Ga naar inhoud

Het 12-weken bankje

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Sandra, fijn dat het bloeden weer is gestopt. Het is moeilijk om rustiger aan te doen maar probeer toch maar. Misschien alvast ver tellen op je werk? Ik kreeg meteen de lichtste routes waarbij ik minder patienten hoefde te tillen de vorige keer. Misschien is zoiets bij jou ook mogelijk?

babeth, oei, wat een enge dag heb jij achter de rug. Gelukkig gaat alles super met jullie brusje. Prettig dat je meteen voor een echo mocht.

Moto, gefeliciteerd met de mooie echo. Lief dat je getrakteerd hebt.

Nanoes, niet meer doen he, met de fiets onderuitgaan. Ik hoop dat alles goed gaat met je collega.

Hier gaat alles prima, vandaag bloed laten prikken voor de dobbelttest. Aan de hand daarvan (en de nekplooimeting) bepalen we of we wel/niet een vruchtwaterpunctie laten doen. Ik vind het wel raar om het deze week te doen, we gokken er maar op dat ik in de juiste week zit. Tja....

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ha Urs, toevallig hebben we gisteren ook een afspraak gemaakt voor zo'n test en de verpleegsters hadden het erover dat het voor de dertiende week moest gebeuren. Nou weet ik niet hoever jij bent maar waarschijnlijk al bijna klaar met dit bankje...

Nanoes was het nog glad daaro, doe maar een beetje voorzichtig!! Weet je al wanneer je bent uitgerekend??

Mik, nog lang wachten he voor de volgende ronde poehpoeh!!

Sandra jij gaat echt op en afjes. Misschien verdeel je je energie niet zo goed.

Nico 74 Tot toi toi

Babs ik schrik me een hoedje van je verhaal. Gelukkig heb je alweer een nieuwe echo op de 27ste. Hoop dat de rust weer een beetje is teruggekeerd hoor. Sterktekus

Geplaatst

Heb het rustig aan gedaan vandaag en op mijn werk weten ze het al vanaf dag 1. Leven al 2 jaar intens met ons mee en houden me goed in de gaten. Lichter werk op onze woning is niet mogelijk, sta alleen op de groep dus dan zou ik naar een andere woning moeten en we hebben lichamelijk al een van de lichtste. Bij ons is het geestelijk zwaar. Ze hebben allemaal psychiatrische achtergronden.......

Ik ben idd waarschijnlijk zoekende naar mijn energiebalans, komt vanzelf wel.

Het bloeden was er weer in hele kleine mate en oud bloed. Volgende week afspraak bij de gyn en ga alles op papier zetten morgen, ga een weer mijn bloeddruk bijhouden dus mijn huiswerk goed doen en alles wat we vragen willen opschrijven. Ik wil niet te vaak de pretstaaf naar binnen, daar heb ik achteraf ook buikpijn van, dus ik wacht nog even geduldig een weekje af en probeer het zo rustig mogelijk aan te doen. Ik heb alle tijd en anders hebben ze pech hihi.

Geplaatst

Hoi Allemaal,

Gelukkig allemaal goed nieuws. Ik ben een tijdje afwezig geweest ivm drukte maar heb jullie wel gevolgd hoor alleen zelf niet geschreven!

Ik ben vandaag voor het eerst bij de verloskundige geweest en was erg leuk!

We hebben een goed hartje gehoord en zijn nu dus echt over de 12 weken heen! Hopelijk kan ik nu gaan genieten..

Vind het nog steeds erg spannend. Heb net de kraamhulp geregeld omdat de verloskundige dat heeft gezegd dat ik het zo snel mogelijk moet aanvragen. Voelt heel gek om dat nu aan te vragen. Het is nu echt! Whaa vind het zo spannend allemaal. Ik ga dan ook het bankje verlaten maar ga jullie zeker allemaal nog volgen!

Succes allemaal en ik hoop dat jullie me snel volgen!

Liefs

Geplaatst

@Begina, goed gevoel van dit bankje af! Lekker genieten.

@Witje, rustig aan hoor. Volgende week een echo dan weet je meer.

@Moto wanneer heb je de volgende echo?

Ik pas over 2 weken de eerste, pfff duurt wel lang hoor.

Geplaatst

@ Begina > wat super!! Het hartje gehoord JJ gefeliciteerd!

@ Witje > fijn dat je geen afscheiding meer hebt! Ook al betekent het misschien niets, dan maken we nog steeds onszelf wel gek ;)

@ Nanoes > auwtsss… al mooi gekleurd?? Heb je veel last van spierpijn? In ieder geval nog een geluk dat je op je zij viel. Ik heb me pas laten vertellen dat ’t kindje, in ieder geval tot week 12, achter je schaambot zit en niet gewond kan raken van een val.

@ Moto > wat leuk dat jullie een hartje gezien hebben J De gyn aan de borrel ;)

@ Babeth > schrikken weer!! Wat een geruststelling dat je meteen langs kon komen en het hartje kon zien J

@ Ursela > gaaf zeg, wonen in Noorwegen. Wij zijn daar op huwelijksreis geweest J goede herinneringen natuurlijk!! Mr tegen de avond zo zat zijn is inderdaad lastig, kan me voorstellen dat het met zo’n kleintje nog ingewikkelder wordt! Jullie weten nog niet precies hoe ver je bent toch?

Geplaatst

Hier is het bloedverlies weer terug. Heb de huisarts gebeld. De assistent gaat overleggen en belt me terug over hoe nu te handelen.

Geplaatst

Babeth en Sandra wat een schrik zeg voor jullie!!

Sandra succes vanmiddag bij de HA.

Wat een vervelend gevoel zal het je geven.

Ik heb zelf van week 6 t/m 10 bloedverlies gehad. Daarna was het over.

Ik typ dit niet voor mijn eigen verhaal hoor maar om je te laten weten dat het niks hoeft te betekenen en dat ik weet hoe vervelend het is.

Je wordt er zo ontzettend onzeker van!

Sterkte en succes vanmiddag.

Lieve groet, beau

Geplaatst

Sandra, wat ontzettend K.. dat je weer bloedverlies hebt. Maar je hebt laatst nog een heel mooi hartje zien kloppen en een ukkie dat op schema lag. Hou daaraan vast! Kan de huisarts je naar het hartje laten luisteren?

Rosaly, ja, twee weken kunnen ontzettend lang duren. Van de ene wachtweken in de andere. Totdat je kindje geboren is zal het een traject van mijlpalen blijven. Anderen, bij wie de zwangerschap probleemloos tot stand is gekomen, staan er vaak minder bij stil dat niet alles vanzelfsprekend zou kunnen gaan. Probeer tussendoor toch te genieten want NU ben je zwanger.

Geplaatst

Ik hoop dat ik ook bevestigd wordt in mijn gevoel dat het te maken heeft met "te veel" doen. En daarnaast slik ik nog aspirine ook dus ik hoop ook maar gewoon gerustgesteld te worden. Ik wil ook niet te boek komen te staan bij de artsen als een paniekzaaier om niks, als er dan echt iets is nemen ze me straks niet serieus.

Geplaatst

Ik snap je gevoel van paniekzaaien hoor dat had ik ook sterk.

Maar wij hebben toch echt een andere achtergrond dan vrouwen die "gewoon""snel"' zwanger raken.

Als je dan eindelijk na jaren zwanger mag worden dan ben je blij en wil je genieten maar evengoed

ben je nog onzeker en dit wordt door het bloedverlies alleen maar erger.

Dat zal de HA toch ook wel begrijpen (alhoewel de ene arts meer gevoel heeft dan de ander is mijn ervaring)

Geplaatst

sandra, daar hoef je niet zo snel bang voor te zijn hoor. Als je huisarts een goede huisarts is snapt hij dat jullie zo veel moeite hebben gedaan voor deze zwangerschap en dat je daardoor een stuk onzekerder bent. En die bloedingen zou iedereen gek maken. Toen ik bloedingen had in mijn zwangerschap mocht ik twee weken niet werken. Er zat nml nog bloed in mijn baarmoeder en die werd niet, zoals gewoon, door de baarmoederwand opgenomen maar kwam eruit en dat was niet goed. Toen ik me daaraan hield hielden de bloedingen op en bij de controle echo waren ze verdwenen. Het wel of niet veel doen kan zeker grote invloed hebben. Ik had helemaal niet het idee dat ik te veel deed maar die twee luie weken waren toch nodig. Nog een paar uurtjes tot twee uur....

Geplaatst

Ha Mik ik mag 17 februari weer voor een combinatie test. Kan niet wachten want ik ben helemaal verliefd op de kleine uk, het was gewoon op het eerste gezicht bonkebonke. Voor nu ga ik me ff verdiepen in MvM want ik plas veeel.

Begina wat een goed gevoel de twaalf weken voorbij, wens je een fijne zwangerschap!!

Geplaatst

De huisarts was heel lief. Toen ik zei dat ik ook niet voor elk iets aan de telefoon wil hangen of ik hysterisch ben antwoorde hij dat hij me nogal lakoniek vond toen hij mijn verhaal hoorde van de assistent vanmorgen. De meeste vrouwen hangen bij het eerste druppeltje bloed al aan de telefoon, al is het 's nachts. Dat stelde me al weer gerust. Voelde me gelijk geen zeikerd meer. Een echo kwam niet in de picture, de gynen hebben het nogal druk en ze zouden toch al zeggen het is een kwestie van afwachten en volgende week heb je al een afspraak staan. Dus er is bloedgeprikt om te kijken of het HCG gehalte ongeveer klopt met de 8 weken en 5 dagen die ik nu zwanger ben. De arts vond het positief dat ik het gevoel had dat het niet fout zat, ondanks dat het niet alles zegt natuurlijk. Nu is het dus wachten tot de uitslag bekend is en de dokter belt me dus.

Voor het eerst heb ik hier in bij het bloedafnemen een vriendelijke dame gehad. Ze vroeg of ik vanmiddag de arts nog moest bellen voor de uitslag. Ik zei dat hij mijn zou bellen vandaag als het bekend was. Ze heeft er gelijk een spoedje van gemaakt. Vond het ook wel weer lief, ze zag waarschijnlijk mijn behuilde gezicht....... toch een pluim voor haar. Heb tot nu toe weinig positiefs beleefd bij die afdeling daar.

Vlak voor ik naar de ha vertrok belde mijn vriendin en barste ik in huilen uit, het zat me waarschijnllijk allemaal toch hoger dan ik dacht. Wat kan ik toch goed de schone schijn ophouden..... Eigenlijk moet dat maar eens afgelopen zijn.

Geplaatst

Hoi Sandra,

Heb je de uitslag nog gekregen of krijg je die morgen?

Jee wat vind ik het vervelend voor je zeg!

Fijn dat je arts en de bloed-afname dame zo begripvol zijn!

Sterkte

Lfs, beau

Geplaatst

Witje, wat naar dat het nu toch weer terugkomt. En net als de anderen zeggen, je hebt groot gelijk dat je de huisarts belt! Je belt voor je kindje, niet voor jezelf!! Hoop dat je een goede uitslag krijgt, vandaag nog!!

Geplaatst

dokter heeft gebeld. Eigenlijk kan hij met 1 waarde niet helemaal duidelijk zijn. Maar omdat het HCG 85.403 was zei hij dat hij wel durfde te zeggen dat het goed zat, met slag om de arm natuurlijk. De afspraak bij de gyn zo laten staan en als er in deze week iets is direct weer de huisarts bellen.

Toch wel beetje gerustgesteld, zo zeker als ik was zo onzeker ben ik nu aan het worden.

Geplaatst

hoi moeders ik ben hier een tijd niet meer geweest haha en witje ben blij dat het nu alles goed is !!! vandaag me 2de echo gehad alles was super goed heb ook bloed moeten prikken . en op 25 jan de 3de echo dan zit ik op 3 maanden de tijd vliegt enorm heerlijk. ps weten jullie op hoeveelste week ze geslacht kunnen zien ??

Geplaatst

Wat fijn zeg dat je HCG goed was!

Toch wat geruststelling hoop ik voor je.

Nog een week voor je 1e echo, ik hoop dat hij een beetje snel voorbij gaat voor je.

Geplaatst

@Witje, nou dat is zeker een geruststelling, niemand wil bloed zien tijdens zwangerschap.

Maar zoals ik al zei, tijdens mijn eerste zwangerschap heb ik het ook gehad en die verliep helemaal goed en een gezond kind nu.

Ik ben ook onzeker want ik voel helemaal niks. Tijdens de zwangerschap van mijn zoontje wist ik nu niet eens dat ik zwanger dus voelde ook niks. Maar ik was er toen niet zo mee bezig als nu en dat was ook een spontane zwangerschap.

Van de zomer bij de 1ste IVF was ik er wel mee bezig maar toen waren we op vakantie dus vlogen de dagen ook om.

Pfffff

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden