Ga naar inhoud

Het 12-weken bankje

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Dames,

Net vrouw van moeders voor moeders hier geweest. Test was meteen positief. streep is donkerder dan controle streep lol. Ik mag nu meteen meedoen. Ik ben eens nog niet 6 weken zwanger. Dat is alleen maar goed en positief.

Nu wachten tot 6 juli. Dan hebben we ons eerste echo. Heel erg spannend :)

[ATTACH=CONFIG]4271[/ATTACH]

Liefs Marloes

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Mijnbaby:

Als je op 5 juni je punctie hebt gehad, ben je volgens de freya site uitgerekend op:

Uitgerekende datum

Maandag 25-02-2013

Zwangerschapsduur

4 weken 6 dagen

Geplaatst

Hoi Mijnbaby,

Hier kan je je zwangerschapsduur uitrekenen:

http://www.freya.nl/web_bereken/zwangerschapsduur.php?smnr=21

Iedereen veel succes!

Ik lees af en toe mee, maar wordt er ook een beetje zenuwachtig van, dus ben even niet zo actief hier.

Woensdag hebben we de eerste echo. We hebben wel behoefte aan positieve bevestiging (zoals iedereen hier natuurlijk).

Ik meld me wel als ik ook op het lijstje wil :-)

Geplaatst

Thnx meiden als ik 2 weken zwanger ben op me punctie datum, dan zo ik morgen precies 5 weken zijn

dat moet kloppen, want ik heb 3 juli mijn 6 weken echo. maar was er niet zeker van of ik dan al 6 weken was.

spannend spannend...

Geplaatst

Suzanne lekker doen wat goed voelt. Het is al onzeker genoeg allemaal. Forum kan dan helpen of juist niet. Soms kun je ook teveel weten/horen...

Geplaatst
Eten is lastig hè, ik probeer maar zoveel mogelijk calcium binnen te krijgen en vitaminepillen. Soms lukt het ook stukjes evergreen te eten. En fruit. Sterkte meis!! En succes xx

Jij ook zo'n moeite met eten? Ik dacht dat het hier nog wel meeviel, maar ja toen ze dan gisteren urine controleerden was het foute boel. Ik krijg het makkelijkst droge crackers weg of geroosterd brood. Dus eet nu maar telkens tussendoor crackers. Van de verpleegkundige moest ik me niet druk maken over wat ik eet, als ik maar eet.

Champietal sterkte deze middag, hoop dat ze snel bellen met goed nieuws.

Loesje mooie test, fijn gevoel hè :-)

Geplaatst
Hoi Mijnbaby,

Hier kan je je zwangerschapsduur uitrekenen:

http://www.freya.nl/web_bereken/zwangerschapsduur.php?smnr=21

Iedereen veel succes!

Ik lees af en toe mee, maar wordt er ook een beetje zenuwachtig van, dus ben even niet zo actief hier.

Woensdag hebben we de eerste echo. We hebben wel behoefte aan positieve bevestiging (zoals iedereen hier natuurlijk).

Ik meld me wel als ik ook op het lijstje wil :-)

Heel logisch Suzanne, ik twijfel regelmatig of ik niet even "weg" moet van het forum.. omdat je toch leuke dingen leest

maar veel te veel nare dingen..

Of mensen gaan ineens zeggen dat het na de 12 weken ook nog mis kan gaan.. ja nee daar zit ik op te wachten ..

(ik weet dat kan gebeuren, maar om het nou te horen zit ik niet op te wachten)

Ik heb donderdag de eerste echo.. maar aangezien ik echt elk half uur deze pagina 'refreshen' om te kijken of er nog reacties zijn.

Zie ik mij nog niet een pauze nemen van het forum.. ik ben veelste benieuwd hoe het met al die andere meiden hier gaat..

Maar als ik dan lees dat het mis is gegaan of mis is.. word ik weer helemaal naar beneden gehaald.. met mijn gevoelens..

Succes woensdag!

@Henne sinds gisteren heb ik moeite met eten.. nou ja niet sinds gisteren.. maar wel het ontbijt en de lunch.. avondeten ging er bij mij al moeilijker in.. nam echt 6 a 7 happen dan was het klaar..

Maar nu heb ik geen behoefte aan eten .. net maar een droge boterham op.. ik zal echt mijn zinnen moeten verzetten om wat te gaan eten..

Misschien net zoals jou maar eens crackers in huis halen..

Hoe gaat het met de zwangerschaps verschijnselen hier?

Hier nog:

* Veel plassen

* Pijnlijke borsten

* Veel moe

* Regelmatig hoofdpijn

* Zweten en vooral s ochtends bij het wakker worden

Geplaatst

Moe, dorst, geen zin in eten, bij vlagen misselijk en telkens weer krampjes in rug, buik en benen. Dat laatste word ik echt gek van. Borsten zijn wat groter, maar merk ik verder weinig aan. Slaap snachts slecht, lig wakker of droom. Oh en luchtjes....ik ruik alles en daar ben ik niet altijd blij mee :-)

En meiden, eten en vooral drinken is dus echt belangrijk hè! Ik ben behoorlijk van gisteren geschrokken, was toch niet van plan om nog even aan een infuus te belanden ook. Tips die ik kreeg: droge crackers, bouillon en ipv warm eten brood nemen als dat wel gaat (of soep!). Neem zes kleine maaltijden ipv drie normale. Maar vooral ook veel drinken!

Geplaatst

Nou, het ZH heeft net gebeld. Ben nog niet echt veel wijzer.

De waardes waren nu 94, dat is nog niet echt hoog, maar hij is nu wel verdubbeld vergeleken met afgelopen vrijdag.

Het ZH is pas overtuigd als ze een kloppend hartje zien. Dat is over drie weken.

De komende drie weken dus weer in onzekerheid zitten..................

We hebben nu een afspraak gemaakt voor 13-07, maar mocht ik in de tussentijd gaan bloeden of hevige buikkrampen krijgen moet ik gelijk bellen.

Ter vergelijking met de waardes van mijn eerste zwangerschap --> 1e / 85 en bij de 2e meting / 300.

Daar zit dus nogal een verschil tussen.

Geplaatst

Hey Cham,

Wat K*T dat je hier nog niet wijzer van bent geworden.. zo vervelend dat je nu misschien

voor helemaal niks weken in de stress moet zitten weken... sterkte meid..

Geplaatst

Ik baal er ook ontzettend van.

Wat net wel door mijn hoofd heen schoot is dat ik met Finn eerst zwanger was van een tweeling (cryo was doormidden gebroken).

Die is alleen "verdwenen" toen ik een week of acht zwanger was.

Ik weet dat als je zwanger bent van een een tweeling, je HCG waardes veel hoger zijn.......................probeer daar maar iets positiefs uit te halen.

Geplaatst

Jeetje Champie sterkte....dat wachten dat weet wat hé...

@henne wat je zegt klinkt zo bekend van die luchtjes....verschrikkelijk he ik ruik ook alles en alles stinkt ben gewoon een zeikerd aan het worden wat dat betreft haha

Over het eten daar had ik ook moeite mee maar probeer nu gewoon om de 2 uur iets naar binnen te werken dan gaat het wel.

S morgens me kop thee wegkrijgen is een ramp pffff probeer ook wel veel te drinken maar gaat ook moelijker voorheen dronk ik liters water en thee maar nu moet ik echt me best doen!

We zijn net voor de echo geweest en er waren nu 2! hartjes aan het knipperen....de 1 was voor op schema die is 9/10 mm en zo rond de 7 weken en de ander is 5/6 mm en rond de 6 w en 3 d dus loopt iets achter ze denken niet dat die het misschien gaa halen dus we wachten het maar af. Volgende week vrijdag 6-7 weer een echo.....

Geplaatst

Hoi champie nkan je niet nog een Keer bloedprikken over een week? Voor jouw geruststelling? Xx

Ik baal er ook ontzettend van.Wat net wel door mijn hoofd heen schoot is dat ik met Finn eerst zwanger was van een tweeling (cryo was doormidden gebroken).Die is alleen "verdwenen" toen ik een week of acht zwanger was.Ik weet dat als je zwanger bent van een een tweeling, je HCG waardes veel hoger zijn.......................probeer daar maar iets positiefs uit te halen.
Geplaatst

Cham hou het maar op die gedachten meid, ik hoop dat het gewoon lekker goed zit,

ik lees vaak dag de hoogte van de HGG niet heeel veel zegt sommige dames begonnen langer maar

hadden als nog een goeie doorgaande zwangerschap, en sommige een toren hoge en kregen een MK..

gewoon positief denken meid, komt vast helemaal goed. mag je niet vlg weer bloedprikken? ze kunnen je toch

niet 3 weken laten wachten?

Geplaatst

Chantal wat waardeloos, zo weet je nog niks eigenlijk... Zwanger onder voorbehoud noemde ik dat zelf, word je niet blij van. Mag je idd niet over een week ofzo nog een keer laten prikken? Of toch ietsje eerder een echo? Veel sterkte in ieder geval met dit zenuwslopende afwachten tussen hoop en vrees. Ik vond zelf dit een fijne tabel, je ziet dan ook dat de marges zo ontzettend groot zijn: http://www.betabase.info/showBasicChart.php?type=Single

Pucca een mooie echo gehad. Spannend of de tweede het gaat redden, ik ga voor jullie duimen!

Geplaatst

En meiden, eten en vooral drinken is dus echt belangrijk hè! Ik ben behoorlijk van gisteren geschrokken, was toch niet van plan om nog even aan een infuus te belanden ook. Tips die ik kreeg: droge crackers, bouillon en ipv warm eten brood nemen als dat wel gaat (of soep!). Neem zes kleine maaltijden ipv drie normale. Maar vooral ook veel drinken!

Ik heb ook moeite met eten en ook met drinken. Misschien voor jullie ook een uitkomst: ik ben al weken fan van de watermeloen. Het vult je maag, lekker fris en veel vocht. Als ik me niet lekker voel is dat het enige wat makkelijk naar binnen gaat. Ben er echt verslaafd aan!!

Geplaatst
Jeetje Champie sterkte....dat wachten dat weet wat hé...

@henne wat je zegt klinkt zo bekend van die luchtjes....verschrikkelijk he ik ruik ook alles en alles stinkt ben gewoon een zeikerd aan het worden wat dat betreft haha

Over het eten daar had ik ook moeite mee maar probeer nu gewoon om de 2 uur iets naar binnen te werken dan gaat het wel.

S morgens me kop thee wegkrijgen is een ramp pffff probeer ook wel veel te drinken maar gaat ook moelijker voorheen dronk ik liters water en thee maar nu moet ik echt me best doen!

We zijn net voor de echo geweest en er waren nu 2! hartjes aan het knipperen....de 1 was voor op schema die is 9/10 mm en zo rond de 7 weken en de ander is 5/6 mm en rond de 6 w en 3 d dus loopt iets achter ze denken niet dat die het misschien gaa halen dus we wachten het maar af. Volgende week vrijdag 6-7 weer een echo.....

Wow twee hopelijk gaat de andere beeb het ook nog goed doen.. zet hem op beebs!

Geplaatst

Waterijsjes! Vult niet maar wel lekker fris. Ik moet op het moment echt calorieën scoren. Maar merkte vandaag wel dat als ik stug blijf eten elke 1,5/2 uur het toch beter gaat. Als je eenmaal te weinig binnenkrijgt ga je jezelf steeds rotter voelen. Zit nu nog aan een cracker met kaas waar ik echt niet aan moest denken. Bij mij is er nu wel een knop om na de schrik van gisteren: eten moet, zin of geen zin.

Geplaatst

Symptonen: Voor het eerst vandaag minder last van pijn in mijn maag en buikpijn. Geen gevoelige borsten meer, minder moe. Minder misselijk. Opgezette buik. Manlief zegt dat ik pittig in het kwadraat ben ;). Winderigheid, boeren, vettige huid in gezicht en haar. Zo charmant allemaal. Iets emotioneler Andere smaak en geur. Ontzettend onzeker over zwangerschap. Kortom...

Geplaatst
Dames ik haal dit lijstje weer even naar boven, er zijn toch inmiddels wel meer dames die zich op dit lijstje kunnen voegen?

Als ik het fout heb mijn oprechte EXCUSES!

[TABLE]

[TR]

[TD]Naam[/TD]

[TD]12 Weken grens [/TD]

[TD]Eerstvolgende echo [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Ymkeh

[/TD]

[TD]17 Juli

[/TD]

[TD]2 Juli (10w5d)[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Henne

[/TD]

[TD]25 Juli

[/TD]

[TD]29 Juni (8w2d)[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Roxanne

[/TD]

[TD]29 Juli

[/TD]

[TD]28 Juni (7w4d)[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Pucca

[/TD]

[TD]7 Augustus

[/TD]

[TD]25 Juni (6w5d)[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Star83

[/TD]

[TD]13 Augustus

[/TD]

[TD]2 Juli (6w6d)[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Loesje21

[/TD]

[TD]15 Augustus

[/TD]

[TD]5 Juli (7w0d)[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Mijnbaby

[/TD]

[TD]19 Augustus

[/TD]

[TD]3 Juli (6w1d)[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Bloempje

[/TD]

[TD]21 Augustus

[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Dion[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Champietal

[/TD]

[TD]21 Augustus[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Ik ken dit lijstje niet, maar ik zie dat ik op 21 augustus gezet ben. Waar is dat op gebaseerd?

Zelf ga ik ervan uit dat ik nu vijf weken + 1 dag ben, omdat ik op 10/6 een blastula heb gekregen, die toen dus 1 week oud was. Tel er de 2 weken bij op die men je altijd cadeau geeft en dan kom ik bij 12 weken uit op 12 augustus.

Mijn eerste echo heb ik trouwens op 10/7. Voor de statistieken. :-)

Geplaatst

Ik hoef ook nog niet op het lijstje, wel lief voor het toevoegen, maar ik doe dat wel, wanneer ik dat zelf wil. Zal wel mijn MK verleden zijn, dat ik nog een slag om de arm houd.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden