Ga naar inhoud

Het 12-weken bankje

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Meiden bedankt voor jullie lieve woorden. Er is nu eenmaal niets aan te doen.

Dat besef komt ook steeds, als ik even scheld of huil.... dan denk je direct daarna van ja..., er is niets aan te doen, we moeten het maar nemen.

Het gekke is dat, omdat er niets aan te doen is, me ook weer berusting geeft.

Nou ja, we gaan maar weer door..., (geen keus) en hopen dat er eindelijk eentje mag blijven zitten.

dokter vroeg ook of me de moed nu niet in de schoenen zinkt. NEE zei ik, dat staat gelijk aan opgeven, en dat doe ik niet, althans voorlopig niet.

Zij had alleen maar bewondering voor.

Hoezo bewondering, denk ik dan? waarvoor moet je daar nu bewondering voor hebben??? Ik heb er veel meer bewondering voor iemand die zegt van; het is

genoeg geweest, ik wil niet meer. Maar daar ben ik nog lang niet aan toe, zolang ik zwanger word, ga ik toch door.

ik moet eerst mijn MK afwachten (heb bijna geen bloedverlies, dus wie weet hoe lang dat duurt) dan nog een cyclus afwachten denk ik, dus dan ben ik wel in januari, denk ik, voordat mijn 2 laatste cryo's ontdooidt worden.

Lot, succes meis woensdag met de echo. Ik heb mijn echo van donderdag laten staan, omdat het ziekenhuis zelf ook wil zien of het echt afgelopen is. Hebben ze wel gelijk in, dan weten we het zeker.

liefs joske

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Joske en Violet,

Wat een droevige berichten, woorden schieten me te kort.....

Heel veel sterkte gewenst voor jullie en jullie partner!

Geplaatst

He getver wat een verdrietige verhalen staan er op dit moment. Wat een teleurstellingen en narigheid. Heel veel sterkte meiden. Ook voor jullie mannen.

Geplaatst

oh nee Violeta wat erg. Had zo gehoopt voor je dat het goed was. Heel veel sterkte voor jou en je partner met het verwerken hiervan.

Joske jij ook nog heel veel sterkte, zo walgelijk dat men hier gewoon totaal geen controle over heeft.

Geplaatst

Lieve Violetta,

wat een verschrikkelijk! Lieverd ik heb hier geen woorden voor. Ik wens jou en je man heel veel sterkte, ik hoop dat jullie snel de kracht vinden om door te gaan, stevig in jullie schoenen!

Ik hoorde net dat Lily Allen voor de tweede keer een kindje is verloren, de eerste bij 4 maanden en de 2e bij 6 maanden, ben er helemaal emo van, wat een oneerlijke dingen zijn dit toch! Zoals jullie misschien weten of kunnen lezen is onze dochter bij 5 maanden geboren en overleden en ook dit gun je niemand toe. Als ik zo'n bericht dan hoor komen de tranen vanzelf. Net als bij het verdrietige nieuws van Joske en Violetta, meiden ik huil met jullie mee! Oneerlijke dingen zijn dit, waarom?????

Veel liefs jankerd Mia

Geplaatst

Violeta, afschuwelijk. En dit is inderdaad, het is veel erger dan ongesteld worden na een poging. Wat een pijn meis!

Ik wil jullie heel erg veel sterkte toewensen en pas op elkaar, want jullie hebben elkaar nodig de komende periode!!!

Geplaatst

@ ralletje alvast heel veel succes voor de echo morgen!

@ suus morgen weer een hcg-uitslag toch? Hopelijk is ie gewoon weer flink verdubbeld! sterkte met de zenuwen/wachten...

dames die weer een mooie echo/hartslag gezien/gehoord hebben; te gek! probeer te genieten...

Geplaatst

Violeta wat vreselijk zeg, heb er even geen woorden voor , had het zo positief voor je gedacht. Sterkte.

Ik heb de uitslag hcg is 17045, dit betekend nog net geen verdubbeling in 3 dagen, iedere keer is het verdubbeld in 2 dagen en nu niet, kan dit?

Geplaatst

Hoi Suus,

Volgens mij een heel mooie waarde hoor. hcg gaat niet altijd even snel omhoog, dus dat kan best.

Mocht er iets mis zijn met het vruchtje dan zou het hcg volgens mij niet meer zo sterk stijgen.

Wat zei het zkh ervan?

Hou je taai!

Lot

Geplaatst

Wat een verdriet hier, schrok me rot gisteren toen ik het van Joske en Violeta las.

Suus wat kl*te dat er bij jou bloedverlies is. Ik hoop dat je straks goed nieuws krijgt.

Voor alle meiden hier veel sterkte en succes.

Geplaatst

Lieve suus,

wat een verschrikking die onzekerheid! Het hcg is toch wel mooi, hoe zit dat met het bloed verlies? Is het al minder?

Dikke knuffel

Geplaatst

Bloed is weer minder gelukkig wel veel pijn kramp, maar krijg vanavond gelukkig een echo, spannend.

Ralletje jij krijgt ook de echo vandaag toch succes. Lopen precies gelijk dus ben benieuwd, vandaag 6 weken.

Geplaatst

fijn suus dat je een echo krijgt.

Alleen de bloedwaardes heb je toch geen zekerheid.

Ik hoop op een hele mooie echo voor je.

Rachel

Geplaatst

Lieve meiden bedankt allemaal voor jullie lieve berichten,jullie zijn echt geweldig!

We moeten het idd met z'n twee het nieuws even verwerken en dan verder gaan,we konden(kunnen) toch niks aan doen.Moeilijk....maar we zijn sterk (denk ik/hoop ik)

Ik hoop het zo graag dat de negatieve berichten eindigen met mij en dat jullie allemaal zorgeloos door gaan tot juni 2011!

Liefs,Violeta

x x x

Geplaatst

Goedemorgen dames, net de uitslag van de bloedtest: wachtdag 12 HCG 633!! Is dat niet veel te hoog? ooow ben blij maar ook beetje gestresst, het is wel zo met dit hele proces, dat je van het 1 in het ander valt, elke keer spanning en wachtweken. Maar goed voor nu heel blij, 23 november 1e echo.

Suus, lijkt me toch een goed teken dat het HCG gestegen is, vervelend van de pijn/kramp, succes vandaag met je echo!

Ralletje ook heel veel succes met je echo vandaag!

Geplaatst

Wow, Sheenara, wat een mooie waarde!

Ik zat op wd 14 op 1325, dus op wd 12 dan waarschijnlijk ook al zo rond de 600, dus alles kan!

Hoeveel emmies/cryo's heb je teruggeplaatst gekregen? Want dan kunnen ze ook allebei genesteld hebben!

Op naar de 1e echo!

Liefs,

Lot

Geplaatst

Lot, dank je! Ow gelukkig, het is dus niet heel vreemd ofzo hahaha. Ik heb er 2 teruggeplaatst gekregen, ben dus erg benieuwd. Jij had er ook 2 teruggeplaatst zie ik, ben jij zwanger van een tweeling of was het er uiteindelijk eentje die ingenesteld was?

Geplaatst

Hi Sheenara,

Dat gaan we morgen zien, dan heb ik de eerste echo. Ik vind het bloedspannend, met 1 mooi kloppend hartje ben ik al heel erg blij..... 2 zou geweldig zijn.

We wachten af. Zal wel niet slapen worden vannacht, ben zo bang dat het weer niet goed is.

Heb wel allerlei vage klachten, vlagen van misselijkheid, af en toe rek en strekpijntjes.... ik hoop maar dat dat allemaal goede tekenen zijn!

Om 10:30u weten we het morgen, dus nog 22 uur te gaan.....

Liefs,

Lot

Geplaatst

wow dat is zeker spannend! kan me voorstellen dat je super gespannen bent. Ja 1 is mooi, 2 helemaal, en natuurlijk het belangrijkste dat alles goed zit en kloppend(e) hartje(s). Ja ik zal dus de komende weken ook zo in de zenuwen zitten en bij elk dingetje wat ik voel zo denken. Maar goed, helaas is het weer afwachten. In ieder geval heel veel succes met het wachten vandaag/vannacht en dan morgen ga je je baby('s) zien!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden