Ga naar inhoud

Het 12-weken bankje

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Doen wat goed voelt Dion. Ik heb zelf nu houvast aan die datum, maar het blijft eng om het zo zwart op wit te zien staan. We hebben ook beiden nog geen ticker he ;-)

Hoeveel prednisolon slik jij nu eigenlijk?

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nu 10, maar ik wilde nu eigenlijk naar de 7.5 gaan. En zo langzaam afbouwen tot de 12 weken..., hmm de 12 weken durf ik nog niet aan te denken. Eerst maar de echo, ben ook erg onzeker omdat ik veel minder voel als jullie. Maar weet ook dat door de prednison je minder misselijk bent. Ik heb verschillende versie's gelezen over het afbouwen. Ga jij tot 12 weken, Of zie je wel hoe het dan gaat? Wat voor afbouwschema schrijft dr pf voor gemiddeld?

Geplaatst

Ha ha nee nog geen ticker, blijft eng. Hoewel jij toch al een kloppend hartje hebt! Hoe groot was je hummel dan met je termijn? En konden ze niet de hartslag meten? Het schijnt dat dit ook veel zegt.

Geplaatst

Het was zondag rond de zeven weken, terwijl ik toen zeven welen, vier dagen was. Dan zou het dus vier dagen achterlopen. Maar het is vanaf het begin al kleiner, dus ik probeer me niet al te druk te maken. Een kloppend hartje is super idd, maar eerlijk gezegd.... Bij onze ma hadden we eerst twee prachtige echo's en toen was het mis, dus ik geef er nog niet zoveel om qua zekerheid. Eerst die twaalf weken.

Ik slik nu 20mg prednisolon. Met twaalf weken overleg ik over afbouwen en dat wil ik dan heel langzaam doen met stapjes van 2,5mg per vier dagen ofzo. Vorige keer zat ik op tien mg en adviseerde Pf afbouwen naar twee dagen vijf en dan stoppen, daar voelde mijn lijf zich niet prettig bij. Ik zou tot twaalf weken zeker op die tien blijven zitten hoor! Daarna kun je dan n een week afbouwen via 7,5-5-2,5 elke twee dagen. Niet eerder afbouwen, zou het risico niet nemen!

Geplaatst
Ik ken dit lijstje niet, maar ik zie dat ik op 21 augustus gezet ben. Waar is dat op gebaseerd?

Zelf ga ik ervan uit dat ik nu vijf weken + 1 dag ben, omdat ik op 10/6 een blastula heb gekregen, die toen dus 1 week oud was. Tel er de 2 weken bij op die men je altijd cadeau geeft en dan kom ik bij 12 weken uit op 12 augustus.

Mijn eerste echo heb ik trouwens op 10/7. Voor de statistieken. :-)

Ik zei ook als het niet klopt mijn excuses en moet je hem even zelf veranderen :)

Geplaatst

Gister en vandaag beetje steken aan de linker kant van mijn buik, na de punctie zei de arts dat mijn

eileider dik was en er vocht in kon zitten, waar ik op zei huh heb je hem gevonden, 1 is al jaren een spook eileider

onvindbaar en 1 is weg.. toen zei ze dat het ook wel mijn darmen konden zijn :)

Ik ben vandaag langs gegaan voor een echo, omdat er nog een eileider zijn ze bang op BBZ,

het vruchtje zat mooi in de baarmoeder JEEJ!! ipv vlg ga ik week 7 langs voor een echo..

Geplaatst

Henne,

Mijn gyn vertelde mij dat het op zich niet zo heel erg is als het kleiner is, maar dat het elke week wel naar "verwachting" moet groeien.

Dus dat het wel groeit wat het moet groeien per week, ook al is het dan nog steeds 4 dagen kleiner, en dat doet het toch bij jou??

Ook kunnen ze naar de hand van de hartslag inschatten of het snel/krachtig genoeg klopt, als ik het goed heb. Hebben ze daar ook nog naar gekeken bij jou?

Mijn baby, goed nieuws dat het vruchtje op de goed plek zit! zag je al wat zitten of alleen nog een vruchtzakje? Je ziet ook niet veel met 5 weken natuurlijk.

Geplaatst

Het hartje was volgens de gyn zondag prima. Vrijdag een echo bij onze eigen gyn, hoop dat ik dan echt wat meer gerustgesteld kan zijn.

Mijnbaby goed nieuws dus, netjes in de baarmoeder :-) En van darmen in je flink pijn hebben, dat heb ik hier zondag ook maar weer eens gemerkt.

Ik ben vanochtend bij de huisarts geweest voor controle van de urine en hier zaten gelukkig geen Ketonen meer in. Nu is het zaak het eten en drinken te blijven volhouden. Kost nogal wat moeite, maar wil zeker niet in het ziekenhuis belanden dus doorbijten maar (letterlijk).

Roxanne nog twee nachtjes meid!

Geplaatst
Het hartje was volgens de gyn zondag prima. Vrijdag een echo bij onze eigen gyn, hoop dat ik dan echt wat meer gerustgesteld kan zijn.

Mijnbaby goed nieuws dus, netjes in de baarmoeder :-) En van darmen in je flink pijn hebben, dat heb ik hier zondag ook maar weer eens gemerkt.

Ik ben vanochtend bij de huisarts geweest voor controle van de urine en hier zaten gelukkig geen Ketonen meer in. Nu is het zaak het eten en drinken te blijven volhouden. Kost nogal wat moeite, maar wil zeker niet in het ziekenhuis belanden dus doorbijten maar (letterlijk).

Roxanne nog twee nachtjes meid!

Goed nieuws Henne, van je urine! Hou het vol!!

Ja nog twee nachtjes niet normaal spannend meer :gekruiste vingers 4

Geplaatst

Hoi hoi

Roxanne. Jouw eerste echo?

Henne wat fijn! Dat is nog snel gegaan! Volhouden nu!

Moeders voor moeders net hier geweest! Ik vond het spannend. Want dat hoor je de hele tijd dat je zwanger bent maar dat besef ik zelf nog niet. Wilde perse mee doen om te helpen. Ze komen ook echt te kort. Ze hebben een zwembad urine nodig voor een spuit. Dat wist ik niet. Ik heb heel wat zwembaden verbruikt ;) de afgelopen jaren. Ze vertelde dat er weinig vrouwen mee doen zodat ziekenhuizen steeds meer nee moeten verkopen. Moest ik toch niet aan denken.

Geplaatst

De waarde was zondag ook nog 'maar' 1+, dus minimaal. Maar idd gelukkig snel hersteld. Nu alleen wel moeilijk om het zo te houden.

Ik plas nu ook een week voor MvM, moet eerlijk zeggen dat ik het soms wel irritant vind. Maar dan denk ik maar even aan een spuit pregnyl en dan is het eigenlijk een kleine moeite :-)

Geplaatst

Hoi meiden,

Al een paar dagen niet geschreven, maar wat gaat het snel hier...;-)

@Roxanne, wat fijn dat je bijna de eerste echo hebt, spannend!! Ik mag maandag en begin ook echt nerveus te worden nu...

@Henne, ik hoop zo dat je na de echo van a.s. vrijdag wat meer gerustgesteld bent en langzaam kan gaan genieten.

@Dion, heb niet alles teruggelezen, maar hoever ben je nu? En hopelijk kun jij ook snel een beetje de rust vinden.

@Mijnbaby, het eerste goede teken, super! Nu aftellen naar de volgende echo

Hier verder alles oke. Heb een beetje hetzelfde als jij Henne, veel last toch wel van rugkrampen. Eerst waren het meer mijn darmen, maar zijn nu echt rugkrampen met uitstraling naar mijn benen soms. Zwaar irritant, maar wordt er ook zwaar onzeker van. Maarja, geen bloed te zien (gelukkig!!), daar hou ik me maar aan vast.

Fijne avond nog!

Liefs

Geplaatst

Hier ook vanavond de dame van Moeders voor Moeders gehad! De vorige keer kon ik in deze regio niet meedoen, wat jammer was met die hoeveelheid HCG van een tweeling. Maar tegenwoordig kan het hier ook weer en ik ga vanaf volgende week graag meedoen!

Geplaatst

@Ymkeh donderdag om 14:20 de eerste echo slopend vind ik het.. morgen nog maar een "extra" dienst aangenomen op mijn werk.. om er niet

de hele dag aan herinnerd te worden.. s avonds.. heb ik een intake kraamzorg en een gesprek met een bruidspaar dus dan is de avond ook om :)

En dan hopelijk kunnen slapen ... zucht

@Star83 Maandag spannend zeg.. ik vond dit echt hel deze wachtweken..

Heerlijk hoor heb nog last van alle symptomen.. hahaha ..

Zo maar eens lekker slapen welterusten lady's.. :icon_salut:

Geplaatst

Hoi henne en bloempje. Super! Kunnen we iets terugdoen !

Spannend roxanne, vooral de dagen er naartoe en in de wachtkamer maar duimen voor een mooi kloppend hartje.

Henne schiet voor jou ook al op :). Spannend.

Star, lage rugpijn is volgens mij een teken van zwangerschap. Heb het ook al vanaf de derde week :)

Geplaatst

Goedemorgen dames,

Hopelijk kunnen jullie me wat geruststelling bieden... Heb een waardeloze nacht achter de rug. Veel last gehad van buik-en rugkrampen (nu nog) en borsten zijn ineens veel minder pijnlijk. Word hier echt onwijs onzeker van en de neiging om te gaan janken gewoon. Ben nu 6 weken en enige wat ik wil is dat het snel maandag wordt zodat we de echo hebben, maar na vannacht wordt ik daar erg nerveus voor...

Liefs

Geplaatst

Borsten verschillen met de dag dat had ik ook. Nu zelfs niet meer gevoelig. Buikkrampen zijn van de darmen dat kan heel heftig zijn en rug is van het oprekken baarmoeder. Heb hier al last van sinds de derde week. Nu 10 wkn. Zo ver ik weet nog alles goed :)

Goedemorgen dames,Hopelijk kunnen jullie me wat geruststelling bieden... Heb een waardeloze nacht achter de rug. Veel last gehad van buik-en rugkrampen (nu nog) en borsten zijn ineens veel minder pijnlijk. Word hier echt onwijs onzeker van en de neiging om te gaan janken gewoon. Ben nu 6 weken en enige wat ik wil is dat het snel maandag wordt zodat we de echo hebben, maar na vannacht wordt ik daar erg nerveus voor...Liefs
Geplaatst

Ik ben zelf alleen heel erg moe, en beetje pijnlijke borsten... denk niet dat je er heel druk om moet maken hoor..

het is allemaal nog heel pril, misschien komt het later...

Geplaatst

Star mijn borsten waren ook al snel minder gevoelig. Wel nog groter, maar niet meer pijnlijk. En krampen ......praat me er niet van. Vind het nog steeds eng, zelfs na goede echo's. Je zoekt bevestiging en dat is logisch, maar uiteindelijk zegt het allemaal zo weinig.

Hier sinds vannacht vier uur een hol en leeg gevoel. Heb om vier uur wat gegeten, om half zes en nu net weer en nog steeds het gevoel niet 'vol' te zitten. Heel bizar.

Geplaatst

Hi meiden, dank voor jullie geruststelling. Het is zo onzeker gewoon allemaal en mijn gevoelens schommelen van goed naar slecht, wordt gek van mezelf. Maar daar ben ik niet de enige in...;-) Ik zoek idd bevestiging en zekerheid, hoop dat het na de eerste echo wat meer komt....

X

Geplaatst

Star, ik voel ook niks hoor! Ik ben ook 6 weken. Ik snap wel dat je onzeker wordt, omdat "bijna iedereen" zoveel schijnt te voelen. Als ik mocht kiezen zou ik ook graag wat willen voelen. Ha ha, this wat he??

Geplaatst

Als ik niks zou voelen zou ik niet blij zijn waarschijnlijk, maar weet wat je zegt hoor ;-) Het is voor het allermooiste doel, maar als ik heel eerlijk ben begin ik het best zat te worden om zo zwak, ziek en misselijk te zijn en alleen bed en bank te zien.

Geplaatst

@ henne

Ja als je zo ziek en zwak ben kan ik me best voorstellen dat je denkt mag het nu weer ff gewoon..

Ik heb weinig last ben gewoon hele dag best moe, en gevoelige borsten beetje afscheiding...

maar bij de zwangerschap van mijn zoontje had ik het zelfde.. alleen heb geen krampjes meer die

had ik toen volgens mij langer...

Geplaatst

Zere keel... Voelt vervelend. Kinderen zijn ook verkouden (/ geweest). Ik hoop dat het snel over is.

Net even gedoucht; ik heb echt het idee dat m'n buik al dikker is. Klein elastiekje door het knoopsgat van m'n broek gedaan richting knoop, anders zit het soms onprettig.

Geplaatst

Hey Dames,

Even ook weer een berichtje van mij.

Op dit moment wijst nog niets eruit dat het niet goed zit.

Ik kan alleen niet zeggen. Ja, ik ben zwanger.

Ik merk ook echt dat ik heel erg praat tegen mijn man met ALS.

Als het goed zit dan dit.......of Als het goed zit dan zo..............

Mijn man heeft zoiets van..................je bent gewoon zwanger!! Maar ik vind het nogal moeilijk.

Heb steeds een trekkend gevoel in mijn buik, maar dat had ik bij Finn ook.

Van mijn borsten helemaal geen last, maar ik heb de vorige zwangerschap tot aan de bevalling met mijn eigen beha's gelopen.

Ben wel een beetje moe, maar nog niet zo erg als de vorige keer, maar dat was toen ook pas bij een week of zes dat ik helemaal gesloopt was.

Vandaag wel opnieuw een test gedaan en die was toch echt een stuk donkerder dan afgelopen vrijdag. Ik vind het allemaal nogal moeilijk.

Wil gewoon graag een teken van leven zien/horen en dan kan ik iets rustiger zijn.

Als het allemaal positief is, dan zal het geluk van mijn gezicht af te lezen zijn, maar op dit moment kan ik het gewoon nog niet.

Zo dit was weer even een klaagminuutje van mij, maar fijn dat ik het hier even kwijt kan.

Alleen mijn moeder weet op dit moment dat we "zwanger" zijn en dat wil ik even zo houden. Mijn moeder belt al om de dag op hoe het gaat (lief bedoeld natuurlijk), maar ik heb geen zin dat alle andere mensen het ook gaan vragen, hoe lief ze het allemaal bedoelen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden