Ga naar inhoud

Het 12-weken bankje

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Oh gatsie Roxanne, ik weet uit ervaring dat dit soort testen niet gerust stelt. Wat zei de dame van MvM ervan? Die ziet dit soort testen dagelijks. Zou anders idd maandag bellen, misschien kan de echo vervroegd worden.

Ja ze zei een streep is een streep sommige vrouwen hebben hem duidelijk sommige vrouwen niet.. dus ik ga er wel vanuit dat het goed is.. maar ik ga maandag wel even bellen..

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik vind dat altijd heel lastig. Bij mij heeft een lichte streep nog nooit geluk gebracht, maar het kan idd wel gewoon prima zijn. De marges in de hcg waarden zijn gewoon enorm groot. Het moet alleen wel stijgen, dus als de test nu donkerder was is op zich al goed. Sommige kleintjes hebben een we tragere start ;-)

Als je je zorgen maakt moet je bellen, anders gewoon afwachten. Dat blijft hoe dan ook killing.

Geplaatst

Lieve Roxanne,

De vorige zwangerschap vond de dame van moeders voor moeders dat hij zo enorm snel kleurde! En toen waren de streepjes ook niet even donker. Volgens mij is het controlestreepje altijd wat donkerder. Ik had nu ook gewoon een hele duidelijke test. Maar ook daar was de controlestreep duidelijker. Ik heb niet mee gemaakt dat de teststreep donkerder was dan de controlestreep... dus ik denk dat je je daar niet te druk over moet maken! En had je ochtendurine of latere urine....?

De laatste keer had ik ook pas vlak van te voren opgevangen... Dus wrs. wat minder geconcentreerd. Deze test was in die vergelijking van die van 4 jaar geleden ook een stukje lichter.

Henne, bij mij was de dame ook heel snel: dinsdag via internet aangemeld, woensdagavond telefoon, donderdagmiddag de dame op bezoek. Is het allemaal al een klein beetje geland dat er vanmorgen een hartje klopte!

Geplaatst

Hilde eerlijk gezegd nog niet echt. Het lijkt onwerkelijk, een hele rare dag. De angst en onzekerheid zijn ook zeker niet zomaar verdwenen. Het is eigenlijk best schrikken als je merkt hoeveel impact de miskramen nu op mijn vertrouwen en zwangerschap hebben. Maar we nemen het gewoon stap voor stap. Ben toch nooit zo'n type geweest voor een roze wolk, dat scheelt ;-)

Wat ik wel en vind is aan moeten melden voor kinderopvang. Wil dat eigenlijk nog niet maar ja wachtlijsten... Ga maandag eerst bellen hoe lang die nog zijn. Schrijf alleen in als het perse moet. Kraamzorg en verloskundige kunnen nog makkelijk paar weekjes wachten gelukkig.

Geplaatst

Hey Henne, logisch dat het voor jou nog effe wat minder roze wolkje is.

Kon bij mezelf het verschil al merken tussen de blijdschap bij de 1e en de 2e zwangerschap. De 1e keer was alles gewoon in 1 keer goed... Heb me toen ook nergens zorgen over gemaakt. De 2e zwangerschap is gewoon net even anders... Hadden we ook wel een streepje, maar ik vloeide ook...Toen nu dat eerste dunne streepje er stond, kon ik ook nog niet echt blij zijn: het was nog niet de echte testdag. Toen die test sneller en feller kwam, begon het meer te landen. Ik heb ook wel vertrouwen in de echo van maandag over een week. Hoewel ik me ook realiseer dat het ons kan overkomen dat er geen hartslag te zien is. Maar dan ga ik dan wel verdrietig zijn.

Kan me voorstellen dat je eerst gaat informeren over hoe lang de wachtlijsten zijn. Opgeven voor de kinderopvang klinkt nog zo ver weg. Eerst maar eens een kindje op de wereld zetten (dat is allemaal nog spannend genoeg)... Dan nog 10 weken verlof....

Kraamzorg ben ik ook nog niet mee bezig geweest. Dat raden ze geloof ik bij een week of 10 aan... Dat is trouwens ook al weer snel... Ach, eerst maar eens de 2 echo's in het ziekenhuis...

Henne, laat het langzaam allemaal zakken. Dit moment heb je te pakken! En ik weet, je bent die voor jou ook nog zo spannende 12 weken nog niet voorbij... Wie weet komt het deze keer goed!

Geplaatst

Hoi Roxanne,

Ik lees even mee... De testen van Kruidvat meten HcG al vanaf 20. De testen van MvM meten vanaf 500 HcG, dus dan is het logisch dat die niet zo hard kleurt. Ik hoop dat deze informatie je verder helpt!

Groetjes An

Geplaatst

Jeetje zit daar zo'n verschil tussen? Dat wist ik ook niet. Nou Roxanne dat lijkt me een zorg minder :-) niet te vergelijken dus.

Geplaatst

Roxanne, dat is wel een verklaring met die MvM testen!! kun je anders geen foto plaatsen?

Wij hebben de test van mij vergeleken met die van een vriendin (is 2.5 week langer zwanger). We hebben beiden met de kruidvat getest, en die van mij is veel donkerder dan die van haar, zelfs die testen die ze na een week had gedaan zijn lichter. En met haar zwangerschap gaat het gelukkig goed!!

Zit er dan nu veel meer HCG in mijn urine, ik heb er namelijk 2 teruggeplaatst gekregen.

Geplaatst

Hoi Dames,

Ik heb net om 5 uur weer test gedaan. Ik kon plas niet meer ophouden hihi. Ja streep kwam er meteen. En is stuk donkerder dan 2 dagen geleden. Alleen maar goed toch.

Ik slaap helaas al 3 nachten heel slecht en onrustig. Ik kan nu niet meer slapen :( Ik heb last van pijnlijke borsten en word elke x honger wakker. Ik word ook heel snel moe. Verder voel ik mij vrij goed.

Liefs Marloes

Geplaatst

@Hilderver.. je hebt ook helemaal gelijk maar je maakt van een mug een olifant merk ik wel... want toen ik hem aan mijn buurvrouw buiten in daglicht liet zien

was het echt een enorm duidelijk streepje ik denk door het licht binnen dat hij gisteren zo vaag was, want eenmaal buiten was het een flinke streep.

Het was wel met ochtendurine gedaan dus daar kan het niet aan hebben gelegen..

@Henne de zorgen zijn weg hoor :) buiten was het een heerlijke duidelijke streep!!

Nu al aan kinderopvang denken? Machtig wat erg.. ik heb daar niet eens over nagedacht ... ja wel welke opvang maar niet

om het nu al op te geven... ja ik kom me kind van 1 millimeter opgeven.. hahaha :)

@Dromenvaneenwonder.. super bedankt voor het bericht.. echt ik voel me weer goed.. maar ook op die van moeders van moeders was een duidelijke streep te zien, ik zet hieronder even een fototje.. maar nog zie je hem niet zo duidelijk als in het echhie..

Ik stap nu positief uit me bed, ben trouwens nog nooit zo vroeg wakker geweest uit mezelf hahaha alvast ter voorbereiding ofzo ;)..

Vandaag gelukkig wat afleiding, zometeen naar de stad cadeau's halen, daarna verjaardag... en oh ja dat was het hahaha.. maar

ik sta nog steeds op wacht voor een bevalling wie weet dat ik nog mag gaan werken..

Fijne dag meiden!!

[ATTACH=CONFIG]4233[/ATTACH]

Geplaatst

Roxanne, jou streepjes komen ongeveer overeen met die van mijn vriendin, misschien dat die een fractie donkerder waren, dus en daarmee gaat het goed!

Heb jammer genoeg geen foto van die van haar.

in mijn foto tje hiernaast is mijn test van 13 dagen na TP, van 2 emmy's.

Snap best dat die streep je onzeker maakt. Ik heb meerdere miskramen gehad, en weet wat onzekerheid is.

Maaaarr..., ik denk ook dat je het naast je neer moet leggen, en lekker genieten want je bent tenslotte Zwanger!!

Hier gaat alles goed, af en toe misselijk, en een beetje hoofdpijn.

Geplaatst
Roxanne, jou streepjes komen ongeveer overeen met die van mijn vriendin, misschien dat die een fractie donkerder waren, dus en daarmee gaat het goed!

Heb jammer genoeg geen foto van die van haar.

in mijn foto tje hiernaast is mijn test van 13 dagen na TP, van 2 emmy's.

Snap best dat die streep je onzeker maakt. Ik heb meerdere miskramen gehad, en weet wat onzekerheid is.

Maaaarr..., ik denk ook dat je het naast je neer moet leggen, en lekker genieten want je bent tenslotte Zwanger!!

Hier gaat alles goed, af en toe misselijk, en een beetje hoofdpijn.

Wat een mooie test meid! Ja heb het echt naast me neer gelegd hoor.. ik ben gewoon ZWANGER! Kei zwanger :happy:

Geplaatst

Stelletje tutten zijn we toch ook hè met die streepjes ;-) Ik heb na de echo vorige week nog een test gedaan omdat ik toch ook wel een echte dikke streep wilde zien. Sloeg nergens op, wist echt wel dat ik zwanger was maar gewoon voor het plaatje....

Hoe voelen jullie je vandaag? Bij mij wisselt het sterk. Het ene moment denk ik 'ik merk niks' en dan opeens kan ik doodop zijn of even heel misselijk. Merk wel dat vermoeidheid grote invloed heeft op dat laatste. Vanacht heb ik goed geslapen en dan gaat het ontbijt prima. Maar tegen de lunch was ik alweer moe en dan eet ik echt met lange tanden. Vervelende is dat ik standaard eind vd middag een dip krijg, dan heb ik slaap en word ik misselijk net als ik moet gaan koken (nu dus). En m'n man doet van alles, maar koken is nou net dat ene wat hij vreselijk vindt. Maar zien hoe dat gaat de komende weken.

Geplaatst
Roxanne, dat is wel een verklaring met die MvM testen!! kun je anders geen foto plaatsen?

Wij hebben de test van mij vergeleken met die van een vriendin (is 2.5 week langer zwanger). We hebben beiden met de kruidvat getest, en die van mij is veel donkerder dan die van haar, zelfs die testen die ze na een week had gedaan zijn lichter. En met haar zwangerschap gaat het gelukkig goed!!

Zit er dan nu veel meer HCG in mijn urine, ik heb er namelijk 2 teruggeplaatst gekregen.

Raar hé maar ik heb hier ook ooit eens iemand zien plaatsen dat een gyn adviseert om niet meer na de vijfde week te testen omdat het hcg dan laag is ofzo..

Ik heb het niet goed opgeslagen in me hoofd.. dus geen idee...

WOW misschien wel twee ja!! Spannend..

Geplaatst

Roxane na de vijfde week is het hcg juist zo hoog dat de thuistesten, die ingesteld zijn op lagere hcg waardes uit het begin, soms juist weer heel licht worden. Daarom zullen de testen van MvM ook wel afgestemd zijn op hogere hcg waardes, die worden pas rond de zesde week of kater gebruikt.

Geplaatst

Hey meiden!

Mooi dat iedereen weer wat geruster is gesteld.

Vanmorgen kreeg ik even de schrik erin. Kreeg ineens enorme buikpijn. Zo erg dat ik even op de bank ben gaan liggen. Ik was bang dat ik van mijn stokje zou gaan... Maar alles is nog zo als het was... Was even bang dat het afgelopen was.

Heb op het moment (al ruim een week) wat gelige afscheiding.

Ik heb mega trek aan het eind van de middag, Henne... Veel erger dan dat het normaal was. En ik ben inderdaad aan het einde van de middag wat brommerig. Ze moeten me dan niet voor de voeten lopen. Ben dan gewoon moe.

Geplaatst

Kan van alles zijn Hilde, maar wel even schrikken! Gekukkig alles nog 'normaal'. Afscheiding heb ik ook, vorige week was het soms gelig, nu wit. Vooral als ik gelopen heb ofzo.

Grappig van dat eten. Bij m'n eerste zwangerschap had ik ook eind vd middag een moment enorme trek. Dan stond ik eieren te bakken als ik uit m'n werk kwam. En daarna stortte ik dan in haha.

Geplaatst

Oh vraagje, jij hebt het over meegroei bh's....hoever groeien die ongeveer mee? Ik denk erover gewoon een paar een cup groter te halen, maar ja hoelang doe ik daar dan weer mee? Over drie weken hebben we een bruiloft en ik durf nog niet eens een outfit te zoeken omdat ik niet weet wat buik en cup tegen die tijd doen. Eind vd dag zijn darmen flink opgezet dus iets straks is geen optie.

Geplaatst

Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet weet hoe ver ze mee groeien. Ik heb ze destijds gehaald bij een wat duurdere lingeriezaak... Heb normaal cup C maar kreeg meegroei bh's in cup E.

En hier ook... die buik 's avonds is enorm. Kan me niet herinneren dat dat de vorige keer ook al zo was.

Lastig inderdaad dan om voor een bruiloft wat leuks te halen... De laatste koopavond voor de bruiloft ;)?

Geplaatst

Ja haha, ik wacht denk ik tot de laatste week en dan online maar even wat dingen bestellen. Iets dat een beetje verhuld. Heb totaal geen puf om te shoppen ook.

Geplaatst

Roxane hoe is je vaderdag verassing geworden?

Ik heb mijn man volgend jaar een zelf gekleide asbak beloofd. Zijn comentaar: ik rook niet....maar tegen die tijd misschien wel. Lol.

Ben zelf verkouden, niet fijn want nu nog moeier. Kan letterlijk de hele dag slapen, vandaag alleen nog maar in bed en op bank gelegen. De dagen gaan me dan ook veeeeel te langzaam, wat dat betreft is het wel irritant om zo weinig te kunnen. Aan de andere kant moet ik er niet aan denken dat ik nu zou moeten werken. Hoe ik dat de vorige keer in hemelsnaam gedaan heb????

Vandaag ook voor het eerst een 'buikfoto' gemaakt. Niet dat ik buik heb, maar om straks het verschil te zien. Vind het zelf nog beetje onzinnig, maar man wilde het graag dus ach.

Hilde nog last gehad van krampen? Of gewoon gezellig vaderdag kunnen vieren?

Dion, stapje voor stapje hè ;-)

Geplaatst

Hey Henne,

Nee, geen krampen meer gehad hier. Gelukkig.

Vanochtend uitgebreid ontbeten met elkaar en de kadootjes aan papa gegeven. Thirse had op de peuterspeelzaal een pringlebus mooi versierd (ingekleurde auto erop met een foto van ons grietje 'achter het stuur'), met een potje wasmiddel voor de auto en spons en zeempje... Papa was er erg blij mee. En zij kon het eeeeeeindelijk aan papa geven! Gisteren had ze hem al opgehaald van het plekje waar we het samen hadden verstopt. Ze wilde het toen al heel graag geven... Toch maar weer even terug verstopt en gezegd dat het nog maar 1 nachtje slapen was....

En daarna onze amerikaanse loge opgehaald. Nu lekker onderuit op de bank... Batterijtje lijkt weer aardig leeg.

Moemoemoeder is het.... Henne, dus eh... moe is oké ;)

Geplaatst
Roxane hoe is je vaderdag verassing geworden?

Ik heb mijn man volgend jaar een zelf gekleide asbak beloofd. Zijn comentaar: ik rook niet....maar tegen die tijd misschien wel. Lol.

Ben zelf verkouden, niet fijn want nu nog moeier. Kan letterlijk de hele dag slapen, vandaag alleen nog maar in bed en op bank gelegen. De dagen gaan me dan ook veeeeel te langzaam, wat dat betreft is het wel irritant om zo weinig te kunnen. Aan de andere kant moet ik er niet aan denken dat ik nu zou moeten werken. Hoe ik dat de vorige keer in hemelsnaam gedaan heb????

Vandaag ook voor het eerst een 'buikfoto' gemaakt. Niet dat ik buik heb, maar om straks het verschil te zien. Vind het zelf nog beetje onzinnig, maar man wilde het graag dus ach.

Hilde nog last gehad van krampen? Of gewoon gezellig vaderdag kunnen vieren?

Dion, stapje voor stapje hè ;-)

Hoi..

Iets anders als gedacht de zwangerschapstest gaf nog steeds 1 - 2 aan dus ik heb gebeld met me kliniek..

Ik mocht niet meer testen en zolang ik geen bloedverlies, ernstige krampen of koorts heb ben ik gewoon zwanger..

Hij zei dat het allerlei mogelijkheden kon hebben dat de test dit aan gaf.. meerlingzwangerschap geeft ook een andere

indicatie aan.

Zwanger kwam er al snel te staan, maar de tijd duurde eeuwen en eeuwen..

Had ik het nou maar niet gedaan.. we waren dus vanochtend om 06:00 klaar wakker.. en lagen te woelen in bed..

Gelukkig daarna nog wel in slaap gevallen..

Ik voel van alles.. en vraag me af wat het is .. maar geen krampen of iets dergelijks ik kijk bij elke toiletbeurt naar het papiertje...

Ik ben vandaag even naar mijn vader geweest, mijn moeder vroeg wat er was.. ik zei ik ben ongesteld.. om me humeur maar

te verbloemen..

Daarna ben ik op bed gaan liggen, en heb eerst tv gekeken en een toen lekker een uurtje geslapen... zo ga ik lekker koken!

Ik voel me qua humeur weer beter, en ik voel niets bijzonders nog het zelfde als gisteren en eergisteren..

De gyn zei ook tegen mij dat het geen nut heeft om nu een echo, te doen.. ook niet om te kijken of er een zwangerschapsring zit..

Ik moet echt wachten tot VOLGENDE week donderdag.. men nog 11 nachtjes slapen..

De cadeautjes vond me man erg leuk.. we hebben ze gauw op een plek gestopt waar nu nog niemand ze kan vinden.. :)

Ik blijf proberen te genieten.. want vrijdag gaf de test nog een heel duidelijk streepje aan duidelijker als de andere allemaal..

Ik blijf positief... en dat moeten jullie ook blijven voor mij.. alleen zo kom ik er! Alleen hou ik er wel rekening mee dat er iets niet goed is.

Liefs mij

Geplaatst

Pff Roxane, toch even schrikken lijkt me. Wel een beetje flauw dat je niet een weekje eerder mag komen. Ik heb nu zelf twee keer met 6w2d een kloppend hartje gehad, dat is een week eerder dan jij nu mag. Maar we slepen je er wel doorheen! Die eerste twaalf (oké acht) weken zijn gewoon zenuwslopend.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden