Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo dames,

Als jullie het goed vinden wil ik me hier ook graag aansluiten.

Ik ben de 17e begonnen met de deca, ik heb gisteren een startecho gehad,

morgen mag ik starten met de puregon en dan woensdag de 3e de 1e fm.

Het zal dus nog even duren voordat wij onze terugplaatsing hebben.

Maar ik lees veel met jullie mee en wacht geduldig af...

Iedereen heel veel succes!!!

Isa

• Reacties 917
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik ben ook aan het wachten maar wil liever niet op een lijstje... Wat een verschrikkelijke onzekerheid. Ik voel continu van alles in mijn buik. Ga steeds nerveus naar de wc en dan moet ik nog 6 dagen volhouden, pfffff. Ik word 's nachts steeds wakker, slaap dus slecht. Getver, kan ik maar even een weekje onder een steen gaan liggen.

Hebben de anderen ergens last van?

Geplaatst

@ Bianca, dank je voor je berichtje. Veel succes.

@ Margot, dat wachten is slopend. En het is zo moeilijk om je gedachten te verzetten als je zoveel voelt. Er is natuurlijk zoveel gerommeld in je lichaam. Veel sterkte en hou vol!

Geplaatst

Bianca: ja ik had het al gehoord dat die bollen dezelfde bijwerkingen hebben als een zwangerschap dus daar kun je ook helemaal niets van op aan helaas. We houden goede moed he...

Chrish: alvast heel veel succes gewenst en dan hopelijk los je ons volgende week af.

Babeth: he wat ontzettend jammer dat je nog een maandje moet wachten. Je geduld wordt wel op de proef gesteld zeg. Heel veel succes in december en op naar een goed uiteinde van het jaar!

Margot: ik vind het ook erg zenuwslopend ja, je voelt van alles en weet niet of het nou een goed teken is of niet. Veel sterkte nog de komende dagen en maar zoveel mogelijk afleiding proberen te zoeken.

Simba: heel veel succes morgen en sjor hem goed vast he ;-)...

Karin: wat super dat je je toppertje vandaag hebt opgehaald en hopelijk blijft ie de komende negen maanden lekker bij je...

Isa: Welkom hier en heel veel succes de komende weken.

Liefs Gaby

Geplaatst

Testen:

Gaby: 5 november, tp 2 verse emmy's

Bianca: 6 november, tp 1 cryo, ( op mijn verjaardag!!!)

Simba: 10 november (bloedtest), tp 1 emmy, 29 okt.

TerryBrouwer: 11 november (?) tp cryo 26 okt.

Karin: 12 november, tp 1 verse emmy

Hé Karin heb je er opgezet hoor.

Groetjes Gaby

Geplaatst

Hoi aan allen,

Ik weet om 17u of ik MORGEN een tp mag hebben van 2 cryo's!!! spannneeeeeeeeeeeeend! Hopelijk overleven ze allebei, zou toch super zijn, niet?

Het wordt vandaag een lange dag op het werk, dat belooft! Dus vanaf morgen mag je mij er (hopelijk dus) ook bij zetten, waarschijnlijk 13 november (geluksdag!). Dit keer vraag ik een foto van de echo tijdens het plaatsen. Ik vond het zo'n mooi beeld om dat blaasje te zien en te weten dat er daar iets in zit dat kan uitgroeien tot een baby, dat ik achteraf superveel spijt had het vergeten te vragen ben. Maar ja, het is geen beebje geworden, dus moet het dit keer er wél een worden :-)

groetjes en nog véél geduld gewenst in de ww, ook voor zij die nog moeten wachten om te starten zoals Babeth.

:thmbup:

Geplaatst

hallo,

Dank je wel dat ik op het wachtbankje ben gezet, ik mag 10 november testen.

Ellen ik duimen voor je dat allebei je cryo's goed ontdooien!!

Hoi margot, tja ik heb het zelfde, het blijft lastig die wachtweken, mag ik ook gezelig onder die steen kruipen?

gaby, hoe gaat het met jouw? je eerste week zit erop, op naar de tweede week!!

Bianca dat testen op je verjaardag moet toch goed komen

Karin wij lopen bijna gelijk

babath jeetje dat is balen dat je nu eerst die cyste hopelijk werken de pillen goed en hebben ze weinig bijwerkingen.

iedereen die bezig is ik duim voor jullie!!!

Zo nu even van mijn afschrijven.

Ik ga een weekendje weg, leuk zo je zeggen maar nu kan mijn man op het laatste moment niet mee. Ik kan het echt niet hendelen en loop al twee dagen te janken. Ben ook zeer onredelijk tegen over mijn man, maar goed ik heb hem gewoon nodig en heb geen zin om alleen mee te gaan op weekend. Het weekendje weg is met mijn fam, als cadeau voor mijn ouders omdat ze zoveel jaar getrouwd zijn. Mijn zussen hebben allebei kinderen en het draaid ook om die kinderen, overgens super leuke nichtje en neefjes. maar ik wil me dan af en toe even terugtrekken en knuffelen met mijn man en hopen dat ooit dat voor ons is weggelegd.

Zo dat ben ik ook weer kwijt, dank jullie wel voor het luisteren

groetjes terry

Geplaatst

Testen:

TerryBrouwer: 10 november tp 1 cryo 26 okt.

He Terry, dan mogen we tegelijk testen..

Ik heb voor mezelf merk ik een beschermings mechanisme aangezet,

Ik ga er maar vanuit dat het mis is, maar misschien ook raak.

Voor mij blijft de afspraak staan om 16:00, en dan vanavond waarschijnlijk nog een keer naar de acupuncturiste.

Geplaatst

Hoi hoi,

Nou vanmorgen de fm gehad.

Aan de ene kant 2 (misschien 3) en aan de andere kant 4 follikels. Totaal dus 6 (misschien 7).

Waarvan de grootste al 17 mm was. Maandag heb ik weer een echo en waarschijnlijk donderdag of vrijdag de punctie.

Het schiet op !! ;-)

liefs, Diane

Geplaatst

Wij gaan zo op pad om onze koter op te halen...

Ik hoop dat Koter beter gedeeld is als Frummel de vorige keer. Frummel was maar 3-cellig..

Nu even afwachten maar ik hoop dat Koter er meer zin in heeft dan Frummel...

Geplaatst

Hoi Simba

Succes om 16.00 uur bij het ophalen van Koter (haha).

Ik hoop dat hij er wel meer zin in heeft en lekker bij je blijft zitten de komende maanden.

Groetjes

Daniella

Geplaatst

Succes Koter! Koter mag toch ook wat succes toegewenst krijgen niet? En ook aan Simba natuurlijk :-)

Ook succes aan Terry, want jij gaat een moeilijk weekend tegemoet. Wie weet zal het wel meestal meevallen en misschien kan je je man af en toe eens bellen als het niet gaat. Maar je hebt je familie rond je heen en wie weet een klein ukkie dat zich lekker aant nestelen is om 9 maanden later koekoe te komen zeggen. Probeer het positief in te zien en hopelijk raak je er doorheen!

Fantastisch Diane! het gaat de goeie kant uit!

Isa, ik lees ook altijd mee al schrijf ik niet steeds iets. Hangt er gewoon van af of het spannend, triest, frustrerend, of joepie joepie wordt nietwaar. Zo kunnen we het van ons afschrijven.

En aan de anderen: wij zijn fantastische meiden met ENORM veel moed en innerlijke kracht! Onze dromen zullen uitkomen, hoelang het ook duurt!

:toppie:

Ellen

Geplaatst

Net telefoon gehad van gyn. JIPIE morgen tp!!! 2 ontdooid en afwachten of er 1 of 2 zullen verwelkomd worden, het zou morgen pas zeker zijn. Maar een tp is er sowiezo! hipperdepiep om 11u is het broodje gebakken! :-)

Ellen

Geplaatst

@ Simba, goed bij je houden die koter hoor ;-)

@ Ellentrik, met je laatste zin helemaal mee eens !!!! En morgen de tp !!! Hartstikke goed zeg! Heel veel succes

en ik gooi em er nog maar even in voor ons allemaal:

:blob1::blob1::blob1::wav::wav::wav::blob1::blob1:

Geplaatst

Daar zijn we weer...... ik mag nu in de meervoud vorm spreken ;-)

De embryo is GOED gaan delen!!! Ik heb een 7-cellige teruggeplaatst gekregen!!!

De andere, er zijn er twee bevrucht geraakt, is 6 cellig, en we horen later nog of deze ingevroren kan gaan worden!!

I'm sooooooo happy!!!!!!

Geplaatst

Hoi Simba

Goed nieuws hoor !!

En nu lekker rustig aan doen !!

Heel veel succes !

Liefs, Diane

Geplaatst

Wat fijn dat ik positieve berichten lees op dit forum! Heb ik wel even nodig. Vandaag gaat al weer een stuk beter dan gisteren.

Iedereen natuurlijk heel veel sterkte en we kunnen het zeker. We hebben al genoeg voor de kiezen gehad dus hier komen we ook door heen.

@Diane; het werkt aanstekelijk hoor, die positiviteit!

Geplaatst

Zo... ik kom net bij de acupunctuur vandaan..

Ik heb nu een aantal zaadjes op mijn oor geplakt gekregen, die ik af en toe even moet stimuleren.

Een hormoon punt, een rust punt en nog wat....

Alles voor het goede doel!!

Wij gaan zo lekker uit eten.... hebben een feessie te vieren ten slotte.....

Geplaatst

Ellen: heel veel succes vandaag! Hopelijk zijn ze goed ontdooid zodat je ze ook allebei terug kunt laten plaatsen en de komende negen maanden ook lekker bij je blijven zitten.

Terry: ik hoop dat je toch een fijn weekend hebt ondanks dat je man niet mee is! Het is in ieder geval wel heerlijk om wat afleiding te hebben.

Simba: wat super goed nieuws dat je een toppertje bij je hebt! Heel veel succes en sterkte op het wachtbankje he...

Diane: nou die groeien bij jou wel heel hard zeg! Wordt weer een spannende week voor je, heel veel succes!

Hier is alles goed, heb gelukkig niet zoveel last meer als in het begin dus dan ben je er tenminste niet de hele tijd mee bezig. Heb van de week

ook genoeg afleiding want we krijgen een nieuwe badkamer.

De rest van de meiden ook heel veel succes op het wachtbankje en op naar een hele groene maand!

x Gaby

Geplaatst

Hoi Gaby,

Ja het schiet op, weer een grote erbij, vorige poging ook.

Spannend weer hoor.

@ Margot, gewoon positief blijven scheelt een heleboel. !!

en ik gooi em er even voor iedereen in :

:alien::alien::alien: :wav::wav::wav: :alien::alien::alien:

En we gaan voor GROEN !!!

liefs, Diane

Geplaatst

:alien::alien::alien::wav::wav::wav::alien::alien::alien:

Testen:

TerryBrouwer: 10 november tp 1 cryo 26 okt.

WIJ GAAN VOOR GROEN!!!!!!

:alien::alien::alien::wav::wav::wav::alien::alien::alien:

Geplaatst

lieve gaby...

en mocht de nieuwe badkamer niet voor genoeg afleiding zorgen, dan zorgt je mam daar wel voor ;-)

ik heb hier in belgië een week herfstvakantie en kom een paar daagjes naar je toe...

en je weet: dan hoef je je niet te vervelen... :-)

ben blij, dat ik 5 november, op die wel héél spannende dag, erbij kan zijn...

hoop, dat 'alles' goed gaat...

alle andere 'meiden' hier ook heel veel succes, sterkte en moed gewenst, om er (weer) voor te gaan...

ik ervaar nu, van wel héél dichtbij, dat 't een lange, moeilijke, zenuwslopende en soms ook verdrietige weg is,

dat 't niet altijd zo vanzelfsprekend is om 'gewoon' zwanger te worden...

vind het fijn om te lezen, dat jullie elkaar hier zo steunen...

liefs, mam ♥

Geplaatst

Ah wat lief zo'n meelevende mama.. Gelukkig ben ik ook gezegend met heel lieve ouders en dat is een waanzinnige steun. Fijn om mijn verdriet en zorgen met ze te kunnen delen en ook veel positieve feedback te mogen ontvangen.

Geplaatst
lieve gaby...

en mocht de nieuwe badkamer niet voor genoeg afleiding zorgen, dan zorgt je mam daar wel voor ;-)

ik heb hier in belgië een week herfstvakantie en kom een paar daagjes naar je toe...

en je weet: dan hoef je je niet te vervelen... :-)

ben blij, dat ik 5 november, op die wel héél spannende dag, erbij kan zijn...

hoop, dat 'alles' goed gaat...

alle andere 'meiden' hier ook heel veel succes, sterkte en moed gewenst, om er (weer) voor te gaan...

ik ervaar nu, van wel héél dichtbij, dat 't een lange, moeilijke, zenuwslopende en soms ook verdrietige weg is,

dat 't niet altijd zo vanzelfsprekend is om 'gewoon' zwanger te worden...

vind het fijn om te lezen, dat jullie elkaar hier zo steunen...

liefs, mam ♥

Wat bent u een super lieve mam!

Geplaatst

Inderdaad wat lief van u, als moeder om zoveel steun te zijn en dit met ons te delen. Ik wilde het als een verrassing houden, maar begin langzamerhand dat romantische idee te laten gaan en denk wel dat ik het zal zeggen als deze poging niet lukt. Ik mis het teveel om niet zomaar de telefoon te kunnen nemen en m'n emoties erover te laten gaan. Om maar te zwijgen van het omzeilen en liegen van de waarheid.

Ik zie dat er nog een plaatsje is tussen 10 en 12 november als testdag. Dat komt goed uit want 11 november ben ik aan de beurt!!!!!!!! :clap2:

Vandaag cryo plaatsing gehad van een topper! Helaas maar eentje ipv twee, maar deze zou nóg beter van kwaliteit zijn dan mijn verse want ondanks de ontdooiing stond hij terug op achtcellig niveau. Een vechtertje, zei de gyn ;-) Laten we nu maar hopen dat het waar is, want ik had al maar 2 cryo's en nu is er eentje binnen. Dus als dit niet lukt, wordt het een tweede ronde icsi.

Over een paar uurtjes verhuizen! Dorie hoor, want ik mag niks doen en moet zielig toekijken hoe anderen zich in het zweet de meubelen verslepen. Gisteren heb ik nog zoveel mogelijk gedaan, zodat ik toch IETS heb kunnen doen. Maar ja, ik ga me er echt wel aan houden want ik wil absoluut vermijden dat ik me schuldig voel als het mislukt puur omdat ik niet wilde luisteren om geen fysieke inspanningen te doen.

Duimen maar en aan de andere dames: evenveel duimen voor jullie en een goed weekend gewenst met familie, vrienden, geliefden of gewoon lekker je man dichtbij je.

:hugs2:

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden