Ga naar inhoud

Het 12-weken bankje

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

lieve henne,

ik wil even zeggen dat ik bij beide zwangerschappen me pas vanaf 8 wk(bij julian) en 7 wk (bij milan) misselijk heb gevoeld. en toen ik de miskraam had was ik meteen misselijk. ik snap dat je ontzettend onzeker bent! niemand kan dat van je wegnemen. ik heb toen bij milan ook eerst geen goede echo gehad..dwz, ze zagen eerst geen vruchtje.

hoop echt voor jullie dat alles helemaal goed is, en dat jullie eindelijk de babykamer mogen inrichten, namen verzinnen enz enz..

liefs

Desiree

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Henne,

Wat moeilijk om met deze wetenschap te leven hé.. ik hoop echt dat je vrijdag een super goede echo heb.. blijf geloven blijf positief.. hier praten we ook elke avond

tegen mijn buik.. dit deden we trouwens al vanaf het begin van de tp.

Echt Henne .. die echo moet goed zijn!!

Hier last van: moeheid, veel hoofdpijn, gespannen borsten, opvliegers dan weer warm dan weer koud en ENORME pijn in mijn rug.. alleen lijkt de rugpijn hoog te zitten.

Misschien van alle spanning die er nu uit komt of; ik heb astma en als ik een longontsteking krijg heb ik altijd last van me rug en dan is me boven rug ijskoud.. en dat is het nu.. zucht

ik ga maar warm douchen en op bed liggen..

Fijne avond meiden..

Geplaatst

Ach ik denk ook maar: elke dag is er eentje dat ons kleintje kan groeien. Ik ben redelijk positief in de zin van dat ik weet dat er een goede kans is. Maar met al onze teleurstellingen.... Een bbz is een kans van 1%, een ma met 12 weken als het met 9 weken nog goed zit een kans van 3%.... Ik kan gewoon pas echt blij zijn en genieten als ik dik over die 12 weken ben. En dan nog realiseer ik me maar al te goed dat er geen 100% garantie is. Ik ben niet negatief, maar er is gewoon teveel gebeurd om die terughoudendheid los te laten. Ik hoop dat als het vrijdag goed zit, ik een beetje meer vertrouwen kan hebben. Kleine stapjes. Baby stapjes :-)

Geplaatst

En al die babystapjes worden vanzelf dreumesrkruipsels, peuterstapjes, kleuterstapjes, kinderstapjes, puberstapjes... Ik hoop echt dat dat voor jou ook gaat gebeuren!!! Kan me voorstellen dat je je met jullie verleden indekt!

Geplaatst
Ach ik denk ook maar: elke dag is er eentje dat ons kleintje kan groeien. Ik ben redelijk positief in de zin van dat ik weet dat er een goede kans is. Maar met al onze teleurstellingen.... Een bbz is een kans van 1%, een ma met 12 weken als het met 9 weken nog goed zit een kans van 3%.... Ik kan gewoon pas echt blij zijn en genieten als ik dik over die 12 weken ben. En dan nog realiseer ik me maar al te goed dat er geen 100% garantie is. Ik ben niet negatief, maar er is gewoon teveel gebeurd om die terughoudendheid los te laten. Ik hoop dat als het vrijdag goed zit, ik een beetje meer vertrouwen kan hebben. Kleine stapjes. Baby stapjes :-)

Heel begrijpelijk.. Dus als je 9 weken zwanger bent is er 3 % kans dat je nog een miskraam kan krijgen.. ? zucht ik heb pas 28 Juni een echo.. blegh.. zo lang.. zo lang in onzekerheid zitten..

Geplaatst

Roxane zo zit het niet helemaal hoor! :-) de meeste miskramen gebeuren vroeg in de zwangerschap. Er wordt gezegd dat als je een echo hebt met een kloppend hartje de kans op een miskraam al enorm afneemt. Wij hadden destijds een kloppend hartje met zes weken en een goede echo met negen weken. De kans dat het dan nog fout gaat is gewoon klein (er wordt idd gezegd iets van drie procent, maar dat zal ook van leeftijd ed afhangen). En kansen zijn kansen he.... Maar die twaalf weken grens is er niet voor niets natuurlijk... Niet dat het daarna niet fout kan gaan, helaas nog veel te vaak wel, maar de kans (heb je m weer) is dan echt veel kleiner.

Het wachten op die eerste echo is vreselijk. En ik kan je nu al verklappen... Het blijft erg ;-) want na de eerste echo zit je weer in spanning tot de volende echo en de volgende.... Hou je taai!

Geplaatst
Roxane zo zit het niet helemaal hoor! :-) de meeste miskramen gebeuren vroeg in de zwangerschap. Er wordt gezegd dat als je een echo hebt met een kloppend hartje de kans op een miskraam al enorm afneemt. Wij hadden destijds een kloppend hartje met zes weken en een goede echo met negen weken. De kans dat het dan nog fout gaat is gewoon klein (er wordt idd gezegd iets van drie procent, maar dat zal ook van leeftijd ed afhangen). En kansen zijn kansen he.... Maar die twaalf weken grens is er niet voor niets natuurlijk... Niet dat het daarna niet fout kan gaan, helaas nog veel te vaak wel, maar de kans (heb je m weer) is dan echt veel kleiner.

Het wachten op die eerste echo is vreselijk. En ik kan je nu al verklappen... Het blijft erg ;-) want na de eerste echo zit je weer in spanning tot de volende echo en de volgende.... Hou je taai!

Ok ja logisch natuurlijk.. nou positief maar blijven dan.. als ik ga verder lezen onder andere topics.. word ik dus echt bang .. ik lees ook de verhalen van kinderloos heel je leven, miskramen.. pff

moet ik maar niet meer doen.. maak me zelf er alleen maar gek mee..

Ik vind het echt een hel.. ik denk inderdaad dat de echo van 7 weken en 4 dagen het langste wachten ooit is en daarna tot de volgende indd.. maar ik wil zo graag weten of er een hartje klopt

en of het er 1 is of 2 .. zucht zucht.. heb me man al voorgesteld dat hij zo'n echo apparaat gaat stelen in het ziekenhuis.. kunnen we volgende week al kijken .. hahaha.. maar hij doet het niet..

Nou ik ga lekker op me bed liggen last van me rug als een gek.. pff zucht ..

Geplaatst

Roxanne dat is het gevaar van dit mooie forum: je weet teveel op een gegeven moment. Ik ben bewust gestopt met overal meelezen, je maakt jezelf namelijk gek. Maar ja het is wel een feit dat dat allemaal kán gebeuren. Maar het hoeft niet en de kans is klein.

Geplaatst
Roxanne dat is het gevaar van dit mooie forum: je weet teveel op een gegeven moment. Ik ben bewust gestopt met overal meelezen, je maakt jezelf namelijk gek. Maar ja het is wel een feit dat dat allemaal kán gebeuren. Maar het hoeft niet en de kans is klein.

Ja .. maar ik ga niet meer verder lezen ik doe nog 1 x een zwangerschapstest en dat is op 17 Juni as .. want ik heb een vaderdag cadeautje in elkaar gezet; bij de action heb ik een mand gekocht een beetje hip (Klein formaat) daar heb ik een serie mijn eerste baby boekjes in gedaan over dieren, in huis, buiten, slaap gaan, tellen etc, daarbij zitten ook kleine sokjes met I love DAD.. ik heb een boekje gekocht voor as papa's, krasloten (die had ik al eerder gekocht voor hem) en een rammelaar. Wel leuk zo dacht ik.. en oh ja die zwangerschapstest van Clear Blue als het goed is geeft hij nu 2- 3 aan 3 + dus dat is wel grappig...

Vanavond maar zwemmen om mijn rugpijn te ontlasten..

Geplaatst

Nou ik mag me hier nu officieel melden van mijzelf: de uitslagen van het Vu logen er niet om: ik heb een bloedwaarde hcg van 285... Meestal op dag 15 na punctie is dit tussen de 100-150...

Ik was dus 'onwijs' zwanger.. Was eeeehhh BEN!!!

Zoooo leuk! Nu 3 juli voor een echo! Spannnnnend!

Geplaatst
Spannend Inflame... En eh, welkom op het volgende wachtbankje ;)

Thanksssss! Ja spannend he! Jij loopt precies een week voor op mij he??

Geplaatst

Henne wanneer heb jij de volgende echo of bloeduitslag?

Geplaatst

Vrijdagochtend hebben we een echo. Nog twee nachten een hele lange dag, pfff... Voelde me gisteren behoorlijk zwanger, vandaag helemaal niet. Rotgedoe.

Hoe is het met de rest?

Geplaatst
Vrijdagochtend hebben we een echo. Nog twee nachten een hele lange dag, pfff... Voelde me gisteren behoorlijk zwanger, vandaag helemaal niet. Rotgedoe.

Hoe is het met de rest?

Ok bijna nog twee nachtjes slapen.. hopelijk is hij goed.. en kan je straks lekker genieten!! Succes alvast...

Geplaatst

Hoi dames,

Ik kom me hier voorzichtig melden :)

Gistermiddag en vanmorgen test gedaan. Beide positief :)

Nu hopen dat ukkie blijft zitten.

Liefs Marloes

Geplaatst

Henne: nog 1 nachtje slapen :-D spannnnnend!

Marloes: gefeliciteerd joh, wat leuk!!! Ik lees in je inderschrift dat dit niet je eerste poging is! Ik duim voor je!

Allen:wanneer mochten jullie stoppen met de ustrogestan bolletjes??

Geplaatst (aangepast)

**** Breekt even in****

Henne,

Ik wil je even laten weten dat ik aan je denk en heel erg hard voor je duim. Ik hoop dat je vandaag meer duidelijkheid krijgt over de situatie. En ik hoop natuurlijk nog meer dat het goed nieuws is. Heel erg veel sterkte vandaag.

*** Breekt uit ****

aangepast door Matroosje
Typo
Geplaatst

Morgen tien over acht Hilde. En eerlijk? Nee, ik trek het niet meer. Ik voel me nauwelijks zwanger, ben bang, onrustig en zenuwachtig. Kan moeilijk afleiding vinden en vraag me vooral af hoe we ons morgen om deze tijd zullen voelen en hoe het verder zal gaan. Krijgen we morgen überhaupt zekerheid? Straks is het wel gegroeid, maar klopt er nog geen hartje. Dan kunnen we nog een week in onzekerheid doorworstelen... Dan word ik echt gek. Al is alles beter dan dat het voorbij is natuurlijk :-( Zo bang dat het weer voorbij is...

Geplaatst

Tjonge Henne, het is echt zwaar voor je hè? Logisch, met jouw rugzak!

Dat zwanger voelen heb ik ook niet zo heel erg. Doordat ik nu een meegroeibh aan heb voel ik mijn borsten ook een heel stuk minder. Af en toe denk ik wel: o ja, ik moet even wat eten. Maar dat is het zo ongeveer.....

Gelukkig mag je morgen al op tijd. Ik hoop dat de kleine jullie verrast, en jullie uit de onzekerheid haalt!!!

Nog wat afleidende activiteiten voor vandaag op het programma staan????

Geplaatst

Kwaaltjes zeggen natuurlijk ook niks Hilde, maar het is gewoon heel verwarrend als je eerst wel misselijk was en zere borsten had en nu nauwelijks nog. Bij mijn ma werden met tien weken de kwaaltjes minder en dat was een slecht teken. Dus tja... Diep in mijn hart wil ik echt geloven dat het goed zit, maar dat durf ik gewoon niet.

Afleiding is vandaag minimaal, maar moet eerlijk zeggen dat ik ook geen behoefte aan mensen heb die niet weten wat er speelt. Kan het niet opbrengen om gezellig te doen ;-) Vanochtend in bed blijven liggen, ga zo maar eens douchen en dan even naar buiten, eindje lopen ofzo. Gelukkig schijnt de zon, dat scheelt een hoop.

Geplaatst

Lekker genieten van het douchen... En ik hoop dat je de dag een beetje door komt! Ga zo effe rondje wandelen met ons meissie... Zij op het fietsje!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden