Ga naar inhoud

Het 12-weken bankje

Aanbevolen Berichten

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo lieve meiden,

Hier weer een mooi gegroeide frummel gezien! het hartje klopte mooi en de kleine deed zelfs een klein vreugde-sprongetje!!

Helaas was er nog wel stromend bloed te zien op de echo. Ze had gehoopt dit nu niet meer te zien.. over 3 weken (pas) weer een echo!

liefs Naomi

Geplaatst

Lees dat er mooie echobeelden te zien zijn geweest.

Meiden, wat fijn!!

Diegene die nog op een echo zitten te wachten, succes!

Hoop dat jullie ook mooie beelden te zien gaan krijgen.

Geplaatst

Ursula, wat een goed teken en wat mag je al snel voor een echo!

Volgens mij gaat het helemaal goedkomen!!!

Geplaatst

Ik was blijkbaar erg moe en suf gisteravond...nam de brief er nog eens bij en ik heb pas 18 januari een echo en dus niet volgende week dinsdag. Tja...ik weet niet echt wat ik hier nu mee moet. Even wat dingen goed gaan uitzoeken want ik ben dan in ieder geval al 12 weken voorbij schat ik zo in. Grmbl, dacht ik dat alles op zijn pootjes terecht kwam. En net even uitgezocht. Alleen het ziekenhuis mag op doorverwijzing een nekplooimeting doen, tripletest, maar na 12 weken kan je geen abort meer kiezen als hier iets negatiefs uit komt. Tja, dan heeft het ook weinig zin, behalve dan dat je jezelf er beter op kan voorbereiden. Ik denk dat ik aan de telefoon ga hangen met mijn huisarts want hier schiet ik niets mee op, zo'n late echo....moeilijk.

Geplaatst

Meiden, ik schuif nu door naar het juni bankje, gisterenavond de echo gehad, onze wurm was vreselijk druk aan het bewegen dus opmeten ging niet, toen heeft de vk de omtrek van het hoofdje gemeten en was precies goed voor de duur van de zwangerschap, ook kon ze geen mooie foto afdrukken, de kleine lag gewoon niet stil, geen seconde, toen nam de heel even het beeld van voor en drukte snel de foto af, nu hebben we een hele speciale echofoto waarop we recht in het gezichtje kijken van ons kleintje, het is net of hij/zij je aankijkt, heel apart, hahaha!

Ben super opgelucht en blij dat alles goed is!!

Iedereen succes met de weken tot de grens en ik blijf jullie volgen hoor, doeggg!!

Geplaatst

Naomi, wat fijn dat jullie frummeltje mooi te zien was op de echo maar erg vervelend dat je nog steeds last van bloedingen hebt. Ik hoop met je mee dat die snel stoppen.

Ralletje, gefeliciteerd met deze mijlpaal!!

Geplaatst

Ursela, wat vervelend dat je zo lang moet wachten op je echo..

En voor de andere meiden die net een echo hebben gehad, fijn dat er allemaal kloppende hartjes te zien zijn van jullie wondertjes. Op naar de volgende mooie echo's!

Geplaatst

goed te horen dat er zo veel mooie echo's al zijn geweest.

Ik tel de dagen voor mijn eerste echo.

Ik wilde dat ik wat weken verder was maar wanneer kun je nu echt zorgeloos genieten?

groetjes fiona

Geplaatst

marielle wat fijn dat je zo een leuke echo foto hebt, en fantastische he om die kleine zo te zien bewegen. Ik blijf het nog altijd een heel groot wonder vinden.

Adriana jij mag ook bijna doorschuiven naar een ander bankje.

Fiona ik telde ook continue de dagen naar de echo en op de dag van de echo was ik verschrikkelijk zenuwachtig, wanneer mag je voor een echo?

Ursela wat vervelend dat je zo lang moet wachten voor een echo kan je niet bellen om te vragen of je eerder kan?

Geplaatst
goed te horen dat er zo veel mooie echo's al zijn geweest.

Ik tel de dagen voor mijn eerste echo.

Ik wilde dat ik wat weken verder was maar wanneer kun je nu echt zorgeloos genieten?

groetjes fiona

Zorgeloos genieten? Ik ga iedere keer een stap verder, eigenlijk bij iedere echo.

Dan eindelijk de 20 weken echo, alles was goed! Pfoeeee.

Nu leef ik weer naar de grens van 28 weken toe.

Voor mij geld dus dat ik iedere stap er weer eentje verder vind maar echt zorgeloos

genieten van mijn zwangerschap (had ik precies hetzelfde bij Bo) dat kan ik niet.

Om 11.00 uur heb ik weer een groeiecho, weer een stap verder als alles dan goed is.

De momenten dat ik de tweeling voel, en het mooiste zijn de momenten dat ze tegelijk

aan het bewegen zijn die koester ik. Dat is zo'n geweldig mooi gevoel, niet te omschrijven.

Ik ben benieuwd hoe de andere zwangere dit ervaren.

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Fiona, ik kon pas echt met genieten beginnen toen ik de 24 weken grens gepasseerd was. Toen wist ik dat er toch echt een kindje dat levensvatbaar was in mijn buik zat en dat was de grootste mijlpaal voor mij. Maar ondanks het genieten was het vooral toch ook toeleven naar iedere echo of bezoek aan de verloskundige waar ik het hartje kon horen kloppen. En net als vanessa, als je je kindje voelt bewegen in je buik, dat is een intiem en bijzonder gevoel.

Vanessa, ik heb trouwens ooit wel uit zitten zoeken, drielingwagens maar alle verwijzingen die ik vond waren van mensen die hulp zochten met het vinden van een drielingwagen en uiteindelijk er eentje in het buitenland bestelden.

Ik heb besloten niet aan de telefoon te gaan hangen voor het verschuiven van de echo.

Geplaatst

Hoi meiden

Wat een goed nieuws wat ik lees

Even een vraag: het klinkt misschien gek maar ik durf gewoon nog niet te genieten. Is dit herkenbaar.

Het is zo raar aan de ene kant ben ik zo blij we zijn zelfs al bezig met namen maar aan de andere kant ben ik gewoon bang.

Donderdag hebben we de nekplooi meeting en dan ben ik ook over de 12 weken ik hoop dat ik dan ook eindelijk durf te gaan genieten.

Sorry moest het ff kwijt.

xx

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ben blij om al die goede berichten te lezen. Ik heb vandaag ook een super mooie echo gehad.

Ben helemaal in de wolken! Het hartje klopte super goed en was helemaal aan het bewegen. Toen ze wilde gaan meten lag het ineens helemaal stil.

De verloskundige moest lachten en vertelde dat het kindje in slaap was gevallen hahah lief!

Ben nu even mijn onzekerheid kwijt maar is morgen ben ik bang wel weer terug. pff nog drie weken wachten tot de 12 weken wat duurd het ongelofelijk lang!

Maar goed vandaag kan niet meer stuk! Wat een wonder!

Zal even proberen of ik de foto kan plaatsen van vandaag. haha leuk!

Liefs!

Geplaatst

Nee, nog niets gehoord, ik zit nog maar een week op dit wachtbankje maar was haar hier nog niet tegengekomen.

Begina,gefeliciteerd met je mooie echo! Kom maar op met de foto..

Louise, het is volgens mij eerder een uitzondering als het je lukt wel onvooroordeeld van je zwangerschap te genieten. Je bent, door de lange weg erheen, dingen niet meer als vanzelfsprekend gaan ervaren. Je hebt jezelf zo vaak in bescherming genomen dat dit een overlevingstactiek is geworden. Ik probeerde tussen de onzekere momenten in toch te genieten. Dit werkte vooral op de dag van en na de echo....haha

Geplaatst

Adriana gefeliciteerd met deze mijlpaal.... en nu alleen nog maar verder genieten hoor...

Hier weer verdriet en onzekerheid. temp van 37.7, niet fit voelen, urine bij de huisarts was schoon. Paracetamol en uitzieken is het advies.

Ook wat hele lichte verkleuring op het wc papiertje dus ik hoop maar dat het gewoon wat, tja ik weet niet wat het is, maar dat het niets ernstigs is en dat alles nog rustig is in mijn buik........ maandag echo duurt nog zo lang............

Geplaatst

Hey zwangere dames, ik wil jullie even allemaal een geweldige kerst wensen, wat een bijzondere tijd voor jullie allemaal. Hoop dat jullie ondanks alle onzekerheden er vooral heel erg van kunnen genieten en broeden op de mooiste wolkjes van babys voor volgend jaar!

liefs Jett

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden