weer een FM gehad? En, en??

En Daantje, jij weet hopelijk inmiddels ook meer?

Ja ik doe het in dusseldorf woon hier ook. Ik betaal ook alles uit eigen zak dus ik kan me wil goed doorzetten. Jep vandaag de 3e follikelmeting gehad ik heb nu 15 tot 16 follikels alle tussen 11 en 15 mm. Ik moet vandaag nog 100 IE spuiten en morgen en overmorgen 75. Maandag weer follikelmeting en waarscheinlijk zal de punctie dan woensdag plaats vinden.

Geplaatst

Hee Hallo!,

Donderdag ongesteld geworden!

Dat is raar. Dan bel je naar het ziekenhuis met de tekst:

"hallo, ik ben ongesteld geworden"

Maar goed.. nu drie keer per dag primolut en morgen de eerste keer decapeptyl..

We wachten af..

Ik schrijf nu half hier en half in januari..

Mijn punctie zal pas in januari zijn..

Jullie zijn allemaal iets eerder toch?

Geplaatst

Hoi tulpie,

Succes dan voor nu wat fijn dat je nu gestart bent. Voor mij nu echt de dagen aftellen, minder als een week en dan heb ik ook de eerste spruit gezet. Hoe gaat het bij jou precies in zijn werk. Want ik moet vandeweek dus voor het eerst spuiten en heb dan in week 52 de punctie dus nog in december. Ik ga met cetrotide en gonal f starten.

gr meezie

Geplaatst

Ik ga ook nog in december beginnen! woensdag 15-12 begin ik weer met de decapeptyl spuiten. Dan zal ik als alles goed gaat net voor de kerst ongesteld worden.

De punctie zal dan wel in januari plaats vinden. '

Bij ons (geertgen) is wel een kerststop, maar eigenlijk voornamelijk omdat ze in Genk (waar ze de terugplaatsingen doen) dan dicht zijn. Gelukkig kom ik net met mijn cyclus zo uit dat ik nog net mocht beginnen.

groetjes noortje

Geplaatst

hoi meiden,

ik schrijf nu even wat op maar ga zeker de berichten lezen hoor. op dit moment ben ik nog erg moe..

ik heb gisteren de punctie gehad in met emc.

daar zijn 7 eicellen gevonden. dus ons kindje ligt in een glazen bakje zich heerlijk te delen hoop ik!

woensdag worden we gebeld of ze hebben gedeeld zo ja dan smiddags de terug plaatsing.

de punctie zelf is goed te doen met pijnbestrijding..

dus als alles goed gaat mogen we 27dec testen

Geplaatst

Hey meiden.

Ook ik kom me hier aanmelden! Wij zijn vandaag voor een evaluatie geweest na onze vierde mislukte icsi behandeling in november. Ik ben direct weer aan de pil gegaan zodat ik startklaar zou zijn en nu ga ik woensdag weer beginnen met spuiten. Ik verwacht rond 15 januari de punctie. We zijn dus weer in de race!

iedereen heel veel succes deze maand en ik hoop dat het net zo'n groene maand gaat worden als het wachtbankje december!

Geplaatst

@ daantje81 en Mart, zie dat het voor jullie nu een spannende periode is, ik ga heel hard voor jullie duimen.

Bij mij nog een dag of 1 a 2 voordat ik ongi ga worden, kijk er echt enorm naar uit dat we nu eindelijk kunnen gaan starten

Geplaatst

Hey meiden even een update vandaag om half 8 de punctie gehad onder narcose dus heb er niet veel van mee gekregen. Toen ik wakker werd voelde ik wel direct dat ik een soort van menstruatie achtige pijn had en duizelig was. Tot nu toe nog steeds buikpijn helaas ik hoop dat het over gaat ik kan me namelijk moeilijk bewegen. Ze hebben 19 eicellen gevonden en het tese materiaal ontdooid zich goed. Morgen krijg ik een telefoontje en krijg ik te horen hoeveel eicellen zich bevrucht hebben. Ik voel me nog lekker in me vel niet al teveel zenuwen gelukkig!:toppie: Vrijdag is de terugplaatsing en 30 december dan testen!

We hebben er trouwens voor gekozen om 2 embryo's terug te plaatsen (als die er zijn natuurlijk) en assisted hatching te doen.

De rest die nog een punctie moeten ondergaan succes!!!

Geplaatst

@Mart, zie dat je in de wachtweken zit. Spannend hoor! Heb je 2 emmies terug laten plaatsen?

@Sarahtunis, spannende wekend. Wat is assisted hatching?

Liefs

Geplaatst

Hey meiden vandaag niet zo goed nieuws gekregen van de 19 eicellen heeft slechts 1 zich bevrucht en kan er ook maar 1 teruggeplaatst geworden. Het tese materiaal was toch niet zo top als ze dachten. Ik voel me machteloos en heb er geen hoop meer in dat het ooit lukt. We hadden zo op meer gehoopt maar helaas. We hebben hier zoveel geld in geinvesteerd.

Assisted Hatching. (van het net)

Assisted Hatching betekent zoiets als 'hulp bij het openbreken van de eischil' De gedachte erachter is dat er embryo's zijn die wel van goede kwaliteit zijn, maar waarvan de schil 'te hard' is zodat innesteling niet mogelijk zou zijn. Door het kunstmatig openbreken van de schil zou de kans op innesteling groter worden.

Geplaatst

@Sarahtunis, Dat is inderdaad minder goed nieuws, vind het echt heel rot voor je! Morgen ga ik echt heel hard voor je duimen en hopen dat die ene zich gelijk goed hecht.

daarna begint de moeilijkste periode (denk ik), wachten tot 30 december, gelukkig zit de kerst er tussen en krijg je misschien wat afleiding.

Ik ga vanavond beginnen met spuiten, ben nu al een beetje nerveus, brr. maandag de eerste echo om te zien hoe alles groeit.

Geplaatst

@Sarahtunis, wat een tegenvaller. Als je zoveel eitjes hebt dan verwacht je ook meer. Kan me voorstellen dat de hoop ff helemaal weg zakt.

Weet dat het moeilijk is...

Duim en hoop voor je dat dit die ene embryo is die jullie nodig hebben.

Dat hatching is ook bijzonder zeg. nooit van gehoord.

Meezie, succes met spuiten. Snel dat je al maandag een echo krijgt. Hoop dat er wat moois groeit.

Geplaatst

@ Miki0705 Ik zie dat jij morgen de punctie hebt, heel veel succes!!!

Prikken viel reuze mee!! Daar ben ik wel een beetje blij om.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden