Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Trijnie: ik hoop voor je dat de ongi door zet en dat je snel mag beginnen met de behandeling, heel veel succes!

Pammie: wat super dat je er ook twee terug hebt laten plaatsen, gefeliciteerd! Veel succes op het wachtbankje en

sjor ze goed vast he...

Diane: geniet morgen weer van je hormoonloze dag en heel veel succes donderdag!

Bianca: nog even volhouden he nog een paar daagjes!

Liefs Gaby

• Reacties 917
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi,

Bedankt iedereen voor de raad en moed toe te spreken in ww. Ik lees iedereen nog steeds helemaal mee! Het lijstje heeft al een flinke lengte om naar uit te kijken! Gaby, jij bent de volgende om het hele lijstje groen aan te vullen he. Ik duim!

Wat ik op dit moment vooral ervaar is de vrijheid die ik nu heb! Met de punctie en verse emmy zat ik meer dan een week thuis, met constante pijn door een overstimulatie, waardoor ik helemaal niet het gevoel had te kunnen leven. En nu wat een verschil. Ik zit hier op het werk, wandel met de hond, kan gewone kleren aandoen en naar buiten komen om iets te gaan eten of vrienden te zien. Mijn gedachten gaan nog wel steeds bijna 100% naar de buik, maar het ligt meer vrij nu. Ik voel nu ook veel minder, omdat die overstimulatie niet in de weg zit. Jipie! Aan de angst voor een nieuwe punctie/overstimulatie als deze cryo poging niet lukt, zullen we maar niet denken zeker hehe.

Liefs,

Ellen

Geplaatst

:alien::alien::alien::wav::wav::alien::alien::alien:

Testen:

Margot: 31 oktober tp 2 emmy's, 19 oktober

Gaby: 5 november, tp 2 verse emmy's

Bianca: 6 november, tp 1 cryo, ( op mijn verjaardag!!!)

Simba: 10 november (bloedtest), tp 1 emmy, 29 okt.

TerryBrouwer: 10 november tp 1 cryo 26 okt.

EllenTrik: 11 november, tp 1 cryo 30 okt.

Karin: 12 november, tp 1 verse emmy

Pammie35: 16 november, tp 2 cryo's, 1 nov.

WIJ GAAN VOOR GROEN

:alien::alien::alien::wav::wav::alien::alien::alien:

Geplaatst

Iets wat ik mij nog afvraag: is er een verschil met innesteling en hatching? Zo ja, wat gebeurt het eerst en op welke dagen? Ik had een 8-cellige cryo tp zaterdag, en veronderstel dat dit een dag 3-embryo is? Zou die hatching iets zijn wat je kan voelen? Buiten een opgezette buik voel ik voorlopig niks in ieder geval. Ben gewoon nieuwsgierig.

thanks,

Ellen

Geplaatst

Volgens mij is dat alleen de engelse benaming. Assisted-hatching betekend namelijk dat er een sneetje in de schil gemaakt wordt, waardoor het embryo makkelijker innesteld.

Daaruit haal ik dat het hetzelfde is.

Je kun een innesteling voelen, maar heel veel vrouwen voelen niets.

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ook ik wil graag plaatsnemen op jullie wachtbankje van november. Ellen ken ik al van een andere topic en zij wees mij op het wachtbankje dus hier ben ik.

Mijn verhaal kunnen jullie lezen in mijn handtekening en afgelopen zaterdag zijn er 2 cryo's in natuurlijke cyclus teruggeplaatst. Ik heb wel assisted hatching laten doen. Bij mij is de bevruchting niet zo'n probleem, behalve de laatste 12 maanden dan.......... en ik ben al bijna 40 dus daarom IVF. Maar goed, ze willen niet zo blijven plakken. Vandaar assisted hatching. Ze maken inderdaad in het laboratorium een sneetje in de schil. Dat zou het innestelen makkelijker maken en de kosten vielen ons mee dus toch maar gedaan. En nu maar hopen dat er eindelijk 1 blijft plakken!

Nog een vraag. Ik mag volgens de arts in Dusseldorf pas zaterdag testen. Nu dacht ik dat dat aan de leeftijd van de cryo lag. 2 dagen oud. Maar volgens mij is dat onzin. Ik bedoel ik moet volgende week woensdag of donderdag ongesteld worden. Als ik dan zaterdag pas mag testen ben ik toch al 2 of 3 dagen over tijd. Dan kan ik toch ook gewoon woensdag testen?

Ik gebruik helemaal geen hormonen ter ondersteuning dus hier kan de test ook niet door beinvloed worden?

Het lijkt me niets om donderdag en vrijdag elk uur naar de wc te lopen met de angst of ik ongesteld ben geworden. Wat is jullie ervaring met het testen na TP?

groetjes,

Eus

Geplaatst

@Simba,

Dus lees ik daaruit dat er EERST het hatchen gebeurt (de schil moet breken zodat de groei door kan gaan) en DAN het nestelen? Ach, het gebeurt misschien wel allemaal tegelijkertijd, ik weet het niet. :happy:

@Eus,

Welkom!!! Daar ben je dan! 13 november had je toch als testdatum he? Ik vermoed dat je pas later mag testen omdat je eskimo'tjes 4-cellig waren bij de tp, en dan heeft het nog meer tijd nodig om te delen. De mijne was 8-cellig en staat wat voor op de jouwe. En tegelijkertijd misschien ook het zekere voor het onzekere in Dusseldorf. Ik heb de eerste keer zelf getest nog voor de testdatum, en wil het niet meer meemaken die teleurstelling. Maar als jij wil testen denk ik dat het zeker moet kunnen op donderdag of vrijdag!

liefs,

Ellen

Geplaatst

Lekker Diane, morgen ff nergens erg in te hoeven hebben.Suc6 Donderdag.

Spannend Pammie!!Hopelijk word jij ook onwijs groen hier. zou leuk zijn na alles wat je hebt meegemaakt.

Vannacht ongesteld geworden, en sinds vanmorgen zet het goed door, dus snel zo ff naar het ziekenhuis mailen, wie weet kan het alles al eerder opgestart worden.

Suc6 iedereen.

Geplaatst

Hoi Diane,

Heel erg veel succes met de punctie morgen!!

Op naar een goede oogst!

Hoi Ellen,

Gaat het wachten je nog een beetje makkelijk af ;)

Heel veel succes de komende dagen!!!

En het is inderdaad minder beladen he een cryo tp!!

Ik ervaar het net zo!

Hoi Eus,

Jeetje meid wat heb jij al een hoop meegemaakt!!

Wat heftig allemaal!!

Hopelijk is het geluk nu eindelijk met je!!Hoeveel pech kan een mens hebben!!

Succes deze weken!!

Hoi Tweety,

Yeah!!!Eindelijk kun je gaan beginnen!!!

Mag je nu stoppen met de deca of hoe ga je nu beginnen???

Hoi Gaby,

Hoe is het nu met jou??

AL getest ;)

Krijg je nu een bloed test of moet je gewoon een thuis test doen??

Hou je het allemaal nog een beetje vol?

Hier alles zn gangetje!!

Nog steeds geen bloed dus dat is goed!!

Dat geeft de burger weer wat moed ;)

Ik ga sowieso vrijdag testen.Wil niet weer net als vorig jaar

verdrietig zijn op mijn verjaardag aangezien mijn huis dan weer vol visite zit.

Hopelijk gaan we allemaal voor groen!!

Liefs Bianca :wav::wav::wav::wav:

Geplaatst

Hoi allemaal,

Dankjullie wel voor de succes wensen voor donderdag.

Vandaag een heerlijk spuitloos dagje. En dan morgen gaat het gebeuren, dan wordt er 'geoogst'.

We gaan voor groen !

:blob1::blob1::blob1::wav::wav::wav::blob1::blob1::blob1:

liefs Diane

Geplaatst

Bianca: ik mag vrijdag gewoon een thuistest doen maar ik moet dan werken dus dat lijkt me niet zo verstandig want

als het evt. negatief is ben ik de hele dag emo. Daarom ga ik morgen de test doen, dan ben ik de hele dag vrij en

kan ik voor steun teminste naar iemand toe. Jij hebt ook groot gelijk dat je een dag eerder test i.v.m.je ver-

jaardag maar ik hoop echt voor je dat het deze keer gaat lukken en dat je bij wijze van spreken er zaterdag eentje

op kan drinken ;-)...

Tweety: wat goed dat de ongi eindelijk heeft door gezet en je snel kunt beginnen, alvast heel veel succes!

Eus: super dat je er twee hebt laten terug plaatsen. Hopelijk blijven ze de komende negen maanden lekker

bij je. Volgens mij kan het ook geen kwaad dat je één of twee dagen eerder test hoor, heel veel succes!

Ellen: wat fijn dat je je stukken beter voelt dan de vorige keer. Ik had het vorige week ook erg lastig

omdat ik zoveel last had van allerlei klachten. Deze week juist veel minder en gaat het me stukken beter af.

Ook denk ik omdat het einde in zicht is. Heel veel succes nog!

Simba, Terry en Karin: hoe gaat het nu met jullie?

x Gaby

Geplaatst

Goedmorgen dames,

Spannend dat je morgen gaat testen Gaby! Snap wel dat je dat liever op je vrije dag wilt doen. We horen het wel.

Bianca, jij ook groot gelijk dat je gaat testen voor je verjaardag. Hoop voor je dat je dubbel feest mag vieren!

Tweety, eindelijk starten, heel veel succes.

Eus, welkom hier, spannend twee laten terugplaatsen en in dusseldorf, daar doen ze dat alleen toch, dat sneetje maken? Heb nog geen ervaring met het testen maar snap het zelf ook niet helamaal. Normaal gezien zou ik eind deze week ongesteld moeten worden maar blijkbaar was de cyclus van slag en ik mag echt pas vlg wk vrijdag testen. Verwacht dus als het niet positief is dat ik al eerder ongesteld wordt.

Diane, nogmaals succes morgen! Net als iedereen hier verdien je het om kanlgroen te worden!

Met mij gaat het hier prima. Moest vanochtend nog pregnyl spuiten en het ging wat mis met het glas breken dus een beetje gestuntel maar het zit er weer in. En nu maar lekker nestelen!

Fijne dag allemaal,

Geplaatst

Ja, dat glas breken vond ik ook wat eng. maar heb deze poging 2,5 week menopur gespoten, en dat moet je ook zelf maken en dus met zo'n glazen ampul.. Maar gelukkig hadden ze bij ons in het ziekenhuis een plastic dopje te leen, die je over de ampul heen zet, en dan breek je het veeeeeel prettiger.

Later las ik dat Henne zelf meer van die dopjes had, dus die heeft er 1 naar me op gestuurd, ik zal dus zeker niet meer die ampullen met de hand hoeven breken.

En hoe ik me voel..... tja..... net als anders.... en weet je..... dat maakt me nerveus!!! Ik zou toch ondertussen meer moeten voelen, hou ik mezelf voor... maar ja, mijn verstand zegt me ook, dat dat nits hoeft te betekenen.... WAAAROM...... kan mijn verstand mijn gevoel niet vertellen dat er niets aan de hand is...

Ik merk alleen dat ik wat emotioneler ben (ben al zo'n emo-muts). Afgelopen weekend is er een collega bij ons van de afdeling overleden. En ik merkte dat dat me meer aangreep nu met al die hormonen, dan dat dat anders had gedaan. Ze hadden isteren met de afdeling en het team even een samenzijn, maar ik ben maar aan de telefoon gebleven. Ik denk dat ik anders misschien had gaan zitten janken, terwijl er collega's zijn, die meer met hem samen gewerkt hebben, dus ik vind dat ik daar niet helemaal het recht toe heb...

En ach, er moesten toch mensen aan de telefoon blijven. Ik werk op de servicedesk van het VUmc, dus die moet altijd bezet blijven. Geen ramp dus.....

Karin, ik heb een bloedtest 13 dagen na de punctie. Gelukkig is dat onze vrije dag, dus ik kan lekker in alle rust.. nou ja, 6.00 's ochtends, testen. Klere mutsenbollen... zelfs op mijn vrije dag er vroeg voor uit, maar ik kruip altijd heeeeeeeel snel terug ;-) Maar ik wil alvast weten war we aan toe zijn voordat we door het zikenhuis gebeld worden met de melding of we zwanger zijn of niet. de vorige keer hebben we zelf ook geteset, en dat die maagdelijk wit bleef, wisten we al wat het ziekenhuis zou gaan melden dan komt de klap niet zo hard aan... Aan de telefoon die vrouw... heb je zelf al getest, op zo'n toon, dat als ik het niet gedaan zou hebben, ik meteenal wist dat het negatief was.

Hoe doen jullie dat met die mutsenbollen in het weekend? Doen jullie ze gewoon als je uit bed komt, of zetten jullie ook een wekker? Ik doe ze om 6:00 - 14:00 en 22:00, omdat er ongeveer even veel tijd tussen moest zitten zeiden ze. Maar dezepoging zeiden ze gewoon 3x per dag, dus als je uit bed komt, met de luch en 's avonds bij het nar bed gaan. Maar dat is zeker in het weekend bijna niet haalbaar..... (we zijn nogal langslapers)

Nog 1 dag Gaby...... spannend hoor!!!! zenuwachtig?

Geplaatst

Meiden even een kort vraagje,

Ik heb vandaag op wachtdag 9 negatief getest na de cryo tp.

Heb dus gelijk sterk het gevoel dat het wederom niet gelukt is deze ronde.

Weet iemand van jullie of die nog wel positief kan worden??

Heb er een hard hoofd in!!

Succes iedereen!!

Liefs Bianca

Geplaatst

Oh Bianca nee toch,je zal pas vrijdag testen....Ik volg je met zo veel hoop....

Ik heb geen ervaring mee met cryo's maar mij lijkt het gewoon dat je te vroeg getest hebt!

Gr.,Violeta

Geplaatst

Bianca,

Dag 9 is wel erg vroeg om te testen hoor.

groetjes, Diane

Geplaatst

Hoi Meiden,

Ik hoop zo dat het te vroeg is!!

Ik dacht ik mag op dag 12 testen wat maken die 3 dagen nou uit!!

Maar dat kan dus wel uitmaken!!De eerste dagen voelde zo super!!Maar nu brrrrrr laat het maar snel zaterdag zijn!!!

Geplaatst

Dag 9 lijkt me ook nog vroeg om te testen. Ik herinner me iemand op dag 9 negatief en dag 12 positief! Nog eventjes volhouden dus!

ivm de bolletjes: ik doe die in om 7u30, 16u en 22u. Het is niet helemaal om de 8 uur, maar in het info boekje stond zelfs 8u00 als eerste inname. Maar dan ben ik dus onderweg naar mijn werk en da's absoluut niet handig. Dus heb ik nu de gulden middenweg. Ik zou wel eenmaal de tijdstippen gekozen erbij blijven, want hormonen houden van regelmaat :-) Toen ik de pufjes moest nemen stond mijn wekker op 4u. Elke dag ...

ivm de ampulletjes: ik nam een watje of washandje en opende het daarmee. Na zo'n flinke snee door het met de blote hand te breken heb ik het wel geleerd!

succes hoor Simba, het lijken de laatste loodjes wel voor jou, maar je zal toch nog eventjes moeten volhouden. Dagje voor mij testen, benieuwd! :clap2:

Ik voel me vandaag een pak onrustiger dan de vorige dagen: zenuwen, steekjes en krampjes in mijn buik. En dan weer even helemaal niets. Nog steeds helemaal opgezwollen die buik, en ook wat sneller vermoeid alsof alle energie daar beneden nodig is. Zou het vandaag de erop-of-eronder-dag zijn? Of ligt het aan het feit dat ik me vandaag ben gaan inschrijven als SAMENWONEND? jipie.:happy:

Diane, succes met de punctie, hopelijk een goeie oogst!

Liefs,

Ellen

Geplaatst

Meiden ik wist helemaal niet dat je die bolletjes op vaste tijden moest inbrengen!!!

Ik heb dat nog nooit gedaan!!!Deed het meestal rond half 7 om 12 uur en voor ik naar bed ging!!Dat ga ik dan nog maar eens even navragen!!!

Geplaatst

Hoi Bianca,

Ik heb ook dezelfde vaste tijden.

8.00/16.00/23.00 uur. Ik zet altijd het alarm van mijn gsm, erg handig.

Succes.

Geplaatst

Hallo meiden,

Ik ben net 1,5 uur bezig geweest om dit topic te lezen en ik wil me er graag (alvast) bij aansluiten.

Wij zijn bezig met onze 3e ICSI-poging en voor het 1e in t Geertgen. Het voelt allemaal heel goed, en ik ben deze keer eens niet ziek van al die hormonen. Vanavond de 1e follikelmeting, ik ben reuze benieuwd. De vorige keren zaten er vrij veel follikels, had dan ook beide keren last van overstimulatie.

Ik wil iedereen heel veel succes wensen met de behandelingen en met dat gruwelijke wachten. Waarschijnlijk hebben wij pas volgende week de punctie en dan kan ik ook aansluiten op de bank.

Liefs Nathalie

Geplaatst

dat doe ik ook, alleen 's ochtends heb ik er een ander alarm op, want anders word ik op mijn vrije dag en in het weekend niet wakker.... daar heb ik wel meer voor nodig ;)

Geplaatst

Bij mij is het ook met het alarm van de gsm. Maar als het afgaat, moet je het wel écht doen hoor, want toen met die verhuis had ik op 'stop alarm' getikt en dan gewoonweg rats vergeten. grmbl. Ik hang volledig af van de hormonen, dus was toch wel een beetje bang. Goed dat Simba er was om te troosten :-)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden