Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 917
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Mijn duimen draaien ook voor je Terry!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ookal moet ik nog een dagje wachten voor mijn eigen test, ik herken helemaal je negatieve verdedigingsmechanisme! Ik zie het ook plots niet meer zitten, en denk nu dat ik vandaag gewoon ongesteld ga worden, net zoals de vorige keer was. Vanochtend ook temperatuur gemeten, voor het eerst. En helemaal geen verhoging te zien, dus tja.. Dat heeft al meteen de toon voor de rest van de dag gezet: even regenachtig in mijn hoofd als buiten uit het raam..

En toch! En toch wil ik het nog niet helemaal opgeven! Groen groen groen!

Ik duim ook voor jou Simba!!

xxxx

Geplaatst

Hoi Terry,

Je moet toch met ochtendurine testen ???

liefs, Diane

Geplaatst

:alien::alien::alien::wav::wav::alien::alien::alien:

Testen:

Margot: 31 oktober tp 2 emmy's, 19 oktober

Gaby: 5 november, tp 2 verse emmy's

Bianca: 6 november, tp 1 cryo, ( op mijn verjaardag!!!)

Simba: 10 november (bloedtest), tp 1 emmy, 29 okt.

TerryBrouwer: 10 november tp 1 cryo 26 okt.

EllenTrik: 11 november, tp 1 cryo 30 okt.

Karin: 12 november, tp 1 verse emmy

Chantal: 15 november, tp 1 cryo

Pammie35: 16 november, tp 2 cryo's, 1 nov.

Disi: 16 november, tp 1 cryo 5 nov

Crish: 19 november, tp verse emmy 5 nov

Diane: 22 november, tp 2 emmy's

WIJ GAAN VOOR GROEN!!!!

:alien::alien::alien::wav::wav::alien::alien::alien:

Ik ben heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel voorzichtig positief................

We hebben een positieve test!!!!!!!

13:30 moeten we bellen..... dan horen we de uitslag van het ziekenhuis!

Geplaatst

JIPIEEEEEEEEEEEE yes yes yes!!!

Wees maar HEEEEEEL positief! proficiat Simba, dus toch geen maagdelijk wit schermpje! Wat geeft dit mij moed om ook nog even door te zetten haha.

dikke knuffel,

Ellen

Geplaatst

Wow Simba!!! Van harte, echt helemaal super zeg. Wat bijzonder, zwanger en een cryo!

Ik heb jou gevolgd en had er al een heel goed gevoel over (buik-ongi-krampen).

Op mijn mobiel kan ik je profiel niet zien. Maar jij 'loopt' in het VU toch? Mag ik je leeftijd vragen? Hoeveel cellig is jullie cryo weet je dat?

Wij krijgen hoop van jullie situatie hoor! Wij ook relatief weinig eitjes en emmies, en nu net gestart met het korte protocol in het VU. Hoop je snel te volgen!

Op naar een mooie bloedwaarde (was de urinetest duidelijk al?). Lekker genieten nu hoor!

Geplaatst

Ja, de urinetest was duidelijk..[ATTACH=CONFIG]220[/ATTACH]

De bevruchting en de terugplaatsing heb ik inderdaad in het VUmc, de rest van de behandeling heb ik in Alkmaar.

Zou die ene cryo, dan nu echt niet nodig zijn, zouden we danecht later nog voor een brusje kunnen gaan??? Ik durf er nog even niet te veel in te geloven.. eerst vanmiddag afwachten en dan de bloedtest vrijdag.. en dan kijken we wel weer verder.

Ik weet niet exact hoeveel cellig de cryo is ingevroren, ik weet dat de dag van de TP die embryo 6-cellig was. Een dag later is deze ingevroren. Dus 6-cellig of meer.

Gebruik jij puregon of menopur? Puregon was bij ons niet zo succesvol, menopur reageerd mijn lichaam dus beter op... en de eitjes ook!!

Ikzelf ben nu 34..

Jij ook mega veel succes!!

Geplaatst

Terry en Ellen,

Jullie houden het nog heel spannend!

Heel veel succes!

Simba,

Joehoe!!!! Wat super, van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!!!!

Geplaatst

He Simba, dat klinkt super geweldig goed! De cryo wordt denk ik ingevroren in het VU? Bij ons wilde ze minimaal een 7 cellige hebben type B voor invriezen.

We zijn even 'oud'. :-) En ik deze keer ook Menopur, 1x eerder gehad (ook 1x Puregon en Gonal), maar nog niet in deze dosis (300).

Meid, wat gaaf voor jullie!!! Die cryo is inderdaad wellicht wel een brusje, zo ga je van "met z'n 2" naar misschien wel "een serieus gezin"!

Geplaatst

Ik heb dit keer ook 300 eh menopur gespoten.. er is dus zeker hoop voor je..

Ja, ons cryootje ligt in het vumc

Geplaatst

YOEHOE Simba!!!!

Geweldig!!! Ben heel erg blij voor je! en natuurlijk geef je iedereen weer een beetje hoop.

Succes vanmiddag Terry, het eerste groene domino steentje is gevallen! Ellen morgen veel succes! Ik ga vrijdag, heb ook het gevoel dat ik elk moment ongesteld moet worden, het zeurt zo in mijn buik, maar nu las ik hierboven dat het ook goed kan zijn? Nou ja, we maken ons lekker gek, nog even en dan weten we het.

Geplaatst

@EDR

Mijn lichaam maakte naast het ene standaard eitje, eigenlijk maar 1 eitje extra aan, met 225 EH puregon. We hebben wel twee bevruchtingen gehad, maar alleen een 3 cellige en een 2 cellige. De 3-cellige is wel erug geplaatst, maar liep al een dag achter. de 2 cellige is niets mee gedaan.

Nu met de menopur, 3 cellen, weer twee bevruchtigen, maar wel een 7 en een 6 cellige

Geplaatst

Simba, met welk merk heb je getest?

brrrrr wat jeuken mijn benen om snel even naar de winkel te hollen voor een urinetest. Ook al zou ik het morgen pas doen, want vandaag wil ik eerst mijn NOD doorstaan. En aangezien ik morgenavond pas mijn bloeduitslag te weten kom, kan ik misschien zoals jij Simba eerder testen.

Is een verhoogde lichaamstemperatuur een vereiste op dit moment???? Want ik had vanochtend gewoon 36.5°C grmbl..

Geplaatst

Simba...bedankt voor je uitleg. Is dat ook een kwestie van leeftijd of niet?

Opzich hebben wij elke icsi een redelijk embryo teruggeplaatst gekregen. Een keer een 8 cellige, een 6 cellige en nog een redelijke. Dus evt. overstappen op iets anders zou bij ons geen noodzaak zijn!

Maar meid wat super zeg dat je nu zwanger bent! Helemaal leuk!

Geplaatst

YIEECHAAAAAAAAAAAAAAA

Ik mag weer iets blijer zijn!!!

Ik ben al gebeld door het ziekenhuis, ze wilden me niet langer in spanning houden dan nodig was..

Ik heb een hardstikke postieve hcg waarde.. 199 bij dag 15....

Oh en Ellen, ik heb getset met de kruidvat test, 2 voor 5 euro, en die testen al zwanger vanaf een lage hcg waarde.

Geplaatst

Nogmaals gefeliciteerd...ik hoop dat je een beetje kunt genieten zonder al te veel zorgen! (en dat de kwalen wegblijven!)

Geplaatst

hallo meiden

Simba:gefeliciteerd meid

ellentrik:gebruik je die vieze bollen ook???dan word je niet ongesteld,teminste ik nooit,daar hoef ik dus niet ban voor te zijn

succes morgen of ga je toch vandaag testen

ik zit vandaag op wd 8 en ik voel helemaal echt helemaal niks....ik moet toch wel iets voelen zpals buikpijn of steken....of is dit niet altijd zo....vorige tp had ik wel maar waren negatief,nu voel ik niks en dat maakt me nog meer onzeker....wat gek dat we alles willen voelen....terwijl ik bij mijn vorige zwangerschap(spontaan)nog nooit kwaaltjes heb gehad....maar dan ben je er ook niet zo mee bezig dan nu natuurlijk......

janine

Geplaatst

woehoeeeeeeeeeeeeeeeeeeee Simba!!!!! Van harte gefeliciteerd!!!!!

Geniet er lekker van en op naar de eerste echo!!!!

Voor de andere 2 dames die vanmiddag en morgen gaan testen: heeeeeel veel succes en hoop dat het ook bij jullie raak is...

xxxx

denise

Geplaatst
hallo meiden

Simba:gefeliciteerd meid

ellentrik:gebruik je die vieze bollen ook???dan word je niet ongesteld,teminste ik nooit,daar hoef ik dus niet ban voor te zijn

succes morgen of ga je toch vandaag testen

ik zit vandaag op wd 8 en ik voel helemaal echt helemaal niks....ik moet toch wel iets voelen zpals buikpijn of steken....of is dit niet altijd zo....vorige tp had ik wel maar waren negatief,nu voel ik niks en dat maakt me nog meer onzeker....wat gek dat we alles willen voelen....terwijl ik bij mijn vorige zwangerschap(spontaan)nog nooit kwaaltjes heb gehad....maar dan ben je er ook niet zo mee bezig dan nu natuurlijk......

janine

Nee Janine, dit is niet alijd zo. Iedereen voelt iets anders of helemaal niets. Ik voelde helemaal niets in 2008, maar was wel zwanger. Geef nooit de moet op!!

Liefs Elke

Geplaatst

Hoi Janine,

Ja, ik gebruik die bollen, maar vorige keer werd ik precies 2 weken na de punctie gewoon ongesteld, door de utro-bollen heen! Dus extra spannend vandaag omdat ik niet weet of ik nu ongesteld ga worden of niet. In ieder geval geen erge buikkrampen nu, hoewel vanmorgen ik ze wel hard leek te voelen. Misschien zit het tussen mijn oren?

Vandaag ga ik niet testen, eerst die nod afwachten. Morgenochtend dan misschien wel, maar dan moet ik vandaag naar kruidvat lopen want morgen zijn alle winkels gesloten. twijfel, twijfel..

Ja, die wachtdagen.. Elk lichaam reageert anders, dus het is gewoon niet te weten. Dat je niks voelt hoeft niets te betekenen!

liefs

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden