Ga naar inhoud

Het 12-weken bankje

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Begina, 12 wk = 11 januari (dan ook naar verloskundige)

Meiske11, tp 16 nov, 12 wk = 24 jan. 2e echo 12 jan

Witje, tp 29 nov, 12 wk = 4 feb. 2e echo 6 jan!

Moto, tp 8 dec, 12 wk = 13 feb. 1e echo 10 jan

Yola, tp 15 dec, 12 wk= 21 feb. Op naar de 1e echo 14 januari!

Nanoes, tp , 12 wk =? 1e echo 14 jan

Rosaly, tp 18 dec, 12 wk= 23 februari

Mik, tp 20 dec, 12 wk = 25 februari

Naomi28, 12wk = 7 Jan, echo prima, dus hup, eraf!

Ok Naomi, ik heb je eraf gewipt haha.

Begina, toi toi voor jou, jij bent de volgende.

Enne, Moto, succes met je eerste echo maandag!

@Nanoes: ik heb je toegevoegd. Weet niet zeker of je op de goeie plek staat, maar gezien je echo heb ik je bij mij neer gezet. Vul jij je data even goed aan? gewoon lijstje selecteren en plakken in een nieuw bericht en dan de data veranderen.

groetjes, Yola

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Witje, tp 29 nov, 12 wk = 4 feb. 2e echo 6 jan!

Ursela, 12 wk = ? 1e echo 18 jan.

Ik was (voortijdig) van het bankje af gevallen maar heb mezelf er weer op geplakt. Wat leuk yola, een dochter van 17 maanden.

Geplaatst

Witje, tp 29 nov, 12 wk = 4 feb. afspraak gyn en 3e echo!

De misselijkheid valt vandaag mee gelukkig. Mij ouders vonden de echofoto geweldig!!

Geplaatst (aangepast)

Okidoki, thanx Yola! Je sorteert op tp, dus ik heb mezelf net ´boven´je gezet :happy8:

Witje, tp 29 nov, 12 wk = 4 feb. afspraak gyn en 3e echo!

Nanoes, tp 13 dec, 12 wk = 19 feb. 1e echo 14 jan

aangepast door Nanoes
Correctie ivm gelijktijdige updates
Geplaatst

@Sandra: oh ha ha, ik was nog met het lijstje van Ursela bezig maar heb deze pas na jouw update geplaatst. Ik zal het zo opnieuw doen.

Inmiddels heb ik het al gedaan, bericht aangepast. Alles klopt weer. Hoop ik. Zo niet, dan ligt het aan de hormonen :-}

Geplaatst

@Ursela: volgens de berekeningen ben ik bij de eerste echo op een dag na 7 weken. Best vroeg, maar wat mij betreft niet vroeg genoeg ;-)

@Sandra: dank je voor de info en tip over MvM, ik ga ernaar kijken.

@Yola: hier ook wat weeïgheid, maar gelukkig niet meer zo extreem moe als twee weken geleden. Lijkt me niet makkelijk als je ook nog zo'n kleine uk moet entertainen.

Naast m'n werk schilder ik, nog niet professioneel maar wie weet - ooit. Maar idd, was 'n no go de afgelopen weken.

Geplaatst

@Yola, leuk een kleine van 17 mnd, dat zal inderdaad wel pittig worden.

@Witje, hebben jullie het al verteld in de omgeving?

@Ursela, waar woon je dan?

Geplaatst

Ha meiden,

Vandaag nog even lekker wandelen en morgen mogen we op de foto.

Tjee ben zo blij dat het de tiende is...Echotime!!

Fijne zondag,

Lfs Mo

Geplaatst

Moto heel veel succes de 10e, nog maar 1 nachtje slapen.......

Mik, ik woon in noorwegen. Tussen twee nationaal parken in, weinig mensen, veel natuur.

Nanoes, ik snap dat het niet vroeg genoeg is, heb je al gekeken op marktplaats naar een tweedehands echo apparaat?

Hier ook moe, vooral rond 17.00 zak ik helemaal in, dan is het net primetime met merel, eten geven, slapen, zelf eten, klaarmaken voor werken. Gelukkig neemt mijn man veel over nu.

Geplaatst

Miki alleen den mensen die wisten waar we mee bezig waren die weten het. Heb het nog niet wereldkundig gemaakt. Lees op Hyves gezet ofzo. Omdat ik de 12 weken af wil wachten.

Geplaatst

Goedemorgen dames,

De dag is bij mij weer goed begonnen. Had vanmorgen weer wat rozige afscheiding bij het afvegen op het toilet....... zucht was er net aan gewend dat alles goed was en met volle teugen aan het genieten, gooit dit weer roet in het eten. Nou zolang er geen krampen en stolsels bijkomen zal het wel goed zijn. Toch een beetje onzeker zeg maar. Alsof er een heel klein donderwolkje boven mijn hoofdje hangt.

Ook wat trekkerig gevoel in de buik dus denk dat het van het groeien is van binnen........

Moto veel plezier met kindje kijken!!!!!!!

Geplaatst

he Sandra,

toevallig was ik gisteren bij het opruimen mijn zwangerschapsdagboek tegengekomen en daarin staat ook per week hoe het met de groei van je beeb is gesteld en wat er met jouw lichaam gebeurt en er staat inderdaad in dat je wat krampachtig gevoel kunt krijgen, maar dit betekent dat je baarmoeder en je kindje aan het groeien zijn...en die lichte afscheiding, zou kunnen betekenen dat er een bloedvaatje gesprongen is...bedenk dat o.a. je baarmoedermond beter doorbloed is en ook gevoeliger...

ik blijf duimen dat het gewoon goed zit bij jullie...niet te veel piekeren...want 'Piekeren leidt nooit tot resultaten'...gewoon lekker tegen jullie ukkie blijven praten!!!

liefs,

Nico

Geplaatst

ik ga straks met mijn vriendin mee naar de gyn, zal even gaan vragen vanaf wanneer ik actie moet ondernemen. Hihi wie weet mag ik gelijk wel even op controle. Het is ook maar heel weinig hoor maar dan weten ze er van en soms is even overleggen daar met de ass al een geruststelling. Probeer me idd niet te druk te maken, heeft net wat je zegt toch geen zin.

Geplaatst

He bah sandra, weer afscheiding, zit je niet op te wachten. Gelukkig is het roze van kleur. Ik hoop dat je even op controle mag. Dat trekken is normaal, heb ik ook. Ik las overal op internet (bij mijn vorige zwschap) dat je je banden pas na 15 weken kan voelen terkken maar dat was onzin, voelde het toen en ook nu al heel snel.

Geplaatst

Ursula het is al gestopt dus ik maak me er niet druk om. De assistent in het ziekenhuis zei dat ik daarvoor bij de huisarts moest zijn, ben officieel pas vanaf 19-1 bij hun onder controle. Goh ik vroeg alleen maar wanneer ik aan de bel moest trekken. Ze was een beetje sjacho. Als er iets is bel ik de h-a wel en die stuurt me toch door dus komt dan wel goed hoor.

Geplaatst

hoi dames

ik ben hier niet heel actief maar volg het wel hoor!!

Moto hoe was je echo????

Sandra, wat rot dat je weer wat verlies had!nu raak jij er gelukkig niet direct van in paniek maar je was ehet zo mooi kwijt......

ik had vanochtend op het werk wat bruine afscheiding bij het afvegen (oud bloed) zkh. gebeld en kon vanmiddag terrecht, jeetje wat een schrik!

gelukkig was onze hummeld direct in vol ornaat in beeld, het hartje klopte mooi en alles ziet er perfect uit. was al 22mm en daarmee is de uitgerekende datum naar voren gehaald.

Het oude bloedverlies komt (zoals jullie wellicht weten) veel voor en is onschuldig, ik geloof het wel maar je schrik te je rot.....

liefs

Babeth

Geplaatst

Babeth dat bruine wat ik tot nu toe heb gehad maak ik me ook niet meer zo druk om. Nu is het dus echt roze/rood. Meer dan afwachten kan ik niet doen........

Geplaatst

Hoi Sandra,

Ga duimen voor je meid!!Het zal vast niets te betekenen hebben maar snap je angst!!

Kun je niet eerder voor een echo komen???Anders gewoon het ziekenhuis bellen met een smoes dan mag je meestel wel gelijk komen.

Althans als je gerust gesteld wilt worden met een echo!!

Liefs Bianca

Geplaatst

Hoi Meiden,

Wat een leuke dag vandaag.

Heel de poli was nieuwsgierig naar onze echo en we hebben een beeb met hartje. Hij/zij was al 7,2 en ging goed met het schema mee. We hadden taart getrakteerd en een borrel voor de gyn.

Lfs Mo

Geplaatst

Moto helemaal geweldig zeg. Fijn dat alles goed is.

Hier is het bloeden weer gestopt. Ik heb het idee dat ik er gevoelig voor ben als ik te veel gedaan heb. Dus maar een stapje terug doen en kijken wat er dan gebeurt.

Geplaatst

@Moto, geweldig meid! Gefeliciteerd, nu ontspannen!

@Witje, dat is echt K en enorm schrikken. Bij mijn eerste normale zwangerschap heb ik ook bloedverlies gehad in het begin. Het schijnt veel voor te komen. Maar ja toch is het schrikken. Gelukkig is het nu gestopt.

Liefs

Geplaatst

Vanacht ook geen bloedverlies meer gezien. Wel nog steeds wat "buikpijn", ga er maar vanuit dat het groeipijn van de baarmoeder is. heb er wel heel slecht door geslapen en heb nu vroege dienst.......

Geplaatst

@Sandra rustig aan dus meid! Dit spruitje is belangrijker dan werk of wat dan ook, maar dat hoef ik je natuurlijk niet te vertellen. Dat krampen herken ik, al vanaf het begin - de avond voor de eerste bloedtest was het zelfs zo hevig dat ik ervan overtuigd was dat ik ongesteld ging worden. Je begrijpt onze verbazing bij de uitslag. (Mijn lief nam het telefoontje aan en zei "dat meent u niet" De gyn: "Meneer, over dit soort zaken maken wij echt geen grappen"). Anyway, ik heb nog steeds af en toe lichte krampen, maar ook van mijn darmen - heb gelezen dat dit allemaal normaal is.

@Ursela, dank voor de tip (tweedehands echo-apparaat op marktplaats zoeken). Ik ga zo gelijk zoeken.

Ik doe weer een dagje rustig aan denk ik, gisteren gewerkt maar 's ochtends met de fiets keihard onderuit gegaan en alles doet zeer. Spierpijn en ik krijg al een mooi paars-blauw-groen schilderijtje op m'n bovenbeen :happy10:. Vrijdag maar naar de manueel therapeut, want er staan geheid wat wervels scheef. Waren vorig jaar juist weer rechtgezet, ach ja.. Gelukkig keurig op m'n zijkant gevallen dus het kleintje heeft er niets van gemerkt.

Een zwangere collega (7+ mnd) was gisteren ook onderuit gegaan en mocht gelijk ter observatie in het ziekenhuis blijven ivm weeënactiviteit. Brrr, moet je toch niet aan denken...:sweat:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden