Ga naar inhoud

Het 12-weken bankje

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

He meiden,

Ursula welkom, wat en mooi verhaal. Dit soort wonderen, daar hopen we toch allemaal op! Geweldig meid, ik hoop dat je snel voor echo mag.

Babeth, ben je zo misselijk? Jeetje, wat een verschil he in die zwangerschappen. Vorige keer was ik helemaal niet misselijk en nu voel ik me sinds de 9 weken regelmatig erg belabberd. Echt een enorm verschil, ik ga er vanuit dat het nu langzamerhand beter gaat worden. Ik klaag niet hoor, ik ben dolblij!

Ik ben heel benieuwd hoe jij deze zwangerschap gaat ervaren. Ik heb al wel heel wat moeilijke momentjes gehad, dan mis ik ons meisje zo erg. Al die gierende hormonen versterken het enorm, ben soms lekker labiel, ha ha! Hoe gaat het bij jullie thuis en het werken?

Fiona, spannend allemaal he! De kans is dan inderdaad kleiner, het grote werk aan het baby'tje is dan compleet en je placenta is klaar en zorgt voor je kindje. Als je de eerste keer (rond 8 weken) het hartje op de echo ziet kloppen is de kans op een miskraam een stuk kleiner omdat het daar ook fout kan gaan. Ik weet helaas uit ervaring dat je ook wel eens aan de andere kant van de statistieken kan staan, spannend is het sowieso!

Fijn weekend meiden!

Kissie Mia

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

goeie morgen dames. en welkom voor de nieuwe dames gefeliciteerd . nou over paar dagen heb ik de 1ste echo eindelijk dat werd tijd ik heb wel uitgerekend dat ik nu bijna op 8 weken zit. gisteren de hele dag zitten over te geven en maaaaag zuur niet normaal meer. en qwa eten totaal geen eetlust niks ik hoef maar wat te gaan ruiken dan moet ik al over geven pffff vandaag gelukkig valt het wel mee hoop ik. wat is goed tegen misselijkheid??? crackers heeft geen zin helpt bij mij niet. appel sap ook niet pffff

Geplaatst

Witje krijg je maandag gelijk de uitslag? Spannend!

Meiske 11, vervelend dat jij je zo rot voelt!

Kissie Mia

Geplaatst

@ Ursela gefeliciteerd en welkom.

@ witje en meiske74 vind het echt super voor jullie ook een paar die al zo lang bezig zijn, we gaan ervoor dames. Witje wel spannend om op de hcg uitslag te wachten.

Groetjes suus

Geplaatst

Ooh suus, jij bent er al bijna. Bij de zoveelste mijlpaal, maar dit is wel een hele mooie die 12 weken mijlpaal.

bedankt voor jullie warme welkom. Ik ben voor het eerst in dagen weer een beetje misselijk maar dat kan ook van de zenuwen komen, ik heb vanavond een sinterklaasfeestje georganiseerd en 11 noorse vrienden komen. Heel de dag hollandse hapjes staan maken, heel oubollige dingen zoals gevulde eieren, pannekoekjes met stroop, appelflappen, enz. Kan ook van al het snoepen en spanning me een beetje flauw voelen nu.

Tips tegen misselijkheid, tja, zoveel mogelijk rust nemen. En mij helpt het (een ietsiepietsiebeetje) om voordat ik opsta wat te eten, moet niet te zwaar zijn, een stukje banaan of een kiwi doen het goed.

Succes morgen witje! Krijg je dezelfde dag nog de uitslag te horen?

Meiske, volgens een aantal vriendinnen (totaal geen representatief onderzoek maar toch) waren zij steeds meer misselijk met iedere nieuwe zwangerschap.

Geplaatst

Ursula wat gezellig die sinterklaasavond zeg. Hoop dat jullie veel plezier hebben.

Ik heb maandag de bloedtest. Tussen 8 en 12 bloedprikken en dan bellen ze 's middags met de uitslag. Spannend!!

Geplaatst

Goedemorgen meiden!

Ik kom me bij jullie aansluiten!

De clearblue gaf vanmorgen ZWANGER aan! Dus het is eindelijk echt waar!!

Hopelijk slaap ik vanavond een stuk beter want heb nu al 3 nachten bijna niet geslapen :(

Zullen vast de zenuwen zijn geweest!Officieel is dinsdag mijn test dag maar als hij nu zwanger aangeeft neem ik aan dat hij dat dinsdag ook doet!!

@ witje,Zo te zien lopen wij precies gelijk!!Erg grappig ;)

Geplaatst

Hoi meiden,

Even een vraagje,Hoe krijgen jullie die ticker er onder??Ik krijg hem alleen maar op deze manier :(

Ben er al een uur mee bezig haha erg frustrerend!!!haha

Geplaatst

Goedemorgen meiden!

ben net lekker aan bakken geweest, cranberry cheesecake, hoezo calorieën!!!! We krijgen visite, ik dacht laat ik eens mijn best doen.

Bianca welkom en natuurlijk gefeliciteerd! Misschien moet je die tweede ticker eens proberen op babybytes?

Ik heb gister een joggingbroek gekocht bij de Prenatal. Echt een aanrader, zit heerlijk en thuis mag het toch wel eens? Het lijkt er op of mijn buik aan het groeien is. Lastig te zien want ik heb wel wat vet om mijn buik maar hij steekt toch wel uit! Het wordt zeg maar meer een geheel dan twee vetrolletjes, ha ha!

Fijne zondag meiden!

Geplaatst

Hoi meiden,

Hier ben ik weer. Had even niet veel puf voor het forum. (winterdip??)

Maar lees net jouw verhaal Ursela en wil je laten weten dat ik met hetzelfde gevoel op dit bankje ben gaan zitten. Ben ook spontaan zwanger(na 10 jr) en herken je gevoel.

Hoor ik wel/niet thuis op dit forum, maar voor mijn gevoel wel.

Toch wel heeeel bijzonder he zo spontaan zwanger. Kon het eerst niet geloven. Pas bij mijn 1e echo (bij 10 wkn) geloofde ik het, maar ben nog wel onzeker over hoe het gaat verlopen.

groetjes,

Geplaatst

Adriana, ik had al gelezen over jouw ongelooflijk mooie wonder. Naar mijn gevoel hoor je inderdaad hier thuis. Je hebt immers alle ups en downs meegemaakt, jarenlang geleefd met die onvervulde wens. Dan is het extra speciaal om zwanger te zijn.

Ik had gisteravond opeens enorme steken onedrin mijn buik maar die gingen gelukkig snel weg. Op die plek nooit steken gehad met mijn eerste zwangerschap. Misschien te druk en te laat gemaakt? Het was super gezellig.Ik heb ze de intocht van de sint laten zien. De noren waren wel geschokt over het gebruik van zwarte pieten. Daar konden ze niet over uit. terwijl ik normaal heel ruimdenkend ben en ik snap ook dat hun verontwaardiging een goede grond heeft voel ik het niet als iets wat niet zou kunnen. Ben erg verknocht aan de sint en alles wat ermee samen hangt.

Wat ik niet had verwacht, de stroop op de pannenkoeken was onderwerp van of instante liefde of het werd uitgespuugd. Haha, niet bij nagedacht dat noren stroop wel eens niet lekker zouden kunnen vinden.

Cranberry taart klinkt ook ERRUg lekker.

Geplaatst

Adriane jij bent net zo welkom hier al ieder ander die in de eerste 12 weken zit hoor. Wat een wonder nietwaar na 10 jaar spontaan!!!!!!!!! Iedereen hier op het forum heeft een rugzak vol dus voel je ook aub niet bezwaard.

Net als Ursula hier ook hoort. Ik herken de steken hoor. Ik hebt ook steeds steken en dan vliegt de onzekerheid weer even voorbij.

Zo blij als ik gister was zo onzeker ben ik vandaag. Dat zal elkaar in de volgende weken in snel tempo afwisselen, net als bij jullie allemaal denk ik....

Geplaatst

Adriane, wat geweldig dat het bij jullie nu ok spontaan gelukt is, geweldig!! van harte gefeliciteerd!!!

Mia, je vroeg hoe ik de zwangerschap nu ervaar, moeilijke vraag, we zijn erg blij uiteraard maar toch denken we uiteraard erg veel aan onze jongens.

Vooralsnog gaat het verder goed, wel af en toe de onzekere momenten maar ja, wie niet denk ik dan. Ik denk hoe verder we komen hoe moeilijker het wordt.

Het stomme is dat ik nog steeds in 2-voud denk: we konden voor in de nieuwe auto accesoires uitzoeken, ik stelde 2 kinderzitjes voor, ik zag ook weer de babykamer voor me met 2 ledikantjes....zo vreemd. En ik ben er nu van overtuigd dat het een wondertje is.....

Maar goed, we leren er wel mee omgaan, daar vertrouw ik maar op.

liefs

Babeth

Geplaatst

Babeth, wanneer heb je de eerste echo? je schrijft dat iedereen die onzekere momenten heeft maar toch denk ik dat je niet moet uitvlakken wat jullie in het verleden hebben meegemaakt. Hierdoor ben je gewoon minder zeker in je zwangerschap. Ik hoop dat het je toch lukt om ervan te genieten. Ik denk dat jij pas echt kan ademhalen als je de magische mijlpaal van 24 weken bent gepasseerd.

Mia, hoe gaat het nu?

Hier net mijn lieve man afgesnauwd...oei oei, die krijgt nog wat te verduren, ik was misselijk, moe van gisteren, vanavond nog een verjaardag, een was die opgehangen moet, een merel die vandaag een aan-mama-hang-dag had. Helaas zoek ik dan snel ontlading op degene die in mijn buurt is. Ik heb het me nu wel lekker makkelijk gemaakt, doperwtjes uit een blikje. Dat wordt de komende maanden vaker denk ik.

Geplaatst

Goedemorgen meiden,

Babeth, het zal een hele andere zwangerschap zijn, raar he! Ik heb soms bijna het idee alsof het zwanger zijn gewoon doorgegaan is (alsof ik het de vorige keer niet heb afgemaakt). Het is soms een beetje verwarrend. Ik had het heel zwaar op mijn werk, ik maakte me veel ongerust was heel gestrest en ontzettend vermoeid. Ik heb nu wat rust genomen en ik kan je zeggen, ik voel me 100x beter! Meid, neem je rust als je niet helemaal lekker in je vel zit. Het kan op sommige momenten heel zwaar zijn, dat weet je waarschijnlijk wel. Let op jezelf meis!

Ursula, ben je al aan het idee gewend? Wat een wonder he! Hoe gaat het met je buik? Zijn de steken weg? Hou je maar lekker rustig hoor!

Leuk dat je Sinterklaas gevierd hebt met je Noorse vrienden. Zijn ze over de zwarte pieten heen, ha ha! Hoe lang woon je al in Noorwegen? Woon je daar fijn? Lijkt me heerlijk dat winterweer. Vind ik hier ook alleen jammer dat het hier gelijk ontregeld raakt!

Fijna dag meiden!

Kissie Mia

Geplaatst

Hallo allemaal,

Voor de nieuwe dames welkom hier fijn om weer wat goed nieuws te zien!

Hier gaat het goed maar ben zo onzeker! Vreselijk. Durf gewoon niet te genieten. Ben zo vresellijk bang dat het weer mis gaat.

Ik heb de ene dag allemaal kwaaltje en de volgende dag voel ik niks!

Ik voel al wel een harde bobbel onderin mijn buik.. kan dit de baarmoeder zijn die aan het groeien is???

Liefs en succes allemaal!!!

Geplaatst

Begina volgens mij kennen we die onzekerheid allemaal maar al te goed........

En of het je baarmoeder is die aan het groeien is geen idee, maar kan natuurlijk wel!!

Wij hebben gisteren officieel onze bloedtest gehad en ze hebben ons niet gebeld. We zijn er best boos over dat dit kan gebeuren.... Toen ik ze zelf belde waren ze steeds in gesprek en na half 5 zijn ze telefonisch niet meer bereikbaar behalve voor spoedjes. Nou vinden wij dit spoed hihi maar de gyn denk ik niet. Dus maar wachten tot 8 uur en dan steeds aan de foon hangen tot ik iemand aan de lijn heb.....

Geplaatst

He meiden,

Henkie, wat leuk je hier te zien! Hoe gaat het met je mannen? Doe je nog een keer ergens een fotootje? Ik heb morgen een echo, een cervix lengte meting en een nekplooimeting. Weer even lekker spieken dus! Het rustig aan doen deze week heeft me echt goed gedaan, ik ben nu zelf een stuk minder onzeker, helemaal top dus!

Begina, heel logisch dat je onzeker bent. Het is in het begin zo onwerkelijk, het komt vanzelf. Je hebt over 6 dagen alweer een echo!

Witje, wat raar dat je niks van ze gehoord hebt zeg! Wat als je zelf niet getest had? Dan zou je zeker gek worden, ha ha! Ik hoop dat je vandaag het verlossende woord krijgt!

Kissie Mia

Geplaatst

Ik heb het verlossende telefoontje zelf gepleegd en de hoogte is 492!!!!!!!! Heel misschien zijn het er dus 2!!! Zo spannend, nu de echo van de 27e afwachten.

Geplaatst

Hoi meiden,

Heel herkenbaar al die onzekerheden. Ik had gisteren gelukkig weer een echo ivm de termijnbepaling voor de testen die we allemaal kunnen laten uitvoeren ivm mijn leeftijd.

Vond het fijn om weer even te spieken in mijn buik. Nu nadenken over welke test we willen. Lastig allemaal die keuzes.

En Ursela dat afsnauwen van je man en kind gaat minder worden hoor, ik had het ook heel erg de eerste weken. Zal de spanning wel zijn. Alleen zo sneu voor hen.., maar ze vergeven het je wel hoor.

Witje, fijn dat je zo'n goede (hoge) waarden in je bloed hebt. Spannend hoor, wie weet zijn het er echt wel twee. Nog een paar weekjes, dan weet je het!

Geplaatst

We hebben al zo vaak 2 weken moeten wachten dus deze 2 kunnen er ook nog wel bij hihi.

Nu begeven we ons op onbekend terrein, zo ver zijn we nog niet geweest. De eerste icsi die meteen lukte was nu al voorbij. En we proberen nu gewoon vertrouwen te hebben dat het goed gaat. Anders kruipen de weken echt.....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden