Ga naar inhoud

Het 12-weken bankje

Aanbevolen Berichten

Gast Kinderwens7
Geplaatst

Vandaag nog maar een test gedaan (had hem nog liggen), na vorige week donderdag de laaste te hebben gedaan...even bevestiging willen zien. Maar gelukkig....hij geeft nog steeds zwanger aan. Gek he dat je steeds maar op zoek bent na bevestiging. Ben vast niet de enige toch?

Borsten gaan nu wel stees pijnlijker worden.

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

heeeeL herkenbaar kinderwens, ook hier nog ruim een week aan het testen geweest.

En zelfs na de echo moet ik nog regelmatig naar ons beebje kijken op de plaatjes om het weer even te beseffen

Geplaatst

Hey meiden

Benbri en Meezie, allebei een kloppend hartje gezien, wat geweldig! Stiekem toch geen twee he.

Ik vond het toen ook zo spannend, maar het is er heel vaak maar een. Nou prima, zolang er maar wat zit, ja toch?!

Kinderwens, ik had ik week 4, 5 en een paardagen in 6 ook bruin bloed verlies. Het lijkt nu alweer zo lang gelezen, maar ik maakte me ook wel zorgen.

Maar niets aan de hand, alles was goed! Ben nu over de 12 weken, yeaeaeah!

Andere meiden die aan het aftellen zijn tot echo of 12 weken, zet 'm op he! Het lijkt lang te duren maar voor dat je het weet...

Ik haal mezelf van het lijstje af want ik schrijf verder in het dec topic. Maar ik kom hier zeker soms nog even kijken!

Zet 'm op meiden. Veel liefs.

xx Armanda

Francis tp 25-3, 12 wk = 31-5, 2de echo 11-5, 3de echo 25 mei

Elke tp 05-04, 12 wk= 10-06, 1ste echo 03-05, 2de echo 17-05

Kelebek tp 10-04, 12wk= 16-06, 1ste echo 11-05

Danielle tp 17-04, 12wk= 22-06, 1ste echo 23-05

Nes73 IUI 02-05, 1ste echo 09-06

Marie10 tp 10-05, 12wk=16-07, 1ste echo 15-06, 2e echo 20-6,

benbri tp 15-05, 1e echo 16-06

meezie tp 16-5, 12wk= 16-7, 1ste echo 14-06

Geplaatst

@ Armanda ,Ik weet niet of ik je al feliciteerd hebt...bij deze gefeliciteerd meid,

ik hoop je ook te volgen zaterdag ben ik 8 weken...heb nog 4 weken te gaan.

Geplaatst

Ik haal mezelf ook van het lijstje af. Ik heb het gevoel dat ik nu in de "veilige zone" zit.

Francis tp 25-3, 12 wk = 31-5, 2de echo 11-5, 3de echo 25 mei

Liefs Elke

Geplaatst

Ik haal mezelf er ook vanaf...

Geplaatst

Gisteren hebben wij het aan ons (schoon)moeder verteld ze waren alle twee heel erg blij,

mijn schoonvader is 5 jaar geleden overleden en mijn vader drie maanden geleden (maart),

vind het zo erg dat ze er niet meer zijn , ze hadden graag hun kleinkind willen gezien hebben,

vaak hebben ze het er over gehad...maar gelukkig zijn mijn schoonmoeder en moeder er nog,

mijn zusje had ik het eerst verteld...ik vond het best grappig dat ik nog niet getest had en ze aan

mij vroeg of ik zwanger ben...ze vond dat ik er anders uitzag haha...en toen ik een test dee was ik idd zwanger,

en toen ze mij feliciteerde voor mijn verjaardag...feliciteerde ik haar en zei dat ze tante wordt,

ja iedereen is heel blij met deze bericht...het heeft lang geduurdt nu hopen dat alles wel goed blijft gaan.

Geplaatst

marie, wat erg dat je vader 3 mnd geleden is overleden! was hij ziek? geen opa's dus voor jouw kleintje?

mijn vader is ernstig ziek, dat weet ik sinds 2 weken. hij heeft alvleesklierkanker en overal uitzaaiingen en heeft nog ong. een half jaar te leven...

dan ontmoet hij misschien net niet meer zijn eerste (ons!) kleinkindje...

ik vind het echt verschrikkelijk, al voelt het vaak alsof het kwartje nog niet geland is. Hij weet tenminste wel dat ik zwanger ben en hoopt het mee te maken.

nu is ie er iig nog...

sterkte jij marie, fijn dat je nog je andere familie hebt, maar toch zal het gemis heel erg zijn he.

bedankt nog trouwens voor de felicitaties.

veel sterkte meiden! xx

Geplaatst

@ armanda, mijn vader is plotseling overleden,

hij heeft een hartaanval gehad, ze hadden hem nog gereanimeerd hij was toen nog even bij,

(zo heb ik gehoord) toen kreeg hij nog een aanval die hij niet overleeft heeft,

ik ben de eerste (oudste) kind van mijn vader , ik heb nog 3 zusjes en een broertje,

ze hebben allemaal al kinderen , behalve ik,

toen ik het m'n (schoon)moeder vertelde moest ik erg huilen 't gemis is enorm....

Geplaatst

Hallo allemaal,

Vandaag hebben we onze eerste echo gehad. We hebben een mooi kloppend hartje gezien. Ukkie is 10 mm groot en vandaag 7 weken precies. Over twee weken hebben we nog een echo. De laatste bij de kliniek waar alles tot stand is gekomen.

Ik ben wel blij met de bevestiging dat het goed is. Want ook al had ik er vertrouwen in dat het nog steeds goed was, afgelopen woensdag had ik ineens een bloeding. Ik lag net een uurtje op bed toen ik er wakker van werd. Het was heel helder bloed zonder slijm of weefsel. Dit heb ik een paar maanden geleden ook gehad, en toen was er een adertje in mijn baarmoederhals gesprongen. Dit duurde toen meer dan een week, maar nu was het maar eenmalig.

Vandaag belde mijn moeder. Ze zat weer in standje "moeilijk". Mijn moeder heeft moeite met zich te uiten en als ze eenmaal iets in haar hoofd heeft is het er moeilijk uit te krijgen. Op een gegeven moment was ik het hele negatieve gesprek zat en heb de telefoon maar aan mijn man gegeven. Ik hoop nog wel dat ze bij trekt en dat ze tegen de tijd dat de kleine geboren wordt ze er wel mee om kan gaan.

Groetjes, Maureen

Geplaatst

Roxanne, hoop dat t goed met je gaat? Is t bloeden gestopt?

Maureen, fijn joh, een kloppend hartje!

Hopelijk draait je ma nog bij ja, jeetje, op negativiteit zit je nu ook niet te wachten.

Marie wat erg joh! Ook dat iedereen al kids heeft. Wat onwijs fijn dat jij nu aan de beurt bent!!!

Gast Kinderwens7
Geplaatst

Vandaag spannend dagje gehad, bloed verlies. Pff schrikken. Echo gehad. En het ukje zat er nog.. We zagen binnen in een klein wit stipje, het hartje. Hopelijk blijft het zitten!

Roxanne, hoop dat t goed met je gaat? Is t bloeden gestopt?

Maureen, fijn joh, een kloppend hartje!

Hopelijk draait je ma nog bij ja, jeetje, op negativiteit zit je nu ook niet te wachten.

Marie wat erg joh! Ook dat iedereen al kids heeft. Wat onwijs fijn dat jij nu aan de beurt bent!!!

Geplaatst

Marie10 tp 10-05, 12wk=15-07, 1ste echo 15-06, 2e echo 20-6, 30-06 1ste afsp: verloskundige,

04-07 bloedonderzoek en nekplooimeting,

Meiden ik heb vandaag geweldig bericht gehad...vorige week hadden wij een eerste echo gehad,

toen bleek dat het boven in de baarmoeder was genesteld vlak bij de eileider,(dat was niet goed)

vandaag heb ik weer een echo gehad, en het babytje heeft gelukkig z'n plaats toch naar beneden gemaakt

(zo vertelde de arts dat). nu zit het op de goede plaats waar hij hoort te zitten en het is goed gegroeit (een dag voorsprong),

en een heel mooi kloppende hartje ,het is (toch) 8 weken 3 dagen en uitgerekend 27 januari 2012,

ik hoef niet meer terug bij de gynaecoloog te komen (heb groen licht gekregen),

ik mag nu gewoon naar de verloskundige omdat alles nu goed is,

ben zo blij....meiden ik wil jullie heel veel bedanken voor jullie medeleven ,

ik ga nu echt genieten van m'n zwangerschap,

Liefs Marie.

Geplaatst

Ik ga hier ook maar eens voorzichtig meeschrijven.

Vorige week wat bloedverlies gehad en meteen ook een echo. Maar toen zagen we een mooi vruchtzakje met een piepklein vruchtje. En vandaag weer terug geweest voor controle en toen zagen we het hartje knipperen op het scherm.. Zo mooi!!!

Over 10 dagen weer terug ik ben zo benieuwd hoe het gegroeid is! kan bijna niet wachten...

Liefs,

Nofje

Geplaatst

ik mag me hier ook voorzichtig komen melden. Jeee wat voelt dat goed! We kunnen zwanger raken. Op 11 juli hebben we de eerste echo. Erg spannend!

Nu eerst naar het ziekenhuis. Al een paar dagen las van overstimulatie. Als het nu niet beter wordt moet ik blijven. En dat terwijl ik maar 12 follikels had.

Alle meiden hier veel succes. Ik hoop dat iedereen door mag schuiven naar het volgende bankje!

Geplaatst

@ jrn welkom...jij ook heel veel succes,

ben de laaste tijd erg moe...m'n ogen vallen dan haast dicht haha

maar voor de rest gaat het goed,

donderdag 30 juni heb ik mijn eerste afspraak bij de verloskundige (dan zit ik op 9w 6d)

Geplaatst

Lieve Marie,

Ik ben blij om te lezen dat het vruchtje zich nu op de juiste plek heeft genesteld.

Ja, ik volg je een klein beetje!! Hoop dat alles goed verloopt en zal aflopen.

Ps dat hoop ik natuurlijk voor alle dames hier.!!!

Babeth, pfff wat liet jij mij een beetje schrikken met je verhaal van het ziekenhuis. Je meisje moet gewoon nog ff geduld hebben en niet nu al eigenwijs gedrag vertonen.

Vort blijf maar fijn bij moeders!!

Liefs,

Geplaatst

@ Gabrie...het gaat heel goed met mij...morgen ben ik 10 weken (wat gaat het snel),

Wij hadden vandaag onze eerste afspraak bij de verloskundige,

ja dat was me wat...was een half uur te laat , kon het niet vinden waar ze zatten,

en de tomtom deed ook raar...eindelijk gevonden te hebben ben ik toch maar gaan melden,

en heb erbij gezecht dat ik een half uur te laat ben, gelukkig mocht ik gelijk door naar de verloskundige,

hoewel de wachtkamer vol zat...maandag heb ik weer een afspraak voor een bloedonderzoek en nekplooimeting.

• 2 weken later...
Geplaatst

zag dat ik nog op het lijstje stond,

Haal mijzelf eraf

Marie10 tp 10-05, 12wk=15-07, 1ste echo 15-06, 2e echo 20-6, 30-06 1ste afsp: verloskundige,

04-07 bloedonderzoek en nekplooimeting,

• 2 weken later...
Geplaatst

hallo meiden,

ik ga me heeeeel voorzichtig hier melden. as zaterdag mag ik officieel testen, maar test al vanag dag 7 positief. vandaag met de CB digitaal getest en die gaf 2-3 aan. Ik ga er dus langzaam in geloven. Ik heb t ziekenhuis hier gebeld om as vrijdag een bloedtest te doen. ik ben namelijk in dusseldorf onder behandeling. vinden jullie dat ik te voorbarig ben? Hoe groot is de kans dat het fout gaat? Word een beetje gek hier.

groetjes c

• 2 weken later...
  • 2 weken later...
Geplaatst

ik ga dit bankje weer verlaten. Maar met een goede reden :). Ik ben de eerste twaalf weken goed doorgekomen en uk en uk doen het goed!

Andere dames nog even veel succes!

• 9 maanden later...
Geplaatst
Hallo Meiden,

Ik trek de stoute schoenen aan open een "anders-dan-anders"-wachtbankje....

mede gezien mijn quotes op andere forums over de onzekere 12 weken, waarin er zoveel vreugde maar ook zoveel verdriet is te bespeuren in de zgn. "uitgerekend in..." topics, wil ik het graag op deze manier doen: een heel dynamisch wachtbankje, want elke week kunnen er weer nieuwe zwangeren bij komen die nog even een slag om de arm houden.

En ja, ik ben zwanger! :yah:Hoera, maar ik zit wel binnen de 12-weken termijn en dus is het wat mij betreft stapje voor stapje. En daarom dit 12-weken wachtbankje, in navolging van het lijstloze oktober wachtbankje, om hopelijk ergens medio december me te kunnen melden in het "uitgerekend in juni 2011" forum.

Wie van de dames die ook positief hebben getest, maar het ook one-day-at-the-time nemen, sluit zich bij me aan?

Veel liefs & :CYBER_HUGS:

Lot

Ik haal dit oude topic maar weer eens naar boven.... Ik navolging van Lot destijds zie ik mezelf echt nog niet in een 'uitgerekend in' topic schrijven. Twee keer eerder heb ik daar vroegtijdig afscheid moeten nemen en ik wil dat niet nog een keer. Aan de andere kant is het ook wel fijn om de ervaringen in deze spannende weken te kunnen delen. Dus...wie weet zijn er opnieuw wel meer meiden die dit 'tussenbankje' weten te vinden.

En om dan maar gelijk wat kwaaltjes en onzekerheden te delen: afgezien van dat ik gewoon als de dood ben dat het weer fout gaat, heb ik dus last van wat vaag bloedverlies. Heel weinig, meer roze slijm wat overgaat in bruinige prut. Elke keer als het een tijdje weg is en ik wat meer hoop krijg, komt het weer terug grrrr... Het hoeft niks te betekenen maar geeft me geen goed gevoel. Heb ook veel last van kramperige buik, rug en benen. Ook dat kan juist goed zijn, maar geeft geen vertrouwen. Gelukkig ook wel wat 'positieve kwaaltjes', borsten zijn groter, aders wat meer zichtbaar, ben af en toe misselijk en mijn reukvermogen kan een speurhond niet aan typen. Alles komt en gaat een beetje. Maar ach, ik zit ook pas op 4w3d vandaag.

Omdat ik eerder een bbz heb gehad en net als toen bloedverlies heb, krijg ik vrijdag al een echo om te kijken of er iets in de baarmoeder zit. Voor mijn gevoel duurt dat nog heel erg lang (een week!), maar het is natuurlijk opzich heel erg snel.

Ben benieuwd wie er hier mee komen schrijven!

Liefs,

Henne

Geplaatst

Lieve Henne,

Wat bijzonder dat nu uitgerekend jij dit topic terug "nieuw leven" inroept. In oktober/november 2010 zaten we samen op dit 12-wekenbankje. En heel verdrietig heb jij toen het bankje moeten verlaten. Ik hoop met heel mijn hart dat jij nu wel over een week of 8 eindelijk kan doorschuiven naar een Uitgerekend in..... topic.

Ik duim voor je en blijf je volgen!

Liefs,

Lot

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden