Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Meiden, ik word er echt helemaal zenuwachtig van haha! Als ik dan nog niet ongi ben, ga ik echt pas zaterdag testen (heel misschien vrijdagavond??). In het weekend is dat toch het fijnste. Moet er niet aan denken om na de test direct naar mijn werk te moeten.....

Denise, dus niet doorgezet. Dat is positief nieuws! Zenuwslopend he?

En Elke... bij jou dus ook niet echt doorgezet, het kan dus nog wel?

Angel, hoe staat het er bij jou voor?

Ik blijf duimen voor mezelf en iedereen die nog op het wachtbankje zit....

Ik vind rood normaal gesproken wel een mooie kleur, maar vanaf nu wordt groen mijn favoriet hoor!

• Reacties 917
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Jellybean, had je berichtje nog niet gelezen... wat verdrietig zeg! Sterkte ermee.....

Wat een cryo betreft, ik had er twee, waarvan eentje het ontdooiproces had overleefd en dus werd teruggeplaatst. Ze zeggen dat de kans op zwangerschap bij een cryo iets lager ligt dan bij een verse poging, maar het scheelt niet zo heel veel hoor!

Verder denk ik dat het bij iedereen en in ieder ziekenhuis weer een beetje anders zal gaan.....

Geplaatst

Het wil maar niet opschieten met groen. Dames die nog wachten, heel veel succes en sterkte. Voor de dames net als ik rood hebben gekregen, veel sterkte om dit te verwerken. Hopelijk veel nieuwe kansen in 2011.

Geplaatst

Eef: jij mag ook zaterdag testen? Ik ook, toch wel leuk dat er een aantal van ons gelijk lopen haha. Ik zou alleen iet savonds testen want in de ochtend is het hcg hoger he? (zegt diegene die vanmiddag heeft getest hahahaha, domme fout...)

Geplaatst

Sjonge, meiden wat spannend hier.... Heel veel sterkte wachtende dames!! en hopelijk eindigt NOvember positiever dan de eerste helft.

:goodluck::goodluck::goodluck::goodluck::goodluck::goodluck:

Geplaatst

@eef nog steeds hetzelfde... geen ongi (morgen is het 2 weken na me ei)

nog steeds krampen die komen en gaan.. en zit onder de pukkels hahaha

dat zegt ook niks heb ik ook altijd als ik ongi moet worden

alleen nu heb ik ze ook op me voorhoofd dat heb ik dan normaal niet haha

ff afwachten nog grrrrrr

liefs

Geplaatst

@Eef; Tis nog niet doorgezet, maar ik bloed wel (sorry voor de onmakelijk detail). Ik geloof er niet meer in.

@Jellybean; ook voor jou geen mooi groen einde. Tis allemaal niet eerlijk!!!

Liefs Elke

Geplaatst

Testen:

Margot: 31 oktober tp 2 emmy's, 19 oktober

Gaby: 5 november, tp 2 verse emmy's

Bianca: 6 november, tp 1 cryo, ( op mijn verjaardag!!!)

Simba: 10 november (bloedtest), tp 1 emmy, 29 okt.

TerryBrouwer: 10 november tp 1 cryo 26 okt.

EllenTrik: 11 november, tp 1 cryo 30 okt.

Karin: 12 november, tp 1 verse emmy

Chantal: 15 november, tp 1 cryo

Naomi: Spontaan zwanger

Pammie35: 16 november, tp 2 cryo's, 1 nov.

Disi: 16 november, tp 1 cryo 5 nov

Crish: 19 november, tp verse emmy 5 nov

Diane: 22 november, tp 2 emmy's

Angel: 24 november, tp 1 cryo 14 nov

Elke: 26 november, tp 1 verse emmy

JellyBean: 26 november, tp 1 emmy,

Eef78: 27 november, tp 2 emmy's

Emm: 27 november

Denise1979: 28 november, tp 15de??

Babii: 28 november,

Kaykay: 30 november, tp van 2 cryo's op 17 november

norwegian-sky: 30 november, tp 1 emmy 18 nov

Geplaatst

Jellybean ik hoop daqt het desondanks toch goed met je gaat. Wat ontzetend vevelend voor je meid. Ik weet niet echt een antwoord op je vragen hopelijk kan iemand je helpen hier?

Ik ben weer van de lijst gevallen. ( :eekk: ik test de 28e (als ik het volhoud)

Geplaatst

Oh en verdere klachten (want ik wil dat ook altijd weten van anderen), ongi krampen, zere borsten, moe, pijn in rug, opgeblazen buik en vaak naar de wc. Nou, dat zegt dus helemaal niks.

Geplaatst

Hai Caro, ik kom je kwaaltjes even aanvullen .. :laugh:

gevoelige borsten (eigenlijk alleen tepel en daaronder... zullen wel de fijne 'bolletjes' zijn)

schommelend humeur; haha wederom mss de bolletjes?

savonds een beetje misselijk de afgelopen 2 dagen, zet rond deze tijd op

hele lichte ongi kwaaltjes, moeilijk te benoemen maar gewoon 'het gevoel'

later op de middag lichte krampjes rechts onderin mijn buik richting lies

al met al zaken waar ik erg onrustig van word... en ik ben al zo lekker rustig aangelegd, met reuzeveel geduld :hypocrite:

Geplaatst
Voor mij ook helaas rood; vandaag ongesteld geworden. Had me er al op voorbereid. Weet eigenlijk al vanaf 1991 dat mijn kinderwens niet zomaar vervuld kan worden door ziekte. Desondanks toch (weer) teleurgesteld in mijn lijf. Sorry, moest even van me af praten.

10 januari nieuwe afspraak om door te spreken hoe het allemaal in zijn werk gaat bij een tweede poging. Kan iemand mij hier meer over vertellen? Er zijn drie emmy's ingevroren, waarschijnlijk weer tp van 1 en eventueel laatste keer 2. Ik heb gehoord, dat de kansen bij poging 2 en verder kleiner zijn (10-15%) en worden die niet vergroot door verse bij een nieuwe punctie? Wat een vragen he. Hopelijk kan iemand me helpen.

Hey Jellybean,

Wat klote zeg dat je bent gaan menstrueren.

Ik lees dat je nog 3 cryo's hebt, deze 3 vallen nog onder je 1e poging. Dus nog niet je 2e poging. Bij een cryo heb je iets minder kans van slagen, maar hij is zeker aanwezig. Ze vriezen niet voor niets je emmy's in. Mijn arts geeft toch iedere keer een kans aan van 20 a 25% kans met een cryo.

Geef de hoop niet op he?

Liefs Guusje

Geplaatst

Testen:

Wannabemom: 28 november, TP 1 cryo 16 november

Geplaatst

He shit Jelly Bean wat een teleurstelling weer , hoopte toch zo dat de rest nou allemaal het bankje groen zou kleuren .........

Ik ben van het bankje in de lijst gevallen ....... help wie krijgt mij weer terug ? heb maandag 15 nov tp van 1 cryo gehad en mag maandag 29 testen .....maar weet niet of ik zo lang kan wachten .....

Geplaatst

Testen:

Caro77: 28 november, TP 2emmy's TP 16 november

Op naar de groen

Geplaatst

@ Angel, zie dat je vandaag mag testen.... je weet het he GROEN!!! Ik duim heel hard met je mee.

Voor de overige die nog moeten wachten, laat november in de laatste dagen maar heel GROEN afsluiten!!!! Ziet er nu zo triest uit!

Geplaatst

Testen:

Elke:
26 november, tp 1 verse emmy

Caro77: 28 november, tp 2 emmy's

Anne6: 29 november, tp 1 cryo

Geplaatst
Voor de overige die nog moeten wachten, laat november in de laatste dagen maar heel GROEN afsluiten!!!! Ziet er nu zo triest uit!

Doe me best maar kan niks beloven! hihi! ben flink aan het broeden!

Geplaatst

Kanonnen! Er is op dit bankje eigenlijk maar 1 groene, de andere is spontaan zwanger geworden! Heb it nooit eerder gezien! Normaal kloppen de verhoudingen groen/rood goed. Of het houdt in dat de anderen nu allemaal groen kleuren.

Begrijp mij niet verkeerd: ik vind het heel erg voor de personen die negatief hebben getest, maar heb ook hoop voor de personen die nog moeten testen!

Jelly Bean: tegenwoordig heeft een cryo poging bijna zoveel slagingskans als een verse poging. Ik hoop echt voor je dat je straks weer vol vertrouwen kan starten, nu eerst even vloeken!!! En verdriet hebben...

Zelf begin ik steeds meer gespannen te worden, komt denk ik ook omdat ik een week vrij heb genomen, dus de tijd gaat iets trager. Ik heb wel hoop maar ben ook bang. Ik ben bang om weer een teleurstelling te moeten dragen en ook om nogmaals mij weer op te laden voor een nieuwe poging. Ik voel mij wel heel goed. Vrolijk, ontspannen en doe veel leuke dingen. Kijk ook erg uit naar de vakantie.

Geplaatst

@ kaykay.. ik had het een paar maanden geleden toen waren er heel veel groen en toen dacht ik na ik kan het vergeten

was ook idd niet zwanger. die 30% moet toch ergens vandaan komen. denk dat het ook meer in je hoofd zit hoor. haha

maar het zou natuurlijk wel super zijn als de rest groen mag kleuren!

xxx sky

Geplaatst

Vraagje, ik heb een week na TP nog steeds niets over mijn andere cryo's gehoord. Kan 2 weken duren. Is dat normaal?

Geplaatst

Bij ons in het VUMC staat in de folder dat het zelfs 3 weken kan duren. :-(

Vorige keer kwam het nieuws vlak voor de test, dus in praktijk meer een week.

Geplaatst
Vraagje, ik heb een week na TP nog steeds niets over mijn andere cryo's gehoord. Kan 2 weken duren. Is dat normaal?

Zo zie je maar, dat ieder zkh er anders mee om gaat. Ik hoorde het op de dag van TP.

Geplaatst

Ik hoorde het idd ook op de dag van tp, en kreeg er een brief van mee naar huis.

Uhm, vraagje toch ff: mijn borsten zijn (veel) minder gevoelig en ook ben ik zomaar een kilo lichter.... begrijp me niet verkeerd; normaal gesproken ben ik blij als ik zomaar afval maar nu begin ik me toch echt zorgen te maken dat ik niet kom helpen om het bankje groen te maken. Ook is mijn buik enorm rommelig en heb ik lichte menstr. krampen.... Pff, ik weet het ; afwachten... maar toch hoop ik op wat wijsheid hahaha.

xxx

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden